اینجا چه خبر است

اینجا چه خبر است

مدتی است با پیشروی ها و موفقیت های نظام سوریه با کمک حزب الله، رسانه های حامی تروریستها اخبار ناموثق و کذب منتشر می کنند تا حزب الله و نظام سوریه را دچار تفرقه و مشکل نشان دهند. همانطور که مثلا داعش و النصره با هم درگیرند.

برای مثال روزنامه الوطن سعودی نوشته بود (لینک خبر) مذاکراتی بین حزب الله و سوریه در جریان است تا نیروهای حزب الله برگردند. این اتفاق زمانی افتاد که یک افسر گارد ریاست جمهوری سوریه یکی از نیروهای حزب الله را کشت و همرزمان وی منطقه را به نشانه اعتراض ترک کردند. ضمنا اشاره کرد بارها نیروهای ارتش سوریه مناطق حساس را رها کرده اند تا نیروهای حزب الله به تنهایی با دشمن درگیر شوند.

از طرف دیگر روزنامه النهار هم در خبری نوشت که سوریه با صدور حکم نظامی، فعالیت های المنار و المیادین را محدود می کند. کلامی از بثینه شعبان مشاور سیاسی رسانه ای بشار اسد منتشر شد که سوریه از گزارشها و مصاحبه های المنار و المیادین و از عنوان شدن اینکه اگر حزب الله نبود دولت سوریه شکست می خورد ناراحت است. هرچند وی این کلام را تکذیب کرد اما فشار بر المنار را نفی نکرد.

حضور حزب الله و المنار در سوریه در کنار ارتش سوریه و نیروهای نظامی آن، امری است بی سابقه و طرفین تجربه چنین همکاری ای را ندارند. لذا ممکن است حساسیت هایی ایجاد شود. اما چنین رفتارهایی از سوریه اگر واقعا انجام شده باشد نهایت نمک نشناسی است.

یکی از افسران ارشد ارتش آزاد گفته است (لینک خبر): نیروهای حزب الله نمی توانند محیط زینبیه را ترک کنند تا در ملیحه بجنگند. نظام سوری هم بدون وجود حزب الله ناتوان تر از آن است که حرکتی بکند.

این کلام وی هرچند درست نیست اما واقعیت این است که حزب الله هرکجا نیاز داشته باشد حضور پیدا خواهد کرد. این ارتش سوریه است که بدون جانفشانی های حزب الله نمی تواند پیشروی کند.

از طرف دیگر در پی شکستهای پیاپی مخالفان سوریه، دولت ترکیه حرکتهای غیرقانونی و جنگ طلبانه ای انجام می دهد. از آمادگی برای هجوم نظامی گرفته تا پشتیبانی تروریستها با توپخانه و پروازهای ایذائی لب مرز یا ایجاد مزاحمت برای خلبانان سوری. در همین راستا دیروز چهار اف16 ترکیه برای یک هواپیمای نظامی روسیه که برفراز آبهای آزاد در حال پرواز بسوی سوریه بود ایجاد مزاحمت کردند. در همین سیاق چهار پرنده اف16 ترکیه با نزدیک شدن یک جنگنده سوریه به مرز، به پرواز درآمدند و اقدام به ایجاد مزاحمت و تهدید های کلامی کردند. در پی این اقدام، رادارها و سیستم های دفاع هوایی سوریه بر روی آنها قفل کرده و تهدید به ساقط نمودن آنها کردند. ضمن اینکه تحرکات زمینی و دریایی هم در همین راستا انجام شد و پرنده های ترک مجبور به فرار شدند. این اولین باری نیست که ترکیه با ایجاد مزاحمت، برای ایجاد درگیری گسترده تلاش می کند. (لینک خبر)

خبر آخر اینکه دیروز خبرنگار و فیلمبردار و مسئول فنی المنار در معلولا مورد هجوم مسلحین قرار گرفته و به شهادت رسیدند. اینکه آیا آنها بدون توجه به هشدارها آزادانه در منطقه ی پاکسازی نشده حرکت کرده اند یا مورد سوءقصد عمدی قرار گرفته اند معلوم نیست. المنار ضمن اعلام خبر شهادت این تیم اعلام کرد ماشین آنها با وجود اینکه علامت تیم خبری (press) داشت اما مورد هجوم مسلحین قرار گرفت. (لینک خبر)

افراد و شخصیت های مختلف سیاسی و رسانه ای لبنان در پیامهای جداگانه ای شهادت این تیم خبری را به المنار تسلیت گفتند. سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم در پیامی تلفنی شهادت این افراد را تسلیت گفت.

۰ ۰ ۷ نظر ۲۴۷۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

سلام دوست عزیز واقعا در لبنان هستی تونستی بیا سایتم با هم تعامل کنیم من عاشق لبنان و سید حسن نصر الله هستم چنانچه من عاشق سید علی خامنه ای هستم.

پاسخ:

۲۶ فروردين ۹۳، ۱۴:۰۷
سلام
بله لبنان هستم. ما هم به همه ی این بزرگان ارادت داریم.

نمیدونم ولی یاد هادی باغبانی افتادم

روحش شاد

از شهادت خبرنگاران المنار خیلی ناراحت شدم به خصوص بعضی از گزار ش ها یی از شهید حمزه حاج الحسن دیده بودم خوش به سعادتش که شهادت نصیبش شد ... ولی حیف که چنین جوانها یی پر پر شوند کاش سوریه قدر بداند.. شنیدم که این خبرنگاران اول زخمی شدند ولی چون به انها رسیدگی نشده شهید شدند واقعیت داره !!قضیه مشکوک میزنه مگر ارتش سوریه انجا نبوده

پاسخ:

۲۶ فروردين ۹۳، ۱۷:۲۸
هنوز خبری در مورد چگونگی شهادتشان ندارم

سلام
اینکه بین یکی از نیروهای حزب الله قهرمان و گارد ریاست جمهوری محتمله, چون نوع نگرش و نوع اموزش عقیدتی و نظامی این دو گروه متفاوته و نه حزب الله و نه گارد ریاست جمهوری قبول نمیکنن که تابع هم باشن همچین اتفاقاتی بین سپاه و ارتش هم گهگاه پیش اومده در زمان جنگ, مهم اینه که سازمانی تعریف بشه و نظمی تعریف بشه که مانع درگیری علی رغم برخی تضادها بشه, مشابه این اتفاق چندی قبل بین یگانهایی از از نیروهای عراقس در سوریه اتفاق افتاد بعضی از گردانها مثل کتائب حزب الله و عصائب الحق گوش به فرمان ایران و حزب الله لبنان عمل میکردن بعضا یگانی بود که خودسر عمل میکرد و حاضر نبودن پابه پای خرب الله و گردانهای تحت نفوذ سپاه قدس عمل کنن این موجب درگیری هم شد متاسفانه
در مورد جملاتی که خانوم شعبان گفته بود ما همه میدونیم که حزب الله و ایران سوریه رو نجات دادن نه تنها ما بلکه دشمنان هم میدونن اما اینکه مدام رسانه های حزب الله این رو اعلام کنن بنظرم درست نیست چون اولا باعث کاهش شدید روحیه ارتش میشه و ثانیا جنگ رو به طرف یک نزاع قومی مذهبی میبره( حتی اگه در واقع هم همین باشه) بخش زیادی از ارتش بشار سنی مذهب هستن
و نباید از مکر دشمن هم غافل شد 100درصد در ارتش بشار عوامل نفوذی هستند که دنبال مقاصد دیگه ای هستند

پاسخ:

۲۶ فروردين ۹۳، ۱۷:۳۰
کاملا موافقم. میشه گفت المنار گاهی حرفهایی رو منتشر میکرد که به صلاح نیست. بالاخره سوریه یک کشور است و ارتشی هست و نظامی هست، نمی شود همه شان را اقلا در ظاهر تضعیف کرد.

رفتی توخط خبرگزاری هان همین جوری چنتا خبر رو گذاشتی هرکی بخونه فوری دچار توهم توطئه میشه درضمن خودت گفتی که به روزنامه های عربستان نباید اعتماد کرد درمورد اون افسر گارد ریاست جمهوری هم این سوال باید جواب داد که حزب الله توحلب نیرو داره یا نه چون بیشترین تمرکز حزب الله تو حمص ودمشق وریف دمشق هستش راستی "اهالی " چی میگن درمورد اتفاقات اخیر

پاسخ:

۲۷ فروردين ۹۳، ۰۰:۴۹
هنوز اهالی رو ندیدم. حلب هم نیرو هست. ایرانی هم هست. داره محاصره اش تکمیل میشه

محمود جان خوشحال میشم اگه دوباره سربزنی ......منتظر نظرت هستم دادا...

ح-ق جان :هر جا که لازم باشه حزب الله میره. ایرانم که فیلمش لو رفت.تو همون فیلم هم شهید حیدری خودش میگه که یکی از مناطق حلب (اسمش یادم نیس) دست یکی از بچه های حزب الله س (اسمشم گفت من یادم نیس).

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها