ساقط کردن جنگنده روسیه توسط نیروی هوایی داعش

ساقط کردن جنگنده روسیه توسط نیروی هوایی داعش

دیروز سه شنبه ترکیه یک جنگنده روسی را با ادعای تجاوز به حریم هوایی خود هدف قرار داده و ساقط کرد. این حرکت بسیار مشکوک، در زمانی که اروپا و آمریکا با روسیه همفکر و هم رای هستند نشانه دفاع از تروریستها است. اقدام ترکیه در حالی صورت می گیرد که سال گذشته وقتی ارتش سوریه، جنگنده ترکیه را بر فراز خاک سوریه هدف قرار داد، این اقدام را حرکتی تند و غیر قابل تحمل خوانده و خواستار خویشتنداری در این زمینه شده بود!روسیه که با ائتلاف آمریکا و با فرانسه توافقنامه ای در مورد پرواز جنگنده هایشان و جلوگیری از بروز چنین حوادثی، انجام داده است، اقدام ترکیه را خنجر زدن از پشت خوانده و نسبت به آن بشدت موضع گرفت. اردوغان در اظهاراتی شتابزده عنوان کرد ناتو از ما در برابر حمله احتمالی روسیه دفاع خواهد کرد! برخی منابع در لبنان معتقدند آمریکا ترکیه را تشویق به چنین اقدامی کرده تا ترکیه در دام بیفتد و مجبور شود بیش از پیش دستورات آمریکا را اجرا کند. با این حال آمریکا و ناتو جداگانه اعلام کردند هواپیمای روسی در خاک سوریه هدف قرار گرفته است! و این به آن معنی است که ترکیه در برابر روسیه تنها مانده است.
تحلیلگران بر این باورند که هدف سوداگران سلطنت عثمانی از این اقدام، دادن روحیه به تروریستهایی است که مدتی است در حال شکست و فرار هستند و فریاد کمک خواهی آنها به آسمان رسیده است. از طرف دیگر ظاهرا ترکیه از هدف قرار گرفتن ترکمان های داخل سوریه که با کردها در تقابلند، ناراضی است و با این اقدام خواسته حمایت خود را از آنها عملی کند و به روسیه پیام دهد فقط به بمباران داعش بپردازد. روسیه که از گذشته با کردها رابطه دارد، اعلام کرده عملیات خود در مناطق شمالی را ادامه خواهد داد.
برخی بر این باورند که اقدام ترکیه ناشی از خشم آنها از هدف قرار گرفتن هزاران تانکر نفت داعش توسط روسیه است که نفت را به ترکیه قاچاق می کردند و با قیمت نازل می فروختند. با فرا رسیدن فصل سرما در منطقه، علیرغم افزایش تقاضای سوخت، قیمت هنوز در حال کاهش است و همین امروز در لبنان بنزین 100 لیره و مازوت 200 لیره برای چندمین هفته پیاپی کاهش یافت. این ادعا با سخن مددوف تایید می شود که گفت: برخی مسئولین ترک بواسطه واردات نفت، مصالح مالی مشترکی با داعش دارند.
امروز یکی از اخبار اصلی تمام خبرگزاری ها مربوط به تحلیل این ماجرا و پیش بینی واکنش روسیه بود. واکنش شدید پوتین و کرملین بیش از حد انتظار بود، و علنا ترکیه را متهم به حمایت از داعش نمودند. ضمن اینکه از شهروندانشان خواستند از سفر به ترکیه خودداری کنند. توریستهای روس، بعد از آلمانی ها، بالاترین جمعیت مسافران به ترکیه را تشکیل می دهند که کاهش این جمعیت، ضربه اقتصادی سنگینی برای اقتصاد بیمار و بدهکار ترکیه در بر خواهد داشت. علاوه بر این پوتین تهدید کرد شرکت های ترکیه از بازارهای روسیه محروم خواهند شد. گذشته از وابستگی ترکیه به گاز روسیه، توافق های تجاری بین این دو کشور که حدود 30 میلیارد دلار برآورد می شود و در پنج سال آینده قرار بود به 100 میلیارد برسد، دچار ضربه جدی خواهد شد. از طرف دیگر روسیه در ساخت یک نیروگاه اتمی که برای کم کردم وابستگی ترکیه به گاز طراحی شده است، مشارکت داشته و توقف آن می تواند یکی از موارد پاسخ علیه ترکیه باشد.
برخی تحلیلگران پیش بینی کردند که مسکو دست به اقدام مستقیم نظامی بزند اما به نظر نمی رسد در این وضعیت، روسیه خود را درگیر جنگی بزرگتر از سوریه کند. اقدامات نظامی روسیه می تواند شامل حضور گسترده تر در سوریه و شدت بخشیدن به نابودی تروریستها باشد. امری که با ارسال ناو موسکوا (حامل نسخه دریایی اس300) به لاذقیه و ارسال مجموعه دفاع هوایی اس 400 به پایگاه حمیمیم در حال وقوع است.
از آنجا که یکی از خلبانان در هوا هدف تیراندازی قرار گرفته و کشته شده است روسیه اعلام کرده است عاملان این اقدام را به سزای عملشان خواهد رساند. ضمن اینکه کماندوهای ویژه نیروی هوایی سوریه و کماندوهای روسی، با نفوذ به عمق 4 و نیم کیلومتری منطقه تروریستها، خلبان دیگر را نجات دادند. باید منتظر بود و دید جواب روسیه به ترکیه چه اندازه خواهد بود.

۳ ۰ ۱۶ نظر ۲۹۸۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۶)

  ترکیه  وزنه علمی سنگینی مثل پروفسور داووداوغلو رو در منصب وزارت خارجه سالهاست داره و سعی داره خودش رو به عنوان بازیگر اثرگذار و علنی در منطقه نشون بده. 
نه اینکه نقش آفرینیش رو کتمان کنه و بعد از مدتها بخواد جلوه علنی بهش بده. نکته دیگه ثبات در سیاستگذاری هست که داره و این شلیک هم قطعا یک تصمیم احساسی و یک دفعه ای نبوده و مطمئنا باز هم تکرار خواهد شد. چون ترکها نشون دادند اهل برنامه های بلند مدت هستند(البته این به معنی تایید کار ترکیه نیست منظورم این هست این اتفاق باز هم تکرار خواهد شد در ابعاد دیگر)
مسکو هیچ گاه چنین خبطی نمیکند دست به اقدام نظامی بزند چون با یک اخم آمریکا و متحدانش ارزش روبلش یک شبه نابود شد! و این مسئله تاثیر بسیار زیادی بر اعتماد اجتماعی روسها بر دولتمردانشون داره و نمیخوان سلطه داخلیشونو با یک فشار اقتصادی دیگر اون هم در اثر درگیر شدن با یکی از متحدان آمریکا از دست بدن. میدونن اقدام مستقیم نظامی میتونه اثرات وضعی اقتصادی در زمینه تحریم داشته باشه. 
اتفاقا من که صحبتهای اصلی پوتین نه ترجمه های چرت و پرت رسانه های داخلی ایران رو میخونم متوجه این نکته شدم که چقدر خنثی واکنش نشون داده و به ضخصه انتظار واکنش شدید تری رو داشتم. اما سایست روسها از آرمانگرایی به رئالیسم تغییر کرده مدتهاست. 

پاسخ:

۴ آذر ۹۴، ۲۰:۱۶
صحبتهای پوتین را دقیق تر بخوانید.

سلام. بر عالیجنابان محترم،
ملغمه ای که ما از کامنت جناب بیوتن دستگیرمان شد اینست که چون وزنه سنگینی مثل پروفسور!!!داوود اوغلو شما بخوانید ناتو اوغلو در راس دولت ترکیه است لذا چنین و چنان!
دوست عزیز،آنچه پیداست وزانت این وزنه ی وزین چنان به گرده ملت ترکیه سنگینی داشت که در مرحله اول انتخابات داخلی اکثریت حزبش را از دست داد واگر نبود چند انفجار خونین طراحی شده ان نتیجه بازهم تکرار میشد!
این وزنه محترم به همراه قهرمان پرتاب وزنه ترکیه یعنی اردوغان ، چنان پروفسور منشانه ترکیه را هدایت کرده اند که که معاون اوباما جو بایدن رسما انان را متهم به حمایت از تروریسم کرد،که با دادو قال اردوغان گفت منظورش خوب فهمیده نشده! البته ما که خوب فهمیدیم و دنیا نیز
حتی هنرنمایی این دو پروفسور کار را بجایی رسانده که هرروز روزنامه های غربی چون ایندیپندنت، نییورک تایمزمتهم به داعش پروری میکنند،و امروز مقامات رسمی المان و فرانسه ، ترکیه رو عضو خودسر ناتو تلقی میکنند!
خب با این وصف چه جایی برای تعریف و تمجید از سیاست زیرکانه ترکیه باقی می ماند!
خب الحمدالله با حماقت دیروز کاری کردند که نیروی هوایی روسیه منطقه کوه ترکمان سوریه را بدون وقفه زیر اتش بگیرد، وبارها حریم ترکیه را نقض کند ، رزمناو هایش را برای مقابله با حماقت ترکیه از تنگه داردانل و بسفر عبور دهد وترکیه جرات هیچ واکنشی نداشته باشد،
 دوست عزیز امروز کسی به دنبال جنگ جهانی نیست اما اسیاب به نوبت سیاست رسمی و هوشمندانه ایران و ر‌وسیه وجبهه مقاومت است! تا بزودی شاهد باشیم از ترکیب پروفسورهای ترکی و مفتی های سعودی حاصلی جز گاز برجای نخواهد ماند!! 
این از پاسخ سلبی ، اما پاسخ ایجابی آن را درجای خود مطرح خواهم کرد انشااله،




























حتی این پروفسورها کار را بجایی رسانده اند که هرروز روزنامه های معتبر غربی انها وترکیه را متهم به تروریسم پروری ممیکنند

  اقا بیوتن 
 فکر کنم این پر فسور به غلط کردن افتاده اگر  دل وجرات هم داشتن که  نمیگفتند  ناتو از ما حمایت میکند!!
   ناتو هم به خصوص کشورها غربی با  این اقدام ترکیه مخالفت  کردند  میشود گفت ترکیه یه کم  تنها  موند
در مورد روسیه اقتصادش انقدر پیشرفت کرده که با اخم امریکا روبلش نابود نشه چون امریکا اخم های زیاد کرده    ولی ارزش پولش زیاد سقوط نکرده  در قضیه اوکراین که زیادی اخم کرد ولی چیری نشد 
 


طبیعتا آقای داوواوغلو پسر عمه من نیست یا چیزی من به ایشون وابسته نیست بخوام دفاع کنم
عنوان پروفسور داوود اوغلو رسما در مجامع علمی برای ایشون استفاده میشه و با بی احترامی کردن چیزی عوض نمیشه انتقاد به ترکیه با اینکه درجه علمی یک فرد رو نادیده گرفت تفاوت داره. این ادبیات هم زیبنده نیست. 
شما خیالتون راحت من اطلاعاتم در مورد روسیه بیشتر از شماست در ایران. اقتصاد این کشور زیر بار تحریم داره نابود میشه. اقتصاد روسیه اقتصاد به سامانی نیست. 
پارسال هر دلار 33 روبل بود
امسال هر دلار 65 روبل!
این تغییر به چمشتون زیاد نیست؟

پاسخ:

۴ آذر ۹۴، ۲۲:۴۴
قطعا قضاوت راجع به اقتصاد کشوری به عظمت روسیه که بزرگترین صادر کننده گاز جهان و دومین صادر کننده سلاح هست به این آسانی نیست. نرخ دلار هم تعیین کننده پیشرفت اقتصادی یا نابودی اقتصاد نیست. کما اینکه چین عامدانه قیمت یوان را کاهش می دهد تا بابت بدهی آمریکا به چین و همچنین صادرات چین به آمریکا، پول بیشتری بدست بیاورد. تغییر قیمت دلار برای کشوری نشانه بحران اقتصادی است که همه چیزش را از خارج وارد کند. نه روسیه و حتی ایران. ایران بدلیل تحریمها، شبیه جزیره ای در اقتصاد جهانی است. برای همین در بحران مالی آمریکا، ایران دچار خسارت نشد. بر عکس کشورهای اروپایی و آسیایی که به خاک سیاه نشستند.
نکته دیگر اینکه آقای داوود اوغلو حتی اگر از سیاستمداران موسمار ماسونی صهیونیست انگلیس هم زیرک تر باشد، تنها در جهت سوق دادن ترکیه به عثمانی سلطنتی نوین کمک می کند و این برای مردم منطقه که سالها زیر یوغ عثمانی بودند قابل قبول نیست. مردم لبنان و سوریه خصوصا ارامنه و شیعیان، جنایات و کشتارهای این سلطنت ظالم را به خوبی به یاد دارند. هیچکس نمی پذیرد عثمانی جدید شکل بگیرد. آنهم درست در هنگامی که کردها و علویان را تحت شدید ترین فشارها و قتل عام قرار داده است.
نکته نهایی اینکه اقتصاد ترکیه به سبب سیاستهای غلط همین دولتمردان، بشدت تضعیف شده و بدهی خارجی وحشتناک، پدر مردم را درآورده است. دوستان بنده در ترکیه از وضع نابسامان اقتصادی و تاثیر مستقیم آن بر زندگی مردم روایت می کنند. جالب نیست که تمام کشورهای پیرامون اسراییل، در مشکلات اقتصادی و امنیتی و جنگ به سر می برند؟ و این به گردن افرادی مثل اردوغان و داوود اوغلو و پادشاهان بی اراده عربستان است.

بنده هم نگفتم عثمانی جدید مورد تایید مردم منطقه هست و با آغوش باز استقبال میکنند. در اینکه سیاست ترکیه نوعی نو عثمانی گری هم هست که شکی نیست. طبیعی هست دنبال منافع خودشون هستند. 
به شخصه هم معتقدم یک جوری باید جلوی ترک تازی ترک ها گرفته بشه ولی این محقق نمیشه مگر با فهم درست جایگاه سیاستگذاران اون کشور. وقتی ما بدانیم با فردی با شاخص علمی داووداوغولو مواجه هستیم خیلی فرق داره با اینکه بگیم این مردک بیسواد و .... اینطوری بجای تصمیم سازی درست ساده انگاری غلط میکنیم و میبینیم قافیه را باخته ایم. 
عربستان در حال حاضر برای بر هم خوردن توافقات ایران و ایالات متحده حاضر به انجام هر کار و جنایتی هست. هر کاری. سود ترکیه و عربستان در نداشتن رابطه ایران و غرب هست و صد البته در این مسیر با اسراییل همسو هست.
منتها این وسط روسیه نباید جایگاه چین پیشا برجام رو پیدا بکنه . خیلی با احتیاط باید در مورد روابط با این کشور رفتار بشه . فعلا شریک همسو(اما غیر قابل اعتماد و غیر شفاف) هست اما تضمینی نیست در مقاطع حساس تر این همسویی تداوم داشته باشه.
بنده به شخضه از یکی از اعضای تیم مذاکره کننده که از دوستان ابوی بود شنیدم در یک جلسه به روسها گفتم بنده و تیم ما از طرف رهبر ایران اجازه داریم با شما به توافق نرسیدیم شروع به مذاکره با طرف آمریکایی کنیم (حال اونکه چنین چیزی هم در کار نبود و برای پیشبرد کار چنین مطلبی رو عنوان کردیم چون باج خواهی شان پایان نداشت) میگفت چنان خود را باختند که بنده تا اون موقع ندیه بودم. 
در مورد اقتصاد روسیه در وبلاگ پست مفصلی خواهم نوشت. 

 سلام د‌وباره به جناب اقای دکتر بی وتن ، بیوتن یا همان بی وطن خودمان،!
دوست عزیز ضمن آرزوی توفیق برای شما در اخذ مدرک دکترای پزشکی که اکنون به شدت برای آن وقت میگذاریدکه حق هم همین است ،واین وظیفه هرانسان و دانشجوی هوشمندیست! باید بعرض برسانم در دنیای بیرون از دانشکده ها و کالج ها این مدارک دانشگاهی وقتی محترم خواهند بود که دارنده آن به آثار ناشی از این اعتبار دانشگاهی متعهد بماند ونه مثل خیل کثیری از پزشکان محترم هموطن ما که انتقام سختی های دوران تحصیل را از بیماران هموطن میگیرند!
وامیدوارم انتخاب نام بیوطن از سوی شما برای فرار از شماتت وسرزنشی که این قبیل دکترها و پروفسورهای هموطن ما به ان دچارند نباشد!! که با وطن باشی یا بی وطن متعهدی به انسان بودن!
حال اگر دنیای اکادمیک به کسی مثل اوغلو می گوید پروفسور، درحالیکه این پروفسور تخصص خود را درمسیر یک رویای تعبیر نشده بنام ترکیه مقتدر به قیمت جان صدها هزار نفر از همسایگانش و همچنین ده ها تن از همکیشان و هموطنان شما بکار گرفته جایی برای احترام باقی نگذاشته ! حال امیدوارم اصرار شما به بی وطنی مانع از نگاه انسانی به
 وقایع نباشد!
دکتر عزیز وهموطن ! جناب اقای بیوطن!
اما بافرض پذیرفتن نوع نگاه شما به پروفسور اوغلو ، پاسخ شما به کارنامه پرشکست این پروفسور نسبتا محترم، با توجه به استدلال های ذکر شده فوق اعم از شکست سیاسی داخلی و مطرود شدن بین المللی حتی نزد متحدان جنایت پیشه ی خود ، ودر معرض خطر قرار دادن کشورش با یک اقدام هیستریک و از سر استیصال در برابر پیروزی های متعدد رقیبان ،چیست؟و دیگر چگونه میتوانید امضای یک رییس دانشکده پای مدرک تحصیلی وپایه علمی اقای داوود اوغلو را ، عامل نجات ترکیه از دردسرهای خود ساخته بدانید؟!!

فارس زده دهن سگ هارتان را ببندید خبر جعلیه... 

سلام

این اقای بیتون، تو وبلاگشون نگاه کنید از سینه چاکان لیبرالیسم و غرب، شیفته ی مشاهیر معاصر غربی چون کینز و داروین و ... هستند!
پس زیاد توجه نکنید... که ارز رو قدرت اقتصادی بدونن!

سلام بر عالیجنابان
خب پاسخ اخر اقای دکتر بجز بخش مربوط به اوغلو که دیگر نیازی به پاسخ ندارد، کاملا منطبق با واقعیت است،روسها
وچینی ها همانگونه که تاکنون اثبات شده براساس منافع خودشان تصمیم میگیرند منتها معتقدم تا قبل از برجام محاسباتشان غلط بود که اگر نبود در نوع رایشان نسبت به تحریم های شورای امنیت علیه ما متفاوت رفتار میکردند، واین ناشب از نگاه مادی این ابرقدرتها به همه چیز است، اما وقتی فهمیدند ایران قادراست گفتگو باامریکارا تا این سطح مدیریت کند و ازسویی پتانسیل غربگرایی برخی جریانهای داخلی را دیدند،نگاهشان تغییرکردومتوجه شدند که نمیتوان باهمان سیاست قبلی با ایران رفتارکنند، وچند دلیل مهم دیگربویژه قدرت منطقه ای ایران در عراق و یمن و لبنان و غیره بسیار موثر بود، 
اما اقای دکتر بنده ترجیح میدادم شما انگونه که اشاره کردید در این محیط اقدام به نقل قول و افشاگری از مذاکرات نمیکردید،اینگونه مسائل جای طرح در این فضا ندارد چرا که میتواند موجب سوى استفاده علیه ما قرارگیرپ.
موفق باشید،

اقای بیوتن
این اقای پر فسور در مجامع علمی   گند زده به  امنیت منطقه  وکشور خودش ..سیاست  واقتصادش  کشورش هم  مدل  زالوهاست 
درجه علمی همراه با شعور  عقل  منطق  باشه خوبه  پرفسوری  که دستش در دست داعش باشه نه شعور داره  نه منطق  نه عقل
 اگر امریکا وکشورهای غربی هم تحریم بشوند خوب معلومه که انها هم اقتصادشون ضربه می خوره نه فقط روسیه 
 اقتصاد روسیه از تحریم ها اسیب مبیند ولی دیگه نابود نمیشه از اقتصاد روسیه وامریکا اطلاع کافی دارم 
  اینکه روسیه  دنبال منافع کشورشه  واقعیته     ولی  امریکا   علاو ه براین اینکه دنبال   منافع است این هم راضیش  نمیکنه همه کشورها هم باید در خدمت منافع امریکا باشند اگر نباشند مثل حزب لله یا حماس  تروریست    معرفی  میشوند یا اگر ما از انها حمایت کنیم میشویم  حامی تروریست !
 ومتاسفانه عده ای هم داخل شدند پاچه خوار امریکا 

از اوضاع سوریه چه خبر فعلا که تمام اخبار حول فتح و پیروزی میچرخه....چند درصد اینطوریه؟ 

پاسخ:

۱۰ آذر ۹۴، ۱۰:۱۷
اوضاع خیلی خوب هست. درست میگن

ببینید فکر کنم فقط شما و خالد مشعل معتقد باشید حماس یک گروه تروریستی نیست!
تصمیم گیران جمهوری اسلامی هم مدتهاست راهشان با حماس خیلی همخوانی ندارد و متاسفانه به این موضوع دقت نمیکنید و نام حماش و حزب الله را مداوم به همراه هم به کار میبرید و این تبعاتش این همانی این دو گروه هست. حماس نمک خورد و نمگدان شکست!!! حزب الله فعلا وفادار بوده به ایران تا امروز
در مسایل سیاسی هیچ گاه هیچ چیزی تضمین شده نیست.
این گروه وحشی باید ریشه کن بشه به هر صورتی . اسد ایران حزب الله و هرکسی در طیف مقابل این گروه قرار میگیره باید حمایت بشه منتها در مسایل سیاسی متاسافنه به علت نفوذ گسترده کارتل های اقتصادی مسایل به همین راحتی پیش نمیره از تمام گروهها افرادی هستند که از وضعیت آشوب و بحران استفاده میکنند. و دوست دارن این وضعیت باشد . طبیعتا یک سیاستمدار هم نمیتونه همه مسایل بیاره جلوی دوربین بگه یک دلیل سادش هم اینه که تاکتیکهای عملیش دیگه بدرد نمیخورهو لو میره.
پس اینگونه نیست که فقط دو سه کشور بخوان این گروه از بین بره خیلی ها میخوان از بین بره اما 
یکی میخواد این از بین رفتن مساوی بشه با رفتن اسد
یکی میخواد مساوی بشه با تثبیت قدرت اسد
یکی میخواد این وسط فعلا نفت ارزون بخره
اون یکی میخواد موش بدوونه وسط روابط کشورهای مختلف و 
واین تضاد منافع پسا داعش وضعیت رو اینطور پیچیده کرده و نمیگذاره یک راهکار واحد تبیین بشه این وسط.

پاسخ:

۱۲ آذر ۹۴، ۱۲:۴۳
کسی که برای آزادی اش می جنگه تروریست نیست. حتی اگر زن و بچه دشمنو بکشه. چون زن و بچه خودشو به ظالمانه ترین شکل میکشن و خونه رو روی سرشون خراب میکنن. نه فقط من، بلکه بسیاری از آزاداندیشان جهان معتقدند حرکتهای آزادیبخش، تروریست نیستند. حالا خالد چراغ نفتی رو چرا وسط میکشی. کل حرکت مهم هست.
حزب الله همیشه به ولایت فقیه وفادار بوده و خواهد بود و این یک رابطه عمیق است. نه مصلحتی. برای درک بیشتر این موضوع اگر این مطلب را نخوانده اید حتما مطالعه کنید.
من بر خلاف شما معتقدم داعش ساخته و پاخته سرویستهای جاسوسی غرب است و ارتباط داعش با آنها چیز مخفی و توهمی نیست. لذا ادعای مخالفت آنها با داعش یک نمایش و شوی بی ارزش است. هدف اصلی جریان صهیونیسم، تفرقه در بین مسلمانان و تضعیف ارتشهای منطقه بود که حاصل شده است. حالا هر جا داعش، مثل روبوت و سگ وفادار، عمل نکند، سرکوب هم می شود.

گروه تروریتستی تعریف داره و تمام ویژگی های اون رو حماس داره
چرا سعی در این همانی حماس و حزب الله دارید؟؟
حزب الله کدام یک از کارهای حماس را میکند؟
چند نفر از اعضای حزب الله مثل حماس به عضویت داعش درامده اند؟ 
گرایشات افراطی تند در بین اعضای حزب الله کجا وجود داره اصلا؟ و این گرایشات در بین اعضای حماس چطور هست؟
تحلیل سطحی نباید داشت چیزی در مسایل سیاسی قطعی و همیشگی نیست صرفا مقطعی تا زمان نیاز و وجوب همین و نه بیشتر. 
داعش پرداخته ذهن تندرو و افراطی شیوخ بنیاد گرا
دیکتاتورهای کشورهای خاورمیانه 
سهل انگاری اروپا در میدان دادن به حیات اجتماعی این افراد در اروپا اعم از اجازه ورود و ویزا و اجازه تحصیل و زندگی در جوامع اروپایی
و خیلی مسایل دیگر است
این نگاه نهایتا در کیهان به به چه چه و تایید خواهد داشت نه در یک جمع علمی با دید تاکتیکی . چون یک مجمع تصمیم گیری میخواد موفقیت کسب کنه نه توی توهم تمام مشکلات را یک دقیقه ای با این دلایل که دردی دوا نمیکنند بیان کنه
داعش ساخته پرداخته هرکسی اعم از اونهایی که شما میگید و من میگم
باید نابود بشه یا نه؟؟؟

پاسخ:

۱۲ آذر ۹۴، ۲۱:۰۸
تعریف کی؟ تعریف اونی که خودش بزرگترین تروریست دولتی تاریخه و دو تا بمب اتمی زده؟ تعریف فرانسوی هایی که در آفریقا و الجزایر سر می بریدند؟ تعریف انگلیسی هایی که در مستعمره هاشون جنایت های مختلف داشتند؟
من نگفتم حماس با حزب الله یکی هست. اصلا هم از حماس و خالد چراغ نفتی خوشم نمیاد. اما در اصل مقاومت و مبارزه با اشغالگر دفاع میکنم. شما میتونی منو متهم کنی تحلیلم سطحیه، غیر علمیه، کیهان پسنده، هرچی اسمشو میخواهید بگذارید. من اسمشو میگذارم تحلیل واقعگرایانه و انسانی.
داعش باید نابود بشه و ریشه اش افکار تکفیری این تیمیه است که وهابی ها اقلا پنجاه سال است در تمام کشورها با صرف بودجه های میلیونی، تبلیغش کرده اند و ما خواب بوده ایم. از اون مهم تر، نابودی کسانی است که وهابیت رو ساختند و سر کار آوردند. سازمان جهانی صهیونیزم که در لندن فعال بود و توانست بواسطه دولت بریطانیا،  قبیله  بربر و وحشی آل سعود را در شبه جزیره عربی به قدرت برساند.

سلام

جناب بیوتن هیچ کس شما را مجبور نکرده که تحلیل ها ونظرات  

اقای علوی را که با آن ها موافق نیستید بخوانید!شما می توانید نظر هایتان را در سایت خودتان برای علاقمندان تفکرات خودتان قرار دهید،تا با علاقمندان طرز فکرتان بحث وتبادل نظر کنید.


در اینکه آل سعود تقویت کننده وهابیت هست با تمام امکانات موافقم اما اینکه آل سعود سرکار امد تا هابیت را گسترش دهد تقریبا تمام منابعی که خوانده ام هیچ کدام به این صراحت نگفته اند.
دکتر حمید احمدی رو انشا الله که قبول دارید؟ تنها منبع اصلی برای دروس مطالعات منطقه ای در مقطع کارشناسی ارشد کتاب ایشون هست برای سرفصل سیاست و حکومت در خاور میانه . من از سر علاقه همه اش را خوانده ام به اضافه منابع بسیار دیگر.
ایشان هم چنین اشاره ای ندارند . بله منافع دولتهای مذکور در سرکار آمدن آل سعود تاثیر داشته اما انکه به نیت اینکه در اون مقطع برای گسترش وهابیت آل سعود را سرکار اورده باشند  حداقل من برام تایید شده نیست.

+ همین تحلیلهای خیلی وقت پیش را توجهی بهش میشد در خطرناک بودن حماس و عدم مفید به فایده بودن سرمایه گذاری روش امروز بابت حماس ما هزینه ای نداده بودیم(منظورم هزینه مالی نیست) و توان رو صرف منبع قدرت بهتری میکردیم در نهایت هم به بسط قدرت خودمون کمک میکرد.

رامین مددلو

۲۰ آذر ۹۴ ، ۱۳:۴۳
بیوتن: "دکتر حمید احمدی رو انشا الله که قبول دارید؟ تنها منبع اصلی برای دروس مطالعات منطقه ای در مقطع کارشناسی ارشد کتاب ایشون هست برای سرفصل سیاست و حکومت در خاور میانه . من از سر علاقه همه اش را خوانده ام به اضافه منابع بسیار دیگر."
سوای اصل بحث، یک زمانی در بحث ها وقتی می خواستم جدل کنم از این مدل استفاده می کردم. یعنی که من چیزهایی می دانم مبتنی بر منابع دست اول که شما نمی دانید و چون آن منابع را نخوانیده اید و بنده خوانده ام، پس چیزهای دانسته بنده درست است. ( در این شیوه جدل چگونگی ابتنای آن دانسته ها بر آن منابع مورد بحث، از رده خارج می شود)

نه برادر خیلی ها دکتر احمدی را قبول ندارند. منبع ارشد شدن یک کتاب هم دلیل بر صحتش همه دیدگاه هایش نیست. دلیل دست اول بودن و مرجع بودنش هم نیست (البته اگر کتب دانشگاهی علوم سیاسی ایران را کلا لایق استناد در تحلیل حوادث اکنون بدانیم که نمی دانیم)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها