راهنمای سفر به لبنان

راهنمای سفر به لبنان

سفر به لبنان یکی از تجربه هایی است که اگر با هدف و برنامه همراه باشد بسیار مفید و فراموش نشدنی است. بسیاری از افراد سفر به لبنان را دوست دارند، برخی ها برای مناظر طبیعی جغرافیایی، برخی هم برای مناظر طبیعی زنده! برخی هم به عشق جهاد و مقاومت و شهادت.
هشت سال پیش که برای تحصیل و ادامه زندگی به لبنان رفتم قیمت دلار حدود هزار و صد تومان بود. وضع لبنان هم خوب بود. نه جنگ بود، نه گرانی، نه پناهنده های سوری در لبنان بودند؛ امنیت کامل برای توریسم فراهم بود. تورهای ایرانی زیادی در آن سالها به لبنان می آمدند و همیشه لب دریا و کنار صخره روشه، پر بود از توریستهای ایرانی.
بعد از گران شدن بی سابقه دلار و پس از جنگ در سوریه و بمب گذاری در لبنان دیگر ندیدم تور ایرانی در لبنان بچرخد. با این حال افراد بسیاری هستند که با وجود شرایط نامساعد مایلند به لبنان سفر کنند.
برای سفر به لبنان چه به قصد تجارت باشد چه بررسی اوضاع دانشگاه ها و تحقیق علمی، و چه برای گشت و گذار، نکاتی را خدمت دوستان عرض می کنم:
ویزا یا روادید

اولا بین ایران و لبنان توافقنامه لغو روادید وجود دارد یعنی نه لازم است دعوتنامه از لبنان برایتان بفرستند نه به سفارت لبنان رفته و ویزا بگیرید. کافی است بلیط گرفته و به لبنان بروید. (لغو روادید با لبنان)

تهیه بلیط
بلیط را باید از دفاتر هواپیمایی در ایران تهیه کنید. برای صرفه جویی در تهیه بلیط، می توانید بلیط چارتر شرکت ماهان را تهیه کنید که ظاهرا حداکثر مدت بلیط، دو هفته خواهد بود. یعنی فقط دو هفته می توانید در لبنان بمانید.
سعی کنید در زمان های غیر توریستی به لبنان بیایید که قیمت بلیط و هتل و خدمات دیگر ارزانتر باشد.
تاکسی و حمل و نقل

هرچند همیشه قیمت تاکسی های فرودگاه بالاتر از تاکسی های داخل شهر است اما توجه داشته باشید از شرکتهای تاکسیرانی مهم مثل الو تاکسی و چارلی تاکسی نگیرید که یک تکه راه کوتاه را حدود 50$ از شما خواهند گرفت. تاکسی های شهری که دم در خروجی مسافر می آیند با حداکثر 10 دلار یا کمتر شما را به مقصد می رسانند. در لبنان اصلا از چانه زدن نترسید. ببینید کدام راننده خوب انگلیسی حرف می زند، با او بروید و تلاش کنید شماره وی را بگیرید تا برای گشت و گذارهای بعدی خودش شما را بچرخاند. توجه کنید وی تاکسی رسمی باشد و شماره پلاکش با 3 یا 4 شروع شود. پلاک تاکسی ها در لبنان قرمز رنگ است. پلاک جدید تاکسی ها یک نوار قرمز رنگ دارد و کد پلاک حرف p است. اگر برای تاکسی گرفتن، بگویید تاکسی، به معنای دربست است. برای اینکه یک مسیر را معمولی بروید، باید بگویید سرویس. تاکسی بالای ده دلار می گیرد و سرویس، مسافران دیگری هم سوار می کند و فقط 2000 لیره می گیرد. اجاره یک روزه تاکسی اقلا 100 دلار برایتان آب می خورد. پس از قبل برنامه ریزی کنید تا مکان های بیشتری را هر روز بازدید کنید. در لبنان سرویس تاکسی اینترنتی هم وجود دارد. اگر سیم کارت گرفتید و اپلیکیشن نصب کردید، می توانید از آن استفاده کنید. اوبر و کریم دو سرویس موجود در لبنان هستند.
نکات امنیتی را جدی بگیرید. مبادا با کسی که تاکسی نیست بروید و بفهمد ایرانی هستید. در این صورت احتمال ربوده شدنتان هست. حتما جی پی اس موبایلتان را روشن کنید و مسیر را نگاه کنید.

گزینه دیگر برای رفت و آمد، اجاره ماشین است. باید گواهینامه بین المللی از ایران بگیرید تا بتوانید در لبنان به راحتی رانندگی کنید. اجاره ماشین از روزی 35 دلار به بالا است. البته برای فقط یک یا دو روز بیشتر می گیرند. اما برای یکی دو هفته همین حدود محاسبه می شود.
هتل و خوابگاه

اگر اینترنتی هتل رزرو کرده اید که هیچ، اما اگر نه، هتل هایی که غذای حلال داشته باشند و مشروب سرو نکنند اندک هستند و باید مراقب این قضیه باشید. خود تاکسی ها هتلها را می شناسند اما همیشه نمی شود به حرف آنها در مورد حلال بودن غذای هتل اعتماد کرد. هتل ها اقلا شبی 80 دلار برای اتاق یک تخته از شما خواهند گرفت. عموما صبحانه با هتل است و ناهار و شام با خودتان.
سعی کنید از صبحانه هتل که عموما سلف سرویس است همه چیز را بخورید تا آنقدر سیر شوید که لازم نباشد ظهر ناهار بخورید. ناهار را ساعت پنج و شش بخورید. برخی ایرانی ها در سفر خارج کشور، همان یک تکه نان و پنیر یا کره مربا را می خورند. از غذاهای لبنانی و مناقیش و فول و حمص لذت ببرید. زیتون هم فراموش نشود. خوب به خودتان برسید و اصلا خجالت نکشید.
برای ناهار از رستورانهای حلال می توانید غذا تهیه کنید. ساندویچ ها بین 4000 تا 7000 لیره هستند و غذاهای لبنانی مختلف، قیمت های بالاتری دارند. برای شام شبتان شیر یا آبمیوه و کیک از مغازه های داخل شهر بخرید. البته رستورانها هم تا بعد از نیمه شب در خدمت شما خواهند بود.
برخی هتلها تور و گشت دارند که برنامه آن را باید از خودشان بپرسید. ولی اگر مناطق خاصی مد نظرتان هست که می خواهید بروید، قبلا از صفحه اطلاعات توریستی لبنان انتخاب کرده و با تاکسی هماهنگ کنید که چند محل نزدیک به هم را در یک روز بروید.
سفر غیر لبنانی ها به مناطق مرز با فلسطین، طبق قطعنامه 1701 سازمان ملل ممنوع است و اگر قصد بازدید دارید باید از ارتش لبنان مجوز یک روزه بگیرید. تصور می کنم این مجوز (تصریح) را از مرکز ارتش در صیدا باید گرفت.
خوابگاه دانشجوییغیر از هتل، خوابگاه های دانشجویی – کارگری هم هست که اتاق بسیار کوچک یک یا دو تخته با قیمت شبی حدود 15 دلار در اختیارتان قرار می دهند. انتظاری بیش از خوابگاه دانشجویی نداشته باشید. نه نظافت و شیکی هتل را دارد نه خدمات خاصی ارائه می دهند. ضمنا باید چهارچشمی مراقب پول و مدارک و وسایل خودتان باشید. یکی از این خوابگاه ها در نزدیکی دانشگاه لبنانیه در منطقه لیلکی به نام خوابگاه فرشته (ملاک – Oasis) قرار دارد. این خوابگاه مجردی می باشد. کافی نت و اینترنت و کافه تریا دارد. ضمن آنکه خشکشویی و ماهواره و تلفن هم در اختیارتان قرار می دهد.
برای انجام امور دانشجویی و پیگیری های مربوطه، مطلب راهنمای گام به گام تحصیل در لبنان را مطالعه کنید.

خرید و پاساژگردی
درصورتیکه قصد خرید و بازدید از فروشگاه ها را دارید از پاساژهای گران خرید نکنید. چون بسیار گران تمام می شود. مراکزی هستند که قیمت کالاهایشان ارزانتر است. به دنبال این فروشگاه ها بگردید.
تهیه سیم کارت

اگر قصد تهیه سیم کارت دارید، اصلا از فرودگاه نگیرید. از فروشگاه های موبایل و خدمات موبایل، در داخل شهر با اقلا نصف قیمت می توانید خط تهیه کنید. گاهی خود تاکسی ها خط دست دوم دارند. اما فروشگاه ها برای فروش خط، مدارک می خواهند و عکستان را می گیرند. قیمت خط جدید پلمب شده از شرکت، 5000 لیره است که شامل 3$ اعتبار و یک هفته صلاحیت خط است. (مدتی یک گیگابایت اینترنت مجانی هم روی خط بود) پس از تهیه خط، اینترنت پرسرعت را فعال کنید و به راحتی با تلگرام و واتساپ و دیگر نرم افزارها به مکالمه با کیفیت و مجانی بپردازید.
در لبنان دو شرکت ام تی سی و آلفا خطوط ثابت و اعتباری ارائه می دهند. سیم کارتهای شرکت آلفا ارزانتر هم هست. برای آگاهی از نحوه فعال کردن اینترنت و تعرفه ها، به سایت آنها مراجعه کنید.
پول، صرافی، دلار

در سفر به لبنان بهتر است دلار همراه داشته باشید. چون یورو و دیگر پولها راحت و همه جا چنج نمی شود. اما دلار را همه حتی تاکسی قبول می کنند. در لبنان هر دلار در صرافی و بانک به نرخ روز بین 1507 تا 1515 لیره (بسته به قیمت روز) تبدیل می شود اما مغازه ها آنرا همیشه 1500 لیره حساب می کنند. (نرخ تبادل لیره لبنان به یورو و دلار)
تجارت چمدانی

اگر قصد دارید چیزی برای فروش به لبنان بیاورید می توانید عسل، قالیچه کوچک یا تنباکوی اعلا بیاورید. اما قبلش از پیدا کردن مشتری مطمئن شوید.

توصیه های امنیتی
سعی کنید لباسهایتان تابلو نباشد که ایرانی هستید. با کت و شلوار نیایید. کت و شلوار در لبنان نماد پولداری است. به هیچ وجه در مناطق خلوت پرسه نزنید تا طمع دزدان و جیب برها و تروریستهای آدم دزد جلب نشود. اگر هتل گاوصندوق دارد پولهایتان را آنجا بگذارید و فقط اندازه خرج روزتان همراه داشته باشید.
از آنجا که قیمت ها در لبنان به نسبت ایران گرانتر است سعی کردم توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها ارائه دهم. اما اگر آنقدر پولدارید که هزینه برایتان مهم نیست، لارج خرج کنید:
در فرودگاه سیم کارت بگیرید (البته گاهی وقتها ندارند)
اینترنت پرسرعت بدون فیلتر لبنان را تجربه کنید. تند تند عکس و فیلم بفرستید. همه آنها خاطره خواهند شد.
از شرکت تاکسیرانی، یک تاکسی بگیرید و به هتل مناسبی بروید.
پس از استراحت، تاکسی بخواهید و به جاهای مختلف از جمله خیابان الحمرا بروید و از فروشگاه های برندهای معروف خرید کنید.
جاهای دیدنی را فراموش نکنید. به جونیه و تل کابین و کلیسای بالای کوه بروید.
خوش بگذرد و سلامت باشید.

به روزرسانی: 1397/4/13

۰ ۰ ۱۹۲ نظر ۵۱۳۷۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۹۲)

تو ضاحیه هتل شیعه نیست? یا مسافرخانه ای که برای شیعه ها باشه?

پاسخ:

۱۵ بهمن ۹۳، ۰۰:۰۵
بله چند هتل هست. از جمله هتل الساحه. همین خوابگاه ملاک هم مال شیعه هاست.

سلام. ممنون از اطلاعاتت. یه سوال! تو بیروت مشکلی با عکاس ها ندارن؟ منظورم عکاس های حرفه ای با دوربین و تجهیزات حرفه ایه.

پاسخ:

۱۵ بهمن ۹۳، ۱۶:۱۷
توی بیروت نه اما تو ضاحیه در عرض سه ثانیه یکی با موتور میاد و توقیف میکنه.

سلاااااااام .
خیلی به وبلاگتون سر میزنم و اکثر پستاتون رو هم خوندم.
این پست هم مثل پستای دیگتون مفید بود، مخصوصا برای من که قصد دارم ان شاءالله حتما یه سفر لبنان بیام.....

پاسخ:

۱۵ بهمن ۹۳، ۱۶:۱۷
علیکم السلام
خواهش میکنم

میشه لیست هتل های محدوده ضاحیه رو بدید?

پاسخ:

۱۵ بهمن ۹۳، ۱۶:۲۴
تو جیب من نیست :)
الساحه - گولدن پلازا غیر از اینها نمی شناسم

این راننده هایی که گفتین؟ زیان از کجا بلدن؟؟

پاسخ:

۱۵ بهمن ۹۳، ۱۷:۲۱
من نگفتم! گفتن راننده ای پیدا کنید که چنین خصوصیتی داشته باشد. در دبیرستان دروس به فرانسه یا انگلیسی تدریس می شود. بنابراین باید هرکس دبیرستان رفته باشد زبان خوب بلد باشد.

سلام . من توی یک مصاحبه شغلی با یک شرکت آلمانی قبول شده ام که یه پروژه توی لبنان داره میخواستم ببینم خرج یک زندگی معمولی در ماه چقدره و با ماهی 5000 دلار میشه چیزی هم پس انداز کرد؟

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۰۰:۵۶
سلام. اگر یک زندگی اروپایی بخواهید که همان چهار پنج هزار دلار می شود. اگر مثل مردم عادی راحت زندگی کنید، دوهزار تا هم بس است. البته تعداد نفرات خانوار هم مهم است.  بچه داشتن و مدرسه رفتن هم کلی فرق میکنه.

سلام
راهی برای یادگرفتن عربی تو سه ماه هست ؟

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۰۰:۵۷
سلام
شبانه روز کلاس رفتن و کتاب خواندن و فیلم دیدن. و البته همه هم با شما عربی حرف بزنند.

سلام دراینده خیلی نزدیک خدابخوادمیام لبنان ...مناطق شیعه نشین چقدربافرودگاه فاصله داره؟اگه میشه اسم چندتاازهیئتای معروف ومداحای مشهور اون مناطق وبگید؟ممنون ازمطالب خوبتون

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۰۰:۵۹
سلام. از فرودگاه که بیرون بروید کلا در ضاحیه هستید.
مداحان جوانی مثل آقای حجازی هستند. خیلی نمی شناسم. در اینستاگرام حجازی را ببینید. http://i.instagram.com/hijazihijazi2/

سلام علیکم
آقا راهنمای سفر به لبنان می نویسید ما افسرده میشیم.

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۱۶:۱۲
سلام
من راه را هموار کردم. شما هل بدید و بیاید :)

با تشکر از مطالب مفیدتون.
می خواستم خواهش کنم اگه برای یادگیری زبان عربی پکیج آموزشی و یا فیلم ها و یا ... سراغ دارید بهمون معرفی کنید. بنده بسیار علاقمند به فراگیری مکالمه ی زبان عربی ام. یه مدت هم با فایل های صوتی آموزش عربی نصرت کار کردم ولی چنگی به دل نمی زدن.

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۱۶:۱۳
خواهش میکنم. متاسفانه مجموعه مناسب و قوی که آموزش سریع بدهد نمی شناسم.

یاسر نیکوبیان

۱۶ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۳۹
سلام وعرض تعدادی سوال:
1-اگه انگلیسی مون به اصطلاح سوراخ بود!!! میشه با این عربی دست و پا شکسته کار رو راه انداخت؟ یعنی متوجه شدن حرف زدن عامیانه مردم که خیلی سخت تر از شعر ها و برنامه های تلویزیونیشون نیست که؟ (به خصوص این که می فرمایید جا به جا لهجه فرق میکنه)
2-خوابگاه میشه مدینه؟
3-قیمت یک موتور اونجا چنده و آیا گواهینامه موتور هم بین المللی میشه؟ اجاره هم میدن موتور رو؟
4-آیا ارتش تصرح رو همینجوری الکی میده یا نیاز به شرایط خاص داره؟
5-آیا ملیتا هم خیلی جنوب حساب میشه و تصریح می خواد؟
6-این یارو موتوریه کیه که دوربنا رو میگیره (البته عکاس نیستم فقط کنجکاوم)
7-همه چیز را بخورید تا آنقدر سیر شوید که لازم نباشد ظهر ناهار بخورید.خخخخخخخخخخ
متشکر

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۱۸:۱۶
علیک سلام برادر عزیز
1- با عربی دست و پا شکسته ممکن است آنها زبان شما را بفهمند اما جوابتون رو به لبنانی میدند که اونوقت شما نمی فهمیدچی میگند! :) البته منظورم شما نیستا. شما که خوب شعر ها رو میفهمی حتما حرف عادی رو که آسونتره می فهمی.
2- خوابگاه رو میگن دورم. خارجی میگن. dorm
3- موتور گازی های کوچک دست دوم از 200 دلار هست تا هارلی داویدسون و سوزوکی چند هزار دلاری
4- نمیدونم! با اینکه باید بدونم.
5-  خیر. ملیتا در اقلیم التفاح هست و چند کیلومتر با خط ممنوعه فاصله داره
6- هر حزب اللهی که داره رد میشه میاد خفت میکنه و گزارش میده به مافوق.
7- نوش جان :)


یاسر نیکوبیان

۱۶ بهمن ۹۳ ، ۱۸:۴۵
متشکر
راستی فکر کنم یه جا گفته بودید به کم میگن ادش درسته؟ به "مگه" چی میگن؟

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۳، ۲۱:۲۰
بله. ادیش. معادل خاصی به نظرم نمیرسه. در جمله مشخص میشه چی باید گذاشت

یاسر نیکوبیان

۱۷ بهمن ۹۳ ، ۰۸:۳۳
مثال
"مگه" چی شده؟
"مگه" جنگ شده؟
"مگه" طلبکاری؟
"مگه" نگفتم؟
متشکر

پاسخ:

۱۷ بهمن ۹۳، ۱۵:۵۴
آها. عموما از لیش، شو و ما استفاده میشه.
لیش شو صایر؟
لیش صارت حرب؟
شو بدک منّی؟
ما قلت؟

:)
سلام علیکم و رحمه الله
خیلی هم عالی
توضیح شما بسی شیرین بود...

آقا خیلی خلی ممنون. هم بابت اطلاعات مفید این پست هم بابت جوابی که توی پست ضاحیه بهم دادید.

یاسر نیکوبیان

۱۷ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۳۶
پس اصلا معادل نداره؟؟
چون تمام این عبارات خودشون معنی معادل عباراتی که فارسی نوشتم رو میده اما ترجمش ، یعنی به واقع برگردانش اصلا مگه نداره (چرا {مگه} چی شده؟ ، چرا {مگه} جنگ شده؟ ، {مگه} از من چی میخوای؟ ، {مگه} نگفتم؟) یعنی معادل نداره و احتمالا باید فقط ژست مگه بگیری و اینا رو بگی {دست پیستونی به سمت جلو حرکت کرده با جمع شدن انگشتان از مچ می چرخد !!! و با جمع کردن طرف راست صورت ابروی چپ بالا تر از ابروی راست قرار میگیرد!!} :) ، درسته؟
راستی شو صایر و شو صار و شی ما صار با هم فرق داره کاربردشون؟
متشکر
(در ضمن حمل بر بی درکی نشه ها میدونم در قسمت نظرات جای اینهمه سوال و جواب نیست ، ولی به هر حال این جنسا تو دکون هیچ بقالی پیدا نمیشه و تنها راهش اینه که بیام از شما کم کم یاد بگیرم .....)

پاسخ:

۱۸ بهمن ۹۳، ۱۲:۳۱
بله کاربردشون فرق داره. شو صایر یعنی چی شده. شو صار یعنی چی شد. شی ما صار یعنی چیزی نشد، چیزی اتفاق نیفتاد

چه خبره اغا...........اصلا نمیایم
بچه گیلانیمو یه گیلان داریم و از 100تا لبنان قشنگ تره.....دلیلی هم نداره الکی بلند شیم بریم بلاد نیمه کفر! این همه هم هزینه کنیم.....
البته فقط فکر کنم برای ما ایرانی ها این هزینه ها بالا باشه.......شما بهتره به جای گذاشتن راهنمای سفر برای ما مستضعفین ایران....برای لبنانیا راهنمای سفر به ایران رو بدید....هزینه ها رو هم بهشون بگید بدون شک با این هزینه های کمتر ایران وسوسه میشن...........بلکه 4 تا هم اومدن گیلان ما یه پولیم گیر مردم ما اومد.........چون ایرانی جماعت (تهرانی) با ماشین 80 ملیونی میاد اینجا بعد شب توو پارک چادر میزنه میخوابه! از ایرانی جماعت چیزی گیر ما نمیاد..بلکه هم ولایتی های شما بیان 2زار خرج کنن!!!

پاسخ:

۱۹ بهمن ۹۳، ۰۲:۳۰
طبیعت خدا همه جا قشنگه و هرجا زیبایی خودشو داره. این وبلاگ بطور تخصصی به ارائه اطلاعات در مورد لبنان می پردازد. شما هم می توانید وبلاگی برای تبلیغ و جذب گردشگر به راه بیاندازید.

سلام آقای کربس!
واقعا اطلاعاتی که دادید من رو مصمم کرده هر چه سریع تر عزم رو جزم کنم برای سفر به لبنان...عااااالی بود ممنون.
فقط 1- چه زمانی برای سفر بهتره؟ ازهمه لحاظ هوا قیمت شلوغ نبودن(نبود توریست های متفرقه!!!)
2- برای هتل الساحه هر چی جست و جو کردم سایت اصلی برای خودشون پیدا نکردم، دارن سایتی؟
3- در ضمن در مطلب دیگری درباره دوستتون نوشته بودید خودشون اومده بودن و هتل و رفت و آمد و اینا با خودشون بود و هتل الساحه رفتن و...میدونید حدودا هزینه سفرشون چقدر شد؟
با سپاس

پاسخ:

۱۹ بهمن ۹۳، ۱۸:۲۳
سلام
فکر کنم آخر زمستون و برای عید خوب باشه.
http://assahavillage.com/Rooms/2/Lebanon
اطلاع ندارم هزینه دوستمان چقدر شد. ضمن اینکه مربوط به دو سه سال پیش است.

بیان کردید جهاد و شهادت به جه صورت ایا میشود به مقاومت ملحق شد؟

پاسخ:

۱۹ بهمن ۹۳، ۱۸:۲۴
متاسفانه حزب الله ایرانی راه نمی دهد. ایرانی فقط در قالب نیروهای سپاه می تواند حضور پیدا کند.

یاسر نیکوبیان

۱۹ بهمن ۹۳ ، ۱۷:۱۸
متشکر ، فقط شی ما صار رو مطمئنید 2 تا معنی نمیده چون اینجا با مای نفی جواب نمیده
توقع منا یا محتل....شوف و افهم شی ما صار...

پاسخ:

۱۹ بهمن ۹۳، ۱۸:۲۶
قاعدتا باید شو ما صار باشه. یعنی نگاه کن و ببین چی شد! چه اتفاقی افتاد

چرا در حزب الله ایرانی راه نمی دن؟
اگه امکانش هست مفصل توضیح بدید.

پاسخ:

۱۹ بهمن ۹۳، ۲۳:۵۶
قوانین خودشونه. غیر لبنانی شیعه راه نمیدهند. تازه ایران هم نمیگذاره یک شخص با تابعیت ایران در خارج مرز بدون ماموریت از ایران شهید بشه. دردسر میشه.

سلام
به آقا پارسا برنامه رزتا استون عربی رو پیشنهاد می کنم، کنار اون از اتاق های گفتگوی حرم امام رضا علیه السلام هم می توانند استفاده کنند.

http://imamrezashrine.aqr.ir/Portal/home/?12703/%D8%A7%D9%84%D8%BA%D8%B1%D9%81%D8%A7%D8%AA%20%D8%A7%D9%84%D8%AD%D9%88%D8%A7%D8%B1

ممنون و سپاسگزارم آقای باقری.

ممنون، سایت هتل الساحه رو دیدم...خدا به صاحبش و مهمانانش ببخشه ان شاالله...:-O
ما همون با اهالی جنوب هماهنگ کنیم فک کنم بهتر باشه حتما هم مهمان نواز هستن!;-)
ان شاالله ی روزم به بازدیدامون در جنوب اضافه می کنیم و می ریم اتاق های هتل رو می بینیم و کیفور میشیم!

سلام
سوال عجیب:
آیا شیعه های آنجا را هم مثل برخی در ایران، جو دوران ظهور گرفته است؟

پاسخ:

۲۰ بهمن ۹۳، ۱۸:۰۶
سلام
خیر. جوّ اش به ما نرسیده :)
البته سید حسن نصرالله شب محرم سخنرانی بسیار بسیار خوب و مفیدی در این باره داشت و توقیت و پیشگویی در مورد اشخاص را رد کرد.

سلام برادر,وقتت بخیر,واقعا ممنونم بابت اطلاعات
من راستش عربى عراقى وقتى صحبت مى کنن کامل متوجه میشم,باهاشون زیاد بودم,ولى دست و پا شکسته صحبت مى کنم,براى عربى لبنانى چه کنم لهجشون رو زود یاد بگیرم,سخت صحبت مى کنن,
2.براى ورود تفریحى به لبنان,چون به نظرم ضاحیه کم خرج هستش,راهنمایى مى کنید براى اقامت چند روزه تو ضاحیه رو و هزینه هاى تقریبى اون رو؟دوست و اشنا دارم اونجا البته ولى خب....
3.الان بلیط هواپیما چقدر هستش؟
4.هزینه ى تقریبى یه زندگى معمولى تو ضاحیه چقدر هستش؟ایا براى یه فرد ایرانى کار هست؟تخصص خاص لازمه؟
5.براى مهاجرت ایا سختگیرى هاى خاصى پیش بینى شده؟یا به راحتى امکانش هست؟
دوست عراقى زیاد دارم و لبنان هم
متشکرم

پاسخ:

۲۰ بهمن ۹۳، ۱۸:۱۳
سلام
راه یادگرفتن عربی لبنانی زندگی در بین اونهاست. یا جوی مصنوعی با فیلم و صدای لبنانی برای خودتان در منزل ایجاد کنید.
2- ببخشید این راهنما به شکل اساسی برای اقامت در ضاحیه نکات مختلف را ارائه داده.
3- قیمت بلیط از ایران را نمی دانم. باید از ازانسها قیمت بگیرید. تابستان قبل حدود یک میلیون و سیصد تا پانصد بود.
4- زندگی برای یک خانواده چهار نفره (اجاره، خورد و خوراک و پوشاک، دکتر و دوا) کمتر از 1500 دلار محاله. شما بگو 1000 دلار. اجازه کار نمی دهند. مگر همسر یا مادرتان لبنانی باشد یا با ویزای کاری اقامت داشته باشید. تخصص هایی که خود لبنانی ها نداشته باشند، اجازه کار در لبنان دارند.
5- مهاجرت سخت نیست اگر با ازدواج با لبنانی، یا پول گنده در بانک گذاشتن انجام شود. البته الان که وضع امنیتی و اقتصادی مناسب نیست و مهاجران سوریه ای زیادند، شاید به راحتی اقامت ندهند.

سلام آقای کربس عزیز !
هتل لنکستر در روشه و گلدن پلازا که اشاره کردید ، هتلهای حلال هستند ؟
با تشکر فراوان از مطالب خوبتون

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۳، ۱۶:۵۱
لنکستر ادعا می کند غذایش حلال است. گلدن پلازا را جزو هتلهای حلال منطقه شیعه می دانند.

سلام
چطوری میشه ی زن لبنانی گرفت

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۳، ۱۶:۵۲
به سختی :)
قبلا عرض کردم خدمت دوستان. دختران لبنانی باید شما را در دانشگاه یا محیط کار ببینند و بپسندند تا در مرحله بعد به خواستگاری بروید.

سلام ممنونم از اطلاعات خوبتون هتل الساحه هزینش خیلی زیاده برای قلیان کشیدن 70 دلار میگیرند هتل غولدن بلازا هم که محل تجمع عراقیهاست خوبه ولی به نسبت هتلش پولش زیاده

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۳، ۱۶:۵۶
70 دلار برای قلیان؟ فکر می کنم سرتان کلاه گذاشته اند! چون صبحانه سلف سرویس که اقلا سی جور غذا در آن است فقط 20 هزار لیره یعنی حدود 17 دلار قیمتش بود.

سوال دیگری هم داشتم چند ماه پیش سفری به لبنان داشتم و یکی از دوستام پیشنهاد سفر به بعلبک را داد ولی من رد کردم دلیلش هم وجود درگیری در ان مناطق بود. آیا در میتوان به مناطق بعلبک رفت ؟ خطری توریستها را تهدید نمیکنه؟

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۳، ۱۷:۰۳
الان مشکلی نیست و خود من چند هفته پیش رفتم. البته لبنان همیشه کشور شگفتی هاست. یکهو دیدید خبری شد!

آیا حقیقت دارد گه اگر ایرانی ها به لبنان سفر کنند در آینده برای گرفتن پذیرش دانشگاهی از کشورهای آمریکایی و اروپایی دچار مشکل می شوند؟

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۳، ۲۳:۵۷
حتما حساس خواهند شد. اما وقتی کلی از لبنانی های شیعه راحت به آمریکا می روند حتما ایرانی هم می تواند در مصاحبه قبول شود. آنها از لحاظ امنیتی چک می کنند. همین.

طاهره سادات

۲۱ بهمن ۹۳ ، ۲۲:۴۲
از اطلاعاتی که دادید واقعا ممنونم .احتمالا بعد ازدواجم واسه زندگی باید بیام لبنان خیلی استرس دارم و نگرانم.زبان انگلیسی و عربیو در حد متوسط می دونم!از پاسخ هایی که به دوستان دادید هم استفاده بردیم.

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۳، ۲۳:۵۵
اصلا نگران نباشید. امنیت اجتماعی اینجا خیلی بهتر از ایران است هرچند امنیتی فیزیکی از طرف اسراییل و تکفیری ها و همچنین دزد ها نیست! ممکن است به خاطر قطعی آب و برق کمی اذیت شوید اما مردم بسیار خوبی دارد. روابط اجتماعی و فرهنگی در لبنان خیلی خوب و مثبت است.

سلام-امیدوارم که حالتان خوب باشه و در کشور لبنان احساس غریبی نکنید-ولی هیچ جا کشور خودمون نمیشه ها-اگه براتون زحمتی نداره دوست دارم بدونم شهید یوسف حلمی حلاوی که 2 سال پیش در سوریه شهید شد از اهالی کدوم شهر های لبنانه و فاصله ی آن شهر تا بیروت چقدره؟
در ضمن بلیط رفت و برگشت هواپیما از ایران به لبنان چقدره؟

پاسخ:

۲۷ بهمن ۹۳، ۱۶:۰۱
سلام. ممنونم. ملالی نیست. ایشون از خانواده های اهل قعقعیة جسر هست. این دهکده نزدیک نبطیه هست. یعنی حدود یک ساعت و نیم با بیروت فاصله دارد.
قیمت بلیط رو از هواپیمایی بپرسید. تابستان قبل بین یک میلیون و سیصد و یک و پانصد بود.

احمد رضا تیموری

۲۷ بهمن ۹۳ ، ۲۳:۱۹
سلام-خسته نباشید-امید وارم که حالتان خوب باشه-صفحه ی وب خیلی خوب و جامعی دارید.من در مورد شهید یوسف حلمی حلاوی اطلاعاتی میخواستم-میشه زندگینامه ی این شهید بزرگوار را در وب قرار بدهید.به خدا قسم من خیلی به این شهید اعتقاد دارم.می دونم براتون این کار مزاحمت ایجاد میکنه ولی من تمام امیدم اول به خداست و بعد به شما که زندگینامه ی این شهید را بر روی وب قرار دهید.با تشکر
من از بچه های اصفهان هستم هر وقت اومدید اصفهان یه زنگ بزنید تا در خدمتون باشم09396844226

پاسخ:

۲۸ بهمن ۹۳، ۱۸:۱۱
سلام
خواهش میکنم. اطلاعاتی ندارم. اگر پیدا کردم منتشر میکنم یا اگر آماده بود لینکش را همینجا منتشر میکنم.
ممنون از لطفتون

داداش این شهید یوسف حلاوی کیه-من هم در ایران چند بار در سایت ها و جاهای دیگه اسمش را شنیده ام

پاسخ:

۱ اسفند ۹۳، ۰۱:۰۰
یک شهید بسیار جوان که در راه دفاع از حرم حضرت زینب جانش رو تقدیم کرد.

دوست عزیزم آقای احمدرضا تیموری با این که می دونم قطعاً منظور شما با مطلبی که بنده در ادامه می خوام بگم بسیار متفاوته ولی از اونجایی که این موضوع رو به دفعات در صحبت هامون مشاهده کردم، باید عرض کنم زمانی که جملاتی مثل "من تمام امیدم اول به خداست و بعد به شما" رو به کار می بریم ناخواسته دچار شرک شدیم! ما تمام امیدمون از اول تا آخر باید به خدا باشه ولی زمانی که می گیم امیدم اول به خدا و بعد به شماست نعوذبالله یه جورایی برای خداوند شریک قایل شدیم.
اول خدا، آخر خدا، فقط خدا، همیشه خدا
بقیه وسیله اند.

پاسخ:

۱ اسفند ۹۳، ۱۰:۴۸
احسنت. نکته کاملا درستی است. البته اگر شخص منظورش این باشد که امیدش به خدا است و به فلان شخص به عنوان وسیله ی خدا دیگر مشکلی ندارد. 

حلال اگه زحمتی براتون نداره چند تا عکس و زندگینامه ی این شهید بسیار نوجوان را منتشر کنید.

پاسخ:

۱ اسفند ۹۳، ۱۸:۲۷
چشم. به زودی

احمد رضا تیموری

۰۱ اسفند ۹۳ ، ۲۰:۴۵
منم منتظر هستم ها

اگه ما با 6000 دلار بیایم لبنان میشه پول را جایی به صورت امانت سپرد یا نه؟

پاسخ:

۲ اسفند ۹۳، ۱۲:۳۶
بدید به خودم! تا ناپدید بشم :)
بانک صادرات ایران در لبنان می توانید حساب بدون بهره باز کنید.

بنده کِی این پیامو گذاشتم که خودم خبر ندارم؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:

۲ اسفند ۹۳، ۱۲:۳۷
ظاهرا بدل دارید :)

تو این بانک صادرات کارمنداش بلدند فارسی حرف بزنند؟ایرانی هستند؟
آدرسش کجاست؟

پاسخ:

۳ اسفند ۹۳، ۲۱:۳۷
خیر ایرانی نیستند و فارسی بلد نیستند. فقط مدیر هر شعبه ایرانی است. در نقشه اطلاعات توریستی لبنان دو شعبه بیروت علامت گذاری شده.
اگر نتوانستید باز کنید از فیــلتـرشـــکن استفاده کنید. در هر صورت در بیروت در منطقه الغبیری و المریجه شعبه دارند. سایت بانک صادرات ایران در لبنان

حسین پسر خاله ی من(پارسا)

۰۲ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۱۶
چرا ما باید به لبنان کمک کنیم-مگه خودشون نمیتونند از پس مخارجشون در بیاند؟چرا لبنانی ها با اسراییل صلح نمی کنند که دیگه کاری به کارشون نداشته باشه؟چرا از جیپ ملتمون میریزند توی جیپ حزب الله؟
اصلا چرا حزب الله دنبال نابود کردن کشوریه ی که چهارمین ارتش قدرتمند جهان را داره؟زئرش هم نمیرسه و فقط بلوف میزنه................چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

پاسخ:

۳ اسفند ۹۳، ۲۱:۵۵
سلام.  توصیه می کنم برای یافتن پاسخ خود اول لبنان و تاریخ آن را خوب بشناسید. مطالبی درباره این موضوعات در وبلاگ هست که می توانید مطالعه کنید. اما خیلی مختصر عرض کنم وقتی حکومت ظالم عثمانی در جنگ جهانی شکست خورد منطقه فلسطین و شامات و جبل لبنان توسط انگلیس و فرانسه تقسیم بندی شد و مستعمره قرار گرفت. شامات و جبل لبنان بین سوریه و لبنان تقسیم شد. با مبارزات مردم، سوریه و لبنان یکی پس از دیگری به استقلال رسیدند. از آنجا که فرانسه پیش از واگذاری حکومت به لبنانیها قوانین خاصی ایجاد کرده است، همیشه قدرت دست مارونی ها (دسته ای از مسیحیان) قرار دارد. دولتهای لبنان در طول تاریخ بسیار ضعیف بوده و قادر نبودند از خود دفاع کنند. ضمن اینکه به مردم شیعه و سنی جنوب و شمال لبنان بی توجه بودند. با تاسیس حکومت غیرقانونی صهیونیستی در فلسطین، کم کم این رژیم برای همسایگان خود مشکل ساز شد و دو جنگ با اعراب را تجربه کرد که با کمک های فراوان آمریکا و انگلیس، پیروز شد. پس از پیمان صلح با اعراب، فقط سوریه در حالت جنگ باقی ماند و لبنان هم بی طرف قرار گرفت. امام موسی صدر که برای نجات محرومان در لبنان تلاش می کرد بارها خطر اسراییل را گوشزد کرد و از دولت خواست ارتش را تجهیز کند و مرزها را مراقبت نماید. با بی توجهی دولت، امام موسی صدر مردم را به دفاع فراخواند و گفت هر کس فرش زیر پایش را بفروشد و سلاح تهیه کند. با تاسیس جامعه مقاوم در لبنان و موفقیت مقاومت در متوقف کردن پیشروی اسراییل به لبنان، دشمنی این رژیم با لبنان بیشتر شد. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران گروهی از سپاه پاسداران برای آموزش جوانان لبنانی به لبنان رفتند. با تشکیل حزب الله لبنان و کمکهای ایران، پیروزی های بزرگتر یکی پس از دیگری رخ داد و قدرت ایران و تجربه اش بیشتر شد.
مشکل لبنان با اسراییل مشکل اساسی است. دشمنی و تجاوزهای روزانه هوایی و دریایی به لبنان توسط این رژیم تمامیت خواه انجام می شود. (تمامیت خواه یعنی همه منابع و امکانات را برای خودش می خواهد. اسراییل به جهت تفکر صهیونیستی اش که تمام مردم غیر یهودی را برده خود می داند معنای کاملی از رژیم تمامیت خواه است) این رژیم دوبار لبنان را اشغال کرده و جنایات بیشمار مرتکب شده است که مردم هنوز هم فراموش نکرده اند.
مردم لبنان مرض ندارند که بجنگند و جوانانشان کشته شوند. یک رژیم آدمکش بچه کش جنایتکار جنگی چشم به سرزمین آنها دوخته.
حسین آقای عزیز، توصیه میکنم مطلب چرخ زندگی حزب الله هم نمی چرخد را بخوانید. مخارج مقابله با اسراییل از توانایی کشور پنج میلیونی لبنان خارج است. هزینه ایران در لبنان و دیگر کشورها، اولا بسیار بسیار کمتر از هزینه ای است که دشمنان می کنند، دوم اینکه صرفه جویی بسیار بزرگی است از حالتی که این رژیم یا اعوان و انصارش مثل داعش لب مرز ما یا داخل مرز ما بیایند. اگر واقعا می خواهید بدانید چرا باید به حزب الله یا هر گروه دیگر کمک کرد مطالبی را که گفتم بدون تعصب و نگاه منفی بخوانید.

این نظر پسر خالم بود ها.................خونمونه......تا فهمید با شما ارتباط داریم این حرف ها را گفت.........منتظر جوابه......یه جور جواب بده که از اسلام و مسلمونا زده نشه ها

سلام داداش گلم.ممنون جوابم را دادی.خوشحال شدم من پسر خاله ی پارسا هستم.18 سال دارم.آخرین سال دبیرستانم.رشته ام تجربیه.این حرف من نبود بلکه حرف همه همسنی های من بودم.خیلی از بچه ها نظرشون توی دبیرستان مثل منه. باشه-همه ی این حرف ها که زدی درست-ولی دشمن ترین مردم نسبت به ایران همین اعراب هستند-چقدر جوان در جنگ 8 ساله از ما کشتند-همین قدر برات بگم که هنوز بعد از 30 سال از جنگ داره جنازه هاشون برمیگرده.آخه مگه حزب الله زوری داره که بخواد با اسراییل و اف 16 های آن در بیفتد.چی دارید؟ما هم آخر جنگ صلح کردیم.مگه چی شد.ما پارس ها دل خوشی از اعراب نداریم که بخایم براشون فداکاری کنیم.اصلا خودت عرب هستی یا پارس که اینطور ازشون دفاع میکنی؟امام موسی صدر را خود اعراب دزدیدند.خودتون زمین هاتون را به اسراییل فروختید.چرا حالا ما باید جورش را بکشیم.اصلا مگه لبنان ارتشی نداره که بخواد از مرز هاش دفاع کنه که کار را داده دست یه مشت بچه حزب اللهی زیر 18 سال؟اصلا به حزب الله چه ربطی داشت که تو جنگ سوریه دخالت کرد؟

با تشکر.......................منتظر جواب هستم

پاسخ:

۳ اسفند ۹۳، ۲۳:۲۷
اینکه همه همسن های شما نظرشون همین باشه نشون میده چقدر دشمن راحت بچه های ما رو گول زده. عراق رو کی شیر کرد به ما حمله کنه؟ حزب الله اگر تو لبنان نبود الان لبنان مثل سالهای اشغال، زیر چکمه اسراییلی ها بود. الان به جای ارتش لبنان باید تو ایست بازرسی های اسراییلی فحش میخوردیم و کتک میخوردیم و اموالمون رو غارت میکردن. فعلا حزب الله باعث شده اسراییل هر گامی بخواد برداره هزارتا بررسی و تحقیق کنه و مثل گذشته نیست که لبنان براش گردش و تفریح بود. قضیه پارس و عرب نیست. صهیونیستهای نژادپرست دارن از پان ایرانیسم و پان عربیسم استفاده میکنن تا مردم منطقه با هم دشمن باشن و اونها بتونن سوار همه باشن. اگه شما مسلمون که هیچ، اگه انسان باشی و صدای مظلومیت یک نفر رو بشنوی وظیفه انسانی ات هست کمک کنی وگرنه در ظلم ظالم شریک هستی. امام موسی صدر دزدیده شد چون داشت منافع اسراییل رو به خطر میانداخت. تعدادی از فلسطینی ها زمینشون رو فروختن، درست، اما مگه همه فروختن؟ از جنایات هاگانا و ایرگون چیزی به گوشتون خورده؟ اینقدر آدم کشتند و قتل عام کردند که هنوز تو اینترنت هم هست. اونا شدن هسته های اولیه سازمانهای اطلاعاتی اسراییل.
داداش گلم شما اسمت حسینه. انشالله که حسینی هستی. وقتی اسراییل اومده یه مشت مسلمون احمق رو (که سالها عربستان برنامه ریزی کرده و تلاش کرده تا وهابی شون کرده) فرستاده تو سوریه و عراق تا مسلمونها رو بکشند و به مقدسات مسلمانها اهانت کنند شما نباید پاشی بری دفاع؟ اگه حزب الله نرفته بود سوریه که الان مرقد حضرت زینب و حضرت رقیه رو ترکونده بودن و قبر رو می کندند تا اهانت و جسارت کنند. غیرت بچه شیعه ها بوده که الان حرم ها سالم مونده. غیرت قاسم سلیمانی بوده که ناموس امام زمان در سامرا رو نتونستن بیان قبرش رو اهانت کنند.
بهتره یه خورده جهانی نگاه کنیم. ببینیم صهیونیستها چه برنامه هایی برامون ریختن.
ببخشید بیشتر نمیتونم توضیح بدم. هم اینجا محل نظراته و نمیشه زیاد نوشت. هم دارم سایتو بررسی میکنم حمله سایبری شده از طرف صهیونیستها.

ببخشید اگه تند حرف زدم

داداش گلم من نژاد پرست نیستم.ولی اگه واقعا ایرانی هستی باید با دید باز به این حرف هایی که گفتم نگاه کنی

با کمی دقت در لحن پیام شخصی که خودش رو پارسا معرفی کرده کاملاً می شه به حالت تمسخر آمیز و بی مایگی اون پی برد. توجه بفرمایید:
"این نظر پسر خالم بود ها.................خونمونه......تا فهمید با شما ارتباط داریم این حرف ها را گفت.........منتظر جوابه......یه جور جواب بده که از اسلام و مسلمونا زده نشه ها"
در خصوص شخصی هم که خودش رو حسین معرفی کرده همین موضوع صدق می کنه. با مطالعه ی کامنت هایی که این دو یا شاید این یک نفر! گذاشتن به راحتی می شه فهمید که در صدد کند کردن حرکت عضوی از جبهه ی مقاومت در عرصه ی جنگ نرم هستن که در بخشی از پاسخ آقای علوی پاتکشو خوردن "ببخشید بیشتر نمیتونم توضیح بدم. هم اینجا محل نظراته و نمیشه زیاد نوشت. هم دارم سایتو بررسی میکنم ...".
جالب اینه که پسر خاله بدجور تو توهمه و شاید هم در جایی غیر از ایران زندگی می کنه که می گه: "این حرف من نبود بلکه حرف همه همسنی های من بودم.خیلی از بچه ها نظرشون توی دبیرستان مثل منه"
واقعیت کاملاً برعکس این چیزیه که پسر خاله نوشته! کلاً دوستانی از این قماش عادت دارن خودشون رو همه حساب کنن.
در خصوص این همه تو بوق و کرنا کردن نژاد پارسی و ایرانی هم بنده مطمئنم این دوستان حداقل اطلاعات رو از تاریخ ایران در دوره های مختلف اعم از باستان، دوره های اسلامی و معاصر ندارن و همسو با هم قطارانشون فقط در صدد برجسته کردن احساسات قومی و نژادی و بهره برداری از این حربه ی نخ نما شده در جهت خواسته ها و منافعشون هستن.
در ضمن پسر خاله جان شک ندارم در خصوص سن و دبیرستانی بودنت هم بدجور تو توهمی ...

سلام چی شده واقعا پارسا کیه پسرخاله کی بود این پارسا دیگه کیه که دست پسرخاله رو رو کرد.... آقا ما هم در جریان بذارید. حاج محمود خدا صبرت بده بیش از این. صبر جمیل

پاسخ:

۵ اسفند ۹۳، ۰۰:۳۱
:)

سلام آقا پارسا.فکر کن من جاسوس موساد هستم.این جور حرف زدن درست نیست که الکی به یکی تهمت بزنی.فکر میکنی نظر همه ی مردم لبنان مقاومت در برابر اسراییل است؟آنترس من تو ایرانم.اهل اصفهان هستم.18 سال هم سن دارم.اما تو چی؟
چرا باید جون یه عدده را به خاطر قدرت طلبی دیگران به خطر بندازیم؟باشه.برید خوش باشید.30 ساله که میخواهید اسراییل را نابود کنید ولی مال این حرف ها نیستید....................چرا ما فکر میکنیم می تونیم یه کشور که عضو سازمان ملل است و تمام دولت های عربی به جز سوریه او را به رسمیت شناخته اند را نابود کنیم؟چرا؟آره من جاسوس ولی تو پیشگاه خدا مسئولی
آقای علوی من خیلی خوشحال شدم که دیدم جواب من نوجوان را دادی از خوشحالی سرمست شدم.حرف هاتم را تا حدودی قبول کردم.من پان ایرانیست نیستم ولی تعدادی از دوستام پان ایرانیست هستند...من نظرم را گفتم و شما جواب دادید.ولی از حرف پارسا ناراحت شدم.اگه برات زحمتی نداره یه تالار گفتگو ایجا کن که نخواهیم زیر پست ها با هم بحث کنیم.فکر کنم پارسا چیزی از کشتار قانا و صبرا و شتیلا چیزی نمیداند
خود کی میخواهیم در بیفتیم؟
بگوووووووووووووووووووووووو؟
ایران اسراییل را به رسمیت شناخته.میخوای چه کار کنی؟مگه شاه نبود که با اسراییل قرارداد تجهیز دفاعی نوشت؟من تو توهم نیستم آقا پارسا.کسانی هستند که میخواند اسراییل را نابود کنند....
من تو همین پست یه دوستی از شهید یوسف حلاوی سوال کرده بوده بود.من رفتم تحقیق کردم و چیزی که دیدم دلم سوخت.می دونی چی بود.برو عکس های شهید را ببین که چقدر جوان است و خوشتیب و خوشکل.مگه اونم مثل ما نوجوان ها آرزو نداشته؟مگه پدر و مادر نداره؟اما حالا چی....رفته خوابیده زیر یه خروار خاک.چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟چرا؟حیف نیس؟برو عکس هاش ببین.............بخاط قدرت طلبی بعضی ها...............

پاسخ:

۵ اسفند ۹۳، ۰۰:۴۷
اگر مقاومت نبود الان هم صبرا و شتیلا رخ میداد. قدرت مقاومت اینقدر زیاد شده که واقعا میتونه اسراییل رو نابود کنه. نابودی اسراییل فقط با نیروی نظامی نیست. اسراییل کلا روی پول و امنیت و سکس بنا شده. امنیت نباشه پول نیست و اون یکی هم فرار میکنه. پس معادله به همین راحتی به هم میریزه. نابود کردن یک نظام پیچیده ظالم بعد از 30 سال خیلی راحت تر شده و این به خاطر ظلم خودشونه. اون نظام از داخل داره میپوسه و مقاومت به راحتی میتونه اون شاخه شکسته رو بشکنه. شهید یوسف حلاوی یا خیلی های دیگه که خیلی خوشتیپ و خوشکل بودند برای عیرت دینی شون رفتند. چیزی که خیلی ها ندارند. برای دفاع از آرمان و عقیده و مردم خودشون رفتند. هیچ ربطی به قدرت طبی مورد ادعای شما نداره.
راستی از جوونهای یهودی بگیم که دولت نادان صهیونیستی اونا رو با کلی تبلیغ و تشویق میاره تو کشور اشغالی و بعد زورکی میفرسته سربازی تا شاهد مردن دوستاشون باشن. اینا هم جزو تبلیغات جذاب برای مهاجرت به سرزمین موعود بود؟! اونا هم جوونهای خوشکلی دارن. اون لباس زاغارت ارتش صهیونیستی رو به زور تنشون میکنن و میفرستن زن و بچه فلسطینی ها رو میکشن. وقتی چهارتا شیر مرد وایسن جلوشون، تیپ گولانی هم شلوارشو خیس میکنه و کشته میده.
دهان سید حسن نصرالله رو باید با طلا و الماس پر کرد که گفت اسراییل از خانه عنکبوت سست تر است.

یاسر نیکوبیان

۰۵ اسفند ۹۳ ، ۰۰:۱۴
بله آقا پارسا توهم رو خوب اومدی ولی فکر کنم حداکثر 9 سالشه!!!!!
استدلال تا این حد کودکانه که چطور میخوان از پس اف 16 بر بیان ؟ (باز نمیگه اف 22 ، تکنولوژی اف 16 واسه زمان عزالدین قسام و محمد الدره هست!!) ، نکنه صبیه جد ایشون بود که 33 روز با همین ارتش قدرتمند جنگید؟ یا چند هفته پیش در شبعا که مدعی نصب قوی ترین ابزار شناسایی هستن جوری عملیات کرد که دشمن نفهمید از کدوم ور خورده؟؟
در مورد این بازی کهنه عرب و عجم هم چطور انگلیسی ها که با ایجاد قحطی نصف جمعیت ایران رو نابود کردن انسان هایی متمدن و متقدم هستن و اعراب چون شونصد سال پیش به ما (اونم نه ما ، ظالم ساسانی) حمله کردن وحشی؟ یا کشور هایی که در جنگ به صدام اسلحه دادن میشه باهاشون تعامل (برد-برد -به خدابرد-بگیرش برد..) کرد ولی سوریه که حافظ اسد خدا بیامرز! یک تنه جلوی همه اعراب ایستاد و در جنگ پشت ایران گرفت (این دوستمون حداقل حقیق کنه ما به اچ 3 چطور حمله کردیم یا کجا آموزش موشکی دیدیم) و برای دفاع از لبنان حتی از ارتشش هم استفاده کرد عرب و اخه و فوقش ما باید بی طرف باشم!!!
راستی آقا پارسا شما که زیاد سر میزنید تو بیان ثبت نام کنید که آواتار داشته باشید بهتر نیست؟

پاسخ:

۵ اسفند ۹۳، ۰۰:۵۱
آقا پارسای اصلی بدون آواتارم برای من قابل احترامه و میدونم اصلی هست. تقلبی ها زود دستشون رو میشه. خصوصا اگه همون روز صهیونیستا بیان کل صفحه های سایت رو ده بار باز کنن و ذخیره کنن. یکی نیست بگه بابا شما ها میخاین جنگ نرم بکنین اقلا با هم هماهنگ باشین. هر از مدتی یه گروهتون پانشه بیاد زحمت بکشه آمار وبلاگ ما رو ببره بالا. خداییش زحمت کشیدین بابت 3000 بازدید دیروز. :)

سلام شهید حلاوی انشا الله با علی اکبر امام حسین محشور میشه... ما چی حسین آقا دلت برای خودت بسوزه بهتره.

در پاسخ به پسر خاله:
علیک سلام چون جواب سلام واجبه.
هرچند دوستان عزیزم به زیبایی جوابتو دادن، ولی بنده هم لازم می دونم مواردی رو خدمتت عرض کنم.
1- بنده مطمئنم جنابعالی جاسوس موساد نیستی، چون توی مقیاس و اندازه ی این صحبتا نیستی! خیلی بخوایم بهت حال بدیم همون پادو و پاچه خوار و یه چیزی تو همین مایه ها حسابت می کنیم.
2- فرمودی " این جور حرف زدن درست نیست که الکی به یکی تهمت بزنی"؛ به قول شاعر "جانا به زبان ما سخن می گویی!" جنابعالی همه ی مسائل ساخته و پرداخته ی ذهن کودکانت رو به زبون آوردی و تهمت هایی مثل "قدرت طلبی و ..." رو به طرف مقابلت نسبت دادی، همزمان فریبکارانه موضوعی رو به بنده نسبت می دی که در هیچ یک از نظرات قبلی بنده اسمی ازش نیومده، اون وقت تیریپ نصیحت برمی داری که درست نیست به یکی تهمت بزنی؟؟؟؟!!!! این کار شما آدمو یاد همون ضرب المثل معروف "ننه من غریبم!" می ندازه.
3- با شما موافقم که نظر همه ی مردم لبنان مقاومت نیست، همونطور که توی ایران هم مخالفانی وجود دارن، وجود نظرات مخالف در هر جامعه ای نشان دهنده ی پویایی اون جامعست. اصلاً در بعضی از جاها وجود همین نظرات مخالف خودش عامل اصلاح و بهبود بعضی از امور و کارهاست. این البته با معاند بودن کاملاً فرق داره، معاند پیرو بی چون و چرا و در جبهه ی دشمنه. پس در نظر داشته باش نظرات مخالف در خصوص یک تفکر یا فرهنگ که دارای طرفداران بیشماری هست کوچک ترین خدشه ای بهش وارد نمی کنه.
4- فرمودی "چرا باید جون یه عدده را به خاطر قدرت طلبی دیگران به خطر بندازیم؟" شما رو نمی دونم! ولی اتفاقاً جبهه ی مقاومت و رزمندگان شیرمردش دلیرانه مبارزه می کنن تا پوزه ی قدرت طلب ها رو به خاک بمالونن که به خواست خدا در تحقق این هدف بسیار موفق هم بودن.
5- فرمودی " برید خوش باشید.30 ساله که میخواهید ...". ما به لطف خدا خوشیم چون بعد از چند دهه فداکاری پدران و برادرانمون امروزه عجز و ناله و درموندگی دشمنان آزادی و آزادگی رو می بینیم و لمس می کنیم.
6- فرمودی "30 ساله که میخواهید اسراییل را نابود کنید ولی مال این حرف ها نیستید". آقای علوی در یکی از نظرات به خوبی پاسخ شما رو داد؛ روند نابودی اسرائیل سال هاست که شروع شده و ما هر روز به اون زمان موعود نزدیک و نزدیک تر می شیم؛ کمی به اتفاقات پیرامونت توجه کن، اسرائیلی که شعار از نیل تا فرات سر می داد و همه نوع جنایاتی رو برای رسیدن به اهداف گستاخانش انجام می داد در مواجهه با سد محکمی به اسم مقاومت مجبور می شه جول و پلاسشو جمع کنه و خودش رو در مرزهای ساختگیش محبوس کنه و دیوار دور خودش بکشه! در آخرین مورد هم که عملیات اخیر مقاومت قهرمان در مزارع شبعا بود به خاطر ترس و وحشتی که از مقاومت داشت جرات نکرد عکس العملی نشون بده. اینا همه نشون دهنده ی در حال تکمیل بودن پازل نابودی دشمن صهیونیستیه. مقاومت مردانه در همه ی جبهه ها با دشمن می جنگه، بر عکس صهیونیست ها که تنها هنرشون کودک کشی و ترور و فتنه و ... ست. پس این اسرائیل و پیاله لیساشن که مال این صحبتا نیستن!
7- دولت هایی که فرمودید اسرائیل رو " به رسمیت شناخته اند" جملگی دولت های دست نشانده و وابسته هستن. بنابر این صهیونیست ها خودشون با یک واسطه خودشون رو به رسمیت شناختن!!! به قول معروف "خود گویی و خود خندی، عجب مرد هنرمندی!!!!". موید این موضوع ملت هایی هستن که همین دولت های وابسته از ترسشون مجبورن همیشه روابطشون با صهیونست ها رو ازشون مخفی نگه دارن و منکر هر نوع رابطه ای با اسرائیل بشن ...
8- باز هم با شما موافقم که " تو پیشگاه خدا مسئولی". همه ی ما در قبال دین و عزت و شرف و ناموس و شهدا و مقاومت در پیشگاه خداوند مسئولیم.
9- آقای علوی عزیز جواب شما رو داد چون پیرو عملی فرمایشات و دستورات بزرگ مقتدامون امام خامنه ای عزیزه. بزرگ ما اصرار ویژه ای بر پرسش و پرسشگری داره و افراد متعهد، پاسخگویی رو وظیفه ی خودشون می دونن هرچند که طرفشون به هیچ عنوان فرهنگ پرسشگری رو نداشته باشه. پرسشگری فرهنگ بسیار پسندیده و سفارش شده ایه که البته چارچوب مشخص و تعریف شده ای داره، دقیقاً مثل آزادی که اگه از چارچوبش خارج بشه می شه "بی بند و باری". بنده حالتو گرفتم چون اولاً از چارچوب و حریم پرسشگری خارج شده بودی و قصدت شبهه افکنی و تمسخر بود و دوماً این که بنده در پاسخگویی و بزرگواری به هیچ عنوان قابل قیاس با دوست و برادر عزیزم نیستم.
10- فرمودی "خود کی میخواهیم در بیفتیم؟". باید به عرضت برسونم که ما سال هاست با صهیونیست ها درافتادیم، اینو جنابعالی احساس نمی کنی چون قدرت تجزیه و تحلیل رخدادها و اتفاقاتی که "اظهر من الشمس" هستن رو نداری.
11- فرمودی " ایران اسراییل را به رسمیت شناخته". بهت گفتم تو توهمی باور نکردی!!! برای تاکید حرفم رو دوباره تکرار می کنم متوهم.
12- فرموده بودی " من تو همین پست یه دوستی از شهید یوسف حلاوی سوال کرده بوده بود.من رفتم تحقیق کردم و چیزی که دیدم دلم سوخت."؛ اولاً بعید می دونم دلت سوخته باشه! دوماً در مکتبی که در اون از محسن (علیه السلام) که پیش از تولدش تا علی اصغر (علیه السلام) شش ماهه تا عبدالله بن الحسن (علیه السلام) نوجوان تا حبیب بن مظاهر (رحمه الله علیه) سپید مو جون و خونشون رو در راه انسانیت، آزادگی، پیروی از امام زمان و سعادت بشریت دادن وجود دارن، وجود شهدایی مثل همین شهید عزیز نه تنها باعث دلسوزی ما نیست بلکه باعث عزت و افتخار و سربلندی ماست هرچند که به قول سید راستگو از بابت عواطف انسانی در اندوهیم.
و در آخر در خصوص " خوشتیب و خوشکل" بودن شهدای مقاومت باید به عرضت برسونم که اولاً همه ی شهدای مقاومت خوشتیپ و خوشگل و تو دل برو هستن و در قلب همه ی ما جا دارن. دوماً بالاتر از ظاهر زیبا، روح زیبای این شهدا و رزمنده هاست که دیدنش چشم بینا می خواد که بدخواه ها از داشتنش محرومن ...

پاسخ:

۵ اسفند ۹۳، ۱۷:۰۱
احسنت. بسیار بسیار عالی و کامل و منطقی

یاسر نیکوبیان

۰۵ اسفند ۹۳ ، ۱۶:۴۰
اون که بله ، معلومه که قابل احترام هستن برای همه ما اصلا تا یک چیزی ارزشمند نباشه بدلش نمیاد....ولی ما مثل شما چشم بصیرت آی پی بین !! نداریم کلا گفتم...
اون قضیه هم جالب بود چون منم به عنوان یه بازدید کننده متوجه شدم ، 2700 تا رو دیدم البته!!!

اقای شریعت دلم برا پدر و مار اون جوون می سوزد که دسته گلشون پرپر شده....

پاسخ:

۵ اسفند ۹۳، ۱۷:۵۰
من دلم برای هزاران هزار مسلمانی میسوزه که اسراییل یک سری شون رو داعشی کرد و به جون منطقه انداخت و بقیه مجبور شدن برن دفاع. اینم یک نشانه دیگر از تضعیف دولت صهیونیستی است. فرار از مقابله مستقیم و روی آوری به فتنه و تضعیف مسلمونا با تفرقه.

حسبی الله و نعم الوکیل جواب پدر و مادر های این شهداست که فرزندانشون رو در مکتب امام حسین آموزش دادند... وخدا میداند که در قلبها وسینه ها چه نهفته است. فقط خدا میداند وبس برادران زود قضاوت نکنیم.

می دونستم کم میارید.............................................................................................................................

پاسخ:

۵ اسفند ۹۳، ۲۳:۰۹
نظراتی که دادید تایید نشد. آدمی که خودش رو به خواب بزنه و هرچی بهش بگن زیر بار نره و مثل مرغ همون حرف قبلی رو تکرار کنه دنباله جواب نیست. دنبال جنجاله.
متاسفانه باید عرض کنم آی پی هایی که شما و آبتین و ... نظر فرستادید یکی هست و به علت مصادف بودن با بررسی سایت توسط صهیونیستها احتمال زیاد می دهم که شما هم مامور مهندسی اجتماعی همانها باشید. دقیقا سر حمله قبلی هم فردی آمد و شروع کرد به گفتن همین حرفهایی که شما می گویید. جواب همه چیز را محترمانه می دادم اما ایشان کلا شروع کرد به اهانت به اسلام و مشخص شد صهیونیسم است و خود هم اعتراف کرد. آی پی ایشان هم بررسی شد توسط دوستان. خلاصه یه کم تیم های صهیونیست با هم ناهماهنگ هستن و دوباره کاری میکنن :)
اگر هم صهیونیست نیستی و دنبال جواب هستی در مطالب وبلاگ میشه پیدا کرد.

ما توی سازمان یه مربی از آمریکا داشتیم-می گفت نقطه ضعف شما جواب ندادن شماست-حالا هر جور دوست داری بکن-فکر کردی برای ما کاری نداره که وبت را هک یا از صحنه ی سرور ها محو کنیم........

پاسخ:

۸ اسفند ۹۳، ۱۸:۰۵
نظراتی که کمکی به اهداف وبلاگ نداره نمایش داده نمیشه. با اون نظرات عبری ات! اول خودت تکلیفتو با خودت معلوم کن کی هستی بعد بیا کار مهندسی اجتماعی کن. شما همون کوروش نیستی دفعه قبل میگفت فعال صلح در اورشلیمه؟!
امنیت وب من دست خودم نیست. زیاد زحمت نکشید برای هکش. تلاش های چند روز پیش برای دستیابی به صفحه مدیریت کاملا واضح است. خوشحالم که اعلام کنم نه صفحه مدیریت رو میتونید پیدا کنید نه اسم و پسورد بسیار بزرگش رو. البته یادمه یه بار گفته بودید ۱۸ ساله تونه! هکرهای اسراییلی اش هنوز نتونستن هک کنن. :)

محمود دارم بت مشکوک میشم نکنه تو عضو حزب الله باشی و هواتو دارن اینقدر با غرور حرف میزنی راتشو بگو
به جون خودم من جاسوس یا هکر نیستم از ipایم معلومه
ماشالله چه با اقتدار حرف میزنی
مرگ بر اسراییل کودک کش
الووو داداش اسراییلی بیا منو هک کن عاشق ترور مجازی هستم بیا منو ترور کن حتی وبلاگمو بیا هک
هارد ها و وبلاگ و ...اماده ترور محازی هستیم بیا اوغده ایی

پاسخ:

۹ اسفند ۹۳، ۱۰:۵۹
نه داداش
من فقط از امنیت سیستم ام مطمئنم. سیستم یک سایتم مال گوگل هست که ننتانیاهو هم نمیتونه هک کنه سیستم این سایت هم یک شرکت ایرانی مطمئنه. البته ارزشی برای هک کردن نداره. فقط چهارتا خودفروخته که فکر میکنند افسر جنگ نرم اسراییل هستن و برای این لوس بازی ها پول می گیرند توجهشون به این سایت جلب شده. مال این حرفها هم نیستند.

سلام.
جهت کرایه ماشین در لبنان نیاز به وثیقه ای یا چیزی هست که ماشین را بهت اجاره بددهند؟

پاسخ:

۹ اسفند ۹۳، ۱۰:۵۶
فکر نمی کنم. عکسی از پاسپورت میگیرند و یک مقدار پول نقد گرویی

مگه عبری بلد نیستی.................برو ترجمه اش کن

پاسخ:

۹ اسفند ۹۳، ۱۱:۰۰
بلد نیستم ولی املات ضعیفه. حتی گوگل نفهمید چی نوشتی! خخخخخ اسراییلی بی سواد ساده دل! تمام حرفات از اول تا الان دروغ و تناقض بوده. کلا رفتی تو قسمت هرزنامه.

فکر کردی کی هستی؟جزء نیروهای سپاه قدس و از سربازان جنرال سلیمانی هستی؟

پاسخ:

۹ اسفند ۹۳، ۱۱:۰۴
کاش بودم و دهان شما رو همونطور که دهان اربابانت رو صاف کردن صاف میکردم
شما در عوض از برو بچه های قصاب زامبی صفت، ننتانیاهو هستید دیگه؟ محشور بشید باهاشون

پسر خاله جان!
مال این صحبتا نیستید ...

آقای مستر حسین...... مرده شور خودتو سازمانتو مربی آمریکایتو ببره. آخه شما چرا نمیفهمید گاگول که هر غلطی بکنید نمیتونید عقیده و فکر ما رو تغییر بدید. راستی چقدر خودتو فروختی؟ارزشت چقدر بوده.مستر خود فروخته.

چقدر تو وقیح هستی که با اینکه دستت رو شده دوباره میایی اینجا مستر پسر خاله. مرگ بر منافق خشک مغز به خدا شما از طالبان و داعش بدبخت تر هستس. چهره منافقانته زود آشکار کردی شما اولا باید درمان بشی کسی که منافق میشه فقط به دنبال مادیات و دنیا هست. خودت رو اصلاح کن.

پاسخ:

۹ اسفند ۹۳، ۱۲:۳۴
تصور میکنم ایشون افسر جنگ نرم رژیم صهیونیستی هست. من به اینا میگم مرده خور. چون زورشون به زنده نمیرسه. لیست آماده میکنن برای هکراشون. اگه قضیه بالاتر از هک بود طرف رو میذارن توی لیست بمباران. قضیه لیست بمباران اینه که یک لیست سیاه هست، هر سایت اسلامی و ضد اسراییلی باشه، نقطه سرور و ادمینش رو توی لبنان ذخیره میکنند توی لیست، جنگ بعدی حتما اونجا رو بمبارون میکنن. یهو میبینی هیچ مسئولی از حزب الله یا مبارزی اون طرفها نیست اما یه خونه رو زدن. چون یکی مثل من نشسته آبروشون رو برده و خشتک نداشته شون رو پرچم کرده :)

سلام آخه فکر کردم اسم سازمان رو آورد جزدادودسته رجوی و از این عقب مونده ها باشه

من خود پارسا در کدوم تالار گفتگو می تونم بحث کنم؟

پاسخ:

۹ اسفند ۹۳، ۱۴:۰۶
آقا پارسا در یک سایت مثل افسران اگه حساب داری به ایشون لینک بده. 

فکر کردی موساد تموم اطلاعات تو را نداره؟
نیازی نداره ذخیره کنه..............قطعا این جور که پیش میری جنگ بعدی حتما ترور میشی-شک نکن...................ان شاالله که شهید بشی......ما که بخیل نیستیم

پاسخ:

۹ اسفند ۹۳، ۱۴:۰۵
داره. ذخیره هم میکنه. اپدیت هم میکنه. اما چون امنیتی نیستم براشون مهم نیستم. ارزش نداره یه موشک چند صد هزار دلاری برام خرج کنن یا یه مامور رو چند صد هزار دلار بدن بیاد ترور کنه. به حزب الله و مقاومت ضربه ای نمی خوره. به هر حال آرزوی همه حامیان مقاومت اینه که به دست نکبت ترین و نجس ترین آدمهای روی زمین شهید بشن.
لبنان هم به یک شهید فرهنگی مثل شهید مطهری نیاز داره. هرچند من شهید مطهری نیستم اما به هر حال یکی باید شهید جنگ نرم بشه.

تو را خدا قسم یه سوال ازت میپرسم جواب بده
چه چیزی باعث میشه که شهید یوسف حلاوی نوجوانی بسیار زیبا و جذاب دست از زندگیش برداره و بره کشور غریب برای یه مرقد و بارگاه که مال 1400 سال پیشه بجنگه و شهید بشه و بدست داعش جسدش سوزانده شود ؟
چرا پدر و مادر این شهید بعد از شهادتش باز هم حرف از مقاومت بزنند؟

پاسخ:

۹ اسفند ۹۳، ۱۴:۰۲
اون چیزی که ایشون و بقیه رو برد و همه باز هم حرف از مقاومت میزنن و دست ازش بر نمی دارن چیزیه که سالهاست اسراییل دنبالشه و هنوز نفهمیده. حالا من بیام لقمه کنم بذارم دهن دشمن؟
البته سخت هم نیست، همه هم میدونن. اسمش غیرت شیعه است. درکش سخته برای دشمن اما وجودش غیر قابل انکاره.

آقای شریعت ارزش من بالای 5 میلیون دلاره . میتونی حضم کنی..................؟
اما تو چی 200 میلیون تومان توی ماه حرام

پاسخ:

۱۸ اسفند ۹۳، ۱۹:۰۱
تصور میکنی! مزدورهای رژیم اشغالگر قدس تا وقتی براش فایده دارن بهشون پول میده بعدش عین پشکل پرتشون میکنه دور.اینجا رو بخون تا بفهمی مهندس بزرگ رژیم صهیونیستی تو غربت چه بدبختی ای میکشه.
راستی ارزش انسان به تقوا است. نه یه مشت پول چاپ شده. وقتی رفتی تو قبر اونجا وزن میکنن. آره.

آقا پارسا منتظر جوابم................

بین خودمون بمونه.........تو خیلی براشون با ارزشی.به خصوص وبت.....منتظرشون باش

پاسخ:

۱۱ اسفند ۹۳، ۱۷:۱۹
جدی؟! پس واقعا صهیونیستا ابله هستن! چون من خودم میدونم اطلاعات خاصی روی این وب نیست و خودم هم نه امنیتی هستم نه اطلاعات و نقشی دارم در این قضایا. نابود کردن این وب یا نویسنده اون، هیچ چیزی رو توی معادلات منطقه و مقاومت و اشغالگری عوض نمیکنه.
پس بهتره بری صاحبکارتو عوض کنی اگر مزدور صهیونیست ها هستی. آدم صاحبکارش یه صهیونیست نفهم باشه واقعا باید بره بمیره! خیلی ضایع است به خدا.

برو با بزرگترت بیا مرده خور ...

"دوستان بنده خیلی اصرار دارم این آدم رو پسر خاله و یا به قول دوست عزیزمون مرده خور خطاب کنم، چون برای اسم حسین که صاحب اصلیش یکی از پاک ترین، شریف ترین و آزاده ترین بندگان خداست (علیه السلام) احترام ویژه ای قایلم و خوش ندارم مرده خورها رو با این اسم خطاب کنم.
طبیعیه که دوستان با انواع و اقسام واژه ها از خجالت مرده خور درمیان و وقتی چنین شخصی اسم مقدسی رو برای خودش انتخاب کرده و ما هم با همون اسم خطابش می کنیم یه جورایی وصله هایی رو به اون اسم چسبوندیم که به به هیچ عنوان باهاش سازگاری ندارن، پس حواسمون باشه مرده خورها با زیرکی حرمت مقدساتمون رو به دست خودمون نشکنن!"

یاسر نیکوبیان

۰۹ اسفند ۹۳ ، ۲۳:۲۹
آقا محمود سلام
مصداق کامل "عدو من قهر یبکی..." شده این یزید خان
بابا یزیدی عمو دمت گرم ، مهندس اجتماعی حزب الله هم بودی نمیتونستی این جوری رژیم کودک کش رو ضایع کنی
جون مادرت اگه خرت میره بگو اسم ما رو هم بذارن تو لیست ترور ، حالا درسته فعالیت رسانه ای نداریم مثل آقا محمود ولی به رفقات که گیر میدیم هر از گاهی (اعصابت خورد میشه فحش میدی...) ، بگو زود بکشنم و الا میام میخورمتون ، ببین کی گفتم..... {راستی گوشت "سگ نجس منطقه" حرام باید باشه ، نمیخورم ولی میکشمتون!!}

پاسخ:

۱۱ اسفند ۹۳، ۱۷:۱۴
:) سلام دوست عزیز
اینا بیکارن وگرنه اقدام عملی میکردن. ما هم خوشحال میشدیم.

((اگر آب حیات به آبرو فروشند دانا نخرد که مردن به علت به از زندگی به ذلت))
گلستان سعدی. باب سوم. حکایت دهم برو آقای حسین این حکایت شاید جواب سوالت باشه در فرهنگ پارس که بدان اعتقاد داری

راستی یه سوال ازت دارم.راسته لبنان در زمان جنگ 8 ساله نیرو برای عراق می فرستاده؟

پاسخ:

۱۱ اسفند ۹۳، ۱۷:۰۹
خیر. لبنان دولت یکپارچه ای نیست که برای حمایت از صدام نیرو بفرستد. شیعه های حرکت امل با شهید چمران علیه عراق جنگیدند و شهید دادند. از آن طرف یک اسیر لبنانی هم داشتیم که بعثی بود و برای کمک به بعثی ها آمده بود بر ضد ما جنگیده بود.

ایران و اسرائیل هیچ تفاوتی با هم ندارن...
هر دو به خاطر مذهبشون حاضرن سر مخالفینشون رو از تنشون جدا کنن و به وسیله‌ی ترور و بمب گذاری اهدافشون رو به سرانجام برسونن...
در سالیان بسیار دور و زمانیکه توده ایها تشکیلات بسیار قوی نظامی داشتند یک شگرد جالب را در روستاها و شهرهای کوچک بکار میبردند و اما اون شگرد این بود که به قهوه خانه ها میرفتند و مردمی را که داشتند رادیو گوش میدادند بزور وادار میکردند که جاوید شاه بگن.

.
زیدی دلیل این امر را از یکی از افسران میپرسه و میگه فلانی تو که توده ایی هستی و مخالف شاه. علت وادار کردن خلق اله به جاوید شاه گفتن چیه که ایشون میگه تو نمیدونی این جاوید شاه گفتن از صد تا فجش خواهر و مادر برای شاه بدتره و ایجاد نفرت میکنه.
.
اینو گفتم که اضافه کنم برادر سردار مهندس جنگ نرم شمام حالا پلیتیک میزنی.

پاسخ:

۱۲ اسفند ۹۳، ۱۴:۵۱
تفاوت ایران و رژیم غاصب صهیونیستی بسیار زیاد است. اما چون با عینک صهیونیستی نگاه می کنی چنین اتهاماتی رو میزنی. جنایات یک روز هاگانا و ایرگون در فلسطین اشغالی، از تمام جنایات حکومتهای 2500 ساله شاهنشاهی و آنچه شما جنایت ایران می نامید بیشتره. کِی در ایران صد ها نفر از یک روستا رو بی دلیل کشتن و شکم پاره کردن و آتش زدن؟

راستی جواب سوالم را ندادی..................ناراحت که نمی شی به وبت سر میزنم و نظر میدم؟

پاسخ:

۱۲ اسفند ۹۳، ۱۵:۵۴
نه ناراحتی نداره. وب بازه برای همه. وقتی خود صهیونیست ها میان بازدید، شما هم بیا.

دستت درد نکنه......یعنی ما صهیونیستیم

پاسخ:

۱۲ اسفند ۹۳، ۱۶:۳۲
نیستید؟
حامی شون چطور؟

سلام ممنون از اطلاعاتی که تو سایتتون برای راهنمایی قرار می دهید
ما ان شاء الله تصمیم داریم برای عید لبنان بیایم بنظرتون زمان مناسبی هست؟ از طرفی ایران ایر بلیط رفت هست ولی برگشت نداره بنظرتون برگشت چیکار کنیم با پروازهای عربی بگیریم یا امکان زمینی برگشتن هست؟ میدونید الان هتل الساحه شبی چند دلار ؟ و اینکه امکان شرکت در مراسم ایام فاطمیه لبنان هست. به دلیل شرایطی که برای تورها گفتید ما تمایل داریم مستقلا بیایم و بیشتر از مناطق شیعه نشین و مقاومت دیدن کنیم در این مورد هم اگر راهنمایی بفرمایید ممنون میشوم.
با تشکر

پاسخ:

۱۹ اسفند ۹۳، ۱۹:۳۲
سلام
وقت مناسبی هست. آب و هوا خیلی خوب هست.
بلیط رو از ماهان هم چک کنید. زمینی نمیشه. باید پرواز ترانزیت پیدا کنید.
الساحة بیش از شبی صد دلار هست. دقیق نمیدونم. با سایتهای رزرو هتل تاریخ اقامتتون رو چک کنید ببینید چقدر در میاد.
بله امکان شرکت در مراسم ها هست.

سلام و خسته نباشید ببخشید سوغات کشور لبنان چیست

پاسخ:

۲۰ اسفند ۹۳، ۱۸:۵۶
سلام. به نکته مهمی اشاره کردین که من بهش فکر نکرده بودم. عجالتا عرض کنم: باقلوا و شیرینی عربی، لباس و صنایع دستی محلی، زیتون و روغن زیتون، صابون غار، زعتر، ...
دوستانی که تجربه سفر دارند و لبنانی های عزیزی که به وبلاگ سر میزنند می توانند بیشتر کمک کنند.

سلام
اخوی ممنون استفاده کردیم.
اما آیا سفر به لبنان برای پاسدار ها یا افرادی که معافی تحصیلی دارند مجاز می باشد ؟

پاسخ:

۲۷ اسفند ۹۳، ۱۸:۰۴
پاسدارها با اخذ اجازه از سازمانشون و معافیت تحصیلی ها با دریافت پذیرش از دانشگاه و ارائه به وزارت علوم می توانند سفر کنند.

سلام به همه هم وطن هایم ایرانیان عزیز امروز تاریخ٤/١/٩٤ میباشد که بنده با ٨نفرعضو خانواده واسه تعطیلات نوروزى به کشور خیلى خیلى خیلى خیلى زشت وعقب مانده لبنان سفر کرده ایم واقعا تو عمرمان اینجورى از وضعیت سفرمان ناراحت نشده ایم اینجا همه چى گران الکى دلخوش نفرى هم چهارتا ماشین دارن پر ترافیک دلخوشى واسه ایرانیان اینجاصفر وضعیت هتل ها نسبت به درجه ستاره هاشون افتضاحه روزى ٥،٦بار برق میره داخل آسانسور گیر میکنى شهرش کثیف آدماش زشتن خلاصه من بهم بگن جهنم میرى یا لبنان باصداى بلند میگم ته جهنم آخه شنیده ام اونایى که تو جهنم زیاد شلوغ کنن میبرنش عروس خاورمیانه لبنان زرت

پاسخ:

۶ فروردين ۹۴، ۱۱:۰۷
نکنه اومدی ضاحیه؟ انتظار داشتی مثل جونیه و جبیل باشه؟ خانمای رنگارنگ و کافه های تر و تمیز و لب دریا و صفا سیتی؟!

یاسر نیکوبیان

۱۳ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۵۰
دوست عزیز واسه تعطیلات نوروزی! و خوش گذرونی کسی نمیره جایی که برق میره (به منطقه شیعه) ، در ضمن برای اولین بار در عمر نه چندان دراز خودم میشنوم یه نفر میگه لبنانی ها کثیفن!!! باز زیبایی میگیم سلیقه ای هست ولی کثیف که انصافا من نمیدونم چی باید به شما گفت ، شما لباس پوشیدن ، غذا خوردن ، نظافت کردن و ...
یه لبنانی رو با هر عرب دیگه ای مقایسه کن بعد بیا حرف بزن ، اما اگه منظورت وضعیت خیابون هاست که دست مردم نیست ، مثل اینه که بری قم قلعه کامکار بعد بگی قمی ها کثیفن...

تواین وضعیت نا امن لبنان آقاسعید تمیز و پیشرفته ایرانی چرا اونجا رفتین سفر!!!!؟؟امثال شما بیشتتر مشتاق سفر به آنتالیا و دبی هستن نه منطقه مستضعف شیعیان لبنان وعراق........................

سلام بزرگوار یک سوالی داشتم
بنده مکالمه عربیم عالیه و لهجه شامات رو بخوبی بلدم. البته بلطف قرائت قران و تواشیح.میخواستم ببینم در لبنان مناطقی هست که صرفا آموزش تواشیح یا همان انشاد رو بدهند چون در سوریه چنین مکانهایی رو دارند اما به دلیل جنگ نمیشه به اونجا سفر کرد و بنده میخوام این حرفه رو بصورت علمی و صحیح یادبگیرم.

پاسخ:

۲۷ فروردين ۹۴، ۱۸:۲۱
سلام
حتما هست. ولی من نمی شناسم. مثلا تبلیغ یک مدرسه تعلیم نوحه خوانی دیدم اما انشاد رو ندیدم. می پرسم.

سلام
گفتگوی دوستان با حسین (دروغکی) رو تماما مطالعه کردم. دمتون گرم بچه ها خوب قلابسنگش کردین. اما دوتا تناقض تو صحبتهای این آقای "به اصطلاح!" حسین وجود داشت که کسی به اون اشاره نکرد:
اولش خودشو "پارسی" درجه یک معرفی میکنه که با عربها پدرکشتگی داره...ولی بعدش میاد میگه دلم به حال پدر و مادر شهید یوسف حلمی حلاوی میسوزه! واسه ما شده دایه مهربونتر از مادر!

دیگه اینکه از قول مربی آمریکایی تو سازمان پفکیشون میگه "نقطه ضعف شما جواب ندادن شماست" درحالی که وقتی که خودش کم میاره شروع به تهدید و اسلحه خالی کشیدن میکنه. اگه دقت کنید تهدید رو از همین کامنت به بعد شروع می کنه

اصلا ولش کنید بابا برگردیم به بحث شیرین لبنان گردی!!!

پاسخ:

۱ ارديبهشت ۹۴، ۱۱:۳۵
سلام
احسنت. درسته
بله. بگردیم :)

سلام برادر
میخواستم ببینم خودتون ساکن لبنانید؟
ضمنا سوالی رو که در رابطه با تواشیح پرسیدم اگر به زحمت می افتید بیخیالش بشید.

پاسخ:

۶ ارديبهشت ۹۴، ۱۲:۱۰
سلام
بله. پرس و جو کردم  به نتیجه ای نرسیدم

ممنونم حاجی، از این که به زحمت افتاید حلال بفرمایید.
التماس دعا

با سلام
بنده الان ساکن قبرس شمالی هستم میخواستم برای زندگی وتفصیل بیام لبنان پسرم در آمریکن کالج قبرس درس میخوره چند سوال داشتم
مدرسه ی آمریکن کالج در لبنان خیلی شهریه هاش متفاوت با کشورهای دیگه ؟؟؟ پسرم 13 سالشه
منطقهای خوب بیروت کجاست هزینه ی کاریش چنده ؟؟؟ اصلا خرید چنده آنجا؟؟؟
من تو ایران شرکت دارم آیا درآمد در صادرات و واردات خوبه در لبنان که شعبه بزنم آنجا؟؟؟
آیا کار خوب ودرست گیر میاد تو لبنان من تازه ارشد حقوق رو تموم کردم ؟؟
ممنون

پاسخ:

۱۴ ارديبهشت ۹۴، ۱۶:۱۴
سلام
لبنان کشور با ثباتی نبوده و جای مناسبی برای زندگی نیست. با این حال خدمتتان عرض می کنم:
شهریه این مدرسه خیلی زیاد است. این فایل را ببینید. تازه این جدای هزینه های مختلف اضافی است.
محله های خوب بیروت، محله های توریستی اون هست که خیلی هم گرانه. هم اجاره هم قیمت آپارتمان هم خرید و زندگی.
منظورتون رو از هزینه کاری و خرید نفهمیدم. اگر قیمت خرید آپارتمان منظورتون هست بالای 200 هزار دلار.
تجارت بستگی به قدرت تجاری شما و اجناس داره. لبنانی ها در تجارت خیلی خبره هستند و برای رقابت با اونها باید خیلی زحمت بکشید.
کار پیدا کردن در لبنان مشکل هست خصوصا برای خارجی. لبنان نظام طایفه ای داره و مشکلات زیادی از این بابت در تمام عرصه های زندگی وجود داره.

سلام من برای سفر 5 روزه عازم لبنان هستم و قصد دیدن همه جاهای بیروت رو به همراه دو نفر از دوستان دارم. بنظرتون ماشین کرایه بکنم بهتره یا اینکه از تاکسی استفاده کنم؟
ممنون میشم از راهنماییتون

پاسخ:

۲۶ ارديبهشت ۹۴، ۱۴:۲۵
تاکسی بهتره اونم با این شرایط ایست بازرسی و شلوغی خیابونها.

بِسْم الله
اصلا حظ کردم یسری پیام ها رو خوندم
أشک شوق همیطو گوله گوله میزد بیرون واسه آغ حسین صهیونیست زاده :|
آقا دست مریزاد
سید١١٠ افسران رو که یادت نرفته رفیق :)
بظن انو نسیتنی لکن انا شتئتلک یا خیّ
ان شاءالله بعد شهر بدی روح ع لبنان و رح اخبرک :-|
ادعیلی
الى اللقاء


سلام. آفرین بر شما
متشکر که اطلاعات خوبی هم در اینستاگرام هم وبلاگ قرار داده آید.اگر بخواهم به لبنان فرش لوستر یا زعفران بیاورم فایده دارد؟ فکر میکنید صادرات از لحاظ اداری دردسر داره یا نه؟آیا ایرانیها را تحویل میگیرند؟

پاسخ:

۵ خرداد ۹۴، ۱۶:۰۶
سسلام
ممنونم
گمرک و کارهای اداری که همه جا هست. باید ببینید مقرون به صرفه هست یا خیر و بازار دارد یا نه. فعلا که همه جا کالاهای چینی پدر همه رو درآورده. البته در بحث لوستر کالاهای ایتالیایی و اروپایی هم با قیمتهای مختلفی وجود داره. در مورد زعفران تصور نمی کنم بازار کشش داشته باشه. چون افرادی هستند که وارد می کنند و کلا هم مصرفش کمه در لبنان. بیشتر، لبنانی هایی که ایران بوده باشند بلدند و آشنا هستند و دوست دارند. جزو ادویه های معمول این کشور نیست.

سلام ممنون از راهنمای خوبتون .من نیازبه اشپزشاورما دارم ازکشور لبنان باشه حقوقش هم خوب میدم به دلارحقوق میدم خونه باتمام امکانات دراختیارش میذارم فقط شما یه استاد خبره شاورما برام پیداکن حق زحمت شما هم میدم اگه اینکارو برام انجام بدید لطف بزرگی برام کردید.اگه پیداشد شماره تماسم اینه 09176566924 متشکرن

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۴، ۱۱:۳۷
سلام
از انجا که ارسال اس ام اس اینترنتی به شماره شما میسر نبود همینجا پاسخ می دهم. اینجور اشپزها عمومی یکی دوسال بیشتر دوام نمی آورند. حقوق بالایی هم می طلبند. فکر کنم بالای سه هزار دلار

خیلی ممنون که پاسخ دادید.برای من حقوق 3000 دلار مشکلی نداره 2 سال بمونه کافی هست برام فقط اگه لطف کنید برام پیدا کنید ممنون میشم پاداش خودتونم با من .من منتظر شما هستم

پاسخ:

۱۶ خرداد ۹۴، ۱۰:۱۰
حقوق 3000 دلار هم که بگیرید در لبنان خرج می شود. آنقدر جای خرج دارد که چیزی باقی نماند. فقط متوجه نشدم دو سال بماند یعنی چه؟ اگر همچین کاری بود که خودم می رفتم :)

یاسر نیکوبیان

۱۶ خرداد ۹۴ ، ۱۱:۱۵
سلام
آقا این شاورما چی هست مگه ؟! ایشون میگن 3000 تا میدن با خونه و تمام امکانات اونم فقط 2 سال بمونه کافیه!!!!
این غذا فناوری پیچیده ای داره یا تحریمه؟
قادر خان رو بخوان بیارن بمب اتم بسازه اینقدر ساپورتش نمی کنن!
حالا خوشمزه هست؟!

پاسخ:

۱۷ خرداد ۹۴، ۱۰:۰۱
😂 سلام
خوش‌مزه هست. ادویه و طرز تهیه اون خاص هست

سلام من گفتم یه اشپز برای شاورما مبخوام که بیاد ایران شما گفتید حقوش ماه 3000 دلار من گفتم یکی برام داخل لبنان پیدا کن .یه پاداشی به خودت هم میدم

پاسخ:

۱۷ خرداد ۹۴، ۱۰:۰۳
والا من که نمیشناسم. تازه باید قبول کنه برای سفر. من دیدم اینجا رستورانها آگهی میکنن استاد شاورما لازم داریم. ولی جزئیاتشو نمیدونم.

سلام، من خیلی اتفاقی سر از وبلاگ شما دراوردم، بعد کنجکاو شدم و یک ساعتی مشغول مطالعه شدم، سوالی برام پیش امد، در پاسخ یکی از دوستان که گفته بود باید برای کار و زندگی بیاد لبنان، اما خیلی میترسه و نگرانه، شما گفتید که:
"اصلا نگران نباشید. امنیت اجتماعی اینجا خیلی بهتر از ایران است هرچند امنیتی فیزیکی از طرف اسراییل و تکفیری ها و همچنین دزد ها نیست! ممکن است به خاطر قطعی آب و برق کمی اذیت شوید اما مردم بسیار خوبی دارد. روابط اجتماعی و فرهنگی در لبنان خیلی خوب و مثبت است."
اما جاهای مختلف وبلاگ گفته بودین که در لبنان خیلی باید مواظب باشید و سرتون کلاه نذارن و بهتون گران نفروشن و ..... اگه دعوا بشه زور بازو و تعداد فامیل، حق رو مشخص میکنه، خیلی ها اسلحه دارند، فلانجا اگر عکس بگیرید یکی با موتور میاد خفتت میکنه...
اون نظر اولی رو برای دلخوشی اون بنده خدا گفتید؟

پاسخ:

۴ تیر ۹۴، ۱۴:۰۷
سلام
سوال خوبی است. خودم توجه نداشتم. صحبت اول در مورد کلیت جامعه و عموم مردم است. صحبت دوم در مورد افراد معدودی است که همیشه در هر جامعه ای وجود دارند. خودم شخصا قسمت اول رو تجربه کردم و خدا رو شکر برای شخص خودم بجز دزدی منزل، مورد دیگه ای پیش نیومده.

با عرض سلام
مطالبتون بسیار جالب و دقیق بود
اول صحبتتون عرض کردید یه سری از نفرات هم برای جهاد و مقاومت و شهادت میان لبنان !
میخواستم بدونم حزب الله اونجا دفتر و یا یه مرکز مشخصی داره ؟
به طور مثال توی هر شهر از کشور خودمون یه دفتر گزینش و استخدام از ارتش و سپاه هست منظورم همچین جایی هستش !
تشکر میکنم از مطالبتون

پاسخ:

۱۲ تیر ۹۴، ۱۰:۱۲
سلام
هر مسجدی در واقع یک پایگاه حزب الله هم هست

آزاده ربیعی

۲۲ تیر ۹۴ ، ۰۲:۲۷
سلام
چقدر خوبه که اینقدر با حوصله جواب سوالات  را می دین
من یه سوال داشتم هر جایی سرچ کردم نتونستم پیدا کنم. تعطیلات مدارس تو لبنان چه طوری مثل ایران طولانیه یادوره به دوره س.؟ مثل تابستان؟
پیش پیش ممنون از کمکتون

پاسخ:

۲۲ تیر ۹۴، ۱۵:۳۰
سلام
بله. مدارس تقریبا سه ماه تابستان تعطیل هستند. هنوز هم مثل ایران اردوی تابستانی راه نیفتاده. بعضی مدرسه ها یا ورزشگاه ها برنامه تفریحی ورزشی تابستانی چند ساعته دارند.
تعطیلات بهاری هم تقریبا مدارس دو هفته تعطیلند. تعطیلات کریسمس هم یکی دو هفته تعطیلی هست.

محمد صادق

۲۸ تیر ۹۴ ، ۱۲:۰۹
سلام اگه  یک شیعه ایرانی مقیم لبنان باشه میتونه ععضو حزب الله بشه؟

پاسخ:

۲۹ تیر ۹۴، ۱۱:۵۷
سلام
در قسمت بسیج که بهش تعبئة میگن بله. نظامی و خط مقدم نه.

سلام.من یک فرد تنها هستم قصد سفر به لبنان را دارم ایا میشود راهی اسان وکم هزینه پیشنهاد بدید.متشکرم

پاسخ:

۱۶ مرداد ۹۴، ۱۳:۱۷
کم هزینه تر از این فکر نکنم پیدا شود. اگر بلیط چارتر پیدا شود و کسی مکان اقامت رایگان در اختیارتان بگذارد هزینه ها بشدت کاهش پیدا می کند.

سلام بابت توضیحاتتون خیلى سپاس گزارم
خواستم بدونم کدوم قسمت لبنان خیلى تمیز و امن و خانوادگیه?
و دید لبنانى ها نسبت به ایرانى ها به چه شکل هست?
باز هم ممنون از توضیحات کاملتون

پاسخ:

۱۶ مرداد ۹۴، ۱۳:۱۹
متاسفانه الان که همه جای لبنان رو زباله گرفته اما قبلا مناطق توریستی مسیحی نشین تمیز و دیدنی بود. البته جنوب هم زیبا و مرتب است. حتی می شود گفت امروزه تمیزترین جای لبنان جنوب است!
قبلا عرض کرده ام که لبنانی ها چند دسته اند. قسمتی از مسیحی ها با ایران بد نیستند. قسمت کمی از اهل سنت هم با ایران بد نیستند. اکثر شیعیان هم با ایران خوب هستند و ایران را دوست دارند.

محمد نادری

۲۷ مرداد ۹۴ ، ۱۷:۳۱
سلام

میخواستم بدونم در لبنان میشه توی پارک ها یا معابر چادر زد و شب رو گذروند؟؟ امنیت این کار رو داره؟؟؟

پاسخ:

۲۸ مرداد ۹۴، ۱۱:۵۱
همچین حرکتی اینقدر نادر و عجیبه که حتی اگه دزد نزنه شما رو، پلیس میزنه :)

لبنانی ها ایرانی ها رو ادم حساب میکنن حاجی یا مثل بقیه کشور ا

پاسخ:

۱۲ شهریور ۹۴، ۱۵:۳۵
در این مورد هرچند جسته و گریخته مطالبی در این وبگاه منتشر شده اما مطلبی به تفصیل در آینده نزدیک منتشر خواهم کرد. بطور خلاصه عرض کنم بین شیعیان بسیار محبوبیم و بین سنی ها محبوبیت کمی داریم. در میان مسیحی ها هم بین بین است. برخی دوست ندارند و برخی دوست دارند. 

سلام.....ببخشید میخواستم بدونم میشه از لبنان بریم سوریه برا زیارت....میزارن؟؟ ....امنه ؟؟ضمنا به نظر شما برای 2 نفر حدود 5 میلیون برا 7 شب تور ها میگیرن به نظر شما اگه بدون تور بیایم ارزون تر میشه ؟؟متشکر....یاعلی

پاسخ:

۱۲ شهریور ۹۴، ۱۵:۳۳
سلام علیکم
من در جایی ندیدم رسما ممنوع کنند، چه پلیس ایران، چه لبنان، چه سوریه. اما خیلی سعی می کنند که ایرانی ها نروند. چون یک نفر اگر خدای ناکرده گیر بیفتد، زحمات و خون تعداد زیادی از مجاهدان هدر می رود و باید برای آزادی اش، چند زامبی داعشی را آزاد کرد و کلی پول داد.
اگر توری هست که ببرد، حتما با آن بروید. تنهایی اصلا به صلاح نیست.

شرمنده ...اگه میشه رفت سوریه هزینه چقدر میشه؟میشه یکی دو شب سوریه موند؟(اگه آره حدود هزینه اش)...ممنون

پاسخ:

۱۲ شهریور ۹۴، ۱۵:۲۸
رفتنش که میشه اما بعدش که برگردین ممکن است مشکلاتی براتون ایجاد کنند. سفارت ایران و حزب الله بشدت منع میکنند رفتن به سوریه رو چون اگر اسیر بشید کلی دردسر میشه و به جبهه مقاومت ضربه های زیادی وارد میشه و زحمات زیادی از اونها هدر میره.
یک روزه سوریه میشود رفت. هزینه هتل را اطلاع ندارم. تجربه نداشته ام.

سلام
به زودی قصد سفر به بیروت رو دارم اما چند سوال
1. با توجه به بحران زباله ها و تظاهراتی که برگزار می شه مشکلی برای سفر ایجاد نمی شه؟
2. قصد انتخاب هتل بلاریوا رو دارم. در منطقه مانارا ... شما اطلاعی از هتل و موقعیت مکانی ش برای اقامت آسوده و راحت دارین؟
3. شما می تونین در انتخاب فردی امین و شیعه برای نشان دادن بعلبک، ضاحیه، صور و ... به من کمک کنید.
ممنون

پاسخ:

۳۱ شهریور ۹۴، ۱۵:۵۴
سلام
مشکلی برای سفر شما نیست.
تا انجا که یادم می آید این هتل نزدیک ساحل و منطقه روشه است. منطقه خوبی است.
زبان انگلیسی یا عربی در چه حدی بلدید؟

سلام.
چون کمی مفصل تر است برایتان ایمیل می کنم

‏*‏‏*‏‏*‏

۳۱ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۱۲
سلام منم ‏18سالمه وقتی تو مدرسه اینطور
مسائل رومطرح میکنی دوستان یا مسخرت
میکنن یا میخان بیان بزنن _عمق فاجعه ‏
وقتی که سر صف هم مرک بر آمریکا نمیکن
میکن آمریکا به این خوبی‏!‏
آدم میخاد همون جا دق کنه ازدست این افراد
هرجه ‏
واسشون ‏
هم ‏
توضیح ‏
میدی ‏
هیجی‏!‏‏!‏
تازه این وضع بجه های مدرسه تیزهوشانه مملکته
شما بودید جیکار میکردی؟؟؟؟؟؟

سلام شما مطمئن هستید که حزب الله نیروی ایرانی جذب نمیکنه؟

پاسخ:

۳ مهر ۹۴، ۲۲:۵۰
سلام. معمول نیست. طرف باید با لبنانی ازدواج کرده باشه و پارتی کلفت داشته باشه.

سلام ببخشید دوباره مزاحم میشم،میگن کسی که در حال حاضر بخواد بره سوریه باید از مرز زمینی بیروت خودشو ببه دمشق برسونه این صحت داره؟

پاسخ:

۶ مهر ۹۴، ۰۰:۳۴
سلام. از لبنان به سوریه راه هست. اما ایران و حزب الله بشدت توصیه میکنن کسی بی هماهنگی نره.

سلام خیلی خوب راهنمایی کردید .مخصوصا صبحانه زیاد بخورید تا ناهار دیر بخوریم و ....

سلام آقا رزمندگان حزب الله میتونن با خانمای ایرانی ازدواج کنن؟براشون منعی نداره؟

پاسخ:

۱۸ آذر ۹۴، ۱۳:۱۱
سلام. فکر نمیکنم مشکلی داشته باشه.

علی اصغر

۱۵ دی ۹۴ ، ۱۳:۴۲
با سلام. من خیلی از شما متشکرم که این همه راهنمای میکند و از نظر من کار یک دوست خیلی نزدیک و یا یک برادر  رو انجام میدین. من عربی ایران رو قشنگ حرف میزنم و میفهمم و همینطور عراق چقدر طول میکشه لهجه لبنانی رو یاد بگیرم؟ و اینکه اسونترین راهنمای که متونید بکنید واسه اینکه از لبنان یک دختر  شیعه بگیرم که بیاد ایران زندگی کنه و با حقوق یک میلیون یا یک میلینو نیم بسازه؟با تشکر

پاسخ:

۱۵ دی ۹۴، ۱۴:۲۵
علیکم السلام. یاد گرفتن عربی لبنانی به استعداد خودتون بستگی داره. اقلا چند ماهی طول میکشه تا حداقل لازم رو آدم یاد بگیره. با این حقوق که ایرانی هم حاضر به ازدواج نیست wink

سلام داداش
خوبی
ممنون از اطلاعات مفیدت و وقتی که میذاری  و کامنت هارو جواب با حوصله جواب میدی
مهمون نمیخای؟


سرباز خدا

۲۹ دی ۹۴ ، ۲۲:۱۸
زدی تو پر این بنده خدا!و البته من!من که دانشجو هستم و روزی هفت ساعت کار فتوکوپی انجام میدم چهارصد تومن حقوق دارم تازه خرج خوابگاهم هست

با حقوق چهارصد تومن چی؟؟حاضر نیستن یا سر و کله هم میشکونن؟؟!!

پاسخ:

۲۹ دی ۹۴، ۲۳:۱۸
انشالله خدا به شما برکت بده. ما هم همین وضع رو داشتیم. رفتم خواستگاری گفتن چقدر حقوق میگیری؟ گفتم ۲۰۰ هزار تومن. خندیده بودند. ولی برای صداقتم بله گفتند. الانم الحمدلله میچرخه.

سرباز خدا

۳۰ دی ۹۴ ، ۰۰:۲۸
مرسی!
ولی با دویست تومن!؟

پاسخ:

۳۰ دی ۹۴، ۱۴:۵۷
خب دویست تومن پنج سال پیش مثل چهارصد تومن الانه

سرباز خدا

۳۰ دی ۹۴ ، ۱۸:۳۳
نه برام جالب بود ازدواجم کردید با این پول
والا من واقعأ با این پول سختمه و قصد ندارم به خانواده ام فشار بیارم ولی واقعأ سخته با این پول زندگی کردن
ان شاء الله به زودی میخوام پایان نامه برا ارشد ها بنویسم فک کنم درآمدم دو سه برابر شه

پاسخ:

۱ بهمن ۹۴، ۰۱:۴۴
اون مال قبل ازدواج بود. بعدش خب به برکت ازدواج، کار جدید پیدا کردم

سلام 
من پار سال کنکور دادم دندان قبول شدم (کنکور 93) قصد دارم 2-3 سال دیگه برم لبنان زندگی کنم عربی لحجه ی سوری میتونم حرف بزنم لحجه مشرقی و بدویم میفهم (عرب نیستما خودم عربا رو دوست دارم تازه ترکم)
میخوام بدونم میتونم اونجا زن بگیرم ادامه ی زندگی بدم آیا شغل دندان پزشکی درآمد خوبی داره و اینکه محله های شیعه نشین و طرف دار ایرانیا کجاست آخه بچه بودم یه بار رفتیم لبنان یک به ما میرسیدن هر مغازه ای میرفتیم میگفتیم ایرانییم هم خوب تخفیف میدادن هم چایی شیرینی میدادن .

پاسخ:

۱۸ بهمن ۹۴، ۰۰:۲۱
سلام
تمام مناطق شیعیان میشه حتی مناطق دیگه هم میشه کار کرد. جنوب و ضاحیه بیروت و بعلبک مناطق اصلی تمرکز شیعیان است.
ازدواج و کار هم امکانپذیر است بشرطی که فامیل همسرتون کله گنده باشند

فرهنگ لغت (کتاب یا نرم افزار)هست که به عربی لبنانی باشه .اگه هست معرفی کنید . عربی به عربی هم باشه خوبه.

پاسخ:

۲۰ بهمن ۹۴، ۱۱:۲۹
من ندیدم. چند تا نرم افزار هست برای تلفن که یکی اش مربوط به قسمت آموزش زبان ارتش آمریکا است. در گوگل پلی سرچ کنید هست. انگلیسی به عربی هست و جملات و کلمات ابتدایی رو آموزش میده.

با سلام
ممنون از مطالب خوبتون. من نوروز سال 91 بصورت مجردی به همراه یکی از دوستانم به بیروت سفر کردم و تو یکی از هتلهای نزدیک AUB جا گرفتیم. خیلی خوب بود همه چیز، عالی بود. خواستم بدونم در حال حاضر اوضاع چطوریه؟ میخواستم با همسرم برنامه ریزی کنم برای ایام نوروز. در کل شما توصیه میکنید؟

پاسخ:

۲۰ بهمن ۹۴، ۱۱:۲۷
سلام
اوضاع فرقی نکرده. نسبت به سه سال پیش یک مقدار گرانتر شده و یک مقدار در مناطقی ایست بازرسی هست که نگرانی برای شما نداره و برعکس، تضمین کننده امنیت هست.

یعنی چی یجوری لباس نپوشید بفهما ایرانی اید ؟
چجور لباسی بپوشم 
چجور نپوشم
آخه ایرانیا چجوری میپوشن 
الان فرضا پیرهن با شلوار کتون خوبه ؟

پاسخ:

۹ اسفند ۹۴، ۰۰:۵۸
ایرانی ها عموما پیراهنو میکنن توی شلوار. لبنانی ها بسته به مدل پیراهن فرق داره. رنگ و دوخت پیراهن هم مشخص میکنه. متاسفانه خیلی از اجناسی که در ایران هست رنگ و نقشهایی داره که من میگم افغانی پوش! شیک نیست. بعد ما بلد نیستیم پیراهن و شلوار و کفش و جوراب رو ست کنیم. چه از لحاظ رنگ چه از لحاظ نوع. مثلا پیراهن اسپرت با شلوار رسمی با کفش کتونی مثلا!

سلام
چطوری میشه آنلاین تو هتل جا رزو کرد در حالی که هزینه را باید با کارتهای خارجی مثل مستر کارت پرداخت کنی؟؟؟؟

پاسخ:

۲۱ اسفند ۹۴، ۲۳:۳۵
سلام. برخی مردم کارت دارند. برخی از خارج تهیه می کنند. برخی هم از سایتها و نمایندگی هایی میگیرند که خارج دفتر دارند. یا از طریق دفاتر مسافرتی اقدام باید کرد.

سلام.خدا قوت
پیج خوبی دارید.از اطلاعاتی که راجع به لبنان دادید تاحدودی  استفاده بردم.
ولی بیشتر از اطلاعات توریستی از اطلاعات و نوع بینشتون درباره منطقه ای که  هستید.اسراییل..فلسطین.لبنان.تاریخ جنگ در این مناطق.حزب الله و،غیره...
میشه بگید در چه رشته ای تحصیل میکنید؟
در هر صورت درپناه ایزدمنان و زیر سایه مولا علی  موفق باشید...

پاسخ:

۱۷ فروردين ۹۵، ۰۸:۱۳
سلام
ممنون
رشته ام علوم سیاسی یا روابط بین الملل نیست. اما به این زمینه ها کشانده شدم. مقتضای لبنان است. قبلا اطلاعات کامل خودم در این پایگاه موجود بود که به دلایل مختلف حذف شد.

سلام.من با یک اقای لبنانی که دانشجوی دکتری تو ایران هستند اشنا شدم و تصمیم به ازدواج داریم ولی من خیلی میترسم چون هیچی از فرهنگ لبنانی نمیدونم.همچنین مقررات تابعیت بچه هایی که متولد میشن.میخواستم در این خصوص و رسم و رسومشون در مورد ازدواج راهنماییم کنین که تصمیم درست بگیرم.

پاسخ:

۲۴ فروردين ۹۵، ۱۲:۴۶
سلام. فرهنگ لبنانی مردسالار و مدل عربی هست. بنابر این عموما با زن ایرانی به مشکل می خورند. خیلی تحقیق کنید و دو نفری با مشاور صحبت کنید. عموما ازدواج زن ایرانی با مرد لبنانی موفق نیست. ازدواج مرد ایرانی با زن لبنانی موفقیت بیشتری دارد. هرچند بنا بر آمار موثق، از هر 5 ازدواج بین ایرانی و لبنانی، 3 تای آن به طلاق انجامیده.
تابعیت بچه ها لبنانی خواهد شد. مگر با قانون جدید، بنا بر شرایطی، به فرزندانتان شناسنامه داده شود.

سلام
ممنون از سایتتون
اگر برای بعد از ماه رمضان بخوام بیام چجوری باید بیام؟ و اینکه آیا هنوز احتیاج به ویزا نداره؟ میشه یه هتل 4* معرفی کنین تو یه منطقه خوب و امن؟ رستورانهای حلال موجود رو چجوری میتونم شناسایی کنم؟
شما کسی رو میشناسین بعنوان راهنما چند روز همراهمون باشه؟
ممنونم

پاسخ:

۲۶ خرداد ۹۵، ۱۸:۳۹
علیکم السلام
هرچند در سایت پلیس دیگه اسم ایران به عنوان لغو روادید، نیست اما فکر کنم هنوز میشه اومد. هتل و غذاهای حلال رو از لیست اطلاعات توریستی بیابید. بایدببینم از دانشجوهای ایرانی کسی هست یا خیر.

سلام.میشه از طریق لبنان برای جهاد به سوریه رفت؟

پاسخ:

۳۰ خرداد ۹۵، ۱۳:۰۰
سلام. کی ببره؟ حزب الله نمیبره. تنها برید با افغانی ها در سوریه همراه بشید؟ شاید اگر قبول کنند.

سلام. من میخواستم که عید سال ۹۶ را در لبنان به مدت ۱۰ روز باشم. و دوست داشتم که در ضاحیه باشم . فرموده بودید که مسافرخانه ملاک یا ملک در ضاحیه جنوبی هست. ممکن است شماره تماس آنها را برایم بفرستید. 
لو سمحت اخی العزیز ان ترسل لی ارقام اتصل الفندق الذی ذکرته فی کتابتک. وسوف اکون مشکور. 
غیر از ان مسافرخانه که فرمودید مسافرخانه ای آن اطراف هست. راستی نظرتان با هتل طلال و یا مشمش در منطقه فکر میکنم مجیدیه یا نزدیکی خیابان چارلز الحلو. 
اب و هوای دز ماه اسفند و فروردین چطور است؟ 
همانطور که عرض کردم بنده بمدت ۱۰ الی ۱۲ روز میخواهم لبنان را ببینم. نظرتان را در مورد اینکه در این مدت همه ۱۰ روز را در بیروت در مسافرخانه باشم و هر روز به شهرهای دیگر لبنان بروم و برگردم. و یا ۲ یا ۳ روز اول را لبنان باشم و  هر شهری که میروم مسافرخانه بگیرم. 
دوست دارم صیدا و صور نبیطیه و زحله و بعلبک و طرابلس را ببینم. فکر میکنید که این کار عملی است. که از بیروت هر روز به این شهرها بروم و شب را بیروت برگردم. 
متشکرم 
مصطفی 

پاسخ:

۷ تیر ۹۵، ۱۳:۲۲
سلام. تلفن در عکس موجود بود. 009615480702  009615480703
هتل آپارتمان سیلور هم هست با شبی حدود 50 دلار دو خوابه و مناسب. مکان آن روی نقشه اطلاعات توریتس لبنان موجود است. روی گوگل مپ هم می توان آنجا را پیدا کرد.
عموما یک جا می مانند و جاهای مختلف را می روند و بر می گردند. اما فکر شما هم خوب است. اقلا برای دیدن جنوب یا بعلبک، می توانید به هتل های آنجا بروید.

 سلام.
بلیت چارتر خودمون بگیریم بیایم اونجا ميشه هتل پیدا کرد یا به نظرتون تور بگیریم.

پاسخ:

۷ تیر ۹۵، ۱۳:۲۷
سلام
بله می توانید این کار را بکنید. اما با تور راحت تر است. اگر آدمی هستید که خودتان تجربه سفر تنهایی به خارج را دارید این کار را بکنید.

با تشکر

ممنون. تجربه شخصی دارم بدک هم نبود. ولی الان با دوتا بچه ام.

به نظر تون هتل تو جونیه خوبه یا بیروت یا ...؟

فاصله این دو منطقه چه قدره؟ نباید هی تاکسی گرفت از جونیه به بیروت؟

راستی چند تا هتل مناسب نه خیلی عالی نه خیلی بد در حد قابل قبول می توانید معرفی کنید؟

با توجه به این که ما می خوایم کل بیروت رو سفر کنیم بهتر نیست تور نگیریم که مثلا دو سه شب بیروت باشیم و یک شب طرابلس و یک شب بعلبک و دیگر شهرا؟ اصلا این کار از لحاظ امکانات و امنیت منطقی است؟

پاسخ:

۹ تیر ۹۵، ۱۶:۰۸
جونیه با بیروت حدود یک ساعت با احتساب ترافیک فاصله داره. باید تاکسی گرفت. و تاکسی بین شهری هم حساب میشه. در لبنان هتلهای درجه پایین هم قیمتشان بالاست. همون هتل گلدن پلازا در فاصله اندکی از فرودگاه فکر کنم شبی 70 دلار هم بدهد. یا هتل آپارتمان سیلور با دو اتاق دو تخته، حدود 50 دلار است. اگر با تور نیایید یک راننده با ماشین نیاز خواهید داشت که روزی اقلا 100 دلار هزینه اون هست.
الان یک مقدار وضع نامناسب شد بعد از انفجار، ولی بعد عید فطر فکر کنم بهتر بشه و آروم بشه اوضاع.

سلام.

از اطلاعاتي كه لطف كرديد و در اختيار خوانندگانتون قرار داديد واقعا سپاسگزارم. براي خود من به شخصه كه خيلي عالي بود.
جناب علوي ميخواستم بپرسم من اگر بخوام به مقاومت ملحق بشم از چه طريقي بايد اقدام كنم؟ امروز روز قدس است. من اسرائيل صهيونيسم را پشيزي هم به حساب نميارم. و نميتونم ببينم كه با مردم فلسطين اين وحشيگري‌ها و همانند يك حيوان به آنها حمله‌ور شوند.
من در سايتهاي ايراني خيلي سرچ كردم نهايتا به اينجا رسيدم كه بايد عضو سپاه باشم. اما من نه عضو بسيج دانشگاه بودم نه عضو هيچ احزاب غيراسلامي ديگري.
من بنا به وظيفه‌اي كه دارم در قبال خودم، اسلام، مسلمين، كشورم، و از همه مهمتر قبله اول مسلمانان فلسطين كه به زور توسط يك مشت جلاد وحشي و حيون غصب شده و تازه ادعايشان هم ميشه. ادعايي كه حتي سگهايشان هم كه حيوان هستند براي اين ادعايشان ارزش قائل نيست چه برسه به من و امثال ما كه انسان هستيم. 
لطفا بفرماييد از چه طريقي ميتوانم به مقاومت ملحق شوم جهت عمليات نظامي و خط مقدم جبهه. البته هيچ اطلاعاتي در اين زمينه ندارم. اما در سايتي خواندم كه ثبت نام مي كنند  و جهت آمادگي نظامي و عقيدتي آموزش ميدهند توسط سپاه پاسداران. درسته؟ 
لطفا راهنمايي بفرماييد. من تصميم خودم را گرفتم و ميخواهم به خاطر عشقم، خداي مهربانم به مقاومت ملحق شوم و ان شاء الله در راه خود پروردگار مهربانم هم شهيد بشم. 
من از كجا بايد شروع كنم؟

پاسخ:

۱۱ تیر ۹۵، ۱۴:۲۵
سلام
متاسفانه در ایران با وجود تمام تشکیلات و برنامه ها، کار اساسی ای صورت نمی گیرد. خصوصا بخش خواهران. اگر بخواهید باید از طریق خود سپاه یا بسیج اقدام کنید. دوره های فرهنگی مختلف را بگذرانید. من خیلی در این زمینه اطلاعاتی ندارم. اما هم در ایران هم در لبنان نیازی به حضور خواهران در میدانهای جنگ نظامی نمی بینند. لذا تلاش کنید در جایی حضور یابید که بتوانید افکار و عقاید عدالت خواهانه را نشر بدهید. این مهم تر از کار نظامی است. کار نظامی نیازمند نیروی نظامی است و تربیت و ساختن نیروزی نظامی مهم ترین بخش کار است.

متشكرم از پاسخ شما. لطف  كرديد.

با سلام ... ببخشید میخواستم بپرسم از نظر شما سفر دو دختر تنها و مجرد به لبنان کار صحیحی است؟ از نظر امنیت اونجا برای این مدل سفرها مناسب هست؟در صورت امکان چه نکاتی رو باید رعایت کنیم؟ در چه مناطقی اقامت کنیم و به چه مناطقی نباید وارد بشیم؟ 

پاسخ:

۱۹ تیر ۹۵، ۱۲:۵۷
سلام
هیچ اشکالی ندارد. بلکه از بهترین جاها هم هست. البته اگر مدل لباس خود دختر، ساده و پوشیده باشد. در لبنان ممکن است ساعت 12 شب هم دختر تنها در خیابان راه برود. در ضاحیه که امن است. در دهکده ها امن تر. فقط مراقب موتوری های کیف قاپ باید بود. مدتی است زیاد شده. چیزی دستتان نباشد که بتوانند بزنند.
سوار تاکسی های رسمی شوید. به غریبه ها اعتماد نکنید. سعی کنید معمولی به نظر بیایید. همین

بسم رب العالمین
سلام
آقا مارو لبنان دعوت کردن عروسی(تو عمرم لبنان رو ندیده بودم) ولی بیشتر حالت توریستی داشت تا عروسی که این سفر مارو خدا قسمت گرگ بیابون نکنه
ما فرودگاه بیروت از هوا پیما پیاده شدیم خیلی شیک اومدیم بیرون فرودگاه هوا بخوریم سه چهار تا راننده تاکسی اومدم دور و برم هی میگن هلا هلا اهلا و سهلا شو بترید تاکس (مگه لبنانم ازین راننده تاکسی های راهن داره ؟ ) منم هی میگفتم لا لا لا خلاصه خلاص شدیم قرار بود برم پارکینگ فرودگاه فی سبیل بودیم که یهو یه تاکسی مشکی جلو مون نگه داشت هی مارو میکشید سمت تاکسی ما نمی رفتیم هی میکشید ما نمی رفتیم (کشیدن دستی میگنا نزدیک بود کتم پاره شه ) نمیدونم چی بود یارو من تا ماشین دعوت کننده رو دیدم دویدم بسمت ماشین این راننده تاکسیم دنبالم دوید دید سوار ماشین شدم بی خیال شد رفت روز اول با ترافیک بیروت آشنا شدم :) رسیدیم خونه به ما تعارف کردن برو حموم و فلان چشمتون روز بد نبینه رفتم زیر دوش چشام باز بود تا نیم ساعت چشم میسوخت هیچی نمیدیدن خلاصه آب معدنی آوردن چشامونو شستیم و قرار بود شب بریم عروسی با مراسم عروسی کاری ندارم ساعت سه شب بود گفتن بریم گعده روحمون رو تازه کنیم (به عربی ) مام نمی دونستیم گعده چیه که مارو بردن یه قهوه خونه ای دیدیم بابا قلیونه هیچی منم ادا آدمای بفکر سلامتی رو دراوردم نکشیدم بعد رفتیم شاورما زدیم عجب چیزی بود خئلی خوشمزه بود باید تست کنید که بفهمید چی میگم فردا شب قرار بود بازی ایران صربستان پخش بشه دعوت کننده ما ماهواره داشت با کلی زور مسیر ایران رو پیدا کردیم غرق تماشای والیبال بودیم که برقا رفت مجبور شدیم اینترنتی با گوشی نگاه کنیم که خدارو شکر برد پیشه یه خانواده لبنانی سر بلند شدیم ولی خدا وکیلی اونجا بود قدر ایرانو دونستم

ببخشید اینجوری ک نوشتین سفر ب لبنان خ دردسرداره.پس این غذاهای رنگارنگی ک گذاشتین چجور مبشه پیداکرد و خرید؟ حدودا قیمتشون ب تومن چقدر میشه؟ قبلاتورها هم سوریه میبردن هم لبنان.حالامیگن ک قراره باز ببرن
سوریه.احتمالش هس تورلبنان هم راه بیفته.متاسفانه اقای علوی الان تورهای گرجستان و ارمنستان و چین و تایلند و ترکیه فعالیتشون زیاده .دولت لبنان هم کوتاهی میکنن.والا ایرانی جماعت دنبال خوش گذرونی هس.عراق هم ناامنه.اماایرانیهامیرن.
الان تورسوریه راهدبیفته ببینید کسی چقدرا میان.

پاسخ:

۲۴ تیر ۹۵، ۰۹:۵۶
بعضی غذاهای لبنانی رو رستورانهای لبنانی در ایران دارند. البته ممکنه طعمش کمی متفاوت باشه و اصل نباشه. در تهران و مشهد هست. شیراز یکی زدن و تعطیل شد.
توریسم لبنان بعد از جنگ سوریه خیلی ضربه خورد. نه فقط ایرانیا، که خلیجی ها و اعراب دیگه خیلی کم میان.

خطاب به اون اسراییلی ما ایرانی ها ملتی هستیم که در فقر نگه داشته شدیم سرانمون هم فاسدن اما از شماها هم متنفریم چون دینمون به ما یاد داده از ظالم متنفر باشیم

اقا این بلاگ شما انقدر خوبه که حتی کامنت ها هم کلی اطلاعات داره. حیف بیش از این فرصت ندارم. دو سوال داشتم. اول اینکه فرمودید روزهای توریستی نیایم، چه موقعی بیشتر شلوغه؟ که نیایم. ارزون ترین موقعش کیه؟ دوم گفتید بانک صادرات شعبه داره، بانک دیگه ای نداره؟ بعد اونجا میشه پول هم گرفت درسته؟ لیره به ما میدهند یا دلار هم میدند؟ راستی خط تلفن خود ما اونجا جواب نمیده نه؟ حتما باید خط بگیریم؟ 

پاسخ:

۲۶ تیر ۹۵، ۱۸:۴۹
فصل های توریستی مثل اروپا است. کریسمس و تعطیلات بهار یعنی یک هفته اول بهار. همینطور عید فطر و تابستان.
بانک صادرات به دلیل تحریم از سیستم سویفت قطع شده  با ایران یا بانک‌های دیگر رابطه ندارد. تبدیل شده به صندوق قرض الحسنه! تلفن های ایرانی رومینگ میشه. هزینه ها را از سایت همراه اول یا ایرانسل چک کنید.

سلام

لطفا چندتا راهنمایی می خواستم:

1. هتل خوب در منطقه حمرا که مسلمونی باشه و مناسب خانواده باشه چی هست مد نظرتون. قیمت مناسب بین 40 تا 80 دلار شبی.

2. برای کرایه ماشین که خودم از ایران گواهینامه بین المللی بگیرم کمی توضیح بدید. یعنی یه ماشین مناسب با همون روزی 35 دلار رو الان میشه گرفت؟

3. هتل های جنوب بیروت هم در منطقه شیعه نشین غیر الساحه که کمی گرون است می شناسید؟ راستی الساحه 4 یا 5 ستاره است یا اون سایتی که به من معرفی کردید و با عنوان قریه الساحه است جدای از هتل الساحه است که در سایت بوکینگ است یا همونه با نرخ بالا؟

خیلی ممنونم.

پاسخ:

۲۱ مرداد ۹۵، ۲۲:۱۱
سلام
1- من اطلاعی از هتلهای اون منطقه ندارم.
2- گواهینامه بین المللی با مبلغ 20 دلار در ایران در دفاتری قابل تهیه است. برای اطلاعات بیشتر مطلب گواهینامه گرفتن در لبنان را بخوانید. شاید اکنون که تابستان است قیمت ماشین کمتر از 35 یا 40 دلار گیر نیاید.
3- بله همان هتل است

اسم هتل هاي تاپ لبنان را ميفرماييد؟

پاسخ:

۲۶ مرداد ۹۵، ۲۲:۲۲
خیلی نمیشناسم. رابطه ای با هتل نداشتم.
هتل فینیسیا خیلی معروف هست.

لطفا" ارزان ترين قيمت بليط تهران بانكوك در آخر شهريور را اعلام كنيد

پاسخ:

۲۶ مرداد ۹۵، ۲۲:۲۳
؟؟؟؟!!!! لطفا با دفتر هواپیمایی هماهنگ کنید

سلام 
خدا کنه سر حال باشی 

یه سوال من می خوام برم لبنان ساکن بشم آیا میشه 

مثلا چند ملیونی با خودم ببرم بعد دیگه بر نگردم ایران و اونجا بمونم 

پاسخ:

۳۰ مرداد ۹۵، ۱۰:۴۶
سلام
بله. قسمت اقامت در لبنان را مطالعه کنید.

با سلام مجدد

با راهنمایی شما در سایت  گواهینامه گرفتن در لبنان ثبت نام کردم و به صورت اینترنتی درخواست گواهینامه دادم که با هزینه پست شد 88هزار تومان

لطفا چند سوال دیگه:

1. متاسفانه سایت های Car rent در لبنان در ایران همه فیلتره؟؟؟؟!!!!!! به نظر شما با توجه به این که من 9 شب می خوام لبنان بمونم و تمام شهرها رو می خوام برم به صرف اینه که ماشین اجاره کنم یا تاکسی بگیرم.

2. راستی برای اجاره ماشین نیاز به master card  هست یا فقط با هزینه کرایه و گواهینامه کفایت می کنه؟

3. ضمنا موسسه های کرایه اتومبیل کدوماشون ارزون هستند در لبنان؟

4. هتل در منطقه حمرا رو پیشنهاد می کنید یا اشرفیه یا سواحل سمت صخره روشه یا جونیه را؟

ممنون می شم در حد توانتون جواب های کامل بدهید.

یاعلی

پاسخ:

۳۰ مرداد ۹۵، ۱۰:۲۸
سلام
ماشین گرفتن به صرفه تره. اما راننده گرفتن بسیار راحت تره
برای اجاره اگر اینترنتی اقدام کنید احتمال می دهم گرانتر باشد و مسترکارت هم میخواهد. اما دفاتر اجاره ماشین همه جا در لبنان هست که نقد میگیرند.
من چون اجاره نکرده ام اطلاع ندارم. اما یک نرخ تقریبا یکسانی وجود دارد که بسته به مدل ماشین و سال تولید ماشین و تمیزی آن، بزرگ یا کوچک بودن آن، میزان مدتی که اجاره می خواهید، از روزی 35 دلار به بالا دارند.
هتل حلال تمیز شیعه می خواهید هتل الساحه. هتل شیک می خواهید، در سایتهای رزرو هتل ببینید و انتخاب کنید. سمت جونیه منطقه زیباتر است اما دور است. بین نیم ساعت تا یک ساعت زمان می برد به بروت برسید.

سلام با عرض خسته نباشيد چند تا سوال دارم خدمتتون  ١. من شهريور يا مهر ماه قصد سفر به بيروت دارم به نظر شما زمان خوبي است؟   ٢.به نظر شما از ايران هتل رزرو كنم يا به صورت حضوري؟  ٣. ميدان تقسيم چطور جايي هست مشابه ميدان تقسيم استانبوله؟ ٤. كلان نسبت به ايران ارزش خريد داره يا نه؟  ٥. ما سه نفريم واسه يه هفته به غير هتل و بليط ٣٠٠٠ دلار كافيمونه؟و سوال اخرم ٦. قلينان در يك جاي مناسب چه قيمت است؟ وپوشاك اسپرت مانند نايك و اديداس در لبنان با قيمت مناسب يافت ميشود؟ شرمنده كه خيلي سوال پرسيدم

پاسخ:

۳۱ مرداد ۹۵، ۰۸:۴۴
سلام
بله وقت خوبی است. از گرمای هوا کاسته شده و وقت توریستی محسوب نمی شود و شلوغ نیست علاوه بر آن ارزان ترین فصل های مسافرتی به شمار می رود. 
هتل آپارتمان سیلور قیمت مناسبی دارد برای سه چهار نفر. هم می توانید از ایران رزرو کنید هم از لبنان. روی نقشه گوگل مپ اطلاعات و تلفن آن هست.
منظورتون میدان ساعت هست؟ کنار پارلمان لبنان؟ البته من میدان تقسیم ترکیه را ندیده ام که قضاوتی کنم.
تنها جاهایی که تخفیف می دهند ارزش خرید دارند. مغازه های مارک و برند، چون اصلی تر (!) هستند از ایران گرانترند. گاهی هم ارزانتر.
3000 دلار به نظرم برای یکی دو هفته کافی است.
قلیان؟ از 2 دلار تا هفت هشت یا ده دلار بسته به محل و کلاس آن.

سلام دوباره چند تا سوال ديگه دارم خدمتتون ١.من به يه عنوان توريست دارم از لحاظ امنيتي يكم نگارانم برام توضيح بديد؟ ٢. مجوز رو چطوري بايد از ارتش بگيرم به ايراني ميدن؟ ٣. قدرت خريد چطورهواسه ما ايراني ها چطوره ٤.پوشاك لبنان از كدوم كشور هاست؟

پاسخ:

۱ شهریور ۹۵، ۱۱:۴۵
فعلا نگرانی در مورد امنیت نیست.
مجوز را شاید راحت ندهند. باید به پادگانی که در شهر صیدا است مراجعه نمود. اطلاعات بیشتری ندارم.
قدرت خرید ایرانی ها کم هست. هر 1500 لیره لبنان معادل یک دلار است و با آن می توانید مثلا یک چیپس بخرید. اما هر دلار در برابر پول ما، حدودا 35000 ریال است.
لبنان کشور آزادی است و از هر جا بتوانند جنس می آورند. ولی صنعت پوشاک عمدتا دست چین و هند و تایلند و مقدار کمی هم ترکیه است.


با سلام ١.چرا اينقدر قيمت هتل ها درلبنان بالاست؟ ٢. از نظر امنيتي جوري هست كه بشه با خانواده سفر كرد؟ ٣. براي اون مناطقي كه با مجوز ارتش ميتوان سفر كرد نياز به من ايراني ميدن مجوز رو يا نه؟ ٤.پوشاك لبنان هم مثل كشور ما چيني هستش يانه؟

پاسخ:

۸ شهریور ۹۵، ۱۲:۵۲
سلام. قیمت هتل ها تابع یک نظام پولی بین المللی هست. بسته به کلاس هتل و خدمات و هزینه این خدمات، تغییر می کند. از آنجا که لبنان کشوری توریستی است چیزی مثل مسافرخانه که شبی چهل پنجاه هزار تومان بگیرند وجود ندارد. همه هتل هستند! و هزینه بالای شصت هفتاد دلار (بسته به تعداد شبهای اقامت) می گیرند.
از نظر امنیتی هیچ مشکلی نیست و می توان مسافرت کرد. هرچند سفارت ایران توصیه می کند که سفر نکنید، اما اگر تابلو نباشد که ایرانی هستید و در مناطق شیعه باشید کاملا امن است.
مجوز گرفتن خصوصا با خانواده سخت نیست اما شاید نیاز باشد یک تورگردان لبنانی آنرا برایتان بگیرد.
پوشاک لبنان مثل همه دنیا از چین و تایلند و هند و غیره می آید. از ترکیه بیشتر روسری و شال می آورند تا دیگر لباسها.

وی بیروت نه اما تو ضاحیه در عرض سه ثانیه یکی با موتور میاد و توقیف میکنه.

سلام. من به همراه خانومم و دو بچه 6 و 2 ساله به همراه پسرخاله و همسرش به سفر لبنان اومدی:
1. بلیت هواپیما بزگسال پرواز ایران ایر گرفتم رفت و برگشت 1200 و کودک 900 تومان
2. گواهینامه ام رو بین المللی کردم اینترنتی اومد دم خونه شد 88000تومن و اینجا برای 9 شب یه کیا پیکانتو اجاره کردیم روزی 30 دلار و 3 درصد وت داشت که مجموع برلی 9 روز شد 297 دلار. 500 دلار بیعانه پیشش گذاشتم. روزی هم 150 کیلومتر میشه باهاش راه رفت.
3. تصورم از لبنان و بیروت چیز دیگه ای بود. خیلی سرسبز و باحال یه چیزایی مثل حداقل ترکیه بود ولی اینجا مثل عراقه یه کم باکلاس ترو تر و تمیز تر البته نه خیلی. از حزب الله هم تا الان که صور و صیدا که جنوب لبنان و بیشترین شیعه رو داره جز چندتا پرچم حزب الله و پرچم ایران تو جاده صور چیزی ندیدم. حالا الان تازه رسیدم تو یه هتل به نام کنعان تو بلبعک هستم بریم ببینیم اینجا که میگند مال ایرانه چه طوره.
4. نظامیهاشون عاشق ایران هستند . تا میفهمند پاس ایرانی داریم تحویل می گیرند و اهلا و سهلا می گند و می گند ایران قوی یا انا احب ایران.
5. خرج اینجا خیلی خیلی به پول ما بالاست. بنزین لیتری 6 تومن. شلیل 13 تومن. ماشعیر کوچک 12 تومن و ...
6. هتل تو بیروت شبی 55 دادم. تو صیدا روبروی اون جای تاریخی اش شبی 75 دلار و در بعلبک امشب 80 دلار دادم.
7. در پست هوی بعدی اگر خدا بخواد اطلااعات میدم.
یاعلی

پاسخ:

۲۴ شهریور ۹۵، ۱۳:۰۰
سلام
خوش آمدید. خیلی ممنون از ثبت تجربه خودتان

سلام  با اجازه صاحب وبلاگ  ما دو روزی هست در منطقه روشه بیروت در هتل چهار ستاره ای اقامت داریم ولی آنچنان خوب نیست ما با تور آمدیم حدودا برای 8 روز 2،400 دادیم ولی من چک کردم اگر جدا و بدون تور بگیرید اونم تازه هتل هیلتون بیروت نه این جا با پرواز رفت و برگشت 2،200 ولی خرید کلا خیلی گرونه  مخصوصا  تو سیتی سنتر و... تاکسی هم حدودا 20 تا 30 دلار ولی یکی از دوستان برای ما جور کرد اینجا یکی از دوستان لبنانی ما رو میگردونه و مارو برده صور و صیدا و چند شهر دیگه و امروز هم جونیه و در روز های آینده جا های دیگر راستی در صور و صیدا رستوران chap (چپ )خیلی فست فود خوبیه فقط هم در صور و صیدا هست  و یک شهری در نزدیکی صیدا بود یک مسجد فوق آلوده تمیز برای حزب الله هم بود نماز خواندیم کلا خیلی کشور خوبی هست البته ما اینجا  آشنا و فامیل داریم تا حدودی کمکمان میکنند با تشکر از وبلاگ خوبتان

پاسخ:

۲۷ شهریور ۹۵، ۱۰:۱۶
سلام
خوش آمدید. امیدوارم خوش بگذرد

سلام.چقدر خوبه که شما به سوالات پاسخ میدید.
یه سوال داشتم.جایی غیر از هتل هست که برای اقامت هزینه کمی لازم باشه براش؟مثل یه حسینیه یا خانه افراد محلی و ...؟

پاسخ:

۲ آبان ۹۵، ۱۹:۵۷
علیکم السلام
خیلی نادر هست. در لبنان همه خوی تجارت دارند و سعی می کنند از آب کره بگیرند. جایی غیر از هتل ها و خوابگاه های دانشجویی نمیشناسم. اگر با کسی واقعا رفیق باشید ممکن است در منزلش چند روزی مهمان کند. ولی من این مورد رو تاحالا ندیدم.
از سایت های هتل یابی می توانید هتلهای ارزان زیر شبی 30 دلار هم پیدا کنید.

سلام.
امکان سفر به سوریه از طریق لبنان به منظور زیارت وجود دارد؟
اطلاعی از پرواز بین تهران و دمشق دارید؟

پاسخ:

۱۹ آبان ۹۵، ۰۹:۰۴
علیکم السلام. بله امکانش هست. فقط باید با ون یا ماشین آشنا بروید تا ندزدند بدهند دست داعش. اطلاعات پرواز را از دفاتر هواپیمایی باید بپرسید.

سلام. خیلی مطلب خوبی بود. چشمانم درامد. بجز بخش پارسا و حسین باقی پیام هارو اغلب خواندم و بجز این دو فرد عزیز خواندنی هم بودند اغلب. خدا شاهده سر نماز شما رو دعا خواهم کرد.. برادر سوال:چرا فرمودید داخل صادرات حساب باز کنیم؟ بانک های دیگه موردی دارند؟ مورد بعدی اینکه به عنوان یک توریست میتونیم بریم حساب باز کنیم؟ مدارک چی میخواند؟ از این نظر میگم ک مقدار زیادی پول رو داخل بانک بگذاریم و خرد خرد استفاده کنیم  .. سوال دومی هم داشتم. من قصد امدن به لبنان رو دارم و قطعا به هر بدبختی ای هم هست می ایم. قصدم هم این هست ان شا الله در نهایت از راه زندگی در لبنان خودم رو وارد مقاومت اسلامی و مشخصا حزب الله کنم. حالا قسمت شد من به بانوی لبنانی ای علاقه مند شدم و ایشون هم از قضا الان به شدت به من علاقه مند شدم. من نمیدانستم اما الان فهمیدم پدرشون جایگاه بالایی در حزب الله دارد . حالا با توجه به مطلبی که در یکی از پیام ها گفتید، با ایشان ازدواج کنم راه برای ورود باز می شود تقریبا بله؟ با توجه به اینکه فعلا توان خرید خانه ندارم، اگر عقد کنیم هم برای حزب الله کافی است؟ من پدرشان را الان میشناسم ادم خوبی است. به نظر شما قبل از خرید خانه و سکونت در لبنان با توجه به علاقه دو طرفه ما، اجازه ی عقد مارو پیش از خرید خانه و ساکن شدن بنده میدهند؟ تا از این طریق به حزب الله هم وارد شدم؟ شرمنده طولانی شد مفصلا شرح دادم که کلیت ماجرا رو بدونید

پاسخ:

۱۷ آذر ۹۵، ۰۹:۳۱
علیکم السلام
چند سال است بانکهای لبنانی برای ایرانی ها حساب باز نمی کنند. تحریمیم برادر.
با ازدواج راه باز می شود. اما اینکه آنها قبول کنند بدون هیچ چیز یعنی بدون منزل و کار و آینده، دخترشان را به شما بدهند، تضمینی ندارد و به خودشان مربوط است.

ممنون. فقط نفرمودید که بانک صادرات در لبنان با همین مدارکمون حساب میده؟ چه چیز هایی میگیرند که با خودمون بیاوریم . 

پاسخ:

۱۸ آذر ۹۵، ۱۱:۲۹
پاسپورت کافی است تا انجایی که میدانم

خیلی ممنون از راهنمایی هاتون. لطف میکنید. من بخش اقامت رو اینجا پیدا نکردم، با پسوند .com موجود بود. الان کمی گیج شدم. ببینید درست متوجه شدم:۱- اگر اقامت دایم بخوایم باید تعهد بدیم که اشتغال پیدا نکنیم؟ ۲-مدت زمان اقامت کاری و اقامت مجامله هم سه ساله هستند؟ ۳-اگر اقامت کاری بخواهیم باید نخست با صاحب کار به تفاهم رسیده باشیم و سپس در خواست اقامت کاری کنیم درسته؟ ۴- این موارد در چه ارگانی و مرکزی دنبال و ثبت میشه؟

پاسخ:

۱۹ آذر ۹۵، ۰۹:۳۶
اقامت دائم که اصلا نمی دهند. منظورشان سه ساله است. بله باید از یک شرکت یا موسسه نامه داشته باشید و سالی چند صد دلار هم بپردازید. نامه برای کار را از موسسه ها و شرکت های لبنانی برای پلیس باید ببرید.

اهان بله بسیار خب. اگر اینطور باشه خیلی عالی هست. فقط شرکت ها در جریان هستند نامه باید شامل چه مواردی باشه یا ما باید بهشون بگیم؟ تمام مراکز پلیس هم قابل ارجاع اند بله؟

پاسخ:

۲۰ آذر ۹۵، ۱۴:۳۶
یک گواهی که آقای فلانی نزد ما کار میکند. شاید لازم باشد به وزارت کار هم ببرید مهر کنید. مراکز پلیس مربوط به پاسپورت و امور مهاجرین، برای هر منطقه مشخص هست. هرجا ساکن شدید، مرکز آن منطقه باید بروید.

سلام. من دو سه ماهه که مشتری وبگاه شما شدم و انقدر مجذوب شدم که برای دوهفته دیگه بلیت گرفتم تا انشاءالله عازم لبنان باشم. از لطف تون ممنونم. از نظر هتل هم که اخذ شده و مشکلی نیست.فقط می مونه بحث حمل و نقل.
به نظر شما وسیله ارزان برای رفت و آمد در خود بیروت چیست؟آیا وسایلی نظیر اتوبوس، ون و یا تاکسی خطی پیدا می شود؟یا مثلا وقتی قصد خروج از فرودگاه را داریم الزاما باید تاکسی هایی نظیر الو تاکسی سوار شویم یا راه های دیگری نیز هست؟
همچنین همین سوال برای رفت و آمد به شهرها و مناطق دیگر نظیر بعلبک یا جنوب یا دمشق مطرح می شود. آیا اتوبوس بین شهری پیدا می شود یا ون؟ که رفت و آمد با این وسایل صورت بپذیرد؟ اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید

پاسخ:

۱۴ دی ۹۵، ۰۹:۱۶
علیکم السلام
ممنون از لطفتون
تاکسی و ون هست. تاکسی را نباید به اسم تاکسی صدا کنید چون به معنای دربست است. باید بگویید سرویس. هر مسیر هم 2000 لیره است. ون برای جنوب در میدان کویتیه هست. ون برای بعلبک در مشرفیه. در فرودگاه هم مثل ایستگاه قطارهای خودمان تاکسی هایی بیرون ایستاده اند و مسافر کش می روند! با قیمت حدود ده دلار می شود تاکسی گرفت. باید چانه زد.

سلام من  برای گرفتن ویزا عازم بیروت هستم. اگه بشه همون روز برمیگردم اگه هم نه یه شب مبمونم. هتل ارزون نزدیک سفارت چیه؟باتوجه به اینکه من خانمم هتل ها و کلا محیط اونجا امن هست؟ممنون

پاسخ:

۱۵ دی ۹۵، ۱۳:۵۰
سلام. هتل الساحة و گولدن پلازا نزدیکند. الساحه گرانتر است.
هیچ نگرانی نداشته باشید. کاملا در امنیت خواهید بود.

سلام.من انشاالله دوشنبه جاری به بیروت سفر دارم و شبانه روز دارم توی وبگاه شما می چرخم...تقریبا همه سوالات و ابهاماتم رفع شده اما جسارت کرده و یکی دو سوال از محضرتون می پرسم.
اولا آیا شما رفتن به طرابلس رو توصیه می کنید؟ چرا خودتون در این ۵ سال به این شهر نرفتید؟
ثانیاً در یکی از پست ها از سفر یکی از دوستان تان گفتید که بدون تور آمده و خودش جنوب را گشته. سوال من دقیقاً همین نکته است. برای دیدن جنوب مشتاق ۲ منطقه یعنی موزه میلیتا و باغ ایران هستم. طریقه ایاب و ذهاب به این مناطق با وسایل نقلیه عمومی چگونه است؟

پاسخ:

۲۳ دی ۹۵، ۱۹:۲۷
سلام
طرابلس می شود رفت. من رفیق پایه نداشتم که برم. با آشنا باید رفت.
با وسایل نقلیه عمومی سخت است. خصوصا ملیتا. باید تاکسی بگیرید و هردو جا را یکروزه بروید. یا با ون به نبطیه بروید. از آنجا تاکسی بگیرید برای ملیتا.
برای پارک ایران از نبطیه یا بیروت به صور بروید و از آنجا تاکسی های مارون الراس را سوار شوید.

سلام
سپاس از راهنمایتون

سلام . ممنون از وبگاه وزین توت . من از طریق این وبگاه با سفر به لبنان آشنا شدم و الان چند روزه که بیروت هستم . به دمشق و بعلبک هم سفر کردم و همچنین مکان های دیدنی بیروت رو گشتم . ممنون از لطف و راهنمایی تون

سلام ممنون از وبلاگتون میخاستم ببینم دیسکو و مشروب و کلا عشق و حال تو لبنان پیدا میشه که ارزش سفرو داشته باشه

پاسخ:

۱۱ بهمن ۹۵، ۰۹:۳۸
علیکم السلام. هست. من تجربشو ندارم

سلام ببخشید میشه بگید یه سفر یه هفته ای با خرج متوسط به پایین تقریبا چقدر آب میخوره البته منظورم به پول ایرانه

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۶، ۱۲:۲۸
سلام
بلیط حدودا یک و نیم میلیون
هتل اقلا 500 دلار
خورد و خوراک اقلا 100 دلار
حمل و نقل با ون و تاکسی اقلا 100 دلار
جمعا 4160000 (با حساب دلار 3800)
ظاهرا اگر تور به لبنان باشد، ارزانتر در می آید

سلام
من قصد دارم با مادرم یک سفر تفریحی به لبنان داشته باشیم. مطالب وبگاه شما و دیدگاههای بقیه دوستان رو مطالعه کردم اما هنوز برام سوال هست که واقعاً برای تفریح و طبیعت گردی و دیدن مناطق زیبا و استفاده از هوای خوب و پاک، لبنان مناسب هست یا نه؟ چون یکی از بازدیدکنندگان گفته بود تمیز نیست و مثل عراقه و ظاهراً از سفرش راضی نبود. ضمناً از نظر محل اقامت مشکلی نداریم. اما خیلی علاقمند به دیدن زیباییهای طبیعی و خدادی لبنان هستیم. همونطور مثل قبل، عروس خاورمیانه هست؟

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۶، ۱۲:۳۶
سلام
بله لبنان بسیار بسیار زیباست. طبیعتش محشر است. هر تکه هم یک مدل است و زیبایی خاص خودش را دارد. مناطق توریستی آن خیلی هم خوب است. بازدیدکننده گرامی، ظاهرا مناطق فقیر نشین و شیعه نشین را رفته بودند. الان که حتی مناطق ما در این یکی دو سال زیبا تر و تر و تمیز تر شده است.
در گذشته که کشورهای مختلف خاورمیانه بسیار سطح پایین و فقیر بودند، لبنان واقعا عروس خاورمیانه بود و از کشورهای اروپایی هم پیشرفته تر و زیباتر بود. الان لبنان شاید عروس خاورمیانه نباشد اما هنوز یک قطب توریسم در منطقه است.

از پاسخ کاملتون خیلی ممنونم
امکان داره جاهای دیدنیش رو اسم ببرید؟

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۶، ۱۵:۰۲

سلام 
با تشکر از محمود آقا
علاوه بر مکانهایی که ایشان در قسمت لبنان گردی در تعطیلات نوروز نام بردند میشه از 
غارهای جعیتا که بسیار زیبا هستند ، شهر جزین که صنایع دستی جالبی داره ، آبشار 
طبقاتی تنورین ، روستای زیبای آفقا و ... هم نام برد که ارزش دیدن دارن

پاسخ:

۲۰ خرداد ۹۶، ۱۴:۰۵
علیکم السلام
ممنون از شما
تذکر به جایی بود. انشالله در آینده به این قسمت اضافه خواهد شد.

سلام اخوی، ممنون از سایت عالی شما، میگم ان شاء الله فرصت کاری خوبی در ایران مهیا خواهد شد واسم، بانویی هم از سمت جنوب لبنان هست که به هم علاقمندیم، به نظر شما، ایا خانواده ایشون راضی میشه که به ایران بیاد واسه زندگی؟ و اینکه گفتین بهتره خانواده سمت همسر جایگاه خوبی داشته باشه، حالا اگه نداشته باشه چه مشکلی پیش میاد و ...
ممنونريال

پاسخ:

۲۴ خرداد ۹۶، ۱۴:۱۵
سلام
اکثر لبنانی ها از فکر اینکه در کشور غریب خصوصا ایران زندگی کنند فراری اند. امریکا و اروپا را قبول می کنند اما ایران را می گویند غربت! باید ببینید خانواده ایشان چه نظری دارند.
جایگاه خانواده و کله گنده بودن برای راه افتادن کارها در لبنان است وگرنه مهم نیست و مشکلی پیش نمی آید.

سلام مجدد، نیاز به ذکر هم هست، که عربی اونطوری بلد نیستم و خیلی ضعیف و ثانیا انگلیسی هم در حد گذران امورات، چی میشد فارسی هم بلد بودن؟ممنون

پاسخ:

۲۴ خرداد ۹۶، ۱۴:۱۵
بالاخره باید زبان مشترک داشت. یا ایشان فارسی یاد بگیرند یا شما عربی.

دوست گرامی اولا ثبت نام در بیان خیلی سخته دوما اجباریه سوما تاریخ تولد منو انهم روز و ماه و سال برای چیه شماره موبایلو میخواد چیکار ؟ فکر نمیکنین این کارای من در اوردی ایرانی بازی جایی در فن اوریه نوین ندارد  مندر سایتی در امریکا از ایران عضو شدم فقط اسم و پسورد خواست ......... این کلک زدن به همنوع خوب نیست

پاسخ:

۷ تیر ۹۶، ۱۲:۴۲
خیلی سخت نیست. با این حال بدون ثبت نام هم می توانید نظر بدهید.

درود
ارزششو نداره لبنان ،اونجاهرکسی ساز خودشو میزنه و خبری از پیشرفت نیست نه سیاسی ونه اقتصادی فقط شده محل خوشگذرانی اعراب پولدارخلیج فارس واسه سکس و مشروب...
باید به یه کشور غربی پیشرفته مهاجرت کرد و آینده دار،مثل خیلی از بچه های مسئولین خودمون..
اسراییل هم روز به روز اوضاش بهترمیشه ،،اینکه نابوده ازروی عصبانیت و تنفر نظرمیدیم....رشد جمعیتیش بالاتر از ماست و قدرت اتمیش و نظامی گریش بهتر و اقتصادش پیشرفته،،اینکه از رو سکس هست اقتصادش طبق گفته شماخیلی خنده داره برادر ،اسراییل همین الانش داره تو خیلی کشورای جهان سرمایهگذاری درزمینه کشاورزی دامپروری آبیاری ومخابرات  میکنه و تکنولوژیهای خودشو صادرمیکنه علاوه بر صادرات محصولات نظامی خودش و قراردادهای دفاعیش با جهان برین تحقیق کنید بدنیست ،خدانگهدارتون  

پاسخ:

۱۵ تیر ۹۶، ۱۱:۳۲
لبنان نمونه کوچکی از دموکراسی غربی به معنای واقعی آن است. اگر جنگها و اشغال رژیم صهیونیستی نبود، الان کاملا برابر یک کشور اروپایی بود. کما اینکه قبل از تهاجم رژیم اشغالگر، لبنان عروس خاورمیانه و از خیلی کشورهای ار.پایی هم جلوتر بود.
اتفاقا اوضاع داخلی اسراییل رو به نزول هست نه بهبودی. شما نگاه به سرمایه های یهودیان در دنیا نکنید، کشور خودساخته رژیم صهیونیستی، با مشکلات داخلی فراوانی روبرو است. همین که رییس پیشین این کشور به جرم فساد در زندان است کافی است تا نشان دهد چقدر فساد بالاست. شکی در این نیست که این رژیم در زمینه تحقیقات و فناوری جایگاه بسیار بالایی در جهان دارد اما این به معنی بهبود و پیشرفت اوضاع نیست. سیاست جمع کردن یهودیان دنیا در فلسطین برپایه سکس و پول بوده و هست. اگر خبر ندارید یک سری به هر سایت اسراییلی بزنید، می بینید کلی بنر لختی برای دعوت به مهاجرت به این کشور، در حال تبلیغ است. اگر این سکس را بردارند، نصف کارشان به هم گره می خورد. اوضاع یهودیان در اوایل مهاجرت به فلسطین آنقدر بد بود که به چپاول ثروت فلسطینی ها می پرداختند و بعد از اشغال لبنان، حتی ماشین رختشویی مردم را می دزدیدند. شما شاید چیزهایی از رسانه های خارجی بشنوید، اما موارد داخلی را نمی یابید. در لبنان کسانی هستند که مسئول پیگیری این موارد هستند و خبرهای دست اول دارند. مثلا این خبر را که ببینیم، متوجه می شویم بیکاری، ظلم، تجاوز، جهش قیمتها، بازداشتهای بی سبب، شکست های سیاسی و نظامی، همه باعث شده مردم به تنگ بیایند. ناو هواپیما بر جرج بوش یک پهپاد اسراییلی را با جنگ الکترونیک ساقط کرد. در همین حین، فرودگاه بن گوریون به مدت یک ساعت بسته شد. گفته می شود پارازیتهای ناو، ناوبری فرودگاه را مختل نمود. اگر اسراییل عمدا برای جاسوسی پهپاد فرستاده که واقعا دچار شکست اطلاعاتی و عملیاتی بزرگی شده. اگر نمی دانسته قاعده نزدیکی به ناوها چیست که دیگر بدتر! اگر می خواهند پر رو بازی دراورند و احترام آمریکا را نگه ندارند که باز هم خودشان را ضایع کرده اند و عقیده نژادپرستی خود را به نمایش گذاشته اند. اسراییل رو به سقوط است. وقتی خود مردم یهودی می گویند باید فلسطینی ها را حق رای داد و آزادی آنها را محدود نکرد، یعنی دولت نژاد پرست به آخر خط رسیده.

به کاربر عادل:
یه جوری میگین لبنان ارزش نداره باید به کشورهای اروپایی مهاجرت کرد انگارههر ایرانی رفته اروپامقام و ثروت در اختیارش گذاشتن گفتن خوش اومدی منتظرت بودیم!!!!!!!!
ما هر کسی رو که دیدیم تو رستوران کار میکنه اونجا

پاسخ:

۱۶ تیر ۹۶، ۱۶:۵۱
laughlaughlaugh احسنت. یکی از دوستان که از مدیران کشتیرانی هست میگه دوستش که از معاونتهای کشتیرانی بود برای تحصیل به کانادا رفت. بعد خواست آنجا بماند. با اینهمه سابقه کار در ایران و معاونت و غیره، قبول نکردند در رده های پایین هم او را استخدام کنند. برای همان رده های پایین هم شش ماه کار بدون حقوق برای تست توانایی اش خواستند! خلاصه هر کار کرد نتوانست هیچ جا کار پیدا کند. اما هر رستوران و کار بدنی حاضر بودند به او بدهند. باور کنیم آنها از ما متنفرند و تمام حرفهایشان دروغ است. آنها با ایرانی بدند. کاری به حزب و جناح و تفکراتش ندارند.

اینکه ریس جمهورش یاهرمقامی میره زندان این ازوجود دادگاه مستقلشون خبرمیده وروزنامه هاشون که آزادن و بی پرده از فسادمیگن مهم برخورده وگرنه فساد همه جاهست،برعکس ایران که فسادهاروزبه روز بیشتر و سانسور بدتر☺این مطالب ظلم وبیکاری و فقر که توهمه جاهست این که دلیل نمیشه ماکه خودمون توفقر وبیکاری سرامدیم برادر،این نشددلیل نابودی که..لبنان آره ،یه روزی عروس خاورمیانه بوده ولی الان اختلاف و تبعیض و بیکاری وفقر که غوغامیکنه، اونا حتی از پس مشکل زباله نمیتونن بربیان ،یه دولت رو به زور تشکیل میدن،،سکسی که تولبنان هست از اسراییل بیشترنباشه کمترهم نیست..اصلا سعودیاو عربای خلیج فارس کلا یه بار نزاشتن گردشگراشون برن لبنان ،اقتصادلبنان فلج شد...پس یه طرفه نریم به قاضی☺
اگه قدرت هم نداشت فک کنم تاالان نابودشده بود اسراییل ،اصلا جناب پوتین همیشه از هماهنگی بااسراییل صحبت میکنه راجب جریانات منطقه همینطور آمریکا... 
اروپاهم من نگفتم واسه همه گل و بلبل هست،،ولی اینکه بخوایم  لبنان رو با اروپا وآمریکا یاژاپن و‌ امثالهم مقایسه کنیم راجب فرصتهای بهتر مسخره کردیم خودمونو، نمیدونم چرا همین فرزندان مسئولینمون ایقد علاقه دارن برن اونجا یا تابعیت اونجاروبگیرن عجیبه برام ،چرامثلا نمیرن لبنان، اصلا چراخود لبنانیا ایقد ملت مهاجری هستن به اروپاوآمریکا و کشورای دیگه خخخ😀
درکل ممنونم که جوابمو دادین، موفق باشین☺

پاسخ:

۲۲ تیر ۹۶، ۱۲:۳۴
خیر اینطور نیست که شما فکر می کنید. نظام آنها، برای پایدار ماندن مجبور است جلوی فسادهایی که خارج از توافقات داخلی است را بگیرد. وگرنه آنقدر فساد دارند که نمی توان آنرا منتشر کرد.
مشکل اقتصاد لبنان، فساد داخلی و ناهماهنگی احزاب و مسئولین و بسته شدن شاهراه تجاری آن بود. کشور لبنان توریست محور است و طبیعی است از بابت تحریم توریستی صدمه ببیند.

سلام 

من و خانومم بخاطر موسیقی های عربی به زبان عربی علاقمند شدیم و یک سالی هست که لبنان دلمون و برده!!!
من دقیقا بافت اجتماعی فرهنگی لبنان رو درک نمیکنم. نصف مسلمونن نصف مسیحی نصف... بعد شنیدم محله مسلمونا ظاهر بدتری داره نسبت به مسیحیا و اینجور چیزا.

ما اصلا فاز سیاسی و مذهبی نداریم. ولی بازم میترسیم بیایم لبنان. میترسم اونجا چپ و راست مث ایران بریزن گیر بدن که زنت چرا سرلخته شما چرا مشروب می خوری فلان جات چرا دیده میشه. چرا زن دیدی استغفراله نگفتی چرا .. چراا... چرا... 

شما از وبلاگتون معلوم که اهل سیاست و مذهب هستید. و این قابل احترامه. ( من دوست ندارم و نیستم ولی یاد گرفتم احترام نگه دارم برای عقاید مختلف. چون عقاید الکی بوجود نمیان یه چیزی پشتش هست ) برای همین شما اگه جواب سوال منو با تعصبای خاص خودت بدی بهتره تا یکی که تو این وادی نیست.

سوال دیگه اینکه، این هیفا و الیسا تو بیروت ان دیگه؟ مسلمونای اونجا بهشون حمله نمیکنن؟ که مرگ بر لختی پختی و  مرگ بر بهترین خوانندگان عرب؟ مثل این آستان قدس و جو ایران که حمله می کنه به خواننده ها و زنا رو کلا حذف کرده. نگاهشون چجوریه کلا به موسیقی؟

کنسرت میذارن تو بیروت؟ اگه ما بخایم بریم ما رو از زندگی سِقط نمیکنن که تو ایرانی چرا دنبال لهو و لعبی، ایرانی لا ایرانی...

من چهار زبون میتونم صحبت کنم و عربی رو هم دارم یاد می گیرم. درواقع معلم زبانم. (آلمانی اسپانیایی انگلیسی و ایتالیایی) ولی از غرب خوشم نمیاد. عشق ق ق ق ق خاور میانه ام مخصوصا لبنان و سوریه که شانس عشق بدشانسم هر دو کشور هم ترسناکن هم جذاب. نمیدونم.

عذر میخام اگه یه مقدار لفظ عامیانه بکار بردم. جسارت نشه. ممنون میشم از پاسخ مفصل!

پاسخ:

۲۲ تیر ۹۶، ۱۲:۲۷
سلام
تاریخ لبنان رو در پستهای مختلفی نوشته ام. لبنان امروز کشوری است با بافت مختلط از 16 دین و مذهب و طایفه.
در لبنان همه آزادند. نگران هیچی نباشید. هیچ محدودیتی در حجاب و دیگر برنامه ها نیست.
محل اقامت هنرمندان را نمی دانم. اینها بیشترشان بیشتر اوقات خارج کشورند. اما وقتی هم در لبنان هستند کسی به آنها کاری ندارد. طرفدار هم دارند laugh
قضیه آستان قدس و کنسرت و اینها را جدا کنید. لبنان کشور اسلامی محسوب نمی شود و دولت اسلامی ندارد. مسلمانها در اکثریت نیستند. در جنوب و مناطق شیعه برنامه های کنسرت و لخت و پتی برگزار نمی شود. در مشهد حق دارند جلوی کنسرتهایی که خارج از حدود است را بگیرند. باید به اکثریت مسلمان احترام گذاشت. شهر زیارتی است. شما در آمریکا نمی توانید کارهایی که در لاس وگاس می توان انجام داد در شهرهای دیگر ممنوع است. قمار، فاحشه گری برای پول و....
در مناطق مسیحی نشین و توریستی شمال بیروت برنامه های مختلفی هست که قطعا بنده هیچ اطلاعای از زمان و نحوه آنها ندارم.
در لبنان هیچ کسی به شما کاری ندارد. البته مردم تعجب می کنند که چرا یک ایرانی بر خلاف تصور آنها است. اما مزاحم شما نخواهند شد.

سلام مرسي از اطلاعات خوبتون. من يه سوال داشتم، اگر ورود به لبنان داشته باشيم مشكلي براي گرفتن ويزاي شينگن نداره؟ 

پاسخ:

۲۷ مرداد ۹۶، ۱۷:۰۵
سلام. ممنون. فکر نمیکنم. چون خود لبنانی ها هم به آمریکا و اروپا می روند. فوقش ازتان سوال کنند برای چی رفتید.

با عرض سلام و وقت بخير 
من و همسرم براي كردش و تفريح به مدت بكهفته ميخواستيم سفر كنيم از اونجايي كه همسرم خيلي علاقه به سفر به جاهاي مختلف داره و دلش نميخواد جايي رو دو بار بره اصرار به لبنان كرد جون يكي از آرزوهاشه  منم پيگيري كردم و توري به مدت يكهفته به حونيه هتل مديسون ٤ستاره معمولي انتخاب كردم كه به بودجمون بخوره .الان حدود ١ساعته كه دارم وبلاگ شما و كامنتها رو ميخونم ولي حقيقتش ترس برم داشته .انگار انتخاب چالش برانگيزيه ! سوالم اينه ايا اگر اين سفر رو داشته باشيم بعدا براي گرفتن ويزاي شينگن به مشكل برميخوريم چون من بعد ساله ميخوام با دعوتنامه به ديدن خواهرم به اطربش برم و نميخوام اين موقعيتو از دست بدم ممكنه راهنماييم كنيد .بي نهايت سپاسگزارم 

پاسخ:

۲۱ شهریور ۹۶، ۱۱:۳۱
سلام. اصلا همین که بفهمند وبلاگ من اومدید بهتون ویزا نمی دهند laugh
قانونی در این زمینه وجود ندارد. اگر بخواهند گیر بدهند، کلا ایرانی بودن ما محل اشکال است! خیلی از لبنلانی ها حتی نزدیکان مسئولین حزب الله به آمریکا و اروپا می روند و حتی اقامت دارند. کسی هم کاری به آنها ندارد. قطعا کنترلشان می کنند و جاسوسی و نظارت تمام وقت در مورد آنها اعمال می شود اما جلوی آنها را نمی گیرند. ممکن است از شما سوال شود برای چه به لبنان رفته بودید؟ جواب می دهید سفر تفریحی بود.

سلـــام
من میخواستم درمورد سفر به عدلون بدونم ! میخوام برم منزل یکی از شهدا ؛ متاسفانه ادرسی هم ندارم ؛ میخاستم بدونم اگه بریم لبنان و بعد عدلون میشه ادرسو پیدا کرد ؟ چجوریه اصن ؟

پاسخ:

۱۶ آبان ۹۶، ۱۵:۵۱
سلام
لبنان آدرس ندارد! یعنی باید به جنوب بروید. آنجا تاکسی پیدا کنید برای عدلون. توی دهکده، از یک مغازه بپرسید، راهنمایی می کنند. خیابانها اسم و شماره ندارد.

سلام
آقا یه سوال 
هزینه هواپیما چرا اینقدر بالاست به بیروت؟
چطور میشه ارزان سفر کرد؟

پاسخ:

۱۵ آذر ۹۶، ۲۱:۴۸
علیکم السلام. هزینه پرواز بستگی به طول کوریدور پروازی و هزینه سوخت و استهلاک قطعات و مالیات های فرودگاهی دارد. ایران ایر تقریبا ارزانترین بلیط به لبنان است. سفر ارزان به لبنان از راه زمینی است که فعلا به خاطر شرایط سوریه امکان پذیر نیست.

سلام دوست گرامی شب شما بخیر. یک سوال از محضر شما داشتم: آیا از بیروت به مقصد کشور ترکیه کشتی مسافربری هست؟ یعنی می توان بین بیروت و ترکیه با کشتی پیمود؟ برای کدام شهر ترکیه؟ سپاس از شما. آیا سایتی هست به من معرفی کنید که ساعت حرکت داشته باشد؟ با سپاس از شما

پاسخ:

۱۵ آذر ۹۶، ۲۱:۴۲
علیکم السلام. وقت به خیر
بله از لبنان کشتی به کشورهای دیگر هست. هم عادی هم باری و هم کروز. ولی اطلاعات زیادی در این زمینه ندارم. شاید یک مقدار امنیتش کم باشد، خصوصا اگر از بندر بیروت حرکت نکند و از بندر طرابلس برود.

سلام مجدد دوست گرامی. ممنون از پاسخگویی شما. من قصد دارم عید از ترکیه بیایم لبنان. هرچه می گردم به مسیر کشتی ها نمی رسم. دو شهر اسکندرون و مرسین را هرچه گشتم نشانی از ترمینال کشتیرانی پیدا نکردم.جسارتا می توانید سایتی از این شرکت های کشتیرانی به من معرفی کنید؟ دیگر اینکه منظور از پایین بودن امنیت چیست؟ ما دو نفر آقا و یک نفر خانم هستیم. چه مشکلات احتمالی می تواند برای ما پیش بیاید؟سپاس از شما

پاسخ:

۱۷ آذر ۹۶، ۰۰:۳۳
سلام. به خاطر شما سرچ کردم. سفر یک طرفه برای بزرگسال حداقل ۱۵۰ دلار است. از مرسین به طرابلس می روند. قاعدتا باید برای بیروت هم باشد. سایت رسمی و مناسبی پیدا نکردم. باید از دفاتر سیاحتی پرسید. امن نبودن طرابلس به خاطر این است که شهری سنی نشین است که افراد تندرو دارد و ممکن است مزاحمت ایجاد کنند. ممکن است بربایند یا صدمه بزنند.

سلام.
چند تا سوال داشتم
به غبر ار بیروت کدام شهر های لبنان فرودگاه بین المللی دارند؟
لبنان به راه آهن مجهز است.
در خود لبنان برای ساتیت های باستانشناسی و طبیعی تور هست؟
بیت الدین چقدر با بیروت فاصله داره؟
کافه های هنری و سالن های کنسرت بیروت بیشتر در کدوم مناطق هستند؟

پاسخ:

۲۲ دی ۹۶، ۱۱:۱۳
سلام. خیر فقط فرودگاه بیروت هست.
لبنان راه آهنی داشت که به سوریه متصل بود. اما پس از جنگهای داخلی متوقف شده است و چیز زیادی جز ریلها از آن باقی نمانده.
بله تورهایی برای لبنان گردی هست اما نه بطور دائم. بصورت مناسبتی.
فاصله بیت الدین با بیروت خیلی کم است. لبنان کلا اندازه استان تهران است. حدود 35 کیلومتر فاصله دارد که سه ربع زمان لازم است تا به آنجا برسید.
بیشتر در مناطق مسیحی و وسط شهر هستند.


سلام ممنون از اطلاعاتتون

میخواستم بپرسم که آیا هنوز هم سفر بدون ویزا قابل انجام هست؟ و اینکه خودمون میتونیم بدون تور بیایم و از بیروت به شهرهای تاریخی مثل بعلبک بریم؟

پاسخ:

۶ بهمن ۹۶، ۱۳:۲۰
علیکم السلام. بله امکان پذیر هست. همیشه از طریق سایت پلیس لبنان می توانید مطمئن شوید.

در اطلاعات اولیه ای که در مورد لبنان دارید اشاره به این داشتید که در مورد ایرانی بودنتان به تاکسی چیزی نگویید که احتمال دزدیدنتان هست ،مگر نه اینکه ایران جانی و مالی حمایت کاملی از لبنان دارد پس چرا امنیت ایرانیان زیر سوال است و از جانب چه کسانی ما تهدید میشویم ؟آیا اروپایی ها هم در معرض خطر هستند ؟

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۶، ۱۰:۳۰
لبنان چندین طایفه است و چندین دسته سیاسی. هر طایفه علاوه بر تعلق مذهبی به طایفه خود، در گروه بندی های سیاسی دسته بندی می شود. روابط بسیار پیچیده ای حاکم است. در لبنان هستند افرادی وابسته به گروه های تکفیری که شاید تمایلی به ربودن ایرانی ها داشته باشند. این اتفاق اصلا نیفتاده اما من فقط محض اطلاع و به خاطر امنیت بیشتر عرض کردم. داشتیم دوستی که اشتباهی در اوج تنشها به منطقه تندروهای اهل سنت رفته و کتک مفصل و چاقو خورده. بعد که فهمیدند ایرانی است سریع بردند پرتش کردند جلوی بیمارستان و فرار کردند.
از این موارد خیلی کم است. حتی ربودن توریست اروپایی سابقه داشته، که جنبه شخصی و گروگانگیری برای دریافت پول بوده. نسبت چنین جرایمی آنقدر کم و ناچیز است که نمی توان از آن نا امنی را نتیجه گرفت. اما هر کسی در هر کشور غریبی باید مراقب امنیتش باشد.

مگردین رسمی درلبنان اسلام نیست چرا هتل ها غذای غیر حلال سرو می کنند وچگونه میشود بلیط کنسرت های الارز را خریدارنمود مگر لبنان مهد هنر نیست پس چرا انقدر  رسیدگی ضعیف

پاسخ:

۴ ارديبهشت ۹۷، ۰۱:۰۷
خیر. لبنان اساسا دین رسمی ندارد. دولت سکولار و غیر دینی است. در خیلی از مناطق حتی مسلمان، ذبح اسلامی نیست.
اطلاعی ندارم. لبنان از لحاظ سایت و فضای مجازی ضعیف تر از ایران است و بیشتر شرکت ها و موسسه ها و جمعیت ها، به جای صفحه اختصاصی و صرف هزینه های بالا، صفحه فیسبوک دارند.

سلام دوست عزيز من تور لبنان گرفتم ولي حقيقتا با چيزايي كه شما نوشتي خيلي ترسيدم
اينكه نا امنه و مثل اب خوردن ايرانيها رو ميدزدن ...

پاسخ:

۸ خرداد ۹۷، ۱۲:۵۹
سلام. نترسید. نا امن نیست و تا به حال غیر از حاج احمد متوسلیان کسی را ندزدیده اند. آن هم شرایط جنگی بوده. این مواردی که نوشتم همیشه باید در کشور خارجی غریب مراعات کرد هیچ مشکلی نیست. ولی بهتر است با کسی حرف نزند. هدفون را حتی الکی در گوش بگذارید و با کسی هم کلام نشوید. الان اتفاقا طرفداران ایران در قدرت بیشتری هستند و کسی جرات اذیت شما را نخواهد داشت.

آيا بجز تاكسي وسيله حمل و نقل عمومي ديگه اي مثل اتوبوس يا قطارشهري يا اتوبوس و قطار بين شهري هست

پاسخ:

۸ خرداد ۹۷، ۱۲:۵۹
خیر. فقط ون و تاکسی و مینی بوس هست

ممكنه جاهاي تاريخي ومراكز خريد ارزان قيمت ولي خوب رو معرفي كنيد
٢-صرافي ها بابت چنج ١٠٠ يورو چقد ليره بايد بدن و ايا صرافي هاشون مطمئن هستند؟
٣- كرايه ون ها حدودا تا بلبعك و منطقه هاي توريستي چقدر هست به ازاي هر نفر
٤-ايا طرابلس لبنان ارزش ديدن داره و اگر بلي چقد راه هست و چگونه ميشه رفت

پاسخ:

۸ خرداد ۹۷، ۱۸:۴۲
این نقاط روی نقشه راهنمای توریستی لبنان علامت گذاری شده اند.
مطلب لبنان گردی در تعطیلات نوروز را هم مطالعه کنید.
قیمت چنج دلار و یورو روزانه تغییر بسیار اندکی دارد. از این صفحه می توانید نرخ تقریبی را ببینید.
فکر میکنم کرایه ون 5000 لیره باشد. همچنین کرایه تا صیدا 3000 و تا صور 5000 است.
طرابلس هم زیباست ولی نباید با مردم قاطی شوید و بفهمند ایرانی هستید. ممکن است برخی تندروها حضور داشته باشند و اذیتی کنند.

سیدجواد حسینی

۱۳ تیر ۹۷ ، ۱۳:۴۸
سلام بنده طلبه حوزه علمیه قم هستم (البته معمم نشدم هنوز.... لباس شخصی) و خیلی دلم میخواد بیام لبنان رو ببینم از نزدیک هم برای دیدن مناطق جنگی و مناطق شیعه نشین (و احیانا دیدن حوزه علمیه امام مهدی) هم برای دیدن مناظر طبیعیش که همه تعریفشو میدن و صد البته برای زیارت حرم سیده خوله بنت الحسین در بعلبک

چندتا سوال دارم:
1- آیا میشه بدون اینکه هتل رزرو کنیم، بیایم لبنان؟ تو فرودگاه از این قانون های تخیلی ندارن که بگن بدون رزرو هتل اجازه ورود به لبنان ندارید یا نه؟

2. فاصله بیروت از مناطقی مثل بنت جبیل و بقاع و هرمل و نبطیه چقدر هست؟ آیا مثلا من میتونم برم نبطیه یکی دوشب بمونم؟ بیروت تا بعلبک چقدر راهه؟ امکانش هست آدم بره تو بعلبک یه شب بمونه؟ هتلی چیزی دارن؟ امنیتش چقدره؟ نریم اونجا یهویی سنیا و وهابیا بریزن سرمونو ببرن!!!!!!! حرم نبی ساری کجای لبنانه؟

3- الان مثلا من یکی دوتا دوست و رفیق دارم توی فیسبوک باهاشون در ارتباطم توی نبطیه و روستای لاسا (استان جبل لبنان بخش جبیل) چندتا دوست هم دارم توی بیروت هستن همشون شیعه 12 امامی و مرید حزب الله خیلی هم عاشق ایران نشون میدن.. به نظر شما میشه اعتماد کرد و رفت پیششون مهمان شد؟ الان شما توی متن مقاله چندبار متذکر شدی که باید آدم حواسش جمع باشه چون ایرانیا رو میدزدن و آدم ربایی میشه توسط تروریست های اونجا.. من خیلی ترسیدم ممکنه اینا هم تو زرد از آب دربیان و آدم ربا و تروریست باشن؟

4- اگه بخوایم بریم پارک معروف حدیقه ایران، امکانش هست؟ چون شنیدم خیلی نزدیک مرزهای اسرائیله!!! دقیقا محل این پارک کجاست توی چه شهریه؟؟؟

5- بلد بودن زبان عربی فصیح کتابی (نه عربی عامیانه خودشون) چقدر کار آدمو راه میندازه؟ بلد هستن به فصحه جواب آدمو بدن یانه؟ (من بشخصه فقط عربی فصحه بلدم و فارسی!!!! عربی عامیانه فقط درحد سلام چطوری بلدم!!!!!)

6- حسینیه حوراء توی ضاحیه هست؟

7- آدم همینطوری بره راه بیفته تو ضاحیه گیر میدن؟؟ بری بگی من ایرانیم، چقدر تحویلت میگیرن؟؟ نریم بگیم ایرانی هستیم یه وقت تحویلمون نگیرن الکی فقط خودمونو ضایه کنیم!!

ببخشید اگه خیلی سوالات درهم و برهم پرسیدم و متن طولانی شد ولی ممنون میشم که هم جوابمو بدید هم اینکه اگه ممکنه یه ایمیل یا شماره واتساپ یا پیج فیسبوک معرفی کنید که بهتر بتونم باهاتون ارتباط بگیرم... اینجوری که بیام نظر بنویسم و شما بیای جواب نظر رو بدی فکرکنم خیلی طول بکشه.. ممنونم

پاسخ:

۱۳ تیر ۹۷، ۱۴:۴۷
علیکم السلام
1- بله میشه. البته موقع پر کردن کارت ورود به لبنان باید اسم جایی رو بنویسید.
2- فاصله با هر شهری متفاوته. در گوگل مپ می تونید پیدا کنید. تا بعلبک حدودا دوساعت، و تا بنت جبیل هم همینطور. بقاع و هرمل بیشتره. می شود در این شهرها هم ماند. امنیتشان کاملا خوب هست. خصوصا جنوب. فعلا هیچ سنی و وهابی نیست که جرات اذیت داشته باشد. حرم نبی ساری بین صور و صیدا است.
3- نگفتیم ایرانی ها را می دزدند. نوشته شد مسافر باید حواسش جمع تر باشد. سابقه نداشتیم بعد از حاج احمد متوسلیان! بله می توانید پیش آنها مهمان شوید. آدمهای مهمان نوازی هستند
4- پارک ایران لب مرز هست و باید با یک لبنانی بروید. ممکن است بفهمند ایرانی هستید نگذارند وارد منطقه عملیاتی یونیفل شوید.
5- کار را راه می اندازد. مشکلی نیست.
6- اگر منظور مجتمع حضرت زینب است که در ضاحیه می باشد.
7- راه رفتن مشکلی ندارد. عکس گرفتن مشکل ایجاد می کند. بله عموما تحویل می گیرند.
ایمیل در قسمت تماس با ما آمده است. از طریق دایرکت اینستاگرام هم در خدمتیم.
مطلب راهنمای سفر به لبنان را هم اگر نخوانده اید حتما بخوانید

سلام.بنده در جند روز آینده با همسرم قصد سفر به بیروت را داریم.زبان عربی اصلا بلد نیستم و فقط انگلیسی می توانم صحبت کنم.بیشتر مطالب سایت و اکثر کامنت ها را خواندم.اما چند سوال دارم.در سایتی که برای پلیس لبنان معرفی کردید نتوانستم مطلبی در مورد ویزا برای ایرانیان پیدا کنم(در ایران یک آژانس به من گفت 60 دلار برای ویزا هزینه میخواهد).آیا نیاز به گرفتن ویزا هست یا به صورت فرودگاهی صادر میشود؟ وضعیت امنیت این کشور با توجه به پیام ها برایم مبهم است؟ آیا با آن که هزینه های سفر به لبنان بالاست(بلیط رفت و برگشت قطری 3 میلیون تومان و هتل حداقل برای 7 شب 2 میلیون تومان)آیا ارزش دیدن را دارد؟ به نظر شما اگر ماشین اجاره کنیم با توجه به نرخ بنزین و سایر شرایط که شما بهتر میدانید به صرفه است؟
آیا استفاده از نقشه های آنلاین و آفلاین کار ما را در این کشور راه می اندازد(که نیازی به ارتباط با افراد محلی نباشد)؟

پاسخ:

۲۵ تیر ۹۷، ۱۱:۲۴
سلام. لغو ویزا با لبنان برقرار است و لازم نیست پولی بدهید. ویزای فرودگاهی هم نیست. وضعیت امنیت کاملا مناسب هست و هیچ مشکلی نیست. دوستی چند روز پیش با پرواز ایران ایر آمد که تنها یک میلیون و سیصد و پنجاه پول داده بود. قیمت هتل خوب است. چون به صورت شخصی، شبی صد دلار در تابستان قیمت هتل است. اجاره ماشین خوب است اما اگر راننده ای که فارسی بلد باشد و تورگردان باشد بگیرید، هرچند مقداری گرانتر می شود اما استفاده بیشتری می برید و در ترافیک و راه های غیر معمول که نقشه به شما پیشنهاد می دهد گیر نمی افتید. نگرانی از صحبت با محلی ها نداشته باشید. عموما زبان خارجه بلدند و برخلاف کشور ما، با توریستها رفتار مناسبی دارند.

سلام وقت بخیر

از لبنان تا نبطیه چقدر فاصله اس؟

امکان سفر به اونجا وجود داره؟

جمعا فکر می کنید برای یک هفته کللل هزینه ها از ابتدا تا انتها چقدر بشه؟

حدودی....

ممنونم

پاسخ:

۱۷ مرداد ۹۸، ۱۰:۲۰
سلام. منظورتون از بیروت تا نبطیه است. حدودا یکساعت طول میکشه و هفتاد کیلومتر راهه.
بله امکان سفر هست. هیچ مشکلی نیست. با ون فکر کنم دو دلار بود.
حدودا هزار دلار لازمه

آخ آره همون بیروت :|

:)

تنها سایتی هستین که جواب دادین. خدا خیرتون بده. 

بسیار خب... متوجه شدم. ممنونم، لطف کردید

من فقط تصمیم داشتم به نیت زیارت مزار شهید احمد مشلب به نبطیه برم. ان شاء الله شرایطش جور بشه.

 

در عوض اینجا به نیت شما و شهید به زیارت علی بن موسی الرضا میرم. التماس دعا

 

یا علی

پاسخ:

۲۰ مرداد ۹۸، ۲۱:۱۶
انشالله شرایطش جور بشه، شهید زیاد هست و هرکدوم خصوصیت های خودش رو داره.
خیلی ممنون از لطف شما. خیلی التماس دعا

بله قطعا همینطوره که شما می فرمائید

 

سلام ما رو به همه شهدا برسونید

یاعلی


ممكنه جاهاي تاريخي ومراكز خريد رو معرفي كنيد
بلیط هواپیما چند هست؟

پاسخ:

۱۳ آبان ۹۸، ۱۲:۰۶
در صفحه اطلاعات توریستی لبنان روی نقشه مشخص شده اند.
قیمت بلیط متغیر هست و باید از دفاتر هواپیمایی پرسید

سلام

حالا که کرونا هست چطور می شود به لبنان سفر کرد؟ ویزا لازم هست یا هنوز همون لغو ویزا هست و میشه ازادانه سفر کرد. ممنون میشوم توضیح جامع وکاملی بدهید.

تشکر

پاسخ:

۱ دی ۹۹، ۱۲:۳۳
سلام. بله هنوز لغو ویزا است و می توان سفر کرد. باید آزمایش کرونا همراه داشت و ممکن است در فرودگاه هم تست بگیرند. مسافران، باید سه روز در هتلی بمانند و دوباره تست بدهند. خود لبنانی ها علاوه بر سه روز هتل، باید پنج روز هم در منزل بمانند.

سلام

من سیاست خارجی میخونم و الان پروژه شناخت لبنان رو بهم دادن, میتونید در مورد سوالاتی که دارم برام وقت بذارید؟

پاسخ:

۲۹ دی ۰۰، ۱۱:۴۴
سلام. اگر در سایت مطالبی که نیاز دارید پیدا نکردید می توانید از طریق ایمیل بفرستید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها