وقتی مردم ضاحیه از خشم منفجر می شوند  ...

وقتی مردم ضاحیه از خشم منفجر می شوند ...

انفجار در لبنان دیگر عادی شده! از هر محله ای که بگذری یک بار انفجار در آن رخ داده و در و دیوار آن برایت حکایت ها دارد. دیگر دل و دماغ نوشتن هم ندارم. وقتی وسط فیلمبرداری هستی و یکهو خبر می دهند انفجار رخ داده اولین کاری که می توانی بکنی این است که بدون توقف کار، بفهمی کجا رخ داده و از خانواده ات کسی آنجا بوده یا نه. یک هیجان و دل پیچه ی خفیف در جانت می پیچد و حس قوی انتقام و عصبانیت را در درونت می پروری.

دیروز بعد از ظهر در خیابان امیرالاستشهادیین احمد قصیر که بین خیابان حارة الحریک و خیابان بئرالعبد قرار دارد انفجاری رخ داد. خیابان شهید احمد قصیر که به خیابان وسیع (شارع العریض) معروف است محل ساختمان قدیم المنار و چند ساختمان حزب الله و دفتر دارالمنار (فروش فیلمها و محصولات صوتی تصویری) است. البته برخی هم می گویند محل اقامت برخی سپاهی ها هم در این خیابان است. در این خیابان امکان پارک کردن ماشین برای غریبه ها نیست و همه جا را با بلوک سیمانی و میله و زنجیر، مسدود کرده اند. ضمن اینکه نگهبانان لباس شخصی هر 100متر ایستاده اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده، ماشین یک جیپ گراند شیروکی بوده که خیلی حزب اللهی ها از آن دارند و به سمت دفتر سیاسی حزب الله در حرکت بوده که نگهبانان به آن مشکوک شده و به او فرمان توقف داده و سپس تیراندازی می کنند. عامل انتحاری مجبور می شود خود را قبل از رسیدن به هدف منفجر کند که در آن هنگام دقیقا بصورت دوبله جلوی رستوران الجواد قرار داشته. (البته بنده با توجه به مسیر و مکان انتحاری این ادعا را قبول ندارم و معتقدم هدف وی چیز دیگری بوده است)

بنا بر اطلاعاتی که ارتش لبنان منتشر کرده، جسد انتحاری متلاشی شده و تنها سرش باقی مانده ضمن آنکه موتور ماشین هم به بیرون پرت شده. انفجار بصورت عمودی عمل کرده و به کل ده طبقه ی ساختمان آسیب رسانده.

انفجار در این محل مهم، ملامتی بر حزب الله ندارد. چرا که مدتهاست امنیت ضاحیه به دست ارتش و پلیس است و در ایست بازرسی های نمایشی، همه را رد می کنند و به ندرت کسی را می گردند. بعد از انفجار دیروز، حزب الله به شکل مسلح و در برابر دیدگان ارتش لبنان خیابانهای منتهی به محل انفجار را بست و برای جلوگیری از ورود انتحاری دوم ایست بازرسی دقیق انجام داد.

دلایل این انفجار را می توان در چند نکته خلاصه کرد: یکی پیروزی های ارتش عراق در نابودی داعش و سرکردگان آن در استان الانبار که هم مرز با سوریه است.

دوم نزدیک شدن به کنفرانس ژنو2 و تلاش تروریستها برای ضربه زدن به حزب الله و امتیاز گرفتن.

سوم نزدیک شدن به انتخاب ریاست جمهوری و بحث تشکیل دولت در لبنان بدون حضور حزب الله. باید توجه داشت حضور تروریستها در لبنان با چراغ سبز جناح 14 مارس و کمکهای سازمان اطلاعات دولت این کشور انجام شد. به همین جهت آنها شریک این اعمال تروریستی هستند؛ اگر خودشان عامل آن نباشند.

چهارم بازداشت ماجد الماجد سرحلقه ی تروریستها در لبنان که با کمکهای اطلاعاتی آمریکا میسر شد، می تواند مشوق تروریستها در انفجارات لبنان باشد.

نکته ی آخر این که پیروزی های چشمگیر ارتش سوریه که با کمک حزب الله بوجود آمده، تروریستها را در حالت ضعف قرار داده و این گروه ها وقتی ضعیف هستند دست به انفجار می زنند. از طرف دیگر روابط دیپلماتیک ایران و کشورهای غربی، به شدت کشورهای عربی صادر کننده ی تروریست را در ترس و فشار قرار داده و باعث شده آنها برای اینکه حضور خود را اعلام کنند و نقش خود را در مسائل منطقه حفظ کنند دست به انفجار بزنند. امری که پیش از انتخابات ایران توسط یک تحلیلگر حرکت امل پیش بینی شده بود.

بنا بر شواهد و بررسیهای انجام شده، برای اولین بار ماشین با پلاک و مدارک و شماره شاسی واضح و قانونی مورد استفاده قرار گرفته و نه دزدی بوده و نه پلاک تقلبی داشته. بعد از انتشار شماره ماشین 341580/ج ، سامی الحجیری که صاحب قبلی آن بوده و از مردمان منطقه سنی نشین عرسال است به سرعت به سازمان اطلاعات ارتش پناه برده و خود را تسلیم کرده است. وی 7 ماه پیش ماشین را به عبد الباسط علی امون فروخته که او هم ماشین را به برادر زنش رکان امون قرض داده که از مجموعه ی تروریستی سامی و ابراهیم الاطرش است.

ابراهیم الاطرش همان شخصی است که متهم انفجارهای ضاحیه است و چندی پیش اخباری ضد و نقیض از هدف قرار گرفتن ماشین وی به دست آمد اما جسدی از وی به دست نیامد.

دیروز فیلمی از منطقه ی انفجار منتشر شد که تمام افراد حاضر در خیابان یکصدا فریاد لبیک یا زینب سر داده بودند. برای مردم ضاحیه واضح است که هدف این انفجارات تروریستی که تنها به مردم بیگناه آسیب می رساند، فشار بر حزب الله برای خروج از سوریه است. اما مردم به تصمیم حزب الله ایمان دارند و حتی خواستار حمله به مناطق حمایت کننده از تروریستها هستند. مثل اردوگاه های فلسطینیان و دهکده های سنی نشین مرز.  بنا به گفته ی مسئولین، این تازه اول سلسله انفجار های سال 2014 است، در این صورت فکر نمی کنم شیعیان بتوانند به خط قرمزهای حزب الله و حرکت امل احترام بگذارند و خون فلسطینیان و سنی ها را حلال نکنند. همین دیروز، جوان صاحب مغازه با عصبانیت داد می زد اگر سید حسن هم نخواد، من میرم این حجیری ها رو منفجر می کنم!

در صورت وقوع جنگ شیعه سنی، اسراییل به هدفش رسیده و با خیال راحت زندگی خواهد کرد و به سنی کشی اش در فلسطین ادامه خواهد داد.

۰ ۰ ۰ نظر ۳۳۲۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها