زیتون و مقاومت

زیتون و مقاومت

فصل زیتون چیدن در لبنان فرا رسیده است، آخر تابستان و اول پاییز، پس از رسیدن زیتون، و بعد از اولین باران پاییزی که زیتونها را شستشو می دهد، مردم به زمین و باغ خود رفته و بطور خانوادگی زیتون می چینند. عادت مردم لبنان و سوریه و فلسطین همین است.
تصاویری این چند روزه منتشر شد که شهرک نشینان صهیونیست به زمینهای فلسطینیان یورش برده بودند و در حمایت ارتش اشغالگر بچه کش، به دزدیدن محصول فلسطینی ها مشغول بودند.

زیتون

چند روز پیش رسانه های دشمن صهیونیستی تصاویری از شخصیت ها و فرماندهان حزب الله در سوریه منتشر کردند و گفتند ما شما را زیر نظر داریم. در مقابل، حزب الله با انتشار تصاویری از داخل فلسطین اشغالی، و حتی در جلسه امنیتی ارتش، عنوان کرد وقتی ما را زیر نظر دارید، لطفا به پشت خودتان هم نگاه کنید!

این مدت که فصل زیتون چیدن است، تمام مردم با تمام اعضای خانواده راهی زمین می شوند و در چیدن زیتون کمک می کنند. پرواز پهپادهای شناسایی رزمی دشمن متجاوز و حتی جنگنده های این رژیم در این مدت افزایش چشمگیری داشته. بطوریکه لبنانی ها می گویند، در سرزمینهای اشغالی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه حزب الله تمامی نیروهای خود حتی جوانها و نوجوانها را در جنوب بسیج کرده و به حالت آماده باش درآورده و همگی با سلاح بین درختان حرکت می کنند.
اول که این مطلب را شنیدم بسیار تعجب کردم. چون تحرک نظامی ای به چشم نمی آمد. بعد که فهمیدم در مورد زیتون چینان صحبت می کنند از این جوکشان خنده ام گرفت. با این حال دشمن حتی از تجمع زیتون چینان هم می ترسد و نگران است در میان آنها، حزب الله به حمل و نقل نیرو و مهمات بپردازد.
روغن زیتون طبیعیزیتون تازه و روغن زیتون اعلای جنوب لبنان بسیار برای مردم ارزشمند است و محصولات خارجی را اصلا قبول ندارند. زیتون و روغن آن همیشه در سفره لبنانی هست چه صبحانه و چه ناهار و چه شام. جالب است با اینکه امسال محصول بسیار زیاد بود و درختان پربار بودند رسانه های مخالف حزب الله حتی از سیاسی کردن زیتون هم نگذشتند و نوشتند برداشت زیتون در جنوب خیلی کم بوده و قیمت یک دبه روغن زیتون به 250 هزار لیره رسیده است! یعنی بیش از 670 هزار تومان برای بیست لیتر روغن زیتون. این درحالی است که سالهای قبل قیمت روغن قدیمی حدود 100 دلار و روغن تازه حداکثر 200 هزار لیره بود.
پس از روغن گیری زیتون، با تفاله های آن صابون ساخته می شود. صابون طبیعی زیتون بسیار مفید است و برای مو و پوست بسیار مناسب است.

صابون زیتون

۳ ۰ ۷ نظر ۲۹۷۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۷)

سلام. ببخشید زینون جنوب کیلویی چنده؟ ام عباس میگفت زیتون الهرمل حدود ۶هزارلیره است. پرسیدم زیتون کدوم منطقه بهتره؟ گفت زیتون جبل و زیتون سوریه بهتر از اینجاست. منظورشون جبل عامل بوده یا جبل لبنان؟🤔 زیتون شمال رو هم من شنیدم خیلی معروفه.🌲

پاسخ:

۹ آبان ۹۶، ۱۰:۰۸
سلام. چون گاهی اندکی زیتون مجانی برایمان می رسد و مصرفمان بالا نیست، عموما از بیرون نخریده ام و قیمت دستم نیست. جنوبی که ها زیتون و روغن زیتون خودشان را از همه جا حتی یونان و اسپانیا بهتر می دانند.

ممنون آقای علوی
بسی خندیدیم!
خدا رو شکر که دشمنان اسلام با همه خباثتشون، احمق و ترسو هستند.
و قذف فی قلوبهم الرعب...

سلام ... یاد خودم افتادم ...چند سال پیش کتابی دریافت کردم با عنوان زیتون ...دلم خوش بود موضوعش در مورد لبنان یا فلسطین است آخر سر سر از ترکیه و فرهنگ غرب در اوردم .....


پ ن پ : چند روز پیش رفتم اینجایی که عکسش واستون فرستادم .... یعنی هر وقت برم اونجا یه سر به اینجا هم می زنم .... به یادتون بودم شدید... http://uupload.ir/files/gzlq_photo_2017-11-01_19-05-46.jpg

سلام. یکی از دوستان که پزشک متخصص هستند  مصرف بالای زیتون و روغن آن را دلیل زیبایی و شادابی می داند. 

سلام
امسال محصول زیتون لبنان زیاد بوده و قیمتها شکسته
بهترین زیتون هم مربوط به جنوب لبنانه
هر ۱۶ لیتری ۱۰۰دلار قیمتشه
روغن تازه و با کیفیت 

یاسر نیکوبیان

۱۴ آبان ۹۶ ، ۱۲:۱۵
سلام
اگه وقت کردید یه تحلیلی هم بر استعفای سعد بزنید ، هر کس تحلیل مطابق میلش رو داره تو رسانه ها و لبنانی ها هم که به عنوان لکه ننگ نگاه میکنن بهش و میگن نامرد و الاغ هستن این المستقبلی ها و مایه آبرو ریزی ، شما اگه میتونید یه تحلیل بی طرفانه از پیامدهاش ارائه بدید

پاسخ:

۱۴ آبان ۹۶، ۱۳:۰۶
سلام
امروز عصر سید صحبت خواهد کرد و فصل الخطاب خواهد بود. اما آنچه مسلم است، این استعفا با فشار عربستان بوده و بسیار بچه گانه عمل شده. ادبیات متن، و محل اعلام آن، کاملا نشان می دهد برنامه عربستان است. در سیاست لبنان رسم نیست حرکتی انجام شود که هم پیمان ها و حتی دیگر گروه های لبنانی در جریان قرار نگیرند. همراه شدن این برنامه با بازداشتهای گسترده در عربستان کاملا نشان می دهد، عربستان به دلیل شکستهای پی در پی در عالم سیاست و در میدان جنگ بشدت عصبانی و سرخورده شده و همان طور که ثامر السهبان وزیر دخالت در امور خلیج گفته بود می خواهد در لبنان حزب الله را حذف کند. کاری که رژیم صهیونیستی هم نتوانست. آنها با تکیه بر این رژیم تلاش دارند جبهه ای جهانی برای مقابله با ایران و حزب الله تشکیل دهند و اظهارات وقیحانه مقامات صهیونیستی هم شاهد بر این مدعا است. اما از آنجا که حمایت صهیونیستها از همه پرسی کردستان بیشتر از حمایت آنها در این قضیه از عربستان است و آنها کردها را به راحتی رها کردند و کوچکترین حمایت سیاسی نظامی انجام ندادند، به نظرم این پروژه، نوعی هل دادن عربستان به سوی خودکشی است.

یاسر نیکوبیان

۱۴ آبان ۹۶ ، ۱۲:۴۱
محض خنده http://bayanbox.ir/info/6893502067013981504/video-121

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها