هدیه صهیونیستها به مناست روز زن

هدیه صهیونیستها به مناست روز زن

دلال مغربی در چنین روزی با گروهی رزمنده به فلسطین رفت و طی عملیاتی تا نزدیک تل آویو رسیدند. رییس ارتش آن زمان یعنی ایهود باراک بالای سر وی آمد و لباس وی را درید تا مطمئن شود دختر است. سپس موهای وی را گرفت و روی زمین کشید.

دلال دختری فلسطینی بود که در سال 1958 در بیروت به دنیا آمد. پدرش در سال 1948 از فلسطین رانده شده بود. مادرش زنی از جنوب لبنان بود. دلال درس خواند و در سیزده سالگی به عنوان پرستار در سال 1971 به عضویت سازمان هلال احمر فلسطینی درآمد. دو سال بعد به حرکت مقاومت فلسطین پیوست و دوره های نظامی سیاسی را پشت سر گذاشت.
پس از آنکه صهیونیستها کمال عدوان یکی از شخصیت های فلسطینی را در لبنان ترور کردند، مقاومت فلسطین در صدد پاسخ برآمد. دلال و عده ای دیگر ۱۰ ماه برای این عملیات دوره دیدند. آنها روز ۹ مارس بندر شهر صور را به مقصد فلسطین ترک کردند. اما دچار مشکل شدند و مجبور شدند سوار قایقهای نجات بادی شوند. دو روز در باد و باران در دریا سرگردان بودند و دو نفر از گروه در اثر واژگونی یکی از قایقها غرق شدند. پس از دو روز سوخت موتور قایقها تمام شد و با پارو به راه ادامه دادند. سرانجام به ساحل رسیدند و معلوم شد در فلسطین هستند. آنها در اتوبان، اتوبوسی را گروگان گرفتند و به طرف تل آویو حرکت کردند. نقشه آنها حمله به هتلی در ساحل و باشگاه افسران در تل آویو بود.
دلال فرمانده عملیات بود. در راه اتوبوس دیگری را هم گروگان گرفتند. ارتش وارد عمل شد. راه را بستند. مهاجمان کمین را شکسته و به راه ادامه دادند. اینطور روایت شده که سه ایست بازرسی را رد کردند. اما در نهایت در نزدیکی تل آویو زرهپوشها راه را بسته و به دستور مستقیم ایهود باراک به قصد نابودیشان آنها را زیر آتش گرفتند. در این عملیات ۳۶ اسراییلی بنا بر اخبار رسمی کشته شدند. اما خواهر دلال می گوید کشته های دشمن بیش از صد نفر است. چرا که در راه تل آویو تابلوی بزرگی برای یادبود کشته شدگان هست که اسم صد نفر بر آن نوشته شده.
ایهود باراک که ظاهرا فرمانده ارتش بود شخصا به مکان درگیری می آید و برای مطمئن شدن از جنسیت فرمانده گروه، لباس وی را پاره می کند و بعد موهایش را گرفته و روی زمین می کشد.
جسد دلال قرار بود در تبادل اسرا که حزب الله سال 2008 انجام داد بازگردد اما نتیجه آزمایش دی ان ای نشان داد که آنها جسد دلال را پس نداده اند.
رشیده مغربی خواهر دلال دلیل انتخاب یک زن برای فرماندهی عملیات را پاسخ به ایهود باراک می داند که برای ترور کمال عدوان، از لباس زن استفاده کرده بودند.

الميادين - ترجمه و تلخيص محمود علوی

۱ ۰ ۴ نظر ۱۷۷۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

سلام علیکم
خدا حفظتون کنه خیلی از این دست مطالب تون بهره می بریم تشکر

پاسخ:

۲۱ اسفند ۹۷، ۰۹:۵۱
علیکم السلام. خواهش میکنم

سلام 
جنبش امل هم شهید مدافع حرم دارن؟؟چون میبینم پیش عکس بعضی شهدا  پرچم امل هس،
اعزامشون زیرنظرحزب الله است؟؟
2-محمد جعفرغندور ازطرفداران سیدشیرازیه؟چون توی ی کلیپش تصویر قمه زنی بود

پاسخ:

۲۲ اسفند ۹۷، ۱۰:۴۸
سلام
بله قبل از رفتن حزب الله به سوریه یه عده آتش به اختیار رفتند. ولی چون حرکت امل نمی خواست رسانه ای بشه و اجازه نداده بود، به اسم حزب الله تشییع شدند.
بعدش دیگه کسی نرفت. بعضی ها مرامی عکس پرچم رو میگرفتن میگذاشتن کنار ادوات که بگن اینجا هم هستن.
نمیشناسمش

گروگانگیری اتوبوسها حرکت تروریستی بوده چون مردم عادی داخلش بودن..نظر شما این نیست؟ 

پاسخ:

۲۹ اسفند ۹۷، ۱۱:۰۲
گروگان گیری وقتی صدمه ای به آنها نزنند تروریستی نیست. اینهمه گروگان گیری سراسر دنیا پیش میاد. هیچ وقت نمیگن تروریستی. طرف میره بانک میزنه گروگان میگیره میگن دزدی و گروگان گیری. اتفاقا گروگان گرفتن مردم فلسطین توسط اشغالگران مهاجم خارجی گروگان گیری و تروریستی است. همون صهیونیستها اتوبوسها را با مردم یهودی داخلش با کالیبر بالا آبکش کردند. عکس را عمدا گذاشتم تا ببینید چه کردند.
شما اگر در جنگ با هر کشور یا سازمانی، یک اتوبوس از آدمهاش رد بشوند بهشون گل میدین؟ تازه اومده باشن شهر شما رو اشغال کرده باشن و خانه های فک و فامیل شما رو گرفته باشند و توش نشسته باشند. با دندان جرشون نمیدید؟ غیر از این باشه احتمالا از بی دندونیه! هههه

سلام خداقوت یک سالی هست مطالبتون را از کانال میخونم اغلب جالب است برایم

 

 

 


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها