پاسخ ایران به ممنوعیت تشیع در مالزی چیست؟

پاسخ ایران به ممنوعیت تشیع در مالزی چیست؟

مدتی است مالزی که مثلا پیشرفته ترین کشور اسلامی بود، اقدامات ضد شیعی غیر معقولی انجام می دهد. هرچند نیمی از تقصیر شاید بر گردن خودمان باشد که به جای مبلغان شیعه، توریست و قاچاقچی و خلافکار به مالزی فرستادیم، اما اقدامات آنها در غیرقانونی کردن مذهب شیعه، حمله به حسینیه ها و مجالس شیعیان و بازداشت شیعیان را نمی توان نادیده گرفت و بی پاسخ گذاشت.

داشتم به این فکر می کردم که اقدامات متقابل چه می تواند باشد. اقدامات متقابل ایرانی ها عموما فشارهای رسانه ای، حملات سایبری، کمپین ها و محکومیت ها و طومار، کاریکاتور و غیره است. داشتم فکر میکردم در لبنان که اینهمه کارگر و کلفت مالزیایی هست حرکتی راه بیندازیم. مثلا شیعه ها کارگر مالزیایی استخدام نکنند.

یادم افتاد اگر امام موسی صدر بود، از اساس کسی جرات نمی کرد و به این سمت نمی رفت که تشیع را ممنوع کند. اگر هم چنین می شد، مطمئنا به جای اخراج و تحریم و جبهه گرفتن، شاید امام موسی صدر دستور میداد همه ی شیعیان فقط کارگر مالزیایی استخدام کنند تا آنها با شیعه آشنا شوند و آداب و رسوم آن را ببینند و هنگام بازگشت به کشورشان، با افکار تند ضد شیعی مبارزه کنند.

عقلانیت و انسان محوری امام موسی صدر گمشده ی روزگار ماست، هرچند رهبران ما حکمت و منطق خوبی دارند اما دشمنان وحشی شده اند، بی منطق شده اند و هدفشان شده نابودی شیعه. جالب اینجاست که در گذشته، نظرات الازهر در تایید یا رد مذاهب مهم بود اما امروز با وجود تایید الازهر و سخنان جالب ریاست آن در دفاع از شیعه، تبلیغات مسموم وهابیت توانسته کار را به اینجا بکشاند.

در دعای سال جدید بعد از ظهور مولایمان، آزادی امام موسی صدر را از خدا بخواهیم.

امام موسی صدر

۰ ۰ ۵ نظر ۲۲۹۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

عید امسال ، پر از بوی گل یاس شده ست

و پر از خاطره گندم و دستاس شده ست


همه دشت، گواه‌اند که با بوی بهار

عطر یک خانه آتش‌زده، احساس شده ست


بی بی سلام، فصل عزایت شروع شده ست

چینش سفره امسال تفاوت دارد

سین هر سفره ، سلامی است که بر یاس شده ست

روضه چادر خاکی همه جا پیچیده

سیب‌ها طعم خوش اخلاص شده ست

جان گل‌های جهان ، پیش‌کش یاسی که

زخمی سیلی باد و ستم داس شده ست

.... بعد از این فاجعه شد دست ستم باز و دگر کشتن اولاد علی تا ابدالدهر شد آغاز و شروعش ز در خانه زهراست، سپس کشتن مولا، پس از آن قتل حسن پس از آن فاجعه کرب و بلا ریختن خون حسین ابن علی بود و جوانان بنی هاشم و هفتاد و دو سرباز رشیدش، پس از آن کودک شش ماهه معصوم شهیدش، چه شهیدان عزیزی که از این سلسله تقدیم خدا گشت، یکی مالک اشتر یکی عمار یکی مثیم تمار یکی حجر و رشید است و سعید ابن جبیر است هزاران و هزاران و هزاران تن از اینان که بریدند سر از پیکرشان فرقه اشرار به این جرم که بودند طرفدار علی حیدر کرار و هنوز از دم شمشیر سقیفه به ستم خون محبان علی ریزد و ریزد مگر آن روز که مهدی بستاند ز عدو داد تمام شهدا را.
..................................................................................................................................
سلام علیکم
عید نوروز رو بهتون تبریک عرض می کنم و امیدوارم عزاداری هاتون در این ایام مورد قبول خداوند متعال واقع بشود
بنده با طرز تفکر شما موافقم، متاسفانه خیلی ها تنها به محکوم کردن اکتفا می کنند و از آن عبور می کنند مثل یک خبر یا حادثه که در صفحه حوادث روزنامه ای آمده تنها افسوس می خورند و ورق می زنند شاید هم اقدامی انجام می دهند و ما از آن بی خبریم الله عالم!
مقام معظم رهبری امروز در حرم مطهر سخنرانی داشتند و از مسئولین گله کردند و از جوانان خواستند که وارد عمل شوند.
این اقدامات وقیحانه مستقیم یا غیر مستقیم توسط وهابیون هدایت می شود به قول شاعر عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد یکی از عوامل رشد و پیشرفت مذهب تشیع خود وهابی ها هستند و اقداماتشان باعث ترویج مذهب تشیع می شود مانند خونی که از شیح حسن شحاته بر زمین ریختند و از فردایش کتب این شخص در مصر نایاب شد و یا انفجار بارگاه ائمه معصومین که باعث شد بارگاه های مطهر و منور این عزیزان از طریق برنامه های ماهواره ای در سراسر جهان به نمایش در بیاید و در ذهن مردم ایجاد سوال کند.
همه باید برای معرفی مذهب تشیع اقدام کنیم خداوند هم کمک می کند.
امیدوارم این حس را همیشه حفظ نمایید و تا ظهور منجی بشریت حضرت حجت علیه السلام مدافع و مروج مذهب تشیع باشید
یا علی

برام جالبه که هنوز میگید "ازادی". ما که بخیل نیستم. کاش این اتفاق بیفته. خانواده این بزرگوار واقعا چه دوران سختی رو گذروندند. حتی تصورش هم آزاردهنده است

سلام. فکر کنم شما یا ایرانی نیستید یا خیلی وقته ایران نیومدین!!! اکثر جوانهای ایران به پوچی رسیدن واقعیت همونهایی هستند که میرند انتالیا دبی مالزی معلومه اونها هم دیدگاه بدی نسبت به ما پیدا میکنند. نکته دیگه اینکه اگر احیانا اومدی ایران از شیعه و سنی و دیگر ادیان حرف نزنید چون مردم ایران تعجب میکنند کلا تو فاز این حرفها نیستند شایدم ساده دلند.

شما فک کنم تا صد سال دیگم براش دعا کنید برگرده!
قوانین عمر انسان رو هم مد نظر بگیر اگر زنده باشه که نیست حدأقل هشتاد سالشه

پاسخ:

۲۲ بهمن ۹۴، ۰۹:۳۰
86 سال. برادر بزرگتر ایشان زنده است. هیچ وقت هیچ فرزندی مرگ والدینش را بدون علت و مدرک و صرفا به خاطر حرف مردم باور نخواهد کرد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها