نزدیک شدن زمان آغاز مدارس در لبنان در سایه تهدیدات امنیتی

نزدیک شدن زمان آغاز مدارس در لبنان در سایه تهدیدات امنیتی

باز آمد بوی ماه مدرسه...
یادش به خیر، کوچیک که بودیم دلهره و اشتیاق شروع مدرسه یه حس غریبی داشت. الان که نزدیک آغاز مدرسه ها هستیم، پلیس و راهنمایی رانندگی و خیلی دستگاه های دیگه برنامه ریزی کردن تا بچه ها در امنیت و آرامش برن مدرسه.
اما اینجا تو لبنان، دولت که رو هواست، دستگاه امنیت لبنان هم که داره زیرزیرکی به تروریستهای سوریه کمک میکنه چون زیر دست گروه 14 مارس هست. می مونه حزب الله و حرکت امل که مثل همیشه باید جور بی توجهی به شیعیان رو خودشون به دوش بکشن. البته ارتش لبنان هم اقداماتی می کنه اما فایده نداره، چون وقتی یه تروریست رو می گیرن، دولت میره آزادش میکنه!
الان لبنان وضعش عادیه. میشه رفت لب دریا و صخره روشه رو تماشا کرد، میشه رفت سوپرمارکتها و پاساژها و مرکز خریدها و پول خرج کرد، میشه تو خیابونا چرخید، اما به ضاحیه که برسی، ایست بازرسی ها شروع میشه. اونم برای محافظت از مردم. تازگی تجهیزات و موانعشون هم مرتب تر و شیک تر شده و هر نقطه بازرسی یه تابلو داره که شماره نوشته و زیرش نوشته لحمایة الاهل و الوطن یعنی برای حمایت مردم و میهن. موانع آهنی هم رنگ سفید و زرد داره به نشانه حزب الله. هرچند از این دستگاه های کشف مواد دارند اما می دونند که به دستگاه ها اعتمادی نیست (مثل عراق که کلی می گردن با دستگاه، آخرش هم روزی ده تا انفجار پیش میاد!) برای همین دقت های خاص خودشون رو دارند. با این حال به شدت با احترام و حرفه ای بر خورد می کنند. کسانی که برای ایست بازرسی پست دارند، داوطلب هایی هستند که هیچ مزیت مادی هم براشون نداره.

تصویر آرشیوی از ایست بازرسی حزب الله

فقط برای حفظ امنیت مردم وایسادن و خدمت می کنند. در لبنان همه نگران شروع مدارس هستند. اگه بخواد وضع همینجوری باشه، حتی اگه انفجاری پیش نیاد، هر روز کلی ترافیک میشه. یعنی راهی که یک ربع پیاده طول میکشه ممکنه دوساعت با ماشین طول بکشه. خوشبختانه من که از قدیم سعی می کردم پیاده برم سر کار؛ مشکلی ندارم.
اما در اینجا باید به قدرت حزب الله اعتراف کرد که با وجود برنامه های بندر بن سلطان ملعون برای انفجارهای متعدد در لبنان مانند عراق و سوریه، قبل از دومین انفجار، سرنخ ها را پیدا کردند و دست مجریان طرح را بستند. ضمن اینکه با اجرای اقدامات مختلفی، جلوی انفجارهای بعدی گرفته شد. با شکست طرح خرابکارانه بندر بن سلطان و ادامه ی پیروزی ها در سوریه، ناکارآمدی زامبی های وارداتی برای مجریان طرح به اثبات رسید و خودشان برای حمله به سوریه اقدام کردند. موضوع به حدی جدی بود که برخی لبنانی ها از لبنان رفتند و بیشتر کسانی که کار واجبی نداشتند، به دهکده هایشان رفتند. با این حال تحرکات امنیتی و نظامی ایران و حزب الله و سوریه، و نمایشهای روسیه منجر به عقب نشینی آمریکا از حمله شد.
برخی منابع امنیتی، شلیک چند روز پیش دو موشک از طرف آمریکا را شروع جنگ قلمداد کردند اما توانایی خیره کننده روسیه در ردیابی و ساقط کردن آنها، را باعث اتمام جنگ در همان ساعت اول می دانند. به گزارش منابع خبری، روسیه موشکها را از همان لحظه شلیک از خاک یکی از کشورهای عضو ناتو، ردیابی و اطلاع از آن را اعلام کرد. ضمن آنکه ظاهرا تماسی هم با ستاد ارتش آمریکا انجام داد. سپس یکی از موشکها با سیستم ضد موشک ساقط و دیگری با جنگال منحرف و به داخل دریا ساقط شد. در صورتی که این خبر حقیقت داشته باشد می توان اقدامات روسیه در حمایت از تنها هم پیمانش در خاورمیانه را چیزی فراتر از اقدامات نمایشی دانست.

۰ ۰ ۰ نظر ۳۳۷۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها