موج جدید تحریمها علیه ایران

موج جدید تحریمها علیه ایران

پس از توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 قرار بود تحریمهای ایران لغو شود. اما چند سری تحریم جدید هم علیه ایران وضع شد. تحریم های غیر مستقیمی که علیه همپیمانان ایران اعمال می شود و در نهایت خود ایران را هم گرفتار خواهد کرد رو به گسترش است. در ادامه از موج جدید تحریمها در لبنان مطلع شوید.

به گزارش لیبانون دیبایت علیرغم اینکه مصوبه جدید تحریمها هنوز در کنگره آمریکا به تصویب نرسیده و درحال بررسی است اما برخی شرکتهای مالی بین المللی خدمات بانکی خود به لبنان را محدود کرده اند و خواستند که در این زمینه از واشنگتن هم پیشی بگیرند.
چند روز پیش یک لبنانی در نبطیه به شعبه بانک مشهوری در این شهر مراجعه کرد تا حساب باز کند. کارمند بانک مدارک وی را گرفت و با مدیریت تماس گرفت. در پی آن، افتتاح حساب برای وی را رد کرد! این شهروند علت را جویا شد و مصر شد تا پیگیری کند و به دفتر مدیر بانک رفت. در آنجا به وی گفتند چون شما در بیمارستان شیخ راغب حرب که وابسته به هلال احمر ایرانی است کار می کنی، بانک نمی تواند برای شما حساب باز کند! این شهروند که شوکه شده بود گفت یعنی می گویید من تروریست هستم؟ مدیر بانک که جوابی نداشت گفت خودت که گفتی. واقعیت مملکت این است!
متاسفانه تنها این امدادگر نیست که حساب برایش باز نشد، بلکه اطلاعات بدست آمده نشان می دهد بانک دیگری هم ماه پیش حساب تعداد زیادی از کارمند این بیمارستان را مسدود کرده بود و برای پس دادن موجودی حسابشان شروط عجیب و غریب وضع کرده بود. اینها به بهانه کار برای جمعیت ایرانی هلال احمر بود، اما در هر حال این افراد لبنانی و تابع قانون کار لبنان هستند و چنین اقدامی غیر قانونی است.
این برخوردها در کشورهای دیگر هم در حال انجام است و برخی لبنانی هایی که ادعا شده با حزب الله رابطه ای دارند به بانک ها احضار شده و از آنها خواسته شده تا حسابشان را ببندند. حتی یک بانک با روشی نرم با یک روزنامه نگار که برای یک پایگاه خبری الکترونیکی فعالیت می کرد برخورد کرد و برای وی پیام فرستاد بانک با درخواست وام شما موافقت نکرد. وی که درخواست وام نکرده بود پیگیری کرد و متوجه شد آنها می خواهند حسابش را بیش از پیش زیر نظر بگیرند و منبع وصول هر مبلغ را بدانند.
در این باره یک منبع بانکی اظهار داشت «فشارهای زیادی بر آنها وارد می شود که تحمل آن سخت است. بانک تلاش می کند بین مصلحت خود و مصلحت شهروندان، به نوعی هماهنگی برسد.» اما در نهایت این شهروندان هستند که فشار را تحمل می کنند.
ویروس تحریمها در حال گسترش است و به شرکتهای ارائه کننده خدمات بانکی اینترنتی هم رسیده. یکی از شرکتهایی که کارت اعتباری و خرید اینترنتی ارائه می داد به مشتریان لبنانی خود پیام داد که تصمیم گرفته حسابهای آنها را ببندند. و در ادامه شماره های کارت اعتباری آنان را ابطال کرد. در پی نامه نگاری های فراوان، شرکت تنها به این جواب کوتاه به زبان انگلیسی بسنده کرد: از این به بعد به کشور شما خدمات نمی دهیم. حساب خود را تا دو ماه آینده تسویه کنید.
در حالی که لبنان در کش و قوسهای تحریمها قرار گرفته وزارت مالیه و بانک مرکزی لبنان همچنان در سکوت به سر می برند. طبق اطلاعات واصله یکی از شرکتهای بزرگ صرافی لبنانی که با جلسات و رایزنی های پیاپی توانسته بود خود را از گزند تحریمها در امان بدارد به زودی مورد تحریم قرار خواهد گرفت.
از طرف دیگر اعلام شد در آینده نزدیک، شخصیت های مختلف که با حزب الله رابطه خوبی دارند هم مورد تحریم قرار خواهند گرفت. یعنی رییس مجلس لبنان نبیه بری، و حتی میشل عون رییس جمهور لبنان! در پی این خبر گروه هایی از سیستمداران و بانکداران لبنان راهی واشنگتن شدند تا برای جلوگیری از این تصمیم رایزنی کنند. آمریکا اعلام کرد آنها را به حضور می پذیرد اما از قول هرگونه همکاری سر باز زد.
در پی توافق هسته ای ایران و کشورهای 1+5 (که در واقع توافق با همان 1 بود)، قرار بود تحریم های ایران لغو شود. به ادعای رییس جمهور و وزیر خارجه ایران، قرار بود تمام تحریمهای هسته ای و غیر هسته ای لغو شوند که تا کنون عملا به جایی نرسیده است. علاوه بر تحریمهای پیشین، چند نوبت تحریم جدید داشتیم که به اذعان مسئولین دولت ایران مخالف با برجام بوده است. موج جدید تحریمها علیه حزب الله، به زودی به ایران هم خواهد رسید و ایران یا مجبور است کاملا حمایت خود از حزب الله و گروه های مقاومت را قطع کند، یا مجبور است تحریم های شدید تری را متحمل شود.
از طرفی قطع کمک به حزب الله یعنی قطع دستان پر قدرت ایران در منطقه و سقوط سوریه و قوت گرفتن اسراییل و تروریستهای افراطی تکفیری، و متزلزل شدن امنیت ایران در داخل و خارج. آیا دولت و نظام ما قادر خواهد بود خودزنی کند و برگ برنده های سیاسی خود در منطقه را بسوزاند؟ چنین تصمیم استراتژیکی هرچند در صلاحیت دولت نیست، اما تبریک اخیر دکتر ظریف در روز 25 ایار (یعنی روز ملی مقاومت و آزادی در لبنان) به همتای لبنانی خود و دبیر کل حزب الله لبنان نشان داد ایران از حمایت مقاومت دست نخواهد کشید و این رویکرد را تمام دولتهای ایران با هر نوع وابستگی و رنگ و بویی، ادامه خواهند داد.
خداوند در آیه 120 سوره بقره می فرماید:

وَلَن تَرْضَىٰ عَنكَ الْيَهُودُ وَلَا النَّصَارَىٰ حَتَّىٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُمْ ۗ قُلْ إِنَّ هُدَى اللَّـهِ هُوَ الْهُدَىٰ ۗ وَلَئِنِ اتَّبَعْتَ أَهْوَاءَهُم بَعْدَ الَّذِي جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ ۙ مَا لَكَ مِنَ اللَّـهِ مِن وَلِيٍّ وَلَا نَصِيرٍ

یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند تا آنکه از آیینشان پیروی کنی. بگو: مسلماً هدایت خدا فقط هدایت [واقعی] است. و اگر پس از دانشی که [چون قرآن] برایت آمده از هوا و هوس های آنان پیروی کنی، از سوی خدا هیچ سرپرست و یاوری برای تو نخواهد بود.
اما به نظر می رسد امروزه داستان از این هم بالاتر است: یهود و نصاری هرگز از تو راضی نمی شوند حتی اگر از آنان پیروی کنی! عقب نشینی در برابر خواسته های دشمن، حتی اگر به رنگ او در بیاییم هم فایده ای ندارد. چون تازه موقع ادب کردن و تنبیه اسب چموشی خواهد بود که سی چهل سال در برابر آنها کرنش نکرده است. واقعیت همین است. مدتی است شعار مقاومت فایده ندارد داده می شود، اما همه دیدیم که عملا، باید گفت بدون مقاومت فایده ندارد .

۱ ۰ ۷ نظر ۲۴۷۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

خدا لعنت کنت باعث بانی این شر و که ملت حقیر کردند و خون شعیدان رو پایمال جدا باید گفت شهدا شرمنده ایم 

یعنی بد بخت میشیم؟؟؟ اینا کی میخوان از این کارای خزشون دست بردارن ..


زندگی برای مردم سخت شده ملت دارن از گرسنگی میمیرن واقعا نمیشه گفت چه خواهد شد...

پاسخ:

۸ خرداد ۹۶، ۰۹:۴۸
متاسفانه اگر اینطور پیش بره، بدبخت تر هم میشیم. منتهی فرقش ایه که این بار اگر ایران فعالیتی خارج برجام انجام بده، مثلا فعالیت اتمی، گزینه جنگ، بدون مجوز شورای امنیت، برای آمریکا محفوظ هست! یعنی دیگه نیازی نیست شورای امنیت رای مثبت و قطعنامه بده و با مخالفت و وتوی احتمالی چین و روسیه روبرو بشه، موافقان جنگ اتوماتیک حمله میکنن.
عده ای نفهمیدند یا نخواستند به روی خودشان بیاورند که ما در یک مبارزه ایم. از وقتی انقلاب کردیم رودر روی نظام استکباری جهانی قرار گرفتیم. تنها راه مقاومت معقول هست. نه دست کشیدن از مقاومت آنهم به شکل نامعقول.

جنگ هم بشه برای مسولین مملکت هیچ فرقی نمیکنه:آقازاده ها که تشریفشون رو می برند خارج.یک عده مخلص از مملکت دفاع می کنند. جنگ که تموم شد اون آقازاده های فراری برمیگردند میشینن جای باباشون و شروع می کنند به صادر کردن نظریه و دوباره مدافعین مملکت رو خشونت طلب ها می نامند...درست عین زمان جنگ تحمیلی!!!!!!!'!!!!!!!!!!!

کاش هر روز تنمون‌ رو توی این کشور نمی لرزوندن.از وقتی که یادم میاد هر روز قرار بوده امریکا حمله کنه به ایران.کی قراره این استرس ها نباشه،؟کی قراره تحریم نباشه؟کی میشه ارامش داشته باشیم؟شرایط غیر قابل تحملیه.کاش هیچ کجای دنیا جنگ و تهدید و غصه نبود؟بیاید توی این روزها و شبهای ماه مبارک رمضان دعا کنیم برای ارامش دنیا.در ضمن طاعات و عبادات همه عزیزان و همچنین اقای علوی بزرگوار قبول.التماس دعا.

پاسخ:

۹ خرداد ۹۶، ۰۹:۵۴
ان شالله. ممنون. محتاج دعاییم

آقای علوی، داستان قتل دختر 16 ساله "نریمان شور" و مادرش در جنوب که خیلی توی شبکه های اجتماعی سر و صدا کرده چیه؟

پاسخ:

۱۱ خرداد ۹۶، ۱۰:۱۹
مردی همسر و دختر 15 ساله اش را کشته. می گویند آدم عصبی و بداخلاقی بوده. اما برادرش می گوید وی خیلی هم مهربان بوده. اطلاعات دقیق نیست و متناقض است. احتمال هست همگی به قتل رسیده باشند و کار پدر نباشد. با این حال شرایط رو به افول در لبنان باعث شده لبنانی ها هم مثل ایرانی ها آستانه تحملشان پایین بیاید. اسلحه هم که همه دارند. نتیجه می شود همین.

واحد من كثر همومه ومشاكله ما عرف من وين يبتدي الدعاء فقال :
يا رب ..
أنا من لبنان وأنت أرحم الراحمين .!

پاسخ:

۱۲ خرداد ۹۶، ۱۲:۴۴
laughlaughlaugh حلو

کل مشاکلنا بعد الثورة الاسلامیة فی بلدنا ایران لأجل حمایة من فلسطین و حزب الله
والسلام علی من اتبع الهدی

پاسخ:

۱۹ خرداد ۹۶، ۱۲:۵۴
عفوا هل في اول الثورة هجموا على ايران بسبب حمايتها من حزب الله؟ الثورة بحد ذاته مشكلة لدى الاستكبار العالمي. لم يتحملوا أن بلدا لا يكون تحت سيطرتهم. يجب على كل البلدان الخضوع امامهم وقبول نواياهم. ممنوع لأحد ان يعمل غير ما يريدونه هم.
اول انقلاب که اصلا حزب الله نبود تا با انقلاب دشمنی کنند. مشکل اصلی استکبار جهانی، خود انقلاب بود. آنها نمی پذیرند کشوری زیر سلطه آنها نباشد. همه کشورها باید در برابر انها کرنش کنند و طبق پسند آنها رفتار کنند. ممنوع است کسی کاری غیر از آنچه آنها می خواهند انجام دهد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها