مشت به خانم کاریکاتوریست

مشت به خانم کاریکاتوریست

در لبنان ادعا می شود آزادی بیان و ابراز عقیده وجود دارد. قطعا این امر وجود دارد. اما گاهی، به بهانه آزادی، به دیگران بی احترامی و هتاکی می شود. در این موارد، طرفداران آن شخص، خصوصا اگر اهانت کننده از طایفه آنها نباشد، به خیابان می ریزند. دفتر آن روزنامه، تلوزیون یا دفتر شخص را با سنگ مورد حمله قرار می دهند یا جلوی آن را با لاستیک های مشتعل می بندند. کار بالا بگیرد و جو جنگی باشد، سابقه سوزاندن دفتر یا حتی منفجر کردن آن را هم دارند.

یکی از مردم می گفت چه معنی دارد که هر شبکه یا روزنامه ای هرچیزی بخواهد بگوید و منتشر کند. ادب و اخلاق و دین را زیر پا گذاشته اند و به هیچ چیزی پایبند نیستند. این آزادی بی قید و شرط را نخواستیم.

اما بشنوید از مهد دموکراسی و قبله مدعیان آزادی بیان و ناخدای عاشقان کدخدا، یعنی آمریکا.

ایلما گور دختری آمریکایی است که اصلیت استرالیایی دارد. وی با کشیدن تابلویی از ترامپ بصورت لخت، مشهور شد. اما این تابلو خشم طرفداران ترامپ را برانگیخت. آنها وی را پیدا کردند و کتک مفصلی زدند. 

وی با انتشار عکس کتک خورده خود در اینتساگرامش نوشت: پس از نمایش تابلو در لندن وقتی به منزلم در لس آنجلس برگشتم مردی از یک ماشین شاسی بلند پیاده شد و در حالیکه فریاد می زد «ترامپ 2016» مرا به باد کتک گرفت. زندگی در جایی که فیسبوک اطلاعات مکان حضور من را به اشخاص دیگر می دهد، این احساس را به من می دهد که بار دیگر بی خانمان هستم.

تابلوی وی که ترامپ را لخت و با آلت تناسلی بسیار کوچک کشیده در لندن به ارزش یک و نیم میلیون دلار در معرض فروش قرار گرفته است.

ظاهرا اقدام غیر اخلاقی یک نقاش که با ادعای آزادی بیان و هنر انجام می شود، در تمام دنیا یک پاسخ دارد. اما وقتی کاریکاتور پیامبر اسلام کشیده شود انتظار دارند به آزادی بیان و هنر احترام گذاشته شود!

۱ ۰ ۲ نظر ۲۶۴۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

محمود جان!
عاشقان کدخدا حتی حاضر به اسفاده از لفظ شهید برای شهدای مدافع حرم هم نیستن.یه سر بزن توییتر.شهدای مدافع حرم مظلوم ترین شهدای تاریخ ایرانن.نه تو سوریه حامی دارن نه تو ایران.واقعا مظلومن

سلام بر شما.

احتمالا متوجه مع‌الافارق بودن قیاس هستید و عدم ارتباط دو موضوع هستید.

فردی کاریکاتور یک چهره را می‌کشد و با استفاده از آزادی‌ای که برای عرضه کار هنری دارد، آن را به صورت رسمی عرضه می‌کند.
سیستم حکومتی و قوانین از این فرد حمایت می‌کند.
حالا یک فردی (یک آقا یا یک خانم) عصبانی می‌شود و می‌آید این خانم نقاش را پیدا می‌کند و کتکش می‌زند.
عمل این فرد عصبانی یک اقدام مجرمانه است؛ چه در آمریکا، چه در اروپا، چه در هر جای دیگر دنیا و همانند هر کار مجرمانه دیگری، پیگیری می‌شود.
حکومتی یا فردی از این اقدام مجرمانه حمایت نکرده است. بر اساس اصول دموکراسی، به آزادی بیان احترام گذاشته می‌شود، اما این امر مانع افراد عصبانی و بی‌منطق نمی‌شود.
افراد عصبانی را مجازات می‌کنند!

پاسخ:

۲۱ ارديبهشت ۹۵، ۰۰:۲۹
اتفاقا کاملا مرتبطه. یک نظام مدعی دموکراسی و آزادی برای حمله  به ما دست به ادعای واهی آزادی بیان میزنه و در مقابل، مخالفان خودش و سازمان یافته سرکوب میکنه. خیال کردید فیسبوک با آن یال و کوپال اطلاعات کاربران را به هر ننه قمری می دهد؟ تازه، لخت کشیدن طرف در فرهنگ غرب همچین زشتی ندارد. اما اهانت به پیامبر چند میلیارد انسان جای توجیه ندارد و کاملا محکوم است. اگر کاریکاتوریستی ضد یهود یا هلوکاست بکشد، بدتر از اینها سرش می آید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها