صدقه دادم چند صد هزار برابر گیرم اومد

صدقه دادم چند صد هزار برابر گیرم اومد

صدقه 70 بلا را دفع می کند و به مال برکت می دهد و .... خلاصه خیلی خوب است.  خیلی درباره ی صدقه توصیه شده و همه هم می دانیم. اما صدقه های یک قرون دوزاری ما واقعا صدقه است؟ وقتی یه اسکناس صدتومنی پاره گیرمون میاد سریع میندازیم تو صندوق صدقات که از شرش خلاص شیم. صدقه اونه که یه فقیر رو ببینیم و بهش کمک کنیم کارش راه بیفته. امامان ما صدقه زیاد می دادند، نه زیادی اموالشون رو بلکه از لوازم و اموال خودشون که لازمشون داشتن صدقه میدادند. ظاهرا نقل شده که امام حسن علیه السلام چند بار نصف زندگی خودش را به فقرا داد. ما به عنوان شیعه می توانیم چنین کاری بکنیم؟

متاسفانه امروزه افراد سودجو خودشان را به شکل گدا در می آورند و پول می گیرند. خیلی از آنها از من و شما بیشتر پول در می آورند. خیلی اعتقاد ندارم که باید به این گداها پول داد اما میدونم خدا برای سائل حقی در اموال ما گذاشته. ممکنه یکی واقعا فقیر باشه و نیازمند. برای همین یه پول کمی بهشون بدیم خوبه. خیلی وقتها به اونهایی که میدیدم شغلشان است و جای ثابت دارند پول نمی دادم و میرفتم جلوتر در صندوق صدقات یه صدقه می انداختم. در لبنان هم صندوق صدقات هست. اما از آنجایی که توان مالی ام از ایران کمتر است خیلی صدقه نمی دادم و برای خودم در منزل یک قوطی کنسرو را کرده ام صندوق صدقات و بیشتر صبح ها در آن یک سکه می اندازم و آخر ماه می دهیم به کسی که خانواده ی فقیر آبرومند و محتاج می شناسد.

امروز فقط دو تا سکه 500 لیره ای تو جیبم بود. (اگه سه تا داشتم میشدن یک دلار) از دور یه خانم فقیر رو دیدم که بچه بغل نشسته رو زمین. (یه عده همیشه میان دور و بر بیمارستان رسول اعظم گدایی، معلوم نیست عربای کدوم کشورن اما هرچی هست لبنانی نیستند) گفتم اگر دستشو دراز کرد بهش یه سکه میدم. داشتم رد میشدم که دستشو دراز کرد و منم یه سکه بهش دادم. رد که شدم گفتم خدا! دارایی من همین دو سکه بود. تو مقابلش چی میدی؟ 

رفتم سرکار. منو خواستن و گفتن اینجا رو امضا کن! گفتم برای چی؟ چی شده؟ نکنه میخان اخراجم کنن! یه پاکت بهم دادن به عنوان عیدی آخر سال. رفتم تو اتاقم گفتم حتما مثل سال پیشه. باز که کردم تا الان دارم حساب میکنم مگه صدقه 10 برابر یا 100 برابر یا فوقش 700 برابر نمیشه؟ این چرا خیلی بیشتره؟!

قال أمیر المؤمنین (ع) : تصدّقت یوماً بدینار ، فقال لی رسول الله (ص) : أما علمت أنّ صدقة المؤمن لا تخرج من یده حتى یفکّ بها عن لحیى سبعین شیطاناً ، وما یقع فی ید السائل حتى یقع فی ید الرب تبارک وتعالى ، ألم یقل هذه الآیة :

{ ألم یعلموا أنّ الله هو یقبل التوبة عن عباده ویأخذ الصدقات } إلى آخر الآیة . تفسیر العیاشی 2/107

امیرمومنان فرمود روزی دیناری صدقه دادم. رسول خدا به من فرمود: آیا می دانی که صدقه ی مومن از دستش خارج نمی شود مگر آنکه 70 شیطان از او دور شود و قبل از اینکه به دست فقیر نیازمند برسد در دست خدا قرار می گیرد، آیا این آیه نمی گوید: آیا نمی دانید که خداوند توبه را می پذیرد از بندگانش و صدقات را دریافت می کند؟

پی نوشت: این متن را برای ریا ننوشتم! چون اولا علنی صدقه دادم، دوما پول خیلی ناچیزی دادم، اما خواستم به شما نشان دهم معجزه هر روز ممکن است اتفاق بیفتد. اینها قوانین خداست. صدقه دادی با نیت خالص، نتیجه اش را میگیری. یکی از اقوام که مدرسه دارد می گفت: هر وقت برای حقوق معلمان دچار کمبود می شویم صدقه می دهیم و نیاز ما را خدا جبران می کند.

صدقه یادت نره

۰ ۰ ۰ نظر ۳۰۴۷ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها