ایران از نگاه یک دکتر لبنانی-آمریکایی

ایران از نگاه یک دکتر لبنانی-آمریکایی

دکتر صالح، جوان لبنانی خوش سیما و خوش برخوردی است که در آمریکا پزشکی خوانده است. او به تازگی فارغ التحصیل شده و چند ماه دیگر وارد مرحله تخصص خواهد شد. از آنجایی که چند بار برای زیارت به ایران رفته و اصفهان و تهران و مشهد و قم را دیده، اطلاعات خوبی از ایران دارد و نسبت به اوضاع و اخبار ایران حساس است.

می خواستم از او راجع به توافق هسته ای سوال کنم (که البته فرصت نشد). در مقدمه پرسیدم اصلا آمریکایی ها چقدر ایران را می شناسند. توافق هسته ای چقدر در رسانه ها منعکس شد؟

دکتر صالح گفت: اولا خیلی از آمریکایی ها اصلا ایران را نمی شناسند. خیلی ها فکر می کنند یک کشور عربی است. صحرایی و شنی و مردمی سوار بر شتر و اسب! وقتی با مریض ها یا همکاران حرف ایران پیش می آید برایشان از ایران می گویم. بسیار تعجب می کنند و علاقه مند می شوند. از طرفی ایرانی ها در آمریکا سه دسته اند: ۱- مذهبی ها که اکثریتشون هوادار جمهوری اسلامی هستند ۲- معمولی ها که ممکن است بی حجاب باشد ولی حد و مرزی برای خودش قائل است و شاید نمازی هم بخواند یا روزه بگیرد ۳- افرادی که از آمریکایی ها هم فاسدترند و ته خطند. در دانشکده دختری ایرانی داشتیم که دختران لخت و پتی آمریکایی از فساد و کثافت کاری او انگشت به دهان مانده بودند و از او بدشان می آمد. این سه دسته نتوانسته اند تصویر کافی و درستی از ایران به آمریکایی ها نشان دهند.

اخبار ایران عموما بصورت منفی و توام با ایران هراسی از شبکه های تندرو مثل فاکس نیوز منتشر می شود. ولی عموم مردم سرشان به چیزهای دیگری گرم است.

بصورت کلی در آمریکا مردم دو دسته شده اند: عده ای که در ظاهر ادعا می کنند نژادپرست نیستند اما در عمل آمریکایی را بر دیگر مردم جهان حتی اعراب و مسلمانان آمریکایی شده، برتری می دهند. عده ای هم مردمی هستند که خیلی نژادپرستی ندارند. دسته اول بیشتر شامل جمهوری خواهان است. همانها هستند که با توافق هسته ای مخالفند. اوباما به دسته دوم تعلق دارد. می گوید بگذارید توافق کنیم تا امنیتمان را تامین کنیم.

به نظر من الان بهترین وقت برای ایران است که با تبلیغات گسترده، خود را جدای از تروریسم نشان دهد. در آمریکا من مقاله ای در یک روزنامه محلی نوشتم. گفتم «همسایه بغلی با دیدن ریش من فکر می کند حتما این مسلمان هم بعد از چند روز داعشی می شود و سر مرا می برد! این نگاه غلط است.» الان که ایران و حزب الله جلوی تروریستها را گرفته اند بهترین فرصت است که با کمی تبلیغات و روشنگری و رساندن تصاویر به دنیا بفهماند که تروریستها کسان دیگری هستند. اگر ایران یک دهم بودجه نظامی را در این راه خرج کند به اندازه کل بودجه نظامی سود برده است. الان متاسفانه صدای ایران در آمریکا شنیده نمی شود. ایران باید شبکه ای جهانی مثل الجزیره داشته باشد تا بتواند بر افکار عمومی تاثیر بگذارد. اکنون رسانه های ایرانی باید در این جبهه بسیار تلاش کنند.

۰ ۰ ۱۳ نظر ۳۶۲۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱۳)

اقا محمود سلام یه گزارش از سوریه بزار مثل اینکه کار تمومه
یعنی بعدش چی بر سر لبنان و حزب الله و محور مقاومت میاد
چرا سوریه جمع نمیشه؟

پاسخ:

۷ ارديبهشت ۹۴، ۱۷:۰۳
سلام
والامن الان از اخبار و اطلاعات به دورم. کلا نقشه خاورمیانه جدید همینه: نا امنی و ولایتی و ایالتی شدن منطقه ها و درگیری مداوم. لبنان رو تصور میکنم آروم بمونه. این خواسته آمریکا و اسراییل هست. برای همین آروم خواهد موند.

سلام آقای علوی.
لطفاً اگه درباره ی بمباران چند روز پیش مواضع حزب الله در منطقه ی القلمون توسط صهیونیست ها اطلاعاتی دارید بفرمایید.
و با توجه به هشداری که سید حسن نصرالله (سید راستگو) به صهیونیست ها داده بود آیا حزب الله به این تجاوز هم پاسخ خواهد داد یا نه؟

پاسخ:

۸ ارديبهشت ۹۴، ۱۰:۲۵
سلام
ظاهرا چهار نفر از مبارزان سوری را هدف قرار داده اند. فکر نمی کنم حزب الله اقدامی بکند.

زنده باد بی نام

۰۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۹:۴۴
سلام
دوست عزیز خوشخیالی مطلقه اگه فکر میکنید باسقوط سوریه لبنان ار‌وم میمونه ، ظاهرا توی یه کیسه خواب گرم خوابیدین جناب!! بهتره بجای پستهای فانتزی مثل این به گذاشتن مطالب ارزشمندومتناسب باشرایط حساس منطقه روی بیارید!

پاسخ:

۸ ارديبهشت ۹۴، ۱۰:۳۳
این که لبنان باید آرام بماند برای تمام سیاستمداران و تحلیلگران لبنانی واضح است. این خواسته آمریکا است وگرنه داعش و النصره یک شبه اقلا صیدا و عکار و طرابلس را امارت اسلامی اعلام می کردند و ارتش هم نمی تواند جلوی آنها بایستد همان طور که اولش هم نتوانست.
بهتر است بر اساس واقعیت ها صحبت کنید. آمریکا و اسراییل بر اساس آرمان و احساس و عقیده عمل نمی کنند، آنها عملگرا و پراگماتیست هستند. هرچه بیشتر به نفعشان باشد و کمتر به ضررشان باشد را اجرا می کنند. فعلا امنیت لبنان برای اسراییل هم مهم است. چون نا امنی باعث می شود هر ننه قمری برود لب مرز و یک عملیات ضد صهیونیستی انجام دهد. اتفاقا دیروز خبری می خواندم که در سایه غیاب ارتش اسراییل از مرزهای شمالی، گشت های یونیفل و ارتش لبنان بطور چشمگیری افزایش یافته. خب این گشت ها برای حراست لبنان از دست اسراییله یا حراست اسراییل از دست رزمندگان فلسطینی و لبنانی؟!
ضمن اینکه اساسا حرفی از سقوط سوریه زده نشده. آرامش و امنیت لبنان هم مرهون مجاهدتهای رزمندگان حزب الله هست. پس می شود سوریه ای به هم ریخته و جنگزده داشت و تروریستها هم لب مرز لبنان و سوریه باشند اما لبنان آرام بماند.

سلام
شما که نزدیک سوریه هستید از اخبارش بی اطلاع هستید!! اوضاع سوریه خیلی بد شده ارتش سوریه و حزب لله وایران نتونستند در شهر ادلب کاری کنند
معلوم نیست در سوریه چه خبری است بشار اسدو سید حسن نصرلله می گویند که درسوریه دیگه نمیتوانند کاری کنند از یه طرف پیشروی داعش ها خبر ساز میشه

پاسخ:

۸ ارديبهشت ۹۴، ۱۰:۳۵
سلام
وضع به این بدی که تصور می کنید نیست. اشتباهات تاکتیکی ارتش سوریه طبق معمول کار دستش داد. ضمن اینکه داعش کل نیروشو جمع کرده که یه تکونی بخوره. وضع داعش زیر نظر آمریکاست. الان که میخان سر میز چانه زنی بکنن، تمام تلاششون رو برای شکوندن مچ ایران انجام میدن. بعدش داعش رو ول میکنن تا مردم منطقه نابودش کنن.

سلام
در مورد حمله اخیر اسرائیل به حزب الله در ناحیه قلمون چه اطلاعاتی دارید؟
چه اهدافی رو زدن و واکنش حزب الله چیه؟

پاسخ:

۸ ارديبهشت ۹۴، ۱۰:۳۶
سلام
در پاسخ به دوست عزیزمون آقا پارسا هم گفتم. ظاهرا چهار نفر از مبارزان سوری را هدف قرار داده اند. فکر نمی کنم حزب الله اقدامی بکند.

با سلام و احترام

نقل قول های الهام بخش روز پدر.

نقل قول هایی از شخصیت های مشهور درباره روز پدر.

جمله هایی که کمتر شنیده اید.

نظرتان را با ما در میان بگذارید.

.

برگرفته از ایسا -ESSA.IR (پیش نویس ها)

اخبار سراسری و شبکه خبر که هیچی نمیگن، یه العالم داشتیم دو ماه از اوضاع عراق و سوریه یه چیزی به زور با دیدن خبرا دستگیرمون میشد.... من واقعا نگرانم ...
اللهم بفاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السر المستودع فیها عجل لظهور حجتک یا ارحم الراحمین بحق محمد و آله طاهرین

سلام برشما.

نه دیگه ! مثل اینکه واقعا ترور شدین!

پاسخ:

۱۱ ارديبهشت ۹۴، ۲۲:۵۳
ترور وقت شدم. وقت نکردم اینترنت سر بزنم

سلام.
آقا خواهشاً از آخرین تحولات سوریه هرچی می دونید اطلاع رسانی بفرمایید تا در جریان قرار بگیریم.
چند وقتیه اخبار ضد و نقیض بدجور آرامش روانیمونو به هم ریخته.
امروز خبری رو توی یکی از سایت ها می خوندم که یکی از فرماندهان ارتش آزاد توی استانبول از فروپاشی خطوط دفاعی مقاومت توی لاذقیه خبر داده بود.
با توجه به این که شما اونجا به تحولات خیلی نزدیک ترید و به واسطه ی اعتقادی که به خبر رسانی صادقانه ی جنابعالی داریم لطفاً حقایق رو بیان کنید.

پاسخ:

۱۱ ارديبهشت ۹۴، ۲۲:۵۴
سلام
مدتهاست با بر و بچه ها ننشستم و خبر مستند ندارم.

سلام علیکم. آقا محمود عزیز اگر میخوای دعوتنامه بفرست بیایم کمک حالت باشیم . یا کلمه عبور و رمزت رو بفرست تا هر روز وبلاگت رو به روز کنیم جواب کامنت رو بدم به صورت مجانی.(((:

پاسخ:

۱۲ ارديبهشت ۹۴، ۱۲:۰۳
سلام
ممنون
اگه لبنان بودید می شد این کار رو کرد.

با توجه به روحیه اخوانی و اتحادپرست نظام چنین طرحی اجراش سخته................و الا با روشنگری در موردسنی ها و شیعه ها برای جامعه امریکا خیلی ساده میشه دیدها رو عوض کرد.........اینکه القاعده...طالبان......داعش بوکو حرام و و و که مسیحی ها رو میکشن..........سنی هستن و دشمن ایران............جوری اخبار در امریکا بیان میشه که اکثرا تصور میکنن ایران چون اسلامیه....متحد القاعده و طالبان هست.......اصولا در ورد شیعه سنی چیزی نمیدونن

یاسر نیکوبیان

۱۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۶:۵۵
جناب اخوانی احساس نمی کنید با این حرکت پیشنهادی شما ضمن روشن شدن 300 میلیون انسان بی رگ آمریکایی 800 میلیون سنی متعصب رو که از قضا دور و ورمون هستند رو خاموش می کنیم!؟
راستی آقا محمود مگه طبش بودین تا مقدمه رو پرسیدین وقت تموم شد؟ مقدمه جالبیه ولی خوب بالطبع مخاطب وقتی اسم مقدمه میاد فکر میکنه باید موخره ای هم باشه ولی در ادامه مطلب ضایع شده ، در کفِش میمونه... :)

پاسخ:

۱۳ ارديبهشت ۹۴، ۱۳:۱۰
خب کار پیش اومد پاشد رفت.

عشق با زینب تبانی کرده است / رنگ گل را ارغوانی کرده است


هست کیش رهبریت کیش او / صبر زانو می زند در پیش او . . .


وفات حضرت زینب(س) تسلیت باد

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها