المپیاد زبان فارسی در لبنان

المپیاد زبان فارسی در لبنان

زبان فارسی در لبنان از دیرباز حضور داشته است. از زمان صفویان ایرانی هایی در لبنان حضور داشتند و خاندان عجمی در لبنان، اصلیت ایرانی دارند. فلافل عجمی در نبطیه مشهور است. یا یکی از نمایندگان سابق مجلس از خاندان عجمی بود که هرچند خودش شناسنامه ایرانی ندارد اما پسر عموهایش شناسنامه دارند.
حتی دانشگاه دولتی لبنان، از قبل انقلاب کرسی زبان فارسی داشته و بسیاری از شخصیت های لبنانی فارغ التحصیل این دانشگاه، درس اختیاری زبان فارسی را نزد مرحوم دکتر احمد لواسانی گذرانده اند. مثل دکتر عدنان منصور سفیر سابق لبنان در ایران.
آموزش زبان فارسی از زمان شاه در دستور کار قرار گرفت که به گفته لبنانی ها، به علت دشمنی آنها با سیاستهای شاه، و احساس دوری از فرهنگ شاهنشاهی ایران، مثمر ثمر واقع نشد.
با وجود شهید چمران و امام موسی صدر و لهجه فارسی آنها، مردم به فارسی علاقه پیدا کردند. با وقوع انقلاب این علاقه و رابطه دو ملت بیش از پیش شد.
امروزه کرسی زبان فارسی دانشگاه لبنانیه تبدیل شده است به دانشکده ادبیات و زبان فارسی، و اساتیدی از ایران و فارغ التحصیلان لبنانی دانشگاه های ایران، در آن تدریس می کنند.
علاوه بر این، رایزنی فرهنگی کشورمان، دانشگاه آزاد و برخی موسسه های آموزش زبان، به تدریس زبان فارسی می پردازند.
مدارس المهدی هم برای دانش آموزان راهنمایی و دبیرستان، زبان فارسی را به عنوان زبان خارجی دوم، تدریس می کند. تصویر فوق مربوط است به لوح تقدیر بابت شرکت کردن یکی از دانش آموزان در المپیاد زبان فارسی شهید حججی.

۰ ۰ ۰ نظر ۱۶۶۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها