رمضان در ایران اسلامی

رمضان در ایران اسلامی

امسال فکر نمی کردم شرایط فراهم شود و به ایران بیایم. اما به واقع سلطان جود و سخا حضرت امام علی ابن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء ما را طلبید و شکر خدا به ایران آمدم. سختی سفر با دو بچه کوچک کمتر از آنی بود که فکر می کردم. البته کم خوابی های قبل سفر و بعد از سفر، بخصوص به خاطر شرایط ماه رمضان و کم بودن فرصت افطار تا سحر، کمی مرا تحت فشار قرار داده است.

هرچند فامیلهای نزدیک و چند دوست خیلی صمیمی ام در جریان آمدنم قرار گرفته اند اما بسیاری از دوستان دیگر هستند که هنوز بی خبرند. دوستان زیادی از قبل سفارش کرده بودند اگر ایران آمدم سراغشان بروم. آنقدر لطف دوستان زیاد است و فرصت من محدود که شرمنده بسیاری از عزیزان خواهم شد. امیدوارم از اینکه عمده وقت خود را با خانواده و والدین عزیزم هستم و فرصت دیدار همه عزیزان را نخواهم داشت ناراحت نشوند.

اما هر بار که به ایران می آیم از فرودگاه امام تا خود منزل، از تغییرات و سازندگی های مختلف لذت می برم؛ تغییراتی که شاید هموطنانی که هر روز در حال زندگی در اطراف آنها هستند زیاد متوجه آن نشوند. باید در خیابانهای لبنان زندگی کرده باشید تا برای نظافت و زیبایی و سرسبزی خیابانهای تهران قدردان و شکرگزار باشید. باید در لبنان و دلهره ها بابت نا امنی و انفجار زندگی کرده باشید تا قدر امنیت و آرامش خیابانهای شهرتان را متوجه شوید. همین که در شهرتان نیروهای ارتش با تانک و نفربر موضع نگرفته اند یعنی آنقدر کشور امنیت دارد که خیال همه راحت است. باید هنگام مسواک زدن مزه شور و نامطلوب آب تصفیه نشده بیروت را چشیده باشید تا از آب شیرین شهرتان لذت ببرید. باید در یک کشور دیگر آنقدر زندگی کرده باشید که بفهمید زندگی در ایران چه نعمتی است.

از آنجا که قصد ندارم روی نکات منفی و نامطلوب موجود در کشور دست بگذارم و می خواهم از بودن در ایران کاملا لذت ببرم از گفتن برخی موارد صرف نظر می کنم. اما بحث اینترنت قابل چشمپوشی نیست! هرچند اینترنت نسبت به سال قبل خیلی بهتر شده اما دو روز اول نه سیستم مدیریت وبلاگ باز می شد نه خود سایت و نه حتی سایت اصلی. داشتم سکته ناقص می زدم! با خودم گفتم پس چطوری اینهمه از دوستان و بازدیدکنندگان عزیز به وبلاگ سر می زدند؟! با اینحال فعلا مشکلی نیست و شکر خدا هم سرعت و هم قیمت قابل رقابت با لبنان است. هم اکنون و از امروز در لبنان سرعت اینترنت مشترکان دو برابر شده و ظرفیت دانلودشان هم افزایش پیدا می کند. اما قیمت آن نسبت به ایران چند برابر است. خصوصا اینترنت موبایل.

هنوز هم در شهر نگشته ام تا از بی حجابی و زشتی ها و فساد حالم به هم بخورد. اما تا همین اندازه که دو جا افطاری رفتیم به قدر کافی نمونه هایی را دیدیم. خصوصا در تهران که شهردار جهادی اجازه داده اند درست لب اتوبان اندرزگو ساخت و ساز تجاری انجام شود و هرچه بستنی فروشی و رستوران و کافه هست، پاتوق جوانهایی شود که با ماشینهایشان آمده اند دور دور کنند و تقریبا دو باند از سه باند اتوبان را گرفته اند و پارک کرده اند! (من با شهردار مشکلی ندارم اما این تصمیم شهرداری کاملا غیر علمی، غیر مهندسی، غیر فرهنگی و حتی ضد فرهنگی بوده و نه تنها مشکل ترافیک را کم نکرده بلکه معضلی بر معضلات آن افزوده است)

آنقدر رسانه های ما به نقل شرارت ها و تجاوزات می پردازند که آدم از خارج ایران فکر می کند اگر در شهر راه برود در عرض پنج دقیقه دوبار دچار سرقت و کیف قاپی و غیره می شود! شکر خدا هیچ مشکلی پیش نیامده و حتی مشاهده نکرده ام اما در صورتی که کسی بخواهد بلایی سر ما بیاورد به مدد الهی منتظر نمی شوم تا با چاقو یا شیشه من را ناکار کند. خدا خودش به او رحم کند! (من قائل به نظریه «بهترین دفاع، هجوم است» هستم!)

از همینجا سلام و درود می فرستم به همه ایرانی های عزیز که برای سربلندی ایران اسلامی می کوشند، دلیرمردان نیروهای مسلح در تمام بخشهای آن اعم از مرزداران عزیز و ارتشیان و سپاهیان و مهندسانی که با تلاش خود امنیت را برای ما به ارمغان آورده اند. درود به تمام زحمتکشانی که با وجود تمام مشکلات و کمبودها باز هم پشتیبان نظام و کشور خود بوده اند و می دانند هیچوقت دل بیگانه برای مردم این کشور نسوخته و هدفش فقط تخریب و نابودی این سرزمین است. درود به همه شما در ماه مبارک رمضان.

التماس دعا

۰ ۰ ۱۶ نظر ۳۷۱۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۶)

خوش آمدید.اهلا وسهلا.

با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات مشهدی محمود عزیز
التماس دعا ، از طرف ما هم نایب الزیاره باش .
درود بر شما ، ما در ایران طوری به این روند امنیت و خوشی عادت کردیم که از مشکلات سایر کشورها غافلیم .
شنیدم حتی تو بیروت که پایتخت هم هست برق زیاد قطع میشه .
والله ما که تحمل 20 دقیقه قطعی برق هم نداریم .

پاسخ:

۱۱ تیر ۹۳، ۱۳:۲۱
علیکم السلام
چشم دعاگوی دوستان خواهم بود
بله در مورد قطع برق قبلا توضیح داده بودم که به چه شکل است.

سلام خوش اومدی داداش گلم....این وضع حجاب هم یه جور حمله دشمن از درونه...ایشالله جوونا به خودشون بیان از این دام عبور کنیم...اینترنت و ماهواره هم شده محل معلق بازی همین مروجین فساد. مسولین هم سردرگم که بالاخره چیکار کنن! قطع کنن ؟ وصل کنن؟ فیلتر کنن؟ سرعت رو کم کنن؟...یا رها کنن؟ خلاصه اگر پیشنهادی دارین یا تجربه ای از اون ور آب ممنون که بفرمایین...خوش بگذره و التماس دعا دارم.

پاسخ:

۱۱ تیر ۹۳، ۱۳:۲۴
علیکم السلام
ممنون از الطافتون
بعضی از مسئولین بی‌ربط اگه دخالت نکنن بهتره! کار فرهنگی باید بشه که نمیشه. کار فرهنگی برای یه عده شده جشن گذشتن و موسیقی و خرج و زرق و برق الکی و توخالی.
اگه جوون درست تربیت شه خارج هم که باشه دست از پا خطا نمی‌کنه. نظارت باید باشه اما اعتماد و راهنمایی و جایگزین مناسب هم نباید فراموش بشه.

سلم لمن سالمکم خامنه ای

۱۱ تیر ۹۳ ، ۱۹:۱۳
سلام
خیلی مطلب قشنگی زدی، دمت گرم.
خوش اومدی به وطن داش محمود
به برکت ولایت امام خامنه ای (دام ظله الوارف) و برکت خون شهیدان و جانبازی جانبازان، ایران اسلامی مقتدر و با امنیت است. به امید خدا برخی مشکلات موجود را هم باید رفع کنیم.
یاعلی

دیدم یهو اکسیژن کم شد نگو یه اکسیژن خور بهمون اضافه شد (نمیخواد بروم بیاری خودم فهمیدم بی مزه بود!)........................من که خندم میگیره وقتی تروریست ها و اسرائیلی ها تهدیدمون میکنند (سایر افراد فامیل هم همین عکس العمل رو دارن).......البته این امنیت رو مرهون خون شهدا و فداکاری مجاهدین و جانبازها هستیم.......من همیشه(چند سالی میشه) از تکرار ماجرای آندلس میترسم(البته امیدوارم هیچوقت تکرار نشه).......ما باید جوونامونو مث حزب اللهی هابار بیاریم که با وجود مهیا بودن خیلی شرایط دینشونو حفظ میکنن(هم زناشون و هم مرداشون)

پاسخ:

۱۲ تیر ۹۳، ۰۱:۲۳
☺ ههه باحال بود
بله ماجرای اندلس به سرعت در حال شگل گیری است. ضمن آنکه کشورهای همسایه که با ما خوب بودند درگیر جنگ با تروریستها شده اند و ما دست تنهاییم.

سلام علیکم
خوش آمدید امیدوارم مدتی که اینجا هستید بهتون خوشبگدره
وضعیت حجاب خیلی بد شده اما واقعیت این است که مردم ما قلبا خدا را دوست دارند دیروز که با قطار به مشهد می آمدم خانمی را دیدم که حجاب درستی نداشت اما اهل روزه و نماز بود به نظرم خیلی ها خجالت می کشند ایمان خودشان را ابراز کنند از ترس اینکه مورد تمسخر قرار نگیرند و علت بد حجابی شان ممکن است یکی از این موارد باشد:
1- تربیت خانواده
ممکن است خانمی در یک خانواده پوشش خود را نوعی از حجاب بداند و معتقد باشد که با حجاب است و خود از وضعیت حجاب دیگران گله مند باشد
2- شوهر کم ایمان
انشاء الله بقیه موارد باشد برای فرصت مناسب تا هم خستگی سفر رفع شود و هم با شرائط جدید در ماه رمضان عادت کنم
عذر خواهی می کنم

پاسخ:

۱۲ تیر ۹۳، ۰۱:۲۰
علیکم السلام.
منظور من این جور خانمهای نیست. دخترهایی که آرایش‌های آنچنانی می کنند و ادا اطوارهای مفسده دار در می آورند و از گفتن حرفهایی زشت و قبیح هیچ ابایی ندارند منظور من ست.

سلام
ضمن خوش آمد گویی اومدم که بگم سریال الغالبون 2 امشب قسمت اولش توی شبکه ی ای فیلم پخش شد .یاد شما افتادم که به تازگی در این مورد مطلب گذاشته بودین ،الن متوجه شدم که تشریف آوردین فک کنم به مناسب حضور شما در ایران دارن پخشش میکنن:)

سوال فنی آیا بعد از سحر بخوابیم ؟

پاسخ:

۱۲ تیر ۹۳، ۱۱:۴۲
سلام. خیلی توصیه شده که تا طلوع خورشید انسان بیدار باشد و برکات این زمان را درک کند. برای جلوگیری از بوگرفتن شدید دهان هم توصیه شده که انسان یکی دوساعت بعد از سحر بیدار باشد. 

سلام علیکم
حقیقتا ما که از اینترنت موبایل لبنان خیر ندیدیم
هی قطع و وصله...
فقط نصف شب وصله...
نمیدونم چطور شما می گید سرعت اینترنت دو برابر شده...
کاش دوبرابر نشه
فقط همیشه باشه...
تا دیروز که همین قاعده استوار بود
امیدوارم طبق سخن شما روند تغییر کند...
ما تحمل دوری فامیل رو نداریم

پاسخ:

۱۳ تیر ۹۳، ۰۰:۵۸
علیکم السلام
اینترنت در مناطق توریستی بیروت بسیار سریع است. اما برخی مناطق خوب نیست
 وزارت ارتباطات لبنان تصویب کرد سرعت اینترنت و ظرفیت آن بیشتر شود و تعرفه تلفن و اینترنت کاهش یابد. به سایت وزارت خانه مراجعه کنید

اخمد ایران

۱۲ تیر ۹۳ ، ۱۴:۵۱
با سلام
از کامنت اسمان لطفا زمان پخش سریال را بفرمائید

پاسخ:

۱۳ تیر ۹۳، ۰۱:۰۴
شبکه آی فیلم ظاهرا ساعت پنج و ربع یا پنج و نیم بعد از ظهر.  یک لحظه پخش اینترنتی دیدم که در حال پخش این سریال بود.

من و زهرای خوبم

۱۳ تیر ۹۳ ، ۰۱:۱۸
سلام علیکم
خوش آمدید
قم آمدید ببینیمتان ان شاالله
یا تشریف بیاورید شهر جدید ما
حسین ما هم به فضل خدا بدنیا آمد.

پاسخ:

۱۳ تیر ۹۳، ۰۳:۳۳
علیکم السلام یا ابومهدی
حتما ان شاءالله
مبارکه خیلی
میگن قبل از ظهور و قبل جنگهای بزرگ عموما مولودها پسر هستند. الان چند تا از دوستان و فامیلها هم پسر پشت پسر دارند به دنیا می آورند.
انشالله امسال سال ظهور باشد

ممنون
ان شاالله

سلام
در پاسخ احمد ایران:
ساعات پخش الغالبون 23:30، 7:30،15:30

سلام به وطنتان خوش امدید.کاش زودتر اعلام میکردید که قراره زائر امام رضا بشید تا ماهم یه التماس دعا میگفتیم!!

پاسخ:

۱۵ تیر ۹۳، ۲۰:۲۵
سلام
هنوز دیر نشده. بازگشتمون از مشهده.

سلام علیکم
منظورم شما نبودید مطلب کلی بود.

آبجی مهسا

۱۷ تیر ۹۳ ، ۱۶:۳۹
حکایت شما مثل کسی یه که خرما نمی خوره ولی میگه به به چه خرما هایی بخورید که برای سلامتی بدن مفیده
آخه اگه زندگی تو ایران خوب بود که تو نمی رفتی

پاسخ:

۱۷ تیر ۹۳، ۱۸:۱۳
نه. ما برای این چیزا نرفتیم. الان که ایرانم خیلی از همه چیز راضیم. بقول خانمم تو ایران آرامش هست. ممکنه شما اینو حس نکنید و قبول نداشته باشید. ولی یه مدت خارج زندگی کنید می فهمید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها