بی توجهی مقامات ایران به وضع ایرانی های ساکن لبنان

بی توجهی مقامات ایران به وضع ایرانی های ساکن لبنان

در پی افزایش قیمت ارز در لبنان که بیست و چند سال ثابت مانده بود، ارزش درآمد مردم کاهش شدیدی یافته و کارمند، معلم، و هر فرد متوسطی که قبلا حدود 1000 دلار در ماه درآمد داشت اکنون درآمدش به صد و حتی کمتر یعنی پنجاه دلار رسیده. اما مخارج کمرشکن است و قیمتها کاهش نیافته.

در این اوضاع، سفارت ایران هزینه‌های کنسولی را تغییری نداده یا از وزارت خارجه نخواسته تا کاهش دهند (طبق ماده 5 آیین نامه تعیین هزینه های کنسولی، تعیین این رقم به شرایط محل مورد نظر مرتبط است).

یک ایرانی ساکن لبنان برای پاسپورت باید حدود 110 یورو پرداخت کند که این پول الان بیش از درآمد کل یک ماه است. اگر کسی بچه‌دار شود علاوه بر شناسنامه باید الزاما پاسپورت بگیرد که بتواند برای فرزندش اقامت دریافت کند. یکی از دوستان که در این مدت بیکار هم شده پس از چک و چانه با مسئولان مربوطه پس از اینکه دید تخفیفی قائل نمی‌شوند گفته بود اصلا پاسپورتتان را نمی‌خواهم. ایران هم سفر نمی‌کنم.

از طرف دیگر قانون‌گذاران ما با این تفکر ناقص و غلط که هرکسی به خارج می رود پولدار است و باید او را چاپید قاپید، عوارض خروجی زیادی وضع کرده‌اند و هر سال آن را زیاد می‌کنند که کمر یک خانواده را می‌شکند. یکی از ادمین‌های ما 3 سال است نتوانسته به ایران سفر کند و این انصاف نیست کسانی که بی‌تدبیری‌هایشان همه مردم ایران و حامیان ایران از جمله لبنان را به سختی انداخته، هیچ فکری برای کاستن از آلام مردم ندارند.

آنها که خودشان حقوق چند هزار یورویی می‌گیرند در پاسخ مشکلات جوانان ایرانی می‌گویند خب برگرد ایران کسی مجبورت نکرده بمانی. نمی‌فهمند کسی که هیچ سرمایه‌ای ندارد، پول بلیطش را هم نمی‌تواند جور کند، اگر برای بازگشت، تمام وسایل منزلش را هم بفروشد، پول یک یخچال و اجاق گاز هم نمی‌شود. یعنی در ایران به زیر صفر برمی‌گردد و اوضاعش از لبنان هم بدتر خواهد بود. آنها درکی از حال جوانی که دو سه هفته فقط آب و نان و بیسکویت خورده ندارند.

پ.ن: موضوع گران بودن قیمت بلیط سفر به کشورهای زیارتی و مقاومت مثل عراق، سوریه و لبنان در مقابل سفر سیاحتی به کشورهایی مثل ترکیه، از قدیم مطرح شده و نیاز به ذکر آن در این نوشته نیست.

۲ ۰ ۴ نظر ۱۶۹۹ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۴)

این موارد برو به سایت کاندیداها بفرست شاید یه فرجی شد

 

البته من که امید ندارم

اما گفتم شاید دنبال رای باشن گوش بدن

همشون


من هم دقیقا همین پاسخ به ذهنم رسید که: "خب برگردند ایران" هیچ وقت کسانی که حاضر نیستند برگردند و در ایران زندگی کنند ولی به ایرانی ها می گویند که خدا را شکر کنید و زیاده خواه نباشید که زندگی خوبی دارید را درک نمی کنم. اگر زندگی اینجا خیلی خوب است، برگرد و در این جای خوب، زندگی کن.

در ایران هم هستند کسانی که هفته ها نان و آب می خورند. فکر می کنم تعدادشان از آن ایرانی هایی که در لبنان نان و آب می خورند بیشتر هم باشد. حداقل آنهایی که در لبنان هستند همه جانبه گرفتار بی تدبیری و ناامیدی دولت بی تدبیر زبون دراز نیستند. حداقل از آسایش هایی که در ایران نیست بهره مند اند. مطمئنم اگر غیر از این بود و ماندن در آنجا مزایایی نداشت حتما بر می گشتند.

پاسخ:

۱۱ خرداد ۰۰، ۱۱:۵۶
اشتباه می کنید. اولا طبق موازین شرعی و قانونی، هر فردی حق دارد هر جا بخواهد زندگی کند. اما این نمی شود که فقط موقع انتخابات یادش بیفتند و بقیه اوقات فقط مالیات و عوارض را بگیرند و به شرایط و نیازها و حقوق او بی توجه باشند. دوم اینکه بسیاری از افراد اگر به ایران برگردند، نه تنها صفر، بلکه منفی می شوند و باید وضعیتی بدتر از لبنان یا کشور خارجی را تجربه کنند که قطعا این کار را نمی کنند.

سلام با این وضعی که تحریمها به وجود آورده زندگی در لبنان و ایران سخت شده ولی شما اگر برگردید بهتره البته  عوارض خروج  هم وضع شده که رفت و امد را سخت می کند به نظر من وضع بدتر هم خواهد شد متاسفانه


البته اینم اضافه کنم که  اخوی شما نباید  مدام بنالید و  از خود ناراحتی نشان دهید ما در جنگ هستیم و باید مقاومت کرد در برابر دشمن بله هزینه ها زیاد شده ولی آیا پیامبر یا همراهان   و اصحاب  در شعب ابی طالب  سنگ بر شکم خود نمی بستند که در برابر مشرکان پیروز شوند؟ نباید نالید .و وا داد باید مقاومت کرد شما نباید  در این شرایط به  جمهوری اسلامی  انتقاد کنید وضعیت شعب ابی طالب است و باید تحمل کرد پیروزی نزدیک است ان شاء الله حتی 30  سال هم طول بکشد و یورو بسیار بیشتر شود هم نباید وا داد بهانه دست دشمن ندهیم 

پاسخ:

۱۲ خرداد ۰۰، ۱۱:۰۲
مشکل این است که ما مردم در شعب ابی طالب هستیم اما مسئولین با حقوق چهار پنج هزار یورویی ما را به مقاومت فرا می خوانند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها