ازدواج با دختر لبنانی

ازدواج با دختر لبنانی

تا کنون تماسهای زیادی با من گرفته شده در رابطه ازدواج با دختران لبنانی. یک نفر از شرایط آنها می پرسد و دیگری انتظار دارد موردی به او معرفی کنم برای امر خیر و غیره. بنده که بنگاه خیریه ازدواج ندارم! با دختران لبنانی هم در این حد همکلام و همنشین نیستم که آمار انتظارات و توقعاتشون را داشته باشم. ضمن اینکه یک نفر نمی تواند آمار دقیقی از اجتماعی داشته باشد که هرکس دین و سلیقه و مرامی مخصوص به خود دارد. در همین طایفه ی شیعه آنقدر طیف دیدگاه ها و ارزشها و انتظارت و توقعات مردم وسیع است که نمی شود یک جمعبندی کلی ارائه کرد. بهتر است قسمت ازدواج با لبنانی را دوباره بخوانید و دلایل دوری دختران لبنانی از ازدواج با ایرانی را به خاطر بیاورید.

 هرچند تعداد ازدواج لبنانی ها با بیگانگان به خاطر موقعیت توریستی و شرایط کشورشان بیشتر از خیلی کشورهای دیگر است، اما بیشتر ازدواجها با اقوام عرب است که تشابه های بیشتری با هم دارند. در کشورهای دیگر عموما ازدواج با غیر هموطن درحد یک استثنا است. درست است هنوز دختر لبنانی انتظارات و توقعاتش کمتر از دختر ایرانی است و پایبندی به اصول اخلاقی و مذهبی در آنها بهتر به نظر می رسد، اما باید شرایط جامعه ای که در آن زندگی می کنید را هم ببینید. خیلی از دخترهایی که یک پسر فکر می کند خوب نیستند و وجهه ی مناسبی ندارند، در باطن خیلی هم خوب هستند اما به خاطر شرایط جامعه به نوع خاصی از پوشش و رفتار و گفتار عادت کرده است. و مهم تر از همه این است که خودمان تا قبل ازدواج چه میزان تقوای خدا را رعایت کرده باشیم. خدا در قرآن می فرماید الطیبون للطیبات یعنی پسرهای خوب برای دختر خوب و پاک هستند. اگر کسی آدم لاابالی و اوپنی بوده و با همه گشته و به هر کسی دل داده و قلوه گرفته و حالا می خواهد یک زن صالحه ی پاک دامن معصوم حرف گوش کن پیدا کند، این بر خلاف قوانین طبیعت است. اولا خودش اصلاح نخواهد شد و به روال گذشته ادامه خواهد داد، چرا که اقلا 10 سالی به این وضع عادت کرده و دوم اینکه خودش چه فضایل و مزیت هایی دارد که دختری تحصیل کرده و فهمیده و عاقل و صبور و خانه دار و .... به او بدهند؟ برای جیب پدرش؟ یا قیافه اش؟ اصلا کسی که این نگاه تجاری را در ازدواج دارد، راه را اشتباه می رود و بنای شروع زندگی اش غلط است. ازدواج اگر مبنای مشترک ثابت و قوی نداشته باشد، قوام و دوام نخواهد داشت. بهترین و قوی ترین و پایدارترین اعتقاد و مبنای مشترک برای رابطه در ازدواج اعتقاد به خدای لایزال و سیره ی فرستادگان اوست که برای بهتر شدن زندگی دنیوی و اخروی ما برگزیده شدند. اگر اختیار همسر برای جلب رضایت خدا و گوش دادن به امر خداست که باید این هدف بصورت عملی در زندگی زناشویی جلوه داشته باشد، نه اینکه فقط به حرف باشد. اگر برای اینست که خانواده ای تشکیل بدهیم برای برطرف کردن غرایز و مرتب شدن خانه و آماده بودن غذا و تر و خشک شدن بچه ها، دیگر لازم نیست ازدواج کنیم! کسانی هستند که پول می گیرند و خانه تان را هر هفته مرتب می کنند. تهیه غذا هم که تلفنش دم دست است. بقیه چیزها را هم که بعضی ها قبلا بلد بودند! اگر قرار است ازدواج کنیم تا هر روز سر زن بیچاره غر بزنیم که چرا غذا کم بود یا زیاد بود یا شور بود یا بی نمک، و چرا خانه تمیز نیست و جوراب من کجاست و چرا بچه ها روی دیوار خط کشیدند و به میز من دست زدند و.... چرا ازدواج کنیم و یک دختر معصوم را اذیت کنیم؟

ازدواج با مبنای الهی ازدواجی است مثل ازدواج مولا علی و حضرت فاطمه سلام الله علیهما. اعراب در گذشته وقتی دست عروس و داماد را به هم می دادند به آنها می گفتند دخترم، کنیز شوهرت باش تا او غلام تو باشد. پسرم، غلام همسرت باش تا او کنیز تو باشد. اگر چنین شد چقدر زندگی شیرین و دلچسب می شود. بهتر است قبل از اینکه اقدام به ازدواج کنیم کمی فکر کنیم که هدفمان چیست و چه می خواهیم بکنیم و به کجا برویم. سپس بر مبنای ارزشهای الهی و تقوای افراد پا پیش بگذاریم نه ارزشهای مادی و میزان حساب پدر و فرش و قالی های ابریشمی شان.

وبلاگ این دوست عزیز را بخوانید و ببینید که چگونه سعی می کنند با الگوگیری هرچه بیشتر از زندگی معصومین، زندگی شیرین و موفقی را بوجود آورند. توصیه های ایشان هم برای قبل ازدواج و انتخاب همسر بسیار جالب و مفید است.

موفق باشید

۲ ۰ ۹۶ نظر ۶۵۳۴۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۹۶)

البته گمان نمیکنم اغلب ایرانیها(پسران)علاقه ای به ازدواج با دختران لبنانی داشته باشن..اونهایی هم که علاقه مندن اکثرآ مذهبی هستن و اکثرشون به محض دیدن مشکلات ناشی از غیر همزبانی به سرعت عطایش را به لقایش خواهند بخشید..
بگذریم از فاکتورهای نژادی و احطیاط ایرانیها نسبت به اعراب و ...

یاسر نیکوبیان

۲۲ آذر ۹۳ ، ۰۱:۰۴
چرا اتفاقا آقا مهرداد موقعی که ایشون تازه این مطلب رو تو وبلاگ قبلی گذاشتن من شاهد بودم چه وضعی بود زیر هر پستی یه کامنت درخواست ازدواج پیدا می کردی ، حالا طرف فارسی یومیش رو هم نمی تونست حرف بزنه چه برسه به عربی.....
از اون طرفم یه سری دختر ریخته بودن که ای داد و ای هوار که این چه پست های زشت و بد آموزیه که گذاشتی و مگه دختر ایرانی چشه و فلان!!!! انگار خواستگارا دم درشون صف کشیده بودن و آقا محمود همه رو با کانتینر به لبنان صادر کرده.....
اصلا یه وضعی...

من با تعداد زیادی از دختران لبنانی دوست هستم...نظر خودم این که به لحاظ فرهنگی تفاوت های زیادی وجود داره به علاوه اینکه همیشه مرغ همسایه غاز...اینطوری که برخی پسران ایرانی درباره دختران لبنانی توهم زدند اصلا صحت نداره ! اکثر خانم های لبنانی شرایط مالی براشون اهمیت ویژه ای داره من چندین نفر میشناسم که به خاطر این موضوع حتی طلاق هم گرفتند ...
در آخر فکر میکنم پسرای ایرانی در این خصوص دچار یک خیال پردازی مفرط شدند و درک نادرستی از این موضوع دارند...
البته خیلی از آقایونی که در لبنان بعضا زندگی میکردند وشرایط می بینند بیشتر تمایل دارند همسر ایرانی و هم وطن خودشون انتخاب کنند و دختران مذهبی ایرانی در خیلی جهات بهتر از دختران لبنانی می دونند بعضا ..

در هر صورت هر جا خوب و بد هست ...

پاسخ:

۱ اسفند ۹۳، ۰۰:۵۹
احسنت. کاملا درسته

اقا مهرداد الکی چرت وپرت نگو خودتم خوب میدونی که پسرای ایرانی از خداشونه با دخترای لبنانی ازدواج کنن چون هم خوشگلن وهم بافرهننگن وباکلاس ودخترای ایرانی به گرد پاشونم نمیرسن.والبته!...از طرف دیگه خوبه بدونی که 90%لبنانیا از ایرانیا متنفرن! واون 10% باقیمانده که از ایرانیا بدشون نمیاد یا حداقل نظر بدی راجبشون ندارن شیعه وطرفدار حزب الله ان.برو اول تحقیق کن وبعد حرف بزن. من ساکن لبنان بودم چندساله برگشتم ایران

پاسخ:

۱۹ خرداد ۹۴، ۱۲:۲۵
یک مقدار آمار و ارقامتون زیادی بالا و پایینه :)
اولا همه لبنانی ها یک کلاس و یک فرهنگ ندارند. دوم اینکه حتی 90 درصد مسیحی های لبنان هم از ایران متنفر نیستن. چه برسه شیعه ها. اصلا شیعه ها جمعیت زیادی از لبنان رو تشکیل می دهند نه ده درصد!
اگر کلاس و فرهنگ به لخت و پتی بودن باشد که الحمدلله دختر با کلاس در ایران فت و فراوان است! اگر به تحصیلات باشد که تعداد دختران تحصیلکرده ایرانی و درصد اونها نسبت به کل جمعیت بسیار بیشتر از لبنان است. اگر به مشارکت اجتماعی باشد که زنان ایرانی حرف اول را می زنند. اگر به قیافه هم باشد دختران ایرانی کم نمی آورند. طبق نظرات دانشمندان، زیبایی نسبی است. پس به سلیقه دیگران احترام بگذاریم.

فکر کنم mary دختر لبنانی بود هاااا بهش برخورد

بچه ها تشابه خانوادگی زبانی و فرهنگی خیلی مهمه
من خودم فارس ساکن تهرانم با یک ترک ساکن تهران زندگی می کنم . با اینکه دو نسله تهرانیم زبان ها یکی شده و آن ها غلظت اولیه ی خودشون رو ندارند ولی باز پوست هردومون کنده شد تا این زندگی رو نگه داریم
خدا به داد کسایی برسه که می رند با خارجی ها ازدواج میکنند
ممکنه استثنا هایی باشند که زندگی موفقی دارند ولی راه خیییییییییلی سخت و دشواریه

سلام توی لبنان دوست پسری و دوست دختری به چه شکلیه ( در شیعه ها ) ایا امری عادیه حتی اگر دختره محجبه باشه؟

پاسخ:

۲۷ خرداد ۹۴، ۱۵:۵۲
سلام
این مساله با ایران کاملا تفاوت داره. دختر و پسر با هم رابطه دارند و صحبت می کنند و حتی گردش هم می روند. اما رابطه و شکل آن مثل ایران نیست. بسیار پاک تر است و نهایت آن به خرابکاری و کثافتکاری نمی رسد.

با سلام ممنون از مطالب خوبتون، اطلاعاتی هم راجع به اقامت در لبنان بدید.
ممنون

پاسخ:

۸ مرداد ۹۴، ۰۲:۰۶
سلام
چند مطلب در مورد اقامت نوشته بودم. از قسمت جستجو، اقامت را سرچ کنید.

سلام وخسته نباشید من عربی عراقی رو ۵۰ تا ۶۰ درصد بلدم وبا عراقی ها ارتباط دارم ایا میتونم تو لبنان ازدواج کنم یا کاری پیدا کنم ممنون 

پاسخ:

۲۳ مرداد ۹۴، ۱۲:۰۹
ناشدنی نیست. عراقی ها هم با لبنانی ها ازدواج می کنند.

سلام من خودم زن داداشم لبنانی هست فقط بدونن پسرا که اب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم .نمیخوام بگم همه ولی بنظر من تحفه ای نیستن دختران لبنانی و بعضی هاشون حتی بویی از احساس نبردن .میدونم دخترای ایرانی هم خوب و بد دارن  ولی کلا دخترای ایرانی با احساس ترن

در تایید کامنت محبوبه خانم:
بنده چندین و چند رفیق متدین لبنانی دارم. و سالهاست که با عزیزان لبنانی رفاقت دارم. واقعا علیرغم اینکه دوستان متدین و خوب و دوستدار ایران هستند، اما از نکاتی که در آنها دیدم (تقریبا بدون استثناء)، در مقایسه با ما ایرانیها آدمهای بسیار "کم عاطفه تری" هستند، و شاید بهتره بگم کمتر اهل ابراز احساسات و ابراز محبت هستند؛ ما ایرانیها خیلیییییییییی بیشتر عاطفی هستیم و بیشتر اهل ابراز احساسات هستیم.
البته خب این مسائل ناشی از اختلاف تربیت و اینهاست. اما واقعا این هست بنظرم.
بنظرم برای ازدواج به سختی میشه بهتر از دخترهای خوب و فهیم ایرانی کسی را پیدا کرد.
خدا همه شیعیان امیرالمونین(ع) را در دنیا و آخرت خوشبخت و عاقبت بخیر کنه.

من چون با لبنانی ها وصلت کردیم بنظرم اینجور میاد عده کمی از لبنانی ها اینجورن نمیگم همه.که البته بقول شما شاید به خاطر نوع تربیتشون باشه یا مسائلی مثل اب و هوا میتونه تاثیر گذار باشه.

سلام
البته من شناخت زیادی از مردم لبنان ندارم فقط اینایی که من باهاشون برخورد داشتم یه عده کمیشون فکر میکنم اینجورین یعنی خیلی احساسی نیستن.

آدم باید عاقل باشه . پسرا دیگه چقدر خوشگلی و احساس و ادب میخوان که تو ایران پیدا نمیشه و باید برن لبنان پیدا کنن ؟ آخه از دختر ایرانی زیباتر پیدا میشه ؟ خداییش دخترای ایرانی ماه کاملن . خوشگل ترین دخترای دنیا هستن . نوش جونتون پسرای با ارزه ایرانی . نوش جونتون الکی اینور اون ور نرین هرچی هست کاملش همین جاست

سلام
من خودم ایرانی ام ، ولی ترجیح میدم با یه پسر از یکی از کشورهای منطقه )لبنان ، عراق ، سوریه و ...( ازدواج کنم چون واقعا سطح توقعات پسرهای 
ایرانی بالا رفته و من نمیتونم توی کشور خودم همسر مناسبی پیدا کنم چون ابدا قادر به پاسخ گویی به انتظارات پسرهای ایران نیستم ، پسرای ایرانی
انتظار دارن حداقل فوق لیسانس داشته باشی ، از به خانواده ی ثروتمند باشی ، شاغل باشی ، از نظر زیبایی ظاهر هم که این مورد اولویت اولشونه ، منی که
بابام بازنشته و خانواده ی فقیری دارم و قیافه ام زشته شانس انتخاب شدن نداریم ، چند وقتیه که تقریبا زبان عربی رو در حد خوندن و نوشتن و نه تکلم ، یاد 
گرفتم ، با چند تا عراقی و سوری و لبنانی چت کردم واقعا کم توقع تر از پسرای ایرانن و سهل الوصول تر ، من کاملا آگاهم که ازدواج با یه تبعه ی غیرایرانی
چه مشکلاتی داره اما خب چاره دیگه ای ندارم ، نه پول دارم نه قیافه پس به کار پسرای ایران نمیام

پاسخ:

۱۹ بهمن ۹۴، ۰۹:۵۸
علیکم السلام
متاسفانه با ورود ماهواره، مردم تفکرات و عقایدشان متزلزل شده. همه فقط دنبال تجملات و رفاه و بریز و بپاش و لذت و تفریح هستند. واقعیت های غرب را نمی بینند و می خواهند مثل فیلمها زندگی کنند. متاسفانه خیلی از پسرهایی که مذهبی خوانده میشوند، برخلاف سنت رسول خدا فقط دنبال قیافه اند. نه به دین دختر کاری دارند نه به اخلاق و نه به رفتار و خانه داری و توانایی تربیت فرزند. با این وجود حق دارید دنبال ازدواج با پسر غیر ایرانی باشید. من معتقدم هر شخصی زیبایی خودش را دارد و باید آنرا کشف کرد. اگر پسری نادان بود و تعریف زیبایی را از ماهواره گرفت و بقیه را زشت پنداشت، همان بهتر که با او ازدواج نکنید.

متاسفانه حق با این خواهرمونه...من وقتی تو کردستان زندگی می کردم و پیش خونواده بودم اصلا تو ذهن من معیار های همسر من ردی از زیبایی توش نبود ولی متاسفانه از وقتی برای دانشگاه اومدم تهران همه اخلاق و رفتارم چه تو مسئله دید من به ازدواج چه حتی پول در آوردن عوض شده. من اونجا از پدرم قناعت رو یاد گرفتم تو تهران یاد گرفتم اگه قراره زندگی خوبی داشته باشم باید مثل گرگ حریص باشم
اون روز که دانشگاه تهران قبول شدم به پدرم گفتم لیسانس بگیرم بر میگردم  و تو بانک استخدام میشم ولی الان که دو سال گذشته از این حرفام میگم تا دکترا میخونم.یعنی منی که تو 4 سال قرار بود مدرک بگیرم و دو سال سربازی برم و تو 24 سالگی جایی دستم بند کار شه و ازدواج کنم الان باید تا 27 سالگی فقط درس بخونم بعد سربازی و ازدواج!!
یعنی تو سن 30 سالگی باید فکر تشکیل خانواده به ذهنم برسه
پدرم به من قناعت رو یاد داد.ولی من اینجا به عینه میبینم که معیار ازدواج مقدار پول توی جیب توئه.اگه با این معیار هم حساب کنیم ازدواجم چند سال دیگه هم میوفته اونور.
من تو تهران تنها چیزی میبینم گرگ صفتیه.همه دنبال پولن.چون هر مقدار پول که داشته باشی و از هر طبقه اجتماعی که باشی بازم پولت کمه...
اگه ماهی 10 میلیون در آمد داری بازم کمه.باید 15 میلیون باشه که احساس آرامش داشته باشی.
میلیاردر هم باشی بازم پولت کمه.چون باید مولتی میلیارد باشی.متاسفانه داریم تو گرداب شهوات مالی و جنسی و کاری و اجتماعی و حسادت غرق میشیم.
واقعا این مسئله منو آزار میده.دختر خانوم میخواد جلب توجه کنه بدترین لباس ها که حتی لخت و پتی هم بهتر از اونه رو میپوشه.بعد خودش با پر رویی تمام از وضع خراب جامعه و در امان نبودن از تیکه های پسرا گلایه میکنه.
پسر دلش میخواد دختر خانوم به کیفیت فیلم های سینمایی غربی و به اخلاق حضرت زهرا گیرش بیاد
دختر خانوم دلش میخواد یه بانک پر پول در قالب یک پسر خوشتیپ و خوشگل بیاد خواستگاریش...
خوب این یعنی گند زدیم دیگه
از خودم بگم.چرا من باید معیار ازدواجم ظرف دو سال بشه چهره طرف.چرا من که به درآمد ماهی دو میلیون تومن زندگی شاهانه میگفتم حالا به درآمد 5 میلیونی هم حسرت بخورم که ای کاش این در آمدو داشتمو مشکلاتم حل میشد.تازه همونم کم به نظر میرسه!
من الان تهدید به مرگم بشم حاضر نیستم برگردم به شهر خودمون و اونجا کار کنم....در صورتی که با ماهی دو میلیون تومن میشه شاهانه اونجا زندگی کردم.

حرف زیاد تو دلم گیر کرده بود اندکی سبک شدم!!

سلام 
دختر خانمی که با شخصیت باشه  واهل دین وتقوا هیچ وقت خودش دنبال یه پسری چه تو دنیای واقعی چه مجازی نمیگرده حتی اگه موقعیت ازدواج براش جور نشه یا شرایط خانوادگیش طوری باشه که امکان ازدواج براش فراهم نشه،حتی اگه از این طرف واون طرف حرف بشنوه و مدام بهش طعنه بزنن ،آقا پسری که میگه واقعا حزب اللهی هستش تا دوروز با آدم های دنیا زده دم خور بشه معیار هاش برای زندگی وآیندش به این سادگی ها تغییر نمی کنه ،آقای سرباز خدا شما که انقد زود همرنگ جماعت میشید چطور انتظار دارید کلامتون رو ی دوست حنفی مذهبتون ابوخالد تاثیر داشته باشه؟اگه ماواقعابه خدا اعتقاد داریم نباید به چیزایی که تو قرآن از زبان خداست واقعا معتقد باشیم :هر کس تقوای الهی پیشه کند خدا راه نجاتی برایش می گشاید واو را از جایی که گمان نمی کند روزی می دهد وهر کس بر خدا توکل کند خدا برای او کافیست خداوند فرمان خویش را جاری می سازد واو برای هر چیزی اندازه ای تعیین کرده است ،طلاق/2و3 بنده از فردی شنیدم که روزی فقط مادیات نیست می تونه خانم ها خواستگار پاک ونجیب باشه ویا اینکه برای آقایون دختری پاکدامن وعفیف
در ضمن فکر نکنید بنده از فضا آمده ام واز شرایط جامعه بی خبر،در ضمن خودم هم درگیر این مسائل هستم اما به خدا توکل کرده ام .

پاسخ:

۱۹ بهمن ۹۴، ۱۲:۲۷
البته از نظر اسلام، زن خواستگار هست و اون هست که صیغه ازدواج رو میخونه و مرد قبول میکنه. لزوما اشکال شرعی نداره دنبال شوهر گشتن.

سلام آقای علوی درست هستش که حضرت خدیجه س برای ازدواج با حضرت رسول ص پیش قدم شدند اما ایشان حضرت خدیجه س ورسول الله ص بوده اند ویک استثنا ء خیلی خاص در زمان خیلی خاص البته آن هم خود خانم مستقیما اقدام نکردند و واسطه فرستادند ، واین مسئله که تنها غرور پسندیده در اسلام غرور دختر نامحرم در برابر پسر نامحرم هست،بعضی مسائل هم به باور وعرف جامعه بر می گردد در ایران هنوز این طور نیست که دختری به خواستگاری پسری برود وبعد در زندگی آینده اش از پسر وخانواده اش سرکوفت نخورد که تواگر خوب بودی خودت پیش قدم نمیشدی به نظر  بنده دختر مسلمان یک سنگینی ووقاری دارد و پیش قدم شدنش باعث از بین رفتن وقار او می شود اما فرستادن واسطه مشکلی ندارد درصورتی که پسر وخانواد ه ی پسر متوجه نشوند که این واسطه را دختر فرستاده...
در لبنان چطور هست آیا دختر ها به خواستگاری میروند؟

پاسخ:

۲۰ بهمن ۹۴، ۱۱:۳۲
سلام. در لبنان دختر و پسر در دانشگاه یا محل کار یا هر جایی که مشترکا یافت شوند، با هم آشنا می شوند. اگر میل و رغبتی دو طرفه برای ازدواج پیش آمد، پسر به خانه دختر می رود و با پدر او و خودش صحبت می کند. بعد که توافقات اولیه حاصل شد، خانواده پسر برای خواستگاری می روند.

برادر من!
من در قبال ابو خالد مسئولیتی ندارم.اون یه انسان آزاده که میل به وهابیت پیدا کرد و من خطراتش رو گوشزد کردم و اون پذیرفت.اون عقایدش مال خودشه و من تا جایی که بتونم به عنوان دوستش کمکش می کنم.
من تقصیری واقعا ندارم.ولی من دارم با ماهی 400 تومن تو شهر درندشت تهران زندگی میکنم.میخوام از خوابگاه برم دانشگاه یا محل کارم پول اتوبوس ندارم.باید پیاده برم.نقطه مقابل منم هست.پسری که با ماشین 600 میلیونی میاد و میره.ولی تو شهرستان ما فقیرمون خیلی فقیر نبود و دستش به دهنش میرسه و ته ثروتمندمون خیلی ثروتمنده که بزنه تو کار شیرینی خوردن دونه ای و لاکچری بازی!
بر عکس تهران.تهران ثروتمندش خیلی ثروتمنده.فقیرشم خیلی فقیره.
از یه طرف من فقط 20 سالمه خب سخته میبینم پول ندارم سوار اتوبوس شم و یکی نهایت دغدغه اش اینه با BMW بیاد و بره یا مازراتیش!

از یه طرف تا میری جایی انقدر قیافه بزک کرده میبینی از خودت خجالت میکشی.آخه تحملشم خب سخته دیگه.نگاه نکردن اجتناب نا پذیره و حتی وقتی نگاهت پایینه میدونی یکی داره رد میشه با هزار عشوه.
برادر من تقصیری ندارم که تو دو سال معیار هام عوض شد ولی واقعا این حق من نیست که از ذهنم استفاده کنم و ثروتمند بشم.چطور یه پسر 20 ساله به خاطر باباش میتونه سوار 600 میلیون پول نقد شه من نتونم؟
مگه من چیم از اون کمه.خوب منم دلم میخواد حداقل یه پراید سوار بشم ولی چی کار کنم وقتی هزار و یه مشکل هست.
منم دلم میخواد مثل رسم خانوادگی ازدواج کنم ولی وقتی پول ندارم ناهار دانشگاه رو بخرم خوب واقعا امکانش هست برام؟
حرف زیاده و بغض در گلو استخوانی رو میمونه که راه نفس رو بسته

سلام
در جواب سرباز خدا ،برادر بنده هم در تهران زندگی می کنم  اما سطح زندگی متوسطی دارم البته فامیل هایی هم داریم که واقعا می شود گفت ثروتمند هستند اما برای من وخانواده ام این مساله حل شده که این زندگی ما است وآن زندگی آن ها اصلا اهل شعار دادن نیستم اما خدا رو شکر می کنم که سطح رفاهی زندگی ما مثل آن هانیست  چون در زندگی ساده ی ما خدا وجود دارد اما آن ها خدا را از زندگیشان حذف کرده اند وخدایشان پولشان است  باتوجه به شرایطتان ووضع دانشگاه ها وهمچنین سن 20 سالگی، کمی به شما حق می دهم اما مگر این نیست که زندگی همه اش برای امتحان است.اگر اهل گوش دادن به سخنرانی هستید بحث تنها مسیر استاد پناهیان را به شما معرفی می کنم که واقعا دید خود من را به زندگی عوض کرده است .امیدوارم که شرایط اقتصای شما هم بهتر شود .اگر در نظر قبلی تند نوشتم حلال کنید.

سلام آقای علوی لطفا جواب آن سوالم را بدهید که کجا زن در اسلام خواستگار  هست وصیغه را می خواند؟متوجه توضیحتان نشدم 

پاسخ:

۲۰ بهمن ۹۴، ۱۳:۴۸
صیغه ازدواج که از طرف زن هست. اما خواستگاری منع شرعی نداره. از علما سوال کنید. این حرف من برای آن بود که شما در کلامتان اون خانم رو متهم به بی حیایی و بی تقوایی کردید.

درست است که منع شرعی ندارد اماقابل هضم نیست...
این نظری که الان می دهم درمورد آن خانم نیست لطفا سوء تفاهم نشود،
از نظر روانشناسی درست هست که مردها به خانمی که زیاد به آن ها علاقه نشان می دهد توجه دارند اما همان ها هم برای ازدواج معمولا تمایل به دخترانی دارند که به قول معروف آفتاب مهتاب ندیده باشد چون خداوند فطرت مرد هارا این طور آفریده است باتوجه به آیات قرآن که خداوند برای مردها در بهشت حوری ها را مثال میزند .72و74 الرحمن
البته بنده در این مسائل خیلی سخت گیر هستم شاید نظرم شخصی بوده به هر حال شاید اصلا نظر نمی دادم بهتر بود .سعی می کنم دیگر جلوی خودم را در نظر دادن بگیرم شرمنده.

پاسخ:

۲۰ بهمن ۹۴، ۱۴:۳۷
منظورم این نبود که نظر ندهید. نظر بدید اما در مورد دیگران قضاوت نکنیم بهتر است.

بله متاسفانه بنده در مورد دیگران زود قضاوت می کنم وواقعا این مسئله باعث ناراحتی هست.


اینقدر کشورمون دختر داریم که زن گرفتن از کشور دیگه درست نیست

بدبختی همینه دیگه!
من پدرم نوزده سالگی زن گرفته بود میگفتن دیر ازدواج کردی!
نمیدونم این مسئولین شیعه چه کردن که سن ازدواج به سی رسیده
والا تو مصر و عربستان و افغانستان راحت ازدواج میکنن ما اینجا اندر خم یه کوچه موندیم!
حکومت دست مسلمان باشه خوبه نه دست روافض

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۴، ۰۹:۲۸
طایفی دیدن همه چیز تنها به خودتون ضربه میزنه. هر کشوری بیشتر با فرهنگ غرب پیش رفته باشه، سن ازدواج هم بالاتر میره. البته لزوما ربطی به فرهنگ غرب هم نداره. وقتی کار نباشه، وقتی توقع بالا باشه، وقتی جوان تا سن 25 سالگی، مولد نیست و وابسته به خانواده است، وقتی می خواهد درسش تمام شود تا بعد کار پیدا کند و تازه اگر شرایط را مناسب دید ازدواج کند، سن ازدواج بالا می رود. نه به دین مسئولین اون کشور ربطی داره نه به خود مسئولین. مردم اینطوری شده اند. میخواهی مثل مصر گدا گشنه بشویم با مسئولین صهیونیست و نوکر آمریکا؟ که اگر گندم اهدایی شان را آمریکا قطع کند نصف مردم می میرند؟ مثل عربستان بدوی بشویم که اگگر نفتشان قطع شود باید برگردند سوار شتر شوند؟ مثل افغانستان بشویم که مردمش برای کار به ایران می ایند؟ زیاده خواهی های مردم و از جمله خود شما و غاز پنداشتن جوجه ملخهای همسایگان (آخه مرغ هم ندارن) باعث همه این مشکلات است.

سلام امین محترم
به نظر سالها زندگی از ایران حس وطن دوستی رو از شما گرفته و هر مطلب از شما میخونم بسیار یکطرفه از لبنانی ها دفاع کردید و ایرانیا رو پایین تر از انها نشان دادید.
ایا حجاب صحبت میکنید که حجاب خانمها ایرانی بسیار بهتر از لبنانی ها است البته حجاب انهایی که اعتقاد دارن در لبنان بی حجاب پیدا میشه در ایران هم میشه .
اگر بحث جهاده که ایرانیا همیشه زبانزده همه بودن حتی بی اغراق بگویم اگر چمران ها و خمینی ها نبود ایا حزب الههی بود که امروز لبنان در زیر سایه این گروه در امنیت باشه یا حتی اگر کمکهای مالی ایران نبود.
خانمهای ایرانی شاید بد شده باشن که حرفتونو قبول دارم ولی این اتفاق یه چیز همه گیره نه فقط مختص ایران . در ضمن من چند وقت پیش عکسی از یک استخر پارتی لبنانی دیدم پس بیام بگم همه لبنانیا بدن
من خودم یک خواستگار لبنانی داشتم ولی جواب منفی دادم چون بهتر از اون رو تو ایران همیشه اباد میتونم پیدا کنم ایرانی که مرداش تو هشت سال جنگ به همه یاد دادن غیرت چیه.
باتشکر

سیدرضاتقوی

۲۲ اسفند ۹۴ ، ۲۱:۴۰
به خدا این بنده خدا خیلی حوصله داره که وبلاگ درست کرده  جواب  سوالهایی ننگین شما ها رو  میدهد من مدرکم  کارشناسی‌ارشد برق مخابرات است  به سه زبان  تسلطفا کامل دارم ازاین سوالاتتون احمقی و نادونی  دست پای شما روبا زنجیر فولادی  ازپشت باقفل  ابر فولادی بسته  چون  من  مشکل دارم  شماها خیلی بیشتر ازمن مشکل  دارید همه چیز تون شده زیرشکم 

من از5سالگی مدرسه  رو به طور غیر رسمی آغاز کردم کلاس اول ابتدایی دوم  راهنمایی وسوم دبیرستان راجهشی خوندم ودر13سالگی وارد دانشگاه تهران شدم طی سه سال مدرک کارشناسی راگرفتم ودر86وارد دانشگاه شریف شدم کارشناسی رو گرفتم که روز طبیعت زدیم به بیرون اتفاق یه بار میوفته _ ازدامنه کوه سقوط کردم تاثانیه آخر برام مشکل پیش نیومن بعد که خورد به به سنگ منو دچار اختلال کرد ولی حافظه کوتاه مدتم وبلندمدتم سالمند اما وبخش  بزرگی از  حافظه ابرقدرت  رو از دست  دادم  خیلیها واقوام میزنند پاحسابه زخم چشم 

خب این به نفع پسراس!
الان عربستان چهار میلیون دختر مجرد داره این به نفع پسراس!
کلأ تو خاورمیانه الان تعداد دخترهای مجرد زیاده و پسرا مورد زیاد دارن برا انتخاب
خصوصأ اگه پولدار باشند
دختر خوشگل=شوهر پولدار و خوش تیپ
پسر پولدار=دختر خوشگل

همش پوله
هم کلاسی من مثل من بیست و یک سالس تلگرامشو نشون من می داد با دختر بیست و هفت ساله چت می کرد و بیرون باهاشون میرفت و می گشت و دختره هم کلی قربون صدقه پسره می رفت که پسره بگیرتش(با شیش سال اختلاف)این پسره باباش پولداره با هرکی دلش بخواد میگرده

ضمنأ منبر ان شا الله چند سال دیگه!!


در جواب این خواهر من باید بگم خواهر گرامی من نظرخودم رو به دوستانه میگم واصلا نمیگم راه  من درسته یا بایداین راه روبرید_نظرم اینه که زندگی باید سئرطبیعی خودش را طی کند .من پی بردم این جهان  برحسب تعادل آفریده شده مثال اگر شما در مسئله ای تفریط کنید چه بخواهید چه نخواهید افراط در همان مسئله در زندگی اتان میشود پس ازچهارچوب خارج نشویم __لازم نیست با پسر یامردا صحبت کنید اگرلازم شد این کار انجام بدیداگر در سئرطبیعی  زندگی اتان صحبت کردن اتفاق افتاد صحبت کنید درمورد خاله تون باید بگم اقوام  منم همینطور هستند  ولی اینطور آدما پشیزی در این گیتی نیستند 

سلام
فاطمه خانم این که پدر ومادر شما خیلی سخت گیر هستن دلیل بر این نمی شه که همه ی خانواده های ایرانی رو این طور بدونید و بی فرهنگ خطاب کنید . 

همه می نالن...ولی کسی توقع شو پایین نمیاره...!

آقا ی علوی بهترین  دوستم  شهید  شدم

پاسخ:

۱۸ فروردين ۹۵، ۲۰:۲۷
شهادتش مبارک

سیدحسین فضل اللهی

۲۶ ارديبهشت ۹۵ ، ۱۰:۴۲
سایت جالبی دارین
با مطالب متنوع
امیدوارم موفق باشین

پاسخ:

۲۶ ارديبهشت ۹۵، ۱۲:۲۴
سلام. خواهش میکنم

هرکه گریزد ز خراجات شام. بارکش غول بیابان شود

هیج جا ایران نمیشه

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۵، ۲۳:۵۶
هیچ جا وطن نمیشه. هر شهروندی از هر جای دنیا همین حسو داره.

سرباز خدا

۰۵ تیر ۹۵ ، ۱۴:۰۳
برادر یه سوال!وضع اقتصادی مردم لبنان نسبت به قلا بهتر شده یا بدتر؟وضع اقتصادی رو به بهبوده یا پسرفت؟

پاسخ:

۷ تیر ۹۵، ۱۳:۲۶
قطعا بدتر شده است. جنگ سوریه و وجود مهاجرین هم در این چند سال مزید بر علت بوده است. اما علت مهم تر، بسته شدن راه تجاری بیروت دمشق بوده است.

آخه لبنان هم شد کشور ؟کشوری که خرج یومیشو ایران داره میده به چه درد میخوره که دخترا و پسراش به عنوان همسر به درد بخورن

پاسخ:

۷ تیر ۹۵، ۱۷:۴۶
لطفا منطقی باشید. خرج یومی لبنان رو ایران نمیده. ایران فقط قسمتی از مخارج نظامی حزب الله رو که یه عده کم از کل شیعیان لبنان هستند میده. پس غیر از حزب الله، آدم هستکه خرجی نمیگیره، غیر از شیعه ها هم آدم هست که خرجی نمی گیره. ضمنا این خرجی نیست حقوقشونه. پول خونشو که نمیده ایران، اقلا پول نون که باید بده. ضمن اینکه خرجی دادن چیزی از ارزش انسانها کم نمیکنه. الان ایران که خرجی ایرانی ها رو میده پس دختر پسرهای ایرانی به درد نخورن؟ الان مصر که خرجی شون رو آمریکا میده دختر و پسراش از ایرانی ها به درد بخور تر هستند؟ داعشی ها که ترکیه خرجی شون رو میده به درد بخورن؟ اصلا ساپورت مالی چه ربطی به اهلیت برای ازدواج داره؟ مهم انسانیت هست که انشالله همه داشته باشند. شما ظاهرا علوم پزشکی می خونید. نگاه شما باید انسانی تر از این باشه.

سرباز خدا

۰۷ تیر ۹۵ ، ۲۲:۱۵
تو لبنان وضعیت امنیت اجتماعی چجوره؟
مثل کیف قاپی و جیب بری و خفت گیری؟؟

در مورد انفجار اخیر میشه نظرتون رو بگید؟

پاسخ:

۸ تیر ۹۵، ۱۵:۱۲
بطور کلی خوب هست. از ایران بیشتر احساس امنیت میکنم. خصوصا در دهکده ها. اما هر دفعه من ایران آمدم یا کیف خانمم را زدند یا کیف مادرم یا زاپاس ماشین را دزدیدند. در لبنان فقط یکبار دزد منزل ما را زد یکبار هم یک موتوری تلاش کرد کیف پول و موبایلم را که دستم بود بزند که موفق نشد. البته جاهای پرت بیروت زیاد دزدی و زورگیری میشه و طبیعتا با اسلحه.
سلسله انفجارهای اخیر در القاع اتفاق افتاد که به نظر من هدف انفجار آنجا نبود. لو رفتند که منفجر کردند. در شهری که 3000 نفر شهروند دارد، 13 هزار پناهجو ساکن شده! از اینهمه آدم اقلا 100 تا انتحاری در می آید! اینها با دمپایی هم حمله کنند کل شهر رو اشغال میکنند!

سلام
یه سوال
نظر دخترای لبنانی هنوز همونه عوض نشده؟؟؟؟!!!
در مورد پسرای ایران؟

پاسخ:

۹ تیر ۹۵، ۱۳:۳۴
سلام
چرا عوض بشه؟ فیلم و سریال ایرانی خاصی ندیدن که عوض بشه یهویی laugh

سرباز خدا

۰۹ تیر ۹۵ ، ۱۹:۱۹
با این وضع اقتصادی دختر از میانمار هم به من نمیدن دیگه چه برسه به لبنان!البته امیدم به قبایل زولوی آفریقا هنوز قطع نشده!

تازه دانشجو

۱۳ تیر ۹۵ ، ۰۴:۳۸
اقا من دنبال یه دختره خوشگله باایمان و باحجابم. میشه برام پیدا کنین.
راستی آیا عقیده پان ایرانیسم در لبنان و عراق جریان داره؟ و اگه داره چقدر؟

پاسخ:

۱۴ تیر ۹۵، ۰۵:۴۶
خیر. پان ایرانیسم رو که ایرانی ها میتونند داشته باشند. حتما منظورتون پان عربیسم و ضد ایرانی بودنه. در عراقی ها هست. در شیعه های لبنان من ندیدم.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*** ***** ***** ***** ** **** ** **** ***** **** ****** **** ** ** ****** ******* ******* *******

پاسخ:

۲۵ تیر ۹۵، ۱۰:۵۷
نظرات حاوی توهین و فحاشی منتشر نخواهد شد.

زینب حسینی

۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۰۴
به نظرم اکثراآقایون مذهبی علاقه دارن به ازدواج بادخترلبنانی، ماتوی خانوادمون  این نوع وصلت  شکل  گرفته.یکی ازدلایل علاقه اتفاقات  اخیرسیاسی واینکه مسلما هرچه دوکشورباهم ارتباط زیادی داشته باشن وصلت بیشتراست.دختران لبنانی درسته کم توقع انداماباآداب ورسوم وخلق وخوی خاص خودشون بزرگ شدن اگرچه خیلی ایرانی هارو هم محترم میدونن منتهی آقایون محترم قبل ازازدواج بادخترلبنانی یه نکته رومتذکربشم ازدواج مرده لبنانی بادختره ایرانی موفق تراز ازدواج مردهایرانی بادختر لبنانی است  عذرمیخوام انقدرواضح میگم اماواقعیت زندگی زناشویی روابطشون هست که  بایددرنظرداشت ازلحاظ فیزیولوژی جسمی باهم  متفاوت  اند.واگر خانم هاکاملا ارضانشن  عصبی میشن  سره  هیچ وپوچ بهم پیله میکنن زندگی  آروم نیست

پاسخ:

۲۳ مرداد ۹۵، ۱۹:۴۳
از لحاظ روحیه و فرهنگ مردان و زنان ایرانی و لبنانی، به نظر بنده ترکیب مرد ایرانی و زن لبنانی موفق تر است. پسران لبنانی هیچ خوششان نمی آید همسرشان در کارهای آنها دخالت کند و تصمیم بگیرد! بحث مردسالاری و زن سالاری در این زمینه مهم تر از تناسب مزاج است. بحث فیزیولوژی به نظرم پایه علمی ندارد و سرد مزاجی و گرم مزاجی در ازدواج ایرانی ایرانی و لبنانی لبنانی هم مشکل آفرین است.

سید علی موسوی

۲۶ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۵۲
با سلام و درود به همه انسانهای خوب و مهربان . دوستان بنده همه نوشته هاو نظرات خوبتان را خواندم . و خیلی ها جالب بود . اما بنده احساس میکنم در بعضی جاها قضاوت سریع و ناحق و یا نظرات خوش بینانه و یا بعضی ها بد بینانه به مساله ازدواج و اختیار زوجه مناسب داشته اید . بنظر بنده نباید بطور کامل خوش بین و یا بطور کامل بد بین شد بلکه می بایست در خیلی از موارد و تصمیماتی را که اتخاذ میکنیم واقع بین باشیم تا بدبین و یا خوش بین . مساله ازدواج و اختیار زوجه به رنگ و پوست و زبان نیست بلکه بعقل و درایت انسانهاست . خداوند در قرآن کریم میفرمایند . ما از جنس خودتان زوجهایی رابرای شما قرار دادیم تا بوسیله آنها به آرامش برسید . لطفا به کلمه آرامش خوب توجه کنید . آرامش چطوری بدست می آید . و این آرامش درازدواج چگونه حاصل می شود و اگر در ازدواجها آرامش هست و وجودارد . پس این همه آمار بالای طلاق در بین مردم همه کشورها چگونه حاصل شد . متاسفانه ما از واقعیتها فراری هستیم و همه چیز را به شانس و اقبال سپردیم در صورتی که اینطور نیست . نوع تربیت واقعی در خانواده ها . در محیط زندگی . در محل کار . در بازار وووو چگونه است . انتخاب و گزینش همسر در جوامع جهان بر چه مبنایی است . آیا برمبنای عشق زود گذر و دروغین که با دو تلفن و چند نامه بدست آمده . آیا بر مبنای پول و ثروت بوده . البته پول و ثروت در زندگی نقس اساسی دارد و آن را فراموش نکنید . آیا برمبنای میزان سواد و یا فرهنگ . اصلا معنی فرهنگ چیه معنی تمدن چیه و قالبش چه شکلی است . و همانطور که می دانید فرهنگ از دیدها و نظرات متفاوتی تعریف می شود . مثلاً بعضی ها که در شهرهای بزرگ و یا در آپارتمانهای آسمان خراش که زندگی می کنند فرهنگ را از دید و نظر خود تعریف می کند و آن شخص که در دل گوهها و یا در بیابانهاست باز هم از نظر و دید خود تعریفی از فرهنگ خواهد داشت .وووو و اما همه اینها نسبی است و نمی توان بطور کلی آن را به همه تعمیم داد . اما دوستان برگردیم سر اصل مطلب و انتخاب همسر . بنده با خیلی از دوستان و همکاران و همسایه ها و فامیل در ارتباط هستم و مدیر دبیرستانهای متفاوتی بودم و هستم و با انواع انسانها در ارتباطم . و آنچه که شاهد آن بودم شاید میتوان گفت بیش از50% مردم به آن آرامشی که در قرآن ذکر شده در ازدواجها حاصل نکرده اند. .و دلایل متعددی دارد . یکی از آنها آن است که پدری که پس از 8 ساعت کار می بایست کنار زن و بچه هایش باشد و از دیدن آنها لذت و استمتاع کند متاسفانه روزی 16 و یا بیشتر سر کار و بخاطر اینکه مایحتاج خانه و پول اجاره و ووو را تامین کند خسته و کوفته به منزل می آید و دیگر هیچ حال و حوصله ایجاد ارتباط با همسر و فرزندان خود ندارد و این زندگی بدرد هیچی نمی خورد و این زندگی اکنون خیلیها گرفتار آن هستند . زیبایی نسبی که بعضی ها از نعمت آن برخوردار و برخی دیگر محروم هستند و این نیز می تواند مشکل ساز باشد بخصوص اگر یکطرف زیبا و دیگری زشت باشد . و نیز خیلی ها مسلمان شدند اما به درجه ایمان واقعی نرسیده ایم و با کمترین امتحان خود را می بازیم .. اندیشه ها و نگرشها را می بایست تغییر داد . و در انتخاب کمی حوصله را بیشتر کنیم و تعارفات را بزاریم کنار و ابتدا وضع زندگی خود را بهتر کنید و مسکن و دیگر مایحتاج خود را قبل از ازدواج تامین کنید تا بعدا بتوانید بیشتر در کنار همسر و فرزندان خود باشد و من الله التوفیق

آقای موسوی شما با این تجربه چرا 
مردم میزان قناعت و رضایت از زندگیشان کم شده و زندگی را برای پول می خواهند نه پول را برای زندگی. یه جوان باید تا کی بدود تا مسکن و چیز های دیگر را تهیه کند چقدر باید بدود تا به توقعات خانواده ها و  دختر های ایرانی برسد .  الان از زوج های که زندگیشان را در 2دهه یا 3 دهه پیش شروع کردند بپرسیدچگونه زندگیتان را شروع کردید? می گویند با حداقل امکانات و وقتی پای خاطرات آن ها می نشینید بیشترین رضایت را از زندگیشان در آن دوران داشتند اما الان زوج های امروزی با بیشترین امکانات کمترین رضایت را دارند

به تمام اون آقا پسرهایی که کشته مرده ازدواج با دختر لبنانی ان و تمام دخترخانوم هایی که شیفته ازدواج با پسر لبنانی ان باید بگم لازمه ی ازدواج و زندگی مشترک موفق فقط موهای لخت و پوست سفید و چشمای عسلی نیست ! لبنانی ها خوشگلن اما آیا شناختی از فرهنگشون دارین ؟ آدمای مغروری هستن با اعتماد به نفس های فوق العاده بالا ، دخترهاشون پول پرستن و پسرهاشون بعد از ازدواج ، دوستی و همصحبتی با جنس مخالف براشون یه فرهنگ عادیه ، من از دختر خانومای ایرانی می پرسم براتون قابل تحمله که نشسته باشی تو خونه ات گوشی همسرت زنگ بخوره براش ببری بگی عزیزم لیلا زنگ زده ، صبح هم زهرا زنگ زده بود بعدا باش تماس بگیر !!!
پسرهای لبنان همسر رو فقط برای رفع نیاز جنسی میدونن و برای رفع نیازهای عاطفی به سراغ دوست دختر میرن ، با این حساب دوستی با پسر لبنانی بهتر از ازدواج باهاشه ! دختر های لبنانی هم تفاوت چندانی با پسرهاشون نمیکنن ، شدیدا روشن فکر ، حتی ازدواج هم کنن باز باید روابط آزادشون رو با جنس مخالف داشته باشن ( دوستی و بیرون رفتن و بگو بخند ) آقاپسرهای ایرانی ، ازتون میپرسم که آیا تحمل اینو دارین که خانومتون لباس بپوشه واسه بیرون رفتن و بگه امروز دوستم احمد به مناسبت فارغ التحصیلیش دعوتم کرده آپارتمانشون ، امروز دوستم محمد دعوتم کرده کافی تریا ، برای اونا عادیه چون با این فرهنگ آزادانه و روشن فکرانه (به اصطلاح بعضیا) به دنیا اومدن و بزرگ شدن ، لطفا با عقل تصمیم بگیرین نه با چشم

پاسخ:

۸ شهریور ۹۵، ۱۲:۴۷
اشاره ای که بنده خدا کردند درست است اما نه در مورد همه. بله حتی خیلی از مذهبی های لبنانی هم با زنان نامحرم راحت می نشینند و صحبت می کنند و حتی شوخی کرده و می خندند (البته تا جایی که من دیدم خیلی سالم تر از دوستی های دختر و پسرهای ایرانی است). با این حال عموم این نوع آدمها بعد از ازدواج کمتر از قبل چنین رفتارهایی می کنند و حد و حدودهایی را مراعات می کنند. عده ای هم البته هستند که ممکن است حتی با دختر عموی خودشان سلام و علیک گرم نکنند و اصلا مختلط ننشینند. پس نمی توان در مورد کل ملت لبنان چنین قضاوتی کرد.

خود مطلب یه طرف، نظرات هم یه طرف!
آدم گیج میشه خب 😭😭

سلام موفق باشی دوست عزیز . وب سایت خوبی دارید . امیدوارم موفق باشید . اطلاعات شما دید بهتری به ما میده .

سلام

به نظر من هرکس باید خودش رو در موقعیت خودش ببینه وسعی کنه بی اینکه خوشبختی رو در شرایط خاصی جست و جو کنه در همون موقعیتی که هست خودش رو به خاطر داشتن همه آنچه خدا بهش داده خوشبخت بدونه. ما آدما گاهی فکر میکنیم با قرار گرفتن در موقعتی خاص به سعادت میرسیم در حالیکه اگر درست نگاه کنیم سعادت در درون ماست و آن را نمیبینیم هه چیز به نگاه و بینش ما بستگی دارد. به قول جناب مولانا        ای آینۀ جمال شاهی که تویی         وای نسخۀ اسرار الهی که تویی

                                                   بیرون ز تو نیست آنچه در عالم هست      از خود بطلب هرآنچه خواهی که تویی

باور کنید باید درنگ کنیم و بیشتر تأمل کنیم که زندگی را درست تر ببینیم به تعبیر سهراب چشم‎ها را بید شست جور دیگر باید دید

این تجربه خودم در زندگی است گاهی فکر می کردم اگر مثلا صاحب خانه شوم دیگر احساس آرامش و خوشبختی می کنم ولی اینطور نبود خوشبختی منوط به داشتن هیچ چیز خاصی نیست بلکه منوط به نگاه درست ومعنی دار به زندگی است.


آناستازیا

۰۸ آبان ۹۵ ، ۱۲:۱۴
سلام 
من چیزی که از یکسری لبنانیها دیدم فقط دروغگویی و تکبره بنظر من کلا خیلی از ایرانیها بیشتر دروغ میگن .بعدشم اگه بطور کلی بگم ایرانیا خوشگلترن .همه لبنانیها که خوشگل نیستن اون دختر و پسرای سفید وخوشگلشون هم خیلی خیلی خیلی بداخلاقن  و بی اعصاب خیلی لوس و خیلی مغرورن و کافیه یه حرف برخلاف میلشون بزنی که دیگه واویلاااا که البته نمیگم همشون اینطورن
دختراشون فقط پولو میشناسن پول ندی جنجال بپا میشه .بعضی دختراشونم مثل فریزر میمونن 
و یه چیز دیگه اون خوشگل خوشگلاشون ما رو اصلن آدم حساب نمیکنن 
 واینکه متاسفم برای بعضیاشون که قدر پسر خوب رو نمیدونن چون چند مورد خودم دیدم که یکیش سر یه چیز بیخود از یه پسر خیلی خوب از فامیل خودشون طلاق گرفت که البته از این موارد زیاده و کلا اونجا طلاق بیشتر از ایرانه


سلام من یه دختر بیست ساله قد بالای صد وهفتاد وجوری که بقیه میگن قیافه ی خوبی دارم،نفر اول مدرسمون بودم،ضریب هوشم صدوبیست وشیشه،باحجابم ودوست پسرنداشتم،ز بچگی هرجا میرفتم بیشتر پسر ها بهم علاقه نشون میدادن یا وقتی کوچیک ترین توجهی به یه پسر ارزشمند میکنم جوری رفتار میکنه که انگار اصلا باورش نمیشه من بهش توجه کردم،اما متاسفانه تعداد خیلی کمی از اون پسر ها اومدن خواستگاریم بعضیاشونو هنوز بعد ازچند سال میبینم هیجانزده میشن ولی هنوز نیومدن خاستگاری،به نظر شما علت چیه؟من یکم ناامید شدم

پاسخ:

۲۶ آبان ۹۵، ۰۹:۲۴
علیکم السلام
متاسفانه وضع ازدواج در ایران بشدت خراب هست. به جهت مشکلات اقتصادی و رسم و رسومات و چشم و هم چشمی هایی که هر روز بیشتر میشه، و مهم تر از اون، وضعیت کار و اشتغال و درامد، پسرها جرات ازدواج ندارند. اونهایی هم که دنبال ازدواجند اکثرا دنبال دختری می روند که پدری پولدار داشته باشد. پسری که بیاد بگه من فلان قدر درامد دارم و حداکثر یه آپارتمان هشتاد متری بتونم ته شهر اجاره کنم، شرف داره به پسرایی که میان دختر رو عاشق خودشون میکنن تا از ثروت پدر دختر سو استفاده کنند. این پسرها مرد زندگی نیستند. از طرف دیگر یک سری پسرهایی که حاضرند روی پای خودشان بایستند با دیدن دختری که پدرش پولدار است و همه چی تمام است، ماشین زیر پایش هست، شاغل بوده و درامد دارد، می ترسند که با او ازدواج کنند. چرا که نگرانند در آینده با تکیه بر توانایی مالی اش، زیر بار حرف شوهر نرود و سوار او شود یا سر اولین مشکل و اختلاف، جدایی گزیند.

سلام
با نظرتون به شدت موافقم. موفق باشید.

سیدرضاتقوی

۰۸ آذر ۹۵ ، ۲۱:۴۹
جناب آقای علوی من قسمت مربوط به تحصیل رو خوندم ولی در مورد بورسیه تحصیلی چیزی پیدا نکردم در لبنان برای رشته های مثل رشته های علوم دینی ومذهبی برای داوطلبان خارجی بورسیه تحصیلی وجود داره اگه وجود داره  ممکنه شرایط رو بهم بگید با تشکر فراوان از جناب آقای علوی

پاسخ:

۱۰ آذر ۹۵، ۱۴:۴۲
بورسيه رو اطلاع زياد ندارم. هر سازماني خودش بورسيه ميكنه و شرايطش رو از خودش بايد سوال كرد. براي علوم ديني لبنان نمي فرستند وبورس نمي كنند. از لبنان مي فرستند ايران يا نجف.

ياران مهدي (ع)

۰۹ آذر ۹۵ ، ۱۵:۴۵
با سلام و عرض خسته نباشيد ... عزيزان ي مطلب كوچيكي را بش اشاره ميكنم،خالي أز لطف نيس،لطفا كمي تامل كنيد
اون دوستي ك ميكفت چرا فلاني مازراتي داره و من ندارم و...
خو عزيز من دنيا محل امتحان پس دادن،ًاومدي ك امتحان بشي ...اين همه احاديث و روايات اومده ك دنيا فاني،اصل داستان اون وره قضيه اس...سعي كنيم به اين چيزاي پيش پا افتاده توجه نكنيم...در ضمن خدا ي چي بت ميده ي چي را ازت ميگيره...شايد ب اون BMW را داده ولي لقمه حلال را ازش گرفته...به قوله دوستمون دنيا ،قانون هاش رو تعادل ميچرخه..
شما ب سيرت إمامان نگاه كنين با اينكه ثروتمندان زمانه بودن ولي معمولي رو به پاينن سطح زندكيشون بود،حالا الگو ما امامامون هستن يا اون پسر ٢٠ ساله ك شماله تهرون ميچرخه...و پدرشم حق الناس ميكنه؟؟؟؟؟

سلام به همه.ایرانی و لبنانی فرقی نمیکنه فقط این رو میدونم غالب آدم ها دنبال زیباترین و بهترین اند .بعضی ها هم فقط شعار میدن که دختر باید نجیب باشه اصولا این نجابت رو تو خوشگلی میبینن.موارد متعدد برام پیش اومده که میگم.الان دور اطرافم فامیل ها و دوستام  دخترای محجبه مهربون و با اخلاق زیادی بودن که هنوز ازدواج نکردن (بخاطر چادری بودن و پوشیه زدنشون ) چون  پسرا و وخونواده هاشون دنبال دختر با کلاس و خوشتیپی میگردن که بلد باشه  تو  کوچه خیابون ناز و غمزه بیاد و دلبری کنه  . واقعا متاثر و متاسفم برای جامعه کنونی ایران 

پاسخ به مهسا

۰۷ بهمن ۹۵ ، ۰۱:۳۴
سلام 
من متعجبم که مهسا خانوم در20 سالگی میگوید بعداز گذشت چند سال اون آقا پسرهای مذکور به خاستگاری ایشان نرفته اند! سوال اینه که ایشون از چندسالگی توجه به اونها رو آغاز کردن مثلا از15 سالگی آیا؟؟
لذا اگر هم اینطور باشه هرچند 20 سالگی سن مناسبیه واسه ازدواج دختر خانومای متدین اما اصلا دیر نیست؟ توکل کنید به خدا!

سلام
آقا بنده پس از بررسی بسیار درامر ازدواج به این نتیجه راهبردی رسیدم که زن لبنانی نمیخوام. لذا همه دختران ایرانی ازاین پس میتوانند سر آسوده بر بالین بگذارند واز استرس ناخنهای مبارک را نجوند.ومنتظر باشند تا همای سعادت شباهنگام بر بالینشان آواز خوش کو کو سردهد !😙
آقا دور از شوخی منم تا همین اخیرا فکر میکردم دختران لبنانی بر ایرانیان ارجحند. جسارت نباشه محضر خانومای هموطنم. گفتم که فقط فکر میکردم. چی فرمودین؟ غلط میکردم؟ بله خب البته هرچی شما بفرمایین. 
بگذریم بنده جوانی رو درشهرهای متعدد ایران گذراندم و به این نتیجه رسیدم که ازدواج بایه دختر خوب ایرانی برای مرد ایرانی بهتر از ازدواج بایه دختر خوب غیر ایرانیه. حتی اونها که ظاهر رو ملاک قرار میدن که حتما ملاک مهم وموثریه به راحتی میتونند برتری دختران ایرانی رو بر دیگران وحتی لبنانی های معزز متوجه بشن ودراین اغراقی وجود نداره. فقط لازمه درست انتخاب کنیم. همین. 

پاسخ:

۱۱ بهمن ۹۵، ۰۹:۳۵
علیکم السلام
بله. احسنت

به نظرمن بالاترین ثروتی که انسان میتونه داشته باشه بی نیاری و مناعت طبع و اینکه محبوب دلها باشی -بودن درکنارهمه اعم ازفقیرو غنی برات یکی باشه بی پولها به نظرمن خیلی بهترمیتونند همه چی رو درک کنند پول خیلیهارو  ازخدا-و انسان بودن دورمیکنه   شمایه پولدارپیداکن ازثروتش و امکاناتش بگذره و حهادکنه اگرهم باشند به خیلی کمند 

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
سلام. **** ***** ******* ***** **** ** ** *** **** ***, اما سن احساسی دختر ها خیلی قبل تر از ایناست برای اغلب دخترااز 13یا14سالگی توجه پسرا بهشون شروع میشه واوج احساسات یک دختر در کل زندگیش در چهارده سالگیه, برای همین تعجبی نداره که روح دخترا در سنین بالاتر دیگه از ابراز علاقه های بیهوده خسته شده باشه

پاسخ:

۲۸ بهمن ۹۵، ۱۳:۲۷
سلام
لطفا دوستان در مورد پست نظر بدهند و برای رد یا تایید نظرات دیگر کاربران اقدام نکنند.

به نظر من اصلا درست نیست یه ایرانی با عربا لزدواج کنه خوب دوست بشن چه اشکالی داره

پاسخ:

۱ اسفند ۹۵، ۲۳:۰۲
باید عرض کنم عموما دختران لبنانی دنبال شوهر هستند نه صرفا دوست. لذا مانند برخی ایرانی ها نیستند که با عمیق شدن دوستی، معصومیت خود را از دست بدهند و بعد هم پسر ولشان کند! خوب بلدند چطور پای طرف را گیر بیاندازند.

تا زن از خارج نگرفتی تفاوتها و مشقات رو درک نخواهی کرد،و لبنانی ها هیچ شباهتی با ما ایرانی ها ندارن،فکر نکنید چون عده ایشون شیعه هستن به ما شباهت دارن،شما اگه یه زن المانی بگیری بهتر از زن لبنانی باهم کنار میاین،تا بخاین بهم عادت کنید پیر شدین،تو کوچیکترین چیزها با هم اختلاف سلیقه داری،مثل غذا، و در اخر تا نگرفتی نمیفهمی

حمید کریمی

۰۵ اسفند ۹۵ ، ۰۰:۴۵
سلام ارزو مه یه روز از این کشور ویرون شده بزنم بیام لبنان هر جا ادم خوش باشه زندگی کنه اونجا وطن ادمه لبنانو به شخصه من خیلی دوست دارم

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است
*** ****** *** ***** * *** ***** *** ***** ** **** ** ** ***** **** ***
**** **** *** ***** **** *** **** ** *** ******* **** *********
**** ****** **** * ***** * ** ******* ***** *****  ** *** **** ** ***** *****
*** *** *** **** ** *** ****** ******

پاسخ:

۹ اسفند ۹۵، ۱۱:۱۳
فعلا شما پایت فراتر از شهر خودتان نمیرسه. همانجا بی ادبی کنید. اینجا جای آدمهای نژادپرستی نیست که مایه خجالت خانواده خود شوند.

پس زودتر بزن برو عمو تا دیر نشده

پاسخ:

۲۰ اسفند ۹۵، ۱۲:۲۷
laugh تازه فهمیدم با کی بودید و منظورتون چیه laugh

سلام برادر.یک سوال داشتم از شما ک در لبنان زندگی میکنید.
ایا دختران لبنانی زیبا و خوش اندام هستند یا خیر.
مرسی از سایت خوبتون .همه ی مطالبتونو خوندم

پاسخ:

۱۳ فروردين ۹۶، ۰۰:۵۶
سلام
زیبایی همانطور که گفتم سلیقه ای و آموختنی است. هر ملتی همه جور انسان دارد.

در ایران جمعیت خانم ها از آقایون بیشتره و تنها راهکار اینه که شوهر ارزان قیمت و باکیفیت از چین وارد کنیم 

پاسخ:

۵ ارديبهشت ۹۶، ۱۰:۴۸
اصولا در بیشتر کشورها جمعیت زنان بیشتر است. مردها به علت های مختلف مثل جنگ و فرسودگی بابت کار و حوادث، بیشتر مرگ و میر دارند. همین نشان می دهد اجازه خداوند بابت ازدواج مرد با چند زن بی حکمت نیست.

این سوالارو ازشما داشتم . تو بین شبعیان لبنان 
۱-تو لبنان صیغه کردن واین جورکارها که تو ایران هست اونجا بابه ؟ مجردا یا مردای متاهل یواشکی یا علنی میرن زن دوم وسوم صیغه میکنن ؟
زنای دوم وسومشون صیغه ای یا دایمی ؟
۲- تو لبنان چندسالگی درسشون تموم میشه چندسالگی میرن دانشگاه وچندسالگی گواهینامه رانندگی میگیرن ؟
۳- تو لبنان قبل ازازدواج نامزد میکنن ؟ صیغه میخونن یاعقد میخونن ؟ رسم نامزدیشون چیه وچندماه نامزدن  ؟ نامزدیشون همون حکم زن وشوهری رو داره یا نه ؟ 
قبل ازازدواج دوست دخترودوست پسرن یا نه عقدی صیغه ای ومحرمیتی ؟ اداب ورسوم مراسم نامزدیشونو یه پست بذارین .
۴- حلقه  نامزدی رو لبنانیها تو کدوم دستشون میندازن؟
۵- ایرانیهای زیادی بالبنانیها ازدواج میکنن چه مرد چه زن ایرانی ؟ الان حدودا بخواین بگین باتوجه به شناختی که خودتون ازایرانیهای اونجا دارین چقدر نسل جوون ایرانی تو این چندسال اخیر بالبنانیها ازدواج کردن  ؟ اکثرا  نسلای جوونه ما ایرونیها که بالبنانیها ازدواج کردن راضین یا راضی نیستن ؟ نمیگن کاش باایرونی ازدواج میکردیم ؟

۶- امارطلاقشون بالاست یا پایینه .مثلا کسی بایه لبنانی ازدواج کنه فرط فرط  که لبنانیها لطلاق نمیگیرن ؟ازاونان که بالباس سفید میان باکفن میرن ؟ چه پسرشون وچه دخترشون پایبندزندگین یا نه ؟
۷- این لبنانیها که انقدر گردشن وخوشن هم دخترشون وهم پسرشون ..بچه هاشونو میدن دست کی نگه میداره ؟ دیدم لبنانیها میرن مسافرت بچه هم دارن بچه هاشونو ولی باهاشون نیستن بچه هاشونو کی نگه میداره ؟ همینجوریه یامن اشتباه دیدم .
ممنون اگه جواب بدین خیلی سوال شد 

پاسخ:

۵ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۱۶
1- خیر به آن صورت باب نیست. اتفاقا از ما می پرسند در ایران چگونه است. مردانی که ازدواج دوم دائم بکنند بسیار بسیار کم هستند اما درصد خیلی کمی ممکن است زنی را صیغه کنند.
2- لبنان هم مثل ایران در هجده سالگی به دانشگاه می رسند. در همین سن هم گواهینامه می توانند بگیرند اما رای نمی توانند بدهند.
3- بله. در مطالب دیگر این مطلب را ذکر کرده بودم. عقد اجرا می شود و مدتی نامزد خواهند بود. عموما نامزدی کوتاه است. برای بعضی ها نامزدی حکم زن و شوهر را ندارد. اما بعضی ها حتی قبل نامزدی باردار هم هستند!!! همه نوع وجود دارد. مثل مملکت خودمان.
4- مطلب راهنمای کامل ازدواج در لبنان را بخوانید.
5- نسبت به جمعیت ایران اصلا زیاد نیستند. من شاید کمتر از ده نفر را بشناسم که در هفت سال اخیر ازدواج کرده باشند. بعضی راضی هستند و بعضی راضی نیستند. بعضی از خود دختر راضی هستند اما از شرایط اقتصادی و بیکاری و گرانی ناراضی اند. نمی گویند کاش با ایرانی ازدواج می کردیم اما واضح است ازدواج چشم بسته و یکهو عاشق شدن، آنان را به دردسر انداخته است.
6- آمار طلاق بالاست و اصولا به راحتی انجام می شود. بله امکان طلاق هست. هرچند امروزه هم دختران ایرانی دیگر آنچنان پایبند به خانواده نیستند و خیلی ها با اولین و کمترین مشکل طلاق می گیرند.
7- همه اینطور نیستند. اما یا فرزند بزرگ دارند که از کوچکترها مراقبت کند یا خادمه دارند. بحث مسافرت فرق می کند. شاید بچه ها مدرسه دارند و نمی توانند همراه پدر و مادر بروند.

23 سالگی کارمند شدم بعد 6 ماه هم در روز تولدم ازدواج کردم صفر صفر بودم همسرم هم همینطور بود پدرش را در سن کودکی از دست داده بود و کارمند در بخش خصوصی بود . محجبه و متدین ولی در عین حال تحصیل کرده و مسئولیت پذیر هم بود . یادم میاد روزی که رفتم خاستگاری دو تا سوال ازم کردن 1- نماز میخونی 2- میتونی یه لقمه نون سر سفره بزاری ؟ خانواده من اصلا مذهبی نبودن و تفاوتها زیاد یود ولی من دلایل خودمو برای این انتخاب داشتم . چند بار به خاطر اختلاف های فرهنگیمون به مشکل خیلی جدی خوردیم ولی با گذشت  و فداکاری و  .... ازش  عبور کردیم الان بعد 10 سال تازه با هم مچ شدیم و با یاری خدا به همه چی رسیدیم و برای دکتری داریم از ایران میریم  میخوام بگم اخلاقیات و تربیت خانوادگی رو سعی کنید اولین فاکتورتون باشه حالا از هرجایی میگیرید فرقی نمیکنه چون اگه طرف آدم باشه میشه با محبت و فداکاری بیشتر خلا های فرهنگی رو تا حدودی پر کرد و به خوشبختی رسید ولی ترو به خدا اول خودتون رو بشناسید نیازهاتون رو بشناسید و در این مورد با خودتون صادق باشید تا بتونید مسیر زندگیتون رو مشخص کنید و بر اساس مسیری که انتخاب میکنید دنبال همسر مناسب بگردید نه مثل اون ینده خدایی که به مامانش میگه عاشق شدم مادره میگه کی مبارک باشه پسره مییگه هرکی که تو بگی !! این نصیحت بابام بود زمانی که قصد ازدواج داشتم پسر خواستی زن بگیری اول مسیر زندگیتو مشخص کن اگه سربالایی و آفرودی باشه با بنز آخرین مدل همون اول راه به مشکل میخوری ولی با یه لندرور لگن تا نوک کوه میری . هموطنان عزیز لطفا با کسی ازدواج نکنید که بخواهید برای خوشنودی اون خودتون رو عوض کنید یا نقش بازی کنید چون مرد باید قهرمان زندگی همسرش باشه و همه یه روزی از نقش بازی کردن خسته میشن . من شعار نمیدم فرنگ نرفته هم نیستم اتفاقا تا مرز ازدواج با یکی از همین دخترای اروپایی رفتم (اکثر اقوام خارج هستن ) خیلی خیلی هم اوپن مایند هستم ولی به خدا ما مردهای ایرانی با بعضی از مسائل نمیتونیم کنار بیایم اگه هم پا رو احساس قلبیت بزاری به این امید که عادت میکنی و در فرهنگ اونها ذوب میشی به افسردگی هم که دچار نشی هیچ وقت فکر راحتی نخواهی داشت . 
پاینده باد ایران و جوونهای ایرانی 

پاسخ:

۲۶ ارديبهشت ۹۶، ۱۰:۵۶
سلام و درود بر شما. از اینکه خوشبختی رو چشیدید و ازدواج مناسبی داشتید خوشحالم. واقعا همانطور که فرمودید ازدواج خوب، ازدواجی است که اصول محکم مشترک دینی و اخلاقی داشته باشه ولی از رسم و رسومات و چشم و هم چشمی ها و مخارج بیهوده پرهیز کنه. استاد مشاوره ما در دانشگاه می گفت علت خیلی از مشکلات زوجهای جوان اینه که پدر و مادر، همه چیز را مهیا کرده اند حتی یخچال پر است از مواد غذایی (اونم خارجی!). دیگر زن و شوهر دغدغه مشترکی ندارند. گیر می دهند به همدیگر! دعوا می شود طلاق می گیرند. بسیار مهم از که زن و شوهر واقعا همسر باشند (عم سر) یعنی همفکر باشند، نگاهشان، عقایدشان، دیدگاهشان به زندگی، مشابه هم باشد.
امیدوارم همه جوانهای خوب ما با سرمشق از تجربه بزرگترها، و پیروی از سبک زندگی اسلامی و دستورات ائمه، زندگی خوشی را تجربه کنند.

سلام آقاي علوي.من همسرم كارمند ثبت احوال هستش.فروردين ماه ميگفت توي شهر ما (زنجان) با حدود 500 هزار نفر جمعيت 130 واقعه طلاق ثبت مرديم و حدود 400 ازدواج.البته ميگفت چون تعطيلات در فروردين ماه زياده ثبت طلاق و ازدواج به نسبت كمتر بود.اما در ماه در زنجان حدود 150 طلاق داريم.150 طلاق يعني جدايي 300 خانواده از هم.

سلام  من چیزی که از رفتار لبنانی ها برداشت کردم طی صحبت هایی که با یه عده ای شون داشتم کلا لبنانی ها مغرورن ودختراشون بیشتر .
و راحت ارتباط برقرار نمی کنن یعنی روابط اجتماعیشون فقط با هموطن خودشون خوبه حتی با ما ایرانیا هم زیاد خوب نیستن درکل نمیشه باهاشون صمیمی شد برخلاف زنان ودختران عراقی که زود با دخترای ایرانی دوست میشن.
البته روابط عمومی مرداشون بهتره ولی دختراشون اکثرا اخلاقشون خشک وسرده  از نظر عاطفی هم سردن نسبت به دخترای ایرانی .دخترای ایرانی عاطفی ترن .البته زندگی خانوادگیشونو نمیدونم .از نظر توقعات هم تقریبا مثل خودمونن فقط مهریه های سنگین کمتر از ما دارن  
حجابشون هم بیشتر به سمت مدگرایی وجلب توجه رفته تا ایمان واعتقاد مثه بعضی از محجبه های خودمون تو ایران.اما بی حجاباشون اخلاق بهتری دارن البته شیعه هاشونو میگم برخلاف ظاهربی حجاب اما اعتقادات محکمی دارن واین برام جالبه.دوستی  دختر پسربین بچه مذهبی هاشون هم خیلی عادیه !
یه چیزی که خیلی برای من جالبه تمایل به ازدواج با یه دختر ایرانی تو پسراشون زیاده  البته بچه های حزب الله بیشتر. خیلیاشون به من پیام میدادن که برامون دختر ایرانی معرفی کن حتی حاضربودن بیان ایران زندگی کنن فقط مساله شغل و داشتن.زندگی تو ایرانو دوست داشتن
من عربی فصیح بلد بودم اما دوست داشتم لهجه ی لبنانی یاد بگیرم وقتی ازشون خواستم بهم یاد بدن مرداشون بیشتر همکاری داشتن تا خانما البته من لهجه شون وتاحدود زیادی یاد گرفتم اما به سختی
درکل من ایرانی جماعت خودمونو بیشتر می پسندم چه مرد چه زن هرچی باشه مثه اونا مغرور وخودشیفته نیستیم

 


پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۶، ۱۱:۲۲
سلام
برداشت من نسبت به لبنانی ها اینطور نیست. البته من رابطه ای با دخترها ندارم و نمیتونم نظری بدم.

سلام. تو هر کشوری هم آدم خوب هست هم آدم بد.توی لبنان هم همینطور.با اینکه خودمون هم گیر یه دختر شدیدا سرد و عصبی افتادیم و از طرف این دختر خانم خیلی اذیت شدیم  ولی به اعتقاد من نمیشه گفت همه دخترای لبنانی بی احساسن و بد اخلاق

یه تار موی دختران سرزمینمو با دنیا عوض نمیکنم حتی اگر زیبایی های ظاهریشون برق چشمامو ببره من هرگز ازدواج با غیره ایرانی و دوست ندارم و نداشتم جدا از اختلافات شدید فرهنگی اجتماعی دوست دارم مادر فرزندانم هموطنم باشه تا اون فرهنگی که من توش بزرگ شدمو به فرزندانم انتقال بده یه عمر زحمت نکشم عاقبت یه خارجی تحویل جامعه بدم

سلام خسته نباشيد! 
واقعاً خيلى مطالب مفيدى بود.
فقط يه سوال داشتم و ديدم بهتره از ادمين همين وبلاگ بپرسم به خاطر اطلاعات خوبشون :)
لبنانى ها(تأكيدم بيشتر روى پسراشون هست) بيشتر اهل دوست شدن (يعنى دوست دختر/ پسرى) هستند يا ازدواج؟!
و لازم به ذكر هست كه من مى خوام بيشتر راجع به قشر مسيحى شون بدونم.
لطف مى كنيد اگه جواب بدين.

پاسخ:

۱۶ آذر ۹۶، ۲۳:۵۱
علیکم السلام
مسیحیان لبنان و آداب و رسوم و فرهنگشون با مسلمانان متفاوت هست و من اطلاعات دقیق و روزانه ای از آن ندارم. اما بطور کلی مثل بقیه کشورها و بقیه طوایف لبنان، ازدواج بسیار کم شده خصوصا در مسیحیان. دوستی در لبنان حتی در میان مسلمانان زیاد است اما عموما رابطه خارج از شرع و عرف نمی رسد. در مسیحیان عده ای سنتی هستند و عده ای هم کاملا سکولار و به خیال خودشان اوپن ماند. شاید هر رابطه ای با دوستشان داشته باشند.

سلام من مدت هاست که به دنبال ازدواج با لبنانی بودم.یه مورد خوب هم پیدا کردم که اتفاقا  خودشم کمی فارسی بلده.خانواده پر زرق و برقی نیستند و من به خاطر این که فکر می کردم همه شیعیان لبنان قانع و مومن هستند باید دختر قانعی باشه (که البته با توجه به توضیحات شما باید تو این قضیه تجدید نظر کنم!) اما بعد از مدتی دیدم کلا روابط با جنس مخالفشون چقدر با خانواده های سنتی ایرانی فرق میکنه حتی محجبه هاشون!!روابط دختر و پسر در ایران بیشتر حالت صفر و یکی داره یعنی یک دختر یا با پسر ها رابطه دوستی دارد یا ندارد اما مثل اینکه لبنانی ها کلا روابط عمومی بسیار بالایی دارند!!و تخصصشون تو روابط عمومیه!
آیا ممکن است بعد ازدواج این روابط عمومی بالا رو بشه محدود کرد؟
سپاس.

پاسخ:

۳ دی ۹۶، ۱۶:۲۸
سلام. بله برخی که زن طلبه و شیخ می شوند، برایشان ممنوع است که با نامحرم حتی فامیل بنشینند. البته قطعا دختر باید این آمادگی را داشته باشد و قبل ازدواج راجع به آن با خبر شود. خیلی ها هستند رفتارهای این چنینی را بر اساس خواست همسر دنبال می کنند.

پاسخ به مهسا

۲۵ فروردين ۹۷ ، ۱۸:۲۵
مهسا خانم اگه ازدواج نکردی ، بیا با هم صحبت کنیم شاید تونستیم به توافق برسیم ....خدا رو چه دیدی شاید قسمت هم بودیم 

سلام و درود برهمه بانوان و برادران ایرانی خودم.
بنده ساکن اصفهان هستم . دو تا همسر که چه عرض کنم فرشته دارم . یکیشون اصفهانی و دیگری هم از سادات لبنان هستند . مشکلی در زندگی نداریم و 12 سالیست که مشترکانه زندگی میکنیم. همه خوبند اگر خودت خوب باشی. بدرود

پاسخ:

۵ ارديبهشت ۹۷، ۰۹:۴۵
سلام بر شما
یه انسان لبنانی می شناسم که پیر مرد ساده و روستایی است. زنبورداری می کند. دو تا زن دارد و غیر آنها صیغه هم میکند! می گوید شما ایرانی ها به اسلام عمل نمی کنید. زن نمی گیرید. خدا چهارتا اجازه داده. پس میتونم با مدرک بهش بگم ایرانی ها هم به اسلام عمل می کنند.

صیغه کردن و زن چنتا گرفتن به اسلام عمل کردنه؟
چه اسلامی!!!
متاسفم براتون

پاسخ:

۱۸ آبان ۹۷، ۰۹:۳۵
براتون؟ مطلب و نظرات رو با دقت بخونید. این نظر یک پیرمرد چند زنه بود. ضمنا حلال خدا رو حرام کردن، اسلامه؟ باید متاسف بود برای کسانی که دین خدا رو به خاطر خواست و سلیقه خودشون عوض می کنند.

ترو خدا نظرمو نمایش بده

۲۳ تیر ۹۸ ، ۱۷:۳۷
سلام اقا مهرداد چن بار نظر گذاشتم نمایش داده نشد. در مورد این حرف زدم که هویت دینی و اعتقادی انسان نباید تابع منطقه جغرافیایی باشه لطفا اونو نمایش بدید. در ضمن اینکه پسرهای ایرانی فک می کنن دخترای لبنانی خوشگل ترن بخاطر ازادی در حجابشونه. برا ایران هم حداقل چن شهر باید ازادی در حجاب باشه که شرایط یکسان شه و بیخودی دختران ایرانی را زشت و بی فرهنگ قلمداد نکنن. من فرانسه هستم و اینجا با لبنانی ها کار می کنم و برا همین چون درگیر مسئله هستم به وبلاگ شما می ام پس لطفا نظراتمو نمایش بدید. دارم اتیش می گیرم  از فخر فروشی دختران لبنانی بویژه اون مسیحیاشون به خاطر ازادی و ...
دلم میخواد دختران ایرانی هم با اعتقاد خودشون حجاب رو انتخاب کنن و روسر سر یک لامذهب نره

پاسخ:

۲۴ تیر ۹۸، ۱۰:۱۳
نظری اینجا ثبت نشده که تایید نشده باشد. بجز 4 نظر حاوی فحاشی. ادعای شما هم از نظر بنده غلط است. زیبایی لبنانی ها به خاطر بی حجابی نیست. تفاوت چهره و اندام هست. متاسفانه دختران امروزی ایرانی اکثرا عمل کرده هستند و با هزار قلم آرایش در خیابان راه می روند. لبنانی ها چه با حجاب چه بی حجاب، زیبایی طبیعی دارند و آرایش نمی کنند اما با این حال زیبا هستند. ضمنا زیبایی یک امر سبیقگی و تابع آموخته های فرهنگی است. به نظر می آید شما بیشتر برای مخالفت با حجاب نظر گذاشتید نه برای زیبایی یا زشتی!

سلام جالب بود من لبنانیهای زیادی رو میشناسم و چیزی که دیدم اینه که ازبین هر ده تا ازدواج لبنانیها با ایرانیها ۹ تاش مردای لبنانی و زنان ایرانی هستند و مردان ایرانی که با لبنانیها ازدواج کردند اکثرا از قشر مذهبی هستند،به هر حال سایتتون خوبه مرسی.

پاسخ:

۲۶ آبان ۹۸، ۱۸:۰۲
سلام. اگر اطلاعاتی در مورد موفقیت یا مشکلات این ازدوجها هم دارید بفرمایید. چون خودم بیشتر ازدواج مرد ایرانی با زن لبنانی دیدم.

لبنانیهایی که من میشناسم در کانادا لس آنجلس و دبی و خود لبنان هستند که زیاد با خانوم های ایرانی ازدواج کردند و بیشتر از قشر مرفه هستند درباره دین هم یه آقایی مسیحی لبنانی بود که همسرش ایرانی بود و شیعه های هم که میشناسم بعصیهاشون شدیدا مذهبی و برخی هم برعکس و مشکلی تو زندگی و ازدواجشان ندیدم البته بعصیهاشون اون تعصب مردان عرب رو دارن و گاهی زن مجبوره باشون کنار بیاد ولی در کل من فک میکنم لبنانیها بهتر از بقیه اعراب با ایرانیها جور میشن شاید به خاطر اینکه فرهنگ بهتری نسبت به بقیه اعراب دارند یه چیز دیگه ای که برام عجیبه در برخورد با همه اعراب البته به جز اون تعدادی که گفتم داماد ایرانیها هستند که خیلی زیاد از ایرانیا خوششون نمیاد هرچند در برخورد اول خیلی خوبند ولی در عین حال آرزوشونه زنشون ایرانی باشه نمیدونم شاید به دلایل تاریخی 


سلام چطور میتونم دختر لبنانی بگیرم منه ایرانیم

 


مهمترین طرز فکر غلطی که در رابطه با یه دختر لبنانی و حتی کلا دخترای عرب مثل عراقی و مصری و... اینه که ما مردا و پسرای ایرانی فکر میکنیم اونا هم مثل دخترهای ایرانی و حتی مثل دخترای خیلی کشورای دیگه هستن اما خب اصلا اینطور نیست

یه دختر عرب استاده هدایت کردن رابطه به سمت ازداوجه،اصلا دوستی و رل زدن و این بچه بازیا حالیش نیست خیلی خوب بلده میخ خودشو بکوبه،من خیلی زیاد دیدم این اتفاقو بخاطر اشنایی و نشست و برخواستی که با عرب ها از کشورهای زیادی از لبنانی گرفته تا عراقی و عرب ایران داشتم،پشت چهره گرم و مهربون یه دختر سیاس و باهشو هست که فقط به ازدواج فکر میکنه نه چیز دیگه

همه فکر میکنن با زرنگی دارن مخشونو میزنن اما بالعکسه و همه اونایی که من دیدم با ترفند همه چیز رو به سمت ازدواج هدایت کردن

بهیچ وجه تو فکر دوستیو این داستانا نباشید خصوصا پسرای ایرانی که خیلی تخیلین

پاسخ:

۱۴ مرداد ۹۹، ۱۱:۵۷
كاملا درسته. دوستی هاشون معمولیه و از خط و خطوط اخلاق و خارج نمیشن و برای انتخاب همسر مناسب به تست کردن پسر می پردازند. نه اینکه برای لذتهای زودگذر و بی نتیجه خودشون را به تاراج بگذارند

در همه دنیا و در بین همه مسلمانان و شیعیان جهان خوب و بد و زیبا و ز‌شت هست. 

فقط، چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید. 


حقیقتش ظاهرا مثل همین دخترای ایرانن،کمی پایینتر بریم زنای اسراییلی چطورن،جهود خوشکلترن به نظرتون؟

پاسخ:

۳۱ شهریور ۹۹، ۱۲:۴۶
چون نژادهای مختلفی هستند و از سراسر جهان جمع شده اند، نمی توان نظر کلی داد.

کی پیامبر وقتی دست حضرت زهرا را در دست حضرت علی گذاشت چنین حرفی زدند!!!!!!!!! منبع حرف تون کدام کتاب معتبر شیعی است؟؟

پاسخ:

۲۰ مهر ۹۹، ۱۳:۳۴
از یکی از علما شنیده بودم. در سرچ اینترنتی پیدا نشد. اما ظاهرا یکی از حکمت های معروف بین عرب بوده که شب عروسی به عروس و دامات می گفته اند و بعید نیست ایشان هم به آنها توصیه کرده باشند. ممنون از تذکر شما

با سلام 

پست های قدیمی سایت رو که میبینم متوحه میشم الان برای تحصیل خیلی حیلی کار سختی در پیشه در لبنان ( مدنظر من دکترای مدیریت هست )

در مورد ازدواج هم با این وضع اقتصادی واقعا استارت زدن خیلی سخته . 

سوالی که از شما عزیز دارم اینه که نرخ میانگین حقوق در بین کارمندان دولتی و غیر دولتی تقریبا چقدر هست ؟ ( اگر اطلاع دارید ممنون میشم یه عدد میانگین و کلی بگید - البته رشته به رشته و کار به کار مختلف هست ولی مثلا الان فکر کنم میانگین حقوق تو ایران نزدیک4-5 تومن باشه ) و اینکه دولت چقدر از درامد رو به عنوان مالیات کسر میکنه ؟! 

 

 

پاسخ:

۲۲ مهر ۹۹، ۱۰:۰۶
سلام. با وضعیت کنونی که سخت تر هم شده است. کارمندان دولتی و موسسه های وابسته، در لبنان دو سه میلیون می گیرند. همانطور که قبلا در مطالبی مثل حقوق و درآمد در لبنان عرض شد، درامدها متفاوت هست. شرکتهای خصوصی درامدهای متفاوتی دارند. برخی پایین و برخی خیلی بالاتر از کارمند دولتی هستند. الان هم که با افت شدید ارزش لیره، پدر تمام دولتی ها درامده و تنها برخی شرکتهای خصوصی که شراکت خارجی دارند یا دفتر یک شرکت خارجی هستند، به دلار حقوق می دهند و کارمندانشان کیف می کنند.
اطلاعی از میزان مالیات دولت بر درامد ندارم. اعداد و ارقام، دریافتی خالص هست.

بنظرم ارتباط و علاقه ای که بین ملت ایران و لبنان هست به خاطر اسلام و انقلاب اسلامی هست و این کسانی هم که به خاطر کم توقعی، زیبایی یا هر چی دنبال همسر از یه ملت دیگه میگردن فقط و فقط دارن از بدیهیات فرار میکنن چرا که توی همه ملت ها خوب و بد هست و قیافه و رنگ پوست و... هم هر چی باشه تهش یکساله بعد عادی میشه

به جای این حرفا باید مشکلات رو رفع کنیم و ازشون فرار نکنیم


اقا من نظرها رو دیدم یکی اسمش پسر کورد بود از طرف او معذرت میخوام


ابو مهدی

۰۷ دی ۹۹ ، ۱۴:۲۲

میشه از یه طریقی‌به جز ازدواج اقامت لبنان رو بگیریم 

 

پاسخ:

۸ دی ۹۹، ۲۳:۱۶
مطلب اقامت در لبنان را مطالعه فرمایید.

ابو مهدی

۱۱ دی ۹۹ ، ۱۰:۲۹

سلام مطلب اقامت لبنان کجاست

پاسخ:

۱۲ دی ۹۹، ۲۱:۳۰

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

من یک همسر لبنانی می خواهم 0915*******


با سلام و خسته نباشید وبا تشکر از زحمات شما یک سوالی داشتم در قسمنی از این سایت از شب نشینی زنان یا مردان لبنانی با جنس مخالف و مصرف قلیان و اینا چیزی خوندم اگه راس باشه میشه بیشتر توضیح بدید اخه من از ترکهای ایرانم ما اصن ما نه تو جمهوری آذربایجان نه تو ترکیه همچین چیزی داریم باتشکر 

پاسخ:

۳۰ فروردين ۰۰، ۱۱:۵۳
علیکم السلام. این موضوع حقیقت دارد و البته هر خانواده ای به اندازه ای چنین کارهایی میکنند، برخی کاملا اوپن هستند و همه با هم می نشینند، برخی فقط با فامیل مختلط هستند و برخی حتی با فامیل هم مختلط نمی نشینند. طبیعی است در کشوری با فرهنگهای مختلف، چنین رفتارهایی مشاهده شود.

سلام ببخشید میشه درباره مردان لبنانی بیشتر اطلاع بدید درباره شیعه ها لطفا

پاسخ:

۱ ارديبهشت ۰۰، ۱۲:۳۹
علیکم السلام. چه اطلاعاتی؟ خب نمیشه در مورد یک ملت نظر داد و دسته بندی کرد. هرچند بیش از 10 سال است لبنان هستم ولی نمی توانم بگویم همه را میشناسم. چون هر انسانی به یک شکل است. بصورت کلی باید گفت جامعه لبنان و قوانین ازدواج در لبنان مردسالارانه تر است نسبت به ایران.

ربطی به آب و هوا و نوع تربیت نداره نه که حالا اصلاً ولی بیش تر به خاطر ژنتیک هست ایرانی ها ژنتیکی مهربان تر  و عاطفی تر هستند حتی چهره های ایرانی ها را اگر دقت کنی ایرانی ها چهره شون هم احساسی تر هستند 


سلام من قصد ازدواج با دختر شیعه لبنانی دارم 


من تو کربلا دختری رو دیدیم که مترجم یه گروه جهادی بود، خیلی ازش خوشم اومد با اینکه یکی دو ساعت بیشتر ندیدمش، بعد متوجه شدم ایشون لبنانی هستن و اومده ایران واسه درس خوندن، حالا بعد از چند ماه پیداش کردم، ولی هنوز نتونستم ببینمش با باهاش صحبت کنم، به نظرتون برای خواستگاری باید به مادرم بگم یا خودم برم جلو، چون رسم و رسومشون رو نمیدونم

پاسخ:

۱۱ آبان ۰۱، ۰۸:۱۹
اساسا این ازدواج به خاطر اختلاف های فرهنگی توصیه نمیشه. با این حال اگر اصرار دارید اول خودتان جلو بروید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها