شروع عملیات پاکسازی جرود عرسال توسط حزب الله

شروع عملیات پاکسازی جرود عرسال توسط حزب الله

در عراق هم همینطور است! با اینکه شیعیان اکثریت هستند، تا پیشرفتی حاصل آید، استکبار جهانی به بهانه ظلم و ستم به اقلیت ها با آن مقابله می کنند. جلوی حرکت نیروهای مردمی هم برای همین گرفته شد. امریکا با یکی به نعل و یکی به میخ زدن، تلاش دارد تا وضع عراق نابسامان باقی بماند و خودبخود بسوی تقسیم عراق پیش رود. قبیله های سنی عراق عموما با داعش بیعت می کنند. وگرنه شاید داعش پنجاه نیروی خارجی هم در هر ولایت خود نداشته باشد. به گفته دوستان آشنا به وضع عراق، عراقی ها در ذبح و شقاوت و شکنجه دارای فن و هنر هستند! داعش به آنها یاد نمی دهد چطور شکنجه و قتل بکنند، آنها خودشان از داعش وارد تر هستند. ذبح بیش از 1400 دانشجوی دانشکده هوانوردی در سپایکر کم جرمی نیست. در عراقی که مردم در پی محاصره شدید زمان صدام، (از سوی آمریکا) آنقدر فقیر و بیچاره بودند که کسی مدرسه نمی رفت و فرهنگ و تاریخ و ادب عراق رو به سوی نابودی رفت، 1400 نفر دیپلمه، ثروت بسیار ارزشمندی است. هرجا حشد شعبی (بسیج مردمی عراق) به داعش می رسید، قبیله ای که قبلا با داعش هم پیمان بود می آید و به غلط کردن می افتد و می گوید من حاضرم اطلاعات بدهم و همکاری کنم! (بسیج، منطقه رو فتح کرده تازه اقا از ترس جان آمده اظهار ندامت میکنه!)

در لبنان هم مناطق سنی نشین که تکفیری ها را پناه داده اند، تا وقتی حزب الله آرام نشسته، آنقدر در رسانه ها هیاهو می کنند و رجز می خوانند که فکر می کنی دیگر حزب الله به شکست نزدیک شده! حالا که ساعت به ساعت یک نقطه در مناطق لبنانی عرسال فتح می شود و تکفیری های النصره مثل موش می گریزند اهل عرسال که تا دیروز خط قرمز تعیین کرده بودند و برای حزب خط و نشان می کشیدند به زنجموره افتاده اند و می گویند ما همیشه با حزب الله بوده ایم و حزب الله از ماست! واقعیت آن است که مردمان عرسال اصلا مردمی با جهت گیری دینی و تکفیری نبودند. آنها از گذشته کمونیست و بعثی و ملی و خلاصه لبنانی هایی ضد اسراییل بودند. برخی از وزرای 14 آذار و برخی از روحانیون تندروی اهل سنت آنقدر در تنور تفرقه و دشمنی دمیدند که گروهی از مردم با آنها همراه شدند. عموم مردم خواهان زندگی عادی هستند و از دست این جماعت تندرو و تکفیری های خارجی که داخل عرسال پناه گرفته اند به ستوه آمده اند.

در فیلم زیر که پیشروی های جرود عرسال را نشان می دهد نکات جالب توجه زیادی هست. اولا معنی جرود را با دیدن این فیلم بهتر متوجه می شوید. دشت و کوهستانهای اطراف شهر را جرد می گویند. دوم اینکه گاهی تصاویر از دوربین کلاهخود گرفته شده و صدای نفس زدن فرمانده دسته را هم می شنوید. سوم اینکه تیراندازی تک تیر و متقطع نشان از دقت تیراندازی و جلوگیری از هدر دادن مهمات دارد. تیراندازی حرفه ای حزب الله یکی از دلایل مهم پیروزی در مقابل تکفیری های زامبی است.

نکته آخر صدای تانک حزب الله است که در اواخر فیلم شنیده می شود.

برای رزمندگان دعا کنید. تک تیراندازهای تکفیری تنها مشکل بزرگ برای رزمندگان هستند که تلفات اصلی توسط آنها به حزب الله وارد شده است.

دریافت
مدت زمان: 2 دقیقه 34 ثانیه

 

داعسینو به لبنانی یعنی: خط قرمز شما را لگد کردیم!

۰ ۰ ۱۴ نظر ۳۳۵۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۴)

سلام
اگه سوریه توسط تکفیری ها کامل اشغال بشه و تکفیری ها به مرز های لبنان برسند، چقدر امکان داره که موجودیت حزب الله به خطر بیفته؟ و آیا حزب الله توان مقابله و مقاومت در برابر هجوم اونها به لبنان رو داره ( با توجه به تعداد زیاد و امکانات فراوانی که رژیم های مرتجع در اختیارشان قرار داده اند) ؟

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۴، ۱۱:۲۶
امکان اشغال کامل وجود ندارد. نقشه امریکا و اسراییل، تقسیم کشورهای منطقه است. سوریه قرار است به سه ولایت کرد، سنی، علوی و دروز (اقلیت ها) تقسیم شود. ماموریت داعش بیش از این نیست. از سوی دیگر حتی با اشغال کامل سوریه، نقشه آمریکا ثبات در لبنان است تا خطری برای اسراییل بوجود نیاید. با تمام حرص و تلاش آمریکا و اسراییل برای حذف حزب الله حتی از راه فیزیکی، تلاش هست تا مردم لبنان بیش از این ضد اسراییل نشوند.

عراقی ها یی که هنوز هم در دلشان محبت حزب بعث هست از روز عاشورا در ذبح و شقاوت و شکنجه دارای فن و هنر بوده اند .
از گور دسته جمعی غواص های مظلوممان که تازگی پیداشد هم می شود فهمید البته خداروشکر که آن ها را سر نبریده بودند پس معلوم می شود حالا شقی تر شده اند.
البته شیعیانشان را باید از آن ها جدا کنیم .
خدا پشت وپناه دلاوران حزب الله باشد ودشمنان اسلام را نابود کند.

درود خداوند بر بزرگ مردانی مثل امام موسی صدر، شهید چمران، سید عباس موسوی و دیگر آزادگان راستینی که حزب الله همیشه پیروز رو پایه گذاری کردن و امروز همه ی بشریت از برکات و امنیتی که رزمندگانش به بهای خون و جونشون به ارمغان میارن بهره مندن.
با دیدن فیلم بی نظیری که آقای علوی عزیز روی سایت گذاشتن، هر لحظه بیشتر حسرت می خورم که رزمندگان حزب الله کجا و ما کجا؟ اون ها شیعه اند و ما هم شیعه! نمی دونم به هنگام کار زار ماها چند مرده حلاج باشیم؟ واقعاً پناه می برم به خداوند و ازش می خوام که خودش ما رو در راه هدایت، آزادگی، انسانیت و بندگی خودش و سربازی برای امام زمان (علیه و علی ائمه المعصومین السلام) ثابت قدم نگه داره. آمین.

روزی ده بار سایتتو باز میکنم بابا بیشتر مطالب بزار

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۴، ۱۱:۲۲
متاسفانه فرصت نیست. آدم دو شغله و دو فرزنده و البته تک همسره! :) بیشتر از این فرصت نمیکنه.

ان شاء الله که پیروز شن به حق علی
جالبه.....بعد تو رسانه ها میگن سنی ها بیعت نمیکنن با این زامبی ها...!!! چی باعث میشه،یکسری این همه احمق باشن
التماس دعا کلی

سلام ممنون استفاده کردم

http://hn6.asset.aparat.com/aparat-video/646a91dcc36cab977a2cd4fbc4d209ec2530549-360p__69483.mp4
همس الملائک ( رحلت امام خمینی - ره ) | حسین الأکرف

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۴، ۱۱:۳۰
سلام
ممنون. زیبا بود.

یاسر نیکوبیان

۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۰
سلام
این داعسینو احیانا داعس + ین + ه که ه هم و شده نیست؟

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۴، ۱۳:۵۳
بله. از دعس میاد. یعنی زیر گرفتن. زیر پا گرفتن.

سلام علیکم
طبق معمول باز هم عالی
خصوصا تحلیل جالب توجه شما از فیلم، چون خودم از المنار دیدم اما دقت نکردم به این جزئیات...
و همچنین
طرح زیبای آقای رطیل
عالییییی بود ممنون

سلام جناب علوی زحمت های ما... در فرودگاه بیروت هنگام برگشت به ایران یک عده مفتی سنی را دیدم که برای شرکت در مراسم سالروز رحلت حضرت امام علیه الرحمه به ایران می رفتند. با یکیشون همکلام شدم. الشیخ الدکتور محمد نمر احمد زغموت... مفتی فلسطینی ساکن لبنان که خیلی قشنگ انگلیسی صحبت میکرد و به گفته ی خودش رئیس یک تشکیلات حامی ازادی فلسطین در لبنان بود . اولش تصور کردم برای کنفرانس وحدتی یا ضد سازمانهای تروریستی تکفیری یا چیزی شبیه به این دارن میرن ایران. بهش گفتم اگه جهاد حزب الله 10 ثواب داشته باشه 9 واسه خود لبنانه (در تعاملات داخل لبنان با بقیه گروهها و مذاهب) و 1 ثواب در مقابله با اسرائیل. اینا شمایی که در لبنان زندگی میکنی بهتر درک میکنی نا خواننده های این پست در ایران. اونم اینا میفهمید ولی زورش میومد جواب بده. گفت دم جمهوری اسلامی و بچه های انقلاب اعم از داخل و خارج ایران گرم که با همچین موجودات اشباح الرجالی تعامل و تسامح می کنند. از بابت ادبیات کوچه بازاریم عذرخواهی میکنم.

پاسخ:

۱۶ خرداد ۹۴، ۱۰:۰۸
سلام
چه جالب. بله همینطوره که شما نوشتید.

رامین مددلو

۱۸ خرداد ۹۴ ، ۲۰:۳۸
با داعسینو بسی لذت بردیم
خدا قوت

««راهـــــــ شــــیـــــعــــه»»

۲۲ خرداد ۹۴ ، ۰۰:۲۲
سلام
وبلاگ زیبایی دارید.خوشحال میشم سر بزنید و اگه خواستید تبادل لینک کنیم.

این حرفی که شما میزنید واقعا صحت داره.( مشکلساز شدن تک تیراتدازا) از ایرانم گاها تک تیرانداز برای اموزش میبرن ..........ظاهرا تک تیراندازا خیلی دردسر ساز شدن تو این درگیری ها

آخ آخ این مطلبتون تا حدی دل منو خنک کرد من هی به اطرافیان میگم این سنی ها آدم بشو نیستن تقصیر اوناست میگن نه!!! منم این گزارشرو از المنار دیدم منتهی متل شما دقت نکردم ..راستی چرا لبنانی ها به مثل میگن متل؟یا منطقه رو یه جور خاصی تلفظ میکنن؟

پاسخ:

۳۱ خرداد ۹۴، ۱۲:۳۱
لهجه شون اینطوری هست. کثیر رو میگن کتیر ktir یا منطقه رو میگن منطئه (ق رو عموما ‌ء تلفظ میکنن. گاهی هم ک تلفظ میکنن)

جالبه با عراقیا که حرف میزنی چه پیر چه جوون چه شیعی . چه سنی و از شهر های مختلف همشون روی یک نکته اصرار دارن و اون هم اینه که دلیل اینکه خیلیاشون بشار را دوست ندارن اینه که بشار افراطی های سوری را به عراق میفرستاده تا سوریه در امان بمونه یا حتی میگن که بشار به افراطی ها آموزش قتل و تفجیر میداده
(همین هایی که شما میگی عراقی ها توش استادن و مهارت دارن)

پاسخ:

۱۶ تیر ۹۴، ۱۷:۰۴
این حرفها از سادگی مردم هست و اینکه به راحتی فریب رسانه ها را می خورند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها