محصول ایرانی، شهرت جهانی!

محصول ایرانی، شهرت جهانی!

این پست تعدیل شد!
یادم میاد بعد از پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه، تو دانشگاه تهران یه جلسه دانشجویی بود که دکتر ر. برای یه جمع کوچیک بچه ها سخنرانی کرد. شروع کرد از کارایی و قدرت بالای سلاح های ایرانی و ناتوانی آمریکای جنایتکار و اسراییل خونخوار در برابر سلاح های ایرانی صحبت کردن و اینکه از الان به بعد ایران میشه یکی از بزرگترین صادرکننده های سلاح به کل دنیا!
بعد از یه مدت که از بچه های لبنانی پرسیدم، فهمیدم که ای دل غافل، آقای دکتر اطلاعاتش غلطه و حزب الله سلاحش بیشتر آمریکایی و روسیه! موشکی که پولشو ایران داده بود و سوریه از روسیه خریده بود و حزب الله امتحانش کرده بود، قند تو دل فروشندگان روسی آب کرده بود.
سر جنگ غزه هم ایران در رسانه ها مطرح کرد که این موشک ایرانی بوده که باهاش صهیونیست ها رو زدن و غیره. البته شکی درش نیست که دانشش رو ایران در اختیار فلسطینی ها گذاشته اما همون موقع هم فلسطینی های نمکدان شکن! اعلام کردن موشکا ساخت خودمونه نه ایران!
سر جنگ سوریه هم یه عده گفتن آقا ایران موشکی ساخته نیم متر قدشه، وقتی بزنی به اندازه موشک گراد تخریب داره. بله موشک برکان (آتشفشان) وجود داره و حزب الله از اون برای جبران نداشتن پشتیبانی هوایی استفاده میکنه و ساختمونو رو سر تک تیراندازای دشمن خراب میکنه. اما طراحی و ساختش از مهندسای حزب الله هست.
از یکی پرسیدم سلاح های ایرانی چی دیدی اونجا؟ گفت خیلی استفاده نمی کنیم.
یادم افتاد گاهی ماشینامون از کارخونه ایراد داره.
این نتیجه ی اینه که ما به یک جمله ی پیامبرمون عمل نکردیم و یهودی ها به اون جمله ی پیامبر ما عمل کردند: ان الله یحب عبدا اذا عمل عملا احکمه (الأمالی للصدوق : ص384 المجلس 61) یعنی خداوند دوست دارد وقتی بنده اش کاری را انجام می دهد آنرا با بهترین کیفیت انجام دهد. این جمله مربوط به وقتی است که پیامبر یکی از اصحابشان را دفن کردند و داشتند لای سنگ های لحد را گل می گرفتند. اصحاب گفتند این کارها لازم نیست. الان روی سنگها خاک میریزیم. و پیامبر فرمودند خداوند دوست دارد کارهایتان با کیفیت باشد نه سرسری و شل و ول.
یهودی ها بهترین مواد غذایی را برای مدارسشان استفاده می کنند و بهترین امکانات را برای تربیت کودکانشان به کار می گیرند. اما ما چه؟ وزارت آموزش و پرورش ما فقیر ترین و گدا ترین وزارتخانه است. آیا ما پیرو این پیغمبریم؟
مشکل ما در اینجاست. اگر کارگری که دارد قطعه ی ماشین یا سلاح یا هر محصول دیگری را می سازد، بیشتر دقت کند و کارش را جهاد بداند و بگوید من اگر ظرافت بیشتری به کار ببرم ممکن است از خرابی ها و صدمات زیادی جلوگیری بشود، آنوقت محصولش می شود چیزی که مرگ ندارد.

۰ ۰ ۰ نظر ۳۲۹۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها