اطلاعات توریستی لبنان

اطلاعات توریستی لبنان

نقشه لبنان به همراه نقاط مختلف توریستی و فروشگاه ها و مراکز خرید و مراکز اداری که برای توریستها لازم است علامت گذاری شده است. می توانید اینجا را کلیک کنید تا مستقیم به صفحه گوگل مپ رفته و اطلاعات را مشاهده کنید.

اطلاعات این نقشه همیشه به روز خواهد شد.

توضیحات:

- اینها مراکز و نقاطی است که خودم به آنجا رفته ام و نقاط علامتگذاری شده از دقت بالایی برخوردار است. برای همین می توانید از آنها برای راهیابی در لبنان استفاده کنید.

- از آنجا که فقط نقاطی که خودم رفته ام علامتگذاری شده، نقشه کامل نیست و می توان نقاط توریستی بسیاری به آن اضافه کرد.

- دوستان می توانند نقاط پیشنهادی خود را هم ارسال کنند تا به نقشه اضافه شود.

- درصورتیکه در باز کردن نقشه مشکلی باشد، مشکل از اینترنت یا گوگل است که محصولات خود را برای کاربران ایرانی محدود کرده. شاید مجبور شوید از سرویس اینترنت دیگر، یا VPN استفاده کنید.

- نقاط بالا در نقشه عمومی گوگل مپ هم اضافه شده است. بنا بر این به راحتی با گوگل مپ گوشی خود می توانید آنها را ببینید و با استفاده از سیستم ناوبری (راهیابی) گوشی، به آنجا برسید. این سیستم متاسفانه در ایران به علت تحریم اعمال شده از سوی شرکت گوگل، بسته است و تنها می توانید پیش نمایش یک مسیر را ببینید. اما در لبنان به خوبی می توانید از آن استفاده کنید.

۱ ۰ ۱۹ نظر ۹۰۹۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۹)

سلام
خوشم امد ادم با ذوق و سلیقه ای هستی ولی بعلبک هم برو . نگو امنیت نداره

پاسخ:

۳ شهریور ۹۳، ۱۴:۰۲
علیکم السلام
وقت نشده. وگرنه مشکلی ندارم

سلام
آقا چه خبر از ضاحیه
مثل اینکه بعد از پیروزی مقاومة جشنه اونجا ؟

پاسخ:

۵ شهریور ۹۳، ۱۱:۰۰
جشن که نه. یخورده پرچم زدن و چندتا تیر درکردن. فلسطینی ها خیلی هیجان زده بودن و خوشحال شدن. امیدوارم حالا که اسراییل مثلا و ظاهرا دست از سرشون برداشته برنگردن تو سوریه و عراق و لبنان ما رو بترکونن.

خیلی دید بدی نسبت به فلسطینیها داری ؟

پاسخ:

۵ شهریور ۹۳، ۱۴:۰۳
من نه! اونا!
قبلا هم گفتم. فلسطینی ای که داخل کشورش نیست و قصد برگشتن نداره، هرکاری میکنه. صدمه زیاد زدن به لبنان. شاید دزدیده شدن امام موسی صدر هم زیر سر اونا باشه. چون امام موسی صدر با ایجاد دولت فلسطینی در جنوب لبنان مخالفت و مبارزه کرد. بارها ترورش کردن. در حالیکه در همون وقت امام موسی صدر از اونها و قضیه قدس حمایت می کرد و عقیده داشت استقرار فلسطینی ها در لبنان به ضرر قضیه فلسطینه. گزارشهای منفی ای که فلسطینی ها به قذافی می دادند و از امام موسی صدر بدگویی می کردند مطمئنا در وقوع این جنایت تاثیر داشته.
در این سالهای حضور خودم در لبنان هم خطرات و ضررهایی که از جانب اونها به لبنان رسیده رو دیده ام.

اطلاعات توریستی لبنان برای بچه پولدارهای توریست ایران خوش بگذره
برادر عزیز شنیدم که تورها ی مسافرتی( منظور ایرانی هاست )فقط بازدید از مکان ومناطق مسیحی وسنی نشین است واصلا بازدید از مناطق جنوبی لبنان که شیعه هستند در این تورها نیست ؟؟که اگر صحت داشته باشه سودش در جیب مسیحی میرود

پاسخ:

۵ شهریور ۹۳، ۱۶:۱۱
بله درسته. برای همین من هم نقاط توریستی مناسب خودمون رو علاوه بر نقاط توریستی عادی، مشخص می کنم تا اگر کسی خواست به شکل شخصی بیاد یا تور راه بندازه کمکش کرده باشم.
تورها حداکثرش مردم رو ببرند قلعه بعلبک در شمال یا موزه ملیتا در جنوب.

سلام در اخرین پستتون اطلاعات مفیدی فرمودین درباره اجاره ماشین . چگونه میتوان ماشین اجاره کرد؟ اسم مغازهای اجاره ماشین چیه؟ سایت خاصی دارن ؟ اگه ممکنه ادرس یکی از این مغازه ها که نزدیک به ضاحیه باشه رو بدید. در ضمن کمترین هزینه اجاره ماشین چقدر است و چه ماشینی هست؟

پاسخ:

۲۱ بهمن ۹۳، ۱۷:۰۲
دفاتر اجاره ماشین در سرتاسر لبنان و ضاحیه وجود دارد. حتی خیلی ها در اینترنت در سایتهای مخصوص توریسم، اسم خود را ثبت کرده اند. عموما ماشین تولید سال جاری (تقریبا نوی نو) بسته به قیمت ماشین و بسته به تعداد ایامی که اجاره می کنید قیمت گذاری می شود. مثلا یک نیسان تیدا برای یک هفته روزی 40 دلار. قطعا ماشین های گرانتر مثل Bmw X5 یا  X6 قیمت بالاتری دارند. پورشه و فراری و دیگر سوپراسپرت ها هم در برخی دفاتر پیدا می شوند.
برخی دفاتر ماشینهای قدیمی تر مثل تویوتا و نیسان با روزی 35 دلار اجاره می دهند. ضمنا مبلغ 100 دلار یا بیشتر (بسته به ارزش ماشین)، به عنوان بیعانه و ضمانت تصادف در دفتر ودیعه می گذارید.

با سلام سوالی از خدمتتان داشتم. ایا اوضاع این روزهای لبنان برای سفری توریستی به همراه خانواده ام(پدر و مادر و خواهر) مناسب است؟
باتشکر

پاسخ:

۵ مرداد ۹۵، ۱۱:۰۱
سلام. بله. همین الان چند نفر که از طریق همین پایگاه با من مرتبط شدند در لبنان هستند.

سلام ایا هرمل در شمال لبنان امنیت دارد و چگونه میتوان به انجا رفت؟جایی برای اقامت دارد؟

پاسخ:

۱۴ آبان ۹۵، ۰۹:۱۴
سلام
امنیتش از بیروت و جنوب کمتر است. خبر ندارم که آیا هتل یا مهمانسرا دارد یا خیر. با یک لبنانی آشنا باید به آنجا بروید.

هتل نزدیک حرم

۰۶ آبان ۹۶ ، ۰۹:۰۹
ممنون از اطلاعات خوبتون

کیوان عباسی

۱۸ دی ۹۶ ، ۱۷:۱۱
سلام من برای بازدید ودیدن بازارها وغیره  قصد سفر دارم .در اصل دنبال راهی برای بیزنس وکارهستم.البته وارد کردن جنس ازچین وغیره به بیروت.
شما شخصی را سراغ دارید (لیدر)که بتوانه راهنماییم کنه (چه قبل از آمدن وبعد)در مورد امور گمرکی و تجاری وبازاریابی، برای تاسیس شرکت ویا فروش کالا در بیروت. دراصل اطلاعات به روز درمورد کسب وکار داشته باشه.
و چه زمانی برای بازدیدخوبه؟
باتشکر

پاسخ:

۱۹ دی ۹۶، ۰۹:۱۸
علیکم السلام
برای وارد کردن جنس از چین رقیب زیاد دارد که لبنانی هستند و جای کار به شما نمی دهند. اگر از ایران جنس ایرانی بیاورید ممکن است اما از چین، صدها شرکت و هزاران تاجر لبنانی هست. اگر چنین اطلاعاتی داشتم، خودم تاجر می شدم. دوستانی هستند که برای ترجمه همراه شما باشند اما بدست اوردن چنین اطلاعاتی از طریق اتاق تجارت و صنایع و رایزنی اقتصادی سفارت امکانپذیر است. برای هدف شما هر زمانی غیر از تعطیلات مناسب است.

سلام
خیلی ممنون از اطلاعات خوبی که ارائه می کنین.
کتب آموزشی استاندارد آموزش عربی به لهجه لبنانی وجود داره؟ می تونم اسمش رو بپرسم و اینکه احیانا در ایران قابل دسترسی هست یا نه؟
پیشاپیش خیلی ممنونم از پاسختون.

پاسخ:

۲۱ دی ۹۶، ۱۰:۴۵
سلام
خیر. بهترین کتابی که وجود داره در مطلب آموزش عربی - لهجه لبنانی معرفی شده.

نقشه ی خوبی هست اما اگر نماد یا رنگ پرچم ها رو تغییر می دادید بهتر بود
 خیلی بهتر می شد از نقشه استفاده کرد
به طور مثال وقتی تیک مناطق زیارتی رو می زنیم و بعد یک منطقه را انتخاب می کنیم و بعد تیک هتل را می زنیم تا هتل های اطراف آن منطقه را ببینیم به علت یک رنگ بودن پرچم ها نقاط انتخاب شده  قابل تفکیک نیستند و هتل ها و مناطق زیارتی با هم قاطی می شوند

پاسخ:

۱۷ اسفند ۹۶، ۱۰:۱۹
پیشنهاد شما انجام شد.

ممنون

بهنود کلانی

۰۸ مرداد ۹۷ ، ۰۰:۵۶
با سلام، این موضوعی که تقریبا توی هر پست شما بهش اشاره میکنید، نا امنی، کیف قاپی و آدم ربایی تا چه حد جدی و خطرناک است؟

پاسخ:

۸ مرداد ۹۷، ۰۱:۰۰
سلام. اینها فقط برای مراعات است. وگرنه در کل این هشت سال یکبار کیف و موبایل من داشت دزدیده می شد. چون کنار خیابان در دستم گرفته بودم. آدم باید همه جا مراعات بکنه. برای پیشگیری است. وگرنه وضع به نظر من بهتر از ایران است.

سلام من و خانوادم برای عید میخوایم بریم لبنان ایا اونجا امنیت کافی داره برای اینکه عصر خودم به تنهایی به پیاده روی بروم؟
و یک سوال دیگه ایا منطقه ایی هست مخصوص ایرانی ها؟

پاسخ:

۱۶ اسفند ۹۷، ۱۴:۰۳
علیکم السلام. امنیت کافی هست خصوصا در مناطق توریستی. نصف شب هم می توان بیرون رفت. خانمها هم تا پاسی از شب بیرون هستند، کافه ها رستورانا و لب دریا کاملا امن هست.

سلام. تمام این رستورانهایی که در نقشه علامت گذاری شده اند غذای حلال دارند؟

پاسخ:

۲۲ مهر ۹۸، ۰۹:۲۸
علیکم السلام. بله مطمئن هستند

با سلام خدمت شما و تشکر از اطلاعات بسیار مفیدتون

لطف می کنید مکان زندان خیام رو روی نقشه قرار بدید. متاسفانه متعقل الخیام که سرچ می کنم همش منطقه ای در بیروت میاد اما زندان خیام معروف در مرجعیون رو نمی تونم پیدا کنم.

با تشکر فراوان

پاسخ:

۱ فروردين ۹۹، ۱۵:۲۱
با سلام. نقطه زندان در نقشه اطلاعات توریستی لبنان اضافه شد.

سلام برای ازدواج با خانواده های مذهبی لبنانی همچین شرایطی وجود داره یعنی اول باید با خود دختر آشنا بشی وبعد ادامه بری خواستگاری؟ 

اگر بخواهم پاسدار بشم و قبلش به لبنان برم برام مشکلی پیش نمی یاد؟ 

پاسخ:

۱۲ خرداد ۹۹، ۰۹:۵۰
سلام. بعضی ها این مدلی هستند و بعضی ها سنتی.
پاسدار شدن برای لبنانی ها مشکلی نیست، برای خودتان شاید مشکل ممکن است بشود که یگان اجازه سفر و ازدواج با خارجی ندهد.

سلام، شرایط دریافت ویزای توریستی ایران برای لبنانیها چگونه است؟ آیا برای آنها در فرودگاه ایران ویزا صادر می شود یا نه نیاز به دعوتنامه از سوی یک ایرانی هست؟

پاسخ:

۲۳ تیر ۹۹، ۱۳:۵۹
سلام. بین لبنان و ایران لغو روادید است. یعنی هر دو طرف می توانند بدون ویزا وارد کشور دیگر شوند. البته اگر کسی قصد اقامت طولانی مدت مثلا برای تحصیل یا هر مورد دیگری را داشته باشد باید با مراجعه به سفارت، ویزا دریافت کند.

تشکر از شما بابت پاسخ سوال قبلی. یک لبنانی از چه سنی میتونه درخواست صدور گذرنامه بده و آیا این فرایند در لبنان طولانی هست یا نه مثل ایران چند روزه انجام میگیره. بازم ممنون از شما

پاسخ:

۲۴ تیر ۹۹، ۱۷:۱۶
افراد بالغ یعنی بالای 18 سال می توانند به تنهایی و بدون اذن ولی پاسپورت دریافت کنند. فرایندش حدود یک هفته هست. اما کسی که عجله داشته باشه با پرداخت مبلغی اضافه (حدودا 60 دلار بود) همان روز پاسپورت بگیرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها