لغو همکاری فرهنگی لبنان با سوئد و دانمارک

لغو همکاری فرهنگی لبنان با سوئد و دانمارک

قاضی «محمد وسام» وزیر فرهنگ لبنان، با ارسال نامه‌ای به همتایان سوئدی و دانمارکی خود، اهانت چندباره به قرآن در این دو کشور را شدیدا محکوم کرد. وی نوشت اهانت و حمایت از این اقدام هر دو مثل هم است و اگر اجازه مقامات رسمی سوئد و دانمارک برای اهانت به قرآن نبود، این اقدام زشت که موجب صدمه به احساسات مسلمانان و مسیحیان لبنان شد اصلا رخ نمی‌داد.
وی در نامه خود نوشت وزارت فرهنگ به دنبال بهترین روابط فرهنگی با سوئد و دانمارک است اما بر اساس قاعدۀ حفظ ارزشها و احترام به ایمان. برای همین کلیۀ روابط فرهنگی با سوئد و دانمارک و سفارت این دو کشور در بیروت تا زمانی‌که مقاماتشان این وضع را اصلاح کنند قطع می‌شود.
وی گفت این اقدامات ناپسند و حمایت رسمی از آن، به احساسات مسلمانان و مسیحیان میهن ما به یک اندازه آسیب زد، چون همه آنها اهانت به کتاب مقدسی که دو میلیارد انسان به آن ایمان دارند را نمی‌پذیرند و این کارها را تمرد علیه ارزش‌های انسانی و اصول اخلاقی می‌دانند و ربطی به آزادی که باید همیشه در چارچوب ضوابط احترام به دیگران و ایمان و اعتقادات آنها وجود داشته باشد ندارد.
وی افزود باید پرسید چگونه یک مسیحی واقعی می‌تواند یا قبول می‌کند که به قرآن اهانت شود، که در آن سوره‌ای به اسم مریم مادر مسیح کلمه خدا و روح الله در آن است؟ مسیحیان سرزمین ما از کار آنان و حمایت رسمی شما از آن تبری می‌جویند. به این افراد بی وجدان نباید اجازه داد تا روابط بین ملتها را بازیچه قرار دهند. مخصوصا که ایمان به اسلام و ارزشهای موروثی اجازه تسامح با چنین اقداماتی را نمی‌دهد و باید ضمن درک موضوع و عذرخواهی بابت گذشته، عاملان مورد مجازات قرار گیرند. چون آنان کودکان فتنه انگیز هستند نه دنبال آزادی و باید جلوی تکرار کارهایشان گرفته شود.

ترجمه لیبانیران ©

 

۰ ۰ ۰ نظر ۲۹۸ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها