مسئول امنیتی حزب الله در انفجار برج البراجنه کشته نشده است

مسئول امنیتی حزب الله در انفجار برج البراجنه کشته نشده است

یکی از مشکلاتی که رسانه های ایرانی در نقل اخبار لبنان برایشان پیش می آید نداشتن خبرنگار حقیقی در این کشور است. بسیاری از رسانه ها به ترجمه اخبار از روزنامه ها یا رسانه های لبنانی می پردازند که بعضا به دلیل آشنا نبودن به خط و ربط و تمایلات سیاسی حزبی رسانه ها، در دام اخبار ساختگی یا مخدوش آنها می افتند.
در انفجار برج البراجنه که شب جمعه گذشته روی داد، پس از ساعتی، خبر این انفجار و نحوه آن را بر حسب روایت اهل محل منتشر کردم (از اینجا بخوانید) که احتمال دادم هدف، بیمارستان رسول اعظم بوده است. امروز در اخبار لبنان، اعلام شد رییس پلیس این کشور، از دستگیری طراح این شبکه، و پشتیبان مالی آن خبر داده و اعلام داشته هدف تروریستها بیمارستان رسول اعظم بوده است.
از آنجایی که خودم از صحنه جنایت بازدید کردم و این محل را اقلا چهار سال هر روز پیاده طی می کردم، هدف تروریستها برایم کاملا واضح و بدیهی بود.
در چند روز گذشته رسانه های ایرانی مختلف و پر شماری، از شهادت مسئول امنیتی حزب الله خبر دادند و برخی هم وی را هدف تروریستها عنوان کردند. برخی هم از رشادت وی در متوقف کردن انتحاری خبر دادند آنهم در حالی که دخترش در بغلش بود.
از آنجا که بسیاری از مردم شریف و دوستدار مقاومت، در اثر این خبر نادقیق، غصه دار شدند و بسیاری هم گریستند، جزئیات این خبر را شرح می دهم:
انفجار اولی که ناشی از بمب جاسازی شده در موتورسیکلت انتحاری اول حاوی 7 کیلوگرم مواد منفجره بود، روبروی نانوایی رخ داد که فاصله زیادی هم با حسینیه دارد. به گفته نانوا، شکر خدا اولین باری بود که مشتری در مغازه نبود و مشتری ای کشته نشد. با تجمع مردم، انتحاری دوم خودش را به میان جمعیت رسانده و منفجر کرد. هرچند روایت مردم محلی از انتحاری سوم و کشته شدن وی حکایت دارد، گزارش نیروهای امنیتی تنها به این دو انتحاری خلاصه شده است.
روایت دروغین شهادت فرمانده امنیتی حزب الله، از گزارش تلوزیون ضد حزب الله MTV سرچشمه گرفته است. این تلوزیون در گزارشی اسامی برخی از کشته شدگان را بر اساس آنچه در شبکه های اجتماعی یافته بود، روز 13 ام ماه نوامبر یعنی فردای انفجار، گزارش نمود. در این گزارش، این تلوزیون که همیشه عامدانه شهدای دروغین برای حزب الله می سازد و آمار و ارقام چند برابری برای خالی کردن دل مردم ارائه می دهد، اسم فردی به نام حسین یاغی را برد و وی را مسئول امنیتی حزب الله خواند. جالب اینجاست که تصویر شهید مهدی یاغی را به جای وی نشان داد!

حسین یاغی

تمام رسانه های حامی تروریستها و رسانه های سلفی سوریه ای و عربستانی هم با استناد به همین خبر، این اخبار را یک کلاغ چهل کلاغ کردند. با جستجویی که انجام دادم، غیر از ام تی وی منبع دیگری برای این خبر یافت نشد.
عادل ترمسروایت اینکه حسین یاغی، جلوی انتحاری را گرفته باشد هم درست نیست. فردی که انتحاری را گرفت، عادل ترمس از بچه های همان محل است. همه اهل محل وی را می شناختند. از همان اول هم در لبنان اسم وی به عنوان عامل توقف انتحاری مطرح شد. صفحه فیسبوکی هم توسط دوستانش به یاد این شهید تشکیل شده است.
جا دارد رسانه های داخلی، از منابع معتبر لبنانی، مثل المنار، المیادین، العهد خبر گزارش کنند یا از صدا و سیما و العالم خودمان. نه تلوزیون و رسانه های مغرضان و مخالفان.

 

یوسف الغامدی

تصویر انتحاری سوم که مشخص شد،

یوسف الغامدی انتحاری روز 4 جولای در عربستان بوده است

۲ ۰ ۱۶ نظر ۳۲۲۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۶)

چه جالب یعنی انقدر شبکه ام تی وی خیلی خزه؟!!!!که عکس یه شهید دیگه رو جای یه نفر دیگه میذاره!!!!جالبتر از اون شبکه رسانه های ماهستن!!!!شاید به جای لبنان بیشتر مشغول فرانسه هستند!!!!!!!!!111

پاسخ:

۲۵ آبان ۹۴، ۱۵:۴۹
بله. حتی شبکه المستقبل اسم و عکس شهدای سال ۲۰۰۶ رو جای مدافعین حرم میزد که تعداد بره بالا!

پارسا سلیمانی

۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۶:۱۳
سلام.
آقا خبر دستگیری "عبدالله المحیسنی" ملعون توی سوریه واقعیت داره؟

پاسخ:

۲۵ آبان ۹۴، ۲۳:۵۹
رییس جیش فتح؟ خبر زدن که یکی رو گرفتن. حزب الله ول نمیکنه اسراشو. دفعه قبل که یک اسیر داده بود کل فک و فامیل فرمانده تروریستا رو اسیر کردن و نیروشون رو آزاد کردن

سایت مشرق که وابسته به سپاه هست ظاهرا همین اخبار اشتباه رو پوشش داد

پارسا سلیمانی

۲۶ آبان ۹۴ ، ۰۷:۱۱
سلام.
بله، ظاهراً یکی از سرکرده های اصلی جیش الفتحه.
مگه کسی از رزمنده های حزب الله به اسارت تکفیری ها دراومده؟؟

پاسخ:

۲۶ آبان ۹۴، ۰۹:۳۱
سلام
سه نفر از رزمنده ها زخمی و اسیر شدن. حال یکی شون مناسب نبود و خیلی وضعش بد بود. ممکنه تا الان شهید شده باشه. معلوم نیست چرا اسیر شدن. چرا فیلمبردار حزب الله شهید شده. چرا تلفات بالا رفته. ظاهرا تاکتیک ایران پیشروی سریع هست. اینو از بچه های حزب الله قبلا شنیده بودم که ایرانی ها با سرعت وحشتناکی پیشروی میکنن. اما نمیدونستم قراره لبنانی ها و عراقی ها رو هم مجبور کنن سریع برن جلو.

پارسا سلیمانی

۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۰:۵۲
قلبم به درد میاد با شنیدن خبر اسارت رزمنده های جبهه ی خودی.
از تکفیری ها هم کسی به اسارات خودی ها دراومده که بتونن مبادله کنن با هم؟
مگه تلفات بچه های حزب الله بالا رفته؟؟
از ایرانی ها هم کسی به اسارت دراومده؟
از بچه های گردان ما که دو نفر همچنان مفقودن.

پاسخ:

۲۶ آبان ۹۴، ۱۳:۵۱
از تکفیری ها که این بابا رو اسیر کردن. فرمانده منطقه ای که سه تا حزب اللهی اسیر شدن. رفتن وسط منطقه ماشینشو زدن کشیدنش بیرون و اومدن!

خیلی ناراحت کننده بود :(

پارسا سلیمانی

۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۴:۰۵
دم حزب الله گرم که خودی ها رو هم غافلگیر می کنه با حرکاتش.

تاکتیک پیشروی سریع برگرقته ازدفاع مقدس  والبته توسط آلمان نازی و  آمریکا نیز حتی سائو سائو چینی طبق فیلمی که ازش ساختن برای حمله اون به فردا نمی انداخت وشب هنگام نبرد می کرد.

پاسخ:

۲۷ آبان ۹۴، ۱۱:۱۱
تاکتیک پیشروی سریع آلمانها به نام بلیتزرینگ، تاکتیکی کامل و کارآمد است. تاکتیک پیشروی ما در جنگ تاکتیک کارآمدی بود اما کامل نبود. در بلیتزرینگ پیاده نظام و زرهی و مکانیزه، با پشتیبانی توپخانه و نیروی هوایی، حمله برق آسا می کردند. پیشروی سریعی که ما داریم یک عده بسیجی رو تهییج و تشویق کرده و میفرستند جلو. حالا مهمات و پشتیبانی رسید یا نرسید، بهداری رسید یا نرسید، نیروی کمکی رسید یا نرسید اینا هیچکدوم مهم نیست! خیلی از این حمله های سریع داشتیم که بچه ها قیچی شدن و چه لشکرها که ازشون تیپ باقی موند و تیپ ها که گردان باقی موند و گردان ها که شدن گروهان و گروهان ها که دسته برگشتن. البته ادعا می شود که الان مثل گذشته نیست. والله العالم

پارسا سلیمانی

۲۶ آبان ۹۴ ، ۲۰:۵۳
امشب توی مقر گردان فرماندمون گفت ظاهراً یکی از دو نفر مفقودیامون بعد از زخمی شدن به اسارت تکفیریا دراومده.

سلام 
اگر امکانش هست در مورد سلمان فارسی مطلبی بذارید.


سلام علیکم
با این عربی دست و پا شکسته ای که من حرف میزنم تونستنم تو فضای مجازی یه دوست لبنانی واسه خودم پیدا کنم... برادرش دو سه روز قبل از عاشورا اسیر شده تو القلمون.. //القلمون مگه مال لبنان نیست؟// دوستم گفت تو سوریه؟؟؟؟؟!!!! چن روز پیشم پسرخاله زن داداشش اسیر شد ... همون برادری که نورانی ه _محمد مهدی شعیب_ با دو نفر دیگه ... آقا چقد احتمال مبادله اسرا وجود داره؟؟ اگه رده برادر حزب اللهی پایین باشه احتمالش هست به زودی برگرده؟؟
اللهم فک کل اسیر و رد کل غریب
یاعلی

پاسخ:

۲۷ آبان ۹۴، ۰۸:۲۵
سلام
قلمون رشته کوه هایی ممتد بین لبنان و سوریه است.
حزب الله نیروهاشو آزاد خواهد کرد. رده شون مهم نیست.

سلام پشت صحنه گردان شبکه الجزیره انگلیسی و عربی کی ها هستند؟ از کجا پخش میشه ؟یه سوال دیگه .اوایل اتفاقات سوریه که صداسیما ماهیچ نمیگفت آیا المنار و العالم و المیادین هم هیچی نمیگفتن؟

پاسخ:

۲۹ آبان ۹۴، ۱۳:۴۷
سلام. الجزیره که کلا مال قطر هست. مرکز اصلی آن دوحه است و مراکز پخشی در دوحه (مقرها و مرکز پخش فعلی الجزیره)، آتن، بوینس آیرس، لندن، کوآلالامپور و واشینگتون دی سی دارد.
اتفاقات اولیه عبارت بودند از یک سری تظاهرات و درگیری معمولی که مشابه فتنه 88 بالا گرفت و در پی آن تروریستهای مسلح خارجی هم وارد کارزار شدند.
المنار و المیادین تا حدودی اخباری از سوریه را پوشش می دادند و مردم کاملا می دانستند در سوریه مشکلاتی هست.

تجدید ویزا

۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۳
با سلام
میدونید برای تجدید ویزا در بیروت باید به کجا مراجعه کرد و چه مدارکی لازم هست؟اگر ممکن هست ادرس دقیق رو ذکر کنید؟
با تشکر

پاسخ:

۲ آذر ۹۴، ۱۵:۱۴
تصور میکنم به دفاتر امن العام هر منطقه باید مراجعه کنید.

تجدید ویزا

۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۹:۳۱
با سلام
ببخشید برای ده روز بعد از اتمام ویزا هم باید دوباره اونو تمدید کرد؟من شنیدم تا پانزده روز بعد از اتمام اعتبار ویزا میتوان بدون تمدید از لبنان خارج شد؟ممنون میشم جوابتون رو بدونم . با تشکر

پاسخ:

۲ آذر ۹۴، ۱۵:۱۳
سلام
اطلاع ندارم. ببینید سایت پلیس لبنان چه نوشته.

چندوقته نیستید دلمون برای مطالبتون تنگ شده...
راستی تحلیل تون از سفر پوتین به ایران چیه

پاسخ:

۳ آذر ۹۴، ۰۹:۲۵
ممنون از لطفتون
انشالله یک مقدار مطالعه کنم و خبر و نظر و تحلیل جمع کنم می توانم تحلیلی بنویسم.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها