عذرخواهی المنار بابت پوشش خبری مظلومیت ملت بحرین!

عذرخواهی المنار بابت پوشش خبری مظلومیت ملت بحرین!

دو شب پیش در هنگام انعقاد نودمین جلسه  مجمع عمومی اتحادیه رادیوهای کشورهای عربی در تونس، مجموعه ی رسانه ای لبنانی (شبکه المنار و رادیو نور) در حضور تمام دولت های عربی و اعضا و هیئت های رادیو و تلویزیون، عذرخواهی رسمی خود را به هیئت امور رسانه ای بحرین تقدیم کرد. این عذرخواهی به سبب پوشش خبری این مجموعه از اخبار بحرین بوده و تاکید کرده که بیطرفی و عینی بودن را در پوشش اخبار کشورهای عربی رعایت خواهد کرد! در نتیجه این اقدام، بحرین تقاضای خود برای حذف عضویت شبکه المنار و رادیو نور را از اتحادیه رادیوهای کشورهای عربی پس گرفت.

مدیر کل این اتحادیه صلاح الدین معاویه پس از قرائت این عذرخواهی رسمی، اعلام کرد اتحادیه، وی را ملزم به پیگیری اجرای این نوشته می داند و به وی اجازه داده بدون رجوع به مجمع عمومی، در صورت تکرار المنار و ملزم نماندن به شرافت نامه رسانه ای و توافقنامه ها و پیمانهای بین المللی در زمینه رسانه ای هر اقدامی که لازم ببیند انجام دهد.

این عقب نشینی خفت بار مجموعه ی رسانه ای لبنانی (المنار) در شرایطی رخ داد که مملکت پادشاهی بحرین ماه پیش درخواست حذف عضویت المنار و رادیو نور را از اتحادیه داده بود و در مجلس وزرای رسانه های اعراب خواستار منع پخش این دو شبکه در نایل ست و عرب ست  شده بود.

هرچند حزب الله در محکوم کردن این عمل نخستین نفر نبود اما به هر حال چنین اقدامی را سرخودانه و غلط دانست. رسانه های خبری دوست و دشمن این اقدام را پوشش دادند و شبکه هایی مثل العربیه با دمشان گردو شکستند. رسانه های حامی مقاومت هم این اقدام را محکوم کردند و برخی به شدت از همراهی حزب الله با عقب نشینی های ایران و رابطه برقرار کردن آن با کشورهای معاند عربی ابراز انزجار نموده و این عمل را حرکت در راستای سیاست های ایران تلقی نموده و آنرا مشابه کم شدن پوشش اخبار مردم مظلوم بحرین از شبکه العالم دانستند.

بیانیه ای که حزب الله صادر کرد این اقدام را عمل خودسرانه مدیریت مجموعه ی رسانه ای لبنانی دانسته و بدون هماهنگی با فرماندهان حزب الله نشان داده است! ضمن آنکه همراهی و حمایت خود را از ملت بحرین اعلام کرده و گفته آن کسی که باید از او عذرخواهی کرد ملت بحرین است.

شبکه دروغپرداز العربیه که به هیچ یک از اصول حرفه ای رسانه ای و صداقت خبری پایبند نبوده و در قضایای مصر و سوریه چهره ی خود را به خوبی نشان داده است عذرخواهی مجموعه ی رسانه ای لبنانی را دلیلی بر حرفه ای نبودن و صادق نبودن المنار عنوان کرده است!!!

سخت است این اقدام المنار را عملی سرخودی و بدون هماهنگی با بزرگان حزب الله بدانیم. چرا که کوچکترین اقدامی در حزب الله باید با اجازه رده ی بالا باشد.

از طرف دیگر اگر این اقدام را تنها، سیاست و استراتژی ای برای برون رفت از تحریم و اخراج بدانیم، باز هم باید از حزب الله دلگیر شویم. آیا جا نداشت به احترام خون شهدای بحرین و شهدایی که در راه مقاومت جهاد کرده اند و شهدایی که در انفجارهای مختلف به دست ایادی تکفیری و اسراییلی کشته شدند، با ظالمان و خط ستمگران همراهی و عذرخواهی نکند؟

ظاهرا حزب الله لبنان برخلاف آنچه که همیشه به گروه های لبنانی اعلام می کرد (مبنی بر دستور نگرفتن و خط نگرفتن از ایران)، مجری سیاست چوب و هویج ایران شده و از یک طرف به عنوان بازوی قدرتمند ایران در منطقه، به شدت بر حکومت پادشاهی سعودی می تازد و از طرف دیگر سیاست تنش زدایی را دنبال می کند!

حیف از آن حزبی که صداقت و صافی و پاکی و یک رنگی اش زبانزد بود، حیف که بازی کثیف سیاست خارجه ایران، حزب الله را هم دچار سردرگمی کرده.

متن محکومیت اقدام المنار در روزنامه الاخبار

خوشحالی العربیه از عذرخواهی و عقب نشینی المنار

۰ ۰ ۰ نظر ۲۸۴۳ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها