فلسطینی ها و دشمنی با مقاومت!

فلسطینی ها و دشمنی با مقاومت!

سایتی فلسطینی به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: یک مسئول امنیتی بزرگ حزب الله به علی برکه یکی از رهبران حماس در لبنان هشدار داد که حماس و رهبران آن در لبنان عنصر نامطلوب تلقی شده و باید به سرعت و خلال چند ساعت لبنان را ترک کنند.

به گفته ی منبع این خبر، دلیل این اقدام، مشارکت حماس در جنگ سوریه به دستور قطر و برای کمک به تروریستها بوده که ادله ی انکار ناپذیری در این راستا وجود دارد.

این منبع آگاه اطلاع داد که تعدادی از کتائب قسام که در درگیری های القصیر شرکت کرده بودند کشته شده اند و تعدادی هم بازداشت شده اند که به چگونگی استخدام خود برای جنگ با سوریه و حزب الله اعتراف کردند.

حزب الله بعد از بدست آوردن این مدارک، حماس را بخشی از سیستم امنیتی اسراییلی قطری تلقی می کند که تلاش دارد نظام سوریه و حزب الله را نابود کند.

همچنین این منبع تاکید کرد که حماس از حرکت جهاد اسلامی خواست تا برای باقی ماندشان در لبنان و پیدا کردن راهی امن برای خروج به محلی نامشخص، پادرمیانی کند که جهاد نپذیرفت. (منبع)

- هم چنین دو روز قبل، حزب الله بین آوارگان فلسطینی که از سوریه فرار کرده اند کمک های انسانی توزیع کرد و مسئول فلسطینی اردوگاه از حزب الله و سید حسن تشکر کرد. در انتهای تقسیم کمک ها دو جوان فلسطینی با موتور به محل آمدند و با فریاد اعلام کردند هنوز خون شهدای ما در سوریه خشک نشده و حزب الله باید از اردوگاه برود و به پرچم های حزب الله حمله کردند! (نامردا از اولش نیومدن، گذاشتن محموله ها رو بگیرن بعدش بلوا کنن!) و تهدید کردند که به کامیونهای کاروان حمله می کنند.

- منابع موثقی برای روزنامه کویتی الجریده از شکاف سریع  بین حماس خبر دادند. اختلافات داخلی حماس دیگر به صورت علنی مطرح می شود و سبب آن رغبت برخی شاخه ها به بازگشت حماس به آغوش ایران و حزب الله و برهم زدن اتحاد با قطر است. به گفته ی این منابع، شاخه ی راغب به بازگشت به اتحاد با ایران، عقیده دارد گام اول برای خروج از ائتلاف دوحه، خروج خالد مشعل از آن به سبب مواقف خصومت آمیزش بر ضد ایران و سوریه است.

همچنین عنوان کردند این بحران در پی شکست نشست اخیر دفتر اجرایی حماس در استانبول رو به افزایش است. این نشست که با حضور مشعل و موسی مرزوق تشکیل شد به هدف رسیدن به یک موضع یکپارچه در قبال حل اختلافات با ایران تصمیم به ارسال دو گروه به تهران و بیروت برای ملاقات با مسئولان ایرانی و حزب الله داشت که به سبب مخالفت دیگر رهبران حماس به شکست انجامید و به تشدید اختلافها و بحران دامن زد.

بحران با صحبتهای قرضاوی در دوحه و با حضور مشعل بالا گرفت که در آن قرضاوی به شدت به حزب الله حمله کرد و سید حسن نصرالله را ستمگر بزرگ نامید! و تهران را متهم به همپیمانی با صهیونیست بین الملل نمود!!

این منابع گفتند رهبرانی از حماس این خطابه ی قرضاوی را برنتافتند و اولین واکنش آنها به آن، ارسال سریع نامه ای از طرف عماد العلمی و محمود الزهار به مشعل و بازخواست وی برای توضیح آنچه اتفاق افتاده و فشار به وی برای انجام یک نشست مطبوعاتی و اعلام برائت و مخالفت صریح با سخنان قرضاوی بود. ضمن اینکه نامه تندی به مضمون مشابه از طرف فرماندهی کتائب قسام شاخه ی نظامی حماس به رئیس حکومت برکنار شده در غزه، اسماعیل هنیه فرستاده شد. (منبع) 

پ.ن: مراقب باشیم با کی همپیمان می شویم.
پ.ن2: خبر مبنی بر درخواست حزب الله از حماس برای خروج، شایعه ای است که خود فلسطینی های نمک نشناس برای ننه من غریبم بازی بیشتر و اضافه کردن مبلغ چک های دریافتی از قطر پخش کردند! حزب الله اینقدر مرام دارد که به این خرابکارها کاری نداشته باشد.

۰ ۰ ۰ نظر ۳۰۹۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها