ضاحیه این روزها چه حال و هوایی دارد؟

ضاحیه این روزها چه حال و هوایی دارد؟

حزب الله لبنان وقتی وارد جنگ در سوریه شد، خود را برای همه چیز آماده کرده بود: شماتت دوستان، تهدیدهای دشمنان، خمپاره و راکت ها، بمب ها و خطرات دیگر. اما چه شد که دو انفجار در ضاحیه یعنی مرکز حزب الله در بیروت رخ داد؟

اگر اخبار شبکه ها و روزنامه های عربی را دنبال کنید می بینید که همه می گویند انفجارها و عملیات های القاعده توسط شخصی به نام بندر بن سلطان برنامه ریزی و اجرا می شود. سیاست های حکومت پادشاهی سعودی توسط اقدامات خرابکارانه ی این شخص در دیگر کشورها دنبال می شود. یعنی ملک عبدالله دیگران را مهره هایی می پندارد و وقتی بخواهد، چند میلیارد دلار به این امیر بندر می دهد و می گوید برو کارش رو تموم کن! در قضیه سوریه هم او را فراخوانده و با دادن بودجه کلانی گفته این بابا (بشار) رو من دیگه نبینم! تو رو هم نبینم تا بشار سقوط کنه! چطور شد که در عراق و افغانستان و مصر و دیگر کشورها این اقدامات تاثیر گذار بود اما در لبنان به شکست انجامید؟

شاید علت عمده ی شکست سعودی، نگاه غلط آنها به دیگران و فرامین بچگانه پادشاه است. یک سیاستمدار شکست خورده و ضعیف در کشورهای عربی هم می داند برای کار سیاسی باید ورقه ها و برگ برنده هایی داشت. نگاه به اوضاع تنها از منظر پول، باعث چنین توهماتی برای جناب پادشاه شده است.

از جانب دیگر نادیده گرفتن قدرت حزب الله یکی از دلایل شکست سیاستهای سعودی است. گروهی که توانسته چند بار اسراییل را شکست بدهد، با چند زامبی ریش دراز مفنگی القاعده شکست نخواهد خورد.

نکته سوم مردم و حامیان مقاومت هستند. همکاری خوب مردم و صبر و اراده ی آنها کل نقشه ی سعودیان ملعون را نقش بر آب کرد. هدف سعودی از انفجارهای لبنان، در تنگنا قرار دادن مردم و نیروهای مقاومت بود، حال آنکه مردمی که زیر بمبهای چند هزار پوندی رژیم صهیونیستی سر خم نکردند با چند انفجار کور به زانو در نمی آیند.

اما حزب الله چه کرد که جریان بمب گذاریهای زنجیره ای متوقف شد و نتوانستند مانند عراق، هر روز برنامه ی کشتار مردم بیگناه را اجرا کنند؟

گذشته از اقدامات نظامی پشت پرده و محرمانه ای که از چشم مردم به دور است، تمهیدات امنیتی حزب الله بسیار مثمر ثمر بوده است. در غیاب سازمان امنیت لبنان و با وجود اقدامات برخی از اشخاص در دولت و جناح 14 مارس در ایجاد امارت اسلامی در شمال لبنان و تسهیل عملیات وارد کردن سلاح و تروریست به لبنان و ارسال آن به سوریه، حزب الله و حرکت امل برای تامین امنیت مردم دست به کار شدند. مهم ترین حرکتی که بطور علنی انجام شد ایجاد مناطق ایست بازرسی بود. در ورودی های ضاحیه، هر ماشین عبوری توسط حزب الله بازرسی می شود تا از عدم وجود بمب و مواد منفجره در آن اطمینان حاصل شود. ضمن اینکه در تمام خیابانهای ضاحیه برای جلوگیری از پارک ماشین های ناشناس، به سرعت میله های آهنی و زنجیر کاشته شد.

ایست بازرسی ها توسط جوانان داوطلب حزب الله انجام می شود و هیچ گونه مزایای مادی برای آنها ندارد. هرچند در اوایل از دستگاه های کشف بمب استفاده نمی شد اما اکنون بیشتر پست ها به دستگاه مجهز شده اند اما به جهت آنکه اطمینان زیادی به دستگاه نیست، موارد مشکوک با رویه خاصی بررسی می شوند. در بازرسی از دزدی نبودن ماشین و صحت مدارک اطمینان به عمل می آید، از ملیت سرنشینان و راننده با دو سه جمله سوال و جواب اطلاع حاصل می شود و اگر سوریه ای یا فلسطینی یا غیر لبنانی باشد بررسی های لازم انجام می شود. ایست بازرسی های ارتش لبنان با رنگ قرمز و سفید که نشانه پرچم لبنان است مشخص می شود و ایست بازرسی های حزب الله با موانع آهنی زرد و سفید. نیروها لباس های خاصی برتن دارند و بسیار محترمانه برخورد می کنند.

در خیابانهای مهم نیروهایی مثل پارکبان قرار داده اند که مطمئن باشند فقط اهل محل در آن خیابان پارک می کنند و موارد امنیتی سریعا گزارش و اقدام می شود.

با این تمهیدات جلوی شرارت های بندگان شیطان گرفته شده و مردم امنیت پیدا کرده اند. اما مشکلاتی هم ناخواسته ایجاد شده است. ترافیک در مبادی ورودی به ضاحیه و داخل آن، هر فردی را به فکر فرو می برد که اگر در تابستان که بیروت خلوت است اینقدر ترافیک باشد، وقت مدارس چه خواهد شد. البته ظاهرا حزب الله دستگاه های جدیدی تهیه و در صدد نصب آن است که تمام محتویات داخل ماشین در مانیتور دستگاه دیده می شود. از طرف دیگر مراکز حزب الله اکنون به جهت ایستادن نگهبان مسلح، مشخص شده و می توان فهمید در فلان ساختمان خبری هست.

خلاصه قدر امنیت را بدانید. قدر نعمت را آنکس می داند که آنرا از دست بدهد. مرزداران کشور اسلامیمان از لب مرزها با چشمانی تیزبین و هشیار به مراقبت مشغولند تا مردم امنیت و آرامش داشته باشند. هر پیشرفت علمی و هر پروژه ای که در کشور انجام می شود مرهون زحمات این عزیزان است. حتی عباداتی که مومنان با آرامش در مساجد و خانه هایشان انجام می دهند ثواب و بهره ای برای مرزداران عزیز و حافظان امنیت خواهد داشت. انشالله

۰ ۰ ۰ نظر ۳۱۰۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها