آیا رژیم صهیونیستی آماده تهاجمی دیگر است؟

آیا رژیم صهیونیستی آماده تهاجمی دیگر است؟

استفاده از این مطلب تنها با ذکر نام نویسنده و پایگاه مجاز است

مدتی است در پی به ریاست رسیدن ترامپ در آمریکا، تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان و حزب الله شدت گرفته است. هرچند هنوز ترامپ علیرغم اینکه پر سر و صدا اولین روزهای ریاست جمهوری خود را آغاز کرده اما هنوز سیاست و راهبرد وی برای کارشناسان و تحلیلگران مبهم است. با این همه، رژیم صهیونیستی، در آب گل الود منطقه در حال ماهیگیری است و بر تهدیدات و زیاده خواهی های خود افزوده است.
تحرکات مرزی این رژیم در مرز با لبنان، موجب نگرانی برخی کارشناسان شد اما آنانکه با سیاست این رژیم و وضع منطقه آشنایی بیشتری دارند، اوضاع را بر وفق مراد می بینند. از جمله اقدامات این رژیم، نصب دوربین و دستگاه های شنود و ارسال در نقاط مرزی و گاهی در خاک لبنان بود که با اعتراض مردم روبرو شد و تظاهراتی در منطقه صورت گرفت. رژیم متجاوز، این اعتراض را با پرتاب گلوله های اشک اور به داخل خاک لبنان در مقابل چشمان نیروهای سازمان ملل پراکنده کرد.
در اقدامی دیگر ارتش متجاوز در اقدامی که نشانه نیت شوم و تجاوزکارانه است، موانع سنگین سیمانی ضد تانک را در منطقه مرزی مزارع شبعا برداشت و یک درب آهنی در منطقه کار گذاشت. اقدامی که با واکنش ارتش لبنان روبرو شد و با حضور نیروهای رزمی و مهندسی، دوباره موانع سیمانی ضد تانک در منطقه نصب شد.
در اقدامی دیگر گفته شد منطقه ای در لبنان مورد حمله موشکی این رژیم قرار گرفته است. روز بعد، اخبار دقیق تر حاکی از حمله مجدد به نقطه ای نظامی در خاک سوریه بود. البته حزب الله و سوریه هر گونه تلفات مالی و جانی را رد کردند. همزمان با این اخبار، شایعاتی مبنی بر تصمیم حزب الله به اقدام متقابل و عملیاتی وسیع در لبنان منتشر شد که از متن شایعه می شد فهمید ساختگی و کذب است.
علاوه بر اینها هر روز مقامات صهیونیست، در چارچوب جنگ روانی، لبنان را به جنگ سوم تهدید می کنند. و این سوای تمام تجاوزهای هوایی و دریای روزانه این رژیم به مرزهای هوایی و دریایی لبنان است. اما آیا این رژیم می تواند در این شرایط جنگی دیگر را آغاز کند؟
سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود به جنگ روانی صهیونیستها پاسخ داد و گفت علاوه بر مخزن های آمونیاک در حیفا، می توانیم نیروگاه اتمی دیمکونا را هم هدف قرار دهیم. این تهدید سید حسن نصرالله به اقرار مقامات رژیم اشغالگر، در نظر مردم فلسطین اشغالی بسیار جدی و صادقانه بود و باعث شد، دادگاه رژیم صهیونیستی، حکم قطی تخلیه و انتقال مخازن آمونیاک را در هفته گذشته صادر کند. گفته می شود این مخازن متعلق به برادران ترامپ بوده و شهرداری حیفا با انتقال آنها مخالفت کرده بود.
برخی تحلیلگران می گویند چون سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود احتمال جنگ را رد نکرد، پس حتما احتمال جنگ وجود دارد. باید گفت احتمال جنگ همیشه وجود دارد. چرا که رژیم تمامیت خواه صهیونیستی، پایبند به هیچ قانون بین المللی یا اخلاقی نیست و به سبب نداشتن عمق استراتژیک، تلاش دارد هر خطری علیه خود را با عملیات پیشدستانه و تجاوزکارانه در نطفه خفه کند. آنچه دست و پای این رژیم را بسته است مقاومت مردم لبنان است. در نیم قرن اخیر، مقاومت لبنان اعم از گروه های مقاومت کوچک یا جنبش مقاومت لبنانی (امل) یا قوی ترین و جدید ترین گروه مقاومت (حزب الله) نشان دادند هیچ سدی جز مقاومت در برابر این رژیم نیست و تنها راه چاره، مقاومت و جانفشانی در راه وطن است. سید حسن نصرالله در سخنان اخیر خود گفت اگر رژیم صهیونیستی حماقت کند و حمله ای آغاز کند، پاسخ ما بسیار کوبنده خواهد بود.
رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی نیازی به جنگ ندارد. کشورهای مسلمان، با یکدیگر درگیرند و خطر گروه های مقاومت، بدون پرداخت هیچ هزینه ای از طرف صهیونیستها، کاهش یافته است. سوریه، کشور اصلی حامی مقاومت تکه پاره شده و هر قسمت دست یک گروه است و ضربات شدیدی به اقتصاد و نیروی انسانی و نیروی نظامی آن خورده است.
حزب الله هم با از دست دادن تعداد زیادی از فرماندهان و نیروهای خود، به تحلیل برخی از کارشناسان دشمن، تضعیف شده است. اما آنچه برخی رهبران رژیم صهیونیستی را نگران کرده، افزایش بی سابقه قدرت نظامی حزب الله در سایه جنگ در سوریه، عراق، (و به ادعای آنان یمن و بحرین) است. حزب الله با استفاده از این فرصت، آزادانه در سوریه پادگانهای آموزشی ایجاد کرده و دیگر لازم نیست در لبنان پنهانی و در سطح کوچک، به آموزش نیرو بپردازد. همچنین امکان استفاده از انواع سلاح و مهمات شرقی و غربی و حتی اسراییلی برای آن فراهم آمده است که قسمت عمده ای از آن از تروریستها به غنیمت گرفته شده و قسمتی از بازار سیاهی که تروریستها تشکیل داده اند خریداری شده است. از طرف دیگر، همکاری با ارتش سوریه، نیروهای نظامی ایران، ارتش روسیه، و نیروهای عراقی، تجربه و توان عملیاتی این حزب را بشدت بالا برده است. از نظر رژیم صهیونیستی دیگر حزب الله یک میلیشیای مقاومت نیست، بلکه یک ارتش بزرگ، چابک و باتجربه است. چند روز پیش سخنگوی پیشین ارتش رژیم صهیونیستی گفته بود حزب الله غیر از موشکهای ضد کشتی از نوع یاخونت، دارای نیروی دریایی و قایقهای موشک انداز سریع گشته که تهدیدی جدی برای کشتی های جنگی و تجاری ما محسوب می شوند و برای اشغال (آزاد سازی) شهرک های شمال فلسطین می توانند به عنوان پشتیبان و نیروی مساعد ظاهر شوند.
از طرفی ارتش لبنان با ریاست جمهوری گزینه حزب الله، از نگاه رژیم صهیونیستی مایه نگرانی است. روزنامه معاریف به نقل از منابع امنیتی عالی رتبه نوشته است ارتش لبنان در جنگ بعدی در کنار حزب الله و همراه آن خواهد بود.
رژیم اشغالگر قدس، در تصمیم گیری برای چگونگی تعامل با حزب الله با تردید جدی رو برو است. آیا اجازه دهد قدرت و تجربه این حزب بیشتر شود یا با حمله مجدد، قدرت آن را کم کند. آیا هزینه سیاسی اقتصادی و نظامی این جنگ، کمتر است یا تحمل این روند و دست نزدن به آتش.
چند روز پیش رژیم صهیونیستی اعلام کرد کمک و درمان سوریه ای ها (بخوانید تروریستها) را متوقف کرده است. معلوم نیست آیا پروژه این رژیم برای فتنه و سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن، با شکستهای پیاپی تکفیری ها به شکست انجامیده و خود در حال برنامه ریزی برای ورود به آتش جنگ است یا به دنبال کسب امتیاز بیشتر از عربستان و قطر و ترکیه است.
آنچه مسلم است، ورود رژیم صهیونیستی، با ورود به درگیری منطقه ای کنونی، تمام موازنه را به هم خواهد ریخت. حمایت مسلمانان از گروه های تکفیری بشدت پایین خواهد آمد و قسمتی از آنان از جمله فلسطینی ها سلاح خود را به سمت آن بر خواهند گرداند. اساسا ورود صهیونیستها به جنگ، به معنای پایان دوران تکفیری هاست، چرا که آنها با نقشه صهیونیستها و آموزش و کمک این رژیم و آمریکا برای مقابله با مقاومت ایجاد شدند، و این اقدام دشمن، به معنای شکست جنگ نیابتی و ورود مستقیم این رژیم به میدان است.
رژیم صهیونیستی امیدوار است در صورت حمله، چراغ سبز و حمایت سیاسی نظامی آمریکا را از آن خود کند. اما مشکل اینجاست که ترامپ علاوه بر اینکه قول حمایت از اسراییل را داده است، گفته صرف هزینه در خارج آمریکا را کاهش خواهد داد و کشورهایی که خواهان حمایت نظامی هستند باید هزینه آن را تمام و کمال پرداخت کنند. هنوز مشخص نیست آیا ترامپ سیاست های جنگ طلبانه مستقیمی برای حمایت از رژیم صهیونیستی خواهد داشت یا واقعا تلاش خواهد کرد سر و سامانی به امریکا بدهد.

جنگ احتمالی و تهاجم جدید این بار به سادگی قبل نخواهد بود، گذشته از قدرت بیش از پیش مقاومت، اشغالگران فهمیده اند کل جبهه مقاومت تصمیم قطعی گرفته تا در  صورت جنین اقدامی، از تمامی جبه ها به آن پاسخ دهد. یعنی جبهه جنوب لبنان، و جبهه جولان. این تصمیم جبهه مقاومت کار را برای دشمن بسیار سخت کرده است.

از طرف دیگر حضور روسیه در سوریه، باعث ایجاد خط قرمزها و مناطق پرواز ممنوعی برای دشمن مهاجم خواهد بود. هرچند روسیه با رژیم صهیونیستی پیمان دفاعی و همکاری های مشترک دارند اما روسیه در این مدت نشان داده دیگر روسیه قدیم نیست و به راحتی از مصالحش نخواهد گذشت.

۱ ۰ ۴ نظر ۲۳۸۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

قشنگ بود

احتمال زیاد حمله بعدی پیکانش به سمت غزه اس...

من میخوام خرداد بیام لبنان با این وضع میشه اومد یانه؟
تا خواستیم ما بیایم اوضاع خراب شد :)

پاسخ:

۱۶ اسفند ۹۵، ۰۹:۲۹
اون که نمیتونه غلطی بکنه. مگر ترامپ هم بزنه به سیم آخر هوس کنه یکی دو تا ناوشو توی مدیترانه بزنن. smiley

-- رجعت صدر --

۲۲ اسفند ۹۵ ، ۲۱:۱۹
سلام
و احترام

آقای علوی در مورد عکس اول یک توضیحی می فرمایید؟
خبرنگاران در حال ثبت چه صحنه ای هستند؟

پاسخ:

۲۳ اسفند ۹۵، ۰۹:۵۶
سلام علیکم
اینجا منطقه ای مرزی است که رژیم صهیوینستی چندی قبل وارد شده و به مرز تجاوز کرده و در خاک لبنان دوربین و دستگاه شنود و ارسال نصب کرده. مردم دهکده یک تظاهرات کردند. رژیم صهیونیستی از داخل خاک فلسطین پنج گلوله دودزا به طرف تظاهرات کنندگان شلیک کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها