برنامه ی مورد نیاز هر شیعه

برنامه ی مورد نیاز هر شیعه

  گاهی برنامه های نابی به دست آدم میرسه که میشه خیلی ازشون استفاده کرد. یکی از اونا برنامه ی آی شیعه (iShia) است. این برنامه تاریخ هجری شمسی و قمری و میلادی رو به شما نشون میده و علاوه بر اون اوقات شرعی رو محاسبه کرده نسبت به تاریخ جاری، رخدادهای آن روز را هم نمایش می دهد. همینطور دعاهای مخصوص هر روز در قسمت دیگر قابل دسترس است. ضمن اینکه کتابخانه ی برنامه حاوی قرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مفاتیح الجنان و جامع الزیارات است. این برنامه برای محصولات اپل و آندروید قابل دسترس است.
موسسه آیت الله میلانی برای احیای فکر شیعی موسسه ای دینی فرهنگی است که در زمینه نشر آثار اسلامی با شیوه های نوین فعالیت زیادی دارد. اولین برنامه ی این موسسه که با آن آشنا شدم برنامه ی آی بوک (iBook) بود که کتب اسلامی بسیار زیادی را به صورت الکترونیکی در این کتابخانه الکترونیک جمع آوری نموده و در اختیار علاقه مندان قرار داده است.
علمای گذشته با زحمت زیاد کتابها را پیدا می کردند و از روی آنها تحقیق می کرده و فیش برداری می کردند و در آخر مجموعه های بی نظیری می آفریدند (مثل علامه امینی که برای تهیه مجموعه ی ارزشمند الغدیر به کشورهای بسیاری سفر کرد و کتابخانه های کوچک و بزرگ و مهم و غیر مهم را برای یافتن مطالب زیر و رو کرد و عمری را برای این مهم سپری کرد). اما ما در زمانی هستیم که تمام آن کتابها به صورت دیجیتال و با یک کلیک بصورت مجانی در دسترمان است. چرا نمی توانیم مانند آنها مجموعه های بزرگ و مهم تولید کنیم؟ اصلا چرا برنامه نمیگذاریم که اقلا مقداری از آنها را مطالعه کنیم؟

پی نوشت: من که فکر میکنم اون دنیا علمایی که از وقت و جونشون مایه گذاشتن و دود چراغ خوردن تا این معارف رو جمع کردن از ما گله کنند که شما حتی یه بار هم اینا رو نخوندید؟
پ.ن2: برنامه iShia برای موبایل و تبلت های آندرویدی است و هنوز نسخه آیفون آن طراحی نشده.  برنامه iBook برای محصولات اپل و اندروید موجود است.
دانلود iShia:  Google Play | دانلود از سرور کمکی
دانلود iBook: Google Play 
۰ ۰ ۰ نظر ۲۹۳۵ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها