اهداف پشت پرده استعمار از قتل عام دروزی های سوریه

اهداف پشت پرده استعمار از قتل عام دروزی های سوریه

ولید جنبلاط فرزند کمال جنبلاط، پس از پدرش رهبر دروزیان لبنان شد. وی آنقدر از سیاست پرت بود که می گویند روز ختم پدرش سوار بر موتور هارلی داویدسون با کت چرمی سیاه درحالیکه دوست دخترش با لباسی قرمز پشتش سوار بود به مجلس آمد. در دنیای سیاست لبنان وی به برف پاک کن یا حزب باد شهرت دارد. به این دلیل که مواضع بسیار متناقضی را یکی پس از دیگری اتخاذ می کند. البته تغییر موضع در لبنان هزینه می برد! یادم هست یکبار ایران موفق به این تغییر موضع شد! اما بعد از چند ماه، موضع جنبلاط دوباره عوض شد. ظاهرا عربستان توانسته بود بیشتر هزینه کند!

هفته پیش بود که رژیم صهیونیستی ادعا کرد، برای امنیت دروزیان سوریه ممکن است وارد عمل شود. همین ادعا را دهه 70 در مورد مسیحیان جنوب لبنان کرده بود که امام موسی صدر در آن هنگام گفت: «ضمان اسرائیل للمسیحیین اشبه بضمان الذئاب» یعنی ضمانت رژیم صهیونیستی به مسیحیان بیشتر شبیه ضمانت گرگ است برای گوسفندان! لذا نیروهای حرکت امل را برای دفاع از محورهای جنوب اعزام کرد و با برنامه ریزی و نظارت شهید چمران پروژه جلوگیری از صهیونیست سازی جنوب را کلید زد. هفته پیش هم ادعای این رژیم در حمایت از دروزیان سوریه چنین نمایشی بود. النصره که بیش از هزار مجروحش در بیمارستان های رژیم صهیونیستی مداوا شده اند و سلاح و اطلاعات از این رژیم دریافت می کند، به شهر دروزی نشین ادلب نزدیک شده بودند. در لبنان وئام وهاب رئیس حزب دروزی حرکت التوحید العربی (جنبش عربی وحدت) که همپیمان مقاومت است در مواضعی عجیب و بی سابقه اظهار داشت برای امنیت خودمان ممکن است با شیطان هم همپیمان شویم. در واقع وی به نوعی تهدید کرده بود که اگر سوریه و مقاومت نتوانند جان دروزی های سوریه را حفظ کنند پیشنهاد رژیم اشغالگر قدس را خواهد پذیرفت. پس از قتل و سربریدن و تجاوز به 40 نفر از دروزیان توسط النصره که شامل شیوخ و پیرمردان و زنان و کودکان بودند، رژیم صهیونیستی اعلام کرد هیچ دخالتی برای جلوگیری از جنایت تروریستها نخواهد کرد! ولید جنبلاط هم در موضعی بسیار عجیب اعلام کرد این اتفاق اصلا چیز مهمی نیست. این گروه انقلابیون معتدل مخالف نظام سوریه، قصد نداشته اند جنایت کنند و گفته اند کار اشتباهی کردیم!

در پی این حادثه شیوخ و بزرگان دروزی در لبنان و سوریه گرد هم آمدند تا برای آینده خود تصمیم بگیرند. آنها به این نتیجه رسیدند که باید بجنگند. وئام وهاب خطاب به سید حسن نصرالله و بشار اسد گفت سلاح از شما و مردان از ما.

لازم به ذکر است حدود 70 درصد از دروزیان، یا عضو حزب جنبلاط هستند یا پشتیبان و موید آن. جنبلاط که رهبر دروزیان لبنان به حساب می آید حزب تقدمی الاشتراکی (حزب سوسیالیست پیشرو) را اداره می کند.

دروزیانقبل از هر چیز باید دروزی ها را شناخت. آنها در لبنان به نمک نشناسی و فریب و غدر (از پشت خنجر زدن) معروفند. ضرب المثلی لبنانی می گوید: تعشیٰ مع درزی و نِم عند المسیحی. یعنی با درزوی شام بخور اما پیش مسیحی بخواب؛ یعنی شب پیش درزی نباش. در جنگ داخلی لبنان، تنها گروهی که هیچ اسیری دستشان نبود، درزی ها بودند. آنها همه را می کشتند و زنده باقی نمی گذاشتند. در جنگی که پس از 7 ایار سال 2008 (18 اردیبهشت 1387) بین حزب الله و گروهی از دروزیان رخ داد، جمعی از حزب اللهی ها شهید شدند. (در اینجا بخوانید). در آن روزها دروزی ها جوانهای شیعه ای را از خیابانها می ربودند و پس از شکنجه و مثله کردن می کشتند. جوانی روی دستش خالکوبی یا علی و ذوالفقار داشت. گوشت دستش را با چاقو درآوردند و بعد از شکنجه کشتند. اگر دختری از آنها با غیر درزی ازدواج کند او و داماد را می کشند. (شاید دختر را نکشند اما داماد را حتما!) چندی پیش همین اتفاق افتاد. دختری از دروزیان عاشق پسری سنی شده بود که فرار کرده و با هم ازدواج کردند. خانواده دختر، پسر را دعوت کردند که در ظاهر جلسه آشتی تشکیل دهند. با ورود داماد، چند درزی قلچماق او را گرفتند و آنقدر شکنجه کردند و .... او را بریدند تا کشته شد. در لبنان می گویند دروزی "عظمو ازرق" یعنی استخوانش آبی است (به معنای اینکه نامرد و کینه ای است).

در سالهای اشغال لبنان، بیشتر مسئولین نظامی حزب اشتراکی مزدور رژیم صهیونیستی بودند. ابوهیثم یکی از فرماندهان بزرگ این حزب بود که بعدها به جرم مزدوری بازداشت و محکوم شد و پارتی بازی های جنبلاط هم نتوانست نجاتش دهد. دروزیان از گذشته در لبنان با مسیحیان خصوصا مارونی ها درگیری داشتند و قتل عام های زیادی به راه انداختند. روستاهایی را اشغال کردند و مردم مسیحی را راندند. البته مسیحیان هم کم در حق آنها جنایت نکردند. برخی از جنایت های دروزی ها جواب به جنایت های جعجع (فرمانده فالانژها) بود.

 اما باید دید نقشه جدید رژیم صهیونیستی چیست؟

احتمالا هدف از حمله النصره (مزدور اسراییل) به دروزیان، مسلح شدن این قوم در لبنان و سوریه است تا با عوض کردن جهت باد، با مقاومت درگیر شوند. هرچقدر گروهک ها و اقلیت های مختلف مسلح شوند و هرکدام برای منافعشان با دیگران بجنگند، امنیت رژیم منحوس بیشتر تامین می شود. از کجا معلوم فردا دروزی ها به حزب الله حمله نکنند؟

از جهت دیگر نقشه استعماری آمریکا و رژیم صهیونیستی، تقسیم سوریه به سه دولت کردی و مسلمان و اقلیت ها (شامل دروزی و مسیحی و علوی) است. فعلا که کردها با قدرت وارد ماجرا شده اند و تل ابیض را آزاد کردند. در عراق هم داعش را عقب راندند. در ترکیه هم درحال فعال شدن هستند. ظاهرا رویای دولت کردی با کمک آمریکا درحال وقوع است. آمریکا النصره را نیروهای معتدل مخالف نظام قلمداد می کند و با حملات هوایی به داعش، به نوعی نیروی هوایی النصره بر ضد نظام و داعش است.  کمک آمریکا به تروریستها در یک کشور و بمباران آنها در کشور دیگر، یا ادعای مبارزه و ارسال کمک به آنها، کاملا نشان دهنده نقشه پلید آنها برای تقسیم و تضعیف منطقه است. ظاهرا نوبت ترکیه و عربستان شده است. به زودی شاهد مشکلات و درگیری ها در این کشورها خواهیم بود.

تصویر: رهبران دروزیان لبنان از راست به چپ: ولید جنبلاط - وئام وهاب - طلال ارسلان

۰ ۰ ۲۲ نظر ۳۹۰۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲۲)

چیزی که خیلی نمایان و مشخصه اینکه مثل همیشه اسراییل میخواد از این ابی که گل الودشده ماهی بگیره ...باقدرتمندشدن کردها قطعا اونا به فکر تشکیل حکومت یکپارچه خواهند افتادو از اونجاییکه ادمهای سیاستمداری نیستند زودتر وراحت تر بازیچه خواهندشد..................(ممنون بابت اطلاعاتی که از دروزی ها دادین خیلی عالی بود)

سلام

فکر کنم درستش «دُرزی» هستش و دروز جمع درزیه

پاسخ:

۲۷ خرداد ۹۴، ۰۱:۳۲
بله

سلام
فکر می کنم بعد از جنگ تموز؛ این که اسرائیل قابل اعتماد نیست تا به حال برای همۀ گروه های لبنانی روشن شده باشد. هر چند که در سیاست حرف هایی زده می شود.
اگر خاطرتان باشد اسرائیل سال 78 شبیه چنین امان نامه ای به شیعیان جنوب هم داده بود، اصلاً آخرین دیدار امام موسی صدر با الیاس سرکیس رئیس جمهور وقت لبنان هم به همین خاطر بود که ایشان تاکید کرده بودند: «مناخیم بیگن، گفته است که : اسراییل از مسیحیان و شیعیان جنوب لبنان حمایت می‌کند. من با شما دیدار کرده‌ام تا بگویم من هرگز به هیچ گونه حمایتی راضی نمی‌شوم. تنها حامی ما در لبنان حکومت قانونی لبنان است.» اما نه روز بعد، وقتی خبر ربوده شدن امام علنی شد، دیدیم که چطور اسرائیل تا بیروت و طرابلس پیشروی کرد.

اما در مورد درزی های لبنان، و اعتقادات و آداب و رسومشان حرف و حدیث زیاد است و نقل قولی هست که می گویند حتی لبنانی ها هم آن ها را نشناخته اند، چه برسد به غیر لبنانی ها!
کلاً در این که لبنانی ها -نه فقط درزی ها- عجیب و غریب و غیر قابل پیش بینی هستند ،که شکی نیست. (شما خودتان خیلی بهتر از من از جزئیات فجایع معاصر لبنان و جنگ داخلی با خبرید.) ولی این دلیل نمی شود که شما مثل لبنانی ها در مورد درزی ها حرف بزنید. [من اگر لبنانی بودم و این پست را می خواندم مطمئن می شدم که شما به خاطر شیعه بودن این حرف ها را می زنید؛)]
هر چه باشد ما ایرانی هستیم و مثل لبنانی ها فرقه گرا و متعصب و کینه توز نیستیم، می توانیم مثل امام موسی صدر چشممان را به روی خیلی از مسائل ببندیم و همۀ لبنانی ها را به یک چشم ببینیم.
من فکر می کنم اگر شیعیان لبنان مدبر و آگاه باشند و به دام فتنه گرفتار نشوند، خطری از جانب درزی ها تهدیدشان نمی کند، حزب الله باید روی اعضای جزء اش کنترل معنوی بیشتری داشته باشد و اجازه ندهد درگیر آتش فتنه های زیر خاکستر شوند. چون نگاه مردم لبنان(به طور عام) نسبت به رهبران تشیع در لبنان، از امام موسی صدر گرفته تا سید حسن نصرالله خوش بینانه است. این شیعیان هستند که باید با رفتارشان این نگاه را نسبت به خود تسری بدهند.
یادمان نرود سمیر قنطار قدیمی ترین اسیر لبنانی در اسرائیل که سید حسن نصرالله وعدۀ آزادی اش را داده بود، یک درزی بود و این تأثیر زیادی روی درزی ها گذاشت.
همین که می فرمایید جنگ میان حزب الله و درزی ها! همین کافی است تا بدانیم حزب اللهی ها هنوز بعد از این همه سال تجربه کافی برای روبرو شدن با درگیری ها را ندارند. هنوز نمی دانند کی باید بجنگند و کجا باید دست نگه دارند.

پاسخ:

۲۷ خرداد ۹۴، ۱۵:۵۰
سلام علیکم
ممنون از تذکری که دادید. مطمئنا سخن گفتن در مورد یک قوم به معنای این نیست که همه آنها فلان ویژگی را دارند. اما گاهی برخی خصوصیات برای اقوام مختلف مشهور می شود و این به دلیل تکرار موارد است. در تاریخ پر فراز و نشیب لبنان که درگیری های طایفه ای فراوان است، دروزی ها سابقه خرابی دارند. مطمئنا نگاه بنده صد در صد بی طرف نیست و به جهت اینکه شیعه هستم از خطری که از جانب آنها متوجه من هست نگران هستم. اما در مورد مطالبی که عرض شد صداقت را رعایت کرده ام. این اقلیت بسیار بسیار بسته هستند و هیچگاه اسرار خود را به کسی نمی گویند و با خائنین هم به شدیدترین وجهی برخورد می کنند.
در مورد درگیری حزب الله با دروزی ها باید عرض کنم اتفاقا حزب الله با حکمت برخورد کرد. گروهی که به حزب الله حمله کردند، حدود شصت دروزی تندرو بودند که از فرمان بزرگان دروزی سرپیچی کردند و عبور حزب الله از مناطق خود را موجب ذلت دانستند و در کمینی شماری از نیروهای حزب الله را به شهادت رساندند. این مجموعه در منطقه شویفات محاصره و نابود شدند.

سلام
پیامبر پنجم از دید درزی ها " بها " است این همان رهبر بهایی هاست؟ البته بعضی از عقایدشان مثل فرقه بهاییته .

پاسخ:

۲۷ خرداد ۹۴، ۱۶:۴۹
سلام
اونها از دین خودشون هیچی به کسی نمیگن. حتی به نزدیکترین دوستان غیر درزی شون.
یک جمعیت تقریب بین ادیان در لبنان هست که افراد طوایف مختلف جمع میشند و با توضیح درباره عادات و رسوم و دین خودشون سعی میکنند بطور صلح امیز و متمدنانه، نسبت به کم کردن تنشها کمک کنند. روحانی دروزی حاضر در جمع وقتی نوبتش شد نیم ساعت حرفهای صد من یک غاز زد و هیچکس نفهمید دروزی یعنی چی و اعتقادش چیه!

سلام
این عرب ها چرا متمدن هاشون هم وحشی هستند؟!!
چه علاقه ای به سر بریدن و مثله کردن و این جور کار ها دارند؟

سلام
ظاهرا دروزی ها ذخیره شیطان برای آخرالزمان هستندکه فصل برداشت اونها فرارسیده!

-- رجعت صدر --

۲۸ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۴۴
سلام
به نظرم رسید لباس روحانیون درزی بی شباهت به موبدان زرتشتی ایران نیست. با این تفاوت که کت یا لبادۀ آن ها سفید است:
http://www.imam-sadr.com/%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/tabid/99/articleid/12265/Default.aspx?dnnprintmode=true&mid=422&SkinSrc=[G]Skins%2F_default%2FNo+Skin&ContainerSrc=[G]Containers%2F_default%2FNo+Container

سلام علیکم
سید حسن نصرالله مثل امام خامنه ای (دام ظله)قدرت رهبری لبنان رو داره؟
منظورم این که میتونه مثل امام حکم عزل و نصب رئیس جمهور رو بده؟
یا همین طور حکم رئیس صدا و سیما؟

پاسخ:

۲۹ خرداد ۹۴، ۱۲:۳۳
سلام علیکم و رحمت الله
خیر. سید حسن فقط دبیرکل یک حزب لبنانیه. جایگاه سیاسی نداره. از طریق نمایندگانش در مجلس و وزرای حامی حزب الله، در جریانهای سیاسی اعمال نفوذ میکنه.

فیاض
اینقدر نژادپرست نباش
آقای محمود از شما انتظار نداریم کامنتهای نژادپرستانه رو تایید کنید

««راهـــــــ شــــیـــــعــــه»»

۲۹ خرداد ۹۴ ، ۲۱:۰۸
سلام
از پیشنهاد هاتون تشکر می کنم.روشون فکر و مطالعه می کنم.
موفق باشید.

طبق تحقیقات حدیث شناسان به احتمال زیاد طایفه بنی کلب که با سفیانی بیعت می کنند همین دروز هستند البته نه همشون

دروزی ها جزو شیعیان اسماعیلیه طبقه بندی میشن

بلاخره این دروزی ها چه دین وفرقه هستن؟!!!؟این دروزی ها شبکه ماهواره ای هم دارن؟ شبکه های المستقبل و الجدید و تل لبنان و otv , lbcمتعلق به کدوم گروه هاست؟

پاسخ:

۳۱ خرداد ۹۴، ۱۲:۳۵
دروزی ها موحد هستن و ظاهرا از اسلام منحرف شدن. خیلی بسته هستن و افکار و عقایدشون رو برای کسی نمیگن. شبکه آنها را نمی دانم. المستقبل که مال زیر پرچم حریری است. الجدید سنی است و گاهی به نعل میزند گاهی به میخ. تلوزیون لبنان قرار است بی طرف باشد و ملی باشد ولی اینطور نیست. او تی وی هم متعلق به جریان میشل عون است که همپیمان مقاومت است.

در جواب بی نام یکی از احکام گهربار دروز اینه که تا سن چهل سالگی به سن تکلیف نمی رسند .وتا این سن آزادند هرکاری دلشون بخوادبکنند نمیدونم چرا اینا را به شیعه چسباندند؟شاید دلیل اش این بوده که مثل شیعه از جامعه اسلامی طرد می شدند تو یک طبقه بندی آوردنشون ولی هیچ ربطی به هم ندارندمطمن باشید

یاسر نیکوبیان

۳۱ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۱۴
:) :) :) :) :) :)

آقا رضا مگه من طبقه بندی کردم
شما نگاه کنید علما چی گفتن
امام موسی صدر علویان شیعه میدونست
دروزی ها هم اسماعیلیه هستن که قائل به اسقاط احکام مثل نماز روزن

اطلاعات کلی در مورد دروزی ها

http://www.parsine.com/fa/news/244541

دُروز یک انجمن یا فرقه مذهبی بر پایه علوم خفیه و یکتاپرستی است که سکونتگاه اصلی پیروان آن در سوریه، لبنان، اسرائیل و اردن است. دروزها در سده ۱۱ میلادی از اسماعیلیان منشعب شدند و از مکاتب گنوسی و فلسفه نوافلاطونی و فلسفه‌های دیگر تاثیر پذیرفته‌است. دروزیان خود را اهل التوحید یا الموحدین می‌نامند.
مذهب دروزی شاخه‌ای از فرقه اسماعیلیه می‌باشد که نخستین بار در سال ۴۰۸ (قمری) در قاهره در مسجد ریدان پایه‌گذاری شد. بنیان گذار اصلی این مذهب یک ایرانی‌تبار به نام حمزه بن علی بن احمد زوزنی معروف به لباد می‌باشد. این مذهب معتقد به الوهیت (الحاکم بامر الله) و حتی خلفای سابق فاطمی از القائم به بعد بودند و بیشتر در مناطق تیم واقع در منطقه حاصیبا در شمال بانیان، حلب غربی، کوه هرمن و کوه حوران در کشور سوریه و لبنان امروزی روبه گسترش نهاد و رشد نمود. بتدریج از سال ۴۳۵ (قمری) به بعد جامعه دروزیان به صورت یک جامعه بسته در آمد بدین صورت که نه گرونده جدیدی می‌پذیرفت و نه اجازه ارتداد و بازگشت از دین را به پیروانش می‌داد.دروزی‌ها در سوریه بیشتر ساکن جبل العرب یا جبل الدروز در جنوب این کشور و همچنین لبنان و اسرائیل ساکن هستند.

سلام
سمیر جعجع کیه؟
راسته که میگویند دیپلمات های ربوده شده در لبنان به شهادت رسیده اند؟و زنده نیستند؟

پاسخ:

۱۵ تیر ۹۴، ۱۵:۳۶
سمیر جعجع فرمانده نظامی فالانژها (جنگجوهای مسیحی کتائب اللبنانیه) بود که بعدها به رهبری این حزب درآمد. چهار دیپلمات ایرانی توسط فالانژها ربوده شدند و اثری از آنها به دست نیامد. ایران بر این باور است که آنها زنده اند و تحویل اسراییل شده اند.

نظر شما درباره ی چهار دیپلمات ربوده شده چیست؟
آیا زنده اند؟

پاسخ:

۱۶ تیر ۹۴، ۱۶:۰۰
امکانش هست. به هر حال تا شهادتشان ثابت نشود، نمی توان گفت زنده نیستند.

سلام
ممنون از پاسخگویی تون
با توجه به دخالت حزب الله در جنگ سوریه و درگیری هایی که در لبنان بین شیعیان و اهل سنت پیش اومده در عرسال و ... چند درصد مردم لبنان موافق حزب الله هستند و حزب الله را دوست دارند؟
آیا محبوبیت حزب الله کم نشده؟

پاسخ:

۱۷ تیر ۹۴، ۱۴:۳۲
علیکم السلام
محبوبیت حزب الله در میان شیعیان کم نشده و درصد اعظم آنها، حتی حرکت املی ها موافق این حضور هستند. اگر سازمان حرکت امل اجازه می داد، بسیاری از جوانان امل هم در سوریه حضور پیدا می کردند. همانطور که قبل از حزب الله، چند نفر از حرکت امل بدون اجازه سازمان رفتند و شهید هم دادند و توبیخ هم شدند!
اما محبوبیت حزب الله بطور قطع در میان اهل سنت کم شده است. حتی دشمنی آنهایی که مزدور پولکی عربستان هستند صد برابر قبل شده و درگیری ها و مشکلاتی هم پدید آوردند.
در میان مسیحیان شاید درصدی با حضور حزب الله در سوریه موافق نباشند اما همان ها قسمت اعظمشان خود سید حسن و حزب الله را دوست دارند و تنها به سیاست حضور در سوریه اعتراض دارند. هرچند غالب مسیحیان، ته دلشان، حزب الله را حامی خود و سدی در برابر هجوم تروریستها به لبنان می دانند و کاملا یقین دارند اگر حزب الله نباشد، با آنها همانند مسیحیان و ایزدی های عراق برخورد خواهد شد. این رویکرد در نظرسنجی ها هم کاملا واضح بوده است. از طرف دیگر، اروپا و سازمان ملل هم به تازگی با حزب الله به عنوان سدی در برابر آتش گرفتن اروپا توسط تروریستها وارد مذاکره شده و حمایت خود را اعلام کرده اند.

سلام من دوستان درزی زیادی دارم و از نزدیک باهاشون در ارتباطم.و از اونا دو ویژگی صداقت و پاکدستی رو همیشه دیدم آدم های متمدنی اند و هیچ تعصبی هم ندارند ولی من فکر میکنم به خاطر در اقلیت بودنشونه که سعی میکنن بیشتر باهم متحد باشن .

پاسخ:

۲۵ خرداد ۹۶، ۱۳:۴۲
سلام. درسته، همه اقلیت ها به خاطر اقلیت بودن، اتحاد داخلی بالایی دارند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها