انفجار بیروت کار دشمن یا خودزنی؟

انفجار بیروت کار دشمن یا خودزنی؟

دیروز سر کار نشسته بودم که یکی از همکاران وارد شد و گفت انفجار را فهمیدید؟! بیروت را منفجر کردند. دودش از پنجره معلوم بود. هرچند از حدود دو هفته پیش منتظر چنین انفجاری بودیم اما مکان انفجار غیر قابل پیش بینی بود. از حدود دو هفته قبل اطلاعاتی مبنی بر تلاش داعش و القاعده برای انفجار در مناطق مسیحی در زمان ولادت حضرت مسیح و عید کریسمس منتشر شده بود. منطقه انفجار نزدیک ساختمانهای تجاری و حکومتی و مجلس لبنان است و این منطقه حتی در طول جنگ با اسراییل هم امن و امان بوده است و از طرف صهیونیستها هیچ تجاوزی به آن نشد.
هنوز نتیجه تحقیقات مبنی بر آنکه عامل انتحاری بوده یا بمبگذاری منتشر نشده اما چند گزینه مطرح است: انفجار ماشینی که مدتها پیش دزدیده شده و به اردوگاه عین الحلوه برده شده و بمبگذاری شده،
و امکان انجام حمله موشکی توسط اسراییل، چرا که شاهدانِ لحظه انفجار، دو هواپیمای اسراییلی را مشاهده کرده اند که از روبروی مکان انفجار به سمت محل انفجار می آمدند.
از انفجار و نحوه آن مشخص است که کار یک سرویس امنیتی بوده نه داعش و زامبی های بی مغز. چرا که انفجار با کمترین خسارت به هدف خود دست پیدا کرده. در حالیکه داعشی ها هدفشان تخریب و خونریزی و ایجاد وحشت است. در این میان سعد حریری فراری از لبنان اعلام کرده این انفجار کار حزب الله است! یکی نیست بگه نشستی تو دهن تمساح و میگی کار ببر بود! تمام کشت و کشتارهای منطقه زیر سر سعودی است و آقازاده فراری می گوید کار حزب الله است!
یک جمله جالب پس از انتشار خبر کشته شدن محمد شطح در میان لبنانی ها منتشر شد: وظیفه محمد شطح پس از شهادتش تغییر کرد. وی از سمت مستشار سعد حریری به سمت مستشار رفیق حریری ارتقا پیدا کرد!

 واقعا از چنین انفجاری این کاغذ سالم بیرون می آید؟! یاد یازده سپتامبر به خیر!

۰ ۰ ۰ نظر ۳۰۸۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها