ماه امامان

ماه امامان

این هفته سالروز ولادت با سعادت امامان و سرورانی بود که ما شیعیان علاقه زیادی به آنها داریم و و به نوکری آنها افتخار می کنیم. اما امروز 14 خرداد، امامی هم آمد و امامی رفت. بله امام امت، خمینی کبیر که نام شیعه را در سراسر جهان زنده کرد و پایگاه و پشتیبانی برای شیعیان مظلوم جهان (که رنج کشیده ی ظلم های تاریخ هستند) ایجاد نمود. او رفت، ولی امام موسی صدر به دنیا آمد، امام محرومان.

آنها که در ایران نشسته اند، چه امام خمینی (قدس سره) را دوست داشته باشند و چه قبولش نداشته باشند، چه دیده باشندنش و چه ندیده باشند، مطمئنا هیچگاه قدر او را به اندازه شیعیان خارج از ایران درک نخواهند کرد.

باید در زیر ستم و ظلم و جور تاریخی بر ضد شیعه در کشورهای دیگر بوده باشید تا درک کنید. باید شیعیان غیر ایرانی را دیده باشید تا معنای این مهر و امید و سرفرازی را درک کنید.

شیعیان لبنان، که معنای افتخار و سربلندی را در سایه امام موسی صدر چشیده بودند بیش از همه قدر امام خمینی را درک کردند. شیعیانی که روزگاری در لبنان از حقوق اولیه خود محروم بودند، امروز نظر نهایی در مورد هر امری را در لبنان می دهند. شیعیانی که روزی در اوج فقر و بیسوادی و محرومیت بودند الان به برکت زحمات امام موسی صدر و امام خمینی و فرزندان آن دو، توانسته اند به فرهنگ والایی دست پیدا کنند و در اخلاق و سعه صدر و تحمل و عقلانیت، حرف اول را نه تنها در لبنان، که در منطقه بزنند.

شیعیان لبنان در کشوری که هنوز ممنوع است شیعه حتی خلبان بشود، و در کشوری که رشد علمی و تکنولوژیکی و نظامی برایش قدغن است، امروز پهپاد بومی می سازند و موشک و سلاح های بومی تولید می کنند.

امروز نوادگان موسی و روح الله، مدافعان حرم اهل بیتند و افتخار دارند که توانسته اند دشمنی های دشمنان را دفع کنند؛ دشمنانی تاریخی و خونخوار و بد سابقه؛ دشمنانی از شرق و غرب، از مسلمان و نامسلمان و یهودی.

و بدا به حال آن مدعیانی که همیشه قاعدینِ زمانِ جهاد و گمراهینِ زمانِ فتنه و عابدان گوشه ی محرابِ تظاهر بوده اند. آنها که فکر می کنند با آوردن حدیثی در ردِ امامت و سروریِ غیر معصوم، می توانند عظمت و تاثیر امام موسی صدر یا امام خمینی را کتمان کنند. نمی دانند منظور ما از امام، معادل کردن آنها با ائمه اهل بیت پیامبر نیست، چرا که خودشان نیز خود را خاک پای امامان می دانند. و چه بهتر که ما رهبری را امام خود برگزیدیم که شاگرد مکتب اهل بیت و از سلاله آنان و پیرغلام آنان است و مانند برخی، تابع و گمراهِ فتنه انگیزی های استعمار انگلیسی و صهیونیستی نیستیم.

امروز در لبنان، مردمان قدردان و قدرشناس این سرزمین، تصاویر امام موسی صدر و امام خمینی را نه تنها در قلب هایشان، که در هر کوی و برزن، بر سر هر کوچه و محله، بر روی ماشین و تیر چراغ برق نصب کرده اند. علاقه و پیوند ناگسستنی این مردم با امام موسی صدر و امام خمینی ناشی از تغییرات اساسی در زندگی، فرهنگ، جهان بینی و معنویت آنها است که بوسیله این رهبران ایجاد شد.

امروز در لبنان و دیگر کشورها سالگرد ارتحال خمینی کبیر برگزار می شود و افراد بسیاری که پس از انقلاب ایران با تشیع آشنا شدند و شیعیان محرومی که در اثر انقلاب، بیشتر با معارف تشیع آشنا شدند، همه و همه خود را وامدار رهبرانی چون امام خمینی و امام موسی صدر می دانند.

۱ ۰ ۵ نظر ۲۵۱۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

با سلام و ادب
به انگیره خواندن مطلبی در مورد امام خمینی رحمه الله علیه به این جا آمدم که خدا را شکر خوشحال شدم و استفاده کردم.
احساس می کنم سبک شدم . جزاکم الله

اتفاقا میخواستم ببنیم اوضاع صاحیه اون سالی که خبر رحلت روشنیدن چه طوری بود اگر با عکس وتصاویر باشه که چه بهتر

پاسخ:

۱۴ خرداد ۹۳، ۲۲:۳۲
نکته جالبیه. برای خودم سوال شد.

عالی ما فقط با خوندن این مطالب دلمون خوش میشه دوربرخودمون دیگه عشق امام کم شده باز خوبه اونا هستن هنوز ....حالا جشن بود یا عزا؟جشن تولد امام موسی صدر؟عزای امام خمینی(ره)؟

پاسخ:

۱۵ خرداد ۹۳، ۲۲:۵۹
نه جشن نه عزا. برنامه و کنفرانس برگزار میشه. سینه زنی که نیست. 

سلام . میخواستم بدونم نظر شیعیان لبنان در مورد امام خامنه ای چیه؟

پاسخ:

۱۷ خرداد ۹۳، ۱۲:۴۷
دسته زیادی از آنها عاشق رهبر ما هستند و برای دیدنش جان می دهند. دسته ای فقط دوستشان دارند و عده خیلی معدودی هم از ایشان بدشان می آید. (همانها که بعثی و کمونیست بودند و با امام موسی صدر دشمن بودند)

ممنون.وبلاگتون رو دوست دارم و استفاده میکنم.

پاسخ:

۱۸ خرداد ۹۳، ۱۳:۱۲
خواهش میکنم. لطف دارید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها