انفجار شب جمعه، فشار کورکورانه دشمن پیش از مذاکرات وین

انفجار شب جمعه، فشار کورکورانه دشمن پیش از مذاکرات وین

ساعتی پیش در منطقه برج البراجنه پایین بیمارستان رسول اعظم دو انفجار انتحاری رخ داد. هنوز صدای آمبولانس ها به گوش می رسد. اخبار حاکی از آن است که دو انفجار توسط دو انتحاری که پیاده در بازار برج البراجنه قدم می زدند در فاصله بیست سی متری از یکدیگر جلوی حسینه حضرت امام حسین علیه السلام رخ داد. پس از اولین انفجار و به فاصله چند دقیقه تا مردم جمع شوند انتاری دوم خودش را منفجر کرد. با جمع شدن دوباره مردم، انتحاری سوم تلاش کرد خودش را منفجر کند که سیستم عمل نکرد و پا به فرار گذاشت. انتحاری چهارم هم فرار کرد که یکی از آن دو هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد. تا کنون آمار شهدا 45 نفر است و بیش از 200 زخمی هم به بیمارستان رسول اعظم و بهمن و ساحل اعزام شده اند. صدای شلیک هوایی هر از گاهی شنیده می شود که توسط نیروهای امنیتی و حزب الله برای دور کردن مردم از منطقه صورت می گیرد. کمربند نفر سوم که منفجر نشده هنوز خطرساز است. منطقه برج البراجنه خصوصا این خیابان که بصورت بازار سنتی و بسیار شلوغ است، مملو از آوارگان سوریه ای است و بسیار به اردوگاه فلسطینی ها در برج نزدیک است. انفجار انتحاری چندگانه در این وقت از روز و در این منطقه، هدفی جز اعمال فشار بر مردم و حزب الله ندارد. ظاهرا حامیان تروریستها تلاش دارند تا قبل از شروع مذاکرات سوریه در وین، فشار مضاعفی بر محور مقاومت وارد کنند تا امتیازات بیشتری کسب کنند. از آنجا که در سوریه و در میدان جنگ شکست های سنگین پی در پی خورده اند، به سراغ مردم بیگناه آمده اند. به دلیل آنکه این منطقه کمتر مورد بازرسی است و از مراکز امنیتی به دور است، شاید تلاش کرده اند تا خود را از این طریق به بیمارستان رسول اعظم برسانند. بنا بر اخباری که در شبکه های اجتماعی در حال پخش است آنها تلاش داشته اند خود را در حسینیه و هنگام قرائت دعای کمیل خود را منفجر کنند که هوشیاری یک جوان باعث نجات نمازگزاران شد.
انتحاری ها دو فلسطینی و یک سوریه ای بودند. فیلمی هم از لحظه دستگیری انتحاری چهارم منتشر شده است.

تکمیل: طبق گزارشها یکی از شاهدان عینی بیان داشته که انتحاری دوم توسط برادر وی هدف گلوله قرار گرفته و به زمین افتاده. سپس خودش را منفجر کرده اما کمربند وی کامل منفجر نشده است. نفر سوم هم که نزدیک وی بوده در اثر این انفجار کشته شده است. شایان ذکر است کمربندهای این افراد بسیار ساده و ابتدایی بوده و حدود 5 کیلوگرم مواد منفجره و نارنجک و ساچمه در ساختن آن به کار رفته است.

از طرف دیگر، منطقه برج البراجنه، از نظر امنیتی ضعیف است. از بالای خیابان، یعنی جلوی بیمارستان رسول اعظم، هیچ ایست بازرسی ارتش یا پلیس وجود ندارد و افراد خیلی راحتی می توانند وارد خیابان شوند.

۲ ۰ ۵ نظر ۲۵۷۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

سلام.واقعا ادم تاسف میخوره .انتحاری کار داعشه یا از گروه احمدالاسیر ؟ یا هر دو با همن؟

پاسخ:

۲۱ آبان ۹۴، ۲۱:۱۹
فکر نمیکنم اسیر باشه. گروهک هاشون از هم پاشید. داعشی آمریکایی سعودی اسراییلی از اینان

تعجب آوره که حزبالله امنیت جدی برقرار نکرده ...............احتمالا از این به بعد بیشتر حواسشون رو جمع میکنن....دیروز توی کلاس استاد جنبش های اسلامی!!!میگفت که شیخ حسن نصرالله قدرتی نداره اگه روسیه حمایتشون نمیکردند عددی مقابل اسراییل و داعشی ها نیستن!!!! وکلا تحولات سوریه رو ربط داد به تقسیم قدرت بین بلوک شرق و غرب و اینکه سوریه چون از بلوک غرب رفته زیر مجموعه روسیه شده پس باید تاوان پس بده  و میگفت جهت صدق قضییه اینه که حملات روس ها فروکش کرده توی سوریه!!1نظر شما چیه؟  استاد میگفت که بشار اسد رفتنیه والبته ما گفتیم انتخابات اخری که برگزار شد 80 درصد مردم به بشار اسد رای دادن و استاد گفتن اصلا مردم سوریه دمکراتیکن که رای دمکراتیک داشته باشن و اونم بشار اسد رو انتخاب کنن کلا سوری بوده و غیر دمکراسی!! شما که به سوریه نزدیک ترید و با رزمنده های مقاومت در ارتباطید  به نظرتون مردم سوریه بشار اسد رو نمیخوان؟؟؟؟البته عرض کنم که استادای ما چون کلا غربی بالا اومدن اینجور نظرات از ذهنشون طبیعه که ترشح کنه

پاسخ:

۲۱ آبان ۹۴، ۲۳:۱۵
هیچ وقت امنیت صد درصد تامین نمیشه. این منطقه هم شل تر از جاهای دیگه است. برای همین اومدن اینجا. استادتون متاسفانه اطلاعاتش کاملا ماهواریزه است! قدرت حزب الله هیچ ربطی به روسیه نداره. تا قبل از جنگ سوریه که همه سلاحهاشون آمریکایی و غربی بود. بجز موشک انداز که باعث شد دشمن بد ضربه بخوره. تازه اون سلاحها رو روسیه نداده بود. الانش هم از طرف همین روسیه ممنوعه برای حزب الله. نمیفروشن.
بشار اسد رفتنی نیست. مردم سوریه عموما دوستش دارن. یه عده غربزده که عشق آمریکا بودن خواستار تغییراتی بودند که از فرهنگ شرقی دور شوند. انتخابات آزاد خصوصا در کشورهای دیگه نشون داد مردم طرفدار کی هستند. این قضیه در حدی بود که آمریکا و فرانسه و چندتا کشور دیگه اصلا اجازه ندادند مردم بروند رای بدهند. چون آبرویشان از این انقلاب رنگی ساختگی در سوریه و حمایت از آن می رفت.

متاسفانه حدس که درمورد انتحاریا بود درست از آب دراومد انتخاب برج البراجنه بی خود نبود خدا خودش به خیر کنه  فلسطینی بودن این ها   یعنی اینکه  نزدیک بودن  به محل و راحت تونستن نفوذ کنن

سلام علیکم.
خدا شما و همه شیعه ها رو _ هر جاى دنیا که هستن_ حفظ کنه ... خیلی نگران شدم... خوبین شما؟؟
اللهم هلک اعدائنا بحق فاطمة الزهرا
یاعلی

پاسخ:

۲۲ آبان ۹۴، ۰۸:۵۰
علیکم السلام
قطعا سالمم که خبر زدم! ☺

درسته که انتحاری کار ارهابیون فلسطینی و سوری بود که از داعشیها هستن؟

پاسخ:

۲۲ آبان ۹۴، ۱۹:۰۸
در رسانه ها چنین پخش شد. برخی منابع رد کردند. داعش هم در بیانیه دومش اسمها را حذف کرده است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها