مردم لبنان خواستار اخراج پناهندگان سوری شدند

مردم لبنان خواستار اخراج پناهندگان سوری شدند

بعد از اینکه در این چند سال، شهر عرسال در لبنان از تروریستها و مجروحین خارجی که در سوریه می جنگیدند پذیرایی و حمایت کرد، عاقبت شر تروریستها به مردم شهر رسید و با اشغال شهر و درگیری و سلب آزادی مردم و تجاوز به ممتلکات آنها، دقیقا برنامه زورگویی و ظلم در عراق را در آنجا پیاده کردند. بطوری که شهردار این شهر که بسیار ضد حزب الله بوده و شهر را در اختیار و در خدمت تروریستها در آورده بود از مقامات لبنانی درخواست نجات کرد. 

خبرهای تایید نشده ای حاکی از آن است که پسر بندر بن سلطان تصادفا در هنگام تردد به این شهر به صورت ناشناس، توسط ارتش بازداشت شده و به پاسگاه ارتش منتقل می شود. تروریستها پاسگاه را محاصره می کنند و سرکرده آنها داخل شده و تقاضای آزادی پسر بندر را می کند. فرمانده پایگاه عصبانی شده و می گوید خود این یارو رو هم دستگیر کنید. در پی این جریان تروریستها پاسگاه را زیر آتش می گیرند و تعداد زیادی از سربازان را کشته و تعدادی را اسیر کرده و به گروگان می گیرند. به همین علت تصور شد که دستگیری این سرکرده داعشی جرقه ی جنگ در عرسال بوده است.

دقیقا همین روزهاست که سعد حریری با یک میلیارد دلار هدیه سعودی در جیبش به لبنان باز می گردد و همه تصور می کنند که وی آمده تا به اصلاح امور کمک کند. او با پرداخت قسمتی از پول به عنوان رشوه به افراد مختلف، قضیه را کاملا ماست مالی کرده و پسر بندر را بی سر و صدا فراری می دهد. فرمانده ارتش در این میان تلفات را انکار می کند و از طرف سیاسیون (جناح حریری) به خاطر همراهی و همکاری اش تشویق و تقدیر می شود. ارتش که درحال مبارزه با تروریستها بود و موفق شده بود تعدادی از اسرا را آزاد کند، به دستور سیاسیون عملیات خود را متوقف می کند. هیئت علماء المسلمین برای توافق با تروریستها و آزادی اسرا و عقب نشینی تروریستها از شهر وارد مذاکره می شود. این کار باعث شد برگ برنده ارتش از دستش خارج شود و اسرای ارتش و کلانتری شهر، توسط تروریستها از شهر خارج شوند. عمل (به ظاهر) خودسرانه هیئت علمای مسلمین به زعم برخی سیاسیون لبنانی، ضربه به ارتش و دولت و امنیت لبنان بود. جالب تر از همه این که جناب سعد حریری که ظاهرا آمده بود تا بماند، ناگهان به سعودی برگشت!

داعشی ها تهدید کردند که باید در قبال آزادی گروگانها، الموقوفین الاسلامیین (تروریستهای جریان نهرالبارد) آزاد شوند. وگرنه هر سه روز یک اسیر کشته خواهد شد. اولین اسیری که ذبح کردند علی السید، سرباز سنی مذهب ارتش لبنان بود. سه روز بعد عباس مدلج سرباز شیعه اهل بقاع را سر بریدند. در پی این جریان لبنان آتش گرفت. مردم راه ها را بستند و لاستیک آتش زدند و ضمن همدلی با ارتش، در صدد افزایش اقدامات بر ضد تروریستها و حامیان سنی مذهب آنها برآمدند. شب نامه هایی به دیوارها زده شد و خلاصه همه چیز به هم ریخت. حزب الله که از آن طرف، تروریستها را محاصره کرده و با آنها درحال جنگ است، مجبور شد گشت های مختلفی در ضاحیه و جنوب بگذارد تا مردم اقدام خطرناک و عجولانه ای نکنند. از طرف دیگر برای حفاظت مردم از اقدامات احتمالی تروریستها، حضور خود را در خیابانها پر رنگ کرده و مسئولین هر منطقه هم ضمن صحبت با جوانان خشمگین، و خانواده ها، سعی در آرام کردن مردم نمودند. مسئولین مختلف لبنانی خصوصا جریان 14 مارس (که به سبب حمایت از تروریستها خود را مقصر و مورد هجوم احتمالی مردم می داند) مردم را به آرامش فرا خواندند!

علیرغم تمام تلاش حزب الله و حرکت امل برای آرامش و جلوگیری از وقوع فتنه، جوانان در محله های مختلف در بیروت و جنوب، شب نامه هایی توزیع کرده اند که از پناهجویان سوری می خواهد لبنان را ترک کنند وگرنه هر بلایی ممکن است به سرشان بیاید. برخی شب نامه ها تردد سوریه ای ها بعد از ساعت 8 شب و تردد با موتور سیکلت یا ماشین را ممنوع اعلام کرده اند. آنها از مقامات حزب الله و حرکت امل خواسته اند در صورت وقوع هرگونه مشکل و اتفاقی اصلا دخالت نکنند تا درگیری به وجود نیاید و سلامت مردم به خطر نیفتد.

بیانیه مهم
صبر ما به سر آمد
تمام پناهندگان سوری یا آنان که از قبل مقیم بودند بدون استثنا باید حداکثر تا تاریخ 15/9/2015 منطقه را ترک کنند و این در پاسخ به اسارت و ذبح سربازان رشید ارتش قهرمان لبنان است.
آنکس که شنید را دیگر عذری نیست
گروه های مردمی

به جهت امور امنیتی از تمام شهروندان سوری می خواهیم که از تردد در منطقه فرن الشباک یعد از ساعت 8 بعد از ظهر بپرهیزند.
مسئولیتش با خودشان
جوانان فرن الشباک

خداوندا شاهد باش که هشدار دادیم
از برادران سوری می خواهیم که شهر را در خلال 48 ساعت ترک کنند و کسی که به این اعلامیه پایبند نباشد در معرض خطر خواهد بود و مسئولیتش پای خودش است
و از شهرداریها و فرماندهی حرکت امل و حزب الله می خواهیم تحت هیچ شرایطی دخالت نکنند تا سلامت مردم به خطر نیفتد.
جوانان و اهالی صریفا

شهروندان سوریه ای منطقه برج حمود
از تمام شهروندان سوری ساکن در برج حمود می خواهیم که این منطقه را تا صبح سه شنبه تاریخ 9/9/2014 ساعت شش بعد از ظهر ترک کنند
این امر در راستای همدلی با شهدای ارتش لبنان است.
آنکس که شنید را دیگر عذری نیست
نکته: از تمام احزاب لبنانی می خواهیم در هیچ حادثه ای که در صورت عمل نشدن این بیانیه رخ خواهد داد دخالت نکنند.
جوانان منطقه برج حمود

این در حالی است که شهرداریها، ارتش و حزب الله انتشار چنین بیانیه هایی از طرف خودشان را تکذیب کرده اند و مردم را به آرامش و التزام به قانون فراخوانده اند. در میان پناهنده های سوری هرچند خطر بالقوه وجود دارد اما مردم عادی که گناهی ندارند. هرچند به عقیده لبنانی ها، عمدتا سوریه ای های مخالف بشار در لبنان هستند وگرنه کسی که به نظام و وطنش علاقه داشته علیرغم تمام مشکلات در سوریه در حال مقاومت و تحمل است. 

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان هم از اول با اسکان پناهندگان داخل شهرها مخالف بود و ضمن مثال زدن از ترکیه و اسکان پناهجویان در اردوگاه های مخصوص، خواستار جلوگیری از مشکلات مختلف امنیتی و اجتماعی در آینده بود.

حضور بالای دو میلیون سوریه ای در لبنان، باعث مشکلات اقتصادی و اجتماعی و امنیتی شده است. دولت لبنان توانایی رسیدگی به این جمعیت را ندارد و بارها از سازمان ملل و کشورهای مختلف تقاضای کمک و مساعدت نموده.

۱ ۰ ۱۰ نظر ۳۱۴۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۰)

با سلام و تشکر از مطلب شما. عربی من اصلاً خوب نیست . اما برداشتم اینه که احتمالاَ جمله "قد اعذر من انذر" را درست ترجمه نکردید. به نظرم این یه قاعده حقوقیه . البته اصل قاعده اینه " قد اعذر من حذر" . معنیش اینه که هرکس نسبت به خطری هشدار بده دیگه مسئول خسارات وارده ناشی از اون خطر نخواهد بود. این معنا با اصل موضوع هم تطابق داره

پاسخ:

۲۰ شهریور ۹۳، ۰۸:۲۶
بله من خوب متوجه نشدم. سعی کردم مضمونش رو ترجمه کنم
شاید بشه گفت منظورش این بوده که بقیه اش دیگه به ما چه!

عذر می خوام دوباره خوندم متوجه شدم که ترجمه شما هم یه جورایی درسته

سلام
خیلی ممنون بابت این اخبار، خیلی هاش رو اطلاع نداشتم چونکه توی رسانه ها و خبرگزاری های ایران اصلا گفته نمیشه؛ نمیدونم چرا!!
البته فکر میکنم سید حسن توی آخرین سخنرانیش در مورد لزوم برگشتن پناهنده های سوری به کشورشون صحبت هایی کرد.

سلام

آرشیوتون رو دارم می خونم.. لبنان رو خیلی دوست دارم..

ممنون از مطالب خوبی که به اشتراک میذارید..

برقرار باشید..

پاسخ:

۲۰ شهریور ۹۳، ۱۷:۴۷
سلام
خواهش می کنم
شما هم موفق و پیروز باشید

سلام علیکم. اگر خواستن بفرستینشون ایران جا زیاد. دشت کویری دشت لوتی طبسی .اردوگاه افاغنه در سمنان مثلا.کلا در خدمتیم بیان چترباز کن

بی نام و قابل انتقال به غیر معاف از مالیات

۲۰ شهریور ۹۳ ، ۲۲:۳۳
این لبنان عجب جای عجیبی هست.هر اتفاقی رخ میده ملت خودجوش لاستیک آتیش میزنن و خیابون میبندن.!
خدا صبر بده،هر چی باشه سرعت اتفاقات این کشور خیلی بالاست حوصله آدم سر نمیره.
ما که اینجا فقط یک روح توافقنامه داریم وبس.

پاسخ:

۲۱ شهریور ۹۳، ۱۴:۰۹
:)

سلام الوطن غال به چه معنا؟ست

پاسخ:

۲۱ شهریور ۹۳، ۱۵:۵۳
وطن گرانقدر است

سلام
تحلیل شما نسبت به بازگشت ماسون ها به سوریه چیه .بعد از گذشت یک سال این دفعه با روش دیگری خواستار حمله به سوریه شده اند.

پاسخ:

۲۳ شهریور ۹۳، ۲۰:۰۴
سلام
منظورتون آمریکاست؟
من فکر میکنم تحلیلی که سید حسن نصرالله در آخرین سخنرانی خودش ارائه داد بهترین تحلیل هست.  ایشون گفتن دشمن نتونست نقشه خاورمیانه جدید رو پیاده کنه. نتونست لبنان و عراق رو تجزیه کنه. رفته دنبال اینکه کلا منطقه رو به ولایت های کوچک تجزیه کنه که هر ولایتی یه امیر داره و همه با هم جنگ داشته باشند و کلا نظام و جامعه و امنیت و اقتصاد و زندگی در کشورهای منطقه نابود بشه. تا ملت بیان دست به دامن آمریکا بشن که از شر تروریستها نجاتشون بده. یعنی پناه بردن به دامن سازنده تروریستها. نقشه اینه که شمن بیاد در نقش ناجی و مردم منطقه بدون مقاومت بلکه با اشتیاق ازش استقبال کنند.

ولی الان شرایط اینگونه هست یعنی مردم دست به دامن ناجی شده اند؟در حالی که ظاهرا دست برتر در اختیار جریان مقاومت هست مگر اینکه اتفاقات طور دیر باشه وباز جریان اطلاع رسانی در ایران کامل نبوده و ما خبری نداریم؟

پاسخ:

۲۴ شهریور ۹۳، ۱۴:۴۰
درسته. مقاومت دست بالا رو داره و اونه که جلوی تروریستها رو گرفته اما دولتهای کشورهای عربی دنبال بهانه اند تا بچسبند به آمریکا و اروپا. همین عراق داره التماس میکنه به اتحاد بین المللی ضد داعش که یالا بیاین بمبارونشون کنین!

خب چه اشکالی داره؟ ارتش و نیروهای مردمی روی زمین با داعشی ها میجنگن و آمریکا هم از بالا بمبارانشون میکنه. مگه همین اتفاق در نبرد امرلی نیفتاد؟

پاسخ:

۲۴ شهریور ۹۳، ۱۸:۳۱
د نشد! آمریکا در نبرد آمرلی شرکت نداشت. اونا به شهر شیعه نشین آمرلی کاری نداشتند و علنا به داعش گفتن به کردستان کاری نداشته باش (یعنی بقیه عراق عیب نداره کاری داشته باشی) آمریکا فقط به کردها در بازپس گیری سد موصل کمک کرد. همین.
ضمنا آمریکا وارد جایی بشه برای زدن داعش که خودش ساخته و حالا شاخ شده برای آمریکا، و بیاد فقط داعشو بزنه؟ عمرا! نگاهی به پاکستان داشته باشیم همه چی برامون روشن میشه. اون میخاد همه ما مسلمونا به جون هم بیفتیم و اون هم از بالا هر دو رو بزنه. این کاملا واضحه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها