جبل عامل سرزمین پیامبران الهی

جبل عامل سرزمین پیامبران الهی

جبل عامل که امروزه نواحی جنوب کشور لبنان است منطقه ای است که بنا بر اطلاعات تاریخی مسلمانان و مسیحیان و حتی یهودی ها، زادگاه پیامبران زیادی بوده است. مرقد پیامبری از پیامبران خدا در تپه ای مشرف به ساحل دریای مدیترانه، مشرف به اتوبان شمال جنوب قرار گرفته است. حضرت ساری علی نبینا و آله و علیه السلام در بالای این تپه دفن بود. هنگامی که اتوبان شمال جنوب را احداث می کردند، بولدوزر باید این تپه را هموار می کرد تا اتوبان بگذرد. به گفته محلی ها وقتی به قبر می رسید زنجیرش پاره می شد. سه بار پشت سر هم این اتفاق افتاد تا یک مفتی از یکی از دهکده های آن نزدیکی آمد و گفت این قبر پیامبری از پیامبران الهی است و نمی توانید به آن تعرض کنید. راه را آنطرف تر بکشید.
هم اکنون اتوبان به فاصله دو سه متری مرقد کشیده شده و مرقد در ارتفاع بالایی از اتوبان قرار گرفته است.
این زیارتگاه که توسط مجلس اعلای شیعیان لبنان چند سال پیش به شکل بسیار زیبایی بازسازی شده زیارتگاه مومنان است و خیلی ها برای حاجت گرفتن به آنجا می آیند. بنا به گفته ی نگهبان زیارتگاه خانمی بود که 15 سال بچه دار نمی شد. خدمت حضرت ساری نذر کرد اگر بچه دار شدم باحجاب می شوم. به لطف خدا پسردار شد. وقتی پسرش 17 ساله بود، با خودش گفت از حجاب خسته شدم، ولش کن، بچه دار هم که شدم. چه حاجتی به حجاب است؟ حجابش را کنار گذاشت. همان ایام پسرش درست جلوی زیارتگاه تصادف کرد و فوت شد.

تکمیل شده از پست: زیارت حضرت ساری، پیامبری در لبنان

مطلب مرتبط1: زیارت مرقد حضرت بنیامین

مطلب مرتبط2: زیارت مرقد حضرت شمعون

۰ ۰ ۰ نظر ۳۳۳۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها