آتش سوزی نزدیک قصر ریاست جمهوری لبنان

آتش سوزی نزدیک قصر ریاست جمهوری لبنان

لبنان آب و هوای معتدل و مرطوبی دارد و گرمای آن در بالاترین حالت زیر 35 درجه است، با این وجود آتش سوزی های زیادی در جنگل ها و مراتع اتفاق می افتد که برخی از آنها هم به سبب اهمال مردم است.

دیروز هوا بسیار گرم و خشک بود. دمای هوا 35 درجه و رطوبت فقط 10 درصد بود. هوا غبار آلود بود و محدوده دید بسیار کم. در این شرایط آتش سوزی خطرناکی در منطقه بطشای و مراتع اطراف بعبدا (شرق بیروت) رخ داد که به منازل مسکونی و ماشینهای مردم هم رسید. در پی این ماجرا مردم و آتش نشانی و نیروهای دفاع ملی و ارتش به خاموش کردن آتش مشغول شدند.

ارتش لبنان قبلا سه فروند بالگرد سیکورسکی S61N برای اطفای حریق به مبلغ 16 میلیون دلار با کمک مالی جمعیت اخضر دائم (همیشه سبز) خریده بود. اما امسال به جهت نبودن بودجه برای تعمیر و نگهداری این هلی کوپترها و در غیاب آنها، آتش سوزی بعبدا، به سرعت گسترش یافت به طوریکه مردم اموال قیمتی و ضروری خود را برداشتند و به سرعت گریختند. در همین راستا 100 خانه مسکونی و مدارس نزدیک به مکان حریق تخلیه شد. آتش سوزی ممکن بود به قصر بعبدا یعنی قصر ریاست جمهوری لبنان برسد.

این اتفاق اعتراض مردم و رسانه ها را در پی داشت. آنها خواستار توضیح مقامات مسئول هستند که چرا هلی کوپترهایی که با هدیه مالی جمعیت محیط زیستی تهیه شده، فقط به خاطر 300 هزار دلار هزینه تعمیر و نگهداری، روی زمین خوابیده است. خسارتی که این آتش سوزی به بار آورد معادل هزینه تعمیر و نگهداری ده فروند هلیکوپتر برآورد شده است.

اینجاست که می توان تفاوت توان نیروهای نظامی کشورها را دریافت و باید به تلاش و زحمتهای نیروهای مسلح ایرانی و متخصصان داخلی که در اوج تحریمهای شدید و ظالمانه، تجهیزات را آماده به کار نگه می دارند، آفرین گفت.

پس از رسانه ای شدن این مشکل مسئولین ارتش اعلام کردند شرکت هواپیمایی خاورمیانه (شرکت هواپیمایی ملی لبنان) به عنوان هدیه، هزینه تعمیر و نگهداری این هلی کوپترها را به عده گرفته است و تا یکماه دیگر هلی کوپترها آماده خواهند بود.

گرمای بی سابقه در لبنان، به سبب کاهش شدید نزولات آسمانی در زمستان گذشته و بهار، نگرانی مردم را برانگیخته و قطعا تابستانی گرم و کم آب و پیش رو خواهند داشت. ضمن اینکه بالارفتن مصرف برق در تابستان میزان قطعی برق را هم افزایش می دهد.

۱ ۰ ۲ نظر ۲۳۱۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۲)

ویروسی به نام جاستین ....
در برابر علی خلیلی ها

c3ed

برام خیلی عجیبه که این کشور با وجود یدک کشیدن نام عروس خاورمیانه تا این حد ذلیل و خواره که 3تا هلیکوپتر رو نمیتونن تعمیر کنن!شنیده بودم عرب ها تنبل و تن پرورن اما تا این حد برام باور نکردنیه !جالبه بلدند راه به راه خواننده تربیت کنن و مسابقه کشف استعداد خوانندگی (استار)بزارن ولی نمیتونن از جنگل خودشون حفاظت کنن. شکر خدا حزب الله لبنان به یمن شیعه بودن غیرت دارن و میتونن پهپاد بفرستن تا سایت دیمونا اسرائیل، کاش دولتمردان بی عرضه لبنان دست کمک به سمت حزب الله دراز کنن بلکه از این خفت بیرون بیان . خدایا شکرت که ایران هر چند مشکلات زیادی داره اما حداقلش حداقل فناوری در زمینه های مختلف رو داره. شکر خدا شکر خدا

پاسخ:

۱۷ ارديبهشت ۹۳، ۱۹:۵۵
عروس بود. پیر شده دیگه!
بله توانایی فنی تعمیر این هلیکوپترها شاید موجود باشه اما قطعات ندارند. اینم آخر و عاقبت هرکی که چشمش به دست آمریکاست. بارها ایران پیشنهاد داد بهشون که سلاح ارتش این کشور رو تامین کنه. ولی مگه امریکا و عوامل داخلیش میذارن. ارتش لبنان فقط تجهیزات مقابله با مردم خودش رو داره نه سلاح مقابله با دشمن خارجی. آمریکا هرچی هاموی قدیمی دیزلی بدون زره داره میفروشه به اینا.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها