شعار روز قدس امسال در لبنان

شعار روز قدس امسال در لبنان

شعار و لوگوی امسال بچه های هنرمند حزب الله لبنان جمله ای است از امام موسی صدر که در مراسم ختم دکتر شریعتی خطاب به یاسر عرفات فرمود: شرف قدس بالا تر از آن است که جز به دست مومنین با شرافت آزاد شود. به زبان ساده تر وی گفت: شرف قدس بیش از این است که به دست اشرار لات و لوت های لا ابالی آزاد شود.
در آن زمان برخی از مسلحین فلسطینی برخوردهای کثیفی با مردم لبنان داشتند و به آنها زور می گفتند و با دخالت در سیاست لبنان باعث جنگ داخلی شدند.
دیروز سالروز فوت یا کشته شدن دکتر علی شریعتی بود.

۱ ۰ ۶ نظر ۲۶۲۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۶)

انشاالله به دست ابنا الخمینی رحمه علیه آزاد خواهد شد.

این حرف امام موسی صدر بنظرم کاملا درسته
گروهی که یک زمان برعلیه صهیونیست ها می جنگد و زمانی دیگر بر علیه حامیان خودش (ایران و سوریه که دشمنان اصلی اسرائیل اند) دوشادوش تکفیری ها می جنگد لیاقت و افتخار فتح قدس راندارد

سلام.
طاعات و عباداتتون قبول.
آقا یک سوال راجع به این حمله موشکی سپاه داشتم.
من که دقیق دستگیرم نشد از خبرها. شما می دونید چند تا از موشک ها به هدف خورده؟  و اساسا موفقیت آمیز بوده عملیات واقعا؟ چندتا از این سایتهای اسرائیلی نوشتن که عمدتا به هدف نخورده. سپاه اما میگه همه ش به هدف خورده.
و اگر به هدف نخورده باشن، آیا اون همه رجزخونی های مایی که بخش مهمی از  بازدارندگی دفاعیمون رو به موشک های دقیق و نقطه زن و فلان و فلانمون گره می زنیم زیر سوال نمیره؟
ما که سربلندی سپاه و انقلاب رو میخوایم اما کلا نگران شدم.
خودی هامون که میگن همه چیز خوب بود، اما اینکه تعداد تلفات رو نمیدن و جزئیات دقیق تری در اختیار نذاشتن نگران کننده هست.
من کلا همیشه نگرانم که توی مسائل دفاعیمون، به اندازه ی رجزخونی هامون( که لازم هست)، توان واقعی نداشته باشیم (که همین  مقداری هم که داریم البته کم نیست).

پاسخ:

۳۱ خرداد ۹۶، ۱۲:۲۹
سلام
طاعات و عبادات شما هم قبول درگاه حضرت حق
بنده قطعا منابع خبری خودمون رو به اسراییل ترجیح می دهم. من هم مانند شما نگران این موضوع هستم که آیا واقعا آنچه به مردم نشان داده می شود، با کارایی و توانمندی و در تعداد لازم داریم یا خیر. این بار شکر خدا بیش از آنچه تصور می کردم جواب گرفتند. اساسا اینکه ایران موشکی با این دقت بزند، حتی اگر نصف موشکها هم به هدف نرسد، پیشرفت بسیار بسیار زیادی است. اسراییلی ها که همیشه سعی در کم نشان دادن توان ایران دارند، و دقت موشکهای ما را زیر سوال می برند، اتفاقا از همین کم دقت بودن ترس دارند. فرض کنید موشک شهاب 3 که برد 2000 کیلومتری دارد، دقتش به جای چند متر، 100 متر یا 500 متر یا بیشتر باشد و مکانی نظامی در سرزمین اشغالی را نشانه رفته باشد. آنها می ترسند موشک، بابت بی دقتی اش به مکانی که بسیار مهم ولی سری و ناشناس است برخورد کند. از این امدادات غیبی ما و حزب الله زیاد داشته ایم که به خاطر یک خطای نظامی، موفقیت نظامی حاصل شده است! از این موضوع که بگذریم، باید بدانیم، عملیات سیلی سخت لیلة القدر، صرفا پرتاب موشک نبود. نیمی از عملیات و ارزش آن، کار اطلاعاتی و اطلاع از مکانهای اختفای سران دشمن داشت. این مکانها را می شد از داخل سوریه هم با موشک باران غیر دقیق ولی پر تعداد، نابود کرد. اهمیت موشک زنی از داخل خاک ایران، در این بود که اولا ثابت شد موشکهای ما توان کافی برای رسیدن به هدف در محدوده برد خود را دارند. دوم اینکه دقت آنها بسیار بالاست. سوم اینکه وقتی می گویند می زنیم، توان عملی کردن این ادعا را دارند. نکته مهم دیگر این که طبق آنچه از گذشته ادعا می شد، دشمن توان کشف و شناسایی این موشک را در مراحل ابتدایی پرتاب تا مراحل نهایی، ندارد.
ادعای دشمن صهیونیستی مبنی بر اصابت نکردن به هدف، صرفا بهانه ای برای سرپوش گذاشتن بر ترس و وحشت آنها و موفقیت ایران است. ارسال پهپاد از محدوده دمشق و نظارت آنلاین بر نقطه های هدف، دستاورد دیگری بود که کسی به آن توجه نکرد. پهپاد ضمن مخابره تصویر آنلاین، خود وارد محدوده دشمن و محدوده حفاظت راداری آمریکا و نیروهای ائتلاف شده بود که خودش نکته حایز اهمیتی است. جالب است بدانید هنگامی که آمریکا با 59 موشک کروز پایگاه ارتش سوریه را بمباران کرد، تنها 23 موشک به پایگاه اصابت کرد و از سرنوشت بقیه خبری در دست نیست!

سلام.طبق آماري كه خود منابع ايراني دادند تعداد كشته هاي به درك فرستاده شده داعشي حدود 50 نفر بودند كه داماد ابوبكر البغدادي لعنته الله عليه هم جزء اونا بوده.به هر حال دلمون رو كه خيلي شاد كردند. راستي من از جايي نشنيدم كه ترامپ كه واكنشي نشون داده به اين حمله.آيا اطلاعي داريد آقاي علوي؟ دم همشون گرم.گل كاشتن.

پاسخ:

۳۱ خرداد ۹۶، ۱۳:۰۸
سلام. من هم ندیدم واکنشی داشته باشه. وی در تویترش از 19 ژوئن تا دیروز هیچ چیزی منتشر نکرده است! یعنی بیش از یک روز سکوت!

نمیخواین یه تحلیلی درمورد حمله موشکی بنویسین؟

پاسخ:

۱ تیر ۹۶، ۱۳:۵۲
نه. عمدتا سعی دارم فقط در مسایل لبنان مطلب بنویسم. اما باید بگویم بر خلاف همیشه که نقد داشتم، این بار بسیار این حرکت را مناسب و بی نقص دیدم. همیشه نگران بودم که مبادا آنچه در تلوزیون و رسانه ها درباره ساخت سلاح به مردم اعلام می شود در سطح وسیع و با کیفیت و کارایی مناسب نباشد، و تنها برای نمایش و تبلیغات ساخته شده باشد. تاثیری که این اقدام در رسانه ها گذاشت صد برابر بهتر و بیشتر از تاثیر نظامی آن بود. دست همه مدافعان وطن درد نکند. روح شهید تهرانی پدر موشکی ایران هم غریق رحمت.

بله،
توی اطلاعیه دوم سپاه گفتن 170 تا رو کشتن و از صفر تا صدشم کار خودمون بوده،
دمشون گرم به هر حال،
اما بله، تاثیر رسانه ایش خیلی مهمتر از تاثیر نظامی عملیات بود،
ایشالا که باز هم از این خبرهای خوب بشنویم!
ممنون از شما

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها