اوضاع در لبنان پس از انفجار

اوضاع در لبنان پس از انفجار

امروز ظهر پیاده از محل انفجار برج البراجنه رد شدم. دیروز تمام راه را تمیز کرده بودند. همه چیز مثل قبل بود. این مسیر را چهار سال هر روز پیاده طی می کردم. علت انتخاب این محل برای عملیات تروریستی، هم جواری آن با اردوگاه آوارگان فلسطینی بود تا مردم ضاحیه را تحریک کنند بر ضد آنها دست به اقدامات رزمی و جنایت بزنند. ضمن اینکه این خیابان، تنها خیابانی است که سر آن ایست و بازرسی ندارد. موتور سیکلت ها راحت وارد می شوند. پیاده ها هم همینطور. امروز دیدم پیرمردی را گذاشته بودند کیف و کیسه غیر لبنانی ها را بگردد! 

بعد از بیمارستان، بچه های حرکت امل مسلح به شات گان ایستاده بودند. بعد از آن تا محل انفجار همه چیز عادی بود. مردم و مغازه ها مثل همیشه به کار خود مشغول بودند. در محل انفجار هم تعدادی خبرنگار و مردمی هم برای تماشا آمده بودند. شلوغی اصلی مربوط به قبرستان بود. دقیقا نزدیک محل انفجار، قبرستان برج البراجنه است که مردم منطقه، اموات و شهدایشان را آنجا دفن می کنند. جمعیت زیادی که تقریبا خیابان را بسته بودند برای تشییع و زیارت شهدا آمده بودند. 

در این اتفاق تروریستی هفت نفر از اعضای رسمی حرکت امل به شهادت رسیدند. همینطور شش نفر از بچه های حزب الله. دو نفر اهل سنت و دو فلسطینی. به اضافه بقیه مردم عادی بیگناه. جالب است برخی رسانه های ایرانی در مورد شهادت مسئول امنیتی حزب الله داستانسرایی کردند و وی را عامل نجات مردم شمردند. در حالی که عادل ترمس یک شهروند عادی منطقه انتحاری را بغل کرد و با او درگیر شد.

تلاش داعش و سازندگان صهیونیستی آن برای فلسطینی معرفی کردن عاملان عملیات، در حالی با شکست روبرو شد که مردم نه تنها اقدامی بر علیه فلسطینی ها نکردند بلکه مردم اردوگاه را مطمئن ساختند و قسم یاد کردند که از آنها مثل چشمان خود محافظت خواهند کرد. مرحبا به این انسانیت و شعور و بصیرت. جالب است بدانید شب گذشته مردم کشور فرانسه (مدعی حقوق بشر و آزادی و اخلاق!) اردوگاه آوارگان سوریه ای را به آتش کشیدند. چرا؟ چون ادعا شد داعشی های سوریه عامل حملات بودند و طبق معمول، عاملان جنایت با پاسپورتشان سر کار رفته بودند! (ما هم جیگر!)

شهادت و زخمی شدن مردم آنقدر سنگین نیست که ببینی عده ای ایرانی، نه تنها به انفجار ضاحیه اهمیتی ندادند، بلکه برای خودشیرینی رفتند جلوی سفارت فرانسه گل گذاشتند. درد اینجاست. عده ای ظاهرا پدر و مادر اصلی شان فرانسوی بوده اند یا چیزی از فرانسه خورده اند! در نظر این سینه چاکان، غربی ها انسان هستند اما بقیه خیر. بیچاره ها خبر ندارند همان فرانسوی، دقیقا خود اینها را هم مثل سوریه ای ها و لبنانی ها و یمنی ها و عراقی ها، آدم نمی شمارد.

۲ ۰ ۱۱ نظر ۲۶۰۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۱)

سلام.نوشته هاتون عالیه عاشت ایدک.البته ما ناراحتیم که مردم بی گناه کشته شدن در فرانسه ولی از سیاست های فرانسه متنفریم چون خود بعضی از این کشورهای اروپایی داعش رو ساختن حالا افتاده به جون مردم کشور خودشون.موفق باشید .الله یخلیک

یک بار شد برای جوون ‌هایی که جونشون رو گذاشتن کف دستشون و با داعش دور از وطن می‌جنگن شمع روشن کنید؟!
حتماً خون پاریسی ‌ها رنگین ‌تره؟!

سلام ،نوشته ی فوق را در کانال تلگرام بچه های قلم خواندم ودلم به درد آمد...

واقعا بعضی ها دیگر...


سعید اصلانی

۲۴ آبان ۹۴ ، ۰۱:۳۴
بند های آخر افسوس دارد. 

رامین مددلو

۲۴ آبان ۹۴ ، ۰۱:۵۷
"شهادت و زخمی شدن مردم آنقدر سنگین نیست که ببینی عده ای ایرانی، نه تنها به انفجار ضاحیه اهمیتی ندادند، بلکه برای خودشیرینی رفتند جلوی سفارت فرانسه گل گذاشتند. درد اینجاست."

جوزدگی را با غرب زدگی مخلوط کنی، نتیجه اش می شود خودفروختگان ایرانی. 

اخ اخ واقعا اعصاب نذاشتن براما این خودفروخته ها....

سلام اون یه عده که گل گذاشتند جلوی سفارت فرانسه کیا بودند؟ (منظورم از چه دارو دسته ای بودند ؟مطمئنا یه عده غرب زده بودند)
خدایش من هم ناراحت شدم که توی فرانسه بمب گذاشتند !
انصافا اوناهم ادم هستن!




 .... بیچاره ها خبر ندارند همان فرانسوی، دقیقا خود اینها را هم مثل سوریه ای ها و لبنانی ها و یمنی ها و عراقی ها، آدم نمی شمارد.

با هجوم موج در گیرند و با ساحل دچار
گوش ماهیها چه می فهمند اقیانوس را

سلام
جانا سخن اززبان  ما می گویی
   نمیدانم این روشنفکر نماهای   عشق غرب کی  می خواهند بفهمند که برای کشورهای اورپا ارزشی ندارند وانها  را به چشم انسان درجه دو می بینند مشکل اینجاست که از  رو هم نمیروند باز کار خودشان را میکنند   چنین ادمهایی حالتو بهم می زنند   کاش یه کم برای خودشان عزت قائل  بودند   البته وقتی  مسئول  اول کشور برای تسلیت  به فرانسویها عجله کند ومردم لبنان    را نادید بگیرد از بقیه چه انتظاریست

اللهم عجل الولیک الفرج 

شکر خدا که شیعیان لبنان آگاه تر شدن . آخ آخ نگید واقعا دل ما از دست این ایرانی های چی بگم آخه لایقش باشن !!!خون خونه . امیدوارم این هفته که کلاس دارم استادام منصفانه صحبت کنن اگه فرانسه رو ببینن ولبنان رو نه .معلوم نیس که چه عکس العملی نشون بدم که شاید در حد اخراج برسم .    واقعا اردوگاه سوری ها آتش زدن؟ کسی صدمه دیده؟

پاسخ:

۲۴ آبان ۹۴، ۲۳:۰۰
من عکس و خبری در این مورد دیدم. با استادها بحث نکنید. مرد گنده که عوض نمیشود. نمره تان کم می شود! همین! ☺

امروز با دیدن پیام های تسلیت بازیگران و کاربران اینستاگرام و همدردی عمیق با مردم فرانسه یاد صحبت های حضرت آقا در افتتاحیه اجلاس غیر متعهدها در تهران افتادیم ...


«جان انسان در آسیا و آفریقا و آمریکای لاتین ارزان، 
و در آمریکا و غرب اروپا گران قیمت‌گذاری میشود.»


نمیدونیم چرا این پیام های تسلیت رو توی بمب گذاری چند روز پیش لبنان، یا برای آوارگی صدها هزار آواره سوری که همین دولت های اروپایی بهشون اجازه ورود نمیدن، یا کشته شدن هر روز مردم یمن و عراق و سوریه ندیدیم! 


راستی

 دولت فرانسه کشته شدن 460 حاجیِ ایرانی توی حادثه منا رو تسلیت گفته؟!


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها