از اسارت در عید فرار کنید + عیدی

از اسارت در عید فرار کنید + عیدی

کم کم داریم اسیر می شویم؛ اسیر تکنولوژی.
هر روز افراد بیشتری اقدام به تهیه تلفن هوشمند می کنند و با نصب برنامه و عضو شدن در شبکه های اجتماعی مختلف، با دیگران در تماس بی وقفه قرار می گیرند. یاد زمانی که منتظر می شدیم تا یکی مسیج بزند به خیر! الان هر نیم دقیقه، یکی با وایبر جوک می فرستد، یا در گروه های واتساپ و تلگرام، خبر یا عکس یا مطلبی می فرستند. همه هم از ضعیف بودن باتری گوشی خود نالان هستند. لذا یا شارژرشان همراهشان است یا پاور بانک (باتری همراه) تهیه می کنند (این قضیه در لبنان که به شدت چشمگیر است). ما آنقدر اسیر شده ایم که باید به جوکهای لوس همه بخندیم، مطالب تکراری را بخوانیم، روزی چند مطلب را برای نمی دانم چند نفر بفرستیم تا آریایی بودن خودمان را زیر سوال نبرده باشیم یا به بدبختی دچار نشویم! متاسفانه هر شخصی که به تازگی به این فضا پا می گذارد فکر می کند مطلب یا جوک یا عکسی که به وی رسیده را بقیه تا به حال ندیده اند! لذا با اشتیاق آن را برای همه ارسال می کند. آنهایی که پنج شش سال است در این فضا هستند حتما از جوکها و مطالب تکراری که سالی چند بار به دستشان رسیده خسته شده اند.
چه کنیم اسیر نباشیم؟
ما اسیر مردم نیستیم. به کار خودتان برسید؛ به زندگی تان برسید. برای چک کردن گوشی خود، ساعت های معینی را اختصاص بدهید. اینترنت آن را همیشه باز نگذارید. به این شکل هم در مصرف باتری صرفه جویی می کنید، هم در مصرف اینترنت، هم در وقت و عمرتان. مدیریت اتوماتیک ارتباط اینترنت گوشیخود من برنامه ای روی گوشی ام نصب کرده ام که در عین کم حجم بودن، بسیار مفید است. به این برنامه دستور می دهم که مثلا هر نیم ساعت یکبار اینترنت گوشی به مدت یک دقیقه وصل شود تا پیامها برسد و ضروری های آن را پاسخ دهم. با این کار، هم هر نیم ساعت از پشت کامپیوتر بلند می شوم و قدمی میزنم، هم خودم را اسیر تکنولوژی نمی کنم، هم عمر باتری بیشتر شده و به طور غیر مستقیم، عمر گوشی هم افزایش پیدا می کند.
چند توصیه شبکه اجتماعی:
در شبکه های اجتماعی اگر به حرفی مخالف اعتقادتان و دانسته هایتان برخوردید لازم نیست جواب بدهید. این تجربه خود من است. من اصرار داشتم اگر کسی حرف بی ربطی بزند با او بحث کنم تا قانع شود یا لااقل دیگران بفهمند حرفش غلط است. یکبار فردی در گروهی گفت اگر حرف نزنید نمی گویند لال هستید. دیدم درست می گوید. ضمن اینکه چون چت متنی، ابزار بسیار ناقصی برای ارتباط است، عموما بحث زود به دلخوری کشیده می شود و حالت دعوا پیدا می کند.

در ارسال مطالب و عکس حتما حواستان باشد نوشته یا عکسی که فرستادید، دیگر جلوی متوقف کردنش را نمی توان گرفت. از آنجا که هر فردی مسئول سخنانش است و در قیامت بابت آن بازخواست می شود حتما حضور خدا را در نظر بگیرید. اگر به خدا کاری ندارید، اقلا تصور کنید بقیه آشناها در حال مشاهده رفتار و محتوای پیام شما هستند. شخصیت و ارزش و معلومات هر شخص در پشت زبانش نهفته. احترام خودتان را حتما نگه دارید.

هیچ گاه هیچ حرفی را بدون تحقیق و اطمینان از صحت آن نپذیرید. بسیاری از فیلمهایی که در شبکه های اجتماعی رد و بدل می شوند ساختگی هستند اما آنقدر دقیق ساخته شده اند که تشخیص آن سخت است و انسان باور می کند. حتی سخنان مذهبی و احادیث ممکن است عامدانه یا اشتباهی دچار تغییر و تحریف شده باشد. سعی کنید محتوای مطالب را از متخصصان مربوطه مورد تایید قرار دهید. انواع تجویز های غذایی که فلان چیز را بخورید یا فلان کار را بکنید ممکن است پشتوانه علمی نداشته باشد. یا بسیاری از هشدارها پیرامون سرطانزا بودن فلان محصول دروغی بوده که رقیب آن کارخانه برعلیه شان درآورده است. مراقب باشید همیشه اطلاعات را از منابع رسمی بگیرید.

برنامه مورد استفاده را طوری تنظیم کنید که بطور اتوماتیک عکس و فیلم ها را دانلود نکند. چون حجم بسیار بالایی از اینترنت هدر می رود تا فیلم و عکسها دانلود شود. اغلب اوقات هم تکراری هستند. به اینترنت و باتری و جیبتان رحم کنید! یاد بگیریم در هنگام فرستادن فیلم، توضیح کوتاهی درباره آن بنویسیم تا دیگران هم متوجه شوند و کلیپ را بنا بر دلخواه خود دانلود کنند.

پ.ن۱: توصیه ای کمی تا قسمتی مربوط به شبکه!: در مصرف اینترنت خصوصا اینترنت همراه صرفه جویی کنید تا بواسطه مصرف بالای هموطنان، شبکه دچار اختلال نشود و کسانی که کار ضروری دارند به کارشان برسند.
پ.ن۲: توصیه ای کمی تا قسمتی مربوط به رانندگی و سلامت شما!: در هنگام رانندگی هیچگاه گوشی را اصلا دستتان هم نگیرید! بگذارید عید امسال با خوبی و خوشی و بدون هر حادثه ای به همه خوش بگذرد. از خیر شبکه های اجتماعی در هنگام رانندگی بگذرید تا خدای نکرده شما را به شبکه های درمانی هدایت نکنند!
پ.ن۳: توصیه ای کاملا مربوط به رانندگی و سلامت شما!: قوانین رانندگی را رعایت کنید و سرعت خود را متناسب با شرایط در حد مطمئن نگه دارید. مبادا خدای ناکرده عید را برای خود یا دیگران خراب کنید.
امیدوارم تعطیلات عید به همه خوش بگذرد و همه در سلامتی و آرامش و خوشی اوقات خوب و به یاد ماندنی را تجربه کنند.

عیدی: دانلود از گوگل پلی | دانلود با لینک مستقیم

۰ ۰ ۷ نظر ۳۰۹۶ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

ان شاءالله از همین الان شروع میکنیم....

سلام علیکم
حق با شماست. خدا ما را از اسارت خودمان نجات دهد.

این جمله تون طنز بودها!!
"هر نیم ساعت از پشت کامپیوتر بلند می شوم و قدمی میزنم، هم خودم را اسیر تکنولوژی نمی کنم..."

سلام. حاجی وضعیت چطوره الان؟ امنیت، اقتصاد، داعشی، انفجار و ...؟

پاسخ:

۶ فروردين ۹۴، ۱۱:۰۷
سلام. عادی. وضعیت سفید :)

سلام. عیدتون مبارک. ان شاءالله سال خوبی در پیش داشته باشین و سایه تون بر سر خونواده ی نازنینتون برقرار باشه. مطلب جالبی بود. مرسی. منم یه وقتایی که اینترنت گوشیمو قطع می کنم چنان آرامشی میاد سراغم که خودمم متعجب میشم! انگار ما آدما داریم در خودآزاری کم کم به درجه ی فوق دکترا نائل میشیم!

پاسخ:

۶ فروردين ۹۴، ۱۱:۱۴
سلام
ممنون از لطفتون. خدا شما و خانواده محترم رو حفظ کنه.
جدا همینطوره

سلام
عید فاطمی تون مبارک
هیی گفتیا من خودم یه گروه داشتم تقریبا سیاسی بود توش خیلی بحث میکردیم و خودم متقد بودم باید جواب میدادم و بحث میکردم (بعضی اوقات هم کسی ناراحت میشد چون به قول شما پیام متنی وسیله ی ارتبط ناقص هست و کسی منظور دیگری نمیفهمید چون یک جمله رو با چنیدن حالت میشه خوند )اما بعدش فهمیدم که نه اصلا فایده نداره این بحث ها فقط دارم عمرم رو حروم میکنم چون کسی حرف دیگره رو قبول نمیکرد حتی اگه کاملا صحت داشته باشه اخر بحثم باز همون اش و همون کاسه میشد
از من می خونید توی فضای مجازی بحث کردن یعنی حروم کردن عمر خودت

بنظر من این اندروید که چند سالیه توی چندین کشور مد شده یه طرح شیطنت امیزی بیش نیست
چراکه
اندروید تقریبا 15 سالی است که توی اورپا و امریکا و...هست اما چرا در این 3،4 سال اخیر تازه ما بش رسیدیم
چرا یهویی اعلام کردن(مثلا) نوکیا ورشکت شد و تا جای سیمبین رو بدن به اندروید
چون با اندروید خیلی راحت ترمیتونن خیسیییییلی کار هایی که قبلا به زحمت یا نمیتونستن انجام بدن الا راحت میتونن

دوست عزیزم "بنده خدا" با فرمایش شما کاملاً مخالفم، ما هیچگاه نمی تونیم و نباید صورت مساله رو پاک کنیم! بلکه باید به دنبال راه حل و تبدیل تهدید به فرصت باشیم. هنر، مدیریت ابزارها در راستای اهداف مقدسه، نه خالی کردن میدون و تقدیم دو دستی و کادو شده ی اون ها به بدخواه ها و دشمنان.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها