بعضی ها یه مشلی دارن که بذارین برای همیشه حلش کنم:
میگن چرا پول ما رو میدین به لبنان و فلسطین و غیره! ما خودمون اینهمه فقیر داریم. ملت نون ندارن، گوشت نمیخورن ماه تا ماه.
جواب: اولا بیاین ثابت کنین این پولا مال شماس! هرچی تو مملکت و خزاین دولت بود مال مردم نیست. همین نگاه باعث شده که این همه دزدی و اختلاس پیش بیاد. خیلی از مردم فرصت گیرشون نمیاد وگرنه شناگرای ماهری هستن. خیلی از اینایی که در نقاب دفاع از فقرا، کمک به دیگران رو نهی میکنن خودشون از بزرگترین دزدای بالقوه هستن! باور ندارین امتحان می کنیم. اگه این افراد به فکر فقرا بودند و اقلا هر کسی ماهی یکبار یک کیلو گوشت می خرید می داد فقیر، دیگه فقیر گرسنه نداشتیم تو مملکت. اونی که سوار ماشین بالای 70 میلیون میشه و بنزین آزاد میزنه و میره جلوی امیر شکلات چشم چرونی و شماره دادن به دختر پسرای دیگه، چطور ادعاش میشه؟ شده تا به حال قسط یه فقیر رو بده؟ شده حتی یه بار بپرسه خرت به چند!!!
بعضی ها نمی فهمن یه ذره پولی که در لبنان خرج میشه از اختلاس های آدمای خدانشناس تو ایران کمتره و رقمی نیست برای اونایی که ادعا میشه گوشت و نون ندارن. درد فقرا مون رو هم دوا نمیکنه. (قضیه ی ماهی و ماهی گیری). حتی برای لبنانی ها هم آب و نون نیست. اونا همین که پول خونشونو از ما نمیخان خیلیه. باید بدونین مخالفای حزب الله ادعا می کنن کل بدبختی لبنان از دست ایرانه. و ایران باید کل هزینه های بازسازی و عمران لبنان رو بده به علاوه هزینه فرصت های از دست رفته و ضررهایی که بابت کم شدن توریسم متحمل شدن! خوب اون هم نمی فهمه! آخه زمانی که ایران شاهنشاهی به عنوان عموی اسراییل بهشون خدمت می کرد هم مشکل ما بودیم؟!! مشکل خود اسراییله که هیچ کس رو انسان حساب نمیکنه. هر کسی رو بخوان میکشن. هرچی رو بخوان می دزدن. این که دیگه اثبات شده است. حالا اگه شما بیای با یک صدهزارم هزینه ای که باید برای مقابله با اسراییلی که همسایه ات شده ، برای مقابله با اسراییلی که 1300 کیلومتر دورتر یه عده جلوش وایسادن، خرج کنی عاقلانه تر و به صرفه تر نیست؟ فرض کنین این پولو به اینا ندن و اسراییل هم اصلا وجود نداشته باشه، زیاده خواهی و حرص مال افرادی که تو ایران کم هم نیستند اجازه میده این پول به فقرا برسه؟ اونی که شعار فقر میده چقدر به فکر بقیه هست؟ خداییش همه مون خواهیم مرد. جواب خدا رو چی میدن؟ وقتی بگن همسایه ات گرسنه خوابید اما تو از زور پرخوری مرغ و پیتزا بالا می آوردی؟
خلایق هرچه لایق. این سیاست امریکاست. اونا میگن اعراب عرضه استفاده از نفتو ندارن پس ما باید از حلقومشون بکشیم بیرون. ما تکنولوژی و سواد و امکانات استفاده ازش رو داریم پس مال ماست نه مال اونکه نشسته روش! منم میگم وقتی ایرانی نتونه با پولش مملکتشو بسازه و هرکی میاد میگه قبلیا دزد بودن و خودش هم کاری نمیکنه، باید این پول بره جایی که ازش استفاده ی مفید بشه. نه اینکه بره تو جیب اختلاسگرهایی که میرن خارج میریزن جیب ارباب بزرگ.
این پول ها بخشی از هزینه ی نظامی و دفاعی کشوره که کل اون مبلغ در مقابل بودجه ی دشمنامون خیلی کمه. برید سرچ کنید آمریکا چند میلیارد دلار بودجه ی نظامی رسمی داره ما چقدر؟ این سعودی چقدر بودجه داره ما چقدر؟ بعد نگاه کنید چند درصد بودجه کل کشورهاست. اصلا رقمی نیست تو بودجه ی کل ایران. اونوقت ما در حالیکه کم کاری هم داریم می کنیم و برای دفاع از خودمون در مقابل انواع تهاجم دشمن تو زمینه های فرهنگی و تجاری و تربیتی کم میگذاریم یه عده میان گیر میدن که چرا تو لبنان پول خرج میشه. چرا تو امریکا که بیشتر از ایران مردم مالیات میدن و کسی هم نمیتونه از زیرش دربره کسی نمیگه چرا پولای ما میره برای القاعده و تعلیم منافقین و جندالشیطان و هزارتا گروه دیگه برای خرابکاری تو کشورای اسلامی؟ اونا دارن دنیا رو به هم می ریزن کسی چیزی نمیگه، ما می خواهیم مملکتمون آرامش داشته باشه همه صداشون در میاد!!!
خلاصه کنم:
اولا هزینه ای رو که نمیدونید چقدر هست بهانه نکنین. (یه بار ما نشستیم حساب کردیم هزینه ی این خونه هایی که تخریب شده بود جلوی کمترین ردیف بودجه ی ایران هیچه.)
دوما اسراییل دشمنه و همه میدونن و لازم نیست به کسی بفهمونم. حالا به جای اینکه این بابا بیاد همسایه ی ما بشه و بخواهیم هر روز جنگ و درگیری داشته باشیم باهاش، اومدیم یه جبه ای ساختیم هزار و سیصد کیلومتر دورتر و در سایه ی این آرامش ملت دارن زندگی میکنن. هزینه ای که بابت این آسایش میدم چیزی نیست.
سوم اینکه بنده نه به عنوان یک مسلمون، بلکه به عنوان یک انسان دارم تو لبنان زندگی می کنم و حقایق رو میبینم. دفاع من از هزینه کردن برای این موارد به این سببه که امنیت خودم رو در گرو قدرت حزب الله میبینم. اگه اینا نباشن هر روز زرتی میزنن یکی از ما رو میکشن. همین مسیحیای اطو کشیده ی مامانی با کلاس رو عرض می کنم! از قدیم تو لبنان همین بوده و کل دنیام همینه. هر جا شیعه ضعیفه دارن لهش میکنن. به جرم شیعه بودن، به جرم دوست داشتن اولاد علی. همین. اگه جونمون رو دوست داریم باید بیشتر برای اقتدار و عزت مملکتمون بکوشیم نه اینکه هر چیزی رو بهانه کنیم برای بلوا و طغیان و خرابکاری.
در آخر ضمن آرزوی شادکامی و موفقیت، سالروز ولادت ام ابیها حضرت فاطمه ی زهرا رو تبریک میگم و آرزو دارم در سایه ی محبت این عزیز، همه ی مردم خوب ایران خوشبخت و سعادتمند باشند. این زیارت رو که سه دقیقه بیشتر طول نمیکشه بخونید و ما رو هم از دعا خیر فراموش نکنید:
زیارت ویژه حضرت صدّیقه کبری، فاطمه زهرا سلام الله علیها
در روز میلاد ایشان(بیستم جُمادی الاخری)
مرحوم سید به طاووس در اقبال الاعمال می نویسد:
زیارت حضرت زهرا سلام الله علیه در روز بیستم جمادی الثانی مستحبّ است. [1]
مرحوم سید بن طاووس ، زیارت ذیل را به عنوان زیارت حضرت فاطمه علیهاالسلام برای روز میلاد حضرت زهرا علیهاالسلام نقل می کند:
السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ رَسُولِ اللهِ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ نَبِیِّ اللهِ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ حَبِیبِ اللهِ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَلِیلِ اللهِ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ صَفِیِّ اللهِ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَمِینِ اللهِ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ خَلْقِ اللهِ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ أَفْضَلِ أَنْبِیَاءِ اللهِ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا بِنْتَ خَیْرِ الْبَرِیَّةِ ،
السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا سَیِّدَةَ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ ،
السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا زَوْجَةَ وَلِیِّ اللهِ ، وَ خَیْرِ خَلْقِهِ بَعْدَ رَسُولِ اللهِ ،
السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ سَیِّدَیْ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ ،
السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا أُمَّ الْمُؤْمِنِینَ ،
السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصِّدِّیقَةُ الشَّهِیدَةُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الرَّضِیَّةُ الْمَرْضِیَّةُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الصَّادِقَةُ الرَّشِیدَةُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْفَاضِلَةُ الزَّکِیَّةُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْحَوْرَاءُ الْإِنْسِیَّةُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا التَّقِیَّةُ النَّقِیَّةُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُحَدَّثَةُ الْعَلِیمَةُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمَعْصُومَةُ الْمَظْلُومَةُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الطَّاهِرَةُ الْمُطَهَّرَةُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْمُضْطَهَدَةُ الْمَغْصُوبَةُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ أَیَّتُهَا الْغَرَّاءُ الزَّهْرَاءُ ، السَّلَامُ عَلَیْکِ یَا فَاطِمَةُ بِنْتَ مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللهِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهُ.
صَلَّى اللهُ عَلَیْکِ یَا مَوْلَاتِی وَ بِنْتَ مَوْلَایَ وَ عَلَى رُوحِکِ وَ بَدَنِکِ ،
أَشْهَدُ أَنَّکِ مَضَیْتِ عَلَى بَیِّنَةٍ مِنْ رَبِّکِ ، وَ أَنَّ مَنْ سَرَّکِ فَقَدْ سَرَّ اللهَ ، وَ مَنْ جَفَاکِ فَقَدْ جَفَا رَسُولَ اللهِ صلّی الله علیه وآله ، وَ مَنْ آذَاکِ فَقَدْ آذَى رَسُولَ اللهِ ، وَ مَنْ وَصَلَکِ فَقَدْ وَصَلَ رَسُولَ اللهِ ، وَ مَنْ قَطَعَکِ فَقَدْ قَطَعَ رَسُولَ اللهِ ، لِأَنَّکِ بَضْعَةٌ مِنْهُ وَ رُوحُهُ الَّتِی بَیْنَ جَنْبَیْهِ ، کَمَا قَالَ عَلَیْهِ أَفْضَلُ الصَّلَاةِ وَ أَکْمَلُ السَّلَامِ.
أُشْهِدُ اللهَ وَ مَلَائِکَتَهُ أَنِّی وَلِیٌّ لِمَنْ وَالَاکِ ، وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاکِ ، وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَکِ ،
أَنَا یَا مَوْلَاتِی بِکِ وَ بِأَبِیکِ وَ بَعْلِکِ وَ الْأَئِمَّةِ مِنْ وُلْدِکِ مُوقِنٌ ، وَ بِوَلَایَتِهِمْ مُؤْمِنٌ ، وَ لِطَاعَتِهِمْ مُلْتَزِمٌ ، أَشْهَدُ أَنَّ الدِّینَ دِینُهُمْ ، الْحُکْمَ حُکْمُهُمْ ، وَ هُمْ قَدْ بَلَّغُوا عَنِ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ ، وَ دَعَوْا إِلَى سَبِیلِ اللهِ بِالْحِکْمَةِ وَ الْمَوْعِظَةِ الْحَسَنَةِ ، لَا تَأْخُذُهُمْ فِی اللهِ لَوْمَةُ لَائِمٍ ، وَ صَلَوَاتُ اللهِ عَلَیْکِ وَ عَلَى أَبِیکِ وَ بَعْلِکِ وَ ذُرِّیَّتِکِ الْأَئِمَّةِ الطَّاهِرِینَ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ ، وَ صَلِّ عَلَى الْبَتُولِ الطَّاهِرَةِ الصِّدِّیقَةِ الْمَعْصُومَةِ ، التَّقِیَّةِ النَّقِیَّةِ ، الرَّضِیَّةِ الْمَرْضِیَّةِ ، الزَّکِیَّةِ الرَّشِیدَةِ ، الْمَظْلُومَةِ الْمَقْهُورَةِ ، الْمَغْصُوبَةِ حَقُّهَا ، الْمَمْنُوعَةِ إِرْثُهَا ، الْمَکْسُورِ ضِلْعُهَا ، الْمَظْلُومِ بَعْلُهَا ، الْمَقْتُولِ وَلَدُهَا ، فَاطِمَةَ بِنْتِ رَسُولِ اللهِ ، وَ بَضْعَةِ لَحْمِهِ ، وَ صَمِیمِ قَلْبِهِ ، وَ فِلْذَةِ کَبِدِهِ ، وَ النُّخْبَةِ مِنْکَ لَهُ ، وَ التُّحْفَةِ خَصَصْتَ بِهَا وَصِیَّهُ وَ حَبِیبَةِ الْمُصْطَفَى ، وَ قَرِینَةِ الْمُرْتَضَى ، وَ سَیِّدَةِ النِّسَاءِ ، وَ مُبَشَّرَةِ الْأَوْلِیَاءِ ، حَلِیفَةِ الْوَرَعِ وَ الزُّهْدِ ،وَ تُفَّاحَةِ الْفِرْدَوْسِ وَ الْخُلْدِ ، الَّتِی شَرَّفْتَ مَوْلِدَهَا بِنِسَاءِ الْجَنَّةِ ، وَ سَلَلْتَ مِنْهَا أَنْوَارَ الْأَئِمَّةِ ، وَ أَرْخَیْتَ دُونَهَا حِجَابَ النُّبُوَّةِ.
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَیْهَا صَلَاةً تَزِیدُ فِی مَحَلِّهَا عِنْدَکَ ، وَ شَرَفِهَا لَدَیْکَ ، وَ مَنْزِلَتِهَا مِنْ رِضَاکَ ، وَ بَلِّغْهَا مِنَّا تَحِیَّةً وَ سَلَاماً ، وَ آتِنَا مِنْ لَدُنْکَ فِی حُبِّهَا فَضْلاً وَ إِحْسَاناً وَ رَحْمَةً وَ غُفْرَاناً ، إِنَّکَ ذُو الْعَفْوِ الْکَرِیمِ.
بعد از زیارت، دو رکعت نماز زیارت (در رکعت اول یک بار سوره حمد و یک بار سوره توحید ، و در رکعت دوم یک بار سوره حمد و یک بار سوره کافرون) ، یا نماز حضرت زهرا سلام الله علیها(دو رکعت نماز ، در هر رکعت یک حمد و شصت بار سوره توحید) خوانده شود ، و به دنبال آن ، تسبیحات حضرت زهرا سلام الله علیها گفته شود. سپس دعای زیر خوانده شود:
اللَّهُمَّ إِنِّی أَتَوَجَّهُ إِلَیْکَ بِنَبِیِّنَا مُحَمَّدٍ وَ بِأَهْلِ بَیْتِهِ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِمْ ،
وَ أَسْأَلُکَ بِحَقِّکَ الْعَظِیمِ عَلَیْهِمْ الَّذِی لَا یَعْلَمُ کُنْهَهُ سِوَاکَ ،
وَ أَسْأَلُکَ بِحَقِّ مَنْ حَقُّهُ عِنْدَکَ عَظِیمٌ ،
وَ بِأَسْمَائِکَ الْحُسْنَى الَّتِی أَمَرْتَنِی أَنْ أَدْعُوَکَ بِهَا ،
وَ أَسْأَلُکَ بِاسْمِکَ الْأَعْظَمِ الَّذِی أَمَرْتَ بِهِ إِبْرَاهِیمَ أَنْ یَدْعُوَ بِهِ الطَّیْرَ فَأَجَابَتْهُ ،
وَ بِاسْمِکَ الْعَظِیمِ الَّذِی قُلْتَ لِلنَّارِ کُونِی بَرْداً وَ سَلاماً عَلى إِبْراهِیمَ فَکَانَتْ بَرْداً ، وَ بِأَحَبِّ الْأَسْمَاءِ إِلَیْکَ ، وَ أَشْرَفِهَا وَ أَعْظَمِهَا لَدَیْکَ ، وَ أَسْرَعِهَا إِجَابَةً ، وَ أَنْجَحِهَا طَلِبَةً ، وَ بِمَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ مُسْتَحِقُّهُ وَ مُسْتَوْجِبُهُ ، وَ أَتَوَسَّلُ إِلَیْکَ ، وَ أَرْغَبُ إِلَیْکَ ، وَ أَتَضَرَّعُ وَ أُلِحُّ عَلَیْکَ ،
وَ أَسْأَلُکَ بِکُتُبِکَ الَّتِی أَنْزَلْتَهَا عَلَى أَنْبِیَائِکَ وَ رُسُلِکَ صَلَوَاتُکَ عَلَیْهِمْ مِنَ التَّوْرَاةِ وَ الْإِنْجِیلِ وَ الزَّبُورِ وَ الْقُرْآنِ الْعَظِیمِ ، فَإِنَّ فِیهَا اسْمَکَ الْأَعْظَمَ ، وَ بِمَا فِیهَا مِنْ أَسْمَائِکَ الْعُظْمَى، أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ أَنْ تُفَرِّجَ عَنْ آلِ مُحَمَّدٍ وَ شِیعَتِهِمْ وَ مُحِبِّیهِمْ وَ عَنِّی ، وَ تُفَتِّحَ أَبْوَابَ السَّمَاءِ لِدُعَائِی ، وَ تَرْفَعَهُ فِی عِلِّیِّینَ ، وَ تَأْذَنَ فِی هَذَا الْیَوْمِ وَ فِی هَذِهِ السَّاعَةِ بِفَرَجِی وَ إِعْطَاءِ أَمَلِی وَ سُؤْلِی فِی الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ ،
یَا مَنْ لَا یَعْلَمُ أَحَدٌ کَیْفَ هُوَ ، وَ قُدْرَتُهُ إِلَّا هُوَ ،
یَا مَنْ سَدَّ الْهَوَاءَ بِالسَّمَاءِ ، وَ کَبَسَ الْأَرْضَ عَلَى الْمَاءِ ، وَ اخْتَارَ لِنَفْسِهِ أَحْسَنَ الْأَسْمَاءِ ،
یَا مَنْ سَمَّى نَفْسَهُ بِالِاسْمِ الَّذِی یُقْضَى بِهِ حَاجَةُ مَنْ یَدْعُوهُ ،
أَسْأَلُکَ بِحَقِّ ذَلِکَ الِاسْمِ فَلَا شَفِیعَ أَقْوَى لِی مِنْهُ ، أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ ، وَ أَنْ تَقْضِیَ فِی حَوَائِجِی ، وَ تَسْمَعَ بِمُحَمَّدٍ وَ عَلِیٍّ وَ فَاطِمَةَ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَیْنِ ، وَ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ ، وَ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ، وَ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ، وَ عَلِیِّ بْنِ مُوسَى ، وَ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِیٍّ ، وَ عَلِیِّ بْنِ مُحَمَّدٍ ، وَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ ، وَ الْحُجَّةِ الْمُنْتَظَرِ لِإِذْنِکَ ، صَلَوَاتُکَ وَ سَلَامُکَ وَ رَحْمَتُکَ وَ بَرَکَاتُکَ عَلَیْهِمْ صَوْتِی لِیَشْفَعُوا لِی إِلَیْکَ ، وَ تُشَفِّعَهُمْ فِیَّ ، وَ لَا تَرُدَّنِی خَائِباً ، بِحَقِّ لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ.
سپس حاجات خود را از خداوند درخواست نموده که انشاء الله برآورده خواهدشد.[2]
1 - بحارالأنوار، ج98 ،ص375به نقل از اقبال الاعمال
2- بحارالأنوار، ج100 ،ص199- 201 به نقل از اقبال الاعمال/ اقبال الاعمال، ص111-114
دیدگاهها
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.