استخدام در حزب الله لبنان

استخدام در حزب الله لبنان

یافتن اطلاعات در مورد استخدام در حزب الله بشدت سخت است. یکی از دلایل آن تغییر رویه ها و قوانین آنها در هر برهه زمانی است و دلیل دیگر اینکه اساسا این امور نه مطرح می شود و نه جایی نوشته شده است.
حزب الله لبنان یک گروه مقاومت لبنانی است که پس از انقلاب اسلامی ایران، تشکیل شد. بسیاری از نیروهای مومن مقاومت از جمله حرکت امل، اتحادیه دانشجویان مسلمان و برخی از اعضای حزب الدعوه و هسته های پراکنده مقاومت به اردوگاه آموزشی سپاه پاسداران در بعلبک آمدند و آموزش دیدند و سازماندهی شدند و مقاومت اسلامی (حزب الله) تاسیس شد.
این حزب لبنانی است و اعضای خارجی ندارد. با این حال بعضی خودی های فلسطینی و ایرانی و عراقی و غیره بصورت بسیار استثنا و انگشت شمار عضو آن هستند. افراد غیر لبنانی و غیر شیعه در گروهی به نام سرایا المقاومه اللبنانیه عضو می شوند.
اساسا عضویت در حزب الله روش خاصی دارد و مثل استخدام در ارتش و سپاه ما یا حتی ارتش لبنان نیست. در مساجد و پیشاهنگی، بچه ها در برنامه های مختلف شرکت می کنند. اگر کسی در دوره های فرهنگی حزب الله در مساجد و پیشاهنگی شرکت نکرده باشد دوره های فشرده جداگانه ای هست که از اول از اصول دین و نجس پاکی تا مسائل دینی و اعتقادی و احکام و غیره را به نوجوانان و جوانان آموزش می دهند. بعد با ثبت نام و پر کردن فرمها و ارائه اطلاعات شخصی کامل، مصاحبه ای کوچک انجام می شود که برای بچه های شناخته شده خودشان خیلی ساده و فرمالیته است.
سپس دوره نظامی برای داوطلبان برگزار می شود. این دوره را حتی برای کسانی که نمی خواهند عضو حزب الله شوند هم برگزار می کنند. هدف از این دوره آموزش نظامی، تربیت جامعه ای مقاوم و آشنا به سلاح و دفاع است. چرا که در لبنان سالهاست سربازی حذف شده و قبلا ارتش لبنان، به دستور حاکمیت مسیحی مایل به آمریکا، اجازه درگیر شدن با دشمن جنوبی را نداشت.
هر مرحله ای که شخصی بخواهد بالا برود، دوباره یک سری فرم پر کردن و مصاحبه شبه بازجویی دارد. ضمن اینکه تحقیق و بررسی های امنیتی فشرده ای درباره وی انجام می شود.
پذیرفتن یک خارجی مثل ایرانی یا عراقی، شرایط خاص و ویژه ای دارد و شخص باید اقامت کشور لبنان را داشته باشد. مثلا همسرش یا مادرش لبنانی باشد. در غیر این صورت در قالب ماموریت از طرف سپاه می تواند در لبنان حضور یابد و حزب الله نمی تواند کسی را بپذیرد که تضمینی برای باقی ماندنش در لبنان نیست.
به شخصه تا به حال ایرانی عضو حزب الله ندیده ام ولی شنیده ام مثلا یک ایرانی جایی هست. معلوم هم نیست وی رسمی است یا قراردادی. ممکن است ایرانی را در موسسه های فرهنگی مثل المنار و غیره بپذیرند و تمام مراحل استخدامی اش مثل کادر رسمی باشد، اما وی نیروی حزب الله محسوب نشود. برای کار کردن در هر موسسه ای که زیر شاخه و وابسته به حزب الله باشد، یک تشکیل پرونده انجام می شود و دفترچه ای به شما می دهند که قوانین و مقررات در آن نوشته شده و پس از خواندن آن، امضا می کنید که شرایط و قوانین را قبول دارید. از جمله آنها عدم انجام اموری که با آبروی مومن در تعارض است، چه انجام گناهان و حضور در پارتی ها و رقاص خانه ها و مکانهای غیر شرعی، چه دعوا و فحاشی و غیره. به خاطر همین است که نیروهای حزب الله از منظم ترین و هماهنگ ترین نیروها در لبنان هستند و با احترام و ادب رفتار می کنند. این جدا از آموزش و تربیتی است که در طول زندگی در مدارس و مساجد و برنامه ها می بینند و امور مختلف فرهنگی و دینی برایشان درونی می شود. در همین مرحله شما تعهد می کنید که حتی اگر مجوز قانونی حمل سلاح از دولت و ارتش داشته باشید، بدون اجازه حزب الله سلاح حمل نکنید. 

استخدام در حزب الله تازه خان اول است. خانهای بعدی پس از استخدام است. هر گونه بی انضباطی، بی احتیاطی، ایجاد مشکل برای حزب الله در رسانه ها و شبکه های اجتماعی، سو استفاده از منصب و موقعیت، کلاهبرداری به اسم حزب الله، صدمه به اموال حزب الله یا اموال مردم، بشدت مورد پیگرد قرار گرفته و در سیستم دادگاه داخلی مورد محاکمه قرار گرفته و در صورتی که با بیرون از حزب مربوط شود، فرد متخلف تحویل مقامات قضایی کشور می شود. اعضای حزب الله و خانواده هایشان نمی توانند بدون اطلاع و دریافت مجوز سفر کنند. حتی نیرویی که مثلا الان در سوریه در حال نبرد است، نمی تواند هنگام مرخصی با خانواده اش برای زیارت به سوریه برود.

همین نظارت های دقیق و مراقبت ها است که باعث شده علاوه بر حفظ حریم امنیتی، نیروهای این حزب افراد موجه و مورد احترامی باشند.

۰ ۰ ۸۳ نظر ۲۴۷۵۱ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۸۳)

با سلام . در شهر ما یه شهیدی هست که محل شهادتش نوشته جنوب لبنان . سال 75 هم شهید شده . میخاستم ببینم چه جوری رفته اونجا و با اسراییلیا جنگیده مگه میزارن

پاسخ:

۱۰ اسفند ۹۷، ۱۰:۰۰
علیکم السلام. بله تک و توک داشتیم چنین افرادی. کدوم شهر مدفون هستند؟

شهر تبریز مدفون هستند اسمشونم شهید سید عبدالصمد امام پناه هست سر مزارش هم پرچم حزب الله رو زدن . من زندگی نامه شو مختصر خوندم خیلی هم سختی کشیدن برن اینکه بعد دیپلم از مرز ترکیه میخاستن برن چون سربازی نداشتن دستگیر و 4 سال زندانی میشن وبعد آزادی میرن قم طلبگی میخونن .... بالاخره با هزار سختی موفق میشن برن جنوب لبنان که با اسراییلیا بجنگن ولی توی لبنان در مورد شهید چیزی ننوشتن


سلام ممنون از اطلاعات خوبتون. میشه ی راهی معرفی کنی خودمو برسونم ب لبنان یا سوریه؟

پاسخ:

۲۹ اسفند ۹۷، ۱۰:۵۹
سلام. سفر به لبنان که راحته. سوریه رو نمیگذارند بدون هماهنگی برید. حتی زیارتی و از لبنان نمیگذارند وارد مرز سوریه بشید. مگر سفارت اجازه بده.

رفتن بعله یکم سختی داره. ولی موضوع اصلی رفتن تو گروه مقاومت راهی وجود داره  ب نظرتون؟

پاسخ:

۲۹ اسفند ۹۷، ۱۷:۱۸
من ندیدم در این هشت سال که کسی بتونه بره

سوریه نتونستم برم زیاد دوییدم رفیقام رفتن من جا موندم

ما مدعیان صف اول مجلس بودیم شهدا را از اخر مجلس چیدند

محمد مهدی سروی

۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۷:۵۶
ان حزب الله هم الغالبون

سلام علیکم بنده از اتباع افغانستان مقیقم شهر مقدسقم هستم ایا راهی هس ک ب حزب الله استخدام شوم

پاسخ:

۲۰ مرداد ۹۸، ۲۱:۱۳
علیکم السلام. فکر میکنم مطلب واضح توضیح داده.

باسلام خدمت شما اگر یک زن ایزانی که ازنظر زبان عربی وهم اینکه ازنظرتوانایی های نظامی وعقیدتی کامل باشد ومشکلی نداشته باشد شرایط برای عضویت اوچگونه است .

پاسخ:

۲۸ مرداد ۹۸، ۱۲:۲۲
سلام. اساسا عضو خارجی نمیگیرند مگر ایرانی یا فلسطینی ای که ربطی به لبنان داشته باشه. مثلا همسرش لبنانی باشه.

سلام خدمت شما دوست عزیز... میگم از فرودگاه بیروت تا ضاحیه و دفاتر حزب الله چقدر مسافت هست؟

پاسخ:

۲۰ شهریور ۹۸، ۱۳:۳۹
سلام. فرودگاه چسبیده به ضاحیه. با ترافیک پنج دقیقه تا ده دقیقه لازمه تا وارد ضاحیه بشید

خیلی ممنون... میگم تو ضاحیه هتل آپارتمان هست؟ از کجا میشه پیداشون کرد؟

پاسخ:

۲۱ شهریور ۹۸، ۱۱:۵۷
بله هست. باید از معاملات ملی ها پرسید. البته اونا بابت هر خونه نشان دادن، اقلا 15$ یا 20 هزار لیره میگیرند. الان اینجا عادت این هست که در خیابان می چرخند و از مغازه ها و سرایدار خانه ها سوال می کنند.

سلام 

من حزب الله علاقه مندم و به این فکر افتادم که به نیرو های حزب الله بپیوندم.

میتونید منو راهنمایی کنید؟۱۹سالمه

از طریق سپاه چطور میشه رفت؟

نمیشه رفت توی لبنان و اونجا درخواست عضویت کرد؟

پاسخ:

۸ آبان ۹۸، ۱۰:۱۱
علیکم السلام. در مطلب شرح داده شده که استخدام خارجی به چه شکل می باشد.

محمد فروتن

۱۸ دی ۹۸ ، ۲۲:۳۷
بخش‌هایی از این نظر که با * مشخص شده، توسط مدیر سایت حذف شده است

سلام برای استخدام حزب الله مزاحم شدم کسی منو راهنمایی کنه یا ثبت نام کنه .اگه برای مدافعین حرم نیرو می خواستین خبر بدین در هر شرایطی.***********

پاسخ:

۱۸ دی ۹۸، ۲۲:۴۱
مطلب را خواندید؟ شرایطش را دارید؟ تشریف بیاورید لبنان.

حسن قلی زاده

۱۲ بهمن ۹۸ ، ۲۱:۱۲

من ۲۸سالمه میخوام عضو حزب الله بشم و اقامت لبنان هم ندارم میتونم برای عضویت به لبنان بیام؟

پاسخ:

۱۶ بهمن ۹۸، ۱۳:۴۷
روال همان است که در مطلب نوشته شد.

حسن قلی زاده

۲۳ بهمن ۹۸ ، ۱۶:۵۷

شما خودتون عضوه حزب الله هستید؟

من کسی رو در لبنان ندارم همسره لبنانی هم ندارم

میشه راهشو بگید من اگر به لبنان بیام کجا باید برم؟ اگه شما خودتون لبنان هستید اگر پیش شما بیام میتونید من رو به کسی معرفی کنید؟

پاسخ:

۲۴ بهمن ۹۸، ۱۰:۲۸
خیر. اگر بودم امکان فعالیت اینترنتی نداشتم. راه دیگری نداره. همونطور که سپاه و ارتش ما هم خارجی نمی پذیرند.

سید کمال سجادی

۱۴ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۳:۵۱

سلام علیکم 

اصلا کسانی که نمی توانند در حزب الله لبنان عضو شوند و حزب الله را دوست دارد ، حزب اللهی اند و این اجر را خدا به آنها می دهد اگر خواستار شهادت اند همان که در دلش حب حزب الله و نفرت با دشمنانش دارد این کمتر از شهادت نیست 

امام خامنه ای:  زنده داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست 


اونایی که عضو حزب الله هستن فعالیتی اینترنتی ندارن؟

پس چطور شهید احمد مشلب و علی الهادی صفحه تو اینستا گرام داشتن

پاسخ:

۱۸ ارديبهشت ۹۹، ۰۳:۰۵
نیروی امنیتی بسته به درجه و اهمیت کارش حتی ممکن است گوشی نوکیا چراغ قوه هم نداشته باشد. این جوانهای عزیز نیروهای رزمی بسیجی هستند، حتی کادری هم باشند مشکلی ندارد. البته قبلا همینها هم اجازه نداشتند. مثلا سی سال پیش حتی پدر و مادر طرف نمی دانستند عضو حزب الله است. الان بجز نیروهای امنیتی گمنام، بقیه تقریبا یا معروفند یا قابل شناسایی. الان دیگه اون سطح از امنیت رعایت نمیشه.

اولین باری که این مطلب رو خوندم تصورم از بچه های حزب الله چیزی بود در حد مثلا شهید هادی (نه لزوما ایشون میخوام تصورم رو بگم)

ولی با چندتا از بچه هاشون که کادر هم بودن آشنا شدم دیدم نخیر همون انسان های عادی هستند نه حتی مومن که گاها از شدت اصرار به بعضی گناهاشون خیلی تعجب کردم شاید بیشتر از این موضوع که دنبال شرعی جلوه دادنشون بودن اون مراقبت و آموزش هایی که میگید رو من تاثیرش رو ندیدم حداقل🤷🏻‍♂️

پاسخ:

۲۸ ارديبهشت ۹۹، ۱۸:۱۹
شما چون گذشته لبنان و تاریخ احزاب گروه های قدرتمند را نمی دانید امکان مقایسه ندارید و انتظار دارید نیروی حزب الله معصوم و بدون اشتباه باشد. طبیعتا اینطور نیست. احزاب و گروه های دیگری که قبلا در لبنان نصف حزب الله قدرت و سلاح داشتند، اقداماتی می کردند که شما یک موردش را در حزب اللهی ها نمی بینید. از زورگیری و زورگویی بگیرید تا ربودن دختر دلخواه.
ضمن اینکه توجه کنید آنهایی که شما می بینید عموما نیروی رسمی و کادری و برگزیده نیستند. نیروی عادی یا حتی داوطلب هستند که ممکن است رفتاری هم داشته باشند که شما نپسندید. اما رده های بالا واقعا بی نظیر هستند.

خب من گفتم از مطلب شما و البته از شنیده های قبلم چنین تصوری داشتم 

در ضمن خوشبختانه یا متاسفانه جزو کادر بودند

البته که من امیدوارم حداقل خیلی هاشون شبیه گفته های شما باشن


من هم گفتم بنا بر نوشته شما و البته یه سری شنیده ها از قبل در ضمن مسلما انتظار نداشتم معصوم باشن.

متاسفانه یا خوشبختانه کادر بودند!

من هم امیدوارم حداقل تعداد زیادی طبق گفته های شما باشن نه مثل مواردی که من دیدم 


سلام خسته نباشید مرسی از مطالب خ جالبتون 

با توجه ب مطالبی ک در چت ها نوشته شده یعنی روی  نیروهای حزب الله لبنان بیشتر از عقیده روی قدرت کار میشه نمیفهمم یعنی منظورم اینکه برای انتخاب سرباز عقیده شل هم بود بود، فقط جذب نیروی قدرتمند مهمه؟

پاسخ:

۶ خرداد ۹۹، ۲۳:۳۰
سلام. خیر اینطور نیست. اما دو موضوع هست. یکی اینکه قبلا افرادی مثل سید حسن و حاج عماد از همه زندگی گذشته بودند در راه خدا، آن اخلاص ها الان در بین همه جوانها نیست. مثل ایران که جوانهای ما الان مثل همت و خرازی نیستند. دوم اینکه ضرورت دارد همه جوانها آموزش ببینند. در گذشته فقط نیرویی که تایید عقیدتی داشت آموزش می دید. الان شرایط متفاوت است. ولی اینطور نیست که نیروی بی عقیده یا بی مبالات و بی دین استخدام شود.

سلام و عرض ادب 

تشکر میکنم از مطالب خوب و مفیدتان انشاالله خداوند بنده حقیر را در راه خدمت به اسلام و مسلمین به شهادت برساند خدمت به همه مظلومان و مسلمین خود جبهه حزب الله میباشد 


با خوندن کامنت های این مطلب واقعا متاسف شدم.

تاسف از این که یه عده تو مملکت خودشون حوصله ندارن یه لیوان آب بدن دست مادر پدرشون، اما اعلام علاقه مندی میکنن برای ثبت نام تو حزب الله.

برای من تقریبا مسلم و قطعیه که اینا عشق بیروت و دختر لبنانی تو سرشونه، (تصورشونم از دختر لبنانی، یه نانسی چادریه!)  .

 

واقعا متاسف شدم که یه صرفا به خاطر اسم نیروهای مقاوت لبنان که "حزب الله" هست، فک میکنن حزب اللهی که تو قرآن گفته همینه و بس! جالبه که شیعیان افغانستان خیلی بیشتر از لبنان به حمایت و آموزش احتیاج دارن اما کسی حاضر نیست از جونش، از زندگیش، یا از خوشیاش بگذره برای نجات و اتحاد شیعیان اون مناطق، چرا؟

مشخصه چون دختر افغانستانی با سلیقه ی پسر ایرانی مطابق نیست و از نظر اون جذابیتهای دختر لبنانی رو نداره!

 

اینا فک میکنن کل خزب الله شهید مشلب هست. پولدار خوشتیپ خوشگذران. نصف بیشتر همینا بچه بسیجیای سربه زیر رو ، یه عده امل از دنیا بریده که نمیفهمن خوشی و زندگی چیه ، تصور میکنن. اما فک میکنن حزب اللهی لبنانی یه عیاشه که شبا تو کاباره های بیروته، روزا تو خط مقدم جنگه!!!

واقعا متاسفم برا این عده، ولی فقیه بهشون بگه برید تو روستاها خدمت کنید و گمنام باشید ، جفتک میپرونن، اما برا شهید اسم و پوستر دار شدن از همه چیشون میگذرن.

 

تاسف

پاسخ:

۳۰ تیر ۹۹، ۱۰:۴۱
با قسمت اول نظرتون موافقم اما در مورد عیاشی در کاباره نظرتون درست نیست. نه تنها کادری های حزب الله، بلکه بسیجی های حزب الله هم اهل کاباره نیستند. اونی که به شما گفتن احتمالا مقاهی بوده، یعنی قهوه خانه. در واقع یک کافه معمولی است که آب میوه، چای، تنقلات، گاهی ساندویچ و غیره و البته قلیان ارائه می کند. همین. کادری ها اجازه ندارند حتی در قهوه خانه های ناجور حضور پیدا کنند. در لبنان علیرغم وجود 72 ملت، مرزبندی مشخصی بین آنها وجود دارد. راستی نصف این قهوه خانه ها که یک اتاق و مغازه کوچک و ساده است و در و دیوارش عکسهای سید و شهدا زده اند، پوششی هستند و مکان نگهبانی نامحسوس هستند.

سلام. متوجه عرض من نشدید، منظورم این نبود که بچه های حزب الله لبنان عیاش و کاباره گرد هستن. داشتم میگفتم یه عده از

"به اصطلاح حزب اللهی ها" ی داخلی ما، که بین مقید بودن و عشق و حال های خاص در نوسان هستن، فک میکنن میشه بین دو به راحتی جمع کرد و هم خدا رو داشت و هم خرمارو و با تصورات غلطی که راجع به حزب الله دارن (فک میکنن اونام مث بعضی از مردم لبنان زیگزاگی حرکت میکنن)  با خودشون حساب کتاب میکنن که تو ایران نمیشه هم سپاهی و بسیجی و حزب اللهی بود هم اهل بعضی کارا، اما آسمون بیروت چن رنگه و میشه، پس پاشیم بریم اونجا هم حزب اللهی باشیم هم خوش بگذرونیم.

پاسخ:

۳۰ تیر ۹۹، ۱۶:۳۲
علیکم السلام. درسته. همینطوره. بدبختی اینه که بیشترشون وقتی به آرزوشون رسیدند و چند روزی گذشت و دیدند لبنانی جای زندگی نیست و کم آوردند، یا طلاق می دهند و برمیگردند ایران یا فرار می کنند.

سلام خداقوت .

میخواستم بپرسم که بهترین راه و سریعترین راه برای یادگیری زبان لبنانی چیه ؟ ممنون میشم که راهنمایی بفرمایید . 

پاسخ:

۱۵ مرداد ۹۹، ۱۳:۴۹
سلام. بودن در محیطی که مجبور بشید با لبنانی ها حرف بزنید و کسی فارسی بلد نباشه.

سلام خسته نباشید ببخشید یک سوال حزب الله خانم هم استخدام می کنند؟

پاسخ:

۱۱ آذر ۹۹، ۱۱:۴۸
سلام. بله خانمهایی هم در سازمانهای مختلف و ادارات هستند.

سلام من عضو بسیجم اگه عضو حزب الله بشم مشکلی برام پیش نمیاد میشه تابعیت ایرانیم حفظ کنم حقوقشون چقدره میشه عضو یه گروه فلسطینی مانند الصابرین بشم اخه ایران نمیزاره ایرانیها برن فلسطین یعد اگه عضو حزب الله بشم باید با کشورم ایران خداحافظی بکنم میشه اگه بخوام برم تو گروه های فلسطینی باید چه کنم

پاسخ:

۲۷ آذر ۹۹، ۱۰:۲۲
سلام. ظاهرا مطلب را نخواندید یا هدف دیگری از سوالها دارید.
«اگر» توانستید عضو بشوید به بقیه موارد فکر کنید. به جزو مواردی که در متن نوشته شده، بررسی دقیقی از سابقه فرد میکنند که شامل فعالیت و اظهار نظرهایش در شبکه های اجتماعی و اینترنت هم خواهد شد و بشدت به پایبندی شخص به انقلاب و اجرای احکام اسلام توجه می کنند. این کار با استعلام از نهادهای ایران تکمیل می شود.
تابعیت سلب نمیشه.
وقتی زندگی در بیروت به 2000 دلار هزینه داشت حقوقشون 500 دلار بود. هنوزم همونه.
ایرانی نمیتونه وارد فلسطین بشه و عضو ایرانی هم نمیگیرند.
هر عضو حزب الله حتی ایرانی، برای سفر خارجی باید مجوز بگیره. مثل نظامی های خودمان که باید از حفاظت موافقت بگیرند.

سلام نهاد های امنیتی ایران میزارن عضو بشی؟اگه عضو بشی دیگه نمیتونی برگردی ایران؟راه های عضویتش اینجوری که نوشتین شبیه بسیج هست اگه عضو شدی نتوانستی میتوانی استفا بدی

پاسخ:

۲۸ آذر ۹۹، ۱۱:۴۶
اطلاع ندارم. دقت زیادی میشه که ایرانی برای چه در لبنان است و تلاش می کند وارد حزب شود. بیرون رفتن و استعفا شاید راحت نباشه.

من خوندم تو پیام بالا درامدشون کمه مدت خدمت شون چقدره میتونن هر چند وقت یه بار برگردن ایرا یا میتونن استفا بدن ؟ اینطوری که گفتین شبیه بسیج عضو گیری میکنن

پاسخ:

۲۸ آذر ۹۹، ۱۱:۴۶
اطلاعی در این زمینه ندارم. بیرون رفتن و جدا شدن راحت نیست.

سلام اگه نامزدمون لبنانی باشه میشه عضو حزب الله بشیم؟اخه اژدواج یه کم طول میکشه

پاسخ:

۲۸ آذر ۹۹، ۱۶:۱۷
سلام. اطلاعی ندارم. احتمالش کمه. ضمن اینکه الان اساسا عضو رسمی نمیگیرند. قراردادی هست.

باید چه کار کنیم تا عضو رسمی بشیم

پاسخ:

۱ دی ۹۹، ۱۲:۵۳
الان خود لبنانی ها هم نمی توانند رسمی شوند. فعلا استخدام متوقف است.

سلام اگه عضو حزب بشیم اقامت لبنان رو بهمون میدن یا باید اول اقامت بگیریم بعد عضو بشیم

پاسخ:

۱ دی ۹۹، ۱۱:۵۵
سلام. نه اقامت نمی دهند.

باید چه کار کنیم تا رسمی عضوبشیم

پاسخ:

۱ دی ۹۹، ۱۲:۳۴
شنیده ام فعلا استخدام ندارد. اطلاعات بیشتری ندارم.

میدونید کی استخدام دارند

پاسخ:

۱ دی ۹۹، ۱۳:۲۱
خیر

سلام اگه یک نفر برای استخدامی سپاه بره قبول نشه میتونه بره حزب الله براش مشکلی پیش نمیاد چون قبلا میخواسته بره سپاه

راستی میشه بری تو گروه های عراقی مثل الحشدالشعبی

پاسخ:

۱ دی ۹۹، ۱۳:۲۱
اگر موردی امنیتی یا قضایی موجب عدم قبولی در سپاه شده باشه، احتمالا اینجا هم موجب مشکل بشه.
اطلاعی ندارم. عموما خارجی نمی پذیرند

گفتین اگه یه ایرانی زنش لبنانی باشه میشه عضو بشه


نه اگر مشکلش در معاینات پزشکی یا ورزشی باشه میتونه بره

پاسخ:

۳ دی ۹۹، ۱۶:۰۸
بخدا مسئول استخدام نیستیم! اینها هم اطلاعاتی است که مردم دارند.

برای ثبت نام حزب الله باید بریم مساجد اما هر مسجدی تو لبنان یه پایگاه حزب الله داره؟ ادرسشون کجاست تو هر مسجدی مقر دارن

پاسخ:

۳ دی ۹۹، ۱۵:۴۴
خیر. بعضی مسجد ها مربوط به گروه های دیگر شیعه است و برخی اساسا فعالیت سیاسی ندارند.

هزینه خورد و خوراکت رو اونها میدن خانه باید خودت تهیه کنی یا بهت میدن

پاسخ:

۳ دی ۹۹، ۱۵:۴۴
خیر.

سلام علیکم

ایا اگر همسرمان لبنانی باشد راحت ثبت نام میشویم؟ایا منزلی مانند سازمانی در اختیارمان میگذارند؟ایا حقوقمان به لیره است یا دلار و چقدر

پاسخ:

۳ دی ۹۹، ۱۵:۴۶
تغییر نام برای ارسال سوالاتتان کمکی برای پاسخ نمی کند. سوالهای شما بی فایده است. تا زمانی که قبول نکنند، همه پاسخها بی فایده خواهد بود.

سلام

شما که در لبنانین هروقت فراخوان دادند بگید

پاسخ:

۳ دی ۹۹، ۱۵:۴۷
سلام. فراخوانی نیست. از بین قراردادی ها برخی انتخاب می شوند.

سلام اگر همسرم لبنانی باشه میشه اقامت بگیرم؟

حزب به اعضای خود منزل یا سازمانی میده؟

حقوقشون چقدره؟به لیره هست یا دلار

پاسخ:

۳ دی ۹۹، ۱۶:۰۷
طبق قانون باید به همسر خارجی خانمهای لبنانی، بعد از شش ماه از ثبت عقد رسمی، اقامت داده شود. اما گاهی بیش از این زمان می برد.
خیر چنین امکاناتی ندارند. حزب یک گروه مقاومت است نه ارتش. قبلا حقوقی هم در کار نبود.
هر سازمانی به یک شکل است.

شما گفتین از بین قراردادی ها عضو رسمی میگیرن ایا ایرانی بودن من میتوانه مانع رسمی شدن من بشه

پاسخ:

۸ دی ۹۹، ۲۳:۱۹
اطلاعی ندارم. ایرانی نمیشناسم که عضو رسمی باشه.

مگه تو لبنان به جز حزب الله گروه شیعه دیگه ای هم هست؟؟اسمش چیه

پاسخ:

۸ دی ۹۹، ۲۳:۱۸
بله حرکت امل هست، وخرده حزب های کوچکی که آمریکا تلاش کرده با پول بسازه و بزرگ کنه

سلام با تشکر از مطلب خوبتون من مادرم لبنانی نیست همسرم لبنانی نیست میشه عضو بشم فقط مشکلم اینه که نه مادر و نه همسرم لبنانیه

پاسخ:

۸ دی ۹۹، ۲۳:۱۷
سلام. تصور نمیکنم بشه

پس یعنی اینکه همه خانواده ایرانی باشن احتمال عضویت وجود داره


سلام

من مطلبتون رو خوندم اما باید بگم توضیحاتی که در رابطه با عضویت در حزب نوشتید درست نیست

بنده خودم ایرانی هستم، عضویت در حزب به راحتی انجام میگیره و نیازی به مادر یا همسر لبنانی نیست ! نه تنها ایرانی ها بلکه الآن افراد عراقی و سوری هم میتونن به عضویت در بیان

غیر لبنانی بودن اصلاً هیچ تأثیری در پذیرش یا عدم پذیرش عضویت شخص در حزب نداره

خودم دوستان زیادی در عراق و سوریه دارم که علی رغم غیرلبنانی بودن به راحتی به عضویت حزب دراومدن البته نه برای درگیری های جنوب لبنان بلکه برای جبهه ی سوریه

پاسخ:

۱۲ دی ۹۹، ۲۱:۳۰
تا جایی که اطلاع دارم حتی سوریه هم ممنوع بود بروند.

سلام من شاید در اینده برم مهندسی مکانیک . ایا اگر عضو حزب بشم میبرنم تو بخش نظامی؟ من علاقه ای به تعمیر ماشین ندارم اگه لازم بشه میکنم اما دوست دارم تو بخش نظامی باشم

پاسخ:

۱۸ دی ۹۹، ۱۵:۰۳
سلام. شما هنوز راهت ندادن سراغ کدخدا رو میگیری؟ :)

ان شاالله که عاقبت همه ما ختم به شهادت بشه حالا چه تو ایران چه تو سوریه و لبنان


سلام اگه شخصی دندانپزشک باشه همسر لبنانی داشته باشه و ایرانی باشه میشه بیاد؟

پاسخ:

۱۲ خرداد ۰۰، ۱۱:۰۴
سلام. کجا بیاد؟ لبنان رفتن که مشکلی ندارد. می تواند.

سلام 

امکانش هست تعدادی از مساجدی که حزب الله در آن ها فعالیت فرهنگی داره رو معرفی کنید 

البته مساجدی که در قسمت ضاحیه هستند.

پاسخ:

۲۱ تیر ۰۰، ۱۴:۳۱
سلام. مساجد مختلفی هستند. هرکسی در لبنان باشد می تواند از اهل محل بپرسد.

سلام ممنون از پاسختون. اما متاسفانه  من هنوز ساکن نشدم و میخواستم از قبل تحقیق کنم. میخوام بدونم کدوم مساجد فعالیت های بهتر و عمیق تری دارند؟

 


بین مسجد قائم و امام رضا علیه السلام و مسجد امام حسنین کدوم مسجد، فعالیت های فرهنگی و اعتقادی و...بهتری برای بچه های ده دوازده ساله دارند؟

اگر مسجد به خصوص دیگری می شناسید که فعالیت های مناسب بچه ها دارند لطف بفرمایید و معرفی کنید.

شکراجزیلا 

پاسخ:

۲۵ تیر ۰۰، ۱۱:۴۱
مسجد از طریق پیشاهنگی برای بچه ها فعالیت دارد. مسجد قائم خوب است مجتمع حضرت زینب هم خوب است.

ممنون از پاسخگویی.

این فعالیت های پیشاهنگی تحت نظارت و اشراف سازمان پیشاهنگان المهدی لبنان هست یا هر مسجدی فعالیت‌های خودش رو به صورت مجزا دارد؟ 

سوال بعد اینکه سازمان پیشاهنگان المهدی تحت نظر حزب الله هست یا مستقل؟

و اینکه پسر بچه های ایرانی که در برنامه های پیشاهنگی مساجد و حزب الله شرکت کنند،در نهایت به اردوهای پیشاهنگی هم میبرند؟

ببخشید که خیلی طولانی و تفصیلی می پرسم، تنها مرجع تحقیقی مناسب که پیدا کردم سایت شما بود 

پاسخ:

۲۸ تیر ۰۰، ۱۰:۰۷
مساجد همراه با حزب الله با پیشاهنگی امام مهدی ارتباط دارند. این سازمان یک سازمان مردم نهاد هست که با حزب الله هماهنگ است و برنامه های فرهنگی مورد نظر را همراه با برنامه های پیشاهنگی اجرا می کند. برای همین کسانی که بعدا بخواهند وارد حزب الله شوند اگر از این پیشاهنپی باشند نیازی به دوره های فرهنگی و عقیدتی ندارند.
هرکسی عضو پشاهنگی شود و در فعالیتهای آن شرکت کند به اردو هم می برند و مشکلی با ایرانی ندارند.فرزندان ما هم از برنامه های خوب این سازمان استفاده کرده اند.

با عرض پوزش فراوان از کثرت سوالاتم.

شرایط پذیرش مدارس المهدی به چه صورت هست؟

پذیرش ایرانی هم دارند؟

یا اینکه ایرانی ها فقط باید مدرسه سفارت برند؟

شهریه مدارس المهدی چقدر است؟

پاسخ:

۲۸ تیر ۰۰، ۱۰:۱۰
مثل هر مدرسه دیگری از فرزند شما ثبت نام می کنند. اتفاقا خیلی از ایرانی ها چون سطح مدرسه ایرانی خوب نیست، فرزندانشان را اینجا ثبت نام می کردند که ظاهرا بخشنامه ای آمد و برای کارمندان سفارت ممنوع کردند که جز مدرسه ایرانی، جایی ثبت نام کنند. یادم نیست دقیقا شهریه چقدر بود، ولی معقول و منطقی بود و گران نبود. شاید حدود 2 میلیون لیره بود. الان ممکن است بیشتر شده باشد.

ممنون از پاسخ های جامع و کاملتون.

برای شهریه اشتباه نمی کنید، ۲ میلیون لیره که خیلی بالاست!

پاسخ:

۲۸ تیر ۰۰، ۱۶:۵۰
نه زیاد نیست. حدودا دو میلیون تومان می شود. مدرسه خصوصی شهریه اش کم نیست. تازه این برای افراد عادی است. به حزب اللهی ها تخفیف می دهد و قسطی از حقوقشان کم می کنند.

سلام مجدد.

ببخشید چطور حساب می کنید!

دومیلیون لیره حدودا ۶میلیون میشه نه دو میلیون🤔

پاسخ:

۲۹ تیر ۰۰، ۲۰:۵۴
سلام. دلار در ایران حدود 24000 است و در لبنان هم به همین قیمت رسید. با هم یکی هستیم.

سرباز گمنام ولایت

۲۸ مرداد ۰۰ ، ۱۴:۳۷

خب یه سوال

فرض کنیم همه شرایط را داشتیم و قبول شدیم و تونستیم وارد بشیم، ولی چند سوال، قرار دادی یعنی چه؟ آیا عملیات مبارزه بااسرائیل و..  وجود دارد؟ 

پاسخ:

۳۰ مرداد ۰۰، ۱۳:۳۲
تا جایی که میدونم اجازه نمی دهند. حداکثر به کارهای دفتری و فرهنگی و آموزشی مشغول خواهید شد.

خانم ها هم میتونن عضو حزب الله بشوند؟

پاسخ:

۱۵ آبان ۰۰، ۱۰:۳۷
در موسسه های فرهنگی و رسانه ای و بهداشت و درمان که هستند. در بخش نظامی تصور نمیکنم. سیاست حزب الله این است که تا مردان هستند جهاد بر زنان واجب نیست. 

سلام اگر هیچ یک از خانواده ما لبنانی نیست از طریق سپاه میتوان عضو حزب الله شد؟؟

 

پاسخ:

۳۰ فروردين ۰۱، ۱۲:۱۶
سلام. خیر. عضو نه. مامور و ماموریتی بله.

حزب الله ارزشش داره


سید عبدالله قریشی بوکانی

۱۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۲۲:۵۹

سلام علیکم

خلاصه مطلب ... بنده از دوران ده یا دوازده سالگی که با جریان صهیونیسم و جبهه مقاومت آشنا شدم به حرکتهای مبارزاتی حزب الله و حماس در حد عشق ورزی علاقه مند شدم . همیشه با پیروزی های جبهه مقاومت مسرور و با تجاوزات دشمن صهیونیستی به فلسطین پریشان بوده ام . در همه راهپیمائی های روز قدس با هزینه خودم پرچم فلسطین چاپ و توزیع می کردم، عضو انجمن رسمی حامیان قدس بودم و به عشق حزب الله در هر موقعیتی همکاری خودم را با بسیج و سپاه در انواع حکمهای مسئولیتی مانند معاون اطلاعات پایگاه، جانشین فرمانده پایگاه و یا رابط دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه و امثالهم را حفظ نموده ام ... اکنون از لحاظ روحی و اعتقادی در وضعیتی قرار دارم که احساس می کنم در این مرحله نیاز التزامی من براورده نمیشود و عمیقا علاقه مند به عضویت در حزب الله لبنان و یا همکاری با دفاتر رسمی این ارگان مقاومتی هستم حتی اگر در قالب نیروی ذخیره باشد . لطفا راهنمایی فرمائید

جزاک الله خیراً کثیراً

پاسخ:

۱۷ ارديبهشت ۰۱، ۲۱:۵۷
علیکم السلام. اطلاعات ما در این مطلب آمده است. تا آنجا که می دانیم و دیده ایم امکان چنین کاری خیلی کم است.

احسان جاودان

۱۴ ارديبهشت ۰۱ ، ۲۳:۴۵

سلام علیکم بنده سید احسان جاودان هستم ۳۴ سالمه از مشهد مقدس مزاحم میشم سوال داشتم میخوستم بپرسم ایا امکان وجود داره که در حزب الله ثبت نام کنم برای مقابله با رژیم غاصب صهیونیست ارزو دارم که در این راه به شهادت برسم.متشکرم از شما

پاسخ:

۱۷ ارديبهشت ۰۱، ۲۱:۵۵
علیکم السلام. در متن اشاره شد که امکان آن تقریبا وجود ندارد.

با اين پيام ها و سوالايي كه من ديدم اگه حضرت ايوب ادمين اين صفحه بود حداقل يه مشت رو تو ديوار ميزد ديگه!!:)))

ادمين عزيز عجب حوصله و صبري داري والا 

جزاك الله خير الجزاء 


با اين پيام ها و سوالايي كه من ديدم اگه حضرت ايوب ادمين اين صفحه بود حداقل يه مشت رو تو ديوار ميزد ديگه!!:)))

ادمين عزيز عجب حوصله و صبري داري والا 

جزاك الله خير الجزاء 

پاسخ:

۱۹ مهر ۰۱، ۱۴:۴۷
یک سری ها که خصوصی است و شما نمی بینید. پیامهایی که واضح است متن را نخوانده و دوباره میپرسد من چطور عضو شوم؟!

مصطفی محمدی

۱۴ دی ۰۱ ، ۱۲:۴۴

من میتونم عضو حزب الله لبنان شوم

پاسخ:

۱۵ دی ۰۱، ۰۰:۰۱
خير. ظاهرا مطلب را نخواندید

ایوب عزیز غلامعلی

۱۴ بهمن ۰۱ ، ۱۸:۱۵

سلام چگونه استخدام در حزب الله لبنان شویم خدمت کنیم در لبنان


و گفتید که اعضای حزب الله لبنان نمیتونن کاباره و دیسکو برن ولی خداییش مثل طالبان یا مذهبی ها خودمون نیستند 

پاسخ:

۲۹ اسفند ۰۱، ۱۸:۴۵
خیر اینطور نیستند.

احمد منصوری

۲۹ اسفند ۰۱ ، ۰۸:۴۵

سلام فقط رهنمائی نمائید نه شعار کجا ثبت نام کتم

پاسخ:

۲۹ اسفند ۰۱، ۱۸:۳۹
سلام. ظاهرا متن  را نخواندید. نمی شود.

سلام

بنده کتاب قرار بی‌قرار در مورد شهید صدرزاده رو خواندم اینطور نوشته بودند که شهید مدتی را در لبنان آموزش جنگ شهری دیده بود و عضو هیچ سازمان یا ارگان یا نهاد نظامی هم نبوده فقط فرمانده پایگاه بسیج محله خودشان بوده

ایشان چطور در لبنان آموزش دیده بودند؟

پاسخ:

۲۱ فروردين ۰۲، ۱۴:۴۸
سلام. اعزام به دوره های آموزشی، اگر حزب الله قبول کند امکان پذیر است. چون به همه جوانهای شیعه آموزش می دهند. در مورد ایشان اطلاع ندارم که چطور بوده یا توسط چه کسی یا گروهی آموزش دیدند.

سلام میخواستم ببریم آیا امکان دارد که به گروه مقاومت حزب‌الله لبنان پیوست 

پاسخ:

۱ خرداد ۰۲، ۱۲:۱۸
سیاست حزب الله عدم حضور نیروهای خارجی است. همکاری میکنند اما عضو رسمی، من ندیدم.

فدایی میهن

۲۰ مهر ۰۲ ، ۲۲:۴۲

سلام

دست مارو هم بگیرید

ما پارتی نداریم، اصلا بلد هم نیستیم

چطور باید عضو بشیم؟


رسول طاهری

۲۱ مهر ۰۲ ، ۱۰:۵۴

من اروز دارم دراه اسلام وازادی قدس  جونم فدا کنم 


مطیع افعانستانی

۲۲ مهر ۰۲ ، ۱۰:۲۴

آیا میتونم ثبت نام کنم


امید حیدری

۲۵ مهر ۰۲ ، ۰۷:۵۴

سپاه پاسدران وحزب الله  خاری بر چشمان دشمنان اسلام  به امید فجر مولای مظلومان یا مهدی ع


من تتو دارم ولي علاقه دارم در جنگ شركت كنم بابت شرايط خاصم امكانش هست اقدام كنم يا نه 

پاسخ:

۳۰ مهر ۰۲، ۰۹:۱۵
در لبنان بسیاری از جوانان تتو دارند و به اندازه ایران بد نیست. خیلی از شهدای حزب الله (از نیروهای بسیجی) تتو داشتند

کاظم خداوندی

۲۶ مهر ۰۲ ، ۲۲:۰۴

سلام میخواستم خودتونو ببینم یا تماسی باهاتون  داشته باشم ۴۴ سالمه میخام از لبنان به اسرائیل  ضربه بزنم متخصص  جنگهای نامنظم هستم میتونم کمک بزرگی به گروه مقاومت داشته باشم کافیه  یکبار امتحان کنن

پاسخ:

۳۰ مهر ۰۲، ۰۹:۱۶
حزب الله نیروی خارجی نمیپذیره. خودشون الان به ما درس میدن.

اصغرحیدری

۱۲ آبان ۰۲ ، ۰۸:۴۲

سلام کاش میشد در کنار سید یمانی آخر الزمانی سبد سید نصرالله حسینی یمانی و برادران حزب الله باشم و با آنها  در برابر صهیونیست بجنگم 


سلام من اگه بخوام استخدام نیروهای مقاومت بشم چکار باید بکنم لطفاً جواب دهید ممنون

پاسخ:

۲۶ دی ۰۲، ۰۷:۵۸
سلام. همانطور که در متن آمده، برای نیروی خارجی امکانش نیست.

بااین اوصاف نمیشه رفت این پویش حریفت منم و ...همش علکیه کتب علیکم الجهاد هم بذار کنار فقط ی سوال از جون عزیزتر مگ هست ک کسی بخواد جونششو دو دستی تقدیم کنه اونم هفت خان رستم گذاشتین این چ وضعشه 


نعمت اله نقی لو

۰۶ دی ۰۲ ، ۰۰:۴۹

سلام  دوست دارم وارزوم آقای سید حسن نصرالله  را ببنم


سلام رویکرد شما اشتباه هست همانطور که با وقتها تمام فرماندهان ما رو ترور میکنم دقیقا ما هم همینکارو باید بکنیم فرق ما این است که فرماندهان ما رو شهید کنند ما تا امید نمی‌شویم ولی اگر فرماندهان اونا رو بکشیم از هم میپاشن


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها