سیم کارت اعتباری در لبنان ارزان شد

سیم کارت اعتباری در لبنان ارزان شد

وزارت ارتباطات لبنان اعلام کرد قیمت سیم کارتهای اعتباری کاهش یافته است. با هم میزان کاهش را ببینیم و بررسی کنیم.
در گذشته قیمت رسمی یک سیم کارت اعتباری شرکت ام تی سی که به شرکت تاچ تغییر نام داد، 25 دلار بود. یعنی 37500 لیره لبنانی. این سیم کارت از زمان اولین استفاده و در گوشی انداختن، یک ماه صلاحیت داشت و 21.73 دلار هم اعتبار داخل آن بود. 5 روز بعد از اتمام صلاحیت خط، به حالت نیمه تعطیل در می آمد که نمی توانستید سرویس جدیدی فعال کنید و بسته بخرید. ضمن اینکه قبل هر تماس به شما یادآوری می کرد که خطتان رو به سوختن است. 5 روز هم در حالت غیر فعال بود که نه می توانستید تماس بگیرید یا دریافت کنید و نه پیامک بدهید و بگیرید. پس از آن هرچه اعتبار و بسته اینترنتی یا افزایشی داشتید از بین می رفت و خط می سوخت.
با تمام این اوضاع عملا شما نمی توانستید خطی را کمتر از 45000 لیره بخرید. این تازه مربوط به زمان ارزان بودن خط و کم بودن تقاضای بازار بود. زمانی که لبنان هنوز به مشکلات اقتصادی و کاهش توریسم دچار نشده بود، در تابستان و فصول توریستی سیم کارت به 100 هزار لیره هم می رسید.
سیم کارت جدید اسما 3 دلار قیمت دارد اما قیمت دقیق آن با حساب مالیات، 3/3 دلار است. یعنی 5000 لیره. با این تفاوت که تنها 5 روز صلاحیت دارد. یعنی بعد از 5 روز وارد دوره نیمه فعال شده و بعد از یک هفته اگر شارژ نکنید کلا می سوزد. زرنگ بازی ماجرا در این است که عملا شما باید یک کارت شارژ 25 دلاری هم همراه خط بخرید و نه تنها قیمت خط کاهش نیافته، که بیشتر از قبل هم در می آید.

پ.ن: ظاهرا مدتی است خط جدید، با یک گیگابایت اینترنت یک ماهه رایگاه عرضه می شود. مراقب باشید کسی سرتان کلاه نگذارد.

بعدا نوشت: در پی دلاری شدن تمام اجناس در لبنان، قیمت و تعرفه سیم کارت و خدمات عوض شده است. از سایت شرکتهای تلفن همراه از آخرین قیمتها مطلع شوید.

۲ ۰ ۱ نظر ۴۵۵۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

سلام خب چیزی که نوشته اید یعنی مخابرات در لبنان در انحصار چند شرکت هست و عملا سرگردنه گیر اورده اند و در حال باج گیری هستند اینجا  ای دی اس ال هست  برای مخابرات  و اینترنت 8 مگ را ماهانه براش 25 هزار تومن میدیم 40 گیگ هم میده  و خیلی  ارزانه  به  نظر من  اونجا گرانترین اینتنرنت منطقه را داره  به نظر  من ایران خوشبختانه  ارزانی  خوبی داره  در این زمینه و  من خودم اضی هستم ولی  فیلترینگ زیاده یعنی تلگرام بسته شده و خیلی سایتها بسته هستند مشکلش فقط همینه   اینترنت موبایل من زیاد استفاده نمی کنم  ولی ای دی اس ال راضی هستم به نظر من در لبنان باید انحصار را بکشنید حتی شرکتهای ایرانی بیان اونجا به مراتب اینترنت ارزانتری ارائه خواهند داد ایران در این زمینه واقعا موفق  هست هر چند خیلی ها غر میزنن ولی شما سیم کارت اعتلباری میخری فک کنم 30 تومن و حتی گاهی  رایگان و  تا شارژش کنی و استفاده کنی برقراره امیدارم در سایر زمینه ها هم کشور ما  رشد کنه  و خوب بشه و از گرانی دربیاد واقعا ایران  نسبت به خیلی کشورها حتی با دلار 25 تومن شرایط بهتری داره البته با این دستمزدی که مردم دارن خیلی ها ممکنه در گرفتاری باشند که امیدارم حل بشه ایا اونجا ای دی اس ال مخابرات و تلفن ثابت اینترنتی هست؟

با تشکر

پاسخ:

۱۸ اسفند ۹۹، ۱۳:۱۲
علیکم السلام. اینترنت ADSL هم در لبنان هست و ارزانتر از اینترنت موبایله. ولی همان هم انحصاری دست چند شرکت خصوصی هست و حجم و سرعتش زیاد نیست.
بیست سال پیش لبنان در امور مخابراتی از ایران جلو بود ولی بیش از ده سال است  ایران پیشرفته تر و سریعتر و ارزانتر بوده و پیشی گرفته است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها