امام موسی صدر و ایجاد جامعه ی مقاوم

امام موسی صدر و ایجاد جامعه ی مقاوم

می دانید که حرکت امل که یک گروه نظامی است توسط امام موسی صدر در لبنان تاسیس شد تا از جان و مال مردم شیعه لبنان محافظت کند. پس از ربوده شدن امام موسی صدر به دست قذافی ملعون، حرکت امل با ورود برادر جدیدش حزب الله مواجه شد که از طریق ایران تاسیس و حمایت می شد. پس از یک سری عملیاتهای حزب الله بر ضد دشمن اسرائیلی، اختلافات این دو گروه از حالت معمول فراتر رفت و جنگی بین آنها آغاز شد که حدود دو سال ادامه داشت. در این باره خیلی تحقیق کردم و فرصتی پیش آمد که به همراه یک محقق و به عنوان مترجم، نزد بزرگانی از حرکت امل و حزب الله و مجلس شیعیان لبنان رفتیم و دقیقا در همین زمینه سوالاتی رد و بدل شد. پس از آن با جمع بندی مطالب، مطلبی در این رابطه نوشتم که پس از مشورت با دوست عزیزی، صلاح ندیدم در فضای اینترنت منتشر شود و از خیر آن گذشتم. اما امروز مصاحبه بسیار زیبایی را دیدم که همشهری دیپلماتیک با جناب آقای مهندس فیروزان داماد امام موسی صدر انجام داده و تحلیلهای کاملا صحیح و واقعی از این داستان ارائه کرده. برای مطالعه این مصاحبه به لینکهای زیر مراجعه فرمایید:

میراث معنوی امام موسی صدر

موفقیت نصرالله در ایجاد منظومه مقاومت

۰ ۰ ۱ نظر ۳۱۰۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۱)

محمد صادق

۰۶ دی ۹۳ ، ۱۰:۵۸
سلام لینک موقثیت نصرالله در ایجاد منظومه مقاومت باز نمیشه

پاسخ:

۶ دی ۹۳، ۱۲:۴۶
بله ممنون از تذکرتون. سایت همشهری مگ که به آن لینک داده ام باز نمی شود. به دلیل تغییرات داخلی آنها، یا کلا اسم سایتشون عوض شده یا مشکل فنی دارد که برطرف خواهند کرد. لینک دیگری جایگزین شد.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها