سالروز شهدای عملیات بدر کبری

سالروز شهدای عملیات بدر کبری

عملیاتهای حزب الله از یک تاریخ به بعد تحول جدی به خود دید و تعداد نیروهای شرکت کننده، نشان از تفاوت جدی این نیرو با گذشته ی خود و با دیگر گروه های کوچک مقاومت داشت.

دیشب که پس از افطار به روضه الشهیدین رفتم دیدم قبر چند شهید گمنام به شکل متفاوتی با گل تزیین شده است؛ شهدای گمنام عملیات بدر کبری. دقت که کردم دیدم چند روزی از سالروز شهادت این افراد می گذرد. تاریخ شهادت آنها 31 می 1987 (10 خرداد 1366) ذکر شده بود.

عملیات بدر کبریبا کمی جستجو دریافتم عملیات بدر کبری عملیات متفاوتی در تاریخ نبرد با دشمن اشغالگر بوده است. حدود یک ماه پیش از آن، عملیات مشابهی با حدود 250 نفر رزمنده در 18 آوریل انجام شده بود. در این عملیات دو پایگاه اسراییلی لحدی به نام علمان و شومریه به تصرف نیروهای مقاومت در آمد. در این عملیات 11 اسراییلی و 4 سرباز ارتش لحد (آنتوان لحد مزدور لبنانی که ارتش لبنان جنوبی را برای خدمت به اسراییل تشکیل داده بود) کشته شدند. در مقابل 19 نفر از رزمندگان مقاومت هم به شهادت رسیدند. 

در 9 خرداد دوباره صدها تن از رزمندگان مقاومت، به چهار پایگاه اسراییلی لحدی در منطقه جبل صافی و جزین حمله کردند و آنها را به تصرف خود درآوردند. همچنین 12 پایگاه مجاور اشغالگران هم زیر آتش موشکهای مقاومت قرار داشت. غنیمت از عملیات بدر کبریدر این عملیات تعدادی توپ و ادوات نظامی و ماشینهای دشمن نابود گشت. ضمن اینکه یک نفربر دشمن و مقادیری سلاح و مهمات به غنیمت گرفته شد و به مناطق آزاد منتقل شد. در این عملیات 11 نیروی دشمن کشته و 26 تن زخمی شدند که رژیم اشغالگر به کشته شدن 6 سرباز خود اعتراف کرد. اجساد مطهر این شهدا پس از سالها، در تبادل اسرا و اجساد، به لبنان تحویل داده شد. از آنجا که نتوانستند این اجساد را شناسایی و تفکیک کنند، همه آنها در کنار یکدیگر و بدون نام دفن شدند.

عملیات بدر کبری

پوستری که مقاومت اسلامی منتشر کرده بود

۱ ۰ ۹ نظر ۳۳۳۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۹)

به نظرت یکم عجیب و غریب نیست آموزش زبان فارسی از اول دبستان به صورت اجباری در تمام مدارس اسراییل؟
یکم قضیش ترسناکه.نمیشه گفت همه دانش آموخته ها میرن تو اطلاعات...
مگه چند نفر میخوان؟
قضیش آدمو میترسونه
این همه زبان چرا فارسی؟

پاسخ:

۲۷ خرداد ۹۵، ۰۱:۰۸
جدی؟ نشنیده بودم. این یعنی احساس میکنن برای حمله به ایران نیروی زیادی نیاز دارن. جنگ بعدی جنگ نرم هست. خیلی سرمایه گزاری دارن میکنن. ما هم خواب.

سلام 
اخیرا صحبت هایی در مورد اینکه احمد متوسلیان زنده است و در اسرائیل اسیره،  مطرح شده.  شما چقدر فکر میکنید این حرف درست باشه و اگه درسته، زنده نگهداشتن این شخص و اسارتش در طی این همه سال  چه سودی  برای اسرائیل داره؟ 

پاسخ:

۲۷ خرداد ۹۵، ۰۱:۲۱
من عقیده دارم یا اینقدر با امریکا اسراییل بستن که تا این پرونده هم رسیدن یا دارن بازی در میارن برای پوشاندن یه موضوع دیگه و انحراف افکار عمومی. یا زمینه چینی برای استفاده های آتی مثل انتخابات. ایشون اگر زنده باشن برای مسئولین کنونی ارزش خاصی ندارن جز جلب احساسات یکسری جوان. برای همین من جدی نمیدونم این حرفا رو. اینهمه سال نتونسته بودن کاری بکنن حالا اطلاعات گیر آوردن؟ قضیه ایشون دقیقا مثل قضیه امام موسی صدر هست. چرا مسئولین از همان سالهای اول بی توجهی کردن و پیگیری جدی نکردن؟ حالا میگن مگه میشه زنده باشه. چطور امکان زنده بودن امام موسی صدر بعیده، اما زنده بودن ایشون شکی درش نیست؟من از ناحیه انسانی نمیتونم بگم این عزیزان فوت شده اند. آنها پدران خانواده ها و عزیزان یک عده از مردم ایران هستند و تا سندی مبنی بر وفاتشان نباشد، مبنا بر زنده بودن آن‌هاست.اما مسئولین ما نشون دادن ارزش چندانی برای هموطن، همرزم، و انسان‌های با ارزش مملکت خود قائل نیستند.

با سلام .نماز وروزه قبول انشالله...ممنوم  بخاطرمطالب خوبی که مینویسید...اگه ممکنه وفرصت داشتید درباره ازدواج دختربچه هادر فرهنگ لبنان هم مطلبی بنویسید.متشکرم..

پاسخ:

۲۷ خرداد ۹۵، ۱۰:۵۶
سلام
خواهش میکنم. تا آنجا که من از بیست سال پیش ارتباط دارم، چنین موردی ندیدم و نشنیدم. به خاطر یک عکس این تصور در ذهن مردم ایجاد شده. یک جمعیت مدنی در اقدامی نمادین یک پیرمرد و یک دختر کوچک را در لباس عروس و داماد به تصویر کشیدند و ازدواج با دختران کوچک را محکوم کردند. این نوع ازدواج در حد استثنا است و من تا به حال خبری نشنیدم.

ویدیوش منتشر شد که طرف تو آمان داره با لهجه غلیظ فارسی یاد میده.اونم نه فارسی ساده.
نوحه میخوند سینه میزدن.ضرب المثل های فارسی.
زبان فارسی رو دقیق دقیق یاد میدن به افسرانشون.
سرچ کن:آموزش مداحی اسراییل ویدیوش هست خود صهیونیست ها فیلم گرفتن
این طبیعیه که تو آمان که اطلاعات ارتش طویله اسراییله زبان فارسی رو در این حد روش تاکید کنن که روزی چند ساعت مداوم کلاس براشون بذارن.

ولی چیزی که جالبه اینه
آمان پنج سال پیش یه نامه نوشت به آموزش و پرورش اسراییل که زبان فارسی تو تمام مدارس اجباری شه.
دقت بکن الان دانش آموزای ما زبان های دیگه مثل عربی و انگلیسی رو از اول راهنمایی شروع می کنن اینا فارسی رو از اول دبستان!
یعنی طرف همزمان با الفبای عبری زبان ما رو هم باید در کنارش یاد بگیره.
فک کنم قضیه اش فراتر از بحث رصد و حمله نظامی باشه.
اگه به حمله نظامیه زبان عربی واجب تره چون همه طرفشون اعرابن نه ایرانیها!
ضمنا نیروی این کارم ندارن.
فک کنم دلیلش واقعا فراتر از این حرفا باشه و ربط پیدا کنه به مسائل آخرالزمانی که خیلی روش تاکید دارن و حساسن

پاسخ:

۲۷ خرداد ۹۵، ۱۰:۵۸
اون ویدئو که میگید یگان خاصی است مخصوص جنگ نرم.
و البته هیچ وقت اعراب را نباید طرف اسراییل حساب کرد. دیگه تقریبا همه رابطه دارن باهاشون. فقط ایران هست که در برابر ظلم و آدمکشی اونها هنوز جوانمردی خودش رو حفظ کرده و واکنش نشون میده.

سرباز خدا این اطلاعات از کجا آوردی؟ شایعات معمولا خیلی زیاده
وقتی 135 هزار ایرانی اونجاست چه نیازی به این کاره...منظورم اینقدر گسترده و زوده نه اینکه کلا نیاز نباشه

برای آموزش زبان فارسی از مقطع اول دبستان به فارسی سرچ کنید  آموزش زبان فارسی در اسراییل

برای فارسی حرف زدن افسر آمان سرچ کنید آموزش نوحه در اسراییل

قبلا یه بنده خدایی می گفت تو تورات یه آیه هست که میگه یه مردمی میان که مثل عقاب میپرن و شما رو تو دیوارهایی که بهشون تکیه کردید شکست میدن و اون قوم زبانشون برای شما گنگه
تو کتاب ایشعیای نبی بیشتر اشاره کرده اسم قوم رو هم آورده:عیلامی ها
گویا تو تورات و کتب یهودی هر وقت میخواستن به ایران اشاره کنن از کلمه عیلام استفاده میکردن.مثل الان ما که مثلا به عربستان میگیم آل سعود...
اینا خواستن با یاد گرفتن فارسی از زیر این آیات خارج شن بگن ما زبانشونو بلدیم پس درباره ما صدق نمیکنه!
قضیش برای من که خیلی جالب بود

سیده افسانه

۲۷ خرداد ۹۵ ، ۱۴:۲۹
اقای علوی ...از حسن روحانی بدم میاد بسیااااار اما افرادی هستن در ".........." که در میزان نفرت ملت ازشون از حسن روحانی بسیار بسیار جلوترن و بنده و امسال ما که دغدغه قومی و قبیله ای و جناحی نداریم حتی برای اعتراض که شده به حسن روحانی رای میدیم تا اونها و یارانشون به قدرت نرسن ......راستی ....موضوت زنده بودن سردار متوسلیان توسط فرماندهان سپاه مطرح شده و نه توسط دولت روحانی ...بعد از این سید حسن نصرالله در سخنرانیشون موضوع زنده بودن دیپلماتهای ایرانی رو مطرح کردند...من نمیدونم که ایاسیاستی پشت این اقدام "مقاومت"بوده یا نه ...اما قطعا اگر در لبنان کشته شده باشن و اسراییل پشت این اقدام نباشه ایران به اجسادشون دسترسی پیدا میکرد ... مستند "در جستجوی حقیقت"که همراه فرزند یکی از این عزیزان ساخته شده رو حتما ببینید ....رائد موسوی پسره سید محسن موسوی برای پیدا کردن سرنخی از پدرش راهی لبنان میشه اما مدرکی از کشته شده پدرش پیدا نمیکنه و فقط متوجه زندانی بودن اون چهار نفر در زندانی در دهکده خیام میشه .

پاسخ:

۲۸ خرداد ۹۵، ۱۲:۱۳
متوجه هستم توسط کیا مطرح شده. همونا رو میگم اتفاقا! اون آقایون بعد از اینهمه سال تازه یادشون افتاده. اتفاقی نیست. قضیه ای داره که من هنوز نفهمیدم.
مستند رو کامل دیدم. حالا جالب تر اینه که حمید داوود آبادی ناگفته های زیادی از این پرونده دارد. مطالب زیر را بخوانید:
دیگر از حاج احمد هیچ خبری ندارم!
شاه کلید پرونده چهار دیپلمات ایرانی را دریابید
ناگفته هایی از طولانی ترین گروگان گیری تاریخ

یک جوان ۱۷ ساله که رسانه های مقاومت اسلامی لبنان از او به عنوان کوچکترین رزمنده حزب الله نام برده اند در خان طومان سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ مردم شهید پرور جنوب لبنان در منطقه جبشیت، العدیسه و کفرجوز روز گذشته پیکر کوچکترین رزمنده حزب الله را که در دفاع از مقدسات اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمد تشییع کردند.

شهید مجاهد «علی هادی احمد حسین» ۱۷ ساله که رسانه های مقاومت اسلامی لبنان از او به عنوان کوچکترین شهید حزب الله نام برده اند از اهالی منطقه العدیسه و ساکن منطقه کفرجوز در نبطیه لبنان بود.

این جوان که در رشته پرستاری در نبطیه تحصیل کرده در منطقه خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

طبق اخبار منتشر شده محمد هادی در خانواده‌ای متدین پرورش یافته و از بستگان «حسین عبدالله» کارگردان شبکه المنار بوده که سال گذشته در سوریه به شهادت رسید.

پیکر مطهر شهید علی هادی پس از انتقال از بیمارستان شیخ راغب حرب در شهرک تول به منزل با حضور باشکوه هزاران نفر از مردم جنوب لبنان تشییع شد.

مراسم تشییع پیکر این شهید والامقام با حضور گسترده با شعار «لبیک یا زینب(س)» و «لبیک یا حسین(ع)» از مقابل منزلش آغاز شد.

در مراسم تشییع پیکر شهید علی هادی، مسئولان حزب الله و جنبش أمل، سران کشوری و لشکری، ازجمله «حاج علی ضعون» مسئول حزب‌الله در منطقه جنوب، شخصیت‌های دینی، سیاسی و اجتماعی، طرفداران مقاومت اسلامی، گروه پیشاهنگان امام مهدی(عج) و اقشار مختلف مردم شهیدپرور جنوب لبنان حضور داشتند.

پیکر شهید علی هادی احمد حسین با تابوتی پیچیده در پرچم حزب‌الله بر روی دوش هزاران نفر از مردم لبنان که فریاد می‌زنند: «لن تسبی زینب(ع) مرتین» (زینب(س) دوباره به اسارت نخواهد رفت) خیابان‌های جبشیت را پیمود و به گلزار شهدا رسید.

پس از ادای مراسم تکریم و قسم خوردن رزمندگان حزب‌الله و اقامه نماز به امامت «شيخ عبدالکریم عبید» پیکر شهید شهید علی هادی احمد حسین در گلزار شهدا و در جوار سایر شهدای حزب‌الله به خاک سپرده شد.

http://fa.abna24.com/service/middle/archive/2016/06/19/704958/story.html


زینب حسینی

۲۳ مرداد ۹۵ ، ۱۸:۱۸
مااول بریم قضیه مذاکرات آقای روحانی با اسراءیل وخیانت آقای هاشمی درمورددستگیری 4دیپلماتمون روحل کنیم بعدصحبت کنیم ازآموزش پرورش((فلسطین اشغالی))((اسراءیلی وجودنداره)) خداعالمه شایدبه بچه هاشون دارن فارسی یادمیدن  که  اگرخواستن باافرادی  مثل رءیس جمهوره مامذاکره کنن بلدباشن!!!

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها