نوروز مبارک

نوروز مبارک

سلام
پیشاپیش و دورادور عید نوروز را به همه عزیزان تبریک عرض می کنم.
تعطیلات نوروز فرصتی است برای ایرانیان تا اندکی از کار و مشغله روزانه فاصله بگیرند و با خانواده خود به بازدید اقوام یا مسافرت بروند. مسافرت های خارجی هم آنچنان باب شده که ایرانیان بزرگترین رقم توریستهای لبنان را تشکیل می دهند. کلا همانطور که سوریه از زوار ایرانی آباد شد و بعد از آن هم عراق، ترکیه و لبنان هم دارند سود زیادی از سفر توریست های ایرانی می برند. انشالله که به همگی خوش بگذرد و دلارهای عزیز را صرف خرید اجناس چینی نکنند! دوستانی که می آیند دقت کنند جدای بحث گوشت حلال و حرام، یک هفته ای است که مقادیر عظیم گوشت و مرغ و ماهی و لبنیات فاسد کشف شده و خلاصه خیلی مواظب غذای خود باشید تا این سفر خاطره ی بدی برایتان نشود.
داستان از این قرار است که یکی از مسئولین دچار مسمومیت شده و پس از بررسی متوجه شده اند مقادیر عظیمی از مواد غذایی فاسد وجود دارد که به بیشتر هتلها و رستوران ها پخش می شود.
ما که رفتن به رستوران و غذای بیرون منزل را بر خودمان حرام کردیم. حتی اگر رستوران متعلق به سیدحسن نصرالله باشد!
کلا در لبنان چیزی به اسم نظارت وجود ندارد و تجار بزرگ مسیحی هر چیزی بخواهند وارد می کنند و می فروشند. کسی هم نمی تواند چیزی به آنها بگوید.
 
بگذریم، نوروز را که فرصتی برای صله ی ارحام و تازه کردن دوستی ها و محبت ها و کنار گذاشتن مشکلات گذشته است مغتنم بشماریم و کمی به خودمان برسیم و روحمان را آماده کنیم که این منزل بسی کوتاه و گذراست و چشم برهم زدنی به پایان خواهد رسید. جمله ی معروف مرحوم علامه کرباسچیان هنوز در گوشم زنگ می زند که می فرمود: «باور کنیم که یک روز می آید که ما نیستیم، یک روز می آید که این فرشها هست و ما نیستیم، این خانه هست و ما نیستیم...» و برای آن روز چه کرده ایم؟ آیا در پیشگاه خاتم انبیا روسفید خواهیم بود؟
۱ ۰ ۰ نظر ۳۱۸۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها