سخنرانی سید حسن نصرالله در روز شهید

سخنرانی سید حسن نصرالله در روز شهید

استفاده از این مطلب صرفا با ذکر منبع و نام نویسنده مجاز است.

مراسم روز شهید حزب الله، در لبنان برگزار شد. این مراسم که در سالگرد عملیات شهادت طلبانه احمد قصیر بر ضد دشمن اشغالگر و نابودی شمار زیادی از آنها برگزار می شود با حضور جمع کثیری از مردم و دوستداران مقاومت آغاز شد. مراسم با تلاوت قرآن و پخش سرودهای حماسی حزب الله شروع شد. مجری برنامه اشعاری در رثای شهدا خواند. پدر و مادرهای شهدا در این مراسم با لباس سیاه و شال زرد رنگ حضور داشتند. گروه موزیک با اجرای مارش از انتهای سالن به سمت جلو رژه رفتند. سپس گروهی از جوانان که لباس نظامی حزب الله بر تن و پرچمهای زرد رنگ حزب الله را حمل می کردند در جلوی سالن جای گرفتند. گروه دیگری با حمل دسته گل، تا مقبره نمادین شهدا رژه رفته و دسته گل را تقدیم کردند. سپس گروه موزیک به اجرای سرود ملی لبنان و سرود حزب الله پرداختند. پس از آن فیلم بازدید پدران شهدا از مناطق جنگی و قسمتهایی از عملیات فرزندان آنان در آن مناطق به نمایش درآمد.
شخصیتهای مختلف سیاسی نظامی و حزبی در این مراسم حضور داشتند. در ادامه سید حسن نصرالله سخنرانی کرد. وی سخنانش را پیرامون روز شهید آغاز کرد و سالگرد عملیات استشهادی احمد قصیر را گرامی داشت. وی گفت: بعد از ۳۳ سال هنوز عملیات استشهادی احمد قصیر قویترین عملیات در تاریخ مقاومت است. ما که زنده ماندیم به حال شهدا غبطه می خوریم و به آنها تبریک می گوییم. وی از فرماندهان شهید مقاومت و شهدای کل گروه های مقاومت لبنانی و ارتش لبنان و سوریه یاد کرد و گفت: ما همه مدیون شهدا هستیم. پیروزی ها به برکت خون شهداست و ما در سایه خون آنها زندگی می کنیم و مزیت آنها این است که تمام وجود خود را تقدیم کردند. بازپس گیری زمین و بازگشت اسرا از اسارت و امنیت و آرامش به خاطر معادله مقاومت و به برکت خون شهدا است.

وی ادامه داد: از مهم ترین دستاوردهای این خونها، روحیه ای است که شهدا در ملت ما برانگیختند، روحیه مقاومت و جهاد و عزت و نفی ذلت و خواری. خون شهدا قوی ترین قدرت برای بیداری ملت بود. این قوی ترین سلاح است. این روحیه است که دوباره مقاومت و انتفاضه را بر می انگیزد و دوباره قضیه مسجد الاقصی و مقدسات را به میان می آورد. اسرائیل می تواند از طریق اقدامات امنیتی مراقب گروه های فلسطینی و باعث فروپاشی شبکه های جهادی شود ولی نمی تواند افراد را محاصره کند و جلوی دستیابی یک مرد یا زن به چاقو را بگیرد و این مبارزه را متوقف کند. وی با اشاره به فیلمی که چند روز پیش از یک شیرزن فلسطینی منتشر شد که به سرباز اسراییلی در کمال آرامش و خونسردی حمله کرد، گفت: این روحیه نتیجه چیست؟ این روحیه جهادی اصیل و قوی؟ در روز شهید آنچه می خواهم به شما و به کل حاضرین و بینندگان و شنوندگان بگویم این است، مسئولیت ماست که این روحیه را حفظ کنیم. سالهاست تلاش می کنند این روحیه نابود شود. سقوط کند بمیرد منجمد شود و در میدان جنگ نرم که به اعتراف آمریکایی ها میلیونها دلار برای آن خرج می کنند تلاش می شود با شبکه های اجتماعی و رسانه ها و هر وسیله ی در دسترس، این مقاومت را به سخره بگیرند و توهین کنند و آنرا زیر سوال ببرند. چرا که اگر از این روحیه خلاص شوند سلاح و موشک و مهمات ما به چه درد می خورد؟ گوشت و استخوانی است بدون روح، بدون کرامت، بدون اراده، این را می خواهند از ما بگیرند. ما باید با این دشمنی روبرو شویم و مسئولیت ماست که مقابله کنیم. همانطوری که مسئولیت داریم از سلاح مقاومت برای مقابله با اشغالگری محافظت کنیم، وظیفه داریم این روحیه را حفظ کنیم. مسئولیت علما و خطیبان و رسانه ها و سیاسیون و پدران و مادران و همسران شهدا و مجروحین است و همه باید این مسئولیت را به دوش کشند.
وی پیرامون شهدای جدید اظهار داشت: امریکایی ها و صهیونیستها و عوامل آنها در منطقه و بسیاری از دشمنان و مخالفان تصور می کنند وقتی خبر شهادت یک شهید می آید یا جسد پاک او به خانواده اش تحویل می شود حزب الله با مشکل بزرگی روبرو می شود. ولی من به شما می گویم آنچه ما از خانواده شهدا دیدیم و از پدران و مادران شهدا مشاهده کردیم، به کسانی که به دیدنشان می روند می گویند این فرزندمان شهید شد، این ضمانت ماست، امانت ماست، افتخار ماست، عزت ماست، خدا را شکر که او را برگزید. بقیه فرزندان ما هم هستند. یکی دوتا سه تا چهار تا و پنج تا و برخی واقعا دو سه یا چهار شهید داده اند و این نشان از صداقت این گفتار است. این سخن بزرگنمایی یا تعارف نیست و آنچه کمی پیش، از پدران شهدا شنیدید نشان از واقعیت آنچه به آن ایمان دارند بود و آنان در هر حرف و کلمه ای که گفتند صادقند.
وی پیراون اوضاع لبنان و منطقه به دو نکته اشاره کرد: درباره بازدید ننتانیاهو از کاخ سفید، پس از یک سال اختلاف و کشمکش، نکته ای را عرض می کنم:  اولا موضع سرسختانه آمریکا در جانبداری از اسراییل و التزام آمریکا به حمایت مطلق از امنیت اسراییل و مصالح آن کاملا فوق کل حکومتها و ملتها و دولتها عربی و اسلامی است. و آمریکایی ها از این موضع خجالتزده نیستند و از کسی اجازه نگرفته اند نه از دوست و نه از هم پیمانانشان.  همینطور مشاهده کردیم آمریکا از هر آنچه ننتانیاهو در فلسطین اشغالی از کشتار و سرکوب و دشمنی  انجام می دهد حمایت می کند. و حق اسراییل در دفاع از خود را تایید می کند. در مقابل چه کسی؟ ملتی دست خالی و مظلوم که زمینش اشغال شده و در محاصره است.
آمریکا این است. باید توجه داشت تا به تمام ملت هایمان یا کسانی که به آمریکا امید دارند بگوییم این آمریکاست. در موضوع اسراییل شوخی وجود ندارد. اختلافات شخصی وجود ندارد. اوباما و ننتانیاهو از هم دلگیر می شوند، دعوا می کنند، بدگویی می کنند، این موضوعی شخصی است. در موضوع اسراییل نه حزب دموکرات نه حزب جمهوری وجود ندارد. در محاسبات اسراییل فقط آمریکایی وجود دارد که بطور مطلق از اسراییل حمایت می کند.
نکته دوم این است که اعلام شد از جمله موضوعاتی که اوباما با ننتانیاهو بررسی خواهد کرد موضوع حزب الله است. نگفتند چه چیزی مورد بررسی قرار گرفت و به چه نتایجی رسیدند اما می خواهم در مورد این خبر بگویم، این خبر از نظر ما خبر خوبی است. افتخار می کنیم و از این موضوع مفتخریم. یعنی وقتی شیطان بزرگ و عواملش در منطقه می نشینند و به منطقه می نگرند، عقیده دارند هنوز در برخی نقاط دچار مشکل هستند که پروژه آنها را با تهدید روبرو کرده و در مسیر اشغالگری و دشمنی آنها ایستاده و یکی از آنها حزب الله است. می نشینند تا نگاه کنند چگونه باید با آن برخورد کنند، من در روز شهید می گویم این گواهی جدیدی است برای شهدای ما و حزب الله و هرآنکه با ما ایستاده است، که ما در موقعیت درستی قرار داریم. در مکان درست و در موضع درست و در محل درست چون اگر روزی آمریکا از ما تعریف و تمجید کرد باید بدانیم که در موقعیت و موضع غلطی هستیم و در مکان و جبهه غلطی ایستاده ایم. اینکه در نظر دشمنی که سرزمین ما را اشغال کرد و به مقدسات ما تاخت و به مردممان حمله کرد، دشمن به نظر بیاییم و برای ما نقشه بکشد و بررسی کند و در بالاترین سطوح سیاسی مذاکره کند، این یعنی اولا ما در موقعیت درستی هستیم، دوم آنکه ما در معادلات منطقه در موضع تاثیر واقعی قرار داریم. وگرنه وقت شریف و عظیمشان را برای بررسی موضوع حزب الله به هدر نمی دادند!
به چه چیز ممکن است برسند؟ جنگ نظامی علیه لبنان؟ البته این تصمیم همیشه ممکن است گرفته شود ولی ما آنرا بعید می دانیم چون هزینه سنگینی برای اسراییل دارد و او این را می داند. بله در زمینه امنیتی، تخریب وجهه حزب الله، جنگ رسانه ای بیشتر، جنگ نرم شدیدتر، دروغ و گمراه سازی و اتهام، موضوع مواد مخدر و سرقت و مافیا و پولشویی و غیره سخنان زیادی خواهید شنید که اول و آخر هم ندارد. همچنین فشار اقتصادی بر کسانی که بدانند یا شک کنند یا حتی شک هم نکنند که ممکن است به زیرساختهای اقتصادی و مالی هواداران مقاومت کمک کنند. و تحریم و محاصره اقتصادی و ایجاد لیست های سیاه ... ولی آنها تمام این اقدامات را انجام دادند یعنی چیز جدیدی نخواهند داشت. درباره کشتار، بهترین فرماندهان ما را کشتند، سید عباس، شیخ راغب حرب، حاج عماد، همه شان با کشتار علنی یا مخفیانه؛ جنگ نرم ده ها سال است ادامه دارد، حجم بسیار زیادی از تهمتها و دروغها روز و شب در سالهای گذشته زده اند، فشار اقتصادی و مالی داشته اند، چیزی عوض نشد. و این چیزی را عوض نخواهد کرد.
اما این مطلب نیازمند آن است که به هوش و آگاه بوده و مسئولیت ها را به گردن بگیریم و هوشیار باشیم. همینطور آنانکه در لبنان یا غیر لبنان هستند، لازم است که شریک اوباما و ننتانیاهو نباشند.
سید حسن نصرالله پیرامون موضوع منطقه گفت:  نکته سوم درباره منطقه خصوصا سوریه و یمن ، هر روز برای جبهه دیگر یعنی آمریکا و هم پیمانانش (دولتها و گروه های مسلح) معلوم می شود که قادر به پیروزی در درگیری نیستند. هرچقدر حل سیاسی در سوریه و یمن را به عقب بیاندازند در میدان جنگ دستاوردی نخواهند داشت. انشاالله نمی توانند در جنگ پیروزی بدست آورند. واقعیت میدانی، پایداری در جبهه ها این امر را ثابت می کند. در عراق هم همینگونه است.
آنچه دیروز در منطقه حلب روی داد چه در منطقه ریف جنوبی و پیشروی گسترده نیروهای دولتی و تلفات بیشمار گروه های مسلح و چه آزادی و شکست حصر فرودگاه کویرس بعد از سه سال محاصره، امری بسیار با اهمیت است. تصور کنید تعدادی افسر و سرباز ارتش سوریه بیش از سه سال است در محاصره هستند، محاصره کامل از طرف گروه های داعش و عملیات انتحاری و ماشینهای بمبگذاری شده و گلوله باران دائم ولی در آنجا مقاومت کردند تا اینکه دیروز توفیق شکست محاصره رخ داد. این اهمیت زیادی دارد. پیش از موضوع نظامی، قبل از دستاورد جنگی، نشانه اراده ی مقاومت و درگیری، و ثبات نزد آن افسران و سربازان است. این پیامی است به آنانی که دائما می خواهند در وین یا غیر وین تصویری از ارتش سوریه نشان دهند که ارتشی شکست خورده است و فایده و حضوری ندارد و به جای آن فلان گروه و فلان طرف دارد می جنگد. این صحیح نیست. این پیام واضحی است که نشان می دهد افسران و سربازان ارتش سوریه عزم و اراده ای دارند که سه سال در فرودگاه محاصره شده پایمردی کردند.
در هر حال این اتفاقات پیامی هم به آمریکا و عوامل و هم پیمانانش است که باید گزینه نظامی را کنار بگذارید. به شکل جدی به دنبال راه حل های سیاسی واقعی باشند بدون شرط های ناتوان کننده و شروط احمقانه و شرط های استکباری. نه در سوریه نه در یمن نه جای دیگر.
هچنین وی در مورد موضوعات سیاسی داخلی لبنان مباحثی را مطرح نمود و در خواست کرد تا همه به اشتباهات و ناتوانی هایشان اعتراف کرده و مسئولیت حل مشکلات را به عهده گیرند. وی حل مشکلات را بصورت تکی و یکی یکی صحیح ندانست و اعلام داشت باید مشکل از ریشه حل شود. راه حل سیاسی، اصلاح ساز و کار انتخابات در لبنان است.

مراسم روز شهید مراسم روز شهید مراسم روز شهید مراسم روز شهید مراسم روز شهید مراسم روز شهیدمراسم روز شهیدمراسم روز شهیدمراسم روز شهیدمراسم روز شهیدمراسم روز شهیدمراسم روز شهیدمراسم روز شهیدمراسم روز شهید

۱ ۰ ۱۳ نظر ۲۱۷۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۳)

سلام
لطفا در مورد سید حسن نصرالله و هوش سیاسی ایشون یک مقدار توضیح میدید چون من از ایشون ویدئوهایی دیدم که مربوط به سالهای قبل تر هستش ولی ایشون انتفاضه با چاقو و یا خطر سلفی هارو پیش بینی کرده بودند!

پاسخ:

۲۱ آبان ۹۴، ۲۰:۲۰
این میشه یک تحلیل شخصی که خب هر کسی میتونه از رو سخنرانی هاشون در بیاره. اما تحلیل واقعی تر رو باید کسی که خوب از نزدیک میشناسه ایشون رو ارائه بده. که اون شخص قطعا من نیستم! :)

سلام
 خوبه به سلامتی داری در مراسم های حزب لله شرکت میکنی ولی حیف که   شب عاشورا در این مجتمع   نبودی فکر کنم هیجانش با امدن سید بیشتر بود
   

سلام 
می خواستم بدونم چرا صدا و سیما در شبکه ی press TV از گویندگان اخبار ایرانی استفاده میکنه ؟
اما در شبکه ی AL_alalam  از گویندگان خارجی که بیشتر هم از لبنانیها  می باشند استفاده میکنه؟

پاسخ:

۲۱ آبان ۹۴، ۲۰:۲۱
سلام. چون ایرانی ها به انگلیسی خیلی توجه می کنند و سعی می کنند خوب یاد بگیرند اما عربی را حتی اگر یاد بگیرند، نمی توانند با لهجه درست حرف بزنند.

سلام انفجار های امروز چطور بوده؟

محمد نایینی

۲۱ آبان ۹۴ ، ۲۰:۵۵
طیب الله قلمکم و صورکم.

جالبه سید حسن نصرالله هم به این موضوع رسیده که اگر امریکا از اونا تعریف کنه یعنی کارشون میلنگه ! اونوقت انقلابیون ما و نسل اولی و دوم که انقلاب وامام دیدن و نسل سوم وچهارم که ندیدن اگه آمریکا ازشون تعریف کنه خوشحال میشن مخصوصا طیف خاص سیاسی در حال حاضر ....... اه آه آه فک کنم کل انقلاب رو به لبنان صدور کردیم و چیزی براخودمون نمونده!!!!!!!!!!!!!

پاسخ:

۲۲ آبان ۹۴، ۰۸:۴۸
دقیقا. جالبه در مورد صدور انقلاب دقیقا حرفی رو که من معتقدم نوشتید. من میگم ته دیگش هم برای خودمون نموند!

یاسر نیکوبیان

۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۸:۱۹
سلام
این لباس سفیدا که شبیه نیروی دریایی هستن کین!؟
و راستی مطلب باید با اسم رسانه ای تون نقل بشه یا اسم اصلی!؟ (:
و مورد دیگه این که در مورد قیمت ها و ارزونی تو ایران ، این لبنانی ها اعصاب نذاشتن برای بچه های ما ، هنوز عادت نکردن به وضع قیمت اینجا ، هرچی می خرن هی میگن هچی نیست!! یعنی خیلی ارزونه. . . 
واقعا دیگه بچه پولدارهامون هم تو کار اینا موندن
راستی میشه یه تحقیقی بکنید در مورد خانواده پدری شهید لقیس!؟
یعنی خواهرا و برادراشون
متشکر

پاسخ:

۲۲ آبان ۹۴، ۱۹:۱۳
اینا دسته موزیک هستند.
با اسم وبلاگ نقل شود. نویسنده محمود علوی.
البته اونو برای شما ننوشتم. برای خبرگزاریهای مفت خوری نوشتم که کپی می کنند حتی اسم هم نمی زنند.
خب واقعا در ایران ارزونی هست. نسبت به خارج ارزونتره اکثر چیزها.
اگر فرصت شد و سر نخی بدست آوردم چشم

‏*‏‏*‏‏*‏

۲۲ آبان ۹۴ ، ۲۱:۵۵
آقای نیکوبیان
میشه بفرما یید کدوم شهر درس میخونید؟
برام جالبه بدونم یه لبنانی کدوم شهر رو ‏
واسه تحصیل انتخاب می کنه ورشته تحصیلش کد ومه؟

یاسر نیکوبیان

۲۳ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۱
سلام
آقا محمود متشکر 
برادر 3 ستاره ، تهران مهندسی هوافضا اسم دانشگاه هم بماند

سلام ،مگه آقای نیکو بیان لبنانی هستند؟!

پاسخ:

۲۴ آبان ۹۴، ۲۳:۰۳
قلبا بله ولی واقعا خیر ☺♥

سلام بر محمود عزیز
عکس هشتم از بالا
نفر اول سمت راست تصویر آقای سید عبدالکریم نصرالله پدر سید حسن نصرالله هستش ؟

پاسخ:

۲۵ آبان ۹۴، ۱۱:۰۳
سلام
دقت نکرده بود. به نظرم ایشونه.

احسنتم
خوشا به سعادتتون که در مجمع سید الشهدا حضور پیدا کردید .
مجمعی که متبرک به حضور شهدای زیادی است .

سلام
ارتش روسیه با حزب الله رابطه داره.؟بعد از اتفاقات فرانسه نظر مسیحی نسبت به شیعیان که درحال جنگ با داعش هستن تغییر کرده یانه ؟

پاسخ:

۲۷ آبان ۹۴، ۰۸:۲۸
رابطه تنها در اتاق فرماندهی و اطلاعات عملیات هست. هنگام عملیات نیروها جدا عمل میکنند. البته ممکنه روسیه پشتیبانی هوایی رو به عهده داشته باشه و با هم هماهنگ باشن. همونطور که حزب الله و ارتش سوریه هماهنگ میکردن و فرمانده حزب الله در بیسیم به هواپیما دستور میداد نقطه فلان رو بزن.
نظر مردم و دولتهای اروپایی از قبل نسبت به حزب الله مثبت بود و نمایندگان رسمی هم اروپا فرستاده بود و از حزب الله تقدیر هم کرده بودند. مشکل اینجاست که برخی اروپاییهای صهیونیست و عواملشون دارن به سود اسراییل و به ضرر کشوراشون فعالیت میکنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها