دعوا سر ریش ملا نیست!

دعوا سر ریش ملا نیست!

چند روز پیش دو طلبه سنی در بیروت مورد هجوم چند جوان قرار گرفته و بلوایی در لبنان به پا شد. هرچند در رسانه ها خبر از هجوم جوانان و انتقال دو طلبه به بیمارستان دادند، اما شنیده ها حاکی از این است که چند جوان به آنها حمله کرده و ریش بلند آنان را کوتاه کرده اند.
چرایی و علت وقوع این حادثه را باید در فشارهای اخیر بر ضد شیعیان جستجو کرد.
بعد از شروع جنگ در سوریه از همان آغاز، ایران و حزب الله و بطور کل شیعیان مورد تهدید و اهانت و افتراهای گوناگون قرار گرفتند.
در لبنان هم یک شاگرد نانوایی که به دنبال پول بیشتر بود، خود را به شکل شیخ درآورده و سعی کرد با ایجاد سر و صدا خود را مطرح کند و دکان و دستگاهی راه بیاندازد. برای این کار شروع کرد در مسجدی خطبه های سیاسی ضد ایرانی و ضد حزب الله خواند و بعد از آنکه برای خود پیروانی پیدا کرد به خیابان آمد و چند بار خیابانهای شهر صیدا را بست.
همین کافی بود تا دولتهای خارجی مثل قطر و سعودی کمک های مالی عجیب و غریبی به وی بکنند بطوریکه اسلحه و ماشین های گرانقیمت تهیه کرده و به همراهانش روزی 50 دلار حقوق می دهد. در ماه محرم هم به محله ی شیعیان حمله کردند تا پرچمهای سرخ عاشورا را پایین بیاورند. چرا که ادعا می کنند این نشانه ها نشانه ی نفوذ ایران است! اعمال وی برای تحریک شیعیان بوده و در فیلمها مشهود است که بی هیچ اخطار یا تیر هوایی، بطور مستقیم به سوی مردم شلیک می کنند. آنها هم در جواب شلیک می کنند و شیخ پولکی فرار می کند! بار دیگر جلوی منزل شیعیان تحصن کرد و ادعا کرد این منازل را حزب الله در اختیار دارد و باید آنجا را تخلیه کنند.
خلاصه فشارها و اهانت های بی سابقه و زیادی به شیعیان شده و نمی توان انتظار داشت مردم بعد از دوسال تبعیت محض از رهبرانشان و خویشتنداری، باز هم دنباله روی سیاست پرهیز از درگیری باشند. در این مدت بارها برخی مردم زودرنج و عجول از دست سید حسن نصرالله و نبیه بری رنجیده اند و به کنایه می گویند رهبران ما ساکت نشسته اند و جوابی نمی دهند.
هرچند اقدام این چند جوان مورد اعتراض و محکومیت حزب الله و حرکت امل قرار گرفت و حرکت امل آنان را با همکاری ارتش بازداشت و تحویل مقامات قضایی داد، اما مردم در این میان به هیجان آمدند. با این حال لبنان در طول تاریخ، از زمان عثمانی تا کنون محل ظلم و ستم علیه شیعیان بوده است:
از وقتی شیعیان و علمای شیعه را در زمان عثمانی می کشتند (مانند شهید اول) و از هرگونه خدمات اجتماعی محروم می کردند، تا ربودن امام موسی صدر و یتیمی شیعه در لبنان، و امروز که با تمام قوا برای هجوم به شیعیان و راه انداختن جنگ مذهبی تلاش می کنند. شیعه در طول تاریخ مظلوم بوده و حقش را پایمال کرده اند. اولین ظلم در غصب خلافت اتفاق افتاد که به خدا و پیامبرش ظلم کردند، بعد با آتش زدن منزل دختر رسول خدا، و ضرب و جرح وی، که این ایام مصادف است با آن ظلمها، بعد با جفا در حق حسن (ع)، دردانه ی پیامبر (ص) ، که فرمود حسن و حسین سرور جوانان اهل بهشتند، بعد هم که دردناک ترین و خونبار ترین ظلم تاریخ را با کشتن امام حسین علیه السلام به تصویر کشیدند تا ثابت کنند اصحاب شیطان قدرتشان فزونی یافته. تا به امروز هم همین بوده و هست. کافی است شیعه باشی تا در لبنان زیر چکمه ی اسراییل یا زیر ساطور سلفی ها کشته شوی. کافی است شیعه باشی تا در عراق منفجر شوی، کافی است شیعه باشی تا در پاکستان بی هیچ جرمی کشته شوی، کافی است شیعه باشی تا در بحرین با گاز سمی و گلوله کشته شوی و صدای کسی هم در نیاید.

شیعیان عیدتان مبارک. اما یادتان نرود ظلمی که شد و ظلمی که ادامه دارد. مبادا عید و شادی و امنیت و آسایش که در مملکت دارید شما را از دشمن غافل کند. گرگهایی که دندانهایشان را تیز کرده اند و با یکدیگر نجوا کنان به مرزها نزدیک می شوند.

۰ ۰ ۰ نظر ۳۰۹۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها