انواع حجاب در لبنان و هزینه آن

انواع حجاب در لبنان و هزینه آن

از آنجا که مطالبی در سایتها منتشر شد مبنی بر گران بودن حجاب چادر نسبت به حجاب مانتو، خواستم وضع لبنان را هم بشنوید. اطلاعات من حاصل شنیده ها و دیده های خودم در ضاحیه و فروشگاه های مختلف لبنان است. البته نه فروشگاه های خاص در خیابان الحمرا که هر قطعه لباسشان بین 500 ، ششصد دلار تا چند هزار دلار است. بلکه فروشگاه هایی که عموم مردم از آنها خرید می کنند.
هزینه پوشش برای خانمهای چادری در لبنان بسیار کمتر از مانتو پوشها یا بی حجابهاست.

یک خانم مانتو پوش (مانتو شرعی بلند) باید یک مانتو بخرد و یک روسری یا شال لبنانی (ترکی). قیمتهای روسری و مانتو بیداد می کند. قیمت یک مانتوی خوب بین 50 و صد دلار است. هرچند ارزانتر و بی کیفت تر و ساده تر هم وجود دارد، اما این قیمت نرمال است؛ و البته گرانتر هم موجود است. روسری و شال حریرِ اصل اقلا کمِ کم 50 دلار قیمت دارد به بالا.

ارزانترین روسری حریر که پارچه آن حریر خالص نبوده و ترکیب دارد، 23 دلار به فروش می رسد.

روسریبعد با یک روسری که کار راه نمی افتد، باید اقلا به تعداد روزهای هفته روسری خوش رنگ و خوش طرح داشته باشند. تصور کنید خانمی فقط هفت مانتو و هفت روسری داشته باشد! اقلا هزار دلار هزینه برده. درحالیکه چادر بهترین نوعش از مغازه های صاحب نام، حدود صد دلار و دویست دلار است. با این حال یک چادر برای یک کارمند یا دانشجو که ارزان و با دوام و ساده باشد، 50 دلار است. باید توجه کرد که چادر را برای یکسال می پوشند تا سال بعد یک چادر جدید بخرند و قبلی بشود چادر دم دستی. با این حساب هر خانم چادری کمِ کم، سه چادر دارد. در مقابل، خانم مانتو پوش هر سال اقلا چهار پنج مانتو می خرد.

چادر لبنانیدر عید های فطر و قربان و ولادت پیامبر که باید لباس نو بخرند و یکی دو تا هم گذری و بازارگردی! پولدارها که ماهی سه چهار مانتو رو شاخشان است. (ببخشید رو جیب همسرشان است!)

گذشته از این، خانم چادری آرایش نمی کند، پس هزینه آرایش هم حذف می شود. (فقط در منزل برای همسر آرایش می کنند یا در موارد نادر، مثل عروسی اعضای خانواده، آرایش می کنند و با روبنده به عروسی می روند) خیلی ها هم با همان چادر در عروسی یا مهمانی می نشینند. (در عروسی های مختلط) پس غیر از هزینه آرایشگاه، هزینه لباس مجلسی هم حذف شد.

برسیم به کلا بی حجاب ها. این خانمها عموما لباس مارکدار می پوشند. یک شلوار مناسب اقلا 50 دلار هزینه دارد. چه جینز چه کتان چه نوع دیگر. بلیز هم همینطور. این قیمتها تازه جزو ارزانترینهاست که مارک معروفی نباشد. لباسهایی که در مغازه های ضاحیه به فروش می رسد، زیر 70 دلار نیست. خانمی از یک مغازه صحبت می کرد که لباسهای زیبایی داشت. می گفت شاید بتوانی لباس ارزان به قیمت 200 هزار لیره هم پیدا کنی! (130 دلار)

تخفیف

برسیم به کفش. کفشهای چینی موجود در بازار در کمترین حالت 20دلار قیمت دارند. اگر از مغازه های صاحب نام کفش مناسب بخواهید که باید اقلا 50 دلار کنار بگذارید (مثل کفش فروشی Saly که کفش چرم لبنانی می فروشد). کفشهای مارکدار که زیر صد دلار وجود ندارد تازه آنهم موقع حراجی. مثلا اگر در هنگام تخفیف به مغازه آدیداس بروید شاید کفشی با حدود 100 دلار گیرتان بیاید.

کیفکیف هم همان داستان است. از مغازه های پایین شهر و چیپ که خرید کنید کمتر از 30 دلار کیف بنجل گیرتان نمی آید. اما مغازه های شیک در پاساژها و مراکز خرید کیفهایی با قیمتهای 100 دلار و 200 دلار به شما عرضه می کنند.

یک خانم بی حجاب باید موهایش مرتب باشد. حتی اگر آرایش درست و حسابی نکند، حتما کمی آرایش می کند (به آن می گوییم صافکاری!). مثلا یک رژ لب کمرنگ و کرم پودر. پس هزیه لوازم آرایشی رو هم باید حساب کرد.

بعضی از مغازه های چادر فروشی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا، در ازای خرید هر چادر یا مانتو یکی دیگر هم هدیه می دادند. در واقع نصف قیمت خرید می کردید.

در لبنان عموما فروشگاه های لباس در پایان فصل، حراجی می گذارند که واقعا لباس با نصف قیمت یا 70% تخفیف به فروش می رسد. خیلی از مردم تعدادی از لباسهایشان را این مواقع می خرند. در مقایسه با ایران (البته اطلاع من از قیمت های ایران مربوط به سال پیش است) قیمت هر قطعه لباس ارزانتر است.

با این حساب، ظاهرا ایران حجاب گرانتر از خارج است. چه چادر و چه مانتو. پس بگو چرا بعضی از دخترها هی آستین یا پاچه شان آب می رود!!!

مانتو

۲ ۰ ۸۱ نظر ۳۶۴۶۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۸۱)

سلام

بله متأسفانه.
اما خوب ما چادرمان را بی قیمت می دانیم. این ارثیه مادری را..

(مطلبتان خوب)

اطلاعات خوبه در این زمینه!! بالاخره دراینده به دردماهم می خوره
ولی تورابه خدا گیر به حجاب خانم ایرانی نده چون خانمهای عرب زبان دست کمی از ایرانی ها ندارند اخه تورابخدا این حجابه که فقط موها را بپوشانی بقیه دیگه ایراد نداره!!! درسته که استین لباس در ایران اب میره ولی در ان طرف هم لباسها تنگتر میشه پس دست کمی از هم ندارند
حجاب در بعضی از کشورها عربی به ویژه لبنان که خیلی افتضاحه !!!! لبنان مسیحی داره ولی می گویند که بعضی ها با لباس مایو میان بیرون!! بعید میدونم در کشورها غربی هم ان هم در بازار یا خیابان چنین پوششی باشه

پاسخ:

۲۶ ارديبهشت ۹۳، ۱۵:۱۱
برادر
به نظر من لبنانی های بی حجاب که کلا هیچی سرشون نیست و با پیراهن و شلوارند از خیلی از بی حجابای ما بهترن که یه شال انداخته روی فرق سرش ولی همه چی اش معلومه!. بابا هیچ جای دنیا اون آرایشی که بعضی دخترای ایرانی میکنن رو کسی برای مواقع معمولی نمیکنه. یه برداشت خیلی بدی ازش میشه حتی تو آمریکا. درسته تو مناطق شیعه وضع حجاب بهتر از مناطق مسیحیه و عموما با چادر و مانتو هستن و بی حجابها هم پیراهن و شلوار یا دامن می پوشند اما دیگه کسی با مایو نمیاد بیرون! بله مناطق مسیحی خصوصا الان که داره گرم میشه شلوارک و تاپی می پوشن که کم از مایو نداره! اما همونا عموما آرایش غلیظ ندارن.
ضمن اینکه من به یه نکته دیگه معتقدم و اون نیت و فکر و قصد قلبی آدمه. لبنانیه بی حجاب، بی حجابه چون اون پوشش رو می پسنده. اما بعضی از ایرانیا دارن از روی کرم ریختن و ضدیت نشون دادن با نظام و خدا پیغمبر این ادا اطوارها رو در میارن. بعضی ها هم مریضن، یعنی طالبن. دنبال مشتری هستن. اینه که با دیدن اینا آدم داغ میکنه. وگرنه شما بیا لبنان ببرمت تو کوچه بازار، مردم عادی سرشون به کار خودشونه و چون فکر بدی ندارند هیچ اثر منفی و انرژی منفی به آدم منتقل نمیشه. مگه آدم خودش مرض داشته باشه.

من حرف بدی نزدم برادر جان !!! البته خانم هاباید دراین مورد نظر بدهند ولی گفتم خوبه ادم واقعیت را ببینه اگر حجاب خانم ایرانی ایراد داره عرب زبانها هم ایراد داره
اگر ایران جزء بیشترین وارد کننده لوازم ارایش است کشورها عربی جلوتر از ایرانی ها هستند
با این حرفت یه کم مشکل دارم ( اما خیلی از ایرانیا دارن از روی کرم ریختن و ضدیت نشون دادن با نظام و خدا پیغمبر این ادا اطوارها رو در میارن. بعضی ها هم مریضن، یعنی طالبن) اولا خیلیا نه !! شاید عده ای به قول تو مریض باشند ولی خیلی هاشون شاید به علت کم دانستن باشد خیلی از خانم ها هستندکه حجابشان خوب نیست ولی اعتقادتشان خوب است نباید این دسته را جزء انها حساب کنی
باز هم می گویم حجاب انها هم دست کمی از ایرانیها ندارد اون لباس پوشیدن مایورا هم گفتم چیزی که شنیدم از طریق کسانی که لبنان رفتند
ودراخر هم خانم هایی که درایران با حجاب هستند به نظر من اجر وپادششان بیشتر از بقیه خانم های مسلمان در کشورها ی عربی است وهم چنین مردان ایرانی که حجاب چشم دارند چراشو بعدا میگم

قیمت هایی که گفتید به نظر من هم چادر هم مانتو در ایران ارزان تره .چون خودم دخترم و خبر دارم البته مانتوهای ترک و عجقو وجق و خلاصه جلف!! بله در خیابان های مشهور گرونه اما مانتو مناسب وایرانی نسبت به قیمت های لبنان ارزون تره .چادر هم اگه ساده بخوایین بخرین قواره ای حدود 50 تا 60 هزار هست منتهی اینکه میگن چادر در ایران گرونه منظورشون چادر های به قول خانم ها!!!مجلسی که اکثراتوری هستند و نازک وطرح دار ن. پس نتیجتا کسی واقعا به خاطر داشتن حجاب در ایران بخواد مانتو وچادرباهم بخره روی هم به طور متوسط باید 120 هزار تومان پرداخت کنه که البته اگه دختر خانم هاکمی زرنگ باشن میتونن مغازه های ارزون تری پیدا کنن وتازشم تا ده هزار و بیست هزار هم تخفیف بگیرن.به نظر من اینا همش بهونه است اصل چادر و مانتو برای پوشوندنه ونه برای لباس شهرت و رنگ ولعاب.
یه نکته ای هم عرض کنم اینکه در ایرا ن دخترهای مانتویی و بی حجاب اونطوری میگردند به نظر من اکثرا دلیلشون مخالفت با نظام و دین خدا و پیامبر نیس اتفاقا کافیه همین دخترا رو ببری روضه امام حسین ببری اعتکاف ببری شب قدر و کمی درباره فلسفه حجاب و خوبی هاش براش دوستانه وصمیمانه بگی باور کنید از من وخیلی های دیگه با حجابتر میشن .منتهی مشکل اصلی جوانان امروز ما چشم هم چشمی و عدم داشتن آگاهی واطلاعات مفیده .اگر جو جامعه درست بشه اگر وزارت ارشاد بذاره!!!اگه نظارت بر تولیدی های لباس بیشتر بشه و طرح های جالب ارائه بشه باور کنید همین دختر بی حجاب همچین چادر سر کنه که چشم آمریکا و اسرائیل در بیاد. نمونه بارزش رو خودم دو سه روز پیش اعتکاف دیدم که 300تا دختر دانشجو بودن با هر تبپ وقیافه ای (شاگرد ان مکتب غرب در دانشگاه!!)در مسجد سه روزخدارو صدازدند باسبک زندگی زیبای حضرت فاطمه و زینب(س)آشنا شدند اگر کمی هم محیط دانشگاه وجامعه رو اگر آقایان کلید ساز بذارن !!محیا بشه باور کنید که مشکل حجاب دختران و پسران ما درست میشه. راستی در لبنان اعتکاف و شب قدر دارن؟ مثل ما برگزار میکنن؟

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۳، ۰۰:۱۶
درست می فرمایید. مطمئنا منظور من از خیلی ها همه نبوده و بنده به ظاهر و حجاب خانمها ایرادی نمی گیرم. منظورم همان دسته ی چند صد هزار نفری است که به دعوت شیطان و پیروانش برای کمپین کشف حجاب لبیک می گویند و آرزویشان این ست که به قول خودشان به آزادی برسند. وگرنه همان که شما فرمودید رو کاملا قبول دارم.
در لبنان هم اعتکاف هست اما نه به وسعت ایران.

سلام پناه بر خدا * مفهوم این مطلب این است که ای دختران وزنان کار حجابتان به جایی رسیده واینقدر اصرار بر بی حجابی کردید که مجبور شده اند برای اصلاح شما استدلال بازاری وحساب سود زیان جیب مبارکتان رابکنند وانگار قرآن و رساله عملیه برای شما پناه برخدا وزبانم لال هیچ اهمیتی ندارد ! فصل تابستان شروع شد وماندن در تهران حرام (ام قری‏ مسلمین جهان‏)‏ البته من تهرانی نیستم

نه برادر به قیمت ربطی نداره
الاعمال بالنیات
نیتشون پاکه
کلا هر کی به حجابش اعتقاد نداشته باشه بی ارزشه

از وب شما اطلاعات خوببی رو کسب کردیم ممنون

سلام
ببینید هرکی چادر می خره باید یه مانتوی اقلا درست هم زیر این چادر تنش باشه خب چادر که او ن همه گرونه من همین دو ماه قبل یه چادر خریدم 77هزارتومن از کیفیت جنسش هم خیلی راضی نیستم خیلی مشکی نیست مثل چادرای عباییه اما از اون جایی که سبک بود و برای سرکار راحت بودم و مثل عبا بود خریدمش یه پارچه چادری هم خریدم 75هزارتومن یعنی در عرض یه روز من فقط 152تومن دادم برای دو تا چادر
من که نمی تونم زیر این دو تا چادر مانتوی شش سال قبلمو بپوشم هر چند که من خیلی وقتا ا زهمون مانتوها هم مواظبت می کنم و دوره ای ازشون استفاده می کنم اما مجبورم سالی دو تا مانتو که بخرم یه مانتو عید فطر یه مانتو هم شاید عید نوروز یا هر وقت دیگه که لازمم بشه( تو شهرستان ما عید فطر مهم تر از عید نوروزهستش) خب هر مانتویی از خودش پستتر با جنس بد و ... حداقل حداقل 68هزارتومن به بالاست حالا شما ببینید د یگه چه شود اونم با حقوق ماهی ششصدتومن خب معلومه که اذیت می شم حالا در کنار اینا شلوار هست مقنعه هستش شال و روسری برای مهمونی های خانوادگی هست شال و روسری مناسب برای جشن که با لباس جشنت ست باشه هست .... پس ما باید با بدبختی تهیه کنیم گاهی مجبور می شیم از کسای دیگه ای قرض بگیریم تازه خیلی وقتا می بینی این همه پول دادی بابت این شال یا مانتو بعد فقط یکی دو بار می پوشی و دیگه اصلا قابل استفاده نیست
از همه این حرفا گذشته هم حجاب رو اجباری کردیم برای همین هم خیلی ها از بس تو گوششون بی هیچ دلیلی گفتن باید حجاب داشته باشی دیگه طرف از حجاب و چادر و... متنفره من این چیزا رو تجربه کردم که دارم می گم ضمنا کسی هم برای حجاب در ایران اهمیتی قائل نیست ضمنا توی کشورهای عربی آدم با حجاب و بی حجاب از هم قابل تمیزند شما می تونید از رو طریقه لباس پوشیدن طرف بفهمی که این آدم طرز تفکرش چیه اما تو ایران اومدن همه رو مجبور کردن که یه جور متحدالشکل باشن یعنی خب برای همین وقتی من با حجاب می خوام یه تونیک خوب یه مانتوی خوب و مناسب گیرم بیاد اصلا پیدا نمی شه مانتو ها و تونیک ها همه تنگ و کوتاهه من تو این هوای گرم باید زیر مانتوم ساق بپوشم چون آستیناش تنگه و کوتاه با مجبورم یه لباس دیگه زیرش بپوشم و.... اینم بخاطر اینه که کسایی که تولید می کنن اصلا تفکر اسلامی ندارن خب منم مجبور می شم همین مانتوها رو بخرم اما از اون ور یا به خودم سختی بدم و هر جا می رم ( خونه عمو و عمه و...) چادرمو بیرون نیارم یا اگه یه وقت هم خیلی خسته باشم چادرمو بردارم و بیخیال تنگی لباسم بشم....

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۳، ۱۵:۵۱
سلام
اولا اجر شما با خدا. خودش هم روزی رسان هست و انشالله به همه ما لطف کنه و وسعت رزق عطا کنه
دوم اینکه برای توضیح بیشتر باید عرض کنم چادری های لبنان برعکس ایرانی ها زیر چادر مانتو نمی پوشند. چون چادرشان کاملا آنها را می پوشاند و مثل چادر ایرانی از جلو باز نیست. بنابراین کافی است زیر چادر بلیز و شلوار معمولی بپوشند. و البته شلوار حتما مشکی است یا فوقش قهوه ای یا رنگ‌های مات.
برای امثال من چادر خیلی ارزش دارد. چون کسی که برای خودش ارزش قائل است و دستور خدا را در شرایط سخت عمل می کند اجرش بیشتر از دیگران است. در لبنان هم چادری بسیار مورد احترام و مراعات مردم است.
سخنان شما را قبول دارم. قبلا لبنانی ها از ایران مانتو می خریدند چون ارزانتر از لبنان بود. اما الان مانتوهای ایرانی از نظر آنها شرعی و حجاب محسوب نمی شود و مجبورند تولیدات لبنان یا ترکیه را بخرند.

سلام . چون تعلق خاطری به لبنان دارم سر زدم و یاد آور می شوم که : سال 62 که ما ماموریت لبنان بودیم اصلا تقریبا چادر معنا و مفهومی نداشت یکی از کارهای فرهنگی ما دادن چادر به رایگان به خانواد های لبنانی بود که البته خیلی هاشون هم استفاده نمیکردند اعم از شیعه یا سنی و یا دروزی ها ولی خوب کم کم فرهنگ سازی شد و هزینه ها شد تا اینجوری شده . دلم میخواد یکبار دیگه لبنان را ببینم مخصوصا بقاع و بعلبک را

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۳، ۱۹:۵۸
سلام علیکم
بله. چادر و کلا حجاب در لبنان چند صده ای جایگاهی نداشت و فقط خانواده علما با حجاب و چادری بودند. با اقدامات فرهنگی امام موسی صدر زمینه فراهم شد و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران الگوی مناسبی برای لبنانیها ایجاد شد. امروز ضاحیه و جنوب لبنان درصد عمده زنان با حجاب هستند و تعداد چادریها هم خیلی زیاد است.
مطمئنا بعلبک هم همین وضع را دارد.
اصلاح وضع حجاب حتی روی حجاب اهل سنت هم تاثیر داشته که جا دارد مورد بررسی دانشمندان علوم اجتماعی قرار بگیرد.

سلام فکر کنم دوباره مجازأ ترور شدی آمار بازدید روزانه ات خیلی بالا رفته کنتور ترکونده

پاسخ:

۲۷ ارديبهشت ۹۳، ۲۰:۰۰
سلام علیکم.
آمار بازدید بالا رفته اما نشانه ای از ترور دیده نمی شود. لا‌اقل با آی پی ایرانی بازدید می کنند.

شلوارک و تاپی می پوشن که کم از مایو نداره! اما همونا عموما آرایش غلیظ ندارن

ما یه استاد داشتیم درمورد پوشش صحبت می گرد
می گفت چون تو ایران حجای اجباریه و باید مانتو بپوشند هرچند این کوتاه وتنگه ، کم کم این خودنمایی به صورت رسیده
برای همین آرایش ها تو ایران خییلی شدیده و اکثر دخترا خودشون گریمور حرفه ای شدند
خوب اون دختری که به زور خانواده مجبور چادر با مانتو ی سنگین بپوشه این خودنمایی رو تو صورت نشون میده
برای همین تو عمل های زیبایی ، عمل دماغ تو ایران خیلی شایعه
اما تو اروپا بیشتر به اندام توچه میکنند . به قول یکی از اقوام که خارج رفته بود ، اونجا یه خانوم میبینی با یه هیکل فوق العاده زیبا بعد که سرش رو برمی گردونه وحشت میکنی از بس زشت و نامرتب اند
اونجا رژیم های غذایی خیلی مورد توجه هرچیزی که به لاغری ربط پیدا کنه درآمد سازه
همون دخترایی که آرایش غلیظ می کنند و میرن خارج اکثرشون اونجا بدن آرایش هستن
چون هم تاثیر محیطه هم اینکه دارن جور دیگه خودشون رو تخلیه میکنند

با سلام خدمت شما
دوست گرامی چطور می توانم زبان عربی رایاد بگیرم شنیدم که زبان مثلا لبنانی با کویتی فرق می کند شما منبع یا کتابی برای معرفی ندارید بیشتر می خواهم خواندن یاد بگیرم در سطح شهر مون فقط کلاس انگلیسی است اگر کتابی می شناسید که در ایران پیدا می شود لطفا معرفی کنید
با تشکر

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۲:۳۱
سلام و درود
بله تفاوتهایی دارد. خصوصا لبنانی که تفاوت های زیادی دارد. اگر تفاوت بین تهرانی و اصفهانی رو در نظر بگیریم، تفاوت بین عربی فصیح با بیشتر کشورهای عربی در همین حده اما تفاوت لبنانی و عربی شبیه تفاوت فارسی و ترکی است البته نه تا اون حد. یعنی صحبت همدیگر رو تقریبا می فهمند.
متاسفانه منبعی سراغ ندارم. اگر بتوانید کلاسهای کانون زبان ایران با لهجه سوری رو شرکت کنید یا جزوات و فایل های صوتی اون رو گیر بیاورید خوب است. چون بسیار شبیه لبنانی هست و فقط مقداری در لهجه تفاوت دارند.

سلام علیکم
میخواهیم موجی برانگیزیم برای ظهور برای خدا به موج تازه ی ما سر بزنید

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۲:۳۳
علیکم السلام
چشم. فقط آدرس لطف کنید

سلام
متن چرا سیاه و نامرئی هستش نظرات دیده میشه ولی متن ها سیاهه

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۵:۱۳
علیکم السلام
عجب! من که دارم درست میبینم. اقلا هزار نفر دیگر هم آمده اند و خوانده اند. با مرورگر دیگه ای امتحان کنید.
می توانید این خبر رو در سایتهای دیگه هم مطالعه کنید. اگر آنجا هم درست نشان ندهد مشکلی از مرورگرتان هست.


بسم الله النّور
«یَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُون –سورۀ مبارکۀ یس، آیۀ 30»
چهارسال پیش جاهلان دین ستیز غربی که نه خدا را می شناسند ونه پیامبران خدا را، گرد هم آمدند و افکارو عقایدپوچ و بی اساس خود را روی هم ریختند.ماحصل این تلاش شبانه روزی برای افکندن انسانیت به چاه مذلت این شد که نوع عقب افتاده و منحطی از هجو و استهزاء به وجود آمد که نامش را کمدی مذهبی گذاشتند، پس از آن بود که حجم عظیمی از پویانمایی ها وکاریکاتورها وتوهین واستهزاء، دین و آیین و انبیای الهی را نشانه رفت و قهقهه های مست شیطان سرتاسر عالم را فراگرفت و پاکترین و موحدترین انسان های عالم را به سوگ نشاند.
دراین میانه تنها قومی که این خطر را دریافت و پرچم آزادگی برافراشت امت اسلام بود. هم کیشان من و تو!
ازهمان زمان بود که کافران خدانشناس به حقد و کینه ای که از مسلمانان در دل سیاهشان بود، امروز، 30 اردیبهشت، 20 May، را به عنوان Muhammad Day روز جهانی اهانت و توهین به پیامبر اسلام(ص) نامیدند و سرکشانه و گستاخانه از هیچ کاری و هیچ راهی و هیچ حرمت شکنی فروگذار نکردند ،بلکه ذره ای از آتش کینه های هزار و چهارصدساله شان فرونشیند.
باکی نیست برادر! این را هم بگذار به پای عهد دیرین شیطان!
پیروان پیامبر رحمتی که بیست و سه سال دشنام را به سلام پاسخ می دهد و سنگ را با گل، توهین و اهانت را به دلجویی ، زخم را به مرهم ، جنگ را به صلح، جور و جفا را به عفو و گذشت، خوب می داند که با این عدۀ قلیل کفار و گردنکشان بی دین و ایمان چگونه رفتار کند!
رجب است و حسین (ع) نور دیدۀ پیامبر(ص) عزم سفر شهادت کرده، راهی خانه خدا ست! ما که شیعۀ حسینیم ، وخوب می دانیم که این سیه روزی و گمراهی آخرالزمانی بشر از کدام شریعه آب می خورد!
امروز بیا فقط یک خط، یک جمله، یک واژه از پیامبرت بنویس! و در فضای مسموم مجازی به اشتراک بگذار!

مگه تو توی فکر زن و دختر های کم حجاب ایرانی هستی که میدونی اون ها بخاطر ضدیت با خدا و پیغمبر کم حجاب هستند؟!و زن و دختر های لبنان از رو سادگی و قلب سالمشونه؟ من نمی فهمم این وادادگی در برابر خارجی های بعضی از ایرانی ها رو..مرغ همسایه براشون غازه..اگه کسی بی حجاب باشه حتی اگر یه زن لبنانی هم باشه گناه کرده از نظر اسلام وشما نمی تونین با توجیهات مسخره مثل این که زن لبنانی ها آرایش ندارن و ساده هستن! گناه اون ها رو توجیه کنین..مظلوم تر از زن ایرانی وجود نداره که آقایون بی حجابی و آرایش زن سوری و لبنانی به چشمشون نمیاد هیچ تازه توش سادگی و متانت ! هم میبینند و براشون دلنشینه اما اون یه من چادر چاقچوری که تو ایران بر خلاف لبنان و سوریه اجباری هست رو نمیبینند..که زن ایرانی برای این که روح زنونش زیر این حجم خرد کننده و نفس گیر مرد سالاری تو ایران نمیره مجبوره یه ته آرایشی بکنه که با حرفای خاله زنکی این آقایون غریبه پرست مواجه میشه

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۳، ۱۵:۳۶
مینا خانم، اولا عرض کردم برخی از زنان، و منظور همانهاست که دائم نق و غر میزنند از حجاب و منتظرند تا این نظام برود تا لخت مادرزاد به خیابان بیایند و این فکرشان را علنا ابراز می کنند. همانها که این حرکتها را در خارج ایران انجام می دهند و کمپین بی حجابی میگذارند. من توی مخ کسی نیستم اما از حرکات این عده که علنا سطح فکر سخیف خود را به نمایش می گذارند می توان فهمید در مخشان چه می گذرد.
دوم اینکه اصلا بحث گناه شویی و توجیه نیست. انواع حجاب در لبنان را اشاره کردم. خوبی لبنان و کلا کشورهای دیگر هم همین است که حجاب هرکسی بر اساس عقیده و ایمانش است.
سوم اینکه باید قبول کرد عامه ی زنان در ایران میزان آرایششون بیشتر از عامه ی زنان در کشورهای دیگر است. نمی دانم شما خارج کشور زندگی کرده اید یا نه. اما خارج ایران با چیزی که در ماهواره و فیلم ها می بینید خیلی تفاوت دارد. همان آمار فروش لوازم آرایشی کفایت می کند تا ثابت کند زنان ایرانی بیشتر آرایش می کنند. این افتخار نیست. سادگی زنان کشورهای اروپایی و غربی و حتی همسایه، در مقایسه با زنان ایرانی تعجب برانگیز است. دوستی داشتم که می گفت زن برادرش که آمریکایی بود و برای اولین بار به ایران آمده بود با دیدن یکی از دختران آرایش کرده فامیل یواشکی از شوهرش پرسیده بود این دختر فاحشه است؟! 
مراقب باشیم به کجا می رویم.
چهارم اینکه در مورد مرد سالاری که می فرمایید داره خرد میکنه روح زن رو، همه با این حرف شما موافق نیستند. ضمن اینکه مرد سالاری در کشورهای همسایه خیلی بیشتر از ایران است. اگر مردسالاری و ظلم به زن، مجوزی برای بی حجابی  باشد، لبنانی ها باید کاملا لخت بشوند!!! چون زن در لبنان هیچ نقشی در تصمیم گیری ندارد. زن جهاز نمی دهد و صاحب اختیار هیچ چیزی نیست. کاملا باید گوش به فرمان و در خدمت مرد و بچه های او باشد.
در آخر عرض کنم بنده از آنها نیستم که فکر کنید چشمم دنبال بی حجابهای لبنان باشد. شکر خدا جایی که هستیم بی حجابی بسیار کم است. این وبلاگ هم نه یک وبلاگ پسرونه یا ضد زن هست نه جایی برای خالی کردن عصبانیتهایتان از مردهای دیگر. شکر خدا اعتدال رای و واقع بینی و حق گویی بنده هم مورد تایید بسیاری از خوانندگان است.

با سلام
ممنون که جوابم دادید درکل هدفم اینه که عربی یاد بگیرم و بتو انم مطالب سایت های عربی را بخوانم الان می توانم سایت های انگلیسی را تا حدودی بخوانم و بنویسم و برای عربی هم همین طور می خواهم به نظر شما کدام یک از زبان های عربی مفید است که یاد بگیرم
تشکر

پاسخ:

۳۰ ارديبهشت ۹۳، ۲۲:۳۳
سلام
عربی فصیح برای این منظور مناسب است. چون همه اعراب در اخبار و کتب مجلات از عربی فصیح استفاده می کنند.

پاسخ:

۳۱ ارديبهشت ۹۳، ۱۱:۲۷
نظر ایشان به علت نداشتن عفت کلام نمایش داده نمی شود.
خانمهای چادری در لبنان می توانند هر لباس ساده و ارزانی زیر چادر بپوشند و لازم نیست حتما مانند بی حجاب‌ها لباس‌های مجلسی و مارکدار و زیبای گرانقیمت بپوشند.

ای پیشو بده بچه های بالا

میدونم این پستتو به مناسبت موضوع این روزها در مورد کمپین مسیح علینژاد در مورد به قول خودش آزادی یواشکی زنان ایران نوشتی........منم در نتیجه میرسم به اصل مطلب و به اون میپردازم:
برادر عزیز......منم ناراحتم............ناراحت از اینکه این حرکتم مثل همیشه سوژه رسانه های غربی و ضد ایرانی شده برای کوبیدن ایران و اسلام.........جالبه اگه حالا کمپینی بر ضد تحریم دارو ایران بود عمرا یکیشون مطرح میکرد!
ببین حدود 200 کشور توو دنیا داریم.یعنی فقط کار ما درسته که باید در راستای عفت جامعه حجاب اجباری باشه؟
جوری شده که بی حجابی ارزش و نشانه آزادی شده و این از همین قانون ضد اسلامی حجاب اجباری نشات گرفته!
در کل کشور های اسلامی یک زن محجبه بیشترین احترام و حرمت رو مردم جامعه حتی اون بی حجاب ها براش قایل میشن ولی توو ایران یه دختر حجاب داشته باشه هزارتا متلک و تحقیر و تمسخر بارش میکنن!!!

یه دختر ایرانی، بی حجاب در خیابون باشه وجهه اسلامی ایران رو زیر سوال نمیبره..........بلکه اون دختری که با داشتن حجاب (البته به اجبار) و آرایش غلیظ هزارتا کار میکنه....اونه که وجهه اسلام شیعی رو خدشه دار میکنه
این حجاب اجباری بدترین ظلم رو داره برای اون دختر باحجاب میکنه....چون هیچ تمایزی بین اون و بقیه ایجاد نمیکنه!

به ولله که این سیاستهای حجاب و پوشش بدترین ظلم رو داره به اعتقادات مردم میکنه......الان دارن جوری جلوه میدن که بی حجابی نشانه آزادگی و ظلم ستیزی و انسانی سالم .......ولی حجاب نشانه عقب موندگی و تحجر و مغز فاسد رو میده. ...کسی که به فکر دین واعتقادات مردم هست باید با حجاب اجباری مخالف باشه......اونم در دفاع از باحجابها.
اونموقع هست که شاهد رویشها در زمینه حجاب میشیم.. با برداشتن حجاب اجباری شاید یه عده بی حجاب بشن ولی بجاش از اون به بعد دیگه ریزشی نخواهد بود و شک ندارم گرایش به حجایب بیشتر میشه..........دیگه اون موقع اون دختر نا اگاه و بی توجه هم که با اینکه فکر میکرد محجبه هست ولی همیشه کاکولشو از روسری بیرون مینداخت الان میفهمه که یا باید حجاب کامل داشته باشه یا اینکه دلیلی نداره فقط کاکولشو از روسری یا مقنعه بیرون بندازه و میتونه بی حجاب باشه!

ورود سفیر جدید اقای محمد فتحعلی به بیروت بر شما مبارک باد

پاسخ:

۳۱ ارديبهشت ۹۳، ۱۷:۵۳
امیدوارم مبارک باشه. و منافعی برای ایرانیان ساکن لبنان مثل دانشجوها داشته باشه. ضمن اینکه اقدامات فرهنگی و دیپلماتیک بهتر بشه نه اینکه بدتر بشه. من که امیدی به تدابیر بزرگان وزارت خارجه ندارم!

سلام . در پاسخ به کسانی که میگویند علت بدحجابی دختران ایرانی سختگیری در مورد حجاب از سوی مسئولان است ، باید بگویم که به مجلس عقد یکی از آشنایان رفتیم . عروس با لباس مخصوص عروس و آرایش کرده و نیمه عریان کنار داماد نشسته بود و گل می گفتند و گل می شنیدند . فکر کردیم که دیر به مجلس رسیده ایم و عقد را خوانده اند . نگو که هنوز عاقد نیامده بود . کمی که گذشت گفتند : یاالله ... یاالله ... عاقد وارد شد . عروس انگار نه انگار که نامحرمی وارد شده است فقط تور را دور سرش جابجا کرد . عاقد وارد شد و عقد خواندند و ... سوال من این است که این خانم عروس که در خانه ی خودشان و دور از چشم مسئولان نظام و مدیران در مقابل نامحرم خودنمایی می کند با چه کسی لج دارد ؟ آیا جز اینکه با خودش لج می کند ؟

سلام یعنی اقای رکن ابادی رفت?خیلی حیف شد خیلی خیلی.

پاسخ:

۳۱ ارديبهشت ۹۳، ۱۸:۰۱
بله. ایشان از مدت ماموریت عادی هم مقداری بیشتر اینجا ماند. جوان بسیار خوبی بود. سابقه بسیجی داشت، رشته اش مربوط به روابط بین الملل بود، در لبنان درس خوانده بود، عربی مسلط بود، متواضع بود و فعال. و....
امیدوارم سفیر جدید بتواند جای خالی ایشان را به خوبی پر کند.

سلام داشتم جواب شما رو به مینا خانم می خوندم دیدم نوشتید زنان لبنانی جهاز نمیدهند. خوش به حالشون که جهاز نمیدن. تو ایران باید هم جهاز داد هم سیسمونی. وقتی هم که جهاز چیدی باید فامیل شوهر رو دعوت کنی بیان ببینند مادرشوهر همون جا قیافه میاد که قاشق و چنگالش ایرانیه و پدرش براش مارک آلمانی نخریده :-(( جدیدا که عروسی هم نمیگیرن ولی عروس باید حتما عقد تو سالن بگیره وگرنه مادرشوهر تا آخر عمر میزنه تو سر عروس که رفتیم از خانواده گدا دختر گرفتیم. مهریه هم نمیدن میگن کی داده کی گرفته قاضی ها هم که اکثرا آقا هستند هوای همو دارن برای آقایون مهریه رو قسط بندی میکنند بعد آقاهه دو ماه میده از ماه سوم دیگه نمیده خانم میره شکایت کنه میگن مثلا 600 هزار تومن بریز به حساب تا به شکایتتون سال دیگه رسیدگی کنیم. جدیدا هم گفتن بیشتر از 100 سکه قانونی نیست. جدیدا مردها خرجی هم نمیدن همشون دنبال دختر شاغلن و سر ماه میان به زنشون میگن این ماه چقدر حقوق گرفتی!! این مردهای ایرانی نه خرجی میدن نه مهریه نه عروسی میگیرن نه جهاز میدن نه سیسمونی. جالبه تو رادیو و تلویزیون هم همش زنها رو نصیحت میکنن که عروسیتون کم خرج باشه کم مهریه بگیرید یکی نیست بهشون بگه آخه ادم ناحسابی عروسی رو که خودمون می گیریم، مهریه رو هم که اصلا نمیدن، به جای ما برو آقایون رو نصیحت کن حداقل سیسمونی بچه خودشون رو بدن اونو دیگه چرا پدر و مادر ما بدن؟ الانم میگن زنها نباید برن سرکار!!!! فکر کن سر کارم نریم باید باد هوا بخوریم. فکر نکنی اینا تجربیات یک نفر بدبینه ها نه. اینها حاصل زندگی تو یک فامیل پرچمعیت با سطح زندگی متوسطه که حداقل 20 تا دختر داشته (منظورم دختر عمو و ...) و همکلاسی بودن با 60 دانشجوی دختره که البته اونها هم تجربیات خود و فامیلاشون رو برای هم تعریف میکردیم. حالا متوجه مشکلات زنهای ایران شدی؟

پاسخ:

۱ خرداد ۹۳، ۰۱:۱۸
متوجه بودم. اینها همش رسم و رسوماتیه که خودمون برای خودمون بافتیم و یقه خودمون رو گرفته. بعضی ها راحت تر می گیرند و بعضی ها سعی می کنند اصلا به رسومات پایبند نباشند. اونهایی که الگوی ازدواجشون ازدواج مولا علی و حضرت فاطمه زهرا هست، هرچقدر به این الگو نزدیک ترند خوشبخت ترند.

سلام.ببخشید فصل امتحاناست وباز من ماندم ویک دنیا ترجمه ناکرده که یکی از اساتید امر به انجامش داده و دیگری فرموده اشتباه است.القصه با عرض پوزش چند تا سوال داشتم،معنی این ترکیب های اضافی چیه؟
تحقیق نقلة نوعیة
فرص مواصلة التسویة الفلسطینیة الاسرائیلیة
حکومة الوحدة الوطنیة
عملیة الاسلام
فی سیاق ذاته
مبادئ رباعی الوسطاءالدولیین
بازم عذر میخوام.

پاسخ:

۱ خرداد ۹۳، ۰۱:۲۶
علیکم السلام. امیدوارم موفق باشید
به ترتیب:
محقق شدن یک دگرگونی یا پیشرفت اساسی و چشمگیر
فرصت‌های رسیدن به اتفاق نظر فلسطینی اسراییلی (فرصت‌های ادامه تصفیه حساب...)
حکومت وحدت ملی (همه گروه ها در آن مشارکت داشته باشند)
احتمالا عملیة السلام بوده به معنی آشتی و صلح، فرایند صلح
به همان شکل، به همان ترتیب
اینم نمیدونم! فکر کنم اساسیات یا مبادی وساطتگران بین المللی چهارگانه

آقا محمود ایتجور اظهار نظر کردن خطرناکه اونم در مورد سفیر جدید که کار شما هم پیشش گیره دوم اقا غضنفر رکن آبادی جوانه ؟ پس لابد شما هم یه نوجوانی هستی اما درمورد عربی متاسفانه همه ضعیف هستن حتی سفیر فرانسه هم بهتر عربی حرف میزنه سفیر اتحادیه اروپا و نماینده سازمان ملل که آمریکایی هسش بهت حرف میزنن سوم این آقای فتحعلی که کلا عربی بلد نیست حرف بزنه

پاسخ:

۱ خرداد ۹۳، ۰۱:۱۴
من در مورد شخص ایشون چیز بدی گفتم؟ اظهار نظر بنده در مورد وزارت خارجه بود.

به قول اقای قدیری ابیانه
بچه های وزارت خارجه از بس انقلاب رو صادر کردند چیزی برای خودشون باقی نمونده:))

سلام تنها تدبیر وزارت خارجه تا الان این بود که دوباره پای این اروپایی های خبیث رو به کشور باز کردقبلا سر هر کوچه وخیابان برادر افغان میدیم الان باید چشم ابی های جهانگرد رو هم اضافه کرد‏!‏

دیگه بدتر شما درمورد مافوق سفیر (وزیر خارجه ) صحبت کردی تازه بد اموزی هم داشته (حسین وشریعت) کلا بهتر بی خیال سفیر وزیر بشیم بهتره

پاسخ:

۱ خرداد ۹۳، ۱۳:۰۰
نگران نباش. ما اگه انتقاد میکنیم پشتمون گرمه. ضمنا انتقادی نکردیم. گفتیم امیدی به تدبیر نداریم. این یه نظر شخصیه.
ضمنا من از بابت سفیر نگران نیستم. سفرای مناطقی مثل لبنان و عراق با نظر رهبری انتخاب می شوند. پس حتما باید توانمندیهای لازم رو داشته باشند.

سلام علیکم.شریعت در دادسرای ویژه جرایم اینترنتی : اولا من تکذیب میکنم کاملا .من نبودم. از اسمم سواستفاده شده . تقصیر ح.ق بود سوال دادیار :ح.ق کی هست ؟جواب:فکرکنم چیزاقتصادی باشد خوب از اسمش هم معلوم فکر کنم هنوز حکمش رونداده خودش ح.ق معرفی میکنم فکرکنم جز چیز اقتصادی بزرگ باشه دارودسته آریأ نه که وضعش خوبه توزندان اینترنت پرسرعت دارن تلفن ماهواره ای دارن واز این چیز دیگه.دادیار تو از کجا میدونی. ؟ خوب دیگه میدونم.دادیار خوب دیگه وزهرمار خاک برسرت‏!‏ جواب شریعت آخه حاج آقا همش میاد تو سایت خاطرات م.ع در لبنان فتنه میکنه بعدش باعث اغفال جوانان وجوگیری جوأن پرشور انقلابی میشود جواب دادیار:زر زیادی نزن بار اخرت باشه به این تعهد نامه رو امضاکن وگمشو بیرون.‏(برای شوخی لطفا تاییدش کنید‏)‏ بعد از امتحانات دانشگاه وبلاگ من رونمایی خواهد شد. وشرمون کم.

پاسخ:

۱ خرداد ۹۳، ۱۸:۳۲

یک دنیا ممنونم.لطفتونو فراموش نمیکنم.

پاسخ:

۱ خرداد ۹۳، ۲۲:۰۳
خواهش میکنم. عبارت اول رو که نفهمیده بودم پرسیدم. پاسخ نظر قبلی آپدیت شد.

راستی 2-3 روز بیشتر تا 25 ایار نمونده بی صبران منتظر مطلبتون در مورد حزبالله هستم امیدوارم نا گفته ها ویا کمتر گفته ها توش کم نباشه

پاسخ:

۱ خرداد ۹۳، ۲۲:۰۱
بله خودش روز ۲۴ ایار منتشر میشه. بیشتر یک سیر تاریخی رو گذاشتم برای اونایی که اطلاعات ناقصی از حزب دارن. شاید برای شما خیلی چیز جدیدی نداشته باشه. جز اینکه از منابع داخلی و مردمی لبنان هست. نه رسانه ها یا وابستگان ایرانی.

یکی از اشناها که امریکا زندگی میکردن یکی دو سال پیش اومدن اصفهان پسرشون به مامانش گفته بود من نمیدونستم ایران اینقدر فاحشه داره!دوستان من قبول دارم که اکثر خانم هایی که پوشش نا مناسبی دارن دلیل بر مشکل دار بودنشون نیست اما به نظر من ارزش یه زن بیش از اونیه که طوری لباس بپوشه یا ارایش کنه یا رفتار کنه که مرد ها به چشم فاحشه بهش نگاه کنن...البته مردی که ایران زندگی کرده کمتر پیش میاد همچین فکری بکنه اما به هر حال اکثرشون نسبت به خانم های بد حجاب تفکرات بدی دارن...من خودم حجابم رو رعایت میکنم نه از روی اجبار بلکه چون واقعا بهش اعتقاد دارم اما با این مخالفم که مدام به خانمایی که حجاب رو درست رعایت نمیکنن تهمت ناروا بزنیم من دوستی داشتم که خیلی هم ادم معتقدی بود ولی حجابشو رعایت نمیکرد چون واقعا فلسفه ی حجاب رو درک نمیکرد اینجا کسی به دختر یاد نمیده که حجاب داشته باشه و ازش لذت ببره و فقط اجبار ایجاد میکنن نتیجه میشه این که یا یه لباسی میپوشن که رفع تکلیف کنن ولی هیچ حجاب درست و حسابی درش نیست یا اونی که درست رعایت میکنه مدام اه و ناله میکنه که دست و پا گیره و هوا گرمه یا وقتی چشم خانوادش رو دور میبینه میذارتش کنار...من بین دوستای خودم داشتم کسایی که از ترس خانوادشون حجاب داشتن به قول اقای قرائتی مثل فنری که حسابی فشارش بدی اگه یه کم دستتو ازاد کنی فنره میپره اینا دور از چشم خانواده دیگه شورشو در میارن...خوبه که خانواده به حجاب دخترشون اهمیت بدن اما به نظر من اموزش بهتر از اجبار و زوره

پاسخ:

۲ خرداد ۹۳، ۲۳:۲۸
سلام
کاملا موافقم
هرچند اگر در بین جمع های پسرانه دانشگاه و سربازی و بطور کلی جوانهای معمولی باشید متوجه می شوید که نگاه آنها به زنان بدحجاب خیلی تفاوتی با خارجی ها ندارد!

چادر من لباس متهمان در دادگاه یا زندان نیست.چادر من برای نشان دادن فقر در فیلم ها و سریال ها نیست.چادر من تاج بندگی من است.بگذار به چادرت پیله کنند به پروانه شدنت میارزد...من واقعا ناراحت میشم وقتی تو جامعه طوری رفتار میشه که انگار فقط طبقه ی پایین دست جامعه چادری هستن و میایم رو قیمت بحث میکنیم که دخترامون رو متقاعد کنیم هزینه ی چادری بودن کمتره پس بیاید چادری شید!هستن ادمایی که در عین ثروت حجابشون رو رعایت میکنن من خودم هزینه ی زیادی میکنم که هم حجاب داشته باشم هم ظاهر اراسته ای داشته باشم من به جای ساپورت 12هزار تومنی شلوار های گرون قیمت میپوشم مانتو های باز و به اصطلاح مد روز خیلی ارزون تر از اونایی که من میپوشم ضمن این که این لباسهای نامناسب خیلی راحت تر گیر میاد من از این که همچین هزینه هایی بکنم اصلا ناراحت نیستم فقط خواستم بگم ارزون تر بودن و بی پولی دلیل این نیست که ما چادر سر میکنیم

به نظر که تصادفی نمیاد سید 24 ایار وهمزمان با 3 خرداد سخنرانی میکنه شما 24 ایار مطلب رو منتشر میکنی (زمن المفاجات) منتظر سومی هستیم تا این 3گانه تکمیل بشه

به اونا یارانه هم میدن؟
آفرین به این تحقیق آب دوغ خیاری...
پول داشته باشی هرچی بخایی میخری نه مثل ما که 8 گروی 9

سلام علیکم
ببخشید این طور متوجه شدم که شما با اجباری بودن حجاب در ایران موافق نیستید. درست فهمیدم؟
یا با اصل اجباری بودن حجاب موافقید ولی با شیوه های اجبار حجاب مخالفید؟
نکته بعد اینکه مانتو بلند و گشاد (که مانتو شرعی قرآنی می نامید) را حجاب کامل می دانید؟ در حالی که لاجرم هندسه بدن زن در آن نمایان است و در مقایسه با چادر( که به شیوه صحیح سر شود) نقص دارد

پاسخ:

۲ خرداد ۹۳، ۲۳:۱۴
سلام. خیر من نظر شخصی و ارزشی ندادم. گزارش بود.

آقا محمود یه خبر خوش : امروز بطرس حرب (وزیر ارتباطات)گفت که هزینه اینترنت وتلفن همراه به میزان چشمگیری کاهش یافت

چرا شماها عادت کردید همش خانم ها رو متهم می کنید
ببخشیدا من اصلا اهل آرایش نیستم خیلی کم گه گداری تو مجلس عروسیی چیزی باشه گه گداری هم بیرون

اما می خوام یه سوال ازتون بپرسم این فرهنگ آرایش کردن از کجا اومده چرا دخترای ما ایقده اعتماد به نفسشون پایینه که اگه آرایش نداشته باشن فکر می کنن یه چیزی کم دارن

چون تو فیلم هامون تو صدا و سیمامون بین خواصمون این جو حاکمه

بینی و بین الله برید ببینید اکثر آدم های مهم جامعه می رن یه زن خوشگل می گیرن و خانماشون بهترین آرایش و ... رو می کنن و اکثر هنرمندامون در حالت طبیعی هم یه گریم رو صورتشونه بعدش شما می خواید عوام این کار رو انجام ندن
اگه واقعا کسی نگران این موضوعه دو تا فیلم قشنگ بسازن که این همه به آرایش خانم ها نپردازه دو تافیلم بسازن که کسی بهترین مبل و بهترین خونه های ویلایی چند طبقه و باغ آن چنانی و... نداشته باشن
اگه می خواید مردم بهتر بشن اول از خواص شروع کنید تا مهریه عروسی دخترشون1357گل رز هفت رنگ نباشه اگه می خواید این جو تموم بشه بیاید از شعار زدگی بیایم بیرون یه کم فقط یه کم مسئولامون عمل کنن به توصیه های اسلامی............
من کسی هستم که خیلی وقتا بخاطر همین آرایش نکردن و... ضربه خورده ام تو محیط کاری تو زندگی و حتی توی محیط مجازی اما خب یکی مثل ماها شاید یه کم سرتق باشه نفر بعدی نباشه سرتق بگه من چه چیزیم از بقیه کمتره که باید ضربه بخورم من که اصلا باهاشون موافقم بذار اقلا یه زندگی خوب تجربه کنن مثل ما زندگیشون که اقلا تباه نمی شه
من بارها دیده ام آدم های مذهبی و پرمدعا اولین حرفشون برا ازدواج اینه دختره خوشگل باشه ها قدش فلان قد باشه ها ..... پس دخترا رو ایقده متهم نکنید طرز تفکر جامعه ما به این سمته
اون بچه آمریکایی که تو آمریکا زندگی و کار کرده هم بعید می دونم با یه آرایش یه نفر رو فاحشه خطاب کنه ها......... اونا خیلی منطقی تر از این حرفا هستن ببخشید که ایقده رک گفتما :)

فرمایشات شما متین ! اما اختیار در همه چی منجمله پوشش حق تمامی آدمیان هست

پاسخ:

۵ خرداد ۹۳، ۱۷:۰۶
بله شکی در این نیست که انسان مسیر آخرت خودش را تعیین می کند!

اما مطلبی که شما و یا خیلی از وب سایت ها توجه نمی کنند مد است! چادر پوشیدن در ایران هم مثل بسیاری از موضوعات دیگر تابع مد است. و تا جایی که من می دانم بسیار تابع کشورهای عربی و ترکیه!
مثلاً سال قبل پارچه کن کن مد بود؟؟!!! که قیمت ها را شدیداً تغییر داد.
یا مثلاً گاهی پارچۀ گلدار مد می شود، گاهی براق، گاهی حتی حریر نازک گلدار؟؟(که من نمی دانم چرا باید اسمش را چادر گذاشت؟ وقتی که همه چیز از پشت آن هویدا ست؟)
نام های عجیب و غریب چادرها هم گاهی سوال برانگیز است:لکسوز؟ میتسوبیشی! الگانس؟! باربارا؟!
یا مثلاً: بیوتی عربیین؟ جمیرا؟رولکس؟! دیسکاوری ملکه جهانی؟!مونیکا؟!
خلاصه این که جماعت بزّاز و قماش فروش هر روز و هر سال برای خالی کردن جیب مسلمین یک ترفند و شگرد جدید پیاده می کنند و از خودشان مد ابداع می کنند.
مدل های چادر هم این روزها متفاوت شده: دانشجویی، قجری، ملائکه، حسنا، بحرینی، قطری، لبنانی، جلابیب و...
که هر کدام بنا بر میزان و نوع پارچه ای که در آن به کار می رود قیمتش فرق می کند.
همین که تابع مد روز باشی و جنس چادرت به روز باشد کلی نشانه تشخص و کلاس است. از این نظر شما آقایان باید خیلی خدا را شاکر باشید که به چادر نیازی ندارید!
البته از نظر خانم های واقعاً مومن و محجبه چیزی که خیلی اهمیت دارد: سبکی و لطافت چادر است. و البته بهتر است براق و گلدار هم نباشد که چندان جلب توجه نکند! در فضاهای اجتماعی یا مشاغل مختلف راحتی کار با چادر هم مهم است!
این روزها در بازار ایران قیمت چادر از 200 هزار تومان-350 هزار تومان -400 هزار تومان-تا 800 هزار تومان شاید هم بالای شهر تا 1 میلیون!!! تومان متغیر است!

پاسخ:

۶ خرداد ۹۳، ۱۴:۱۵
تشکر از اطلاعات به روز و جالبی که ارائه دادید. دیگه ایناشو تو لبنان نداریم خدا رو شکر. میرن چادر فروشی و یکی رو می پسندن و میان. اینهمه اسم و مارک و مد و اینا نداره. همیشه چادر سیاه ساده. خیلی بخوان کلاس بذارن کیفیتش و وزنش رو تغییر میدن.

حالا فکر می کنید ما دختران عاقله و زنان بالغۀ محجبه به جای خالی کردن جیب پدران و همسران محترم چه می کنیم؟
راهکار اول: از چادرهایمان به خوبی مراقبت می کنیم:
چادرمان را با دست و آب ولرم و با شامپوی غیر قلیایی می شوییم، در سایه خشک می کنیم، نرم کننده می زنیم، اتوی بخار می زنیم و... در صورت لزوم با یک بسته رنگ مشکی بازیابی می کنیم...که در اینجا لازم است دوباره متذکر شوم که شما آقایان علاوه بر هر نفسی که فرو می برید از این بابت هم شکری واجب دارید:)
راهکار دوم: به جای زیر و رو کردن بازار پارچه ، خیلی سنگین و رنگین و خانوم منتظر می مانیم تا دوستان محبوب و رفیقان شفیقمان به مکه مکرمه، یا کربلا، یا نجف، یا (ان شاء الله تعالی) به دمشق مشرف شوند و برای ما پارچه چادری مرغوب و ارزان با کیفیت سوغات بیاورند:) که البته می آورند!!!

الآن که نگاه کردم متوجه شدم که مسئلۀ حجاب چقدر طرفدار دارد و شمار بازدید وبلاگتان را بالاتر می برد:) زین پس بیشتر به این موضوع بپردازید. ؛)

پاسخ:

۶ خرداد ۹۳، ۱۴:۱۳
اگر موضوع حجاب اینقدر بازدید کننده به ارمغان آورد، پس ببینید اگر راجع به بیحجابی بنویسم چه می شود!!! البته چه کنم که ارزشها دست و پای آدم رو بسته :)

با همۀ این حرف ها
خداوند سایۀ همۀ بزرگان و والدین را بر سر ما حفظ کند! مادرمان می فرمایند: "برای دین خدا خرج کردن، به روزی انسان برکت می دهد و خداوند چندین برابرش را جبران می کند!"
ما که این همه خرج ها و هزینه های زیاد و گزاف می پردازیم: موبایل و تبلت این روزها در بازار تهران حداقل 400-500 هزار تومان آب می خورد...
حالا چه اشکالی دارد برای حفظ حجاب و برای دین خدا یک کم بیشتر خرج کنیم؟

پاسخ:

۶ خرداد ۹۳، ۱۴:۱۸
احسنت. ولی واقعا جا دارد مسئولین به فکر باشند برای تولیدی های پارچه چادری حمایت کنند. چرا ترکیه باید تولید کند و ما نکنیم؟

احمدی روشن

۰۸ خرداد ۹۳ ، ۰۳:۰۲
سلام موفق باشیدکارتون جالبه چطورعضوبشیم؟

پاسخ:

۸ خرداد ۹۳، ۱۲:۲۳
کجا عضو بشید؟ مگه حزبه یا کتابخونه؟ :) قدم هرکی دوست داره سر چشم. (بقول امروزی ها قدمتان روی کلیلک)

خداقوت

جالبه تقریبا تنها مبحثی که هرجا ی گذری بهش بخوره خیلی طولانی میشه و روش بحث هست حجابه.

خوشحالم که با وبلاگتون آشنا شدم و خیلی چیزا ازش یاد گرفتم. ممنون

پاسخ:

۸ خرداد ۹۳، ۱۲:۲۴
ممنون. لطف دارید

جالب بود ولی خب ی خانم چادری هم مانتو کفش میخره ..اینجور که شما نوشتید ی خانم چادری فقط چادر میپوشه

نه ی خانم چادری هم از وسایل ارایشی و خیلی چیزای دیگه استفاده میکنه ولی به جای خود.

پاسخ:

۸ تیر ۹۳، ۱۰:۱۸
بله اما عموما چادری های لبنان کفش ساده و لباس ساده زیر چادر می پوشند. مجبور نیستند مارکهای گران بخرند. هرچند ممکن است برخی هم این کار را بکنند.

مثل همیشه موضوع حجاب بحث بر انگیز بوده!

خدا قوت...

راستش من یقین دارم اگه در ایران هم به اندازه لبنان و یا حتی افغانستان!!! در زمینه ی حجاب آزادی وجود داشته باشه دیگه شما خیلی از دخترها و زن هارو با پوشش های اینچنینی نمی بینین. حجاب اگه به هر دلیلی باور آدم نباشه نتیجه ش میشه همین تیپ هایی که هر روز تو خیابون می بینیم. درسته که حجاب برای سلامت جامعه لازمه اما به شرطی که همه ی مردم بهش تقید داشته باشن. به نظر من اینکه با عصبانیت گفته بشه اینا دارن با نظام لج می کنن هم اصلا منطقی نیست و توقع به جایی هم نمی تونه باشه. خود شما هم اگه حتی وقت نماز بیان بالا سرتون و بهتون اجبار کنن که اول وقت بخونینش ناخودآگاه جبهه می گیرین و دوست ندارین حتی یه عمل پسندیده رو بالاجبار انجامش بدین.ای کاش از همون اول در مورد حجاب انقدر قوانین سفت و سخت وضع نمی کردن و به مردم یه آزادی حداقلی می دادن تا اوضاع اینطور نشه. چند نفر رو تونستن با این روش محجبه کنن!؟ ای کاش فکر شده تر عمل می کردن. زن های ما، حتی بی حجاب هاشون بسیار عفیف هستن و اگه در صورت آزادی حجاب چند نفر پیدا شن که توی حریم عمومی با پوشش مناسب لب ساحل بیان بیرون، خود جامعه طردشون می کنه. ما خودمون توی شمال کشور داریم زندگی می کنیم. من سنم قد نمیده اما پدر و مادرم میگن قبل از انقلاب اگه توریستی از محدوده ی ساحل با لباس شنا چند قدم می رفت اونور تر خود مردم خفتش می کردن. اما الان کاری کردن که من محجبه، هم دلم واسه غربت حجاب می سوزه هم برای این عده ای که اختیاری برای انتخاب پوششون ندارن.

اینارو بیخیال نانسی عجرم واقعا به ایرانیها توهین کرده؟

آبجی مهسا

۲۰ دی ۹۳ ، ۱۰:۲۱
به نظر من لبنانی های بی حجاب که کلا هیچی سرشون نیست و با پیراهن و شلوارند از خیلی از بی حجابای ما بهترن که یه شال انداخته روی فرق سرش ولی همه چی اش معلومه!
اونی که یه شال انداخته فرق سرش دلش می خواسد بی حجاب بشه نمی تونه . درضمن چرا فکر میکنی یه بی حجای لبنانی بهتر از بی حجاب ایرانیه
بی حجاب بی حجاب دیگه ایرانی و لبنانی نداره اونی که تو ایرانه نمی تونه روسری از سرش برداره و تو خیابون بولیز وتی شرت بپوشه ، مانتو کوتاه و تنگ میپوشه تازه حداقل خط سینه و باسن شون نمی افته بیرون و به نظر من یه مانتو و تنگ و کوتاه ار یه تیشرت و تاپ خیلی پوشیده تره

بابا هیچ جای دنیا اون آرایشی که بعضی دخترای ایرانی میکنن رو کسی برای مواقع معمولی نمیکنه. یه برداشت خیلی بدی ازش میشه حتی تو آمریکا
ارایش می کنند چون نمی تونند حس نشون دادن زیبایی هاشون رو جور دیگه ای نشون بدن . وقتی تو آمریکا دختره با بیکینی میره ساحل دیگه کی به صورتش نگاه می کنه که بخواد آرایش کنه
بازم به نظر من آرایش غلیظ که خیلی وقت ها مسخره و زشنه از تاپ دامن و بیکینی خییییییلی بهتره . ن که مطمئنم کمتر برای شوهرم تحریک کنندس

لبنانیه بی حجاب، بی حجابه چون اون پوشش رو می پسنده. اما بعضی از ایرانیا دارن از روی کرم ریختن و ضدیت نشون دادن با نظام و خدا پیغمبر این ادا اطوارها رو در میارن
خوب ایرانیم بی حجاب چون اون پوشش رو می پسنده ولی خوب نمی تونه بی حجاب باشه . درضمن خود دولت حجاب رو سیاسی کرد که خیلی ها برای لجبازی این کار هارو انجام بدند

بعضی ها هم مریضن، یعنی طالبن
همه جا مریض هست چه لبنان چه ایران ولی تو ایران رو دخترا زوم کردن

وگرنه شما بیا لبنان ببرمت تو کوچه بازار، مردم عادی سرشون به کار خودشونه و چون فکر بدی ندارند هیچ اثر منفی و انرژی منفی به آدم منتقل نمیشه. مگه آدم خودش مرض داشته باشه
این جملت رو هم نفهمیدم وگرنه جواب میدادم

پاسخ:

۲۰ دی ۹۳، ۱۲:۴۹
منظور من از بی حجاب در لبنان، مسلمانهای بی حجاب است. نه مسیحی بی حجاب که هر جور بخواهد می پوشد. بی حجاب پیراهن و شلوار معمولی، جوری بیرون می آید بسیار ساده و جلب توجه نمیکنه و فساد آفرین نیست. شما همه چی رو مقایسه کردی با لختی های آمریکا! به هر حال اگر مدتی در خارج کشور زندگی کردید متوجه می شوید که چی محرک و فساد آفرین هست و چی عادی است. 

از 13 سالگی تا الان که 20 سالمه چون خانوادم خشک مقدس هستن چادر و مقنعه و هدبند و ساق دست میپوشم ، که رنگشون سورمه ای ، قهوه ای سوخته ، مشکی ، یا کرمه ، برای من چه فرقی میکنه چه مدل روسری های خوشگل لبنانی هست ، من که کلاغ سیاهم ، نه روسری نه اصلاح نه آرایش ، احساس میکنم یه
حیوونم ، کاش لبنانی بودم تا میتونستم مانتو و روسری شیک و قشنگ بپوشم ، ااز خانواده های خشک مقدس حالم بهم میخوره ، سالهای جوونیم داره تموم میشه و تمام عمرم کفن سیاه پوشیدم ، شدیدا افسرده و داغونم ، ننه آقای بیسوادم خیال کردن با این کارشون که منو پیچوندن لای پارچه مشکی الان دیگه به خدا نزدیک شدن ! 
هیچوقت نمی بخشمشون ، زندگیمو که تباه کردن ، حتی روح و روان سالم رو هم از من گرفتن ، با اون چادر لعنتی مسخره ، هر روز موقع پوشیدنش گریه میکنم
دیگه خسته شدم از این پارچه سیاه ، دوست دارم روسری های رنگی خوشگل بپوشم دوست دارم مانتوهای خوشگل بپوشم حتی همین الان هم که دارم مینویسم دارم 
گریه میکنم ، سال های جوونیم که بگذره دیگه برنمیگرده

سلام
فاطمه خانم این که خانوادتون شما رو به اجبار مجبور به چادر سر کردن،کردند دلیل نمیشه که به همه ی چادری ها توهین کنید بنده درکتون می کنم حجاب اجباری باعث تنفر شما شده اما یه عده هستند که عاشقانه چادر به سر می کنند، واقعا فکر می کنم حالتون خوب نیست براتون از خدا طلب آرامش می کنم شما هنوز سنی ندارید یکم راضی به رضای خدا باشید.بعضی وقتا در سختی ها هرچی تقلا کنید تا نجات پیدا کنید بیش تر غرق میشید یه مدت نسبت به همه چیز بی تفاوت باشید صبر کنید خدا هیچ بنده ای رو فراموش نمی کنه فقط الان داره به شما نگاه میکنه که تو شرایط سخت چه عکس العملی دارید .روزهای خوب هم ان شا الله در راه هستند این خدا هست که به بهترین شکل شرایط ازدواج رو براتون فراهم میکنه شما به رضای خدا راضی باشید اون به موقعش شما رو راضی خواهد کرد .

فاطمه خانوم لباس رنگارنگ بپوشید برای کی؟
من تازه داشتم همینو میگفتم...
چقدر ما پسرا به خاطر پوشش ها اذیت شیم؟
خدا رو شکر کنید حق الناسی به گردنتون نیست
پسر جوونی نا محرمی رو میبینه تهییج میشه گناه کبیره ای که اون جوون انجام میشه به حساب اون زن هم نوشته میشه...
نمیگم منظورتون این بوده بد حجاب میخواید بشید ولی ظاهر خانوما چشم آقایونو به خودش جذب میکنه.حالا دختر زشت باشه یا خوشگل رو ناخود آگاهش تاثیر میذاره.حالا تصور کنید جوون روزی هزار تا از این صحنه ها ببینه دلش بخواد.تمام اون هزار تا صحنه رو از همسرش انتظار داره...
همین کار لبنانی ها هم کار مناسبی نیست.منتها به پای لباس مسیحی ها خوب به نظر میرسه و در اصل جوون بدتر از اونو میبینه...

ضمنا اونی که فلسفه این پوشش رو بدونه لباس حضرت زهرا رو این جوری تشبیه نمی کنه

خانم فاطمه .....اینکه خانواده شما درک صحیحی از ازادی و دین ندارند ایا مقصر خداست و دینش و چادره ما؟؟....کاملا درکتون میکنم که چون مفهوم دین رو بهتون یاد ندادن به گفته خودتون ،حجاب برای شما بسیار بسیار سنگین و غیر قابل تحمل باشه و حجاب چادر که نیاز فهم و درک بالایی برای پذیرشش هست قطعا برای شما که هیییچ زمینه ای ندارید قطعا سخته و ناگوار ....به عنوان یه چادری از توهین ها و صحبت های شما ناراحت نیستم و درکتون میکنم با این حال تنها کمکی که میتونم به شما بکنم اینه که داستان"بی عرضه"نوشته انتوان چخوف رو حتما مطالعه بفرمایید بسیار بدردتون میخوره .

فاطمه جون سلام
پوشیدن لباس مشکی یا تیره تاثیر بدی روی انسان می زاره و روحیه رو خراب می کنه حتی اگه میخوای چادر بپوشی لااقل یه مانتو روشن بپوش زیرش. برای خودت همه این کار رو بکن قابل توجه آقایونی که لباس های رنگارنگ اذیتشون میکنه حجاب مرد نگاه هست تقصیر ما دخترا چیه که شما پسرا نمیتونین جلوی چشمتون رو بگیرن دلیلش این هست که این قدر که حجاب توی مدارس به ما تاکیید شده کنترل نگاه نشده.
من خودم چادر می پوشم و واقعا اون رو بعضی مواقع لازم و گاهی مزاحم می دونم مثلا توی هوای گرم یا در محل کار پوشیدن چادر خیلی مسخره است گاهی موقع ورزش صبحگاهی می بینم خانوم ها با چادر حرکات ورزشی انجام میدن به نظرم یه چیزی توی مغزشون هست که وقتی هیچ کی هم نیست بازم اونو می پوشن. به اینا می گن خشک و گرنه خدا ما رو این جوری آفریده و اگرم توی قرآن نوشته حجاب ننوشته حجاب با رنگ تیره اونم چادر مشکی.
عزیزم دعا کن با مردی ازدواج کنی که روشن فکر باشه نه این که فقط حرف کسی رو بدون اینکه خودش در مودرش تحقیق کرده باشه قبول کنه.
افراد متعصب از دیدگاه مارسیا دنباله رو هستند یعنی بدون کاوش به دسته ای از ارزشها و عقاید پایبند هستند. در حالی که افراد با هویت موفق با کاوش کردن به ارزشها و عقاید جامعه تعهد پیدا کردند.


سلام درجواب عاطفه خانم
این قسمت از صحبت شما رو متوجه نمی شم؟!
 به نظرم یه چیزی توی مغزشون هست که وقتی هیچ کی هم نیست بازم اونو می پوشن. 
مگه فردی که چادر سرش می کنه بخاطر کسی سرش می کنه؟
مگه غیر از اینه که فقط بخاطر نگاه  ورضایت خداست ؟
این نکته رو در نظر بگیرید که حجاب زیباست اما زیبایی نیست این جمله رو همیشه استاد نیلچی زاده بیان می کنند اگر گاهی حجابتون باعث مزاحمت براتون میشه مشکل از چادرتون ورنگ مشکیش نیست مشکل از نوع نگرش شماست که هنوز براتون جا نیفتاده برای چی چادر  سرتون می کنید . بنده خودم خیلی از خانم ها رو می شناسم که گاهی چادر می پوشن وگاهی مانتو چون اصلا درک درستی از معنی حجاب ندارند .
واین قسمت از صحبت تون هم که در مورد حجاب نگاه آقایون بیان کردید واقعا درست وبجاست فقط که خانم ها نباید رعایت کنند .

امیدوارم خدا یه شوهر روشن فکر به عاطفه خانوم بده تا ایشون متوجه نعمت شوهر روشن فکر بشن!

پاسخ:

۵ خرداد ۹۵، ۱۱:۵۶
کلا ازدواج خوب نعمته. اما کلا ازدواج دردسر داره. برای کسی که مسئولیت پذیر نباشه و از خودگذشتگی نداشته باشه نعمت نیست. آدم باید مسئولیت پذیر باشه و از خودگذشتگی داشته باشه تا هر چیزی براش نعمت بشه.

اینکه بعضی پدر مادرا به زور چادر سر دختراشون میکنن اول به خود چادر وچادریها ظلم میکننن بعد به دختراشون
امثال همین خانمها هستند که چون خودشون حس خوبی به چادر ندارند این حس رو به بقیه هم منتقل میکنن
واقعا چادر مشکی افسردگی میاره!!
بد نیست به مطب روانپزشکای بالا شهری سری بزنین ببینین اتفاقا بیماراشون چه تیپای شادی هم دارن .
مگه غربیها چادر مشکی میپوشن که اینقدر آمار افسردگی و خودکشی توشون بالاست!
دوست عزیز ! احساس شادی وآرامش ازبیرون هم تأثیر میگیره ولی درصد بالاییش مربوط به ذهن انسان ونوع نگاهش به زندگیشه .


خداااا توبه.من فک نمیکردم پوشیدن چادر و مانتو اینقدر بحث برانگیز باشه.حقیقت اینه وقتی مردروی زنش غیرت داشته باشه دودوتا چهارتا نمیکنه.من خودم چادری هستم فک میکنم سه چهارسالی باشه چادرنخریدم اما چادرم تمیز مونده مانتوهم فقط تابستونه میخرم.خ هم ب تیپم اهمیت میدم چون دلم نمیخاد ازچادری هایی باشم ک امل و کثیف بنظرمیاد.خداروزی رسونه حالو ی چادر۱۰۰تومنی و مانتو۵۰-۶۰تومنی اینقدررو شماهافشاراقتصادی میاره؟؟؟ ب خانمهای چادری پیشنهاد میکنم حتما روی انتخاب چادرشون دقت کنن و ازچادرهایی ک زودچروک میشن و رنگشون میپره نخرن هرچند سبک باشه.ی پول درستی بدین تاچندسال چادر نسونید.

فاطیمه خانوم قربونت برم منم۲۰سالمه.مث شمو بهم سخت گیری میشه اما خوب ن خیلی.دوستامم همینجوری هستن.من باوجوذاینکه توشهرخودم دانسجوهستم اماهیچ وفت بادانشجوها بیروننمیرم اصلاحم نکردم اماخوب ب خودمم حیوون نمیگم.برادلت زندگی کن  به این فک کن براشون اهمیت داری خیلی ازدخترا دیگه کسی روشون غیرت نداره.شمودوروز دیگه ازدواج میکنی اصلاح کن مانتورنگ شادبپوش برابچه های خودت خوب باش اما نذار عقده ای بشه ای.یابعدازدواجت ی جورلباس نپوش ک مسخره ات کنن.توشهرمن چادر ک میپوشیحس  غربت بهت دست میده اصلادختراصلاح نکرده پیدانمیشه اما من خوش و خرم برادل خودم زندگیم میکنم.میدونم این چیزاواقعاحرص خوردن نداره.

واقعا که متاسفم برای بعضیا که حجاب رو گاهی وقتا مزاحم میدونن خانمی که حتی توی گرما چادر میپوشی بخدا هر قطره ی عرق  میشه ی ثواب برات...خدا همه روبراه راست هدایت کنه انشاالله.....

من هم از این حرف " لبنانیه بی حجاب، بی حجابه چون اون پوشش رو می پسنده. اما بعضی از ایرانیا دارن از روی کرم ریختن و ضدیت نشون دادن با نظام و خدا پیغمبر این ادا اطوارها رو در میارن" و سایر مقایسه های اینطوری خیلی تعجب کردم. به دلایل مختلف. بعد هم اگر دوست داشتن یه پوششی جواز استفاده ازش و به به و چه چه بود حتما خدا می گفت نیت هاتون رو یه ارزیابی بکنید اگه قصد ضدیت با نظام سیاسی و ... نداشتین هر جور دوست داشتین لباس بپوشین. نقد وضعیت فرهنگی جامعه ایران در ابعاد مختلف از جمله وضعیت حجاب و پوشش به جاست اما نه با شیوه شما که در بحث حجاب می گین خوب لبنانیه دوست داره در بحث ازدواج می گین خوب لبنانیه اختلاط با نا محرم عادتشه... اگر نقد ایران منظور بحثه، قدیسه طاهره معرفی کردن همه لبنانی ها و نظر غربی ها درباره ایرانی ها نه اهمیتی داره و نه لازمه. اگر بحث خوبی تام و تمام همه لبنانی ها مد نظره، تکرار چندباره نظر اروپایی ها امریکایی ها درباره ایرانی ها اهمیتی نداره.
متاسفانه یکی از دلایل ناکارآمدی نمایندگی های جمهوری اسلامی در سایر کشورها هم همین مشکلیه که در شما و همه ساکنان و مهاجران سایر کشورها هم هست. غرق شدن در عشق اون کشوره و شعار دادن واسه بقیه.

پاسخ:

۱۰ آذر ۹۶، ۱۳:۰۹
آنچه ذکر شده تنها معرفی وضع در لبنان است. هیچ جا گفته نشده آنها فرشته قدیسه طاهره هستند. کلامم را در تصویر زیر خلاصه می کنم. چون مشخص است اشتباه برداشت کردید. ضمنا اشتباه بسیاری ایرانی ها این است که یا خودشان را از همه برتر می بینند و اگر یکی از خوبی دیگران تعریف کند می گویید فلان پرست، یا آنقدر غربزده و وطن گریز هستند که همه خوبی های خود و کشور خود را نادیده می گیرند.
متاسفانه حجاب خیلی از دختران ایرانی مثل دست راستی ها است در حالی که بی حجاب لبنانی، زندگی عادی دارد و تنها سرش را نپوشانده. (قطعا در لبنان هم لخت و پتی هست، اما در مناطق شیعه بسیار بسیار کم است)


به علاوه در پاسخ به یکی از دوستان دیدم که خطاب کردین که بی حجاب لبنان جوری بیرون می آید که فساد آفرین نیست و اگر کمی خارج زندگی می کردید... راستش من سفر به لبنان داشتم و در چند کشور اسلامی و غیر اسلامی هم زندگی کردم مثلا در سوریه اصلا نظر شما رو قبول ندارم که نوع پوشش این گروه کمتر فساد برانگیز است مگر اینکه شما فساد را فقط از طریق موی سر قابل برانگیخته شدن بدانید. باز هم می گم نقد بی حجابی در ایران به جاست. این چیزی که شما نوشتید عجیبه. 

پاسخ:

۱۰ آذر ۹۶، ۱۳:۱۰
این فقط نظر من نیست. خیلی از پسرهای ایرانی چه مذهبی و چه غیر مذهبی که در لبنان زندگی کردند همین نظر را دارند. سفر توریستی به مناطق توریستی ملاک نیست. اتفاقا آن مناطق بدترین حجاب ها را دارند. (بدترین بی حجابی ها!) باز هم توصیه می کنم به تصویر دقت کنید.

من در زمان اقامت در سوریه بسیار بسیار بسیار خانوم های شبیه به خانوم با بلوز قرمز در تصویر شما رو دیدم. بله به لبنان سفرهای چند روزه توریستی داشتم زمانی که سوریه بودم و در لبنان هم خانوم های اینطوری دیدم. قطعا خانوم های محجبه واقعی که با مانتو و روسری حجاب خوبی داشتند بیشتر به چشم می خوردند اما نه اینکه کل باحجاب ها نسبت به جمعیت بیشتر بودند. البته این سفرها هم توریستی از نوعی که فکر می کنید نبود که برم کلیسا تلکابین سوار شم کنار دریا پیاده شم... به جاهای دیگه ای هم سر زدم.
من ایرانی ها رو برتر از بقیه ندیدم. شما ایرانی ها رو پست تر از لبنانی ها می بینید همیشه و در همه چیز. اتفاقا گفتم که نقد ما به جاست. مدل نقدهای شما رو یادمه از سالهای زندگی در روسیه که زیاد به وبلاگتون سر می زدم. الان سالها بود که نیومده بودم. در سرچی اسم وبلاگ رو دیدم سری زدم. مبناتون تا جایی که یادمه همیشه همین بوده اه اه ایرانی ها به به لبنانی ها. 

پاسخ:

۱۰ آذر ۹۶، ۱۵:۱۹
شما در سوریه شاید در دمشق بی حجاب دیده باشید اما در روستاها بی حجابی آنهم به شکلی که ادعا می کنید بسیار نادر است. حتی جلوی دانشگاه دمشق، بی حجابی بد ندیدم.
اگر ایرانی ها را پست تر از لبنانی ها می پنداشتم، اصولا وبلاگی به فارسی راه نمی انداختم. حالا در مسائلی ممکن است جامعه ما بد عمل کند و دیگران خوب، باید بگوییم نه ما درست عمل می کنیم و دیگران بد؟! بنده کم سن و سال و دنیا ندیده نیستم. نه غربزده هستم، نه خودبزرگ بین و نژاد پرست. بیان حقایق یا پنهان کردن آن برای من هیچ سودی نداشته و ندارد. دوستانی هم که بنده را از نزدیک می شناسند، حتی با وجود تفاوت دیدگاه سیاسی، قبول دارند اطلاعاتی که اینجا منتشر می شود بر مبنای واقعیت است.
بهتر است به جای پاک کردن صورت مساله، به واقعیت حجاب در لبنان و ایران بنگرید. واقعا در ایران بحث حجاب از بی حجابی گذشته و هر کسی هم به بهانه ای حجاب را می کوبد. در لبنان به جهت آزاد بودن جامعه، تعدیل رفتارهای افراد، بواسطه نهاد اجتماع، نهاد خانواده، و تلوزیون و رسانه بصورت معتدل و معقول تری در جریان است. با اینکه نهاد آموزش و نهاد خانواده ارزشهای شرقی و حریم و حیا را تبلیغ می کنند و عموما رسانه ها، ضد آن عمل می کنند، ولی فرهنگ عموم مردم لبنان خصوصا شیعیان و مسلمانان، هنوز شرقی و در چارچوب خانواده و حیا و عفت است. حتی اگر دخترشان بی حجاب باشد، مزلّط (نیمه برهنه) نیست. به هر حال باز هم به جهت همان آزادی، هر استثنایی دیده می شود و نمی توان حکم داد همه لبنانی ها بدحجاب تر از همه ایرانی ها هستند و حجاب شل و ول دختران ما، از مایو دو تکه لبنانی ها بهتر است! این استدلال درستی نیست. چون علمی نیست. حتی در ایران نمی توان حجاب عامه مردم را با حجاب یک عده دریده و بی حیا و افرادی که شبکه ای به ترویج فحشا می پردازند، در یک دسته قرار داد.

این تشبیه شما مثل اینه که من الان بگم خیلی از  مسلمان ها نظرشون درباره خانومی که مثل لبنانی ها قلیان می کشه یا با آقایون معاشرت می کنه یا خیابون گردی و گردش های عصر و ... داره اینه که چنین خانومی فلانه. شما چه جوابی می دین؟ ظاهرا مطابق نوشته هاتون باید بگم نظر شما احتمالا این خواهد بود که این ناشی از نشناختن فرهنگ لبنانیه و این خانوم ها اصلا هم فلان و بیسار نیستند. شاید حرفتون صحیح هم باشه از منظر مردم شناسانه. بماند که در فرهنگ و سبک زندگی خانوم های لبنانی مواردی هست که ابدا اسلامی نیست. اما باز هم از نظر شما عادیه چون جزئی از فرهنگه. اما موارد متناظر در ایران وا مصیبتاه و وا ویلاست. قطعا مورد نقده فقط نقد به حرف شما اینه که شما ملاکتون برای نقد هرچیزی خصوصا نقد ایرانی ها، شاخص اسلام و فرهنگ اسلامی نیست. شاخصتون لبنان و فرهنگ لبنانیه که قطعا فرهنگ اتوپیای مهدوی نیست بدون عیب و نقص. بعد شما ایرانی ها رو با لبنان که آرمانشهر شماست می سنجید و قاعدتا نتیجه همین می شه لبنانی ها در همه چیز الگوی جهانیانند. اگر مترتون برای اندازه گیری ایرانی ها اسلام بود من اصلا حرفی نداشتم. شما مترتون خانوم لبنانیه ولو روسری نداره. جین تنگ پوشیده با تیشرت نه اون لباسی که خانوم تصویر شما تنشه که اونم حجاب اسلامی نیست دو تای دیگه اش هم نیست. خانوم لبنانیه مثال من هم کنار مدیترانه فقط دیده نمی شه تو اجتماعات شیعیان در طرفداری از حزب الله هم هست.

پاسخ:

۱۰ آذر ۹۶، ۱۵:۴۶
درست نیست. هر کسی به لبنان می آید، روی باز و گشاده خانمهای لبنانی را مثال می زند. رفتار آنها مثل زنان روستایی خودمان است که چون همه همدیگر را می شناختند و با هم در برداشت محصول کمک می کردند، مثل برادر و خواهر رفتار می کردند. بسیار پاک و بی آلایش. کسی هم نگاه چپی می کرد، پدر و برادران دختر، خون به پا می کردند.
لبنان برای من آرمانشهر نیست. برداشت شما اشتباه است.
از جمله آخرتان پیداست که کاملا در شناخت طبقات و دسته های مختلف لبنان، بی اطلاع هستید و منبع شما یکی دو عکسی است که از دختران لبنانی عمدتا مسیحی طرفدار حزب الله منتشر شده و ادعا می کنند ایران دارد پول زندگی اینها را می دهد! اینطور نیست خواهر من. من نمی گویم کار آنها درست است. اما به شما خبر می دهم این برداشت آنها از اسلام و این میزان حجاب، به نظرم بهتر از حجاب خیلی از دختران خودمان است.

قصد جدال ندارم. ابدا منبعم اون عکس ها نبودند. درباره پول به حزب الله هم حرفی نمی زنم که برای اهداف جهان اسلام به نظرم همه باید هم پول و هم جون بدن. من هم اذعان داشتم که در لبنان خانوم با حجاب کامل با مانتو و روسری بسیار بیشتر از ایران دیده می شه آن چیزی که منظورم بود رو هم به نظرم واضح گفتم. مقایسه هاتون صحیح نیستند مثل همین الان که از من می خواین روستا رو با کلان شهرهای قیاس کنم و همچنین معیارهاتون.

سلام
وبلاگ بسیار جالبی دارید و به دلیل علاقه ای که به لبنان و فرهنگ و هنر لبنان دارم مدتهاست خواننده مطالب شما هستم
اگر اجازه هست پیشنهاد یا انتقادی را مطرح کنم
دوست عزیز لبنان فقط حزب الله و سپاه و مقاومت نیست
زیبایی لبنان به تنوع و تکثر و تحمل یکدیگر در عین تفاوت دین و نژاد است
کاش این وبلاگ به جای این که تبلیغ ایدئولوژی نظام حاکم بر ایران و جانبداری از فرهنگ تحمیل شده بر مردم ایران باشد از دریچه ای وسیع تر و با دیدی بازتر به مسائل می نگریست
زیرا کسر بزرگی از مردم ایران الزاما با دیدگاه نظام در مورد حجاب و سایر مسائل موافق نیستند و لبنان را به عنوان کشوری که به تفاوت عقاید احترام می گذارد می پسندند نه آنچه که شبانه روز از تریبونهای رسمی نظام تبلیغ می شود
ای کاش به جای این مباحث فرقه گرایانه لبنانی را معرفی می کردید که در آن مسیحی و مسلمان حقوق برابر دارند و نماینده منتخب مردم به خاطر دینش از حق قانونی خود محروم نمی شود
کاش لبنانی را معرفی می کردید که در آن خواننده زن با امنیت کنسرت اجرا می کند و شعبان بی مخ ها چماق به دست کنسرت را به هم نمی زنند
کاش لبنانی را معرفی می کردید که در آن روزنامه ها حق انتقاد از همه مقامات را دارند بدون این که هرگز روزنامه ای بسته شود
اگر بخواهم ادامه بدهم سر به فلک می کشد
موفق باشید

پاسخ:

۱۵ آذر ۹۶، ۲۱:۴۱
درود. ممنون از اینکه نظر خودتون رو با صراحت ابراز کردید.
بله حق با شماست. قطعا لبنان فقط مقاومت و حزب الله نیست. بنده هم قصد دارم حقایق لبنان را روایت کنم. تصور می کنم در آنچه روایت می کنم، قبول دارید که حقیقت دارد و واقعیت را با صداقت نقل می کنم.
هرچند تلاش دارم بدون جانبداری به نقل مطالب بپردازم با این حال قطعا تفاوت دیدگاه من با شما  یا دیگر افراد، می تواند به این نظر منجر شود که مرا متهم به دروغگویی کنند.
رسانه های مختلف دنیا اخبار لبنان را منتقل می کنند چه هنری و موسیقی و کنسرت و چه خبری و سیاسی. آنچه من روایت می کنم، عبارت است از خاطرات و نظرات من، همانطور که عنوان پایگاه است. اینجا اگر صحبت از مقاومت می کنم، نه به خاطر آن پولی دریافت می کنم نه امتیازی به من داده شده، مقاومت جزء جدایی ناپذیر تاریخ لبنان و یکی از مهم ترین نقاط آن است.
خود لبنانی ها اقرار می کنند که کشورشان فرقه ای است، همه چیزش، سیاستش، قوانینش، مناصب دولتی و حکومتی اش، حتی بودجه مناطقش. لذا بنده با روایت واقعیت لبنان، اشتباهی مرتکب نمی شوم، برعکس، طبق گفته امام موسی صدر که گفت، طایفه گری برای لبنان نقمت و طوایف برای لبنان نعمت است (یعنی همزیستی ادیان برای لبنان ارزش و نعمت است ولی اینکه یک مسلمان از حقوقش محروم شود، این نقمت است) تلاش می کنم با روایت مطالب مختلف، با ناعدالتی ای که هنوز وجود دارد مبارزه کنم و مردم فارسی زبان را آگاه کنم.
شربل عزیز، ظاهرا شما تاریخ لبنان را نمی دانید، وقتی که شهر مسلمانها، یک مدرسه داشت که فقط اول ابتدایی تدریس می کرد، اما روستای کوچک مسیحی در منطقه دورافتاده بقاع، مدرسه دولتی داشت که تا دیپلم تدریس می کرد! آنهم برای 70 شاگرد در کل مقاطع! ظاهرا خبر ندارید یک شیعه نمی توانست مدیر کل شود، یا نمی دانید حتی الان یک شیعه نمی تواند خلبان شود. نمی تواند رییس بانک مرکزی یا ارتش یا رییس جمهور شود. اتفاقا در لبنان حقوق مردم خصوصا شیعیان پایمال می شده و الان به خاطر قدرت آنها، وضع تغییر کرده وگرنه کسی دلش برای آنها نسوخته.
بحث کنسرت اساسا هیچ ارزشی برای بنده ندارد. در دین ما خواننده گی زن حرام است. نظر همه مراجع است. ایران هم کشوری اسلامی است و هنوز مثل عربستان دست مهره های آمریکا نیفتاده تا به خاطر حکومت بر مردم، دین خدا را هم عوض کنند. لذا اساسا کنسرت زن تشکیل نمی شود که کسی بخواهد با چماق یا بی چماق به ان حمله کند!
بی بند و باری و لجام گسیختگی رسانه ها در لبنان که با سو استفاده از آزادی هر دروغ و اتهام و متن دیکته شده از جانب آمریکا و عربستان را به خورد مردم می دهند، مورد نفرت مردم است. خود لبنانی ها به من گفته اند این چه آزادی است که هیچ قد و بندی ندارند و هر مطلبی را حتی علیه امنیت ملی لبنان منتشر می کنند. علنا علی الامین (مزدور آمریکا که با افتخار هم آن را اعلام کرده) هر روز در مورد حزب الله و شیعه دروغ می نویسد! حتی از زیتون و روغن زیتون هم دروغ می سازد تا وضع لبنان را خراب نشان دهد! این نه ارزش است نه هنر است نه مطلوب است.
آقای شربل عزیز، بنده به جهت کارم به منازل بسیاری از مسیحیان رفته ام و در کلیساها و مطرانیه ها و مراکز بزرگ دینی مسیحیت با کشیش های عالیرتبه همنشین شده ام. با سرتیپ مسیحی ارتش و با مردم عادی نشسته ام. هم مسیحی هم مسلمان. من نگاهم و نظراتم از کف جامعه نشات می گیرد و دنباله روی خط هیچ شخص یا سازمان یا کشوری نیستم. به هیچ خط قرمزی هم پیابند نیستم مگر دینم و امنیت ملی کشورم و امنیت ملی لبنان. امیدوارم درک کنید که اطلاعات بنده، قسمتی از واقعیت لبنان است. خوب است شما هم از چشم برادر خود نیم نگاهی به لبنان داشته باشید. اطلاع از نظریات یکدیگر باعث نزدیکی آرا خواهد شد. همان کاری که امام موسی صدر می کرد و می رفت با شخصیت های مختلف دیدار می کرد و نظرات خود و دیدگاه خود و پیش زمینه های فکری خود را مطرح می کرد.
باز هم ممنون از شما. امیدوارم باز هم به این پایگاه سر بزنید

از پاسخ شما متشکرم. نظرات شما منطقی است ولی بحث من این بود که خوانندگان چنین مطالبی در ایران می توانند بسیار بیشتر از این باشند. در سالهای اخیر و با گسترش فضای مجازی فارسی زبان مشاهده می شود که افراد زیادی در ایران به لبنان علاقمند شده اند و به این کشور سفر کرده اند. آن ایرانی که به لبنان کنجکاو و علاقمند است الزاما عاشق چشم و ابروی حزب الله نیست. اساسا اگر لبنان را مثل صدا و سیمای ایران در ضاحیه و نبطیه خلاصه کنیم پس چه فرقی با جمکران و شابدالعظیم دارد؟ و چرا باید دانستن اخبار لبنان یا سفر به آنجا برای یک ایرانی جذابیت داشته باشد؟ اعتقاد بنده این است که تعداد زیادی از ایرانی ها شیفته سعه صدری هستند که در لبنان هست و در حکومت ولایت فقیه نیست. بحث کنسرت که مطرح کردم به خاطر این بود که در ایران کنسرت هایی بدون حضور زنان و با مجوز ارشاد تحمل نمی شوند و با سخنرانی یک امام جمعه تعطیل می شود اما در لبنان بغل گوش آقای نصرالله کنسرت های فراوان برگزار می شود و کسی متعرض کسی نشده است. یا این که خانمی محجبه یا غیرمحجبه می تواند در اجتماع حضور داشته باشد بدون این که کسی او را مورد آزار یا تمسخر قرار دهد یا حتی سعی در متقاعد ساختن او به باور دیگری داشته باشد. این که منتقد را تحمل می کنند و به کهریزک نمی فرستند. اگر این دیدگاه را به مطالب اضافه کنید نظرات دیگر شما هم منصفانه ارزیابی می شود و افراد بیشتری از مطالب ارزشمند شما استفاده می کنند اگرچه درک می کنم که شما از طرفداران نظام ایران هستید و حق دارید از ولایت فقیه طرفداری کنید. به هر حال مطمئن باشید که هر ایرانی که به لبنان سفر کرده و عاشق این کشور است حزب اللهی نیست! 
چرا برای یک ایرانی که برای کنسرت نانسی و الیسا به بیروت می آید مطلبی نمی نویسید؟ آیا او حق استفاده از وبلاگ شما را ندارد؟ آیا بنا بر این است که خوانندگان و مخاطبان شما منحصرا بسیجی و پاسدار باشند؟
با سپاس از زحمات شما
شب بخیر

پاسخ:

۱۶ آذر ۹۶، ۱۰:۱۸
البته در مورد کنسرت در ایران باید بدانید همیشه برگزار می شود. حتی در مشهد هم برگزار شده اما اعتراض امام جمعه مشهد این بود که در شهری مذهبی که اکثریت مردم دنبال کنسرت نیستند، چه اصراری به برپایی کنسرت هست؟ چرا اینجا به خواسته اکثریت اهمیت داده نمی شود. ضمن اینکه کنسرت های زیادی در ایران برگزار شده و می شود و کسی هم مخالفتی نکرده، اما مطرح شدن چنین بحث هایی درست زمانی اتفاق می افتد که دولت کنونی، گاف داده یا اشتباهاتی از آن سر زده، و برای منحرف کردن اذهان عمومی دست به هیاهو درباره کنسرت می زنند. پس بحث کنسرت نیست و اساسا از مردم ایران اگر بپرسید مشکلشان کنسرت نیست.
ضمن اینکه مقایسه ایران و لبنان غلط است. ایران کشوری مسلمان و یکپارچه است. نه مثل لبنان متشکل از اقوام و طایفه های مختلف که لازم است با هم همزیستی کنند. آقای سید حسن نصرالله هیچ مقام رسمی ندارد که بخواهد مخالفت کند. اما در مناطق زندگی شیعیان، مراسم رقاصی و خواننده زن وجود ندارد چون خواست اکثریت مردم است.
دوست عزیز مطمئن باشید بنده متوجه هستم که همه ایرانی ها علاقه به حزب الله ندارند یا از نظام ایران خوششان نمی آید. اگر دقت کنید در کل سایت، نه تصویری از رهبران ایران هست نه تبلیغی برای آنها شده. اما متاسفانه برخی، اندک حمایت یا نام بردن از رهبر ایران را آنهم در گوشه ای از نظرات پایین مطلب، تحمل نمی کنند. مطالب به گونه ای تهیه می شوند که مورد استفاده همه باشند. جامعه هدف این سایت فقط بسیجی و پاسدار نیست و این از نظرات و ایمیهای متعددی که ارسال می شود کاملا واضح است.
کسی که برای کنسرت به لبنان می آید تمام اطلاعات لازم برای سفر و اقامتش را در این سایت پیدا می کند. بجز کنسرت که چون خودم تجربه و اطلاعات ندارم، زحمتش با خودش است. اگر دقت کنید، هم در مطالب سایت هم در تصاویر اینستاگرام از تمام مناطق لبنان تصویر دارم و منحصر به ضاحیه نیست. smiley
اگر در قسمت فهرست مطالب سایت دقت کنید می بینید مطالب بسیار زیادی در کلیه موارد مربوط به لبنان هست و شما صاف رفتید مطلب مربوط به حجاب، مربوط به چهار سال پیش! از آن موقع سیاست های پایگاه دچار تغییراتی شده است که اگر دقت کنید متوجه آن خواهید شد.

سلام.خسته نباشید. من نه بسیجی ام نه پاسدار نه حزب اللهی نه مذهبی...تنها دلیل سرزدن تقریبا هرروزه ام به سایت فقط خواندن و دانستن راجع به حزب الله لبنان و مجاهدان و شهدایش هست وگرنه راجع به تاریخ و جغرافیای لبنان و خواننده هایش همه جا میتوان اطلاعات گرفت ولی تا آنجا که گشته ام معدود سایتهایی بودند که راجع به حزب الله لبنان مطلب نوشته اند آن هم مانند آنچه شما مینویسید.کلا از تمام انسان هایی که با ظلم به هر شکل آن مبارزه میکنند خیلی خوشم میاید حالا هر دین یا نژادی داشته باشند و پس از مطالعات فراوان حتی خواندن مطالب ضد حزب الله لبنان واقعا به یقین رسیده ام که این حزب برای کرامت تمام انسان ها میجنگد نه فقط به خاطر شیعه...به همین خاطر به این سایت سر میزنم شاید گاهی شمه ای از ویژگیهای این مجاهدان طالب صلح و آرامش برای همه ی جهانیان را حس کنم. باز هم از مطالب شما متشکرم.

پاسخ:

۱۶ آذر ۹۶، ۲۳:۵۶
علیکم السلام
از نظر خوب و دلگرم کننده شما ممنونم. انسانیت و شرف شما را می ستایم. انشالله در آینده به مطالب مورد نظر شما هم بیشتر پرداخته خواهد شد.

سلام
صرف وقت و حوصله شما برای پاسخگویی واقعا جای قدردانی دارد. این که به جای حمله شخصی به فرد مخالف دیدگاهتان می کوشید با ارائه دلیل و سند از نظر خود دفاع کنید بین طیف شما امری نادر است.
قطعا اطلاعات شما درباره لبنان بیشتر از بنده است و به همین دلیل خواننده این سایت هستم. 
با این همه این که شیعیان را تافته جدا بافته فرض کرده اید برای من قابل هضم نیست. همواره در پاسخ به نظرات می گویید بقیه بی حجاب هستند ولی شیعه ها ابدا! چون خیلی از دختران و پسران شیعه لبنانی که می شناسم سبک زندگی چندان متفاوتی با سایر شهروندان لبنانی ندارند و طبعا بین آنها مثل سایر طوایف مثل سنی ها تعداد کمی افراد متدین و متعصب هستند و بقیه نه با موسیقی و بی حجابی مشکل دارند نه کمتر از دیگران به نایت کلاب می روند. این خط کشی بر اساس کدام آمار است؟ مگر روی پیشانی افراد نوشته است که از کدام طایفه هستند؟
(ضمنا ایران کشوری کاملا یکپارچه نیست. حدود یک پنجم جمعیت سنی هستند و از تمام حقوق خود محروم شده اند و به هیچ مقام دولتی دسترسی ندارند. اقلیتی مظلوم به نام بهایی به اتهاماتی بی اساس سالهاست که قربانی سرکوب و ستمی غیر قابل تصور است. وقتی با مسلمان غیر شیعه چنین برخوردی می شود تکلیف ادیان دیگر معلوم است.آیا داعش غیر از این می کند که ولایت فقیه کرد؟ چرا باید این واقعیتها را انکار کنیم؟)

پاسخ:

۱۷ آذر ۹۶، ۰۰:۰۹
درود دوباره
تصور نمی کنم چنین نوشته باشم، شاید من منظورم را بد نوشته ام. ابدا منظور من این نبوده که شیعیان بی حجاب و بد حجاب ندارند. اتفاقا از زیباترین دختران بی حجاب، دختران شیعه هستند. خواننده ها و رقاصه هایی هستند که از خانواده های شیعه بوده اند مثل هیفا وهبی که برادر ناتنی اش شهید هم هست! اما اگر درصدی نگاه کنیم، چند درصد مردم اینطور هستند؟ حتی در شهر که از روستاها وضع حجاب بدتر است، بیشتر شیعیان محجبه هستند. محله های ضاحیه که انگار قم است! از بس چادری هست. بی حجاب کم است و لخت حجاب نادر است.
در لبنان به راحتی می توان فهمید طرف از چه طایفه ای هست. هم از نام فامیلی، هم از منطقه سکونت، هم از وضع ظاهر. چون مردم طایفه ای هستند، هر کس تلاش می کند عقیده خود را احترام کند. پارچه سبز دور مچ بچه شیعه ها یا آویزان به آینه ماشین یا دسته موتورشان، شمشیر نقره ای امام علی به گردنشان، صلیب مسیحیان، تصویر قدیس آنها در ماشین، قرآنی که روی داشبورد هست، و حتی قیافه نشان می دهد طرف از کدام طایفه هست. حتی حجاب زنان سنی با شیعه فرق دارد و کاملا قابل تشخیص است، اقلا برای خود لبنانی ها. لهجه را هم نباید فراموش کنیم.
یکپارچگی ایران به این معنا است که بر خلاف لبنان، یک نظام و یک حکومت و یک جامعه است. نه اینکه مثلا فلان پست حکومتی برای همیشه متعلق به فردی از یک طایفه مشخص باشد. در ایران هرچند واقعا برابری شغل و مقام برای اهل سنت شاید وجود نداشته باشد اما این هم به دلیل کم بودن جمعیت آنهاست که سالهاست تلاش در افزایش آن می کنند و موفق بوده اند، و هم به دلیل ترسی که از قدرت یافتن اهل سنت در همه جای جهان مطرح است. اما در مورد ولایت فقیه نمی فهمم چه کرده که با داعش مقایسه می کنید! حقیقتا ظلم است. رهبر ما به راحتی به مناطقی از اهل سنت کرمانشاه سفر می کند که از اول انقلاب خیلی از مسئولین جرات پا گذاشتن به آنجا را نداشتند. ایشان رابطه خوبی با علمای اهل سنت دارد و شاید بهترین رابطه را در میان بقیه روحانیون شیعه داشته باشد.

آقای علوی من دلم میخواست سایت شما را به بعضی از دور و بری هایم معرفی کنم بخصوص به کسی که خیلی دوستش دارم ولی به دلیل برخی 
وواکنش ها جرات آن را ندارم. حتی خودم وقتی تنها هستم.به این سایت سر میزنم...کاش یاد میگرفتیم علاوه براحترام به کنسرت یک خواننده به بعضی موارد هم احترام میگذاشتیم

پاسخ:

۱۷ آذر ۹۶، ۰۰:۱۴
یعنی اینقدر سایت من ناجوره؟! :)
به نظر بنده بحث کنسرت و موسیقی خصوصا موسیقی های وارداتی و غیر سنتی، ابزاری برای استعمارگران و استکبار است تا جوانان را بی غیرت کنند و بعد به راحتی بتواند سرنوشت کشور را به دست بگیرند. آندلس سازی ایران با تمام توان در حال انجام است. دادشان هوا می رود که چرا نگذاشتید کنسرت برگزار شود. اما از اختلاس گران فراری حمایت می کنند. فکر می کنید کنسرت دغدغه چند درصد مردم باشد؟ اشتغال چه؟ ازدواج چه؟ مسکن چه؟ بقول یک لبنانی که سالها ایران زندگی کرده بود، دولت ایران نمی تواند در سطح بالا به ساختمان سازی دست بزند همان طور که مثلا در ونزوئلا ساخت؟ نمی توان قراردادهای ۹۰ ساله بسیار ارزان با شهروندان بست که مسکن ارزان داشته باشند؟ چه کسی دغدغه مردم را منحرف می کند؟

محمود خان
در بحث کنسرت شما برای ما بفرمائید اولا در مشهد کی کنسرت برگزار شده که ما نفهمیدیم دوما اینکه میگوئید اکثریت مردم مشهد مخالف هستند بر اساس چه اطلاعاتی میگوئید سوما بر فرض اینکه اکثریت مشهد مخالف باشند آیا مگر کشور ما ملوک الطوایفی اداره میشود که هر جا برای خودش قانون اختراع کند و یک ساز بزند آیا می شود با داشتن حضرات مختلف در شهرهای مختلف کشور داری کرد ؟ اینکه نظر یک شخص بر کل همین قانون نیم بند ارجحیت یابد دیکتاتوری نیست؟ هر وقت ما ایالات متحده ایران شدیم شما بیائید حرف از اکثریت مردم مشهد بزنید(هر چند که من این حرف رو هم قبول ندارم) اینکه کنسرت دغدغه مردم هست یا نیست به خودشان مربوط هست واقعیت این هست که افراد طبقه متوسط و بالای جامعه علاقه مند هستن  
شما از اکثریت مردم مشهد صحبت میکنید اما از اکثریت کل کشور صحبتی نمی کنید ای کاش که اکثریت های واقعی رو درک میکردیم محمود خان 
گذشته از این مگر کنسرت چیست که خیلی از امثال شما از آن ترس دارن کنسرت همان آهنگ هایی هست که از تلویزیون پخش میکنن اما بصورت زنده . جالب است که همین حزب الله هم در مراسم های مختلف از همین آهنگ های ریتمیک به صورت زنده اجرا میکند با این تفاوت که اشعار آنها ممکن هست به جای عاشقانه و اجتماعی ، حماسی باشد 
نکته آخر اینکه مردم ما ، مردم چهل سال قبل نیستن جامعه تغییر کرده و جوان امروز خود رو موظف نمیداند که به تصمیمی که چهل سال پیش پدرانش گرفتن پایبند بماند . این واقعیت جامعه امروز هست محمود خان.

پاسخ:

۱۹ آذر ۹۶، ۰۰:۲۶
مهران خان
بله مشهد کنسرت برگزار شده بوده. سرچ هم بکنید می بینید. اکثریت مردم واقعا کنسرت برایشان مهم نیست. چند نفر اصلا در کنسرت جا می شوند؟ ها؟ اینو روشن کن! کشور ملوک الطوایفی نیست لطفا ادعاهای بی بی سی ر برای من نیار.
کسی از کنسرت نمی ترسد. از بی غیرتی جوانها می ترسد، که تهش وطن فروشی و هموطن کشی است. در اینکه موسیقی بی غیرت می کند شکی نیست. خصوصا موسیقی های مورد پسند و مورد تبلیغ غرب. موسیقی ای که خمار می آورد، شهوات نفسانی را بر می انگیزد. امروزه در کشورهای دنیا، بحث اعتیاد موسیقی و بحث مواد مخدر دیجیتال، یعنی موسیقی ای که ریتمهای خاصی دارد و باعث می شود طرف مثل کسی که اکس زده، در هپروت باشد و رفتار زامبی گونه نشان دهد. دنیا دنبال مقابله با این چیزهاست، آنوقت برای شما تبلیغ می کنند برو دنبالش!
تفاوت آهنگ حماسی حزب الله این است که وقتی نشستی و دارند می زنند، می خواهی بلند شوی بروی برای وطنت برای دینت، بجنگی. اما موسیقی غربی کاری می کند بنشینی تا وطنت را غارت کنند.
شکی نیست مردم تغییر کرده اند اما آیا باید گگذاشت هر تغییری رخ دهد؟ آیا باید با کژی ها برخورد کرد یا نکرد؟ کنسرت مختلطی که یک عده اندک از جوانهای شهر بروند دنبال نقشه شیطانی دشمن، کنسرت نیست، جاسوسخانه است. و شما مردم ساده هم دنبال کسی راه می افتید که می گوید کنسرت برای جوانان! تا جوان را غافل کند از دزدی ها و اختلاسهای وحشتناک خود و اطرافیانش. این واقعیت امروز جامعه و دنیای خارج است!

محمود خان
بابت نگاهت به موسیقی عمیقا برایت متاسفم اینکه موسیقی رو شهوانی  و وطن فروشی  میدانی زائیده تفکر افراد مریض هست . شما استاد استدلال های عجیب هستید میگوئید در کنسرت مگر چقدر جا میشود یعنی چه ؟ شما علاقه مردم یا بی علاقگی آنها رو با سالن گنجایش کنسرت میسنجی ؟ اتفاقا کنسرت و هر چیز دیگری تابع عرضه و تقاضا هست تا زمانی که تقاضا باشد عرضه هم شکل میگیرد . حالا یه سوال محمود خان : چند درصد مردم به مساجد میروند چند درصد مردم در دعای کمیل و ندبه شرکت میکنند ؟  من فکر میکنم در شهر های بزرگ به درصد هم نمی رسد 
اینکه میگوئید کنسرت بی غیرتی می آورد پس قبل از انقلاب با این همه کنسرت  و فیلم های سینمایی که اکران میشد و اتفاقا مردم بسیاری به سینما میرفتن (طبق آمارهای رسمی) پس مردم بی غیرت بودن که انقلاب کردن یا وطن فروش بودن که به جبهه های جنگ رفتن و همینطور شیعیان لبنان
اتفاقا وقتی که یک کنسرت در شهرستانها برگزار میشود همه آحاد مردم چه فقیر و چه غنی حضور دارن 
اتفاقا در شهرستانها مردم کم درآمد بیشتر علاقه مند به حضور در کنسرت هستند برای شما یک مثال میزنم در کشور هند اکثر مخاطبان سینما  افراد فقیر هستند  آنها در هفته بخشی از درآمد خود را صرف رفتن به سینما میکنن چون میخواهند با این ۲ ساعتی که در سینما هستن مشکلات فقر و رنج هایی که با آن روبه رو هستن رو فراموش کنن . شاید فقط این ۲ ساعت مسکنی بر رنج های بزرگ آنها باشد و در حقیقت رویاهایشان را در سینما میجویند . اگر قیمت بلیط های کنسرت تهران ارزان بود مطمئن باش که مردم فقیر بیشتر از مردم غنی میرفتن

پاسخ:

۱۹ آذر ۹۶، ۲۱:۰۸
اولا نگفتم هر موسیقی. درست بخوانید و درست و دقیق نظر بدهید. استدلالهای غیر منطقی و آسمان ریسمان بافتن است که ناشی از تفکر مریض است. شما درصد مردم در مساجد را روزهای اعتکاف و مراسم مذهبی ببین بعد بگو کسی نمی رود!
استدلال ضعیف شما اینجا روشن می شود که کسانی که انقلاب کردند اهل کنسرت نبودند. سینماهای آن موقع با فیلم های لختی و فاحشگی جای مومنان نبود. اصرار غربی ها و صهیونیستها برای کشاندن مومنان به کنسرت های مختلط و بی ظابطه، نشان می دهد نقشه آنها همان نقشه اندلس است. فکر نکن به فکر احساسات جوان ما هستند.
تصور کردید مردم هند برای ارزش هنری و لذت جویی به سینما می روند؟ می دانید چرا فیلم هندی اینقدر طولانی است؟ گاهی در خود هند به شش ساعت می رسد. چون در خانه برق ندارد و از گرما هلاک می شود. به سینما می رود و استراحت می کند.
در این شکی ندارم که اصرار داخلی ها برای کنسرت، خام کردن و خفه کردن مردم است تا فسادهای وحشتناک اقتصادی آنان را نبینند. و اصرار خارجی ها برای کنسرت مختلط فاسد، فساد جوانان است تا به راحتی حمله کنند و بلایی که سر مردم آندلس آوردند سر ما هم بیاورند. دیگر آن موقع برایشان مهم نیست کسی که دارند می کشند کنسرتی بوده یا مخالف آن! روی این جمله خوب فکر کن.

سلام خدمت استاد گرامی
قصد ادامه بحث را نداشتم فقط چون به کرات داستان آندلس را تکرار کردید عرض می کنم خدمتتان که چنین ماجرایی از نظر تاریخی کاملا بی پایه و اساس بوده و اولین بار در یک داستان تخیلی مطرح شده است. اصرار دوستان ارزشی و ولایی (به قول خودشان) بر کلید واژه آندلس واقعا مایه انبساط خاطر است!

پاسخ:

۲۰ آذر ۹۶، ۰۹:۱۶
با درود
شرمنده اخلاق ورزشی! اتفاقا داستان آندلس کاملا صحیح است و تلاش برای پنهان کردن آن به خاطر قتل و غارت و فجایع و کشت و کشتاری است که در آن برای نابودی مسلمانان رخ داد. اگر اطلاع ندارید، هنوز در اسپانیا 20 جولای سالروز اولین شکست مسلمانان که در آن 60 هزار نفر را کشتند، جشن می گیرند. مراجعه کنید به مطلب این پرچم چیست؟

ظاهرا متوجه منظور بنده نشدید. این که هشت قرن جنوب اسپانیا تحت اشغال عربها بود در تاریخ ثبت شده. منظورم افسانه خنده داری است که مدعی می شود عربها تا وقتی پیروز بودند که نماز شب می خواندند و وقتی دنبال عیاشی رفتند شکست خوردند! که البته برادران ارزشی برای توجیه دشمنی خود با شادی و نشاط و پهن کردن بساط گریه و ماتم به شدت به چنین افسانه ای نیازمندند.

پاسخ:

۲۲ آذر ۹۶، ۰۹:۱۸
به دینشان کاری ندارم، همه اقوام وقتی شکست خوردند که به عیش و نوش افتادند. در تاریخ هم ذکر شده که مسیحیان شراب وارد اندلس کردند و دخترانی را می فرستادند که به بهانه آزاد بودن حجاب برای غیر مسلمان، با دلبری، جوانان مسلمان را اغفال کنند. با شیوع شراب و موسیقی و عیش و نوش، قدرت ارتش از بین رفت. این موارد تاریخی است و ذکر شده و کاملا هم منطقی است. بعد از تسلط مسیحیان کار به جایی رسید که پدر از پسر و برادر از برادر می ترسید بگوید مسلمان است. اگر کسی می خواست نماز بخواند در اتاقی پنهانی نماز می خواند و قرانش را با هزار ترفند لای ده ها کتاب و پارچه و مسایل مخفی می کرد تا حتی زنش نفهمد. این سرنوشت قومی است که سردمدارانش به عیش و نوش و بی غیرتی بیفتند.

جالبه چقدر نظرات زیر این مطلب زیاده اما باید بپرسم مگه چادری ها فقط یه لا چادر می پوشن؟ اونم باید مانتویی بولیزی و روسری و شلوار کیف و کفش بپوشه دیگه چطور هزینه اینها رو برای چادری ها حساب نکردید؟ البته درسته آدم چادری کمتر نیاز به تنوع داره اما اونم اینها رو لازم داره بالاخره

با عرض سلام.

ببخشید، امکان خرید اینترنتی چادر و روسری از فروشگاه های لبنان وجود داره؟

تشکر.

پاسخ:

۲۶ خرداد ۹۹، ۱۰:۲۰
علیکم السلام. در لبنان تا پیش از کرونا خرید اینترنتی رواج نداشت. من ندیدم چادر فروخته شود اما حتما فروش روسری هست. اما اینکه ارسال به خارج داشته باشد تصور نمی کنم.

بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

جایی از تاریخ نقل شده که مسیحیان چیزی! وارد آندلس کرده باشند و با آن آندلس را از تصرف مسلمین خارج کرده باشند.

سرچ ساده ای در این‌باره، شمارا روشن تر خواهد کرد.

شیخ رسول جعفریان توضیحات خوبی دراین مورد دارند.

یاعلی

*** ***** ***** ***** ***** ********* **** ******

پاسخ:

۲۸ خرداد ۹۹، ۱۰:۴۵
بله با وارد کردن شراب و زدودن حیا به خواسته خود رسیدند. لینک می دادید هم خوب بود.
اطلاعات نویسندگان در قسمت درباره پایگاه آمده است.

سلام علیکم آیا شیعیان لبنان مثل ایران به حجاب اجباری اعتقاد دارند؟پس چرا بی حجاب ها حامی حزب‌الله لبنان هستند؟

پاسخ:

۸ مرداد ۰۱، ۱۴:۰۴
علیکم السلام. بله شیعیان به حجاب اعتقاد دارند. اما دو دلیل هست که می بینید طرفداران بیحجاب دارند. یکی اینکه از مسیحیان و غیر شیعیان هم طرفدار هست. دو اینکه اساسا در لبنان در دهه های 70 و 80 میلادی آنچنان حجاب وجود نداشت. عمده مردم چپی و کمونیست یا بعثی بودند. با تلاشهای امام موسی صدر بود که مردم به رویکرد دینی بازگشتند و بعد هم انقلاب اسلامی ایران ضربه محکم نهایی برای سقوط جریانات چپ کمونیستی را کوبید و شیعیان و حتی اهل سنت، به جریان اسلامی کشیده شدند.  الان هم که میبینید برخی از شیعیان حجاب ندارند به خاطر تربیت گذشته است که حتی برخی از آنها در مدارس لاییک و مسیحی درس خوانده اند.

سلام من خیلی حجاب لبنانی هارو دوست دارم و اصلا در مورد بد حجابی تو لبنانو نشنیدمو شاید چون زیاد تحقیق نکردم. با گفته های شما به این نتیجه رسیدم که اونهایی که بی حجاب هستند درسته ولی حداقل مثل زن هایی که تو ایران هستند با این پوشش قصد تحریک کردن مردا رو ندارن و فکرشون درسته یا حتی از ما که حجابمون کامله تقوای بیشتری داشته باشند. من همیشه فکر می کردم زن های لبنانی حجاب بخصوصی دارن ولی حرف های شما باور منو سوزوند.میدونید جنس شالهای ابنانی چیه؟

ممنونم از گفته هاتون که اطلاعات منو بیشتر کرد.

پاسخ:

۱۹ مهر ۰۱، ۱۴:۴۶
شال خوب در لبنان ابریشم خالص است که خیلی گران است مثلا صد تا دویست دلار، درجه های پایینتر بصورت ابریشم مخلوط که مثلا پنجاه دلار هست، و پایینتر از آن هم بدون ابریشم با پارچه های دیگر که خیلی بلد نیستم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها