حامیان تروریستهای داعشی

حامیان تروریستهای داعشی

این مطلب پس از سخنرانی سید حسن نصرالله و کاهش احساسات بعد از انفجار تصحیح شد.

شب گذشته دو انفجار در ضاحیه بیروت رخ داد. این دو انفجار در منطقه برج البراجنه از محله های قدیمی شیعیان بیروت رخ داد و طی آن چند انتحاری قصد ورود به حسینیه سید الشهدا را داشتند تا جمعیت شیعیانی که در حال قرائت دعای کمیل هستند را به خاک و خون بکشند. با هوشیاری جوانهای محل، انتحاری اول نتوانست وارد حسینیه شود و خود را بیرون منفجر کرد. انتحاری دوم پس از 5 یا هفت دقیقه خود را به میان مردمی که جمع شده بودند رساند ولی با هوشیاری نیروهای حزب الله هدف گلوله قرار گرفته و به زمین افتاد. سپس تلاش کرد در آخرین لحظات عمرش کمربند خود را منفجر کند. کمربند بطور ناقص منفجر شد و انتحاری سوم که نزدیک او بود، کشته شد. فرد چهارم با دیدن این صحنه فرار کرد که توسط مردم دستگیر شد و نیروهای حزب الله وی را از کتک زدن های مردم نجات دادند.
در ساعات اول پس از انتشار خبر انفجار، بیشتر مقامات لبنانی و حتی خارجی، این انفجار را محکوم کردند. سعد حریری از اقامتگاه خود در عربستان این انفجار را محکوم کرد. کشور عربستان نیز به سهم خود این اقدام تروریستی را محکوم نمود. ترکیه هم به دنبال دیگر کشورها این عمل تروریستی را محکوم کرد. امیر کویت از اولین افرادی بود که ضمن پیام تسلیت، این اقدام را محکوم کرد. فرانسه با منزجر کننده خواندن این انفجار، عمل تروریستها را محکوم کرد. سفارت ایران و وزارت خارجه هرکدام جداگانه پیام صادر کردند. شخصیتهای سیاسی مختلف موافق و مخالف حزب الله هم این عمل وحشیانه و کور را محکوم نمودند. شخصیتها و گروه های فلسطینی هم دست به محکومیت این عملیات تروریستی زدند.
اما در این میان برخی مردم و گروه های اجتماعی مخالف حزب الله به ابراز شادمانی پرداختند. فرانس پرس با گزارشی کاملا سوگیری شده و جهت دار، این عملیات را موفقیتی برای داعش بر شمرد.
عجیب است حامیان اصلی داعش مثل عربستان، ترکیه و حتی فرانسه برای حفظ آبرو دست به محکومیت حمله تروریستی زدند. فرانسه بیش از یک سال است علیرغم دریافت سه میلیارد دلار از عربستان در قالب کمک به ارتش لبنان، از تسلیح ارتش سر باز زده و تنها یکی دو محموله سلاح فردی و مهمات ارسال کرده است، ضمن اینکه در تقویت و ارسال نیروهای اروپایی برای داعش  دست داشته است.
مقامات سیاسی و گروه های مختلف فلسطینی، این اقدام را محکوم کرده اند و در حال جلسه هستند تا ضمن محکومیت شدید، مردمشان را از دخالت در لبنان باز دارند. با این حال وضع کنونی دقیقا مشابه وضعیت زمان امام موسی صدر است. در آن زمان نیروهای یاسر عرفات در لبنان بر جنوب سلطه داشتند و مردم جنوب را مورد ظلم و ستم قرار داده و در امور داخلی و سیاسی لبنان دخالت می کردند. تا جاییکه باعث جنگ داخلی و کشیده شدن پای رژیم صهیونیستی به لبنان شدند. هر بار مشکلی پیش می آمد امام موسی صدر با عرفات جلسه می گذاشت تا فلسطینی ها را کنترل کند. هر بار او وعده می داد و دوباره روز از نو روزی از نو. بارها امام موسی صدر هدف سوء قصد فلسطینی ها قرار گرفت. حتی وقتی که با هلیکوپتر نزد حافظ اسد می رفت تا برای فلسطینی ها و عرفات وساطت کند و به آنها کمک کند، هلیکوپترش مورد هجوم رگبار مسلسلهای فلسطینی ها قرار گرفت.
اسراییلی ها یک فلسطینی خوب را یک فلسطینی مرده می پندارند. اما به نظر می رسد فلسطینی خوب، کسی است که در فلسطین باشد.

بعدا نوشت: سید حسن نصرالله در سخنرانی بسیار خوبی، پیرامون این حادثه سخن گفت و آن را در راستای اهداف دشمن صهیونیستی و تکفیری دانست که قصد دارند لبنان را به فتنه جنگ داخلی بکشانند. چند روز قبل در طرابلس و جبل محسن، شبکه های تروریستی توسط نیروهای امنیتی لبنان کشف و بازداشت شدند. در رابطه با انفجار برج البراجنه هم افرادی بازداشت شده اند که سرتیم ها و عاملان اساسی بوده اند و نقشه هایی برای انفجارهای بعدی داشتند. تلاش دشمن برای درگیری داخلی بین شیعیان با فلسطینی ها و شیعیان و اهل سنت واضح است. سید حسن نصرالله همه را از ورود به این فتنه برحذر داشت و چند بار در طول سخنرانی گفت حتی اگر این تیم ها فلسطینی یا سوری یا اهل سنت لبنان باشند، حق شرعی یا قانونی نداریم به کسی از مردم عادی و پناهندگان متعرض شویم.

۲ ۰ ۱۴ نظر ۳۲۶۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۴)

با سلام وتسلیت به مناسبت شهادت عزیزانمان در جنوب لبنان
من نمی دانم تا کی باید تاوان بی عرزگی وبی غیرتی سنی ها رابدهیم ، ماهم میتوانیم سازش کنیم ودر رفاه وآرامش باشیم.همون اسراییل با این فلسطینی ها خوب کاری میکنه . حیف این همه پول که ایران داره خرج این بی عرضه ها می کنه . اگه به جاش این پولارو تو کشمیر ویمن خرج میکردیم ثوابش خیلی بیشتر بود.

سلام 
واقعا مشکل این وهابی ها با شیعیان چیه؟
چه ضربه ای از این شیعیان دیدند ؟ 

پس کاملا مشخصه کار فلسطینی های داعشیه.میخواستم بدونم واکنش سنی های لبنان از این انتحاری چیه؟با توجه به اینکه در انتحاری دیشب فقط شیعیان کشته شدند

پاسخ:

۲۲ آبان ۹۴، ۱۹:۰۹
بیشتر مسئولین که محکوم کردند. مردم عادی هم اظهار شادمانی نکردند. اما برخی تندروها خوشحال شدند.

چرا فلسطینی ها انقدر سست عنصر هستند؟

پاسخ:

۲۲ آبان ۹۴، ۱۹:۱۰
چون از قدیم اینطور هستند. نه رهبر داشتند نه بینش و بصیرت.

سلام بصیر
بحران فکری یک بلای بزرگی است
که جوانان فاقد بصیرت امروز به آن مبتلا هستند
آن چند فلسطینی هم که تصمیم داشتند خود را منفجر کنند همین کار را در مقابل غاصبین خاکشان انجام میدادند بهتر بود
واقعا اگر این انتحاری ها قبل از منفجرکردن خود به کلمات دعای کمیل توجه میکردند راه حق را از باطل تشخیص میدادند
ولی چه بگویم که از اثرات لقمه حرام این است که قلب ها میمیرند و گوشها توان شنیدن صدای حق را ندارند
اللهم عجل فرج مولانا
یا علی

محمد نایینی

۲۳ آبان ۹۴ ، ۰۱:۰۹
سلام این خبر را تأیید میکنید؟ :
🔴 در حادثه تروریستی دیشب در لبنان عامل انتحاری سومی هم که بعد از شناسایی در اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی لبنانی قرار گرفته، قصد داشته تا وارد مسجد امام حسین (ع) منطقه برح البراجنه شده و خود را در میان نمازگزاران بی گناه منفجر کند که از سوی مردم مورد شناسایی قرار گرفته و پس از درگیری با یکی از نمازگزاران بنام "حسین یاغی ملقب به حاج ابومرتضی" که از قضا مسئول امنیتی حزب الله در منطقه نیز بوده یکی از دو بمب همراه خود را منفجر کرده که به شهادت فرمانده امنیتی حزب الله نیز منجر شده است.

از نکات تاثر بر انگیز اینکه شهید یاغی در حالی با تروریست انتحاری داعشی در ورودی مسجد درگیر شد که دختر خردسالش را در آغوش داشته که انفجار منجر به شهادت پدر و دختر شده است. از شهید حسین یاغی دو فرزند خردسال پسر بیادگار مانده است. بدیهی است در صورتیکه این شهید با از خود گذشتگی از ورود انتحاری به داخل صحن مسجد جلوگیری نمیکرد، صدها تن از حاضران در مسجد که پس از اتمام نماز مغرب و عشاء در حال آماده شدن برای برگزاری مراسم دعای کمیل بودند قتل عام می شدند.... روحش شاد

https://telegram.me/serfan_jahate_ettela
    

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۴، ۱۲:۰۶
کسی که انتحاری اول را متوقف کرد عادل ترمس است. یکی از بچه های حزب الله انتحاری دوم را با گلوله هدف قرار داد و احتمالا زخمی یا شهید شده است. خبر شهادت حسین یاغی در رسانه های مختلف خلیجی و ضد حزب الله پخش شده که منبعی هم ندارد. تنها منبع رسمی در این زمینه تلوزیون ضد حزب الله ام تی وی است.

سلام ببخشید یه سوال دارم میخواستم بدونم شهید عادل ترمس چیکار کرده چون بیشتر از دیگر شهیدان درموردش میگن 

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۴، ۱۱:۲۰
او انتحاری را بغل کرد و مانع ورودش شد

سلام خسته نباشید

انفجار تروریستی رو تسلیت عرض میکنم

میگم اقای علوی دوستی دارم که عربی کار میکنه و طلبس میخواد که تو تلگرام کانال ها و گروه های عربی عضو باشه
شما میشناسید معرفی کنید؟

متشکر

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۴، ۲۳:۵۳
علیکم السلام
ممنون
من تلگرام فعال نبودم و مدتی هست پاکش کرده ام. ندیدم گروهی. ولی فکر کنم هستن.

سلام این شهید حسن یاغی باشهیدمدافع حرم محمدمهدی یاغی نسبتی داره چون مادرشون بعدشهادت مهدی گفت آرزومه پسردیگه ام مث داداشش شهیدبشه 

پاسخ:

۲۳ آبان ۹۴، ۲۳:۴۴
اگر برادرش نباشه از همون خانواده و خاندانه. زیادن اینجا.

در خصوص اینکه گفتین  عوامل تروریستی فلسطینی وسوری بودن واقعا از اول هم قابل حدس زدن بود من کتاب شهید چمران در لبنان رو خوندم وخیلی دقیق شهید چمران درباره اتفاقات ضاحیه وبیروت و کارشکنی های فلسطینی ها توضیح میدن ..اصلا من موندم این فلسطینی ها چرا اینقدر بیبصیرت هستن بع گذشت سی سال و اندی بازم مشکل ساز شدن در لبنان ...اما واقعا دست سید حسن نصرالله با سخنرانی آگهی بخشش . امیدوارم جوانان شیعه لبنان جوگیر نشن ...وشما گفتین میخواستن وارد حسینیه سیدالشهدا بشن منظورتون همون حسینیه بزرگی که اکثرا حزبالله مراسمات برگزار میکنه مثل دهه اول محرم؟؟؟؟

پاسخ:

۲۴ آبان ۹۴، ۲۳:۰۲
نه نه. حسینیه سید الشهدا حسینیه کوچکی در خیابان برج البراجنه است. اون حسینیه که میگید اصلا اسمش مجتمع سیدالشهدا است در خیابان رویس.

🔴 این روزها کمربندهای انفجاری یکی پس از دیگری منفجر می شوند و تفنگها گلوله هایشان را رگبار می کنند .
از لبنان و سوریه و عراق گرفته تا یمن و حالا هم فرانسه .
اما نه در میدان جنگ و در مقابل نیروهای نظامی و حتی شبه نظامی ، بلکه در مساجد ، حسینیه ها ، بازارها ، سالنها و سایر اماکن عمومی و در جمع مردم عادی و غیر مسلح از هر نژاد و مذهبی .
◀ پیاده نظام و گروه بر عهده گیرنده این اعمال منزجر کننده بنا بر اعتراف مشخص است : داعش
 که رسانه های غربی تمایل دارند از آنها  بیشتر به عنوان دولت اسلامی و یا پیکارجویان نام ببرند تا داعش .
◀ ملیت اکثریت اعضای داعش هم از لیبی ، عربستان ،  چچن ، تونس می باشد و به تعداد کمتری از عراق ، اردن ، سوریه ، یمن ، پاکستان و افغانستان
پشتوانه فکری و گرداننده این عروسکهای خیمه شب بازی و انتحار کننده نیز واضح  .

◀بمب گزار انتحاری هم عموما از جوانهای بیست تا سی ساله و بعضا کمتر از بیست سال و از کشورهای عربی منطقه خاور میانه و شمال آفریقا و  دو رگه هایی با ملیت اروپایی
◀ دلیل هم یک چیز است : کشتن کفار  و رسیدن به بهشت خیالی و خود پنداشته و دستیابی به حوریات جاهزات ( حوریان آماده ) و نشستن سر سفره پیامبر رحمة للعالمینی که به اندازه سر سوزنی او و تعالیمش را نشناخته اند .
◀ کافر از نظر آنها کیست ؟ هر کس که از دایره محدود و متحجر فکری و عقیدتی آنها خارج باشد . از هر سن ( خردسال و پیر ) و از هر جنس ( زن و مرد ) و رنگ و نژاد و از هر مذهبی چه سنی ، چه شیعه و چه مسیحی
⛔ اما ترجیحا یهودی و اسرائیلی نباشد . چون روند انتقال فوری به بهشت مختل می شود و حوریان نیز متفرق .
◀ محل : هر کجا باشد ، چه مسجد و بیمارستان و حسینیه های مسلمانان کشورهای خاورمیانه باشد و چه کلیساها ورزشگاهها و سالنهای موسیقی مسیحیان اروپا . 
❗جوانک انتحار کننده ای که می توانست با ازدواج و تشکیل خانواده و یا تحصیل علم و کسب تخصص و حتی با شغلی ساده یک نیروی انسانی مفید برای جامعه یا لااقل برای خودش باشد ، اکنون باید تخصص و هوش خود را برای نحوه بستن کمربند انفجاری به خود به کار گیرد و بدون اینکه کسی مشکوک شود خود را به محل تجمع مردمی بی دفاع برساند و دکمه را فشار داده و صدها نفر را قتل عام یا زخمی کند .
❓قطعا و یقینا آن شیخ سلفی نیز به او هرگز نمی گوید نحوه رسیدن به بهشت هر جور که باشد ، از طریق به خاک و خون کشیدن دهها یا صدها انسان بی گناه میسر نمی گردد .
 از منشاء و سرچشمه این نوع تفکر که بگذریم ، یک سوال مطرح می شود که ای جوانی که قصد انتحار داری قبل از اینکه دکمه انفجار را بفشاری لحظه ای از خود بپرس ، شیخ شصت یا هفتاد ساله ای که به تو فتوا داده سریعترین راه به بهشت این است چرا خودش طی این سالها  این راه سریع را  انتخاب نکرده و ترجیح می دهد فرزند جوانش را برای خوشگذرانی به اروپا بفرستد و امثال تو بخت برگشته را به صورتی آنی به بهشت مورد نظرش راهی کند...؟
نگارش متن : ص . ا

پاسخ:

۲۵ آبان ۹۴، ۱۱:۰۱
احسنت. عالی بود

ممنونم برادر
نظر لطف شماست
قراره این مطلب در سایت محلی مهرستان هم درج بشه


ازسوریه ای ها ک نمیشه توقع داشت.اوناخودشون ازهمه بدترهستن.تااون وفتی ک جنگ نبود اصلا ادمهای درستی توشون نبود حالو هم ک جنگه میگن توجبهه اگه حواست نباشه 
میبینی یهو ازپشت بهت خنجرمیزنن.ی بنده خدا رفته بود سوریه میگفت تفنگشون کنارشونه بعدمیشینن پاسور بازی میکنن!!!!! اما فلسطین خ تعجب کردم.همیشه فک میکردم ادمهای خوبی باشن.هرکار کنی ادم بی بصیرت نمیشه درست کرد.اقای علوی پس این فلسطینی هایی ک تو غزه و کرانه باختری هم هستن همیجورین؟؟؟!!! اونایی ک قدس هستن چجورن؟!!

پاسخ:

۲۱ تیر ۹۵، ۱۶:۵۹
سوریه ای های شیعه و برخی علوی ها و حتی برخی سنی هایشان دارند خوب می جنگند. از حق خارج نشویم. اما برخی هم همینطور است که گفتید. فلسطینی ها از اول مشکل نبود فرماندهی واحد و بصیر داشتند. آدمهای خوب زیاد دارند. اونهایی که داخل هستند ادم حسابی هستند. دکتر و تحصیلکرده خیلی دارند. آنهایی که خارج فلسطین هستند چشته خور شدند و از ترحم مردم سو استفاده کردند.

سرباز خدا

۲۱ تیر ۹۵ ، ۱۹:۴۸
فلسطینی ها ور چند جلهه در سوریه کنار ارتش سوریه میجنگن و اتفاقا بشار اسدو دوست دارن

پاسخ:

۲۲ تیر ۹۵، ۰۲:۴۵
البته نه همشون. برخی اولش با تروریستای خارجی هماهنگ شدن. بعد دیدن اشتباه کردن به غلط کردن افتادن. اسراییلیا میگن یه فلسطینی خوب یه فلسطینی مرده است. من میگم یه فلسطینی خوب یه فلسطینی در فلسطین هست.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها