تلاش خاندان سلطنتی آل سعود برای پنهان ساختن حقایق و خفه کردن صداهای مستقل

تلاش خاندان سلطنتی آل سعود برای پنهان ساختن حقایق و خفه کردن صداهای مستقل

کنفرانس خبری مدیر شبکه المیادین دیروز در سالن هتل کورال بیچ برگزار شد. این نشست با شرکت جمعی از وزرا، سیاسیون و اصحاب رسانه لبنان پس از آن برپا شد که شرکت ماهواره ای عرب ست اعلام کرد قصد دارد پخش ماهواره ای شبکه المیادین را متوقف کند.

غسان بن جدو شخصی لبنانی تونسی است که در گذشته مسئول شبکه الجزیره در بیروت بود اما با مشاهده سیاستهای مخرب این شبکه و قبول فرامین پادشاهان عربی برای خبرسازی به جای اتخاذ خط مشی های حرفه ای خبرنگاری در نقل خبر، از آن خارج شد و شبکه المیادین را در لبنان تاسیس کرد.
در این نشست غسان بن جدو مدیر شبکه خبری المیادین اعلام کرد بهانه شرکت عرب ست، پخش دقایقی مصاحبه با آقای حسین شیخ الاسلام در تاریخ 30 سپامبر در گزارش خبری اخبار ساعت ده این شبکه بود که ایشان سو مدیریت مقامات عربستان را در قضیه منا مورد انتقاد قرار داد و اعلام کرد آنها از پادشاه قبلی ضعیف تر هستند. اما قضیه مخالفت با المیادین از این شرکت و کسانی که پشت آن هستند فراتر است.
وی برای اولین بار فاش ساخت سه ماه قبل از تاسیس شبکه، مقامات رسمی برخی کشورهای عربی به آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کردند این شبکه یک شبکه حامی تروریسم و شبکه ای یهود ستیز خواهد بود. با وجود تمام فشارها این شبکه تاسیس شد و کار خود را شروع کرد. پس از مشاهده موفقیت های شبکه بازهم دسیسه چینی برخی اعراب ادامه یافت. اما با کمال تعجب از آمریکا این جواب را دریافت کردند که ما در بررسی و نظارت بر این شبکه، دلیلی بر حمایت از تروریسم یا یهود ستیزی نیافتیم. لذا خود بر آن شدند که فشار را بر ما بیافزایند. در کشورهایی دفاتر ما را تعطیل کردند. در یکی از کشورها خود خانم وزیر ساعت 2 نیمه شب با چماقداران به دفتر شبکه حمله کرد تا صدای المیادین را خاموش کند. بارها شبکه مورد حمله پارازیت قرار گرفت که منبع آن را می دانیم. ما با دانش فنی توانستیم بر این حملات فائق آییم. با مشاهده این موضوع سعی کردند ما را با تشویق و ترغیب، از سیاستهای رسانه ای خود دور کنند. اما ما با دیگران بصورت حرفه ای همکاری می کنیم نه بر اساس تمایلات و تشویقهای آنها. سپس از در تهدید وارد شدند. شروطی را به ما تحمیل کردند. گفتند ممنوع است در قضیه یمن کوچکترین حرفی از بمباران شهروندان و کشتار مردم زده شود. حتی گزارشهایتان نباید ذره ای رنگ و بوی همدردی داشته باشد. ممنوع است مهمانهایتان هم در این زمینه حرف بزنند باید ساکتشان کنید.
مدیر شبکه المیادین ادامه داد: تصمیم شرکت عرب ست برای قطع پخش شبکه المیادین پس از فاجعه منا رخ داد. ما در مورد این حادثه که واقعا یک فاجعه غیر قابل قبول بود و آن را محکوم می کنیم، بسیار با آرامش برخورد کردیم. جزئیاتی از تعداد کشته ها و شهدا و رفتار عوامل سعودی در اختیار داریم اما گذاشتیم مهمانها در این باره انتقاد کنند و نظر بدهند. وقتی سید علی خامنه ای در مورد قضیه پیام قاطع دادند مقامات عربستان اعلام همکاری کردند اما در پشت صحنه به تمام رسانه ها اعلام کردند ممنوع است در این مورد کلمه ای صحبت شود.
وی با اشاره به حمایت همیشگی شبکه از مقاومت در لبنان و فلسطین پرسید آیا همزمانی تصمیم به قطع شبکه، ربطی به انتفاضه فلسطین و همراهی شبکه با مقاومت دارد؟ در دو هفته گذشته یک طرف عربی به همراه شرکتی در اروپا و آمریکا و پایتختهای اروپایی به نمایندگان مجلس مراجعه می کند و اعلام می کند المیادین حامی انتفاضه است.
وی پیرامون مشکل بوجود آمده گفت مشاور حقوقی ما بارها به شرکت نامه فرستاده و خواسته تا جلسه ای برای حل مشکل برگزار شود. من هم همینجا دعوت می کنم تا جلسه ای تشکیل شود. چون این اقدام فایده ای برای آنها ندارد و ما دانش فنی برای ادامه پخش را در اختیار داریم. از طرف دیگر شرکت عرب ست پیش از اعلام این تصمیم، چند بار به مقامات لبنانی فشار آورده تا المیادین را متوقف کنند. با این حال دولت و وزیر رسانه های لبنان و وزیر ارتباطات بسیار منطقی و قانونی با ما برخورد کردند. ما هیچ عمل غیر قانونی و خارج از قانون در لبنان نداشته ایم چه از نظر رسانه ای چه مالی و غیره.
در ادامه فیلم مصاحبه دکتر شیخ الاسلام پخش شد و پس از آن مصاحبه های تعدادی از مخالفان ایران و حامیان عربستان هم پخش شد تا مقایسه بین کلام و منطق آنها دیده شود.
سپس غسان بن جدو برای تلطیف فضا گفت: همکاران ما می گویند عرب ست که ما را قطع کرد. از فردا ایران هم دفاتر ما را می بندد. از بس صحبتهای این مهمانان در مورد ایران بد بود.
غسان بن جدو رفتار شرکت ماهواره ای را مخالف آزادی رسانه ای دانست و گفت اطمینان دارم همه رسانه های لبنانی حتی آنها که مخالف ما هستند تمایلی به توقف المیادین ندارند بلکه ما را حمایت و همراهی می کنند. وی از طرف های مختلف که تنها پس از 24 ساعت بعد از انتشار خبر قطع شدن شبکه، حمایت خود را با آن اعلام کرده بودند تشکر کرد. وی اظهار داشت مشکل ما با شرکت عرب ست یا کسی که پشت این اقدام قرار دارد نیست. آنها می خواهند افکار عمومی اعراب را منحرف کنند ولی ما ساکت نخواهیم شد. بگذارید مردم بفهمند چه کسانی مخالف آزادی بیان هستند. آنها که با اموال هنگفت 95 درصد رسانه های عربی را در اختیار دارند تحمل شنیدن صدای شبکه المیادین را نداشتند. این دلیل شکست و بیچارگی آنهاست. ما از تمایل به مقاومت خجالتزده نیستیم بلکه به آن افتخار می کنیم.
در این هنگام یک فلسطینی بلند شد و با تمجید از المیادین گفت: آنها در مقابله با المیادین موفق نخواهند شد. چرا که المیادین نه در صفحه تلوزیون که در قلب های ماست.
غسان بن جدو در پاسخ به سوال خانمی از اصحاب رسانه که پرسید اقدام شما در صورت قطعی کامل از طرف عرب ست چیست، گفت: ما دانش و تکنولوژی ای در اختیار داریم که می توانیم پخش خود را ادامه دهیم حتی روی فرکانسهای عرب ست. این گفتار وی با تشویق و هیجان حضار روبرو شد.

با افشاگری غسان بن جدو پیرامون دستور صریح و موکد خاندان سلطنتی و مراحل تشویق و تهدید و فشارهای مختلف آنها درباره سانسور هرگونه خبر پیرامون قضیه یمن و فاجعه منا و دیگر گندکاریهای آن خاندان، سکوت شبکه های خبری پیرامون این قضایا معنا پیدا کرده است. یکی از مقامات حزب الله لبنان  چندی پیش از سکوت گروه های حقوق بشری مختلف پیرامون اوضاع یمن اظهار شگفتی و تاسف کرده بود و احتمال داده بود که خاندان سلطنتی، همه مخالفان را با پول خریده باشند. پیش بینی وی با افشاگریهای غسان بن جدو اثبات شد.

هشتگ #مع_المیادین در حمایت از شبکه المیادین توسط بسیاری از مردم دنیا در حال استفاده است.

۱ ۰ ۱۹ نظر ۲۹۶۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۹)

سلام 
آیا سایر شبکه های عرب زبان حامی مقاومت مثل المنار و العالم از عرب ست پخش می شوند؟ 

پاسخ:

۱۶ آبان ۹۴، ۱۳:۳۶
سلام. بیشتر شبکه ها از عرب ست هم پخش می شوند. قبلا این لوس بازی ها را نداشت عرب ست. الان خاندان سلطنتی خیلی بچه شده اند. 

پارسا سلیمانی

۱۶ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۴
سلام.
آقا سایت مشرق یه سری مطلب درباره ی استان حماه گذاشته بود که حکایت از وخامت اوضاع در استان حماه داشت. حتی نوشته بود که مورک سقوط کرده.
تایید می فرمایید این موضوع رو؟

مطلب دیگه این که فکر می کنم به خواست خداوند روزنه ای در حال بار شدنه. فردا ان شا الله قراره یه معرفی نامه بگیرم برای گردان امام حسین (علیه السلام) برای سوریه. می گن 20 روز آموزش اینجا داره و بقیش سوریست ان شا الله.

پاسخ:

۱۶ آبان ۹۴، ۲۲:۵۲
مطالب مشرق رو تا اونجایی که دیدم در مورد سوریه درست بوده. نمیدونم چرا روسیه نقشش کمرنگ شده. بازی سیاسی است یا هدفشون از اول نابودی کامل داعش نبوده؟!

سلام .با اینکه شبکه المنار جنگ سعودی با یمن رو انتشار میده نمیدونم چرا بعضی از اهل سنت لبنان خودشون رو زدن به کوچه علی چپ و میگن نه همچین جنگی وجود نداره(یعنی دروغ میگن در حد تیم ملی 
ههههههههههههخخخخخخخخخخخخ
البته شاید منفعت داره براشون ال سعود

پاسخ:

۱۶ آبان ۹۴، ۲۲:۵۱
خود سعودیا جوری میگن نه مردم کشته نمیشن انگار تاحالا یه عکس از جسد زن و بچه ها بهشون نرسیده!

پارسا سلیمانی

۱۷ آبان ۹۴ ، ۰۷:۱۴
دوست عزیزم لطفاً از اصطلاحاتی مثل "علی چپ" و اصلاحاتی از این دست به هیچ عنوان استفاده نکنیم.

‏*‏‏*‏‏*‏

۱۷ آبان ۹۴ ، ۱۳:۵۳
اقای سلیمانی‏!خوش به حالتون
ماهم در انتظاریم
برایمان دعاکنید

ممنون که این مطلب را اطلاع رسانی کردید.هفته پیش یکی از استادامون با افتخار از شبکه الجزیره صحبت میکرد متاسفانه من اطاعاتی درباره این شبکه نداشتم .میشه کمی درباره رسانه الجزیره والعربیه  مطلب بنویسید

پاسخ:

۱۷ آبان ۹۴، ۲۱:۱۳
اینها شبکه های عربستان و قطر هستند و ید طولایی در دروغسازی در راستای سیاستهای پادشاهانشان دارند.

سلام.برای چی نباید اون اصطلاح رو بکار ببرم؟

پاسخ:

۱۷ آبان ۹۴، ۲۲:۴۵
این جور اصطلاحات رو ساختن برای اهانت و کوچک کردن و پایین آوردن مقام حضرت امیر المومنین اونهم بطور ناخودآگاه.

سلام ، خوش به سعادت شما جناب سلیمانی ،حقیقتش با توضیحاتی که از خودتان داده بودید فکر نمی کردم که شما هم روزی بخواهید که بروید ،البته قصد بی ادبی ندارم کمی برایم عجیب بود!واقعا این که می گویند افراد را از ظاهرشان قضاوت نکنید حقیقتی بزرگ است التماس دعا.

اوکی ولی من نمیدونستم .میدونم بعضی از ********عقده دارن نسبت به امام علی ع

پارسا سلیمانی

۱۸ آبان ۹۴ ، ۱۱:۴۱
سلام.
عرض ادب و احترام.
بنده بیش از همه به دعای شما دوستان نیاز دارم. گردانی که بنده از یک روز پیش رسماً عضوش شدم چند وقت پیش، چند نفر رو به سوریه اعزام کرده که سه نفرشون در درگیری های حلب زخمی شدن و برگشتن، دو نفرشون هم ظاهراً مفقودن و اطلاعی ازشون در دست نیست. سری جدید هم 4 نفر از بچه های گردان قراره چند روز دیگه اعزام بشن ان شا الله.
بنده ضمن این که به شخصه به جد در تلاش برای جلب نظر فرماندهان هستم از شما هم تقاضای دعا دارم؛ برای جهاد با بصیرت در دفاع از ناموس و شرف شیعه و سربازی برای امام زمان علیه السلام.

سلام

در پناه خدا باشید، ان شا الله به سلامتی بروید وبا سلامتی برگردید.


‏*‏‏*‏‏*‏

۱۸ آبان ۹۴ ، ۲۲:۲۷
آقای سلیمانی‏!
حقیقتا به شما افتخار می کنم‏!‏

نهج_البلاغه
خطبه15

( دعای امام ع در میدان جنگ)
 خدایا!قلب ها به سوی تو روان شده،و گردن ها به درگاه تو کشیده،و دیده ها به استان تو نگران،و گام ها در راه تو در حرکت،و بدن ها در خدمت تو لاغر شده است،خدایا دشمنی های پنهان آشکار،و دیگهای کینه در جوش است،خدایا به تو شکایت میکنیم از اینکه پیامبر (ص) در میان ما نیست،و دشمنان ما فراوان،و خواسته های ما پراکنده است.
"پروردگارا!بین ما و دشمنانمان به حق داوری فرما که تو از بهترین داورانی


سلام
 برادر عزیز  اقا پارساسلیمانی  ما هم  التماس  دعا دارید

سلام
وظیفه خودم می دونم که بابت معرفی اطفال القرآن کمال تشکر را از شما داشته باشم دخترم چند سوره با آن حفظ کرده، بازم خیلی ممنونم

پاسخ:

۲۰ آبان ۹۴، ۰۰:۳۶
خواهش میکنم. بله برنامه بسیار عالی ای هست. علی اصغر دو ساله من هم حفظ شده هم پازلها را حل می کند. 

سلام ،ببخشید یه سوال داشتم اختلاف ساعت ایران با لبنان چند ساعت  هست؟پیشاپیش ممنون از جوابتون.

پاسخ:

۲۰ آبان ۹۴، ۰۰:۳۷
اختلاف ساعت یک ساعت و نیم است. برای مدت اندکی نیم ساعت می شود. برای مدت اندکی هم دو ساعت! به دلیل اینکه هر دو کشور در یک روز با هم ساعتها را عوض نمی کنند.

سلام

( دعای امام ع در میدان جنگ) نامه ی 15 هستش اشتباه نوشتم خطبه 15

به امید نابودی همه ی دشمنان اسلام .


سلام علیکم
آقا پارسا به سلامتی إن شاء الله ... التماس دعا ... 

سلام انفجار چطور بود؟امروز

پاسخ:

۲۱ آبان ۹۴، ۲۰:۲۳
کمی پیش اتفاق افتاد. خوب بود! سلام می رساند! مرد مومن انفجاره ها! تا الان ۱۵ تا شهید داده

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها