هلاکت تروریست عامل انفجارهای ضاحیه

هلاکت تروریست عامل انفجارهای ضاحیه

پرس تی وی: عمر الاطرش و دو نفر از همراهان وی به نام‌های «زیاد الاطرش» و «سامر الحجیری» روز جمعه (۱۹ مهر) پس از اصابت یک موشک به خودروی حامل آن‌ها در منطقه «النحمت» در مرز سوریه و لبنان کشته شد.
الاطرش به دخالت در انفجارهای خودروی بمب گذاری شده در « بئرالعبد» و « روییس» در جنوب بیروت در اگوست متهم بود.
دستکم ۲۲ نفر در این انفجارهای مرگبار کشته و ۳۲۵ تن دیگر زخمی شدند.
الاطرش همچنین به دخالت در طراحی دو حمله موشکی در منطقه ضاحیه لبنان در ماه می که چهار زخمی به جا گذاشت، متهم بود.
فایز غصن، وزیر دفاع لبنان در ماه جولای اعلام کرد الاطرش در حمله به یک ایست بازرسی ارتش در منطقه «عرسال» که در آن سه سرباز کشته شدند، دخالت داشت. ..

قبل از آنکه خبر فوق در سایتهای خبری منتظر شود، شبکه های اجتماعی این خبر را منتشر کرده بودند.  برخلاف همیشه که هر اتفاقی در لبنان را به حزب الله نسبت می دهند، این بار اهالی منطقه عرسال که پذیرای تروریستهای سلفی هستند و به آنها کمک می کنند، گیج و درمانده و عصبانی هستند و این موضوع را با بی میلی به هواپیماهای سوریه نسبت می دهند.

اما عمر الاطرش کیست؟ جوانی لبنانی از عرسال که قبل از اتفاقات سوریه چوپانی بیش نبود و پس از تصمیم جنگسالاران غربی بر نابودی سوریه، از فرصت استفاده کرد تا پول و موقعیتی بدست آورد و در این راه بسیار موفق بود. او به سرعت تبدیل به ستاره ی رسانه های مخالف سوریه شد و اقدامات عملی تروریستی خود را شروع کرد. در 17 جولای وزیر دفاع لبنان فایر غصن وی را مسئول انفجارهای ضاحیه معرفی کرد. از آنجا که سید حسن نصرالله قبلا گفته بود دستگاه های دولتی باید ماجرا را دنبال کنند و اگر نکنند خود حزب الله عاملان جنایت را به سزای عملشان خواهد رساند، شاید بعید نباشد که هلاکت وی بدست رزمندگان حزب الله انجام شده است. خصوصا آنکه در شبکه های اجتماعی لبنان هم گفته شد الاطرش پس از کار اطلاعاتی دقیق با یک موشک به هلاکت رسید.

با اینکه نزدیکان وی اتهام انفجارهای ضاحیه بوسیله الاطرش را رد می کنند و ادعا می کنند او هیچگاه به بیروت نرفته است!، اما برخی دیگر او را مامور سازمان اطلاعاتی سوریه خوانده اند! مخالفانش او را راهزن می نامند و موافقانش او را مجاهدی در راه دفاع از سوریه عنوان می کنند که توسط حزب الله از میان برداشته شده است.

هرچند باید منتظر گزارشهای رسمی در مورد علت و نحوه ی هلاکت این تروریست باشیم اما به نظر من حضور حزب الله در منطقه سنی نشین عرسال که وسعت و پیچیدگی زیاد آن، ارتشهای سوریه و لبنان را از محافظ مرزها بازداشته، بعید و تقریبا ناممکن به نظر می رسد. پس موشک شلیک شده در منطقه مرزی کار کیست؟ احتمال می دهم در صورتی که موشک از طرف حزب الله شلیک شده باشد نه از یک پرتابگر زمینی، که از یک پهپاد مسلح شلیک شده است. استفاده ی گسترده حزب الله از پهپادها در جنگ سوریه شگفتی تحلیلگران خارجی را برانگیخته است. شب گذشته نیز اخباری مبنی بر اشراف اطلاعاتی حزب الله نسبت به تحرکات تروریستها منتشر شد که بوسیله پهپادها بدست آمده است.

۰ ۰ ۰ نظر ۲۷۱۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها