مجلس ختم مرحوم غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان

مجلس ختم مرحوم غضنفر رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان

مراسم ختم سفیر راحل کشورمان در لبنان پنجشنبه 12 آذرماه برگزار شد. وی امسال در فاجعه منا در لباس احرام جان به جان آفرین تسلیم کرد. در این مراسم که با سخنرانی سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران، دکتر فتحعلی آغاز شد، مسئولین بلند پایه لبنانی و عربی، چهره های مختلف سیاسی، دینی، اساتید و فرهنگیان، و کلیه دوست داران آن سفیر محبوب، ​از کلیه ادیان و طوایف لبنانی حضور یافتند. حضور میشل سلیمان رییس جمهور پیشین لبنان، شیخ نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله، سید صدرالدین صدر فرزند امام موسی صدر، شیخ احمد قبلان فرزند نایب رییس مجلس شیعیان لبنان، سید علی فضل الله فرزند مرحوم سید محمد حسین فضل الله، سید حسین حسینی رییس سابق پارلمان لبنان، دکتر حسن شلبی رییس دانشگاه اسلامی لبنان، ابوعماد مغنیه پدر شهید حاج عماد مغنیه، نمایندگان و وزرای مختلف حزب الله و حرکت امل و علمای اهل سنت جالب توجه بود.
پس از سخنرانی سفیر محترم کشورمان، گروه سرود، سرود زیبایی در رثای سفیر شهید اجرا نمود. پس از آن دکتر عدنان منصور وزیر خارجه پیشین لبنان سخنرانی نمود و به تشریح چگونگی آشنایی خود با دکتر رکن آبادی از زمانی که در ایران سفیر شد و سپس هنگامی که وزیر خارجه لبنان گشت پرداخت. پس از وی پدر گابریل کاچیا نماینده پاپ و سفیر واتیکان در لبنان سخنرانی کرد و درگذشت مرحوم رکن آبادی را خسارتی برای همه دانسته و گفت: از دست دادن این سفیر استثنائی را تسلیت می گویم. پس از او، شیخ احمد الزین روحانی و مفتی اهل سنت در لبنان و رییس تجمع علمای مسلمین به ایراد سخن پرداخت و اظهار داشت: به سفیر ایران، ملت ایران و امام سید علی خامنه ای بابت شهادت سفیر، دکتر غضنفر رکن آبادی صمیمانه تسلیت می گویم. در ادامه یکی از شعرای لبنان شعری در رثای سفیر سابق کشورمان قرائت کرد. در خاتمه هم دکتر عدنان السید حسین رییس دانشگاه ملی لبنان سخنرانی نمود. تصاویر در ادامه مطلب:

حضور علمای اهل سنت در مراسم

عدنان منصور وزیر خارجه پیشین لبنان

سید صدرالدین صدر فرزند امام موسی صدر

میشل سلیمان رییس جمهور پیشین لبنان

شخصیتهای مختلف لبنانی

سفیر واتیکان و نماینده پاپ در لبنان

سید علی فضل الله

حاج خلیل حمدان، شیخ احمد قبلان، محمد رعد

شیخ احمد الزین

دکتر احمد شلبی

حسین الحاج حسن و محمد فنیش، از  وزرای حزب الله

دکتر عدنان حسین رییس دانشگاه ملی لبنان

شیخ نعیم قاسم معاون سیى حسن نصرالله

عرض تسلیت مقامات و مردم لبنان

پدر شهید حاج عماد مغنیه

دکتر علی حسن خلیل وزیر مالیه لبنان

۱ ۰ ۴ نظر ۲۸۹۰ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

خدا رحمتشون کنه خیلی حیف شد که ایشان رو از دست دادیم شادی روحشون صلوات و فاتحه ختم کنیم.

شما اطلاعاتی دارید که مبنی بر کشته شدن رکن ابادی در منا باشد یا ممکنه که بعدها در زندان های آل سعود کشته شده باشن؟  و این مراسم رو از المنار دیدم .جالبه توایران زیاد به شهید رکن ابادی توجه نکردن توی اخبار هم گفت مرحوم رکن ابادی!!!در حالی که المنار میگفت شهید رکن آبادی!!!!آقا شما میدونید چرا شبکه المنار از عربست قطع شده؟؟/ المیادین هم قطع شده.. المنار رو در ماهوار های دیگه میشه پیداکرد؟اگه اطلاعاتی دارید اگر فرکانس جدید المنار رو میدونید لطف کنید در وبلاگ بذارید

پاسخ:

۱۶ آذر ۹۴، ۰۹:۳۱
سلام
در مورد فوت دکتر رکن آبادی بر اساس اخبار شبکه های اجتماعی خیلی صحبت ها شد که مشکوک هست و غیره. اما بنده از نزدیکان که اطلاع دقیق داشتند پرسیدم، همان لحظه حادثه ایشان هم همراه با بقیه فوت شده بود.
المنار رو قطع کردند چون با سیاستهای عربستان سعودی همراهی نمی کرد و در مورد یمن و فلسطین و سوریه، افشاگری و اطلاع رسانی می کرد. فرکانس های المنار:

1- نایل سات 102 عند 7 درجات غرباً
    تردد القناة: 12130 میغا هرتز
    الإستقطاب: عامودی
    معدل الترمیز: 27500 کیلو بیت/ثانیة
    معامل تصحیح الخطأ: 6/5

 2 - بلابا D عند 113 درجة شرقاً
    تردد القناة: 4080 میغا هرتز
    الإستقطاب: أفقی
    معدل الترمیز: 28125 کیلو بیت/ثانیة
    معامل تصحیح الخطأ: 4/3

 3 -  القمر الروسی  AM 06عند 53 درجة شرقاً
    تردد القناة: 12631 میغا هرتز
    الاستقطاب: عامودی
    معدل الترمیز: 3000 کیلوبت/ ثانیة
    معامل تصحیح الخطأ: 3/4

به نظرتون آمریکا وارد درگیری سوریه میشه؟ترکیه چطور؟
انتخابات ریاست جمهوری پیش بینتون چیه جمهوری خواهان رای میارن یا دموکرات ها...

پاسخ:

۱۶ آذر ۹۴، ۰۹:۴۴
مطمئنا آمریکا که در سیاست قبلی خودش (ساقط کردن نظام سوریه) شکست خورده، و مزدوران تروریست اش در سوریه در حال شکست هستند، با چرخش منافقانه ای، خود را مخالف تروریستها نشان می دهد و با ادعای مبارزه با تروریسم وارد سوریه می شود. هرچند اکنون در ائتلاف شل و ولی بصورت هوایی بمباران هایی انجام می دهد و صد کماندو هم در شمال وارد سوریه کرده است اما به شکلی که ایران و حزب الله در سوریه حضور دارند، وارد نخواهد شد. سیاست آنها، ایجاد هرج و مرج ساختگی در خاورمیانه و تضعیف ارتشها، سقوط دولتها و اوارگی مردم بود که به آن رسیده اند. حاضر نخواهند بود در این وضعیت، خصوصا نزدیکی انتخابات، خود را وارد جنگی دیگر کنند.
در مورد سیاست داخلی آمریکا خیلی اطلاع دقیقی ندارم. ممکن است به خاطر گسترش تروریسم، مردم نسبت به حزب مقابل تمایل پیدا کنند. هرچند برخی اقدامات اوباما هم مورد نظر مردم واقع شده و مردم وضعیت اقتصادی را رو به رشد احساس می کنند. در هر حال سگ زرد برادر شغال است. هر دو حزب در قبال ایران و دنیای خارج آمریکا، عین هم هستند. پیروزی شان هم در چند مورد اخیر با برتری نسبی اندک و گاه با حکم قضایی (!!!!!) انجام شده است.

منظورم منم همون درگیری مستقیم مثل ما بود از وارد شدن
درست سگ زرد برادر شغاله اما بیشتر برای اوضاع سوریه میخواستم ببنم که کدوم رای میارن...
از جوابتون ممنون 

پاسخ:

۱۶ آذر ۹۴، ۱۳:۰۸
آمریکا داعش رو وارد کرد که از جان سربازهای خودش و پول خزینه خودش هزینه ای نده. با جان مسلمانها و پول مسلمانها کار راه افتاد! مطمئنا وارد نمیشه. اما در مرود انتخابات، شاید مردم به نامزدی که ضد بشار اسد حرف بزنه رای بدهند. چون مردم آمریکا خیلی اطلاع زیادی از حقایق سوریه ندارند و تحت تاثیر رسانه های آمریکایی ذهنیت منفی نسبت به نظام سوریه دارند. (البته مردم خودمون دست کمی از اونها ندارند. به هر حال هرکی آبشخورش رسانه های آمریکایی باشه مغزش رو شستشو میدن)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها