محمد در لبنان

محمد در لبنان

یادم نیست اولین بار چطور وبلاگ محمد رو پیدا کردم و چطور شد سر از اونجا در آوردم. اما یادمه هموم دفعه ی اول اقلا نصف مطالب قبلیش رو خوندم و استفاده کردم. خیلی برام جالب بود که یه آدم ارزشی و پایبند به دین و اعتقادات بیاد با متنی لطیف و زیبا و با بازگو کردن خاطراتش نکات اخلاقی مهمی رو که آدم باید بطور عملی در زندگیش اجرا کنه به دیگران گوشزد کرده و تجربه ی موفق خودش رو به اشتراک بذاره. در هر حال بعد از اینکه چند بار نظر دادم تو وبلاگش، با هم ارتباط متقابل پیدا کردیم و دیدم که عجب، ما چقدر اشتراکات و دوستهای مشترک داریم. البته اول محمد بود که آمار منو درآورد و کلی در تعجب فرو رفتم که او از کجا آمار من رو داره. خلاصه، وقتی برگشتم ایران با هم ملاقات داشتیم و خیلی از این ملاقات خوشحال شدم و استفاده کردم. محمد جان هم یک هفته ای آمد لبنان و عصر ها از تور جدا می شد و با ما یا دیگر دوستانش جاهای مختلفی رو بازدید می کرد. انشالله که خوش گذشته باشد. دیشب هم رفتیم کمی کنار دریا قدم زدیم و جای همه خالی بسیار هوای خنک و خوش عطری بود. با او وداع کردم و آرزو کردم باز هم این دوست خوب را ببینم و دوستان خوب اینجوری بیشتری پیدا کنم.

 امیرالمؤمنین(ع) فرمود: "دوستت کسی است که تو را از بدی باز بدارد و دشمنت آن کس است که تو را به بدی وادار کند".(1)

پیامبر گرامی اسلام فرمود:‌"ارزش مرد به دین دوست او است. باید بنگرد با چه کسی دوستی دارد".(2)

امام صادق(ع) در حدیثی ویژگی های دوست خوب را بیان فرمود: "هیچ کس را به دوستی مشناس تا او را در سه چیز بیازمایی. به خشمش بنگر که او را از حق به باطل گرایش می دهد یا نه؟ در درهم و دینار (هنگامی که به پول محتاج هستی از وی طلب کن) و هنگامی که با او مسافرت می کنی (انسان در سفر جوهره ی خود را نشان می دهد)".(3)

امیرمؤمنان (ع) فرمود:‌"هر کسی که دارای اخلاق نیکو باشد، دوستانش بسیار می شوند و مردم با او اُنس و اُلفت می گیرند".(4)

 

پی نوشت ها:

1. شرح نهج البلاغة ابن ابی الحدید، ج 20، ص 335.

2. آثار الصادقین، ج 10ک

3. بحارالانوار، ج 71، ص 180 ، حدیث 28.

4.غررالحکم ، چاپ دانشگاه تهران،‌ج 5، ص 2631،‌حدیث 9

۱ ۰ ۰ نظر ۲۸۵۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها